Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Imbecili autohtoni
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332, 333, 334, 335, 336, 337, 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344, 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351, 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366, 367, 368, 369, 370, 371, 372, 373, 374, 375, 376, 377, 378, 379, 380, 381, 382, 383, 384, 385, 386, 387, 388, 389, 390, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409, 410, 411, 412, 413, 414, 415, 416, 417, 418, 419, 420, 421, 422, 423, 424, 425, 426, 427, 428, 429, 430, 431, 432, 433, 434, 435, 436, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450, 451, 452, 453, 454, 455, 456, 457, 458, 459, 460, 461, 462, 463, 464, 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471, 472, 473, 474, 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504, 505, 506, 507, 508, 509, 510, 511, 512, 513, 514, 515, 516, 517, 518, 519, 520, 521, 522, 523, 524, 525, 526, 527, 528, 529, 530, 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537, 538, 539, 540, 541, 542, 543, 544, 545, 546, 547, 548, 549, 550, 551, 552, 553, 554, 555, 556, 557, 558, 559, 560, 561, 562, 563, 564, 565, 566, 567, 568, 569, 570, 571, 572, 573, 574, 575, 576, 577, 578, 579, 580, 581, 582, 583, 584, 585, 586, 587, 588, 589, 590, 591, 592, 593, 594, 595, 596, 597, 598, 599, 600, 601, 602, 603, 604, 605, 606, 607, 608, 609, 610, 611, 612, 613, 614, 615, 616, 617, 618, 619, 620, 621, 622, 623, 624, 625, 626, 627
dacis
QUOTE(maru @ 4 Jan 2015, 12:55)
nu trebuie judecat un om dupa gradul lui de cultura ci dupa caracterul sau
*

Cu asta chiar sunt de acord. Chiar daca n-am avut onoarea sa cunosc vatmani, soferi de otobuz si alti respectabili profesionisti de aceeasi teapa, oamini de cultura mai stiu cate unii, ashea... Inclusiv niscaiva academicieni sadea. Astia, pe langa ambasadorii reactivati si, se pare, in curand iarasi pensionati (daca se reintregesc iar pensiile diplomatilor). Marea hiba a unora, destul demulti!, este fix caracterul.

QUOTE(maru @ 4 Jan 2015, 12:55)
tin sa mentionez (in caz ca nu stiati) ca am destui colegi care au facultate (unii au fost ofiteri altii avocati) si muncesc la itb (asta pentru domnul kum ca sa nu mai generalizeze)
*

Bai nene, ce au fost e treaba lor. Ca au o leafa de 3000 de lei mie, sincer si direct, mi se pare o nesimtire. Pentru ca urmatoarele trei exemple. Mai intai, la Politehnica din Bucuresti, un conferentiar (doctor cu minim doua carti si destui ani vechime, basca cursuri, examene etc.) nici nu viseaza la o leafa de 3000 de lei. ca el are cam 2200-2500. Poate spre pensie sa ajungasi el la 3000, nu stiu. Apoi, directorul celui mai mare si celebru liceu din tara asta poate castiga 3000 de lei doar daca a depasit 40 de ani vechime, adica este cu doi-trei ani inainte de pensie. In sfarsit, un pretin chirurg care mai tine ore si la medicina, din ambele lefuri probabil ca se apropie de (dar nu atinge!) 3000 de lei. Toate astea nu-s normale, zau!...

QUOTE(maru @ 4 Jan 2015, 12:55)
nu uitati ca domnu` hrebenciuc face o reclama cu fonduri europene "din zori pana`n seara dezvoltam o tara" in paralel cu cei de la bucegi si vor sa redescopere din nou scolile profesionale pentru a scoate meseriasi pe banda
*

1. Nea Hrebe nici la funduri europene nu cred ca indrazneste safaca reclama
2. Am trait s-o vad si pe-asta: marele promotor al scolii romanesti sa fie o marca de bere! radmasa.gif

QUOTE(gabize @ 4 Jan 2015, 13:34)
Se cultivă în zona noastră, îl iau direct de pe câmp.
*

