QUOTE(cris06 @ 13 Dec 2009, 00:40)
Normal, uzura motorului. Si dau un exemplu cu o experienta personala avuta cu Fiat Panda: mi s-a schimbat (desi refuz categoric sa cred) uleiul la prima revizie (masina avea vreo 7500 km) cu Selenia gold 10W40. Acest ulei e recomandat de Fiat. Ei bine, dupa nici 5000 km parcursi cu acest ulei, aproape 90 % in mediul urban, arata ca smoala. Ori, eu, nu imi bat joc de motorul masinii personale. A fost argumenrtul suprem pt a pune in motor un ulei full sintetic. Ceea ce-ti recomand si tie.
Deci refuzi sa crezi ca ti s-a schimbat uleiul pe un Panda , nu ai motor din gama Renault nici DSN , nici SLZ , nici LGN , nu folosesti nici un fel de ulei recomandat de Renault sau cel putin de norma tehnica a motoarelor Renault si ai tras concluzia ca toate uleiurile semi-sintetice sunt proaste .
Exista ulei semi-sintetic si 5w40 , precum si full sistetic 10w40 , deci cu cifrele nu prea ai nimerit-o .
NU are nici o legatura innegrirea uleiului cu kilometrii care-i are la bord masina ! Faptul ca uleiul uleiul isi schimba culoarea , inseamna ca aditivii de curatare inclusi in ulei isi fac treaba . Uleiul meu este brun de la inceput , de cand este sigilat in bidon , eu folosesc Liqui Moly , deci sa-l arunc direct nu ?
O masina cu un motor nou are nevoie de o perioada de rodaj , astfel incat motorul se uzeaza si devine mai elastic odata cu trecerea perioadei de rodaj .
De unde stii tu ca in perioada de rodaj nu ai mai multe noxe , componentele din motor se rodeaza la nivel de microni , lasand in ulei multe reziduuri , nu ai consum mai mare , motorul fiind mai strans si astfel uleiul devine mai "murdar" ?
Ciudat faptul ca nu ai motor Renault , nici macar nu esti sigur ce ti s-a intamplat in acel service , dar arunci cu noroi in uleiurile semi-sintetice si recomanzi tuturor uleiurile sintetice .
De unde stim noi ca acel ulei Selenia nu era contrafacut sau nu era mai slab decat uleiurile care noi le folosim in motoarele noastre ?
Daca dupa 120.000 - 150.000 de km la acel Panda tu vei pune tot ulei full sintetic , ai sa observi ca motorul nu este la fel de silentios , ca daca ai folosi acel ulei semi-sintetic recomandat de producator , asta mai ales vara . Motoarele care el avem noi au depasit majoritatea 65.000 km , aproape toti ne-am schibmat cel putin o data distributia si multe alte piese , iar anumite lucruri trebuie luate in considerare dupa ce ai depasit o anumita cifra de km .
Daca producatorul recomanda 10w40 , inseamna ca pe toate viata motorului , adica si la 7500 de km si la 500.000 km , acel ulei 10w40 isi va face bine treaba si asta cu un compromis de pret/ performanta f bun .
QUOTE(cris06 @ 13 Dec 2009, 22:38)
Bingo! Masina avea fix 7500 de km. Ce motor murdar sa aiba? Intr-adevar nu am avut voie sa asist la revizie. Deci, clar, uleiul nu a fost schimbat decat partial pt ca nu era negru dupa revizie. In orice caz, daca motorul e bun si nu consuma ulei peste limitele normale eu zic ca cel mai potrivit ar fi un ulei full sintetic, cu atat mai mult, cu cat masina circula preponderent in regim urban.
Cine naiba schimba uleiul "partial" ??? Daca nu era negru dupa revizie , uleiul ala a fost schibmat . Ca nu s-a schimbat si filtrul de ulei ( ca nu spui nimic de el si el poate fi vinovat de o innegrire mai rapida a uleiului ) asta e alta treaba , desi este chiar o prostie , pt ca in rodaj , filtrul de ulei si unele busoane de ulei ( magnetizate ) retin multe paticule de span si alte bucatele mici de metal sid e asta acelea trebuiesc scoase cat mai repede din motor si partile in miscare .
Un motor la 100.000 de km , care a functionat normal si a avut parte de schimburi de consumabile la termen , nu este mai MURDAR decat unul la 10.000 de km ! Murdaria si "cosmarurile" pe care vi le inchipuiti nu sunt decat depuneri ( in motoarele f vechi ) din cauza unui ulei de proasta calitate sau rezultatul unei folosiri necorespunzatoare ( consumabile neschibmate la timp ) .
Ce ulei sa consume "peste limitele normale" un motor NOU ??? Eu nici dupa 75.000 km nu am astfel de probleme , altii nici dupa 120.000 sau mai mult . Astea nu sunt motoare mari , diesel , de 2,5 - 6 litri , care sa necesite la fiecare 5.000 de kilometrii adaugarea a 300 - 500 ml ulei .
"un exemplu cu o experienta personala" + "eu zic ca cel mai potrivit ar fi " - experienta ta persoanal lasa de dorit , iar potriveala cu topicul si forumul asta lasa si mai mult de dorit !
De la experienta nesigura la un service ai tras o concluzie gresita . Nu este o greseala sa folosesti un ulei recomandat de producator toata viata masinii , dar este o prostie sa crezi ca o intamplare nefericita dintr-un service iti ofera experinta in uleiuri auto atat incat sa treci peste marca si model auto , firma si tip ulei , precum si uzura motoarelor .