Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei recomandat
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Piese auto - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32
chriss80
deci pana la urma...ce ati alege intre castrol magnatec,elf,aral,esso,mobil toate 10w40 ? acum am elf...daca il schimb cu altul are ceva? as tinde spre castrol...ca cica ar aveam si niste proprietati de lubrifiere gen duralube dar m-au speriat unii ca motorul ar fi mai galagios cu castrol...sa fie adevarat?nu e alta dar e si cam scum si nu prea imi vine sa ma joc de-a schimbatul uleiului...


20 Mar 2008, 22:04:
eu am impresia ca si uleiurile astea de mai sus sunt "zonale"...ca...elf..facut in Franta,agreat de constructorii francezi de motoare(?!) sau s-a constat ca e cel mai bun ptr ele(motoare)? ca ma gandesc ca ar fi totusi motoare frantuze astea ale noastre. Esso...ceva imi spune de seat...spania...; castrol-ceva din state parca; aral-germanicii merg pe el;mobil-ceva englezesc. poate gresesc dar nu e un fel de sprijin reciproc intern al industriilor fiecarei tari in parte? poate ca si de aici au mers si cei de la dacia pe aceeasi chestie..."recomandat dacia oil".
apostuviorel
Dar de ce oare nu folositi uleiul recomandat de producator? Ca foarte scump nu este!
cristio_79
Uleiul recomandat de producator(sau mai bine zis caracteristica acestuia) este 10W-40.Ramane la latitudinea fiecaruia ce marca de ulei cu aceasta caracteristica doreste sa cumpere si sa foloseasca,in functie de buget si de alte considerente.Eu folosesc Aral de la prima revizie si am constatat ca motorul nu mai are tacanitul acela pregnant.Altcineva poate considera ca alta marca de ulei este mai buna si o va folosi pe aceea.Uleiul "Dacia oil",din cate imi aduc aminte,este Texaco.
cristi.r
Nu mai e demult Texaco ...
cata87
la ultima revizie am bagat havoline 10w-40...l-am cumparat la pachet de 3L + filtru la 77 de RON...de-ala am bagat la ultimele 4-5 revizii si masina merge bine...ca-n prima zi
ilgo
Mahle mai fac si niste filtre foarte reusite. Uleiuri nu dar daca ar face as cumpara wink.gif
Eu am Mobil [1] 5W-50. Ma gandeam ca motorul inghite aerul de la nivelul asfaltului nu cel masurat la o statie meteo, probabil la umbra. Asta vara la cele 50'C ale aerului din plamanii mei si probabil la cele 80'C de la nivelul asfaltului am decis ca atunci cand schimb uleiul sa aleg unul potrivit pentru o clima ceva mai tropicala. Pentru binele motorului. Diferentele fata de 10W-40 nu sunt colosale. Cifrele vorbesc. Si tot pentru binele motorului am decis ca uleiurile semi-minerale sau uleiul "sintetic" care e defapt ulei mineral procesat la greu si vandut ca sintetic, nu au ce cauta in motorul meu. Prefer sa dau 50 lei/l decat sa dau 25 si sa regret mai tarziu. Nu intentionez sa schimb masina prea curand asa ca nu mai uit la bani cand vine vorba de consumabile.

[attachmentid=1627440355]

