Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei recomandat
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Piese auto - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32
cristio_79
Dar aici ?
QUOTE(vasilesas @ 22 Nov 2009, 14:30)
Vreau sa va intreb daca exista ulei sintetic 10W40. Daca da, ce marca ? Eu am vazut ca cele sintetice au alte numere. De ex, Castrol are numai 5W40. M-am uitat si pe tabelul pus in pozele din paginile anterioare si se apre ca cel 5W40 are cea mai larga palja de temepraturi...Merge folosit la Solenza? Ma gandesc si eu ca si altii, ca se subtiaza prea mult la temperaturi mari si nu mai e bun pt motorul acesta...
*



Se poate folosi 5W-40, dar si 5W-30. De fapt, sunt recomandate si in cazul Loganului.
Si eu am vrut sa trec la unul din cele doua, dar in zona in care locuiesc temperaturile sunt destul de ridicate din primavara si pana toamna si am zis ca un 10W-40 sintetic se potriveste mai bine.
vasilesas
va multumesc prieteni pentru raspuns. M-am uitat pe net la preturi si Aral Blue Tronic 10W40 e 20 de lei litrul.....Ma surprinde pt ca e prea mic pretul pt un ulei sintetic. Castrol 10W40 Magnatec care e semisintetic e 33 lei litrul... Spre Motul nu ma orietenez ca e de curse, iar eu peste 3500 nu am trecut niciodata. Merg 90% cu 2500 rpm, cam cu 80-90 merg si daca am drum liber : 100....

O sa ma mai gandesc...deja nu mai pun 5w40 daca e doar pt zonele calde...
ramsen
QUOTE(djasu82 @ 23 Nov 2009, 21:30)
ramsen stai cumva in zona de munte de urci ulei in motor gen 5W40 ? Parerea mea cel mai ok e 10w40 pentru temperaturiile din tara noastra cald-rece si eu sintetic recomand .
*



multumesc pentru parere domnule...dar cind am cumparat masina dimineatza ca era vara sau iarna se auzea un zgomot de tacheti pina urca uleiul in rampa vreo 30 sec...dupa ce am trecut pe acest ulei ELF 5W40 nu se mai aude decit sa zic asa vreo 5 sec...deci sint multumit de mersul motorului...aaa era sa uit locuiesc la 50 km de Cetatea Poienari...multumesc
QUOTE(cristio_79 @ 23 Nov 2009, 21:35)
Dar aici ?
Se poate folosi 5W-40, dar si 5W-30. De fapt, sunt recomandate si in cazul Loganului.
Si eu am vrut sa trec la unul din cele doua, dar in zona in care locuiesc temperaturile sunt destul de ridicate din primavara si pana toamna si am zis ca un 10W-40 sintetic se potriveste mai bine.
*


bine gindit domnule...un super meserias,care nu prea mai sint din astia,mi-a spus cindva o vorba buna...dacia recomanda pentru solenza 10 w 40, este bun si 5w30 cu conditia totusi sa se respcete indicele de viscozitate adika 40 la ulei...deci folosesc acum si pe viitor numai ELF 5w40...
va salut si numai bine va urez
cristio_79
QUOTE(vasilesas @ 25 Nov 2009, 11:25)
va multumesc prieteni pentru raspuns. M-am uitat pe net la preturi si Aral Blue Tronic 10W40 e 20 de lei litrul.....Ma surprinde pt ca e prea mic pretul pt un ulei sintetic. Castrol 10W40 Magnatec care e semisintetic e 33 lei litrul... Spre Motul nu ma orietenez ca e de curse, iar eu peste 3500 nu am trecut niciodata. Merg 90% cu 2500 rpm, cam cu 80-90 merg si daca am drum liber : 100....