La voi mai mult testosteronul...
maru
"ie" grele pentru je nene astea cu climatronic..
cureaua oricum se invarte si antreneaza permanent compresorul AC numai ca se invarte in gol, adica atunci cand nu este cuplat acel ambreiaj al compresorului se invarte doar fulia fara a pune in functiune si compresorul (vorbesc de AC-ul clasic)
din cate am mai citit si eu, orice curea atasata la sistemul auxiliar sau de distributie al masinii (dupa caz) favorizeaza in mod negativ consumul de combustibil
ganditi`va ca doar daca aveti in functiune mai multi consumatori electrici ai masinii consumul creste cu pana la 1% in trafic urban (doar prin simplu fapt ca pui alternatoru` sa munceasca mai mult)
kato
nea dacise, ca un domeniu are un salariu corect pentru munca prestata nu mi se pare nesimtire. nesimtire mi se pare sa nu se ofere salarii corecte si celorlalte domenii. exemplu concret: un casier de la brd ce salariu are? dar unul din franta? ce nivel al dobanzii este in franta? dar in Romania?
dacis
QUOTE(kato @ 4 Jan 2015, 14:10)
nea dacise, ca un domeniu are un salariu  corect pentru munca prestata nu mi se pare nesimtire. nesimtire mi se pare sa nu se ofere salarii corecte si celorlalte domenii
*

Demult pe cele plaiuri elvetiene mi-a tinut unul o predica financiara corecta: salariul unei persoane ori chiar al unei categorii sociale dintr-o tara se afla raportand leafa respectiva la leafa medie nationala... Asta acum fro 10-12 ani, cand io eram socat ca elvetienii seplangeau ca o duc greu. Acum ii cam dau dreptate omului.
Garett
QUOTE(bmwh548 @ 4 Jan 2015, 14:16)
Eu as fi mai retinut in afirmatii de genul asta.
*


S-a mai experimentat...
" 'telectualii-n mina, sa ne dea lumina". Bine, nu ca ar fi un exempu de urmat...

QUOTE(dacis @ 4 Jan 2015, 15:00)
Toate astea nu-s normale...
*


Pentru ca...sindicate!
maru
foarte bine punctat kato !! nota 10 +
dacis: ca sa te lamuresti cam unde bat citeste postarile anterioare (in speciale cele adresate lui garett) ca sa`ti dai seama cam ce zic
intrebarea pe care ne`o punem toti este : DE CE
de ce un casier de la cora din franta are peste 1000-1500 euro salariu si amaratii astia din Rromania undeva intre 800-1000 lei media
de ce un parlamentar care o freaca are super salariu si masina cu sofer (ca de si noi mergem la munca dar ne platim transportul) si apoi o pensie babana
de ce un magistrat,procuror sau avocat dupa ce ca ia sute de milioane lei vechi pe luna se mai uita la un amarat sa`i dea o sticla de vin (saptamanile trecute) sau mai stiu eu ce chestii culinare
de ce parintii nostri au muncit prin nu stiu ce domenii de c@c@o si au pensii mizerabile
de ce unul care are doctorat si a invatat atat are un salariu mizerabil sau egal ca al unui imbecil (ca mine)

de ce ? pentru ca asta am ales sa facem in viata de mici copii sau asa a fost destinul
kato
QUOTE(dacis @ 4 Jan 2015, 14:17)
Demult pe cele plaiuri elvetiene mi-a tinut unul o predica financiara corecta: salariul unei persoane ori chiar al unei categorii sociale dintr-o tara se afla raportand leafa respectiva la leafa medie nationala... Asta acum fro 10-12 ani, cand io eram socat ca elvetienii seplangeau ca o duc greu. Acum ii cam dau dreptate omului.
*



vorbim de valoarea muncii prestate aici, ori de leafa raportata la media nationala?
cdadan
Colegule maru, ce muncesti tu e parfum comparativ cu majoritatea soferilor de meserie. Zici ca ai responsabilitati, transporti oameni. Just, dar oricine se urca la volan are responsabilitati. Daca ma urc singur in masina, plec si fac buba, pot fi urmarit penal pentru (auto) vatamare din culpa. Nu mai zic daca dau peste cineva. Oricum, la vitezele cu care circulati prin oras, riscurile sunt destul de mici.
Vezi soferii de autocare. Baga ca negrii spania, italia etc, zi si noapte, indiferent de conditii, trebuie sa ajunga dupa un orar. Iar la 100 sau 120 e alta treaba comparativ cu 40 sau 50. Zic. Plus ca in oras ai destul de putini dusmani naturali (camioane, tiruri) cu care conteza cand te dai bot in bot.
Sa zic de soferii de camioane? Pai aia saracii e vai de steaua lor. Incarca azi la cluj, pleaca la noapte si maine dimineata trebuie sa descarce la botosani. Noapte, zapada, ceata, soarta, e problema lor. De la botosani merg fuga la iasi, iar de acolo trag tare sa mai prinda si descarcarea de la focsani sau buzau, pana la ora 16. Si p-orma vin spre casa, de ajung a 2-a zi dimineata. Cand le e lumea mai draga trebuie sa faca pauza de 30 minute sau 9 ore, ca au tahograf. Dorm acasa doar in we, in rest prin cabina, merg la buda cand si pe unde apuca, mananca cum si ce pot. Tu de bine de rau dormi acasa, mananci macar o mancare calda pe zi acasa si castigi cat doi soferi de camion.
dacis
QUOTE(kato @ 4 Jan 2015, 14:26)
vorbim de valoarea muncii prestate aici, ori de leafa raportata la  media nationala?
*

