Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Genevieve-Dacia 1300 '78
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Stefan.alex78
...
Stefan.alex78
...

4x4
Nu pot intelege de ce ai refolosit chiulasa, e cam bataie de joc raportat la restul muncii.
Stefan.alex78
Cum adica de ce am refolosit chiulasa? Te referi la faptul ca trebuia sa fi pus una noua ?
sobolan
QUOTE(4x4 @ 13 Mar 2019, 20:51)
Nu pot intelege de ce ai refolosit chiulasa, e cam bataie de joc raportat la restul muncii.
*




e ok chiuloasa aia,la dacie nu se fisureaza,doar se deformeaza....daca i-a dat un plan la masina de rectificat si i-a pasuit supapele e stas....mai apare la unele uzura in ghiduri,e inevitabila,daca e in limitele normale e ok iar,ca sa schimbi ghidurile in ea sau scaunele e adio,de aruncat,nu mai prezinta siguranta....noua nu mai gasesti decat tot la vreun pasionat pe raft si ala greu ti-o da sau daca o da cere pe ea la greu....cel mai ok,se merge in remat si se ia pe alese,chiar ieri am dat una ok .....


Arborele ala de la mine a ajuns in vreun motor de-al tau ? parca era la r1 si era destul de bun la fusuri....

LE Din ce vad eu in poze e ciupita rau la etansarea cu cilindrii....nu prea e ok sad.gif ,planeaz-o,nu se poate monta asa,sau poate ca nu mergi mult cu masina prin trafic vara....nu e ok evil5.gif
maho
Daca ai posibilitatea, fa-i un test de compresie. Sunt cateva ciupituri care-s pozitionate cam nasol (pe muchie), s-ar putea sa ai probleme chiar si dupa rectificare. Daca nu pierde compresie, ai scapat.
sobolan
asta scrisei mai sus ca nu vazui pozele bine,nu merita montata,e si de aia de 1300 antica cu ghiduri conice sus.....la aia trebuie facut plan si ras din ea cam 2-3 zecimi cel putin.....daca razi mai mult din ea e cam naspa,trebuie mers cu 98+ altfel detoneaza iar ca s-o incarci la sudura si apoi s-o planezi iese ok dar NU merita,se gasesc chiulase bune de dacie pe toate gardurile.
Stefan.alex78
Initial nu am vrut sa o planez (rectific) pentru ca proiectul se dorea a fi mai mult o reconditionare, nu o restaurare. In momentul montari am observat si eu ca aveam unele ciupituri la limita asa ca am trimis-o la atelier unde s-a rectificat. Nu am facut un test de compresie sa ma pronunt 100%, dar eu cred ca va fi bine.

Motorul, momentan, nu cred ca va fi folosit pe o masina, a fost refacut pentru a putea sa-l stochez mai sigur pe timp indelungat si sa imi mai exersez mana in diferite reglaje cu el.
Stefan.alex78
Pentru ca sezonul cald s-a instalat deja, m-am apucat sa pregatesc masina pentru plimbari:

-schimbat ulei+filtru (chiar daca nu am facut decat 150 km cu uleiul vechi, acesta era in motor de aproape 2 ani, timp in care masina a consumat benzina la "ora de manevra" pentru diferite reglaje).
-cateva mici detalii pe la interior.
-schimbat arcuri spate (la montarea mecanici spate, am observat ca un arc era mai inalt decat celalalt cu aproximativ 1.5cm, dar avand certitudinea, de la cel de la care am cumparat, ca amandoua sunt de berlina le-am montat crezand ca nu ma va afecta. Eh... nu a fost asa, la fiecare denivelare imi bateau amortizoarele. Am descoperit acum ca unul era de break si altul de berlina...).
-pentru ca am vopsit masina cu mecanica montata, eram sigur ca voi gaza diferite elemente, asa ca le-am acoperit cu ceara de la body (care nu se intareste) acum reusind sa curat toate elementele gazate (fata+spate).
-am verificat toate lichidele.
-am curatat caroseria de ceara nedorita in diferite locuri.
-am remontat corect volanul (acesta era deplasat catre dreapta fata de pozitia centrala).
-am reglat incarcarea la maxim 14.4V ( inainte in ture ajungea si la 16 V, indiferent de sarcina).
-restras cateva coliere
-plus achizitii smile.gif)=))


