Hai noroc la toată lumea.
La Berlin îmi doream să ajung de foarte mult timp, mai precis din anul 1989 când au fost părinții mei acolo (Berlinul de Est) intr-o excursie cu ONT-ul.
De vreo doua ori am fost aproape să ajung, însă de fiecare data a apărut câte ceva și n-am mai ajuns.
Însă, acum lucrurile au mers bine și am reușit într-un final, după foarte mulți ani de așteptare, să ajung la Berlin.
Știam că la Berlin sunt o grămada de lucruri de văzut, motiv pentru care am făcut o selecție (grea, ce-i drept) a ceea ce vreau să văd, în ordinea descrescătoare a atracției pentru obiectivul respectiv.
Motivul principal a fost ca acolo unde reușesc să ajung să pot vizita liniștit și fară grabă, nu pe fugă și doar să “bifez” că am ajuns într-un anumit loc.
Din acest motiv sunt o grămadă de locuri, celebre să le zic, pe care n-am ajus să le văd, însă nu regret alegerea făcută.
Mai ales că acele locuri nu pleacă nicăieri și tot acolo rămân.
Va fi o poveste lungă, cu multe poze, pentru că așa e în Gemania: ai foarte multe lucruri de văzut și pozat.
Date tehnice.
Zbor:
Air Berlin, două persoane și un bagaj la cală (dus-intors) = 292 Euro
Biletele le-am luat la inceputul lui martie pentru jumătate lui mai.
Cazare:
Ibis Budget (fostul Etap) Berlin Ost, camera dublă, 2 persoane, 8 nopti cu mic dejun = 514 Euro.
Țin minte că în martie când am căutat cazare la Berlin, la 500 de Euro pentru 8 nopți pe booking am găsit doar pat în dormitor de 20 de locuri si cu baie pe hol, la vreo două hostel-uri.
În rest, doar niște prețuri care porneau de la 800 de Euro.
Ibis-ul asta se află în estul Berlinului, într-un cartier construit de RGD-iști prin anii ’70, la vreo juma de oră de mers cu S-Bahn-ul din gara centrală.
Așadar.
Sâmbătă 14.05.2016
Din motive de stat la muncă, apoi dus și cazat căteii la veterinar (aveam 4 atunci), facut bagaje și pierdut timpul, am reușit să mă culc la ora 02:00 cu trezire la ora 04:00 pentru că avionul decola la ora 06:30.
Pe scurt, eram cam împușcat.
Zborul a decurs fără probleme, iar la ora (locală) 08:00 eram la o țigară în fața aeroprtului Tegel (aeroportul Berlinului de Vest, despre care voi mai vorbi).
N-am apucat să termin țigara pentru că am înghețat, la propriu, cred ca afară erau vreo 12, maxim 15 grade.
Iar eu, băiat deștept, aveam în valiză inclusiv două perechi de pantaloni scurți.
Deschis valiza, scos aproape toate bulendrele (mai puțin pantalonii scurți) și pus pe mine, după care am plecat spre stația de autobuz.
Cum era de așteptat, frigul si oboseala nu se împacă prea bine, așa că in loc să ne urcăm in autobuzul care mergea la gara centrală ne-am urcat în cel care mergea la gradina zoologică.
Nicio problemă, aveam ocazia să vedem Berlinul la ora 08:00 dimineața la pas, spre Poarta Brandembrug.
A fost nevoie de doar 5 minute de mers pe strada cu valiza (pe roti) după mine că să realizez că Berlinul este un oraș gândit pentru oameni și nu pentru mașini.
Trotuarele erau late, trecerile de la borduri erau egalizate, nicio denivelare în asfalt sau dalele de pavaj.
Traficul auto era aproape zero, însă am crezut că așa este de obicei sâmbăta dimineața.
Revenind la plimbarea matinală cu valiza de 17 kg după mine, de la grădina zoologică la Poarta Brandenburg sunt vreo 4 km.
Se vede mai bine în poza de mai jos.
[attachmentid=1628039570]
În cei 4 km, nici nu am simțit că trag valiza, pentru ca totul mergea lin și nu era nevoie să o ridic de jos.
În București, nici nu vreau să mă gîndesc cum ar fi să merg 4 km cu valiza după mine.
La un moment dat, am avut impresia că am luat-o razna și că văd iepuri prin zona centrală a Berlinului.
De fapt, nu o luasem razna și chiar era un iepure.
Animalu’ era foarte relaxat și obișnuit cu oamenii, pentru că a durat ceva până am scos aparatul foto iar pe iepure nu l-a deranjat prea mult prezența mea la vreo 10 metri de el.