In ceea ce priveste sistemul bugetar (care, in mod normal, cuprinde inclusiv toate entitatile care cheltuie bani bugetari, adica inclusiv asa-zisele regii autonome - sifoane financiare ale politicienilor locali si nationali!), stabilirea lefurilor e o chestie de joc politico-sindicalist, de influenta, presiune si putere si nu are nimic de-a face cu ideea de "valoare a muncii prestate". De aceea peste tot in vest stabilirea lefurilor pe domenii se face prin raportarea importantei domeniului la salariul mediu pe economie. Fiecare tara are principiile si prioritatile ei, cu referire la angajatii bugetari, iar asta se vede fix din ierarhizarea veniturilor, functie de salariul mediu pe economie.
Markos
QUOTE(cdadan @ 4 Jan 2015, 14:30)
Tu de bine de rau dormi acasa, mananci macar o mancare calda pe zi acasa si castigi cat doi soferi de camion.
*


Păi sunt subvenționați de Primărie.

Da' serios, nu cu mărunțiș.
mars
QUOTE(maru @ 4 Jan 2015, 14:55)
de curiozitate: daca nu va ziceam profesia,salariul si unde lucrez, ce argumente aveati in plus fata de cele spuse ?
*



Vezi ce inseamna sa nu stai suficient pe net? Pai noi stiam deja!
maru
domnule cdadan dar nu am afirmat niciodata ca munca mea este mai grea fata de alti soferi ci am mai multa responsabilitate
referitor la viteza va spun sincer ca va inselati amarnic : la o viteza de 15-20 km/h daca franez brusc (discuri fata + spate) cel putin 7-8 calatori se vor lovi si daca vor chema salvarea imi fac dosar penal pentru vatamare si merg cu ei in instanta, bineinteles raman si fara paine
de aceea am mentionat ca fiecare alege ce meserie doreste (am practicat si cativa ani mecanica) si unde sa munceasca (am colegi care au plecat pe tir sau pe autocar) dar am ramas acasa tocmai din elementele enumerate de dvs (o masa calda,un somn acasa)
nu comparati traficul dintr`o capitala europeana cu cel extern (in special afara din tara) cand faci o incarcare sau imbarcare dintr`un punct si ajungi in alt punct, fata de noi care oprim din 200 in 200 m si iar plecare de pe loc, asigurare si toate cele
fiecare meserie are riscurile ei si este platita ca atare
pana sa vin la itb ma uitam la soferi cum stateau relaxati in cabina, cu cafeluta si tigarea si ziceam :"ba ce viata au astia" dar cand intrii in sistem si vezi iti cam schimbi parerea de omu` care sta cu ga0aza pe scaun si invarte la covrig
acel om se trezeste la 3 dim in fiecare zi sau ajunge noaptea dupa ora 1 acasa (depinde de schimb) indiferent ca e vara,iarna,ploaie sau polei el trebuie sa bobineze

hai ca ne auzim mai tarziu ca ies pe afara ca am turbat in fata laptopului (nu stiu cum stati voi atatea ore) doar ca sa`i fac in ciuda domnului intelectual kum (sper ca si`a luat pastilele blush.gif )
kato
QUOTE(dacis @ 4 Jan 2015, 14:34)
In ceea ce priveste sistemul bugetar (care, in mod normal, cuprinde inclusiv toate entitatile care cheltuie bani bugetari, adica inclusiv asa-zisele regii autonome - sifoane financiare ale politicienilor locali si nationali!), stabilirea lefurilor e o chestie de joc politico-sindicalist, de influenta, presiune si putere si nu are nimic de-a face cu ideea de "valoare a muncii prestate". De aceea peste tot in vest stabilirea lefurilor pe domenii se face prin raportarea importantei domeniului la salariul mediu pe economie. Fiecare tara are principiile si prioritatile ei, cu referire la angajatii bugetari, iar asta se vede fix din ierarhizarea veniturilor, functie de salariul mediu pe economie.
*



mai pe inteles, tu consideri nesimtire ca se acorda un salariu corect pentru munca prestata intr-un domeniu. restul sunt victimele jocurilor de influente si putere. ce sa zic, ai un sistem de valori deosebit
Markos
QUOTE(kato @ 4 Jan 2015, 14:45)
mai pe inteles, tu consideri nesimtire ca se acorda un salariu corect pentru munca prestata intr-un domeniu.
*


