Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei recomandat
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Piese auto - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32
cosad
razvanmarius din cate imi dau seama nu prea iti pasa de masina ..... pacat
marius80_eugen
razvanmarius : decat sa dai sfaturi de acest gen , mai bine nu spui nimic ! Pentru Bucuresti , 10.000 mi se pare mult si am de gand pe la 8000 sa-l schimb . Nu este recomandat sa pui un ulei mai "gros" sau mai "prost" decat cel recomandat de fabrica : 10w40 . Oare atat de mare e diferenta intre 10w40 si 15w40 ?
E deocamdata mi-am luat Liqui Moly 10w40 + MOS2 si abia astept sa-l pun . Am alergat mult dupa el , dar in final l-am obtinut la 1.150.000 5L .
alx
Pai ce faci bre cu 5l?
AIX
Pastreaza 2l ptr. completare biggrin.gif
nicolau.cosmin
Dar la cutia de viteze la CAT TIMP este recomandat sa se schimbe uleiul? Tot doi ani? Dar in kilometri, la cati?
i96nds
Parca la DSN era scris ca se inlocuieste cureaua de distributie si uleiul din cutie la 4 ani in cazul in care nu reusesti sa ajungi la 60.000 ca sa faci revizia. Insa nu sunt 100% sigur. Deci eu zic ca 4 ani mergi linistit.
klaus
Da, la DSN scria, la Solenza insa, de la o anumita data (daca o caut, cred ca as si gasi-o) uleiul din cutie nu se mai schimba la 60.000 km. E garantat "pe viata".
Pe bune, nu fac bancuri.
attesz
Nici noi omenirea nu suntem garantați pe viața dapu uleiu care totuși lucreaza acolo în cutie si este expus la niște temperaturi ca re îi schimbă proprietatile biggrin.gif
i96nds
In cutia de viteze nu au loc arderi asa ca uleiul nu e supus la intemperii chiar asa mari. Evident exista incalziri/raciri insa nu se ajunge la temperaturile uleiului din motor. E drept ca dinspre motor se transmite o anume caldura si catre cutie insa nu e prea mare nici aia.

Oricum eu zic asa: in 60.000 Km consumi benzina cam 7% in medie adica cheltui cam 4000 euro. Dupa atata munca cred ca merita si cutia aia de viteze sa fie rasplatita cu un schimb de ulei de cutie - cam 30 euro maxim.

Asadar chiar daca nu mai e obligatoriu acest schimb sa zicem ca e recomandat.
attesz
Da asa e merita schimbat daca tii cit de cit la masina biggrin.gif
marius80_eugen
Uite in sfartit am schimbat uleiul astazi dimineata . Va anunt ca am schimbat si filtrul de ulei cu unul original Renault . Am pus 2,5 L ulei , urmand ca , dupa vre-o 100 - 200 mk sa completez cu aditiv . Dupa schimbare am mers aproximativ 40 km in Bucuresti . Dupa 3 ore am controlat si nivelul era exact la mijlocul semnelor . Vechiul ulei s-a schimbat conform cartii , inclusiv filtrul de ulei vechi , s-a lasat sa se scurga ... deci cu 2.5 L faci un schimb . Am pus din bidonul de 5L intr-o sticla PET de 2,5 L si apoi cu palnia in motor am golit sticla , deci eroarea mai mare de 50 ml nu avea cum sa fie . Cine pune fix 3 L fie si cu schimbarea filtrului de ulei deja pune prea mult , iar daca nu inlocuieste filtrul de ulei cu siguranta va fi peste semn . Eu tin minte ca scrie 2.7-2.9 L ulei , dar mai sunt si specificatii ... fara schimbarea filtrului , cu schimbarea lui sau la desfacerea si curatarea motorului . E belea schimbarea filtrului de ulei canu e loc ( la Scala sau Clima , sa care mai aveti A/C ) si am reusit numai prin desfacerea scutului de la serpisori .
In noul filtru de ulei inainte de montare s-a turnat putin ulei pentru amorsare si ungerea garniturii . La prima pornire a stat jumate de secunda secunda becul de ulei aprins dupa care imediat s-a stins .
Motorul merge mai lin , nu troncane deloc si abia astept sa pun si aditivul Liqui Moly + MOS2 , dupa cateva sute de km . Se simte parca putina elasticitate in acceleratii si vibratii ( ca despre zgomot la mine nu se mai pune problema ) .
attesz
ce ueli ai pus in solnita smile.gif
b64chr
QUOTE(marius80_eugen @ 22 Mar 2006, 12:39)
1. ulei Liqui Moly 10w40 5L -> 1.150.000 ( folosit 2.5 L )
2. aditiv Liqui Moly 300 ml + MOS2 -> 200.000
*