[attachmentid=1627440356]
Reed
acel xxW-40 se refera la climat temperat unde sunt si temperaturi de +35 grd. la umbra. El este specificat sa functineze si in aceste conditii totul e ca sa nu fie aceasta clima IN MAJORITATEA anului.
cat ce priveste xxW-50 insasi specificatia lui "for race" il exclude de la o utilizare in conditii normale. Parerea mea (si nu numai), dar tu fa ce vrei...
chriss80
Intrebare...este vreo problema daca trec de pe elf 10w40 semi-sintetic la sintetic...castrol magnatec 10w40 a3/b3? Ce sunt indicativele A3/B3? Am facut o alegere buna?
Claudiu35
In momentul in care am cumpărat solenza, primul gând a fost acela de a pune cel mai scump ulei de pe piață, chiar din lume dacă se putea (după principiul "tot ce e mai bun pentru mașina mea, indiferent de preț"). Norocul meu a fost ca am întâlnit un om mai luminat care m-a ajutat să nu fac greșeli prostești. Mi-a explicat ca elf 10W40 este un ulei grozav de bun pentru motorul de pe solenza (având in vedere cat este de solicitat acest motor, la ce temperaturi, etc...) si ca trebuie schimbat cam pe la 10.000 de km maxim 15.000. Si cum eu abia fac 5000 de km pe an.... ar trebui să-l schimb pe la 3 ani de zile. Dar tot el mi-a spus ca nu e indicat ca uleiul sa stea mai mult de un an in motor.. si prin urmare dacă nu fac numărul de km, atunci să-l schimb la un an. Concluzia: era doar un act de snobism să arunc cu milioanele pe un ulei pe care il schimb in fiecare an.
chriss80
Am facut schimul de ulei,am avut elf st 10w40,am pus castrol magnatec a3/b3 10w40 observatii:
1. silentiozitate mult mai mare
2.merg cu 40km/h in treapta a 4-a
3."trage" mai bine in treptele inferioare fara sa faca scandal asa de mare
4.daca eram intr-o treapta superioara si din diverse motive trebuia sa reduc viteza si nu schimbam intr-o treapta adecvata,masina "tremura" si dadea sa moara...acum e altceva...redresarea se face mult mai rapid
5.pornire la rece mai usoara
Asa ca sa zica cine vrea ce o vrea...eu zic ca totusi nu degeaba e mai scump acest ulei si ca totusi conteaza foarte mult calitatea uleiului pe care il pui in motor,nu toate sunt la fel cu toate ca au acel indicativ 10w40 pe care eu totusi m-am straduit sa-l mentin dat fiind ca totusi motorul a fost studiat si s-a constatat ca uleiul potrivit e acel 10w40. Ca merge si 5w40 si poate si 0w40 sau altele e una...dar cum spuneam conteaza si compozitia sa. Eu sunt multumit...pot spune ca am incercat dacia oil...elf...s-a simtit o schimbare spre bine si acum castrol...iar o schimbare spre bine. Poate ca ar fi trebuit sa incerc mai ieftine intai...gen Aral,Esso...si apoi ceva mai scump dar mai am timp...kilometri sa-i fac...
Reckno
totul depinde de cati bani dispui..70-80 ron uleiul 10w40 si 130 - 140 cel 5w40.
eu i-am bagat doar 5w40 elf sintetic complet..134 ron 4 litri din carrefour.

uleiul sintetic e cel mai bun, se murdareste mai greu, e mai aditivat, uzeaza mai putin motorul si in timp se merita
, si mai ales ca se aude si motorul mai frumos...dar parerea mea ca 5w40 merge mai mult pt motoarele de la 50k km in sus, pt motoare mai uzate iar odata ce ai trecut la 5w40 trebuie sa ii bagi doar 5w40, nu mai revi la 10w40
Cyrusmddd
,, dar m-au speriat unii ca motorul ar fi mai galagios cu castrol...sa fie adevarat?nu e alta dar e si cam scum si nu prea imi vine sa ma joc de-a schimbatul uleiului..."

Confirm si eu acest lucru. Am avut castrol txt un an de zile, iar acum l-am schimbat cu dacia oil. Motorul mult mai silentios la relanti. Si nu e chestia ca mi se pare...am simtit la prima cheie.
Reed
Reckno, ai pus cateva informatii false:
1. Exista si ulei 10W-40 SINTETIC.
2. Daca uleiul se "murdareste" greu sau putin asta inseamna ca NU isi face treaba de curatire si neutralizare.
3. 5W-40 NU este uleiul de electie pentru motorul de pe Slz. (dar poate ca stai la Intorsura Buzaului si te plimbi doar prin imprejurimi, caz in care il poti folosi in continuare).
4. Uleiurile de motor NU sunt facute sa "uzeze" motoarele si nu stiu de unde ai scos-o ca uleiurile sintetice sunt mai aditivate ca celelalte?
5 deci dupa parerea ta "5w40 merge mai mult pt motoarele de la 50k km in sus, pt motoare mai uzate iar odata ce ai trecut la 5w40 trebuie sa ii bagi doar 5w40, nu mai revi la 10w40" ?!?!??deci cu cat un motor e mai uzat cu atat ii scazi vascozitatea la ulei !!!? - asta e chiar f. buna... smile.gif)
chriss80
Castrol TXT SOFTEC SJ 5W40 1L
[Ulei motor] 36,15RON