P.s: daca doreste cineva arcuri spate de break, sa-mi lase un mesaj. Am 2 seturi, toate uzina, un set sablat si vopsit electrostatic, un set curatate manual si vopsite normal.
razvan32
imi spui cum ai reusit sa dai jos vechiul stut? si la mine s-a rupt si trebuie sa il inlocuiesc. stiu are filet conic 1/8 NPT 27 gaura din chiuloasa.
Stefan.alex78
Am incercat sa-l dau singur jos folosind patenti, clesti, clesti autoblocanti etc....si nu am reusit decat sa-l rup pana la suprafata chiulasei. Avand si 2 suruburi, de la pompa de apa, rupte in chiulasa cand am dus-o la atelier pentru planat i-am rugat pe domnii de acolo sa scoata ei atat suruburile, cat si stutul. Find o piesa destul de importanta pentru motor, nu am vrut sa o stric asa ca am apelat la cineva cu mai multa experienta.

Din ce am mai citit pe forumuri, se poate rupe pana la nivelul chiulasei si apoi daca este foarte oxidat se poate rupe din chiulasa cu un dorn/o surubelnita si un ciocan prin loviri usoare. Dar repet eu nu am incercat.

Alte detalii nu pot sa iti dau, imi pare rau. Poate doar daca esti din apropierea Bucurestiului sa iti dau adresa atelierului unde am fost eu.
DACIOTUL_97
QUOTE(razvan32 @ 10 Apr 2019, 10:19)
imi spui cum ai reusit sa dai jos vechiul stut?
*



Cu burghiu de..(aici nu mai stiu sigur,sa ma completeze cineva),bagat tarod pentru refacerea filetului si cam aia e.Tarodul e cam greu de gasit,eu am avut noroc la targ (atentie,e pas fin !).Gaura din chiulasa nu mi s-a parut sa fie conica,mai degraba stutul e conic (deci,filetul nu are relevanta...).Eu am procedat cum am precizat mai sus si nu am probleme,a iesit stas.
Stefan.alex78
Cum zice daciotul si mie mi se pare cea mai ok varianta, doar ca eu nu am incercat-o si de asta nici nu am recomandat-o. Nu dau sfaturi daca nu le-am incercat pe pielea mea. biggrin.gif
razvan1985
Stutul e conic,nu gaura !
Adrian Frigo
E si gaura usor conica.Stutul se da foarte usor jos daca stii cum. 243.gif

[attachmentid=1628103258] [attachmentid=1628103257]
razvan32
QUOTE(DACIOTUL_97 @ 11 Apr 2019, 00:16)
Cu burghiu de..(aici nu mai stiu sigur,sa ma completeze cineva),bagat tarod pentru refacerea filetului si cam aia e.Tarodul e cam greu de gasit,eu am avut noroc la targ (atentie,e pas fin !).Gaura din chiulasa nu mi s-a parut sa fie conica,mai degraba stutul e conic (deci,filetul nu are relevanta...).Eu am procedat cum am precizat mai sus si nu am probleme,a iesit stas.
*




ce diametru trebuie sa ai aiba gaura ca sa pot sa bag tarodul sa fac filetul?
Stefan.alex78
Sarbatori fericite tuturor!

Revin cu cateva poze facute in ultima perioada:

- cateva piese primite cadou/ cumparate.
- am participat la Retro Parada Primaverii.
- am mai dat un strat de ceara pe sub masina. Ce mai aveam din pachetul de la Ixell l-am dat in capota spate, iar pe sub masina (podea, punte, lonjeroane, traverse, contra aripi, aripi fata spate la interior etc.) am mai dat 3L de ceara de la RANAL si 2 sprayuri de la wurth. Masina a mai primit: pe "burta" un strat de ceara inca de acum aproximativ 3 ani cand am curatat-o; pe la interioare, praguri, usi , compartiment motor si portbagaj imediat dupa ce am vopsit exterior. Astfel etapa de protectie impotriva ruginii s-a incheiat pentru cel putin 5 ani smile.gif).