O sa ma mai gandesc...deja nu mai pun 5w40 daca e doar pt zonele calde...
*


Poti cauta Total Quartz 7000 10W-40 sintetic daca nu-ti convine Aral, dar cam astea sunt preturile. Poti sa-l gasesti si la 25 - 28 litrul.
Vezi ca era un baiat care vindea la anunturi uleiuri si filtre si garanta ca este adus din Germania. Eu am luat niste filtre Mann de la el.
augustin87r
Dupa ce am citit ce ati scris dvs aici am fost sa cumpar si eu Aral Blue Tronic 10W40. PE el scrie ca e sintetic si in RO si in celelalte limbi. A fost si putin amuzant pt ca doamna de la magazin a ras de mine ca nu exista 10W40 sintetic si dupa ce i-am aratat ce scrie pe sticla a zis ca oricum e semisintetic pt ca 10W40 e numai semi....

Acum o sa vad cum arata dupa 10k km....mai rau sau mai bine decat Castrolul Magnatec pe care l-am avut...

Totusi, cum a sesizat si altcineva, pretul de 21 RON e cam mic...cred ca la producator e 10 lei, ceea ce e cam ciudat , mai ales ca e facut in Germania...Naiba stie...Poate dupa 10 k km o sa trec din nou pe Magnatec, acum sunt intr-o perioada in care fac prostii, in loc sa tin acelasi ulei...Sunt abia la al doilea schimb....
cristio_79
Cam asta spune producatorul: http://www.aral-lubricants.com/lubricants/...nic_10w-40.html
annem
Exista uleiuri sintetice 10W40, dar Aral Blue Tronic 10W40 si Total Quartz 7000 10W40 sint semi-sintetice. Ulei obtinut prin/pe baza/etc de tehnologie de sinteza/sintetica/etc, nu este acelasi lucru cu un ulei complet sintetic. Partea sintetica dintr-un ulei semi-sintetic poate fi de 20-70%. Pina nu de mult era in jur de 30%, dar lucrurile s-au mai schimbat. Din diferite motive, motoarele noi trebuie sa accepte uleiuri cu viscozitate la cald de 30 sau chiar 20.

Specificatiile Total Quartz 7000 10W40 de anul trecut aratau ca acest ulei este identic cu Lubrifin 10W40, sau Dacia Oil 10W40. Doar pretul era de 3 ori mai mare decit Lubrifin. Anul asta a mai aparut un Total Quartz 7000 10W40, cu ceva specificatii imbunatatite, dar tot semi-sintetic e.
einstein1984
Si e aceiasi zeama cu ELF Competition 10W40, care tot semisintetic e.
nh1980ro
Elf Competition 10W40 e suficient pentru Solenza, chiar si asta facut la Lubrifin.
einstein1984
Complet de acord. De altfel e bun si pentru clio3 tongue.gif
Valman
QUOTE(vasilesas @ 25 Nov 2009, 10:25)
O sa ma mai gandesc...deja nu mai pun 5w40 daca e doar pt zonele calde...

Nu uita de avantajele unui "sintetic" 5W40 :
a. consum mai mic la rece.
b. interval de schimb mai mare (isi pastreaza proprietatile mai mult timp).
Sugestia mea e sa pui un "sintetic" 5W40 pana in 40 lei/litru, daca la momentul schimbului banii nu sunt o problema.

Trei link-uri utile (oil myths) :
http://www.valvoline.com/car-care/motor-oil-myths/
http://www.texlube.com/oilmyths.htm
http://www.castrol.com/castrol/genericarti...ntentId=7017050
nh1980ro
QUOTE(einstein1984 @ 26 Nov 2009, 15:10)
Complet de acord. De altfel e bun si pentru clio3 tongue.gif