Nu e nesimțire, dar să nu uităm cum este acordat respectivul salariu.
maru
markos da` tu ca un baiat destept ce esti ai pus botu` la aia cu salariu de 41 milioane lei vechi salariu MEDIU la ratb ? ce credul esti..
era o vorba : nu mai mintiti poporul cu televizorul
deci nu mai haliti gogosi
e si normal sa creasca (nu zic ei de nebuni) cand transporti persoane si ai pe mana un autobuz de peste 200 mii euro si daca l`ai facut praf platesti pana la pensie si poate si copii tai la el
apropo: asigurarea pe care o avem nu acopera casco decat dauna de 10 milioane lei vechi + franciza de 100 euro (echivalentu` probabil la un far) si de aceea mergem cu morcovu`n ..... si ne cerem drepturi.. ca sa avem de unde da inapoi
kato
dacis nu are nevoie de avocati... a scris chiar aici ca este nesimtire. daca tot doriti sa dezvoltam subiectul, putem aminti de militari si cum primesc salariul?
dacis
QUOTE(kato @ 4 Jan 2015, 14:45)
mai pe inteles, tu consideri nesimtire ca se acorda un salariu corect pentru munca prestata intr-un domeniu. restul sunt victimele jocurilor de influente si putere
*

Nici pomeneala. Io doar afirm ca ierhizarea tuturor salariilor bugetare, din orice tara, este rezultatul unui joc de influenta, putere si presiune. Pentru ca nu ai mijloace strict economice (proitabilitate, eficienta etc,) de cuantificare cat de cat corecta a plus valorii aduse de ramurile de activitate respective, cata vreme ai fie plata integrala de la buget, fie subventii consistente ale activitatilor.

Mai pe scurt, pur si simplu ierarhizarea lefurilor bugetare este o decizie arbitrara, luata pe criterii politice si nu economice.
Markos
QUOTE(maru @ 4 Jan 2015, 14:51)
markos da` tu ca un baiat destept ce esti ai pus botu` la aia cu salariu de 41 milioane lei vechi salariu MEDIU  la ratb ? ce credul esti..
*


Nu, am pus botul la datele ANAF: sunteți măcar într-un top național pe primul loc: acela al datornicilor.

Dacă ți-aduci aminte, discuția a plecat de la nemulțumirea ta vizavi de salariul de 3 mii net încasat. Asta în condițiile în care salariul mediu net este pe la 1700 în țara asta.

Iar eu te-am întrebat: cam ce salariu consideri că-l meriți? Cinci mii? Șase mii?
kato
QUOTE(dacis @ 4 Jan 2015, 14:54)
Nici pomeneala. Io doar afirm ca ierhizarea tuturor salariilor bugetare, din orice tara, este rezultatul unui joc de influenta, putere si presiune. Pentru ca nu ai mijloace strict economice (proitabilitate, eficienta etc,) de cuantificare cat de cat corecta a plus valorii aduse de ramurile de activitate respective, cata vreme ai fie plata integrala de la buget, fie subventii consistente ale activitatilor.

Mai pe scurt, pur si simplu ierarhizarea lefurilor bugetare este o decizie arbitrara, luata pe criterii politice si nu economice.
*


mai pe scurt consideri nesimtire un salariu corect acordat unui sofer de ratb in conditiile in care alte categorii sunt platite prost, victime a jocurilor de culise! incerci sa acoperi cu gargara ieftina si de proasta calitate porumbelul scapat.
l@u
QUOTE(DragosP @ 4 Jan 2015, 12:26)
Ce topic mișto.
*



Misto este ca unii sar peste cei 7 ani de educatie si ajung direct in facultate.



Ontopic, Ecosalu'
Markos
Da' ați produs ceva mellow.gif
l@u
Io am fost plecat de cand era curat !
dacis
QUOTE(kato @ 4 Jan 2015, 15:00)
mai pe scurt consideri nesimtire un salariu corect acordat unui sofer de ratb in conditiile in care
*

Nu pricepi deloc ideea! Cine sunt eu sa spun care este salariul "corect"care poate fi acordat unei anumite profesii ori unei anumite persoane?

Singurul caz cand pot sa fac asta si cand am dreptul sa fac asta este cand este vorba de afacerea mea. Dar si atunci pot sa dau marunt din buze, ca s-ar putea ca angajatul meu sa nu fie multumit si sa ma lase balta.