Vascozitate: SAE 5W-40


Performante: API SJ/CF ACEA A3/B3


Aprobari: MB 229.1; VW 502.00,505.00; BMW




Click pentru a mari
TXT Softec Plus 5W-40
Ulei de motor sintetic fabricat dupa tehnologia Castrol Softec. Recomandat pentru motoarele moderne cu aprindere prin scanteie sau compresie, aspirate natural sau turbo.

Ambalare: Bidon 1 litru



deci e 5w40 deci...nu mai dicutam...

Reckno
n-am facut nici o afirmatie falsa, mai intereseaza-te si mai vorbim

25 Mar 2008, 19:49:
QUOTE(Reed @ 25 Mar 2008, 15:25)
Reckno, ai pus cateva informatii false:
1. Exista si ulei 10W-40 SINTETIC.
2. Daca uleiul se "murdareste" greu sau putin asta inseamna ca NU isi face treaba de curatire si neutralizare.
3. 5W-40 NU este uleiul de electie pentru motorul de pe Slz. (dar poate ca stai la Intorsura Buzaului si te plimbi doar prin imprejurimi, caz in care il poti folosi in continuare).
4. Uleiurile de motor NU sunt facute sa "uzeze" motoarele si nu stiu de unde ai scos-o ca uleiurile sintetice sunt mai aditivate ca celelalte?
5 deci dupa parerea ta "5w40 merge mai mult pt motoarele de la 50k km in sus, pt motoare mai uzate iar odata ce ai trecut la 5w40 trebuie sa ii bagi doar 5w40, nu mai revi la 10w40" ?!?!??deci cu cat un motor e mai uzat cu atat ii scazi vascozitatea la ulei !!!? - asta e chiar f. buna... smile.gif)
*



1)10w40 e semisintetic
2)uleiul se murdareste mai repede daca e mai putin sintetic... cu cat prima cifra devine mai ridicata10w..15w .... cu atat e mai putin sintetic, si se murdareste mai repede.
3)5w40 este cel mai bun ulei pt motorul de solenta care este si pe supernova..si este cu atat mai bun cu cat motorul este mai uzat
4)nu uleiurile nu sunt facute sa uzeze motorul dar daca uleiul nu este bun si motorul se va uza mai repede
5)ce n-ai inteles aici? vascozitatea e a doua cifra...adik 40...
cristi.r
Reckno, nu mai induce lumea in eroare cu parerile tale personale ...
"...dar parerea mea ca 5w40 merge mai mult pt motoarele de la 50k km in sus..." Ce-i asta ? Un sfat ?

10W40 este si sintetic, dar daca tu o tii pe-a ta ... este unul, Gugal care stie de un ulei Amsoil. Iar aia se lauda ca produc si ulei 10W40 sintetic.

Vascozitatea "este" si prima si a doua cifra, adica si 10 si 40, intre care este un W. Doar ca se refera la chestii diferite ...