attesz
Mersi

cum se comporta motorul cu el ii place uleiu ??
marius80_eugen
Merge bine ! O f mica imbunatatire deocamdata ( fata de Elf + 50 ml aditiv MOS2 ) , dar am inteles ca dureaza cateva sute de km pana actioneaza aditivii din ulei si abia apoi il voi pune si pe cel suplimentar . Fostul ulei l-am tinut cam 8.300 km si am fost destul de multumit de el . De pe la vre-o 6000 km incepuse sa se simta miros de benzina si fum in el , dar putin . In rest toate bunesi frumoase , ma bucur ca mai am inca 2,5 L tot din asta si mai am asigurat inca un schimb . In cel mai rau caz in viitor voi pune tot Elf , daca nu voi mai gasi Liqui Moly sau daca va fi la un pret mai astronomic . Pe net scrie ca Liqui Moly ajuta si la economia de benzina si tot tacamul si se apre ca varianta de 10w40 cu MOS2 este cel mai de top din aceasta gama , ca mai erau doua variante fara MOS2 , putin mai ieftine . Uleiul se pare ca rezista peste 3 ani si peste 20.000 km , dar nu a de gand sa-l tin atat . Culoarea lui este spre gri si nu spre galben , iar aditivul este negru-negru .
attesz
mersi o sal incerc si eu
fun-e23
Daca pui ulei sintetic nu ai nevoie de aditiv .
Aditivul e un fel de frectie la picior de lemn (rau nu face dar nici bine). Chestie spusa de specialisti nu inventata de mine. Aditivul se foloseste doar la uleiurile minerale.
marius80_eugen
Eu am spus ca am folosit in loc de Elf 10w40 , Liqui Moly 10w40 cu MOS2 ! Ambele sunt uleiuri semi-sintetice , deci aditivii chiar isi mai fac treaba acolo . Daca nu as fi incercat si pe alte masini aditivii , as fi spus ca nu se merita si ar fi fost dor un efect placebo ... dar sunt multumit de rezultat . Nu am de gand sa pun ulei sintetic , pentru ca eu sunt de parere ca aceste uleiuri sunt facute pentru motoare puternice si de turatii mari ( pentru curse , viteza mare , liniute si altele ) . Bineanteles ca nu fac rau nici motorului meu , dar costa mai mult si nu am de gand sa dau atat , cat timp eu am rezultate mai bune cu ulei semisitetic cu specificatiile fabricantului si chiar putin imbunatatit .
Offtopic : Tinand cont ca vb despre ulei , atunci va spun ca de exemplu Dura Lube este recomandat tuturor motoarelor , iar acea protectie asigurata de el ( pelicula ) face bine indiferent daca uleiul este sintetic sau nu . Nu mai stiu de anul trecut cat de bune mai sunt Dura Lube-urile , dar acum 4 ani si acum 2 ani au fost bune . Anul trecut deja se prostisera si de atunci m-am hotarat sa nu mai iau acesta marca .
Daca nu doriti sa folositi , e totul ok , nu folositi , nimeni nu va ogbliga , dar nu spuneti ceva care sa-l considerati universal valabil . Sunt de acord ca nu toti aditivii sunt de calitate ... dar pana la aceste afirmatii e cale lunga si parca suna ... a struguri acri pe aici ...
fun-e23
Ma rog asta e parerea ta si ti-o respect. Eu prefer un ulei mai bun(bineinteles respectand standardul DACIA 10W40) fara aditiv.
cosad
( Tinand cont ca vb despre ulei , atunci va spun ca de exemplu Dura Lube este recomandat tuturor motoarelor)................... pe bune ????????
Pe ce bidon de ulei ai vazut ca scrie asta ????
Eventual in ce carte de masina ????
marius80_eugen
Offtopic : Nu ma refer doar la reclame ... si nici macar la cele vechi in care se scoate uleiul din motor si tot mai merge nu stiu cat timp . Eu am folosit de 4 ori la berlina , de doua ori Dura Lube si de doua ori alte marci de aditivi ( Slick 50 si Xeramic ) si am fost multumit de rezultat . Eu aici nu incerc sa va conving pe voi sa folositi nimic , pentru ca eu nu fac reclama la nimic si nici nu castig nimic . Eu am testat pe propria piele efectele uneor aditivi , am avut si martori ( ca in zilele noastre trebuie ca sunt multi pescari si vanatori ) si toate persoanele care au vazut si testat au fost de acord ca anumiti aditivi isi merita banii , iar altii sunt numai reclama .
Eu v-am spus ce am folosit si ca sunt foarte multumit de rezultat . Va voi tine la curent daca la fel de multumit voi mai fi si dupa vre-o 2-3.000 km sau pana la urmatorul schimb .