-am pornit pentru prima data motorul refacut acum 2 luni.

https://youtu.be/T3lhY64kUlY




Stefan.alex78
De la ultima postare:

-in continuare am achizitionat piese.
-am fost vizitat de doua ori de Iustin cu a lui babuta "KUM". O data, inainte de "Dacia clasic", in care am pus la punct partea mecanica si a doua oara, impreuna cu Vlad si a lui sportiva, am schimbat o planetara si alte mici bibileli.
- in legatura cu babuta mea povestea este mai lunga. Dupa prima vizita a lui Iustin m-am trezit ca nu mai incarca, am fost nevoit sa dau alternatorul jos si sa schimb diodele si carbunii care se ciupisera. In ultimul an am observat ca aveam un joc excesiv in caseta, chiar daca inlocuisem tachetele impingator, asa ca am achizitionat saibe de compensare si dupa 2 ore de masurat am reusit sa micsorez jocul pana aproape de anulare. Datorita jocului mare in caseta, la tachet, s-a deteriorat si bucsa de "teflon", asa ca am inlocuit-o si pe ea impreuna cu burduful de la caseta pe partea dreapta (primul burduf de rolast a tinut fix 2 ani, dintre care doar in unul singur masina a mers pe drum). Am desfundat canalul pentru avansul vacumatic din carburator (asta mi-a scapat la prima curatare si asamblarea lui, greseala mea) si am schimbat pozitia pinionului de la delcou, astfel incat la avans 0 capsula vacumatica sa fie aproximativ perpendiculara pe bloc. Astfel s-a lasat cu un nou reglaj la final.
- am mai curatat un carburator.
-am participat la "Retromobil vine in orasul tau, Titu", unde masina a mers impecabil, majoritatea drumului fiind parcurs cu 80km/h constant.

Pentru doritori, in poze se observa cum arata carburatorul dupa 7 luni cu benzina E10 in el, aparent este impecabil de curat, dar intamplarea a facut ca inainte de parada de la Titu, membrana de sprit sa se rupa. In momentul in care am desfacut-o aceasta se inmuiase, iar stratul impermeabil se dizolva pe degete. Nu sunt sigur daca benzina a fost cauza sau doar fabricatia proasta, momentan am pus una Efbe.
razvan32
este culoare crem 427? inseamna ca este aceeasi culoare ca a mea.
imi place cum arata.
Stefan.alex78
Culoarea este alb 40. Dar nu este nici vopseaua originala, nici facuta dupa
reteta veche de la policolor. Reteta a fost generata de un aparat dedicat si de acolo am plecat ca vopsea de baza, dupa incercari succesive m-am apropiat cat de mult am putut de culoarea pe care o aveam la interior (zona care nu a fost expusa la interperii si nici nu a mai fost vopsita in trecut).
Stefan.alex78
De la ultima postare nu am mai intervenit deloc la masina. Am facut cateva plimbari cu ea, inclusiv la evenimentul Fabricat in Romania organizat in Bucuresti, am cumparat diverse, am facut ordine prin stocul de piese si zilele ce vor urma o voi pregati de iernat.

Babutei i s-a alaturat si un "M" (Strungul fiind numele lui). Masina este din 1964 si datorita multor elemente specifice eu personal as zice ca este un M59B, dar parerile sunt impartite. De aproape o luna m-am apucat de acest nou proiect si sper sa il termin intr-un timp cat mai scurt. Pe viitor o sa ma gandesc daca ii voi face un topic separat si aici sau doar pe forumul dedicat marci aro.
tatabobu
Fa-i si aici, sau macar mai baga poza cand se intampla cate ceva interesant pe topicul asta.
Cu aia visinie de langa a ta era cumva Cristi?
EDIT: de fapt nu cred ca ar fi mers el cu jantele alea.
Stefan.alex78
Langa mine a fost Cristi (sper sa ne referim la acelasi).
tatabobu
Cred ca e altul, masina nu prea-mi seamana (numarul de inmatriculare nu i-l stiu).
Ov
nu e nenea din poza vestitul top gun, dar masina aia e smile.gif