Pentru curiozitatea ta, ai studiat vreodata vreo fisa tehnica a unui ulei oarecare ? Sau chiar tipuri diferite ca sa vezi si diferente ?
metrix4you
lamuriti-ma si pe mine: are vreo legatura uleiul cu zgomotul produs de motor ?
eu pun Mobil 1 , 10W40 si il schimb la 10.000km , adik 6-7 luni.
Singurul zgomot care ma streseaza este la relanti , cand este masina calda si am senzatia ca am un motor diesel , pana calc ambreiajul , dar zgomotul asta am inteles ca are alte surse
einstein1984
ilgo, regret ca te dezamagesc, dar vascozitatea uleiului e legata de temperatura uleiului, nu de cea a aerului din admisie. Si daca apa sta la 90 de grade, temperatura uleiului e aceiasi indiferent daca in admisie intra aer la 10 grade sau 80 (desi aer mai cald=densitate mai mica=energie mai putina eliberata in cilindru=ulei mai rece). Ca atare ai pus un ulei f putin vascos, care va curge cu debit mare insa fara sa creeze presiune suficienta in anumite conditii. Automobile dacia SA au testat motorul ala in romania, pe sosea, iarna si vara. Si stiu ei de ce au recomandat uleiul ala.
metrix, gurile rele spun ca are legatura cu tachetii hidraulici, ca un ulei subtire se scurge din ei si fac zgomot la rece datorita jocurilor mai mari.
reckno, esti pe dianafara. Mai citeste si tu pe net un articol sau 2 despre uleiuri si dupa ai mai vorbim.
marius80_eugen
Metrix , problema cu zgomotul este de fapt de la ambreiaj . NU este de la rulmentul de presiune asa cum ani de zile am tot auzit , ci se aude de la arcusoarele de pe placa de presiune . Eu mi-am schimbat kitul si am vazut cum zornaiu cele vechi , iar la cel nou stateau la locul lor , in tensiune . Rulmentul nu era atat de uzat pe cat credeam si pur sis implu nu facea el galagie , iar zgomotul de rulment este un fel de scartait iarna , cand este rece si nu are legatura cu acel zgomot de diesel .
Pentru Reckno , care am impresia ca l-am intalnit si pe un forum de tuning , sa stie ca un motor , cu cat este mai uzat , cu atat are nevoie de ulei mai vascos pentru a functiona bine , pentru a nu face zgomot , pentru a ajuta pompa de ulei sa realizeze presiunea necesara ungerii componentelor aflate in miscare si mai ales a racirii pistoanelor .
Uleiul vascos este capabil de o presiune mai mare decat cel subtire si de asta la masinile mai vechi , gen Dacia 1300 / Skoda 120 / Lada ... se folosea ulei cu specificatii de genul 20w50 .
Un ulei care se murdareste repede inseamna ca are agenti de curatare ( detergenti se numesc chiar ) care isi fac treaba bine .
Uleiul din momentul in care este schimbat , in el se petrec cateva schimbari odata intrat in contact cu motorul si componentele lui , iar aditivii incorporati incep sa lucreze , astfel incat cei de curatare incep sa "spele" uleiul vechi si depunerile acestuia , aditivii de depunere ai acestuia nou incep sa se formeze pe segmenti ( pentru pastrarea presiunii si reducerea frictiunii) , aditivii de tratare a suprafetelor la fel incep sa se depuna si sa formeze anumite pelicule protectoare , care incep sa protejeze suprafetele si sa reduca frecarea si uzura .
Toate acestea incep sa functioneze in timp , astfel incat la aproximativ 1000 de km uleiul abia a inceput sa lucreze si la 3000 se presupune ca efectul si calitatea acelor aditivi se cunoaste .
Eu schimb uleiul la aproximativ 8.000 - 8.500 de km , in Bucuresti mi se pare mult 10.000 km , desi specificatiile la majoritatea marcilor decente depasesc 30.000 km , iar reviziile va tot incurajeaza sa trageti de el pana la 15.000 .
klaus
QUOTE(einstein1984 @ 26 Mar 2008, 08:28)
metrix, gurile rele spun ca are legatura cu tachetii hidraulici, ca un ulei subtire se scurge din ei si fac zgomot la rece datorita jocurilor mai mari.
*


O avea, dar nu la DSN sau Solenza, ca la ele cam lipsesc tachetii hidraulici.
La 16v, la motoarele de pe renault nu de pe dacia da. tongue.gif

