QUOTE(Alydor @ 30 Apr 2012, 16:57)
Nu stiu ce drujba ai tu, dar la modelul pe care il am eu se pune benzina in amestec cu ulei. Tocmai pentru ca drujba nu are pompa de ulei si nu are cine sa unga pe acolo. Din cate stiu amestecul e de 2- 2.5% . Si da, poate sa il puna si la ungerea lantului nu doar la motor, desi acolo se pune de obicei ulei de transmisie...
Iar s-a trezit argon vorbind... Mai documenteaza-te nene daca tot o arzi aiurea pe net..
Suma respectelor, Alydor
Ii zice motor in 2 timpi cu precomprimare in carter. Amestecul aer + benzina este comprimat in carter in cursa de destidere (cand pistonul coboara), iar cand fereastra de evacuare se deschide, se deschide si o fereastra care face legatura intre carter (ce e sub piston) si cilindru pentru realizarea schimbului de gaze.
Problema in treaba asta: n-ai cum sa ai baie de ulei, pompa de ulei, etc => bagi ulei+aer+benzina si ceata de ulei unge lagarele (destul de des, chiar lagare de rostogolire, rulmenti cu ace)
Toate motoarele 2t sunt supraalimentate, iar precomprimarea in carter este o soluite ieftina si practica cu dezavantajele sale. Alte variante inseamna compresor mecanic, turbina, motor auxiliar, si alte variante complicate si scumpe (dar cu avantaje nete, cum ar fi de exemplu sistem de ungere adecvat, lagare palier/maneton adecvate ungerii hidrodinamice, consum redus, fara consum regulat de ulei, poluare redusa etc)
_________________________
Cat despre folosirea respectivului ulei de motor in drujba.. de mers sigur merge, dar nu recomand. La o adica merge si fara ulei (si daca e cu rulmenti => nu se strica asa una doua fara ulei, poate merge destul de mult timp fara ulei, dar tot nu e indicat)
La aplicatii nepretentioase se poate baga fara griji, in cazul de fata o drujba "ruseasca" sau pt uns lantul de la bicicleta, etc.
Dar si druja si bicicleta pot fi aplicatii high-tech unde mai bine folosesti ce e indicat in respectiva aplicatie. Depinde de drujba/bicicleta.