QUOTE(Valman @ 2 Nov 2010, 00:01)
Nu e un exemplu corect deoarece BMW nu poate avea "drept de autor" asupra marcii Trabant. Daca insa BMW face fabrica in Romania, da, mi-as cumpara un BMW facut aici. Pentru ca am garantia standardelor BMW.
Tot de calitatea produsului vorbesc si eu, iar ceea ce spun este ca e imposibil pentru noi sa verificam in mod obiectiv astfel de produse (uleiuri). Da, exista alte tipuri de produse a caror calitate se verifica destul de rapid, insa in cazul lubrifiantilor e foarte greu sa avem noi opinii corecte din punct de vedere tehnic. La o benzina iti dai seama imediat, dar la un ulei, antigel sau lichid de frana, cum iti dai seama ? Acum intelegi ? Sunt tipuri si tipuri de produse. La unele vezi imediat calitatea, la altele, nu. E cazul uleiurilor. Sunt o multime de posesori in Romania cu masini echipate cu motoare frantuzesti si care merg de ani de zile cu uleiurile grupului Total si au sute de mii de km. Cum as putea eu sa le spun ca nu-s bune daca faptele arata contrariul ?
NU , ideea era daca Trabant cumpara drepturi de autor asupra BMW si producea Trabant-uri cu sigla BMW !
Cum mi-am dat seama de un ulei ca e prost ? L-am pus in masina , troncanea ca naiba , motorul nu era elastic deloc , dimineata cand era rece nu urca in ture repede si dupa vre-o 4500 de km l-am "aruncat" si am bagat alt ulei , alta marca , de care sunt multumit . Eu asa imi dau seama de ceva , incercand , nu la radio-santul ! Si de lichidul de frana Renault la fel "mi-am dat seama " ... Daca stii ce vrei de la orice lucru si observi cum functioneaza , ajungi repede la o concluzie !
Si ELF si TOTAL , in trecut ERAU uleiuri BUNE , care garantau un minim de calitate . In prezent , sunt ce sunt pentru fiecare si in viitor , cu siguranta va fi si mai rau in ceea ce le priveste . Elf nu am gasit decat cel in EU ( adica Romania ) , Total inca se mai gaseste cel original din Franta , dar din ce in ce mai rar , desi pretul este la fel . Toate astea le observi repede cnad mergi prin targ si vezi peste tot Total , la toate rafturile , care pana in primavara abia isi permiteau Elf , Halvoline si Aral , bineinteles , variantele ieftine .
Deci masinile acelea cu sute de mii de km au folosit ulei original si de asta au ajuns acolo . POATE ca si folosind acest ulei mai de proasta calitate vei face si 1 milion de kilometrii , dar asta nu inseamna ca acest ulei mai este acelasi cu acel de acum cativa ani . E clar ca , daca ii pui ulei 10W40 si il schimbi cat mai des , motorul va fi sanatos , dar problema se pune pentru persoanele care vor sa dea un ban si sa beneficieze de un ulei bun si poate chiar performant si vara si iarna , fara sa troncane motorul sau alte componente .
QUOTE(Tudor Badescu @ 2 Nov 2010, 00:27)
O completare la ce a spus tita:Total,Lubrifin sau Dacia inseamna absolut acelasi ulei.Doar ca cel etichetat "Dacia"e mai scump,ca-l iau multi doar dupa nume.Si de ce trebuie sa fie prost doar pentru ca e "romanesc"? Sau daca e scump e neaparat foarte bun?Mai ales cand pe bidon e trecut un nivel de performanta API sau ACEA nu prea inalt.Uite ca eu folosesc Versus-ul de la Lubrifin,acela de 9 lei litrul API:CG-4 si la Mercedes si n-am motive sa ma plang.
Dacia era ulei VALVOLINE si asta spunea si in service-uri si in targ si peste tot , oamenii recunosteau asta si toata lumea era de acord ca era un ulei acceptabil pentru pretul si fiabilitatea lui , totusi 15.000 km era mult prea mult pentru el , mai ales in regim urban !
Total era un ulei frantuzesc , folosit in special la motoarele Citroen si Peugeot , complet diferit de Elf , care era folosit la Clio si Megane , alte marci , alte specificatii tehnice !
