Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Berlin, Postdam, Niederfinow si Dresda
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
einstein1984
Asta e discrusul in care kennedy a zis ca"Ich bin ein berliner!" Adica sunt o gogoasa cu gem? Corect era berlinerrer
gibonu
@einstein1984

Stiu, dar in plin Razboi Rece, nu cred ca i-a deranjat prea tare pe berlinezii in Vest.

16 Jul 2020, 01:19:
Vineri, 21.09.2018 - Partea a III-a

Cancelarul federal Willy Brand [1969 - 1974] in momentul in care a ingenunchiat, din proprie initiativa, in fata Monumentului Revoltei din Ghetoul [evreiesc] al Varsoviei din 1943.

[attachmentid=1628118768]

Explicatia acestui gest.

[attachmentid=1628118769]

Relatarea din presa vest-germana a gestului considerat de multi controversat.

[attachmentid=1628118770] [attachmentid=1628118771]

Ca paranteza, in Varsovia exista Piata Willy Brandt

[attachmentid=1628118772]

in care se afla un momunet dedicat gestului cancelarului vest-german din 07.12.1970.

[attachmentid=1628118773] [attachmentid=1628118774]

Ultimele 3 poze sunt facute in decembrie 2012.

Vizita la Varsovia nu a fost intamplatoare, ci a facut parte din Ostpolitik, adica politica de deschide spre Est a RFG-ului.

[attachmentid=1628118775]

Normalizarea relatiilor cu Uniunea Sovietica, fara a renunta la ideea de reunificare germana.

[attachmentid=1628118776]

Impreuna cu Brjnev in Crimeea, in septembrie 1971.

[attachmentid=1628118777] [attachmentid=1628118778]

Vizita in RDG.

[attachmentid=1628118779] [attachmentid=1628118780]

Si Premiul Nobel pentru Pace primit in anul 1971.

[attachmentid=1628118781] [attachmentid=1628118782]

17 Jul 2020, 00:39:
Dupa o discutie cu un coleg de pe alt forum, am gasit niste informatii interesante depsre exclavele vest-germane in teritoriul est-german:
https://web.archive.org/web/20160304085918/...h/index.en.html

-----------------------------------------------------------

Vineri, 21.09.2018 - Partea a IV-a

O alta premiera a lui Willy Brand: prima vizita in Israel a unui cancelar vest-german, in iunie 1973.

[attachmentid=1628118823]

Plus un "important electronic instrument", livrat Israelului de catre RFG, mai pe sub mana.

[attachmentid=1628118825]

Daca stie cineva mai multe despre asta, raman dator.

O scrisoare de la Nixon.

[attachmentid=1628118826]

Alaturi de Nixon si Kissinger la Casa Alba.

[attachmentid=1628118827]

Desi in poze aratau bine impreuna, pare ca Brandt si Nixon nu prea s-au halit reciproc.

[attachmentid=1628118828]

Demisia din functia de cancelar, cauzata inclusiv datorita demascarii lui Gunther Guillaume, un colaborator apropiat al lui Brandt, ca agent al Stasi.

[attachmentid=1628118829]

Alaturi de Mandela, la Bonn, in iunie 1990.

[attachmentid=1628118830] [attachmentid=1628118831]

Negociator in eliberarea a 198 de oastateci occidentali din Iraq, in noiembrie 1900.

[attachmentid=1628118832]
gibonu
Vineri, 21.09.2018 - Partea a V-a

Daca nu ma insel, prima indepartate simbolica a Cortinei de Fier.

[attachmentid=1628119002]

Apoi, in vara lui '89, prin interventia directa a lui Gyula Horn, granita dintre Ungaria si Austria a fost deschisa pentru "turistii" RDG-isti din Ungaria, care au taiat-o prin Austria direct in RFG.

Despre pace.

[attachmentid=1628119003]

Fostul primar la Berlinului de Vest a avut norocul sa prinda caderea Zidului

[attachmentid=1628119004]

si momentul unificarii Germaniei.

[attachmentid=1628119005]

Final de drum.

[attachmentid=1628119006]
gibonu
Vineri, 21.09.2018 - Partea a VI-a

Marcajul traseului Zidului Berlinului.

[attachmentid=1628119363] [attachmentid=1628119364]

Masina pentru schimbat bani [din bancnote in fise] pentru plata dulapurilor in care se lasa bagajele.

[attachmentid=1628119365]

Se pot alege fisele primite. "Scheine" nu stiu ce inseamna, poate ma ajuta vreun vorbitor de germana.

[attachmentid=1628119366]

Bancnotele pe care le primeste aparatul.

[attachmentid=1628119367]

De la gara centrala la aeroportul Schonefeld am mers cu S-Bahn, apoi in aeroport formalitatile de imbarcare au mers foarte repede.