[attachmentid=1628039571] [attachmentid=1628039572]
Văzând acel iepure, am fost foarte plăcut impresionați de câtă verdeața este in Berlin (măcar în anumite zone).
Fără să ne dăm seama am ajus la Tiergarten.
Nemții îi spun parc, însă după minte mea este o pădure, în suprafața este de 210 hectare în mijlocul orașului.
Mai multe detalii: https://en.wikipedia.org/wiki/Tiergarten_(park)
Așadar, primul exemplu de cât de idioți sunt nemții pentru că păstrează 210 hectare de spațiu verde în mijlocul orașului.
Păi dacă acest parc era în RO, nu “făcea” românii un centru comercial, o parcare betonată, un complex rezidențial ,un mol, niște fast-fuduri.
Ca așa e frumos, mai bine să fie decât să nu se ajugă.
Așa, nemții idioți țin 210 hectare de spațiu verde pentru nisțe ciudați care se plimbă pe jos, pe role sau pe bicicletă, aleargă sau stau pe iarbă să se relaxeleze.
Urmează minunea tehnicii – gara centrală din Berlin.
Vedere a fatadei sudice, cea de pe malul raului Spree.
[attachmentid=1628039573] [attachmentid=1628039574]
Mai de aproape, exterior
[attachmentid=1628039575]
si interior.
[attachmentid=1628039576]
Cupola garii.
[attachmentid=1628039577]
In cazul in care in poza de mai sus nu se observa foarte bine, trenurile [care merg pe directia Est - Vest] trec pe la nivelul superior al garii.
Adica te plimbi prin gara si trece un tren pe deasupra ta. Se vede mai bine in poza de mai jos.
[attachmentid=1628039578]
Doua linii de pe nivelul superior al garii sunt deservite de S-Bahn [sistemul de transport pe cale ferata al Berlinului].
La subsolul garii se afla liniile care merg pe directia Nord - Sud, linii pana la care e ceva de coborat.
[attachmentid=1628039579] [attachmentid=1628039580]
Gara vazuta mai de la distanta si din lateral.
[attachmentid=1628039581]
Pana aici nimic deosebit, doar ca acele corpuri de cladire amplasate deasupra cupolei garii au o poveste interesanta.
Pentru a nu opri prea mult circulatia trenurilor, acele corpuri au fost construite in doua jumatati, pe verticala. Apoi, printr-o soricarie cu scripeti si cricuri, cele doua jumatati au fost rabatate la 90 de grade, in pozitia in care se gasesc azi.
In cazul in care n-am fost prea coerent, se vede mai bine in poza de mai jos ceea ce am vrut sa spun.
[attachmentid=1628039582]
Sursa: https://en.wikipedia...in_Hauptbahnhof
In plus, gara este ca un aeroport, pentru ca aici vin trenuri din toata Europa, cum ar fi trenul Moscova - Minsk - Berlin.
[attachmentid=1628039583]
Căteva vorbe despre dulapurile automate în care se pot lăsa, contra-cost bagajele.
Din motive de securitate, acestea sunt amplasate undeva lânga parcarea gării, adică într-o zonă cu ziduri groase de beton (în caz că vreun baiat vesel vrea să facă vreo glumă explozivă).
În zona acestor dulapuri se intră fără niciun fel de control iar inainte de a ajunge la dulapuri există un automat care schimba bancnote în fise.
Dulapurile sunt de mai multe dimensiuni și prețuri.
A trebuit să îl aleg pe cel mai mare care costă 6 Euro / 24 de ore / o singură deschidere.
Cam asa arata.
[attachmentid=1628039584]
Ușa este deschisă, bagi valiza în dulap, apoi 6 Euro (doar fise) după care închizi ușa cu cheia dulapului.
[attachmentid=1628039585]
Inutil să precizez că până n-ai băgat banii în aparat cheia nu se poate răsuci în broască.
In momentul în care ai răsucit cheia în broască, banii cad în burta aparatului și cheia se poate lua.
Cheia cu nr. dulapului pe ea.
[attachmentid=1628039586]
Apoi, când vrei să pleci, deschizi ușa normal, cheia rămâne blocată în ușa dulapului, iei valiza și asta e.
În cazul în care vrei sa mai lași valiză în dulap, mai bagi 6 Euro în aparat.
Râul Spree care trece prin mijlocul Berlinului.
[attachmentid=1628039587]
Ambasada Elveției, (partea mai veche din stânga) despre care se spune că a fost singura clădire din centrul Berlinului care a scapat neatinsă în primavara lui 1945.
[attachmentid=1628039588]