Insa un ulei mai gros ajuta la eliminarea unor zgomote de culbutori/tacheti, dar nu ajuta intotdeauna la o functionare cu uzura minima pe cilindrii
ilgo
La fise tehnice ma uit intotdeauna. Am My Docs plin cu fise tehnice de la uleiuri wink.gif Recunosc ca am luat 5w-50 "la plezneala" si m-am hotarat sa bag de acum inainte doar Mobil [1] 0W-40. Despre asta ce parere aveti? Si aici ma refer evident la fisa tehnica. Nu cer de la un ulei decat curatenia absoluta a motorului. Imi aduc aminte la vechea Dacie pasta aia neagra (black sludge of death) pe care o vedeam la culbutori, care abia dupa ce am citit carbibles am inteles ca era cauzata de mineralele din... uleiul mineral. De-asta nu mai vreau in motor asa ceva, indiferent ce recomanda producatoru'. Din cate am inteles, uleiul semi-sintetic e 70% ulei mineral, deci... care ar fi "avantajele" in afara de pret fata de un ulei 100% sintetic? Repet, nu ma gandesc la snobism sau raliuri ci doar la sanatatea si longevitatea motorului.
nh1980ro
Stai tu linistit ca un ulei semisintetic schimbat la timp isi face treaba foarte bine. Treaba e sa respecte specificatiile de vascozitate ale producatorului motorului (10W40 in cazul nostru), pentru ca ungerea sa se faca cum trebuie.
"Sludge" apare si de la benzina proasta utilizata, de la probleme de aprindere si de ungere etc.
Reed
Ilgo, MAJORITATEA masinilor ce au folosit (si folosesc) uleiuri minerale sau semisintetice au ajuns la sute de mii de km., asta in cazul unei intretineri corecte. Intr-adevar, cand "uiti" sa schimbi uleiul vreo 50.000km, circuli turand motorul in draci si mai ai si o racire vai s'amar atunci te mai gandesti si oare ce o mai fi pe sub capac. Altfel, sa pui 0W-40 (chiar, de ce nu pui 0W-20 ca e mai subtire si curata TOT) in speranta unor miracole inseamna sa nu prea ai habar de cum functioneaza uleiurile si sa actionezi mai mult dupa reclame, ca de, Mobil 1 da bine la public (NASCAR nu?).
alinbum
elf 10w40 conpetition st este bun de ceva sau care ar merge pentru solenza sleep.gif
sabinmq
Salut!
cu riscul de a fi post-336-1110552475.gif
A venit vremea schimbarii uleiului de motor. Am contactat doi cunoscuti, de incredere, care au magazine auto. I-am intrebat ce uleiuri au pt solenza si atentionarea lor m-a lasat masca: "Vezi sa nu fie uleiuri contafacute pt ca acestea sunt mai subtiri si trebuie schimbate sub 10000 km si poti avea probleme".
Initial am mers doua schimburi cu Dacia Oil. Dupa care am pus Texaco si motorul era mai zgomotos la turatii peste 2500 de ture. Am pus apoi Efl si motorul era mai putin zgomotos decat cu Texaco dar peste Daxia Oil. De luat aminte ca niciodata nu am schimbat uleiul de motor la mai mult de 9000 km. Acum sunt intr-o mare dilema. Am vazut preturile pentru diverse tipuri de ulei 10W40 in diverse magazine: Mobil 1 mai ieftin decat Elf, Castrol aproape egal cu Dacia Oil, Total 5W40 (pretins original?) la pret de Castrol 10 W40 si exemplele pot continua.....Cum pot sa stiu care este ulei contrafacut si care nu? Cum se poate deosebi uleiul facut in tara de origine de cele fabricate cu licenta?
psychoo
eu tocmai am facut schimbul de ulei si am pus Liqui Moly MOS2 cu bisulfura de molibden pentru ca stiu ca magazinul respectiv il aduce de afara. dupa schimbare motorul merge mai silentios si parca urca mai repede in ture (comparativ cu daciaoil sau elf). din cate am vazut pe ambalajul cutiei de ulei nu este NIMIC scris in romana! scrie nemteste peste tot. nu pot sa zic ca dacia oil (cu care a fost hranit motorul timp de 106.000 km, de vreo 2 ori si elf) a facut rau motorului. m`am uitat la culbutori si totul e curat, nu exista nimic negru si nici o depunere, dar dupa cum suna dupa schimbare...pot sa zic ca raman client fidel Liqui Moly smile.gif
einstein1984
Daca vrei ulei original, mergi prin magazine moto si cauta niste marci mai exotice gen Motul, Ipone, Yacco ca alea nu prea se oboseste nimeni sa le copieze, si in general sunt aduse de afara, nu imbuteliate la noi.
marius80_eugen
A incercat cineva Metabond 10w40 ? Ei fac si aditivi si uleiuri si am vazut la cateva expozitii chiar si demonstratii cu acest ulei si m-ar tenta pe viitor , desi inca nu sunt hotarat sa renunt la Liqui Moly 10w40 cu MOS2 , acesta oferindu-mi tot ce am nevoie .
poeluci
Eu raman la Arall Blue Tronic 10W-40 full sintetic ! Am facut aceasta de anul trecut si am peste 10.000 de KM si culoarea uleiului e inca maro deschis.
Cred ca o sa-l mai tin vreo 3-4 mii de KM pana vin caldurile dupa care tot ARAL ii pun !