In autobuzul care ne ducea la avion era un domn roman mai in varsta care le povestea unor tineri ca a vizitat Berlinul de Est cu 40 de ani in urma. Tinerii nu prea erau interesati de poveste, insa mie mi-ar fi placut sa stau de vorba cu acel domn. Insa mi s-a parut prea intruziv sa ma bag in seama cu el.

Zborul cu Ryanair nu a avut niciun mintut de intarziere. A aterizat la Bucuresi la ora 19:40 iar la ora 20:11 eram deja in autobuzul 780 in drum spre gara de Nord.

[attachmentid=1628119368]

Cam asta a fost povestea turei de la Berlin din septembrie 2018.
Va urma, sper ca intr-un viitor apropiat, povestea turei de la Berlin din septembrie 2019. Pana atunci, daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
bucatzel
Scheine ar trebui sa insemne bancnote. posibil sa schimbe chestia aia in ambele sensuri...
einstein1984
in cazul de fata scheine poate fi ticket, bon de casa.
gibonu
@bucatzel
Mersi. Recunosc ca la posibilitatea de schimbat in sens invers, din fise in bancnote, nu m-am gandit.

@einstein1984
Bon de casa pentru ce, ca nu prea inteleg?
Aparatul doar schimba niste bani din hartie in metal sau invers, nu presteaza vreun serviciu / vinde vreun bun.

einstein1984
suntem tolomaci toti 3, nu are fanta de introdus monede, dar poti baga 20 sau 50 euro si ai nevoie doar de 1 sau 2 euro monede, si poti cere 15 sau 45 euro ca hartie rest.
gibonu
Vineri, 13.09.2019

N-a fost sa fie Grecia, asa ca a fost Berlin.

Zborul Bucuresti - Berlin [Schonefeld] a fost cu Ryanair.

[attachmentid=1628123286]

Avionul avea [atunci] sub 2 ani vechime [comparativ cu cei aproape 30 de ani vechime ai avioanelor de la BlueAir].

[attachmentid=1628123287]

Spre decolare, am trecut pe langa un avion de la Air Canada.

[attachmentid=1628123288]

Pe atunci, ma intrebam cat o costa bicicleta in avion la ei. Acum, ma intreb cand vom scapa de nebunia generata de covid, cand vom mai putea calatori fara restrictii, cand vom putea face planuri.

721 km/h la putin peste 12000 m altitudine,

[attachmentid=1628123289]

undeva in nordul Cehiei, deasupra orasului Liberec [miracolul de la Liberc pentru fanii lui Dinamo].

[attachmentid=1628123290]

Zborul a decurs fara probleme si fara niciun minut de intarziere.

De la aeroprt am luat S-Bahn-ul [S9] pana la statia Warschauer Strasse, apoi inca o statie pana la Ostkreutz.

Cand am ajuns in statia de la aeroport era deja un tren la peron. Am evitat sa ma urc in vagonul situat chiar la iesirea din tunel. Cu toate astea, nu stiu cum s-a intamplat pentru ca am devenit un fel de ghid local, pentru ca fiecare care se urca in tren ma intreba pe mine daca trenul ajunge la o anumita statie, asa ca am incercat, cat am putut, sa-i lamueresc pe oameni.

Unele statii le stiam, altele le-am gasit pe harta din vagon, la altele nu am stiut nimic. Per total, cred ca a fost bine.

Dintre cei pe care i-am ghidat, unul era mai neincrezator pentru ca m-a intrebat de vreo 5 ori daca trenul merge la Warschauer Strasse. La o prive mai atenta, am vazut ca omul avea in carca un rucsac de 11 lei de la Dechatlon, accentul lui in engleza era mai ciudat, asa ca am facut o incercare intrebandu-l daca este roman. Raspunsul a fost afirmativ iar bucuria omului a fost maxima, cu o bataie prieteneasca pe umar urmata de "asa fratele meu".

Am aflat ca omul venise la Berlin ca sa preia o duba pe care o inchriase unor nemti pentru cateva luni. M-a asigurat ca "duba-i buna, 2018 an de fabricatie, tine 160 km/h pe autostrada''.
Apoi m-a intrebat cu ce treba la Berlin, respectiv "lucrezi sau ai femeie aici". Cand i-am raspuns "doar in vacanta" s-a uitat ciudat la mine si mi-a spus "pai ce ai de vazut in Germania?". Recunosc, m-a lasat fara replica.

