Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei recomandat
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Piese auto - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32
darius
Iti dau perfecta dreptate,chestia e ca sunt prea multe produse pe piata si de aici dilema.........
cristi.r
Dilema este doar pe jumatate cultivata de consumatori, de cealalta jumatate este vinovat marketingul puternic modern care ridica in slavi toate panaramele de uleiuri, aditivi etc, ca fac, ca dreg, mizandu-se foarte mult pe ignoranta consumatorului care nu se documenteaza cat de cat !
Poate am avut eu mai mult noroc biggrin.gif sa mai stau de vorba cu absolventi de "Auto", care mi-au dat raspunsuri documentate tehnic si nu de genul "asa e bine" ...
eugeniuz2004
Intreb si eu ca necunoscator:
daca bag in ea un ulei 10W60 (Castrol mai exact) o fi mai bun pentru alergat pe autostrada (turatii mari timp indelungat) decat "clasicul" DaciaOil 10W40?

asta dupa ce fac si distributia (traiasca siemeringurille prost montate si de calitate indoielnica) mad.gif
B-53-SDP
Cica ala ar fii cel mai bun pentru turatii mari acum nu stiu.
Mai intreb odata ca nu mi-a raspuns nimeni la intrebare: Ce parere aveti de uleiul
Castrol Magnatec 10W40 ? Ar fi bine sa ii pun si un aditiv ceva de genul "2+2" sau altceva ?
RainHawk
Magnatec este foarte bun. Eu am mers numai cu 10W-60 dar nu e nicio diferenta, nu castigi nimic daca ii pui ceva in plus fata de 10W-40 Magnatec. Asa ca nu da bani mai multi decat este necesar. Cat despre aditiv... nu am nici cea mai mica idee daca ii face bine sau rau. Oricum, uleiul are aditivi si alte balarii bagate pe acolo.

P.S. 10W-60 e mai bun pentru turatii ridicate timp indelungat dar nu iti recomand ca mi-am vazut supapele. Alea nu sunt supape pentru turatii ridicate. sad.gif
dadu221
are careva idee ce e cu uleiul 5w30 ?? daca e mai bun decat 5w40 si cam in ce conditii e recomandat 5w30 ?
Reed
QUOTE(dadu221 @ 19 Jun 2006, 18:47)
are careva idee ce e cu uleiul 5w30 ?? daca e mai bun decat 5w40 si cam in ce conditii e recomandat 5w30 ?
*


Vezi pe www.carbibles.com ce e cu cifrele de la uleiuri . Oricum pentru Solenza NU e mai bun deoarece are o viscozitate cam mica pentru necesitatile ei.
david79
castol magnatec pun pe solenza de 40.000 km, iar in la supernova tot asta l-am pus. Nu as pune niciodata alt ulei. ( nu consuma un gram ).
B-53-SDP
Multumesc pentru raspunsuri.

Tot de asta o sa ii pun si de data asta si mie mi s-a parut a fii un ulei bun da am zis sa vad si parerile voastre.

Pana acum nu am remarcat sa fii scazut nivelul de ulei de pe joja sper sa o tina tot asa.
Trofin Liviu
QUOTE(dadu221 @ 19 Jun 2006, 18:47)
are careva idee ce e cu uleiul 5w30 ?? daca e mai bun decat 5w40 si cam in ce conditii e recomandat 5w30 ?
*


Mult prea subtire. Nu vad de ce te-ai complica si cu 5w40. 10w40 e potrivit ptr. masina asta. Castrol e perfect si nu e nevoie de aditivi. De curiozitate, a ajuns cineva sa umble in motor? Si la cati Km? ( ma refer la uzura datorata exclusiv functionarii, nu defecte de fabricatie)
david79
cred ca ci care au umblat la motor ( segmentat , schimbat set ) sunt taximetristii si cei care au avut probleme de fiabilitate le piesele anexa si au omorat motorul...
Sai cei care merg numai in stil "blana - 6000 rpm .
Cu ochii mei am vazut solenza de 250.000 km, taxiu, omu nu a umblat la motor, masina era daramata din celalate puncte de vedere.
Cu un ulei bun, un condus "normal" te duce 300.000 km.
B-53-SDP
Probabil ca era daramata pentru ca nu a intretinut-o pentru ca am mers cu un taxi care era logan tot de 1.4 care avea 100000 km si vreau sa va spun ca mergea super bine era silentios si nu zdranganea absolut nimik pe ea iar motorul tragea de "nu avea aer".