Ce parere aveti sa il mai las sau sa-l schimb acum la 10.500 KM ?
excl.gif Am inteles ca uleiul ARAL full sintetic poate fi folosit 15-20 de mii de KM fara probleme ! cool.gif excl.gif
einstein1984
Asta nu depinde numai de calitatea uleiului, ci si de motor. daca aveai vreun VW cu norma Long Life puteai sa-l tii si 30 000. Cum nu ai si ti-ai luat dacia, schimba-l la 10 000.
poeluci
Totusi Motorul e de Renault care (am pretentia ) face macar jumatate cat unul de VW ! wink.gif Daca era de Dacie stiam ca la pe la 8-10 mii treebuie dat jos ca era deja ars !
einstein1984
Eu zic sa te uiti in semnatura daca nu stii ce masina ai. Sau in talon. Nu de alta dar masinile VW cu specificatiile astea sunt de vreo 2 ori mai scumpe decat a ta. Motorul ala de Solenza e gandit acum vreo 15 ani, cand nici o masina nu avea 30 000 km intervalul de schimb de ulei. E chiar asa scump sa-l schimbi la 10 000 km? Ca daca e, poti cumpara un semisintetic de la Valvoline de exemplu si protejezi la fel de bine motorul.

8 Apr 2008, 15:30:
QUOTE(ilgo @ 28 Mar 2008, 20:02)
La fise tehnice ma uit intotdeauna. Am My Docs plin cu fise tehnice de la uleiuri  wink.gif  Recunosc ca am luat 5w-50 "la plezneala" si m-am hotarat sa bag de acum inainte doar Mobil [1] 0W-40. Despre asta ce parere aveti? Si aici ma refer evident la fisa tehnica. Nu cer de la un ulei decat curatenia absoluta a motorului. Imi aduc aminte la vechea Dacie pasta aia neagra (black sludge of death) pe care o vedeam la culbutori, care abia dupa ce am citit carbibles am inteles ca era cauzata de mineralele din... uleiul mineral. De-asta nu mai vreau in motor asa ceva, indiferent ce recomanda producatoru'. Din cate am inteles, uleiul semi-sintetic e 70% ulei mineral, deci... care ar fi "avantajele" in afara de pret fata de un ulei 100% sintetic? Repet, nu ma gandesc la snobism sau raliuri ci doar la sanatatea si longevitatea motorului.
*


