Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
autom |
![]()
Post
#711
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
argon |
![]()
Post
#712
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Spre ala oscilam si eu, dar nu e cam putin 13,6? acul din bord sta aproape de zona hasurata din stanga...
am cumparat un releu cu fir de referinta distribuit(nu produs) de.. Conex Iasi, electronic, 12 ron, sigilat, l-am montat si acum voltmetru sta la 14,3, ralanti, turat, faruri stinse, sau aprinse, de asemenea acul din bord sta lipit pe mijloc, asa ca sunt foarte multumit. This post has been edited by argon: 18 Jun 2008, 15:36 |
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#713
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca vrei un releu bun este o schema pusa de mine cu tot cu cablaj fuctioneaza bine de 8 ani la mine pe masina schema si cablajul sint pe aici
This post has been edited by bygy007: 18 Jun 2008, 19:06 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
Florin_d_1300 |
![]()
Post
#714
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 31 January 07 ![]() |
Am luat azi releu de incarcare. M-a costat 23 de lei. Ce parere aveti? ma tine?
|
--------------------
Dacia
1300
1979
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#715
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Acum chiar pe bune voi pune un mic filmulet cu datele preloate de la releul realizat de mine . Si tot i-am promis lu bygy007 sa-i incerc schema .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#716
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
releul lui bygy007 mi se pare cel mai simplu de facut si probabil cel mai stabil, a723 scoate tensiunea de referinta compensata termic, problema este ca nu stiu unde se mai gaseste.
djasu82 ma uit la schema ta si dau decretul: DA e proasta, de fapt e exact acelasi rahat ca si un releu de incarcare obijnuit de ala de 15 lei. Stii de ce? 1. Nu ai o tensiune de referinta compensata termic, de fapt la tine stabilizarea tensiunii se face printr-o dioda zenner, exact ca la releele de incarcare care le gasesti in comert. 2. Ai facut tampenia sa montezi un potentiometru ca sa reglezi tensiunea in loc sa fi calculat 2 rezistente. Singura chestie originala, (ma rog, cat de originala o fi e step up converterul ala cu 34063, care e inutil acolo pentru ca oricum aplicand vreo 7v pe excitatia alternatorului tu o sa scoti vreo 16 17v pe baterie. Deci eu unul nu ii vad sensul in afara de a mai face o chestie care se poate arde si sa mai consum aiurea niste benzina ca sa alimentez un tranzistor pe un radiator care se incalzeste de pomana. bygy07 a facut un montaj simplu, fara complicatii inutile, foloseste ca referinta o tensiune stabilizata si compensata termic (parca 723-ul are eroare de 0,001v la o diferenta de 50 de grade, nu mai stiu pentru ca am renuntat la a-l mai cauta de cand nu se mai fabrica). Si da, a facut un amplificator de eroare cu un operational care bate oricand 2 tranzistori si tocmai multumita operationalului ala sunt convins ca are variatii foarte mici a tensiunii debitate de alternator indiferent ca e la relantii sau ca ii sar pistoanele afara din motor la 5000 de ture. Pe scurt ce ai facut tu acolo e o complicatie pentru un lucru banal. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#717
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Sti ceva chiar te rog pe tine si pe alti sa puna filme .... cu cea ce se vorbeste fiindca pe tine de gura nimeni nu te intrece si mai ales la jigniri. Tu crezi ca acea compensare termica face ceva ? iti spun eu ca nu fiindca tranzistori sunt prea prosti mai ales tranzistori bipolari. Mereu apare unu si arunca o bomba aiurea si uite asa dezinformeaza lumea . Ai incercat schema realizata de mine ? nu cred .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|
vallyyy |
![]()
Post
#718
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
nu prea ma pricep la electronica in special la citit schemele acestea
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
neajiji |
![]()
Post
#719
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Am posibilitatea sa-mi montez un releu electronic, sa incerc sau sa raman la cel mecanic care merge totusi bine?