Din cate stiu eu motoarele de 1.4Mpi sunt la fel si pe logan si pe solenza
david79
in mare parte sunt la fel, sunt si ceva diferente ( injectoare .. )
B-53-SDP
Cu uleiul m-am lamurit dar mai vreau si eu niste pareri despre aditivi.

Sa ii pun aditiv in motor sau sa nu ii pun si daca ii pun de care sa ii pun ?

cristi.r
@B-56-SDP:

No offense, dar citeste topicul asta cu mai multa atentie, nu mai departe chiar eu ti-am spus mai sus ca nu este recomandat aditivul in ulei ... hm ? ce zici ?

Eu ma recunosc un profan, dar intreaba si tu in service, daca nu crezi ce-au scris oamenii astia pe aici ... !!!
RainHawk
Parerea mea, nu ii pune nici un fel de aditiv ca dai banii degeaba. Am mai spus-o, eu am pus Dura Moloz si nu a avut niciun efect.

Acum sincer vorbind, oare un colos precum Castrol, Mobil, etc, etc sa nu isi faca uleiurile atat de bune incat sa vina o firmulita si sa le dea cheia succesului in uleiuri? Ma indoiesc.

@Trofin Liviu: Am umblat eu in motor dupa ce mi-a sarit de la punct si am vazut cilindrii si pistoanele. Masina are 65.000 iar cilindrii si camasile sunt perfecte, aproape nicio uzura. Dupa cum arata si sunt facute cred ca un motor te poate duce 250-300.000 de km. Bine ca pana atunci cade tabla dar asta-i alta poveste.
GTX
parerea mea...ai masina romaneasca bagai ulei romanesc,am dacia 98,are 100000km,si am bagat numai la 60000 litru...nu stiu de care,si merge ceas.

Bafta!
B-53-SDP
Ok am inteles si m-am lamurit.

Nu ii bag nici un aditiv.

Mii de scuze pe viitor o sa citesc mai cu atentie

Multumesc pentru raspunsuri.

smile.gif
DragosP
QUOTE(dadu221 @ 19 Jun 2006, 18:47)
are careva idee ce e cu uleiul 5w30 ?? daca e mai bun decat 5w40 si cam in ce conditii e recomandat 5w30 ?

Primul număr arată cât de fluid e uleiul la temperaturi mici. Deci 5 e mai bun decât 10.
Al doilea arată cât de fluid e la temperaturi mari. Deci 30 e mai prost decât 40.
Ca urmare, dacă vrei să bușești motorul, pune 5W30. wink.gif
marius80_eugen
Eu am folosit Elf 10w40 si motorul mergea bine . Acum folosesc Liqui Moly 10w40 cu MOS2 si sunt f multumit . Inca de asta-iarna s-au vazut diferentele . Dupa vre-o cateva sute de km am pus si aditiv tot Liqui Moly . Eu nu mai am incredere in DuraLube ca s-au prostit de acum 2 ani . Am folosit , la inceput era super , dar acum zici ca e ulei de gatit . Ultimul care l-am mai folosit a fost Xeramic ( pe berlina ) si am fost multumit si de asta . In comert ce as mai incerca ar fi Slick 50 , dar inca nu am nevoie . Am incredere si voi folosi in continuare Liqui Moly ca aditiv si ulei .
Daca nu stiti de care sa folositi , dacat sa va luati teapa cu nu stiu ce reclama tampita mai bine bagati Elf 10w40 si puteti sta linistiti ca este frantuzesc si este perfect compatibil cu motorul . Nu aruncati nici banii aiurea si isi merita fiecare banut . Alt sfat : nu lasati uleiul mai mult de 8500 km ca orasul e murdar , aerul la fel , motorul e supus mai mult decat cele din vest iar acele recomandari nu prea sunt valabile .
argon
QUOTE(DragosP @ 22 Jun 2006, 12:09)
Al doilea arată cât de fluid e la temperaturi mari. Deci 30 e mai prost decât 40.
Ca urmare, dacă vrei să bușești motorul, pune 5W30. wink.gif
*