Pentru cine poate sa priceapa: in materie de salariati bugetari (salariati direct ori indirect - prin subventii!) nu exista salarii corecte ori ierahii corecte, ci ierahii care difera de la tara la tara, functie de cum isi stabileste prioritatile respectiva tara. De pilda, profesorii din Irlanda si tarile nordice sunt mult mai bine platiti decat cei din UK ori Franta, pentru ca asa considera clasele politice din tarile respective ca este potrivit realitatilor si nevoilor din tarile respective. La fel, parlamentarii din tarile sudice ale UE sunt muuutlt mai bine platiti si au semnificativ mai multe avantaje decat cei din tarile nordice.

Sa vorbesti de criterii "corecte" si ''obiective" aici este ca si cum ai spune ca exista aparate de masura a frumusetii unei femei, aceleasi pentru toti barbatii...

PS Avocatii nu sunt salariati bugetari!
kato
ok, si acum sa te citim:
"Ca au o leafa de 3000 de lei mie, sincer si direct, mi se pare o nesimtire. Pentru ca urmatoarele trei exemple. Mai intai, la Politehnica din Bucuresti, un conferentiar (doctor cu minim doua carti si destui ani vechime, basca cursuri, examene etc.) nici nu viseaza la o leafa de 3000 de lei. ca el are cam 2200-2500. Poate spre pensie sa ajungasi el la 3000, nu stiu. Apoi, directorul celui mai mare si celebru liceu din tara asta poate castiga 3000 de lei doar daca a depasit 40 de ani vechime, adica este cu doi-trei ani inainte de pensie. In sfarsit, un pretin chirurg care mai tine ore si la medicina, din ambele lefuri probabil ca se apropie de (dar nu atinge!) 3000 de lei. Toate astea nu-s normale, zau!..."
ai dreptate, nu pricep deloc cum cineva care face o afirmatie pe un forum ca cea de mai sus sa zica ca ceilalti nu pricep ca el este un individ care nu poate face afirmatii decat in cazul afacerii propii. dupa cum vezi, lucrez cu materialul clientului.
dacis
Sorry, musiu kato, dar dai dovada de o subtilitate si-un rafinament al rationamentului demne de un mecanic de intretinere la o autobaza de serviciu de salubritate gen Fagaras, maxim Harman. Care viseaza ca, daca se pensioneaza nea Vasile, soferul, poate prinde si el un post de sofer...

Confunzi doua lucruri al naibii de diferite. Pe de o parte, sper ca nu-mi contesti dreptul de a crede (absolut subiectiv, evident!) ca un salariu de sofer de 3000 de lei la RATB este un salariu nesimtit de mare si de a si afirma asta. Pe de alta parte, eu sustin ca asta este o simpla opinie personala si subiectiva si ca, daca ma pune cineva sa analizez ce si cum trebuie stabilite lefurile soferilor, ma retrag din joc. Pentru ca nu am abilitatea profesionala de a calcula valoarea salariului corect.

Explica-mi si mie, unde ti se pare incompatibilitatea aici?!... huh.gif

PS Uite inca o aparenta contradictie: pe criterii si in raport cu repere profesionale am sustinut si sustin si acum ca Iliescu este cel mai mare politician roman de dupa 1990. Asta nu m-a impiedicat sa votez impotriva lui de fiecare data cand l-am gasit pe buletinul de vot (cu exceptia cunoscuta!) si probabil la fel as face si in continuare daca omul ar mai candida la presedintie inca de trei-patru-cinci ori de acum inainte. Tot o incompatibilitate vezi si aici???? naughty.gif

PS Subtil rau in intelegerea ta!
Garett
QUOTE(kato @ 4 Jan 2015, 16:00)
mai pe scurt consideri nesimtire un salariu corect acordat unui sofer de ratb in conditiile in care alte categorii sunt platite prost, victime a jocurilor de culise! 
*


No offense, da' cam asa e (na c-am ajus sa fiu de acord cu bahluianul!). In tot ce tine de bugetari/regii whatever tot ce conteaza este cat de vocal e sindicatul, cat de mult conteaza daca fac greva s.a.m.d.
Trei mii e un salariu decent, indiferent de domeniu. De aici si pana a te considera "nedreptatit" ca mama Doamne ce greu e jobul de sofer de autobuz e cale cam lunga...
Apropo, daca transportul in comun n-ar fi subventionat masiv si ar trebui sa supravietuiasca prin forte proprii, pe criterii strict economice, cat ar avea sariul un sofer de autobuz?
Markos
Sindicatele din ratb, metrorex samd l-au susținut pe chirurg atunci când le-a cerut (alegeri).