Apropos , stiati ca , cu cat filtrul de aer este mai bun si este pastrat mai curat , cu atat si uleiul isi pastreaza "puritatea" mai multi km ? Zilele astea a fost un documentar pe Discovery despre motoare ... oricum interesante experimentele cu aerul curat sau cu praf si alte mizerii ... cum ajungeau in cateva ore in compozitia uleiului , desi te gandesti ca sunt semeringuri si ungere si ... atatea tehnologii ... mizeriile ajungeau in ulei in timp ce motorul mergea ... Deja ma gandesc sa schimb filtrul de aer mai des .
klaus
QUOTE(marius80_eugen @ 24 Mar 2006, 23:24)
Eu v-am spus ce am folosit si ca sunt foarte multumit de rezultat .
*
Si cand nu ai folosit, de ce nu ai fost multumit de rezultate?
marius80_eugen
In momentul in care ai o masina ii inveti zgomotele si reactiile . Nu am spus ca nu eram multumit de Elf si chiar am spus ca il cel mai rau caz , tot Elf voi pune in viitor , dar dupa acest schimb s-a modificat putin in bine mersul motorului , zgomotele s-au mai atenuat si motorul se comporta mai bine la turatii mai mari . Stii cum se aude acel troncanit enervant al motorului de tacheti ... ( parca aia fac asa ) si acum nu mai este atat de enervant ... ( deocamdata nu pot spune nimic despre un consum mai mic si nici nu cred ca se poate calcula asa ceva , desi pe bidon si in documentatia tehnica de pe net scrie de asa ceva ) Asta e tot ! Minuni nu se intampla si nici nu s-a transformat intr-un motor electric ( din punct de vedere al zgomotului icon_mrgreen.gif ).
dadu221
intrebare intrebatoare ... cum se stabileste , in functie de tipul de ulei, la cati km se schimba acesta?? de ex daca ma dau pe ulei 5w40 inseamna ca il pot schimba la 15 000 km ? Din cate am inteles SL e clasa superioara SJ-ului de la dacia oil. Sa inteleg ca ar fi mai bun un ulei din aceasta clasa pt motorul meu sau si clasa asta se potriveste mai bine unui anumit tip de motor?

Legat de discutia de vreo 8 pagini (pana acum) despre uleiurile tari si mari vroiam sa remarc ca stiu o masina de firma calarita de vreo 4 oameni pe parcursul a 180 000 km si care desi a folosit numa` dacia oil, merge si in prezent f bine.
seba3621
A folosit cineva ELF Excellium 5w40? Merita sa trec pe asta de la Aral BlueTronic 10W40, avand in vedere ca Elf e sintetic si doar cu 10 RON mai scump la bidon de 4 litri?
nicolau.cosmin
QUOTE(seba3621 @ 6 Apr 2006, 21:05)
A folosit cineva ELF Excellium 5w40? Merita sa trec pe asta de la Aral BlueTronic 10W40, avand in vedere ca Elf e sintetic si doar cu 10 RON mai scump la bidon de 4 litri?
*