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
argon |
![]()
Post
#720
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
progresul nu a omorat pe nimeni.
|
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
radu_razvan2000 |
![]()
Post
#721
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 2 July 08 ![]() |
Am si eu o dacia 1310 si vreau sa pun niste muzica pe ea,dar nu stiu daca face fata alternatorul(cd player: http://www.be-loud.ro/produse/CD_Playere_MP3/LG/LAC_3705R/ ,iar amplificator: http://www.be-loud.ro/produse/Amplificatoa...Special_Mk_II/)
Va rog frumos daca ma puteti ajuta cu un sfat.Va multumesc anticipat. |
--------------------
Dacia
1310
1991
|
|
neajiji |
![]()
Post
#722
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Face fata linistit alternatorul, poate daca ai si o baterie mai ok (undeva la 62A), oricum amplificatorul ala pe care vrei sa-l pui e destul de slab si nu o sa scoata prea multi W ca sa-ti faci probleme
On topic: firul acela de la releul electronic unde se conecteaza? E vorba de un fir rosu care iese din releu. |
--------------------
X
Y
Z
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#723
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
la + alternatorului ( firele groase)
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
radu_razvan2000 |
![]()
Post
#724
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 2 July 08 ![]() |
Multumesc mult neajiji!
|
--------------------
Dacia
1310
1991
|
|
Carburatorul |
![]()
Post
#725
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 10 November 05 ![]() |
Salutare,
In primul rand va rog sa ma scuzati daca revin cu o intrebare pentru care s-a mai dat raspunsul cu ceva timp in urma, dar din pacate eu nu am gasit un raspuns clar. Am o problema similara: Alternatorul daciei mele se pare ca nu face fata cand cuplez toti consumatorii sau mai bine zis aproape toti. I-am verificat tensiunea de incarcare si este 13,5-13,8V (cu consumatori), la o turatie a motorului de circa 3000rpm, ceea ce zic eu... ar fi acceptabil. Problema apare insa cand las motorul la relanti, tensiunea imi scade in anumite cazuri chiar si sub 12V. Nu am calculat puterea totala a consumatorilor, dar numai sistemul audio cred ca are aproximativ 500W. Am rugamintea sa-mi spuneti cu ce alternator il pot inlocui pe cel original de dacie, cat ar costa un altul mai puternic(80-90A de exemplu) si unde pot gasi sa cumpar. Mentionez ca am montat aditional la sistemul audio un condensator de 1F, dar din pacate nu ma ajuta, consumul de curent e prea mare. Bateria este Varta Blue Dymanic de 74Ah si este destul de noua, dar sunt convins ca daca nu rezolv problema cat mai repede nu va rezista foarte mult ![]() Va multumesc anticipat! |
--------------------
Dacia
Berlina
- privat
'99 1310 L
|
|
neajiji |
![]()
Post
#726
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
"I-am verificat tensiunea de incarcare si este 13,5-13,8V (cu consumatori), la o turatie a motorului de circa 3000rpm"
Problema ta nu e alternatorul. Daca dai drumul la consumatori muzica, faza lunga, aeroterma si dezaburire luneta fi sigur ca scade sub 12v. Exista un topic dedicat la sectiunea imbunatatiri despre alternatoare. |
--------------------
X
Y
Z
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#727
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Carburator
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|
Carburatorul |
![]()
Post
#728
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 10 November 05 ![]() |
Multumesc, am sa incerc cu un alternator de 90A din acela de SuperNova, cum ai zis.