Urmeaza, in alt topic, cateva vorbe despre Frankfurt pe Oder si [inaltimile] Seelow.
ProfiBv
La intoarcere incearca sa vezi ,pe monitorul acela , temperatura exterioara la 12000 m altitudine...! Vei fi uimit.
Pe acolo , ce sa vezi ,doar niste castele amarate si case sasesti cum le spunem noi biggrin.gif
einstein1984
F incet zbura, mai ales ca pe Vest est are vant din spate.
gibonu
@ProfiBv
Poza din care se vede viteaza si altitudinea este un print-screen de pe ecranul telefonului. Aplicatia se numeste Spedometer GPS. Temperatura nu o indica, insa presupuna ca la peste 12000 m alt sunt undeva pe la -60 de grade.

Despre castele nu stiu ce sa spun. Insa sigur casele sasesti le-au furat de la noi.

N-am insistat prea mult referitor la replica "pai ce ai de vazut in Germania?". Dupa fata omului, parea sa spuna ceva de genul: "bine, nu vrei sa-mi spui ce faci aici, dar nu ma lua de prost, ca nu te cred ca ai venit in vacanta in Germania".

@einstein1984
Chiar am vrut sa bat in usa la cabina pilotilor si sa-i spun comandantului "bahh, a doua n-ai la avion".

Acum serios: cu siguranta se respecta un program si un traseu dinainte stablit, care ii impunea viteza respectiva.
Mi s-a parut interesant ca, desi avionul era deasupra granitei comune intre Cehia, Polonia si Germania, in Polonia nu a intrat deloc (m-a uitat pe harta special ca sa vad pe unde zbura in zona repsectiva).
einstein1984
pai nu am zis ca nu respecta planul de zbor, dar l-au facut asa incet ca sa economiseasca combustibil. Timpii de zbor intre 2 acelasi destinatii sunt mai mari azi decat in anii 60, dar astia prea exagereaza. Eu compar cu vitezele Tarom de pe Paris-Bucresti sau Munchen /frankfurt Bucuruesti unde erau bine peste 850km/h si chiar 900 uneori .
romanului puteai sa-i zici ca ai venit la furat de biciclete, il satisfaceai complet
gibonu
@einstein1984
Recunosc ca nu m-am gandit ca avionul zboara cu o viteze mai mica (vad ca aprox 850 km /h este viteza de croaziera la un 737-800) ca sa economniseasca combustibill. Probabil ca si asta face parte din strategia de reduceri de costuri de la companiile low-cost.

Cat despre romanul din tren, in niciun caz nu parea genul de hot de biciclete.
Mai degraba parea genul de vacanta = all inclusive, nimic altceva. Pana la urma, este dreptul fiecaruia sa aleaga cum isi petrece vacanta. Ca loc este, pentru toata lumea.

Oarecum in context. La imbarcarea de la Otopeni, la coada in spatele meu era o familie. El / ea, aprox 40 de ani cu 2 copii, aprox. 12-14 ani. Pareau genul de oameni care au mai pus mana pe o carte in viata lor. La un moment dat, ea a inceput sa le explice copiilor ceva de genul "vom vizita o cladirea care se numeste Reichstag, acolo unde sta Merkel, cea care face legile in Germania". Asa ca se poate si la case mai mari.
einstein1984
Merkel parca sta in masina de spalat, nu asa ii zice? Am vazut-o de pe Spree.
ProfiBv
up.gif -51 vazut de mine pe monitorul unui 747.
gibonu
QUOTE(einstein1984 @ 16 Dec 2020, 18:12)
Merkel parca sta in masina de spalat, nu asa ii zice? Am vazut-o de pe Spree.


Nu stiu cum ii zice popular. Dar da, designul cladirii Cancelarie Federale, vazut de pe Spree seamana cu o masina de spalat (partea cu geamul imens si rotund).

Insa ideea conversatiei auzite in aeroport era ca legile in Germania nu le face cancelarul, ci parlamentul. As fi intrebat-o pe domna respectiva cu ce se ocupa parlamentul daca legile le face cancelarul. Insa mi s-a parut deplasat sa ma bag in seama.


17 Dec 2020, 14:57:
QUOTE(ProfiBv @ 16 Dec 2020, 22:47)
up.gif -51


Te rog, baga si subtitrarea. Nu sunt familiarizat cu limbajul de pe facebook.
einstein1984
de grade prorbabil temperatura
https://www.dw.com/en/the-chancellery-cente...nment/a-3871488 uite si Masina de spalat, a avut dreptate ghidul.
gibonu
@einstein1984
OK, am inteles.
Recunosc, am ramas blocat la viteze de zbor a avionului, am uitat ca am discutat si despre temperatura exterioara.
Mersi.
tatabobu
-51 ala e probabil limita inferioara de citire a termometrului (sau atat sa arate pentru orice temperatura mai mica de -50). Daca scade temperatura cu vreo 6 grade pe mia de metri urcati, poti face o estimare burtescu fata de sol.
einstein1984
Am vazut si -60 afisat intr-un 737 de tarom.
gibonu
Sambata, 14.09.2019

Inapoi la Berlin dupa o scurta excursie in estul RDG-ului (Frankfurt pe Oder si Seelow) si Polonia (Slubice).