Spor la lucru la M, e usor si placut de restaurat smile.gif
daca ai nevoie de piese mai intreaba una-alta, poate te mai ajut cu un link ceva
Stefan.alex78
Multumesc Ov!
Stiu ca e placut sa lucrezi la M, dupa 4 masini la care am participat in procesul de restaurare/reconditionare m-am decis sa imi iau si eu unul.
Nevoia de piese e mare: frane, scaune fata, oblon, jaluzele masca fata, semnale fata, ceva bucsi, rulmenti prin cutie, ceasuri de bord cu rama, stopuri spate si cam tot ce tine de compartimentul motor.
Masina a fost "ciobanita" destul, dar este cea mai buna ca tabla in comparatie cu ceea ce am facut pana acum.
Ov
Cam tot ce tine de frane (in afara de racordul de pe stanga care este diferit de cel de pe dreapta, dar am facut la strung un niplu astfel incat sa pot monta si pe stanga racord ca cel de pe dreapta) am gasit la polonezi: http://sklep.tarmot4x4.pl/pl/i/Kontakt-contact/9 . Da-le mail si zi-le ce te doare, au piese si livreaza in Romania fara probleme. In general franele de uaz 469 sunt ca alea de M.

Bucse si rulmenti cred ca poti gasi dupa dimensiune. Stopuri posibil sa gasesti tot la polonezi sau la bulgari (https://www.russianspares.com/ ).


Restul prin dezmembrari, good luck with that, oamenii se cam arunca la pret in amintirea zilelor cand un M se putea vinde si cu 10.000 de euro.
tatabobu
QUOTE(Ov @ 5 Nov 2019, 13:52)
la bulgari (https://www.russianspares.com/ ).

*



Astia au atas de rezerva! blink.gif
Stefan.alex78
Stiu de site-urile de la polonezi si de la bulgari, dar inca nu am inceput demersurile pentru a comanda de la ei. Vreau sa demontez toata masina sa imi fac lista cu cele necesare si toata iarna sa comand la piese.

Legat de dezmembrari am observat preturile si de caracterul celor care le vand. blink.gif blink.gif blink.gif

Daca tot discutam despre piese: ce solutie ai gasit pentru fisele de M207, stiu un cod pentru tesla dar nu mai sunt prin stocurile depozitelor? Ce filtru de ulei ai folosit pentru M207, la fel stiu codul de mann H928/1 dar este mai mic ca diametru exterior si nu sunt foarte sigur ca se potriveste?
Ov
Fise am gasit tesla, mai apar din cand in cand, da eventual un mail/telefon la duexim in campulung, au foarte multe piese.

Filtrul mann se potriveste, am impresia ca e si nitel mai scurt, dar am pus o garnitura de cauciuc in spatele clopotului si am rezolvat. Ultimele filtre pe care le-am folosit au fost romanesti, facute la romcarbon, am gasit la un moment dat vreo 10 si le-am luat pe toate (eu consum si de 2 ori mai mult pt ca si aro-ul si m-ul sunt cu filtru cartus). Stiu ca era o discutie de o comanda mai mare catre romcarbon ca sa mai produca niste filtre, posibil sa mai apara.

Si daca ai nevoie de stergatoare de parbriz, decat sa dai 100e pe unul netestat "la baieti", recomand: https://motoarebarci.ro/kit-stergator-parbriz-barca.html

Eu am luat 2 si sunt perfecte.

QUOTE(tatabobu @ 5 Nov 2019, 14:36)
Astia au atas de rezerva! blink.gif
*



astia am impresia ca vand si piese din stocuri militare
Stefan.alex78
Multumesc inca o data de sfaturi!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.