Lubrifin are cu totul alta gama de produse , cu alte specificatii tehnice la fiecare produs , daca-l compari cu Elf si Total ! Nu-si permit sa minta in ele , pentru ca s-ar apuca service-urile sa bage Lubrifin in motoarele Dacia , iar ala nu tine mai mult de 5000 - 6000 km . Poate ca ulei de rodaj ... ar fi ok !
La acel Mercedes care ii bagi ulei de 9 ron litrul , poti sa-i pui si ulei de la Mac si KFC in rezervor ca tot va merge , in timp ce la SLZ si alte masini , sunt anumite cerinte si poate ambitii ale posesorilor de a pune ce este mai bun in masinile lor , daca tot dau un ban !
QUOTE(mykissfm @ 2 Nov 2010, 09:25)
valvoline durablend 10w 40 am bagat eu in matizul din dotare si se comporta foarte bine,pe bidon scrie ca e syntetic da ma rog. ma gandesc sa trec si golanul pe uleiul asta,schimbat la 8000/10 000km e pefect si ca bani si calitate.
Este tehnologie sintetica , nu sintetic ! Si daca tot ai golan si matiz , oare de ce nu intrebi pe colegii de galane ce parere au , tinand cont de faptul ca ai un motor de 1.6 ! Cu siguranta te-ar sfatui la un 5W40 , pentru ca la voi nu tacane nimic , avand tacheti hidraulici !
QUOTE(Valman @ 2 Nov 2010, 09:40)
In mare, uleiurile sunt vandute in patru categorii de etichetare :
1. minerale (
mineral based).
2. semisintetice (
part synthetic sau
semi-synthetic sau
synthetic blend).
3. pe baza tehnologiei de sinteza (
synthetic technology sau
synthese technology).
4. complet sintetice (
full synthetic sau
fully synthetic).
Categoria a patra e superioara celei de-a treia, care la randul ei este superioara celei de-a doua, care la randul ei este superioara categoriei prime. Insa categoria 4 nu garanteaza ca e complet sintetica.
Uleiurile nu sunt VANDUTE in acele categorii , ci sunt fabricate si catalogate in functie de fisele si specificatiile tehnice masurate in acele categorii ! Nu poti sa vinzi un produs daca nu stii ce este acel produs !
Categoria 4 nu garanteaza probabil pentru ca nu vrei tu sa garanteze ! Categoria 4 garanteaza BAZA uleiului . Deci si daca uleiul este doar 50-60% sintetic , baza lui este , air restul de aditivi sunt calculati in functie de aceasta baza . Toate celelalte categorii au baza minerala . Categoria 3 nu garanteaza ca este sintetic , ci pur si simplu se foloseste doar tehnologia sintetica , adica uleiul se aduce la specificatiile tehnice ale uleiului sintetic prin aditivare si nu prin procesul de fabricatie propriu-zis !
Uleiurile nu sunt vandute in acele categorii , ci in categoriile de calitate si performanta stabilite de o conventie internationala API , in functie de cum se comporta in anumite situatii :
- la temperaturi negative ( - 15'C );
- densitatea la 15' C ;
- vascozitatea la temperaturi de 40'C ;
- vascozitatea la temperaturi de 100'C ;
- gradul/indicele de vascozitate ;
- punctul de fierbere ;
- punctul de evaporare ;
- "pour point"-ul ;
- hidrocarburile si gradul de toxicitate ;
- culoare ;
Istoria uleiurilor a fost scrisa si spusa de multe ori pe acest topic si forum . Exista destule link-uri si explicatii date de-a lungul anilor . Oare de ce vrei tu sa reinventezi roata ?
QUOTE(tita @ 3 Nov 2010, 00:54)
Un tip de pe un forum din strainatate a ajuns cu clio-ul sau ,cod motor E7j la 300 000 km fara interventii la motor.
Ulei castrol 0w40 schimbat la fiecare 7000 de km
Asta chiar suna a radio-santul ! Avem in RO taximetristi cu peste 400.000 km cu DSN , asa ca nu este nici o minune . Si asta fara sa avem drumurile din strainatate , nici carburantii , nici uleiul ala original , ci in regim de taxi zi de zi , in oras 95% din drum , cu "drumurile noastre toate" si nici cu ulei schimbat la 7000 km , ci la peste 10.000 !