Singurul ulei cu adevart sintetic ar fi un dubluesteric de la Motul, dar nu vrei sa dai 200 de lei pe un schimb.
poeluci
Ok ! O sa fac saptamana asta schimbul de ulei dupa 10500 KM (Arall blue tronic 10w-40), a filtrului de ulei (Texaco), filtru de aer si filtru de polen (ambele Renault de origine care, am inteles ca sunt potrivite si pentru Logan 1,4- ca doar e acelasi motor smile.gif
Reed
poeluci, tu faci ce vrei. E recomandat sa schimbi la 1 an sau 10000km dar NU e obligatoriu.
einstein1984
Evident ca nu e obligatoriu, poti sa-l schimbi si mai devreme. E masina ta, schimbi cand vrei si cu ce vrei.
alinbum
ce fel de ulei este mai bun? sintetic sau semisintetic sau nu prea conteaza???? si care dintre elf si castrol sunt mai bine pentru solenza???
Reed
alinbum, tu ai citit ceva din posturile anterioare?
c_marika22@yahoo.com
Elf ST 10w40 merge super masinuta si nu e scump deloc.
c_marika22@yahoo.com
Dc a mea e pe Gpl ce tip de ulei as putea folosi?am vazut uleiuri special create ptr. motoare care folosesc gpl?a folosit cineva?are vreun efect?mentionez ca merg mai mult pe gpl decat pe benzina.ms anticipate
mar10may
eu am folosit ulei special pt gaz dar pe dacie papuc cu motor de dacie pe injectie.am facut cu ea 125.000 de km pana cand am vandut o si nici atunci la un interval de schimb de 10 000 de km nu completam ulei deloc.am vandut o pt ca reglam f des culbutorii.in privinta uleiului pt gaz nu am avut nici o obiectie.era un ulei la cutie de 1 l de metal,de culoare verde,vs gaz scria pe el.parca sa zic 10 w 40 sau 15w 40
PaulT
Foloseste un ulei semisintetic sau sintetic bun.Nu are importanta ca mergi pe gpl....
benkenobi
de ce nu folositi uleiul recomandat de dacia renault? si inca o intrebare- de ce uleiul se schimba la logan (1.4 l ) la 15.000 km, la renault symbol (1.4 l) tot la 15.000 km iar la solenza la 10.000 km desi au acelasi tip de motor?
PaulT
Pentru ca uleiul "recomandat"(adica vandut in reteaua de service-uri autorizate) de Dacia este mai slab decat multe alte uleiuri de pe piata.
benkenobi
taximetristii din bucuresti au 300000 km cu ele facuti majoritatea in oras. cu ulei elf schimbat la service la garajul lor. noi daca rulam cca 15000 km pe an ne trebuie 20 de ani sa ducem motoarele la aceste uzuri,si nu cred ca cineva dintre noi vrea sa tina masina atitia ani.
uleiurile de care vorbesti tu paulT sunt pentru masini cu pretentii gen pasat FSI. stii ce ulei foloseste acea masina? si stii cat costa litrul? si stii de ce nu foloseste ulei normal?
hai sa ramanem tot la elf ca este foarte bun pentru masinile noastre si nu este cazul sa aruncam banii pe ulei cand ii putem folosi pentru benzina de exemplu.
PaulT
FSI-urile au nevoie de uleiuri care sa respecte norma VW 501.01 sau VW 502.00 .Nu sunt uleiuri "speciale" de FSI....Ia cauta tu putin uleiuri care indeplinesc normele respective.Vei avea surprize...Sunt uleiuri normale,din toata gama de preturi.Majoritatea au preturi apropiate de Dacia Oil.Aproape toate sunt mai ieftine decat Castrol-ul Magnatec 5w40 pe care il am eu in Logan.Deci,stiu ce ulei trebuie pus intr-un fsi de la VW,stiu si cat costa,iar de ce-ul nu isi are rostul,fiind vorba de uleiuri absolut normale.Daca intrebai de uleiuri ptr dieselurile pd de vw era altceva.Si nu compara km facuti de taxiuri in oras cu km facuti de un posesor particular de autoturism.In primul rand deoarece 95% din rulajul taxiului este facut la "cald",adica masinuta aceea merge cam tot timpul.Nu are parte de porniri prea multe la rece,adica dupa repaos de 4-5 ore,cat sa se scurga tot uleiul in baie,motorul merge aproape permanent la temperatura normala de lucru.Erau si f multe berline care ajungeau la 200000 km pe taxi si mergeau inca bine(daca aveau parte de soferi normali,bineinteles).Cea mai mare parte din uzura unui motor apare in timpul pornirilor "la rece" si al rulajului la temperaturi intermediare ale motorului.Adica exact atunci cand un ulei mai bun face diferenta..Masina proprietate personala are un alt regim de exploatare,destul de diferit,unde calitatea uleiului are mai mare importanta.