Probabil ca e, dar nu l-as tine mai mult de 10.000km in motor.
ramsen
cum am spus mai sus am in masina ELF 5W40 la 39 lei /L...si il schimb pe la 12000 km
alinbum
salut. am in motor castrol magnatec 10w40 si un pic peste 80.000 km. la cati km sa schimb uleiul ? cei mai multi km sunt facuti in oras
cris06
Ce scrie in manual? Eu, personal, nu as tine un semisintetic in motor mai mult de 5000 km facuti in oras.
alinbum
ce se poate intampla?
cris06
Normal, uzura motorului. Si dau un exemplu cu o experienta personala avuta cu Fiat Panda: mi s-a schimbat (desi refuz categoric sa cred) uleiul la prima revizie (masina avea vreo 7500 km) cu Selenia gold 10W40. Acest ulei e recomandat de Fiat. Ei bine, dupa nici 5000 km parcursi cu acest ulei, aproape 90 % in mediul urban, arata ca smoala. Ori, eu, nu imi bat joc de motorul masinii personale. A fost argumenrtul suprem pt a pune in motor un ulei full sintetic. Ceea ce-ti recomand si tie. cu ochiul.gif
alinbum
pai si atunci la 80.000 km ar fi mai bine sa trec pe 5w40 sau sa raman tot 10w40 si sai fac schimbul mai repede de 10.000
tataiedaciotul
Ramai pe 10w40,dar schimba-l anual(obligatoriu si filtre :ulei,aer,polen).
Valman
QUOTE(cris06 @ 13 Dec 2009, 00:40)
Ei bine, dupa nici 5000 km parcursi cu acest ulei, aproape 90 % in mediul urban, arata ca smoala.

Arata (aspect) sau era (aspect + vascozitate) ? Aspectul uleiului nu determina necesarmente calitatea sa la lucru. Faptul ca era negru poate insemna ca detergentii din el curatasera un motor murdar.

QUOTE(alinbum @ 13 Dec 2009, 00:53)
pai si atunci la 80.000 km ar fi mai bine sa trec pe 5w40 sau sa raman tot 10w40 si sai fac schimbul mai repede de 10.000

Daca banii nu sunt o problema, pune sintetic 5W40 si schimba-l in functie de tipul de rulaj. Mai repede daca ai un rulaj sever, mai tarziu daca ai un rulaj usor.
Claudiu35
QUOTE(cris06 @ 13 Dec 2009, 00:40)
mi s-a schimbat (desi refuz categoric sa cred) uleiul la prima revizie (masina avea vreo 7500 km) cu Selenia gold 10W40. Ei bine, dupa nici 5000 km parcursi cu acest ulei, aproape 90 % in mediul urban, arata ca smoala. Ori, eu, nu imi bat joc de motorul masinii personale. A fost argumenrtul suprem pt a pune in motor un ulei full sintetic. Ceea ce-ti recomand si tie. cu ochiul.gif
*




N-o spun cu rautate: dar unde erai cand ti s-a schimbat uleiul? la plaja? Poate ca tu nu ai nicio vina, stiu ca de obicei nu ti se permite sa intri si sa stai langa masina cand se fac interventii dar... asa se intampla cand nu stai langa masina (in Romania).
Prin natura serviciului am avut posibilitatea sa intru in service Dacia-Renalut-Nissan si respectiv BMW. Surpriza a fost totala sa constat ca in locul pieselor vechi care trebuiau inlocuite cu altele noi, s-au folosit alte piese... tot vechi, sau chiar nu s-a facut deloc schimbul. Atat.
dr_mKe
Valmane, masina era noua, cum naiba sa fie motorul murdar ?
Cea mai plauzibila explicatie este ca nu s-a schimbat uleiul !
cris06
Bingo! Masina avea fix 7500 de km. Ce motor murdar sa aiba? Intr-adevar nu am avut voie sa asist la revizie. Deci, clar, uleiul nu a fost schimbat decat partial pt ca nu era negru dupa revizie. In orice caz, daca motorul e bun si nu consuma ulei peste limitele normale eu zic ca cel mai potrivit ar fi un ulei full sintetic, cu atat mai mult, cu cat masina circula preponderent in regim urban.
nh1980ro
Daca uleiul se innegreste dupa 5000km de mers urban, inseamna doar ca-si face treaba. E foarte importanta si calitatea benzinei folosite si regimul de utilizare a motorului. (de ex. pornesti si ii dai direct 5000rpm in sarcina mare).
marius80_eugen
QUOTE(cris06 @ 13 Dec 2009, 00:40)
Normal, uzura motorului. Si dau un exemplu cu o experienta personala avuta cu Fiat Panda: mi s-a schimbat (desi refuz categoric sa cred) uleiul la prima revizie (masina avea vreo 7500 km) cu Selenia gold 10W40. Acest ulei e recomandat de Fiat. Ei bine, dupa nici 5000 km parcursi cu acest ulei, aproape 90 % in mediul urban, arata ca smoala. Ori, eu, nu imi bat joc de motorul masinii personale. A fost argumenrtul suprem pt a pune in motor un ulei full sintetic. Ceea ce-ti recomand si tie. cu ochiul.gif
*