Exact asta am facut eu, am trecut de la Aral 10W40 la Elf Excellium 5w40 la sfarsitul toamnei ca sa n-am probleme in iarna si parerea mea este ca e bun. Cand au fost gerurile de -21 de grade, a pornit motorul lejer iar in rest vad ca motorul merge mai "rotund" cand am porniti toti consumatorii(lumini+aer conditionat+dezaburire). A, am mai observat o chestie: motorul se incalzeste mai greu decat cand aveam Aral-ul, deci consider ca se face ungerea mai bine. Sa vad pe zapuseala cum se va comporta, sper ca mai bine, pentru ca asta-vara deja ma bagase in sperieti indicatorul de temperatura de la motor. In vara lui 2004 nu am avut emotiica in vara trecuta desi si atunci aveam Aral in motor, dar cred ca Aral-ul pe care l-am pus asta-primavara nu era original(desi daca te uitai la bidon ai fi jurat ca-i original).
Concluzie: am sa pun acum in Mai tot Elf dar as vrea un 10W50 sau 10W60 daca exista.
dominic
eu nu stiu ce ulei am (cred ca mobile 10w40) insa si mie mi-a pornit la prima cheie la -22 in iarna asta. cred ca diferentele intre uleiurile de marca sunt nesemnificative la aceleasi caracteristici
marius80_eugen
Nu este indicat sa pui 10w50 sau 60 pentru ca este mai vascos vara . O vascozitate mai mare nu inseamna neaparat si o ungere mai buna ! Dar poti sa ai surpriza sa iti consume putin mai mult si pornirea mai ales iarna sa fie mai greoaie . Daca ai mai putin de 70.000 nu cred ca e bine sa-i pui mai vascos . Eventual incearca un aditiv impreuna cu un ulei mai bun ( cel putin Elf 10w40 ) .
In Bucuresti nu cred ca merita sa te risti cu nici un fel de ulei sa-l tii 15.000 de km ! Daca in specificatii scrie ca merge la 10.000 eu il tin 8.500 , iar daca ar scrie ca tine 15.000 mai mult de 12.000 nu m-as risca .
Iarna , uleiul ar ajuta sa nu mai troncane si sa ajunga la turatia optima de lucru mai repede . Faptul ca a pornit la prima cheie este absolut normal daca ai bujii bune si benzina buna .
wwilly
Intreb aici... Pt cutia de viteze ce marca si ce indicativ ati pus? 75w80 nu am gasit dacat Dacia OIL, altceva nu este? sau ati pus careva 80w90 ? Trebuie sa cumpar ceva si parca as evita Dacia oil...
IRONICK
Pentru cutiile JH Renault baga ulei Elf Tranself TRJ 75W80 API GL5. (~20RON/litru)
dadu221
la solnita se mai schimba uleiul din cutie ca eu unul am auzit ca nu. Si revin cu intrebarea CE anume determina nr de kilometri la care se schimba uleiul: tipul motorului sau felul uleiuli 20,10,2 respectiv 0 W ... ??
marius80_eugen
EU merg dupa principul urmator :
1. uleiul din motor se schimba la maxim 6 luni sau intre 8.500 si 10.000 km ( depinzand de regimul de mers )
2. uleiul din cutie se schimba la 60.000 sau 2 ani ( care intervine prima ) , altfel doar se completeaza ( eu sunt convins ca uleiul este cel cu care vine cutia asamblata de pe banc si nimeni nu mai schimba acel ulei .. dar ... lenea e maaare )
3. antigelul se schimba la 2 ani ( sau 60.000 km ) , altfel doar se completeaza ( cu precizarea ca trebuie adus la gradul corect iarna )
4. lichidul de frana se schimba la 2 ani , altfel se completeaza
5. lichidul de la servo-directie se schimba la 2 ani , altfel se completeaza
Majoritatea depasim km specificari in cartea tehnica si ajungem la alte probleme ca probleme la servodirectie , motor murdar , ungere necorespunzatoare , racire sau incalzire precara , frane necorespunzatoare , cutie de viteze cu toane ...
Asta este parerea mea , nu este lege , dar la masina mea eu asa fac !
dadu221
mama lui de ulei ca mor prost
alex_axn
e vreo problema daca am cu vre-un (1) mm peste nivelul max, pe joja? forteaza ceva?
asa e de cand am schimbat uleiul, cred ca am pus 3 litri fix, in loc de 2,9, ca am scurs bine bidoanele alea.. nivelul nu a mai crescut, nici nu a mai scazut de atunci- vreo 4 mii de km..
cum as mai putea scoate putin din el?
andreic
Cu un furtunas subtire si o seringa introduse in locul jojei de ulei??
alex_axn
ai incercat tu? merge? da-mi o idee de furtunas ce as putea folosi, ca nu-mi trece nimic prin cap, avand in vedere ca diametrul tre sa fie fosrte mic..
Reed
daca depaseste doar cu un mm. nivelul de maxim nu se intimpla nimica. Daca depaseste cu mai mult o sa se scurga ceva ulei pe la simeringul de la distributie. Sunt si tuburi subtiri (~3mm) din PTE ce pot fi folosite la o seringa de 20-500ml dar la tine nu e cazul.
alex_axn
ba sa stii ca s-ar putea sa fie.. ca tocmai am schimbat semeringul asa pe "neasteptate".. o fi fost de la asta.
spune-mi te rog frumos daca stii unde as putea gasi un asemenea tub dintr-ala. multumesc
dadu221
iei si masori nivelul de ulei din 5 in 5 minute si inainte de fiecare masurare stergi bine joja. cand obosesti cred ca o sa fie si treaba gata smile.gif) ceva gen scos apa din cada cu siretul dar ceva mai evoluat . Ulei mult duce la pocnire de garnituri desi zice o parte din lume ca asta de fapt se consuma. Cunosc eu un stan patitu care a luat ulei la 4 l de la service (deh, bidon mare .. promotie ... efteneala.. provizii pt la iarna) si s-a dus la service sa ii faca schimbarea si baietii de car`ter de acolo i l-au pus pe tot in dsn ca deh , mai mult ulei lubrifiere mai buna smile.gif. Noroc ca de acolo aplecat direct acasa si pe deviz scria inlocuit ulei 4 l dsn de i-a picat fata.
alex_axn
merci.. astept totusi si alte sugestii