Poti ramane linistit la Elf,care nu e deloc un ulei prost,dar nu invoca diferenta "exorbitanta" de pret.Elf-ul Excellium ldx 5w40 care este semisintetic are un pret de 135 ron 4l,in timp ce Castrol 5w40 Magnatec,full sintetic,are un pret de 178 ron.Diferenta de calitate dintre ele exista si nu e chiar neglijabila.
alinbum
Ce cheie trebuie pentru a desface busonul pentru golirea uleiului de motor la solenza?
benkenobi
da paulT ai dreptate eroarea este a mea, era vorba de pasat diesel care foloseste ulei tip pompe duze sintetic. Si scump. eroarea provine din confundarea celor doua tipuri de masini ale unor colegi. Scuze.
Despre uzura initiala, normala si critica pot discuta o saptamana intreaga ( la baza sunt inginer TCM- promotie 89) asa ca nu trebuie sa-mi zici despre regimul de utilizare a masinii personale vis a vis de cea de taxi. Si hai sa nu spunem ca toti inginerii e la dacia renault sunt idioti si au prevazut pentru motoarele ce echippeaza solenza, lagan, symbol, clio si poate mai multe masini, un ulei prost ce duce la uzura prematura a motoarelor.
in definitiv fiecare este liber sa puna in propria masina ce ulei doreste, eu spuneam doar ca pentru acest tip de motor este suficient uleiul elf.
PaulT
Uleiurile pentru pd-uri au preturi identice cu celelalte uleiuri.Si nu sunt doar full sintetic ci si semisintetice.Sunt uleiuri pentru pd ,adica uleiuri ce indeplinesc norma VW 505.01,produse si de Elf si de MOL si de Esso si de Sunoco.Asa ca uleiul ptr pd nu e ceva scos din filmele sf,si nici ceva la care sa ne inchinam...Chestia cu "scump " nu e decat un mit.Au preturi cam intre 135 ron 5L Valvoline,si,bineinteles pana la 180-200ron daca vorbim de Castrol Edge sau TXT si Aral.Prietenul tau a optat pentru un ulei full sintetic si scump(desi putea lua un ulei mult mai ieftin...).Si foarte bine a facut.Asa cum si eu am optat ptr Logan,si chiar pentru berlina,unde am Castrol Magnatec 10w40.Si nu e vorba ca inginerii de la Dacia ar fi idioti...Recomandarea unei anumite marci de ulei nu este facuta de catre ingineri(care recomanda doar normele minime pe care uleiul trebuie sa le respecte) ci de catre marketing,in functie de avantajele financiare aduse de colaborarea cu un anumit producator de lubrifianti.Iar motoarele oricum nu ar ceda in perioada de garantie nici daca ai merge cu Prista sau alte pocnitori de uleiuri,asa ca dpdv al producatorului nu e nici o problema.Nu am spus ca elf e un ulei prost(si eu l-am folosit un timp in berlina),ci doar ca altele sunt mai bune.Dar inginer fiind nu poti sa ma contrazici daca spun ca un ulei mai bun(care isi pastreaza mai mult timp proprietatile initiale,care se comporta excelent si la temp f scazute si la temp f inalte,..etc) asigura o ungere mai buna INDIFERENT in ce motor este(nu ca motoarele renault ar fi din epoca de piatra iar cele produse de vag de undeva din viitor...ptr ca practic,configuratia interna a motoarelor-zonele unde uleiul isi face treaba-sunt neschimbate de f mult timp...).Iar ungere mai buna inseamna durata de viata mai lunga,rulaj mai silentios ,toleranta mai mare la excese(de pedala ) si nu in ultimul rand intervale mai mari de schimb.
mark``
Si totusi nu a zis nimeni inca de ce se cere schimbarea uleiului la solenza la 10000 km si la logan doar la 15000 km? motorul fiind acelasi, nu conteaza ce ulei, ma intereseaza de ce se cere asa?
cristi.r
In primul rand, nu este acelasi tip de motor.
Solenza are E7J iar clio/logan au K7J. Porniti de la aceasta premiza in studiu,
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.