Prin urmare, trei mii în mână e un salariu ok. Ah, că se poate și mai bine - așa e, măru is right.
kato
pentru inceput remarc atacul la persoana, fapt ce arata foarte clar incapacitatea ta de a purta un dialog la obiect cat si lipsa unor argumente valabile in discutie. si acum sa o luam metodic, asa cum stiu ca-ti place blush.gif
1. ”Confunzi doua lucruri al naibii de diferite. Pe de o parte, sper ca nu-mi contesti dreptul de a crede (absolut subiectiv, evident!) ca un salariu de sofer de 3000 de lei la RATB este un salariu nesimtit de mare si de a si afirma asta. Pe de alta parte, eu sustin ca asta este o simpla opinie personala si subiectivasi ca, daca ma pune cineva sa analizez ce i cum, ma retrag din joc, pentru ca nu am abilitatea profesionala de a calcula valoarea salariului corect.”
ce spuneai? io confund? radmasa.gif am contestat dreptul tau de a crede ceva? rolleyes.gif
io am afirmat, tot subiectiv desigur dar raportat si la ce se intampla in alte tari, ca mi se pare un salariu corect pentru munca depusa si ca celelate domenii trebuiesc ajustate sa ajunga la o valoare corecta.
2. divaghezi de la subiect sperand sa ma antrenezi in alte discutii. nu-ti merge. icon_mrgreen.gif

<span class='edit'>4 Jan 2015, 16:04:</span>
QUOTE(Garett @ 4 Jan 2015, 15:51)
No offense, da' cam asa e (na c-am ajus sa fiu de acord cu bahluianul!). In tot ce tine de bugetari/regii whatever tot ce conteaza este cat de vocal e sindicatul, cat de mult conteaza daca fac greva s.a.m.d.
Trei mii e un salariu decent, indiferent de domeniu. De aici si pana a te considera "nedreptatit" ca mama Doamne ce greu e jobul de sofer de autobuz e cale cam lunga...
Apropo, daca transportul in comun n-ar fi subventionat masiv si ar trebui sa supravietuiasca prin forte proprii, pe criterii strict economice, cat ar avea sariul un sofer de autobuz?
*


ai remarcat ca te contrazici in acelasi post? radmasa.gif
pe de o parte afirmi ca esti de acord cu bahluianul cand afirma ca salariul este nesimtit si pe de alta afirmi ca e un salariu decent.....
Markos
Dacă între câteva (zeci de) bazine mai butonez nițel zmarfonu, mă încadrez la Imbecili? unsure.gif
kato
intreaba si tu la maru... rolleyes.gif
Garett
QUOTE(kato @ 4 Jan 2015, 17:01)
ai remarcat ca te contrazici in acelasi post? radmasa.gif
pe de o parte afirmi ca esti de acord cu bahluianul cand afirma ca salariul este nesimtit si pe de alta afirmi ca e un salariu decent.....
*


Nesimtit ca suma, fara vreun merit deosebit pentru care sa il primeasca dar daca tot il primeste, ca urmare a jocurilor de culise invocate de dacis, ar putea sa-l considere decent si sa fie ultramultumit de el!
Capisci, now?
Eu nu as plati un sofer de autobuz cu 3.000 de lei si un medic cu o mie!
Call me crazy, da' nu mi se pare decent!
Da' daca tot are salariul asta, mi se pare de-a dreptul indecent sa se planga ca-i mic...
kato
dai in patima lui dacis...m-ar fi mirat sincer sa recunosti ca gresesti. io ma refer la salariul unui sofer din bucuresti si voi la salariul lui maru. ma refer la recunoasterea valorii muncii prestate de un om, voi incepeti cu salariul mediu national. ma vad nevoit sa repet, problema nu este ca de ce primeste un salariu decent un sofer ci de ce nu primeste un salariu decent un doctor, profesor, functionar, etc. cand se va rezolva problema aceasta, automat se vor rezolva muuuuuuuulte alte probleme.
p.s. crezi ca intamplator am dat exemplul unui casier de banca de la brd Romania si brd franta? in conditiile in care dobanda este mult mai mare la noi?
dacis
QUOTE(Garett @ 4 Jan 2015, 15:51)
Apropo, daca transportul in comun n-ar fi subventionat masiv si ar trebui sa supravietuiasca prin forte proprii, pe criterii strict economice, cat ar avea sariul un sofer de autobuz?
*

Daca subventia la transportul in comun nu s-ar diminua deloc iar regiile de transport si-ar plati darile la stat (CAS, CASS, impozite pe salarii, somaj etc.), salariile angajatilor ar fi de 40-70% din actualele salarii. Daca n-ar fi subcentionatedeloc, maxim 30%.