ma gandeam sa desfac putin busonul ala de la ulei, sa pun un recipient jos (in cazul in care fac vreo greseala si imi cade busonul de tot, macar sa curga la adapost uleiul si sa-l pun la loc dupa) si sa desurubez usor busonul si sa las sa curga un pic de ulei.
oare o merge metoda asta?

apropo, parca am citit pe aici, ca pe post de cheie pot folosi o clanta obisnuita? dupa ce desfac, cam cat de tare sa strang busonul ala?
DOREL
Alex, nu te complica umblind la surubul de evacuare a uleiului. Risti, neavind cheia corespunzatoare, sa nu il poti stringe cit trebuie. Metoda mai buna mi se pare cea propusa de Andreic, cu seringa. Furtunas corespunzator, care sa intre perfect pe seringa, gasesti la acvaristi, care vind pentru eratoarele din acvariu. Foloseste acest furtun si vei rezolva problema. Oricum nu lasa uleiul peste nivelul maxim.Succes.
alex_axn
tocmai am scos ceva ulei din motor, cred ca vreo 70 de ml asa aprox, ca l-am pus intr-un pahar. as mai vrea sa scot inca ceva, precizez ca acum nivelul este putin mai sus de jumatatea crestaturi aleia care arata nivelul maxim; deci nu o depaseste, este cam la trei sferturi din ea.

as mai fi scos mai mult, dupa cum zic ca si vreau, dar nu e deloc usor. am folosit un perfuzor de la farmacie (e un furtunas cu care se pun perfuziile pacientilor) cu care am tras cu gura (cu seringa nu ai nici o sansa, pentru ca furtunul e lung), repetand operatiunea de f multe ori, fiindca la o "recoltare" dintrasta, mai mlt de 5-10 ml nu scoti; plus ca dupa mai ramane cate putin pe furtun.. etc ideea e ca nu e prea eficienta aceasta metoda, cred ca mai degraba se scoate busonul..

oricum cred c a de aici am schimbat semeringul.. sad.gif din cauza uleiului in exces. stiu ca zicea un mecanic atunci ca nu are nimic semeringul ala.. dar dc curgea... probabil din cauza nivelui mare, care a fortat si si-a facut loc pe acolo..
Reed
Joja NU este un masurator precis al nivelului de ulei ci doar un indicator aproximativ. REcomandarea este sa nu se depaseasca nivelul de maxim dar chiar 1 mm nu are importanta. Una e 1 mm ce inseamna vreo 50ml si alta e sa bagi in loc de ~ 2,9 l , 4 l !!. O cantitate mai mare de ulei NU creste presiunea uleiului ci face ca suprafata acestuia din carter sa treaca de baza arborelui cotit si astfel uleiul va fi antrenat de care acesta facind o mare nebunie locala.
Poti scoate uleiul folosind tuburi subtiri de perfuzie sau sonde Foley de calibru mic ( cautati-va prietenii de prin spitale) si o seringa de 50ml ce se adapteaza la acestea - se formeaza un vacuum de aspiratie mai mare decit cel pe care l-ai putea realiza folosind gura.
alex_axn
am inteles. oricum cat stau sa caut diverse acesorii pe la nu stiu ce spital.. bine ca am reusit (cu greu ce-i drept..) sa fac ceva si cu ajutorul la ce am gasit ..