Aici trebuie sa te contrazic, e taman invers, eventual motorul care cere 40 sau 50 e mai prost.
Sunt motoare de ultima generatie care cer 5w30, sau 10w30, de asemenea unele motoare duratec de la Ford si unele japoneze cer 10w20, si sunt de ultima generatie, uleiul 10w20 e extrem de scump, de asemenea 10w30 e mai scump ca si 10w40. Cu cat a doua cifra e mai mica, gradul de sintetic e mai mare, prin urmare mai scump si mult mai bun..conditia e sa suporte motorul asa ceva.
DragosP
@Argon, nu mă refeream la motor ci la ulei. Exprimarea a fost însă greșită, corect e: nu-și schimbă vâscozitatea.
Trofin Liviu
Acum folosesc Liqui Moly 10w40 cu MOS2 si sunt f multumit .
Va rog sa-mi spuneti si mie, Mos2 ajuta la lubrifiere sau la curatirea motorului. Am citit despre MOS2 si scria ca este un ''lubrifiant solid'' aflat in suspensie. Intr-o carte tehnica mai veche de prin 78 scria ca Mos2 ajuta la inlaturarea depunerilor de plumb de pe pistoane. Stie cineva concret cum actioneaza?
DragosP
Părerea mea sinceră este că acționează ca efect placebo. Uleiurile au tot ce le trebuie în ele. Cât despre depunerile de Pb, te întreb: de unde? Tu pui benzină cu Pb?
Trofin Liviu
QUOTE(DragosP @ 22 Jun 2006, 18:17)
Părerea mea sinceră este că acționează ca efect placebo. Uleiurile au tot ce le trebuie în ele. Cât despre depunerile de Pb, te întreb: de unde? Tu pui benzină cu Pb?
*


Spuneam doar ce am citit. Am mentionat ca era o carte tehnica veche
B-53-SDP
Salut !

In sfarsit mi-am schimbat uleiul la masina si am pus Magnatec 10w40.

Pentru cine intereseaza litrul a fost 37,5 RON numai ca eu am fost mai fraier si am luat 4 litri de ulei.

Noroc ca am fost baiat destept si am luat la bidoane de 1 litru asa ca data viitoare o sa mai iau numai 2 litri asta e, se mai intampla si de astea.
argon
Tocmai ca nu ai fost baiat destept, daca luai la bidon de 4 litri, ieseai mai ieftin, si litrul ala il pastrai la fel de bine pe data viitoare.
Asa ai platit mai mult cu 30-40 RON blink.gif
marius80_eugen
Eu folosesc Liqui Moly 10w40 cu MOS2 . Am fost multumit si primii 8.500 km mersi cu prima jumatare de bidon si sunt multumit si acum , la al doilea schimb . Motorul merge bine si la turatii mari 4.500 - 5.200 ture si nu am probleme de putere sau de altceva . Daca mai gasesc pe viitor tot din asta caut sau ceva asemanator .
Se gaseste si numai aditiv cu MOS2 tot de la Liqui Moly si l-am folosit dupa 2.000 km la primul plin . Fata de Elf sau Castrol 10w40 este net superior . La restul nu am avut ce comparatii sa fac . El este gri sobolan de nou si nu iti dai seama decat dupa numarul de km daca este cazul sa-l schimbi . Ar fi rezistat si 15.000 km , dar eu prefer consumabilele sa le schimb mai repede din cauza mizeriei din capitala .
Eu am auzit de mic copil de Liqui Moly si chiar am mai vazut scris pe masini mai vechi " Cine masina isi iubeste , Liqui Moly foloseste : radmasa.gif " Eu am fost multumit si recomand mai departe acest ulei ca fiind unul care nu va dezamageste , este rezistent si la nr de kilometrii si la diferentele de temperatura .
Daca vreti cu adevarat sa testati aditivul cu MOS2 , la primul frig de iarna puneti juma de flacon si veti vedea ca a doua zi dimineata nu mai troncane nimic in motor !
Si nu am nimic cu aceste " efecte placebo" , poate ca unele din toate aceste "imbunatatiri" sunt , dar mai multe astfel de "placebo-uri" adunate ( ulei cu MOS2 + injector cleaner + multe alte lucruri pe care altii le considera placebo-uri si nu ar da vre-un ban pe ele ) dau un rezultat bun si anume o masina care merge bine , nu troncane si este mai performanta . Fiecare imbunatatire pe care am facut-o a fost vazuta ca un placebo , iar la final cand observau diferenta ... " mda ... pai se cunoaste ceva , dar parca tot nu merita munca si banii " . "Suntem romani si asta ne ocupa tot timpul !"
Interes ->informatie ->punere in practica ->placebo ->diferente ->"exceptii"->"da , e o mica dif" ... cam asta este schema icon_mrgreen.gif
DragosP
QUOTE(marius80_eugen @ 21 Aug 2006, 10:19)
... dau un rezultat bun si anume o masina care merge bine , nu troncane si este mai performanta .