Ideea este ca trebuie sa incarce bine la 800-900rpm ca aici apare practic problema. Revin cu o intrebare, alternatorul acesta de 90A se potriveste perfect la motorul clasic de Dacie sau trebuiesc facute modificari(la partea mecanica ma refer). Iar despre recomandarea cu o a-2-a baterie, nu stiu daca e bine, ar fi totusi un "consumator" constant in plus pentru alternatorul care poate maxim 36A. Deci raman clar pe ideea unui alternator mai performat. Ca exemplu foarte bun, am verificat tensiunea debitata la relanti de alternatorul unui SEAT Leon, cu consumatori inclusiv sistem audio(dat nu foarte tare intradevar) dar valoarea pe aparat era 14,2 aproape constant. Mi s-a parut genial. Am sa mai consult si celalate TOPIC-uri sa vad ce mai gasesc pe acolo, iar daca vreti sa mai adaugati sfaturi aici , sunt bine venite. Daca mai stie cineva modele de alternatoare performante care se potrivesc la motoarele DACIA 1310 si mai ales locul de unde pot fi achizitionate ar fi perfect ![]() Bafta All! |
--------------------
Dacia
Berlina
- privat
'99 1310 L
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#729
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
ca tot e topicul aici
la craiova am lasat lumina de intalnire aprinsa cand sa plec spre o comuna din apropiere, am observat...si totusi, in ciuda faptului ca au stat cam mult, motorul a pornit ajuns la tzara, in comuna respectiva, am observat ca acul de la incarcare e pe rosu(minim) am zis ca nu e important.... cand m-am pregatit pentru revenirea in ct, am luat la puricat sistemul de incarcare....ciuciu incarcare am desfacut alternatorul si am observat un fir de la stator care ducea la diode era ruginit-o carbonizat si plasticul topit. si ca aleternatorul in scurt timp de functionare s-a incins rau de tot. toate diodele ok. am refacut legaturile, am legat inapoi alea mai mult de 14,5 volti turata , fara consumatori, oricat m-as fi jucat cu releul, nu am scos....si se incingea in continuare. rotorul este bun(5,6 ohmi pe perii, 5,3 ohmi pe inele direct) ce sa fie? statorul ars? (am pus unul de rezerva pe moment, dar e pus cu un releu electronic si sta pe la 13,5 tensiunea) |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#730
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
esti sigur ca ai facut legaturile sau ai masurat diodele bine? daca este bateria descarcata este posibil sa nu incarce foarte mult, dar cred ca una sau 2 diode fac probleme
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#731
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
am verificat cu metoda clasica...baterie 12V si bec
bornele puse normal-conduce, invers nu verificat si cu aparatul de masura...la fel..intr-un sens rezistenta, invers nu legaturile le-am facut la fel cum erau initial |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#732
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
uita-te sa nu se miste pinul central la diode bobinajul sa nu fie ars sau sa dea pe la masa , legaturile sa fie bine strinse , ca sa faci o proba conccludenta pui aparatul pe bornele bateriei si unesti + cu DF de la releu si monitorizezi tensiunea daca bateria este descarcata incepe sa creasca , in momentul in care a ajuns la 15,5-16 V scoti firele , le pui la loc si rebglezi din nou releul de incarcare
This post has been edited by bygy007: 21 Jul 2008, 20:27 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
ment |
![]()
Post
#733
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
Salut, acum cateva zile cand m-a lasat bateria m-am gandit ca poate am ceva la alternator etc.
Am vazut aici pe forum cam cum trebuie sa masor cu voltmetrul, si am gasit voltajele la bornele bateriei prea mici, nu mai tin minte exact cat erau, dar la relantii era sub 13, cam 12.7 parca, si nici macar la 2000-3000 de ture nu ajungea la minimul de 13.8, ci era in jurul la 13.4. Eh si m-am gandit sa schimb releul regulator, pe care mai il schimbase tata "in tinerete" se pare, si a pus in locul celui electromecanic unul electronic, cu 3 fire.. Problema e ca el firul de referinta vad ca il are pus la borna + a bateriei, iar pe forum am citit ca voi puneti la borna + a alternatorului (adica unde scrie B+ presupun ?). Mi-am luat releu nou la 20RON, electronic tot cu fir de referinta, montat cum era si cel vechi, cu firul rosu care e in plus pe + la baterie, si a crescut ceva voltajul, dar tot nu destul, adica in relantii am 12.8-9 iar in 2000-3000 ajung la 13.8-9 (se poate ca castigul asta sa fie din cauza ca am curatat masa releului, si sa fi dat degeaba banii pe asta, eh asta e acum ![]() ![]() Sa incerc cu firul de referinta pe borna B+ a alternatorului ? Daca nici asa nu merge schimb maine alternatorul ca mai am unu in debara ![]() Mersi This post has been edited by ment: 23 Jul 2008, 16:30 |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
djasu82 |
![]()
Post
#734
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Masoara cu aparatul de masura rezistenta la rotor scoti fisa de excitatie si cuplezi aparatul pe gama ohmilor si masoari intre masa si borna de excitatie care se aplfa pe alternator . Valoarea trebuie sa fie cumprina minim 4.6 ohmi si maxim 6 ohmi (cam rar). Sub aceste valori nu ai ce sa-i faci doar sa schimbi fulia la alternator cu una mai mica . Daca bateria e pe duca si nu isi mentine tensiunea cumotorul oprit la o vlaoare de 12.5-13V asta e cumperi alta.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|
n3m0 |
![]()
Post
#735
|
![]() Membru sadic Group: Members Posts: 297 Joined: 3 February 07 From: Campina ![]() |
Verifica si legaturile la masa.