Deci refuzi sa crezi ca ti s-a schimbat uleiul pe un Panda , nu ai motor din gama Renault nici DSN , nici SLZ , nici LGN , nu folosesti nici un fel de ulei recomandat de Renault sau cel putin de norma tehnica a motoarelor Renault si ai tras concluzia ca toate uleiurile semi-sintetice sunt proaste .
Exista ulei semi-sintetic si 5w40 , precum si full sistetic 10w40 , deci cu cifrele nu prea ai nimerit-o .
NU are nici o legatura innegrirea uleiului cu kilometrii care-i are la bord masina ! Faptul ca uleiul uleiul isi schimba culoarea , inseamna ca aditivii de curatare inclusi in ulei isi fac treaba . Uleiul meu este brun de la inceput , de cand este sigilat in bidon , eu folosesc Liqui Moly , deci sa-l arunc direct nu ? radmasa.gif
O masina cu un motor nou are nevoie de o perioada de rodaj , astfel incat motorul se uzeaza si devine mai elastic odata cu trecerea perioadei de rodaj .
De unde stii tu ca in perioada de rodaj nu ai mai multe noxe , componentele din motor se rodeaza la nivel de microni , lasand in ulei multe reziduuri , nu ai consum mai mare , motorul fiind mai strans si astfel uleiul devine mai "murdar" ?
Ciudat faptul ca nu ai motor Renault , nici macar nu esti sigur ce ti s-a intamplat in acel service , dar arunci cu noroi in uleiurile semi-sintetice si recomanzi tuturor uleiurile sintetice .
De unde stim noi ca acel ulei Selenia nu era contrafacut sau nu era mai slab decat uleiurile care noi le folosim in motoarele noastre ?
Daca dupa 120.000 - 150.000 de km la acel Panda tu vei pune tot ulei full sintetic , ai sa observi ca motorul nu este la fel de silentios , ca daca ai folosi acel ulei semi-sintetic recomandat de producator , asta mai ales vara . Motoarele care el avem noi au depasit majoritatea 65.000 km , aproape toti ne-am schibmat cel putin o data distributia si multe alte piese , iar anumite lucruri trebuie luate in considerare dupa ce ai depasit o anumita cifra de km .
Daca producatorul recomanda 10w40 , inseamna ca pe toate viata motorului , adica si la 7500 de km si la 500.000 km , acel ulei 10w40 isi va face bine treaba si asta cu un compromis de pret/ performanta f bun .

QUOTE(cris06 @ 13 Dec 2009, 22:38)
Bingo! Masina avea fix 7500 de km. Ce motor murdar sa aiba? Intr-adevar nu am avut voie sa asist la revizie. Deci, clar, uleiul nu a fost schimbat decat partial pt ca nu era negru dupa revizie. In orice caz, daca motorul e bun si nu consuma ulei peste limitele normale eu zic ca cel mai potrivit ar fi un ulei full sintetic, cu atat mai mult, cu cat masina circula preponderent in regim urban.
*


Cine naiba schimba uleiul "partial" ??? Daca nu era negru dupa revizie , uleiul ala a fost schibmat . Ca nu s-a schimbat si filtrul de ulei ( ca nu spui nimic de el si el poate fi vinovat de o innegrire mai rapida a uleiului ) asta e alta treaba , desi este chiar o prostie , pt ca in rodaj , filtrul de ulei si unele busoane de ulei ( magnetizate ) retin multe paticule de span si alte bucatele mici de metal sid e asta acelea trebuiesc scoase cat mai repede din motor si partile in miscare .
Un motor la 100.000 de km , care a functionat normal si a avut parte de schimburi de consumabile la termen , nu este mai MURDAR decat unul la 10.000 de km ! Murdaria si "cosmarurile" pe care vi le inchipuiti nu sunt decat depuneri ( in motoarele f vechi ) din cauza unui ulei de proasta calitate sau rezultatul unei folosiri necorespunzatoare ( consumabile neschibmate la timp ) .
Ce ulei sa consume "peste limitele normale" un motor NOU ??? Eu nici dupa 75.000 km nu am astfel de probleme , altii nici dupa 120.000 sau mai mult . Astea nu sunt motoare mari , diesel , de 2,5 - 6 litri , care sa necesite la fiecare 5.000 de kilometrii adaugarea a 300 - 500 ml ulei .