Sunt tare curios cu ce anume ajută uleiul pe care zici că-l folosești ca să nu troncăne mașina. rolleyes.gif
Că suntem într-un topic despre ulei, nu?
marius80_eugen
Ma refeream dupa cate tin minte la pornirile la rece iarna , cand am auzit multe masini la prima pornire la -20'C cum face de zici ca ii sar pistoanele prin capota ... pana se incalzeste putin si incepe sa se faca ungerea normal . Si a mea facea zgomot primele 3-4 secunde , dupa care nu se mai auzea nimic . Va mai spun inca o data : nu fac reclama .. eu am fost sfatuit , m-am interesat , la concluzia asta am ajuns , asta am folosit si folosesc . Sunt multumit de el si asta recomand din punctul meu de vedere . Daca nu vrei sa va luati este absolut alegerea voastra . Eu am vazut si avut si alte uleiuri si nici unul nu era mai special , intalnisem multe pers care le folosea , unii spuneau ca merita banii , altii ca , cat dai atata face , altii ca .. prea multa reclama ... Eu am cautat unul despre care multi nu stiu nimic , m-am documentat am avut curajul si banii sa-l incerc si sunt multumit ! Multi isi dau cu parerea fara sa fi incercat nimic , ei bine pe ei sa-i condamnati si nu pe mine ! ph34r.gif
andu911
QUOTE(argon @ 22 Jun 2006, 14:55)
Aici trebuie sa te contrazic, e taman invers, eventual motorul care cere 40 sau 50 e mai prost.
*



Motorul care cere 40,50,60 lucreaza la temperaturi inalte. Cand o sa vezi Porsche cu 0W30... Dacia o sa participe la F1.

Stii cum o sa faca un 10W30 intr-un motor de Porsche sau de M5 ? O sa sfaraie ca Floriolu din tigaie.
Zoloft
si eu tot DNS am si la 66.000; am folosit doar Elf ST si STI in ultimul timp...
Tata are un Megane 1 si zice ca masinuta mea merge mai bine si la motor si la cutie..
Sunt tare multumit de ulei...si fara porcarii de aditivi si alte chestii de astea...
Un prieten al meu a pus un aditiv,....nu`s de care si i-a belit uleiul...s-a lichefiat tot de l-a schimbat dupa 300 km
marius80_eugen
Hehe , daca s-a lichefiat atunci inseamna ca a pus un fel de Engine Flush .... care ala se pune ca sa curete motorul de ulei inaintea schimbarii lui . Ai grija cu astfel de prieteni !
argon
QUOTE(andu911 @ 23 Aug 2006, 05:21)
Motorul care cere 40,50,60 lucreaza la temperaturi inalte. Cand o sa vezi Porsche cu 0W30... Dacia o sa participe la F1.

Stii cum o sa faca un 10W30 intr-un motor de Porsche sau de M5 ? O sa sfaraie ca Floriolu din tigaie.
*




Producatorul recomanda pentru M5 5w30/ 5w40 sau 0w40.

Despre Porche, nustiu la ce modele te referi, dar un 911 Carrera cere 0w40 sau 5w40, un Boxter S cere 0w30/0w40 sau 5w40, asa ca eu zic sa te mai gandesti la sfaraitul ala de Floriol wink.gif


De asemenea exista si ulei 0w20 care e recomandat de producatori la multe modele de masini cu pretentii incepand cu anul 2001.
cristi.r
Acuma, unii sunteti pro, unii contra aditivilor in ulei ... eu am citit odata, mai de mult intr-un manual de reparatii pentru Vectra A ca nu se recomanda nici un fel de aditiv in ulei. E drept ca masinile astea sunt destul de vechi si, probabil ca aditivii de pe vremea aia nu erau foarte performanti. Poate au mai evoluat si tehnologiile astea pentru aditivi.

Insa mai stiu si o Vectra A cu 180.000 km in bord, 2.0 benzina, care n-a vazut in viata ei aditiv ... si alearga masina ... si de la 160.000 mai are si GPL.
Si mai stiu si o Honda cu foarte multi km, tot benzina si cam veche, a carei rampa de culbutori arata de parca acum ar fi iesit de pe poarta fabricii. Nici proprietarul aleia nu stia nimic de aditivi.