QUOTE(kato @ 4 Jan 2015, 16:01)
io am afirmat, tot subiectiv desigur dar raportat si la ce se intampla in alte tari, ca mi se pare un salariu corect pentru munca depusa si ca celelate domenii trebuiesc ajustate sa ajunga la o valoare corecta
*


QUOTE(kato @ 4 Jan 2015, 16:25)
ma vad nevoit sa repet, problema nu este ca de ce primeste un salariu decent un sofer ci de ce nu primeste un salariu decent un doctor, profesor, functionar, etc.

p.s. crezi ca intamplator am dat exemplul unui casier de banca de la brd Romania si brd franta? in conditiile in care dobanda este mult mai mare la noi?
*

Nu ma refeream la anumite meserii, pozitii etc., ca io n-am vazut decat analize macro ale bugetelor nationale ale unor tari din UE si din Ioropa. Si alea generale. Dar, ca sa pricepi si matale, bugetele nationale sunt peste tot in lumea asta cam fixe, cu posibilitati de crestere de la an la an de maxim 1 - 2 %. Asa ca, pentru ca sa restructurezi / redistribui alocarile din anvelopa salariala nationala, asta inseamna ca pentru a da bani in plus unora, neaparat trebuie sa tai de la altii. Capisci? La asta ma refeream eu!
maru
QUOTE(Markos @ 4 Jan 2015, 16:08)
Dacă între câteva (zeci de) bazine mai butonez nițel zmarfonu,  mă încadrez la Imbecili?  unsure.gif
*


inca nu ma pot pronunta in cazul dvs dar se pare ca dependenta isi spune cuvantul tongue.gif
kato
tu nu te referi la anumite meserii, pozitii etc, insa te repezi sa declari un salariu decent ca nesimtit! radmasa.gif
mai departe, acum schimbi placa sa afirmi ca nu se poate sa avem salarii decente cu totii, deoarece bugete nationale sunt fixe si limitate. asta este alta problema, ce face subiectul altei discutii. rolleyes.gif la obiect poti sa sustii o discutie?
maru
domnule dacis cred ca va referiti la un prestarea unui transport public de persoane intr`o localitate relativ mica
nu uitati ca la noi metroul merge pe profit (chiar daca nu se recunoaste asta) iar in alte tari transportul public tot pe profit merge (chiar nesubventionat) iar salariul,de exemplu, unui conducator auto (asa se numesc cei care practica soferia pe autovehicule mari) in scotia este intre 1800-2500 lire pe luna in functie de orele si sarbatorile lucrate (am colegi care au plecat acolo)
deci: vrei profit la o regie ? frauda 0 la taxare, reduceri cat mai putine la elevi si pensionari sau intre anumite ore, si management privat
l@u
QUOTE(maru @ 4 Jan 2015, 17:13)
in scotia este intre 1800-2500 lire pe luna in functie de orele si sarbatorile lucrate
*



Da o bere la pahar stii cat costa in Scotia?
kato
pai spune cat coasta bre, nu ne mai fierbe atat. dupa sa ne spui si cat costa la supermarket, sa vedem cam cate doze debere am putea lua dintr-un salariu. blush.gif
l@u
Pe putin de 10 ori mai mult ca la noi, depinde unde te apuca setea!
kato
si la supermarket cat e?
Liviu
A compara salariile aceleasi meserii intre tari diferite ca dezvoltare economica este o prostie. Incetati sa mai faceti asta caci nu are nici o relevanta. Costurile vietii difera de asemenea.
Comparati salariile intre meserii in cadrul aceleiasi tari sau intre tari egale dpdv economic.
l@u
Tocmai de aceea i-am dat tema de gandire ca sa nu mai faca comparatii aiurea!
maru
nu cunosc domnule l@u acest aspect dar poate ii intrebati pe domnii garett si dacis ca am vazut ca dansii sunt mai luminati si se pricep la toate tongue.gif
personal consum foarte rar alcool iar fumatul l`am lasat de vreo 13-14 ani dar taxa pe viciu ar trebui dublata sau triplata ca poate atunci se mai stabilizeaza niste lucruri icon_mrgreen.gif
kato
QUOTE(Liviu @ 4 Jan 2015, 17:30)
A compara salariile aceleasi meserii intre tari diferite este o prostie. Incetati sa mai faceti asta caci nu are nici o relevanta. Costurile vietii difera de asemenea.
Comparati salariile intre meserii in cadrul aceleiasi tari sau intre tari egale dpdv economic.
*