"un exemplu cu o experienta personala" + "eu zic ca cel mai potrivit ar fi " - experienta ta persoanal lasa de dorit , iar potriveala cu topicul si forumul asta lasa si mai mult de dorit !
De la experienta nesigura la un service ai tras o concluzie gresita . Nu este o greseala sa folosesti un ulei recomandat de producator toata viata masinii , dar este o prostie sa crezi ca o intamplare nefericita dintr-un service iti ofera experinta in uleiuri auto atat incat sa treci peste marca si model auto , firma si tip ulei , precum si uzura motoarelor .
cris06
Hei, nu te aprinde ca e... ger! smile.gif Nu am motor Renault pe nicio masina si nici nu vreau asa ceva. Si (pardon de off topic) se cam vede de ce probleme au parte motoarele renault! Nu am impus nimanui sa foloseasca uleiul x, y sau z cu caracteristicile W. Fiecare isi alege uleiul dupa buget si dupa bunul plac. Si, mai ales dupa cat de mult tine la motorul masinii sale. Am recomandat doar ca in mediul urban unde conditiile pt. motor sunt cele mai grele, mai ales iarna ar fi mai potrivit un ulei full sintetic! Si chiar se simte diferenta cu un astfel de ulei mai ales acum cand temperaturile exterioare sunt mult sub 0 grade.
Si un exemplu: am vazut si auzit un motor de Supernova care nu vazuse ulei sintetic niciodata in 70 000 de km. Nu se stie cand fusese ultima data schimbat. Ce mai avea in motor era smoala si bineanteles ca tachetii faceau ca masina de cusut. I-am bagat un Elf 5W40 si motorul a inceput sa prinda viata.
Eu sunt adeptul uleiului full sintetic (pana la o limita, bineanteles) pt ca are numai avantaje!
nh1980ro
Am avut eu pe Solenza (acelasi motor ca si SN), numai ELF10W40, timp de 70.000km si nu avea probleme. Bataia aia de tacheti e alta treaba.
Un ulei sintetic este mai bun decat unul semi-sintetic, dar diferentele in exploatarea se vad mult mai tarziu.
marius80_eugen
QUOTE(cris06 @ 21 Dec 2009, 22:13)
Si un exemplu: am vazut si auzit un motor de Supernova care nu vazuse ulei sintetic niciodata in 70 000 de km. Nu se stie cand fusese ultima data schimbat. Ce mai avea in motor era smoala si bineanteles ca tachetii faceau ca masina de cusut. I-am bagat un Elf 5W40 si motorul a inceput sa prinda viata.
Eu sunt adeptul uleiului full sintetic (pana la o limita, bineanteles) pt ca are numai avantaje!
*