@marius80_eugen: a intrebat un inginer mecanic pasionat de angrenaje, pinioane, etc despre uleiuri si aditivi. Mi-a zis ceva de transformarea uleiurilor cu sau fara ajutorul aditivilor in ceea ce se intituleaza "stearati", adica niste compusi detivati din uleiuri si care au consistenta vascoasa pronuntata. Stearatii astia se depun de obicei, pe fundul baii de ulei, insa nu este exclus sa "calatoreasca" si in alte parti. Motoarele moderne au trasee de presiune de ulei foarte subtiri si, cu toata presiunea la care este supus uleiul, sunt predispuse la infundari.

Oricum, motorul de Solenza e ceva mai zgomotos decat cel de pe Logan, avand nu-stiu-ce role pe acolo care la Logan nu exista. Asa ca, daca ar fi sa ma iau numai dupa zgomotul motorului, prefer sa troncane, dar sa ma "tina" !!! A, si argumentul forte, vino in GL o data sa-ti arat niste break-uri (de la o firma mare) care au intre 100.000-150.000 km si care nu "stiu" sa mearga decat cu 140-150 km/h, si in care n-a pus nimeni aditiv niciodata, ca n-avea nici un interes.
Reed
Iarasi recomand lecturarea siteului www.carbibles.com pentru a ascapa de supozitii si a vorbi in deplina cunostinta de cauza. Motorul masinii mele actuale cere 0w-30 LL(lLongLife) dar pe care nu l-as fi pus Solenza din cauza ca e prea fluid.
In ceea ce priveste "fierberea" uleiurilor in motoare ea e o gaselnita pt ca uleiurile de motor ca sa ajunga sa fiarba insamna ca motorul s-a cam dus prin supraincalzire.
Folositi recomandarea producatorului si nu sfatuiesc folosirea tipurilor mai fluide pt ca s-ar putea sa nu asigure destula ungere atunci cind e nevoie adica la rece.
spiridon
Exista de cumparat in magazine auto ulei Dacia 5W30 recomandat pentru Logan (240k/litru) ! Merge DSN-ul super cu el ! Imi imaginez ca si Solentza ar merge la fel !

Si daca ai un pic de zgomot de la tacheti sau de la motor in general un
aditiv de ulei face minuni (nu mai stiu exact firma - sunt in cutii de genul celor de bere - 333 ml -; la circa 100-130k/cutia in Metro)

Eu nici nu concep sa merg fara aditiv -am avut probleme de genul ulei in filtru de aer si de atunci folosesc neconditionat !
adostar
Eu folosesc duralube tratament avansat pentru motor, eu pun din 30 in 30kkm, nu este ADITIV pentru ulei ! Am pus la toate masinile de la firma, nu este placebo cum cred unii carcotasi smile.gif. Pentru benzina mai pun din cand in cand un aditiv de la Xeramic care are rolul de a curata injectoarele si circuitul de alimentare cu combustibil. Ulei 10W40 Mobil SuperS - semisintetic.
Reed
Voi credeti ca firmele uriase care creaza uleiurile nu adauga si aditivi in componenta?? Daca uleiul ce il puneti da zgomot la motor inseamna ca nu e cel care trebiue , d-aia adaugati aditivi.. ca sa il aduceti la normele cerute pe care le-at fi avut daca intrebuintati de la inceput ce trebuia.
pastrama
Total de acord cu Reed.
cristi.r
Acuma, domnu' Reed, nu va suparati ca ma bag si eu da' ce inseamna :
...
QUOTE(Reed @ 23 Sep 2006, 20:34)
nu e cel care trebiue , d-aia adaugati aditivi.. ca sa il aduceti la normele cerute pe care le-at fi avut daca intrebuintati de la inceput ce trebuia.
*