|
--------------------
Dacia,Toyota Avensis
L
- PH-04-xxx
1998/2007
|
|
ment |
![]()
Post
#736
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
mersi de raspuns, o sa masor si rezistenta alternatorului, vad maine
![]() masa pe caroserie stanga am curatat n3m0, m-am uitat pe la cabluri, si am masurat "diferentele de potential" intre masa alternator/releu si -baterie, si nu se pierdea pe acolo.. oricum ce vreau sa stiu e daca firul de referinta se pune pe B+ ?.. ca asta nu prea am inteles. This post has been edited by ment: 23 Jul 2008, 21:36 |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
djasu82 |
![]()
Post
#737
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Firul de referinta se pune pe surubul de la alternator cel de plus care e legat cu blocul de lumini si baterie.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|
ment |
![]()
Post
#738
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
Mi-am pus azi de dimineata celalalt alternator de backup, si acum ma aflu in parametrii sa zicem asa
![]() Asa ca trebuie sa ma uit la alternatorul vechi sa vad ce are, rezistenta respectiva de care ziceai djasu82 e in jur de 5.8 ohmi vad. L-am deschis sa ma uit la diode, dar nu stiu exact ce si unde sa masor pe puntea asta, care sunt diodele etc: 1 2 This post has been edited by ment: 24 Jul 2008, 15:42 |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
djasu82 |
![]()
Post
#739
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Diodele se masoara intr-un sens dispre cele 3 suruburi centrale spre borna plus a puti si in celalat sens de polaritate al aparatului dinspre cele 3 suruburi centrale spre borna minus . Diodele sunt bune doar daca conduc intr-un singur sens daca conduc si inver tot spre aceasi polaritate ( borna plus sau borna minus a putini) sunt defecte. Iar la rezistenta m-am referit in speciala la rotor vezi ca ai cele doua inele de cupru pe rotor , treci aparatul pe gama 200 ohmi si masori rezistenta dintre cele 2 inele ( rezistenta bobinajului la rece) trebuie sa indice 4.5-5 ohmi.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
- nnn
1999 / 2003 / 2008 /2011
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#740
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(ment @ 24 Jul 2008, 16:41) Mi-am pus azi de dimineata celalalt alternator de backup, si acum ma aflu in parametrii sa zicem asa ![]() Asa ca trebuie sa ma uit la alternatorul vechi sa vad ce are, rezistenta respectiva de care ziceai djasu82 e in jur de 5.8 ohmi vad. L-am deschis sa ma uit la diode, dar nu stiu exact ce si unde sa masor pe puntea asta, care sunt diodele etc: 1 2 ca sa masori diodele corect desfaci cele 3 sirme care vin pe puntea de diode , apoi gasesti in acest post informatii complete de reparare This post has been edited by bygy007: 24 Jul 2008, 23:12 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
- B 07 BGY
2024 din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th July 2025 - 07:01 |