crezi ca ar fi putut fi fost surplusul asta de ulei cauza uleiului curs pe la semering?
paul_p
1 mm de ulei in plus chiar nu conteaza. Nu va complicati inutil. Gandeste-te ca urci o panta, sau cobori un deal, sau demarezi, franezi, iei un viraj ? Uleiul se plimba in toate partile posibile si are toate treptele de nivel posibile, fara nici un efect negativ.
Recomandarea de a nu depasi nivelul maxim de ulei se refera la o depasire semnificativa, de ordinul a peste 5% probabil.
Dupa cum a punctat si @reed, sonda de ulei este departe de a fi un instrument de precizie. Sa ne legam acum de cantitati de nivelul zecilor de ml este exagerat.
Reed
Uleiul ce se scurge pe la simering se datoreaza in principal uzurii simeringului si nu depasirii nivelului (asta nu si in cazul in care se pun 4 l smile.gif ). Din pacate inlocuirea simeringului de la distributie implica schimbarea obligatorie a curelei de distributie ce adauga vreo 150-200 Ron la distractie.
sik
pt cei interesati de un ulei bun de motor vedeti ca exista un topic pe bursa cu asa ceva
marius80_eugen
1 mm de ulei in plus nu are nimic !!!! de la 1 cm in sus are . Gandeste-te ca mereu ai mai mult ulei decat iti indica , pentru ca ramane prin orificiile de ungere . Ei din fabrica , chiar pun maximul si chiar putin peste , ca sa tina peste 10.000 km fara sa scada prea mult .
Pentru un coleg forumist : si eu vreau sa schimb tot uleiul din cutie , pentru ca nu a fost niciodata schimbat . Pana la iarna voi face operatiunea , asa cum vreau sa schimb si lichidul de frana ! Eu am schimbat deja antigelul si sunt multumit de efect , astfel incat am de gand sa schimb tot ce ar fi trebuit schimbat dupa max 2 ani de functionare .
B-53-SDP
Salut !
As vrea si eu un sfat pentru ca vad ca parerile aici pe forum sunt impartite.

A venit vremea sa ii fac schimbul de ulei si as vrea sa va intreb ce parere aveti despre "Castrol Magnatec 10W40"?

La schimbul trecut tot uleiul asta l-am pus nu mi s-a parut a fi un ulei rau daca credeti ca altul ar fi mai bun spuneti-mi.

Si as mai vrea sa stiu daca ma sfatuiti sa ii bag si un aditiv de ulei gen "2+2" sau altele.
cristi.r
Nu va bateti capul cu tot felul de uleiuri care mai de care mai performante ! Nu uitati ca E7J este un motor de conceptie ceva mai "veche" (Doamne, cat de repede se perimeaza niste lucruri in tehnica !), adica la nivelul anilor '90. Uleiurile sintetice (5Wxx, 0Wxx) au fost concepute pentru motoare mult mai performante, mult mai noi, din care producatorii storc pana la ultimul calut putere. Aceasta performanta dusa la extrem are si ea pretul ei, adica motoarele noi au tolerante din ce in ce mai mici la toate imbinarile, ceea ce recomanda niste uleiuri sintetice, cu performante, atat la rece cat si la cald, deosebite (ca nu-i la indemana oricui sa scoata 160CP/340Nm din 2000cmc si cu un consum de 4l/100km - exemplu de diesel BMW).
Nici aditivul de ulei nu este recomandat cel putin pana la 150.000 km blink.gif , (si cica si atunci cu "pile si relatii") treaba spusa de ingineri cu experienta in motoare.
In concluzie, 10W40 semi-sintetic este compromisul cel mai bun vara/iarna pentru motorul asta, iar in cel mai rau caz, cred ca o sa schimb doar producatorul. Poate si norma, de la SJ la SL, poate, nu stiu exact, cert e ca nu simt trepidatii sau alte chestii anormale, motorul urca foarte bine in turatii cu Dacia Oil.
Exista Dacii Break alergate (peste 120.000km) in care nu s-a bagat decat Dacia Oil 10W40 ! Si inca mai alearga ...

Sanatate
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.