?
Adica daca producatorul recomanda uleiul Dacia-Oil 10W40, eu ce "trebuie" sa folosesc ? Si il folosesc pe asta de la kilometrul 17, cat avea masina cand am luat-o. Ce inseamna uleiul "care trebuie" ? Ca nu cred ca cineva de aici a folosit ulei de tractor sau de locomotiva la SLZ ... nu ?
Reed
@mao
Vezi mai sus unde cineva spune ca foloseste ulei 5w-40 la DSN deci "ar merge si pe solenza". La asa ceva ma refeream ca utilizare de uleiuri neconforme cu specificatiile in rest desigur, ORICE ulei ce respect norma 10w-40 e (sau ar trebui sa fie- daca nu e contrafacere) ok.
Credeti ca daca mergea si altceva fabricantul nu ar fi adaugat.... "daca nu gasiti 10w-40 puteti pune si 5w-XX, 0W-xx, etc ce sunt mai scumpe si va mai si dau luciu smile.gif )... "
klaus
Informativ, dar nu ati aflat de la mine: uleiul 10W-40 Dacia Oil este CONTRAINDICAT utilizarii in Logan. Nu ma intrebati de ce, insa informatia este din surse de incredere, cel putin pentru mine.
cristi.r
@Reed:
Acum am inteles. Mersi ! Cred ca trebuia sa faci precizarea asta ca ma cam speriasem .... biggrin.gif

@klaus:
... in legatura cu sursa ta de incredere ... nu stie ceva si despre motorul benzinar de pe Solenza ? Sar'mana !
DragosP
QUOTE(mao @ 26 Sep 2006, 07:52)
@klaus:
... in legatura cu sursa ta de incredere ... nu stie ceva si despre motorul benzinar de pe Solenza ? Sar'mana !

Pe ăla ar trebui să meargă.
Reed
Pina am vindut Solenza - adica 35kkm am folosit DOR ulei Dacia oil 10w-40 (care de fapt e Halvoline 10w-40) si a mers ok. DEoarece am vindut-o unui cunoscut pot spune ca si acum merge f bine cu aceeasi marca. (de ce am folosit doar dacia oil? - simplu- pt ca cel care o cumpara s-ar putea sa nu "guste" faptul ca ai folosit alte "cocteiluri".)
suntcatalin
Cu cat intervalul definit de numerele tipului de ulei e mai mare cu atat uleiul e mai bun. Daca primul numar e mai mic inseamna ca la temperaturi reduse uleiul nu isi creste semnificativ vascozotatea iar daca al doilea numar e mai mare atunci inseamna ca uleiul ramane vascos si la temperaturi ridicate. Eu folosesc pe SLZ Castrol fomrula RS 10W60 (ce-i drept eu merg cu motorul destul de turat in general) pe care il schimb la 20.000 km si merge perfect.
darius
20.000 km mi se pare ca e un interval muult prea mare pt schimbul de ulei din moment ce producatorul recomanda schimbul la 10.000.O fi el castrol dar scump nu inseamna neaparat extraordinar.
marius80_eugen
20.000 km este prea mult pentru un ulei fie el si de curse . Nu uita ca mergi in Bucuresti si nu in afara orasului sau in Germania unde uiti sa mai iesi de pe magistrale . Daca as pune 10w60 mai mult de 15.000 nu l-as tine , iar dupa 8 - 9.000 km i-as mai pune un aditiv pentru imbunatatirea calitatii .
V.Radu
Salut, sunt un posesor de Dacia Solenza, fabricatie noiembrie 2004, la 9000 km am fost la primul schimb de ulei la cobalcescu (mi-a fost lene sa dau un search pe forum,) dupa care m-am dus pe la 14k ca iesea din garantie la un mecanic de la dacoserv, printr-o cunostinta, si mi-a zis ca pt motorul de 1.4 mpi se recomanda dacia oil(facut in belgia de texaco) sau castrol magnatec... in fine, si mi-a zis ca ma sfatuieste astfel daca ii schimb uleiul cam la 7-8k km sa bag dacia oil, daca imi place sa las schimbul pe ultima suta de metrii sa bag castrol, asa ca am bagat dacia oil, cu filtru de ulei pt renault, motorul merge ok, nu am probleme la porniri , zgomote sau altceva, ii mai dau si blana cand sunt pe autostrada lu' soare, schimb pe la 3000 - 3500 rpm si prin urmare primul schimb l-am facut la 9k km, pe urma la 14.500 si acum am 19700 si ma duc sa schimb iar uleiul si tot dacia oil o sa bag


P.S nu recomanda aditivii pt. ulei in schimb a zis ca e ok sa mai bag din cand in cand in benzina aditivii aia pt curatarea injectoarelor.

Intrebare in afara topicului: cand se schimba bujiile si daca e bine sa le schimbam mai des sau nu.. thx
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.