te rog sa-mi explici de ce este o prostie sa compar salarizarea unui casier brd din franta si cea a unuia din Romania, in conditiile in care in Romania se practica o dobanda mai mare.
l@u
radmasa.gif
Markos
QUOTE(kato @ 4 Jan 2015, 16:25)
ma vad nevoit sa repet, problema nu este ca de ce primeste un salariu decent un sofer ci de ce nu primeste un salariu decent un doctor, profesor, functionar, etc. cand se va rezolva problema aceasta, automat se vor rezolva muuuuuuuulte alte probleme.
*


kato, problema nu este că un șofer primește un salariu decent (din partea mea, să primească tot poporul, dacă se poate).

Problema e că un șofer RATB poate primi acest salariu decent în condițiile în care RATB, pe lângă faptul că este subvenționat masiv de primărie (da, știu, așa e prin toate capitalele, diferă însă procentul, zic eu), mai este și principalul datornic la Fisc din toată țara asta. Mai are rost să discutăm despre performanță, despre management, despre chestii de-astea care contează doar la privați? Privați care plătesc un șofer de autocar cu maxim jumătate din banii ăștia. Și care au o viață mult mai grea.

Altă problemă e că același șofer RATB se declară profund nemulțumit de salariul ăsta. Anul trecut au pus-o și de-o grevă, probabil că urmează și alta.
Garett
Prostie per se nu este, dar n-ajungi nicaieri asa!
As putea sa-ti insir niste argumente pompoase care se invart toate in jurul "productivitatii muncii". O teza falsa in sine dar asta e...
Liviu
QUOTE(kato @ 4 Jan 2015, 16:38)
te rog sa-mi explici de ce este o prostie sa compar salarizarea unui casier brd din franta si cea a unuia din Romania, in conditiile in care in Romania se practica o dobanda mai mare.
*


Pai trebuie sa te uiti la nevoile minime de trai ale casierului cu pricina. Si din pacate nu pot sa iti dau preturi din Franta, dar sunt foarte la curent cu preturile din Suedia ... si nu e roz.

Ca necesar MINIM de trai ar fi pretul unor produse si servicii de baza (exemple reale de aici de la mine, preturi estimate in ron):
- paine : 12ron
- carne (pui) : 20 ron/kg
- chirie + intretinere : MINIM 3000 ron (pentru 2 camere)
- transport in comun: 400 ron lunar
- taxe diverse anuale (tv, masina, casa): 1000 ron taxa tv (aia obligatirie), 2000 ron pentru o masina diesel, 2000 ron casa
- un tuns: minim 150 ron pentru un adult
- un bilet la film: minim 75 ron la un film 2D
- o bere in club: intre 25 si 40 ron
- o bere in magazin: intre 8 si 15 ron


In conditiile astea, poti tu compara salariul minim necesar unui casier din cele 2 tari ?
Franta nu o fi asa de scumpa .. dar e clar mai scumpa ca Romania.

Acum, daca vrei sa traiesti la limita subzistentei, da, poti pune mai mult deoparte intr-o tara dezvoltata decat un Romania ... dar daca vrei sa ai acelai nivel de viata, nu mai poti compara caci la un salar dublu, tot la fel traiesti.
Markos
Regiile astea "autonome" au fost, sunt și vor mai fi un sac fără fund. Conducerile lor sunt controlate politic, sindicatele la fel, rentabilizarea lor e o glumă proastă (și care oricum nu interesează pe cei care le controlează).

4 Jan 2015, 17:54:
QUOTE(maru @ 4 Jan 2015, 17:13)
nu uitati ca la noi metroul merge pe profit (chiar daca nu se recunoaste asta)
*


Curat profit.
maru
domnule liviu ati ales sa comparati niste dintr`o tara cu preturi destul de piperate si un nivel de trai ridicat dar va pot spune ca`n spania,italia,franta si putin germania la produsele alimentare au preturi cu putin mai mari ca la noi (ce sa mai zic la carne ca au tva de 9 %)
intrebare: carburantul cat este domnule liviu in aceste tari ? comparativ cu Rromania si salariul din Rromania ? cat la % din salariu se duce pe un plin afara si cat aici ?

4 Jan 2015, 17:59:
domnule markos e si normal sa fie controlate politic ! de unde bani pentru campanie ?
apropo: sper sa nu intre cineva la metrorex sa va spuna salariul ca turbati, nu alta radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.