Ca era smoala vechiul ulei NU inseamna nimic . Bataia tachetilor dispare mai bine si mai repede la uleiul semi-sintetic decat la cel full sintetic , iar vara , pe caldura , acel motor de DSN "bate" mai tare cu sintetic decat cu semi !
cris06
Asa o fi nu stiu. Mult succes motorului tau in exploatarea cu semisintetic! wink.gif
dr_mKe
Ce balarii puteti scoate, sa moara moderatorii si forumistii toti deodata, nu alta !
Eu circul acum cu 0W-40 si nu bate nimica, iar vara cu dublu esteric iara nu batea nimica. Poate e cazul de-un reglaj la tachetii aia wink.gif
VyRuZ
Eu folosesc la Solenză, de când lumea, Mobil semi-sintetic 10W40 și merge parfum. Nu am făcut nimic la Solenza asta (motor), în afară de ulei (la fiecare 8000 Km), filtre, curățat de două ori senzorul de turație, acumulator nou și senzor nou de viteză (care s-a dus pe la 80K Km). Menționez că am 84000 de Km cu ea.
Dacă schimbi uleiul cu bun-simț și nu o ucizi, eu-s de părere că semi-sinteticul e foarte fain. Dacă însă-i dai sportiv, sigur că merită ceva mai bun. smile.gif
dr_mKe
84.000 km sunt putini km si ai curatat cam des senzorul de turatie tongue.gif Eu n-am avut probleme cu el, l-am curatat o data ca sa fiu si eu in rand cu lumea: 122.000 km & counting fast.
jas2
Hei, nu te aprinde ca e... ger! Nu am motor Renault pe nicio masina si nici nu vreau asa ceva. Si (pardon de off topic) se cam vede de ce probleme au parte motoarele renault!
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Am avut Punto din 2001 si abia am scapat de el...De ce oare ?
Acum am masina din semnatura care este peste Punto de vreo doua ori...
Apropos...cum stai cu servo-city-ul ? biggrin.gif

Sa aruncam un ochi aici ? Daca putem sa intram... radmasa.gif

http://www.clubfiat.ro/forum/index.php?showforum=22

Folosesc Elf competition st 10w-40 si sunt f multumit.Este si recomandarea producatorului...
uragan
Si eu am folosit pana acum numai ELF 10 w 40 si merge brici motorul smile.gif
ramsen
ELF 5 W 40...si sint multumit de el
Iulikk
Cati litri de ulei intra in cutie? 75w-80.
ramsen
2L si un pic
cit nu stiu ca eu nu l-am schimbat niciodata decit completez daca este nevoie...
Iulikk
Deci o sa cumpar 3 litri. Ma apropi(i) <nu stiu cu cati de "i"> de revizia de 60 000 si am vazut in tabel ca trebuie schimbat si uleiul din cutie.
ramsen
eu nu l-am schimbat...si merge cutia de rupe...poate faci ca un preten la logan...ai grija
george_scala_2004
...manualul...
nenestean
uleiu in cutie l-am schimbat ..... dar merge la fel.
adica nici nustiu daca ar trebuii sa simt ceva ...
doar la buzunar smile.gif)
ulei recomandat.
3.8 l intra....


.....
my bad blush.gif
sabinmq
Salut!
Am schimbat uleiul de la cutie de trei ori din motive mentionate in alte posturi...inlocuire burduf planetara stanga - burduf de la roata si burduf dinspre cutie, etc.. Intra, cel putin la mine, 3,5 litri de ulei. Umplerea a fost realizata exact ca la carte... in service... Eu am cumparat 4 litri de ulei si am ramas cu 0.5 litri.
CIPTUNING
QUOTE(Iulikk @ 31 Dec 2009, 15:44)
Deci o sa cumpar 3 litri.
*



Iulikk, cumpara 4 litri ca iti intra 3,5. Exact ca sabinmq!
Iulikk
Da, am citit in fisieru acela. Foarte util. Multam fain.
cris06
La multi ani! Despre uleiul din cv se discuta in alt topic.
andreiy
Off:Ce au motoarele de renault ca tot nu inteleg?Ca nu sunt copiate de pe opel ca cele de daewoo?(mai precis toata masina e o copie a kadettului,nereusita dupa parerea mea).
On:Castrol Magnatec 10w40 de cand a iesit pe portile uzinei,nicio problema,un ulei foarte bun si mult peste elf.
nh1980ro
E mult peste ELF si la pret.. biggrin.gif
Valman
QUOTE(andreiy @ 4 Jan 2010, 22:57)
Castrol Magnatec 10w40 ,un ulei foarte bun si mult peste elf.

Studii stiintifice ceva ?
IRONICK
Magnatec-ul este foarte prost.
andreiy
@Valman iti inteleg supararea,asa e cand folosesti un ulei mai ieftin si mai "bun".
@Ironick adevarul ca nu prea a fost pe la scoala Magnatec-ul asta,nu prea i-a placut cartea.Explica-mi si mie cat de repede poti tu de ce e foarte "prost"?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.