De data asta cazarea a fost la Easy Lodges Berlin intr-un container.

[attachmentid=1628125315]

In interior aveam un pat dublu

[attachmentid=1628125316]

plus un scaun, o mini-masa si o noptiera. Veioza am folosit-o, ventilatorul nu.

[attachmentid=1628125317]

Toaletele si dusurile erau comune, pe formatul de camping.

Pretul total al cazarii a fost 280,50 Euro pentru 6 nopti, luat de pe booking.com. 46,75 Euro / noapte este un pret bun pentru cazarea in Berlin. Sau asa era in 2019.
Cazarea este amplasata la maxim 10 minute de mers pe jos, ritm plimbare, de statia de metrou Boddinstrasse, pe linia de metrou U8.

De asemena, cazarea este foarte aproape de fostul aeroport Tempelhof, pe care l-am vazut in 2016 si unde abia asteptam sa revin.

[attachmentid=1628125318]

Sticle donate catre un ONG. La supermarket se luau banii pe garantie, parca 25 euro-centi pe sticla, de la masina de reciclat iar de banii incasati se cumparau alimente.

[attachmentid=1628125319]

Activitatile care se pot practica azi pe fostul aeroport.

[attachmentid=1628125320]

Un loc cu adevarat fascinant, avand in vedere istoria sa, mai ales in timpul Razboiului Rece.

[attachmentid=1628125321]

Sambata seara, pe pista aeroportului.

[attachmentid=1628125322] [attachmentid=1628125323] [attachmentid=1628125324]
gibonu
Duminica, 15.09.2019

Vizitarea cupolei Reichstag-ului [Parlamentul Federal] se face gratis, insa in baza unei programari prealabile. Programarea se face electronic, foarte simplu si intuitiv, vizitatorul trebuie doar sa isi alega ziua si ora la care poate face vizita. Cand am facut rezervarea, singurul interval orar pe care l-am gasit disponibil a fost duminica la ora 08:00.

Cam asa arata confirmarea rezervarii.

[attachmentid=1628125451]

Spre Reichstag, pe la ora 07:30.

[attachmentid=1628125452] [attachmentid=1628125453]

La intrarea [pentru turisti] in Reichstag inca nu se intampla nimic, nu era nicio coada, doar afisul in mai multe limbi care spunea ca vizita se face doar in baza unei programari.

[attachmentid=1628125454]

Nu avea rost sa stau juma de ora acolo, asa ca m-am mai plimbat putin prin zona.

Daca inteleg bine, o bucata din zidul Santierului Naval din Gdansk, de unde a pornit sindicatul Solidaritatea si liderul sau, electricianul Lech Walesa.

[attachmentid=1628125455] [attachmentid=1628125456]

Daca vreun vorbitor de germana poate face o traducere pe scurt, raman dator.

Ansamblul monumental sovietic de la Tiergarten.

[attachmentid=1628125457] [attachmentid=1628125458]

Pe 03.10.1990, garda de onoare sovietica isi ia ramas bun de la statuia ostasului sovietic.

[attachmentid=1628125459] [attachmentid=1628125460]

03.10.1990 este data reunificarii celor doua Germanii iar de atunci este ziua nationala a Germaniei.
einstein1984
La tempelhoff nu au si plaja de nudisti la la Gradina Engleza din Munchen?
gibonu
@einstein1984
Nu stiu nimic despre plaja de nudisit.

==========================================

Duminica, 15.09.2019 - Partea a II-a

Era duminica dimineata, era o zi frumoasa de septembrie, asa ca rigurozitatea germana era putin in pauza. Desi accesul trebuie sa fie ora 08:00, a inceput pe la ora 08:15. Prima data ti se verifica rezervarea [este obligatoriu sa ai la tine un act de identitate] apoi treci printr-un control [corporal si al bagajului] ca la aeroport.
Odata terminate fomalitatile, in grup compact de vreo 15 insi, in prezenta unui ghid, se intra in cladirea Reichstag-ului, se ia un lift care merge pe acoperis. Cine vrea, poate lua un audio-guide [gratis].

Pasarela circulara pe care se urca / coboara in/din cupola.

[attachmentid=1628125485] [attachmentid=1628125486] [attachmentid=1628125487] [attachmentid=1628125488] [attachmentid=1628125489] [attachmentid=1628125490]

Capatul pasarelei.

[attachmentid=1628125491]

Nu se vede prea bine in poza, insa acesta pasarela este dispusa pe toata circumferinta cupolei si este gandita cu un sens pentru urcare si altul pentru coborare.

Varful cupolei.

[attachmentid=1628125492]

Daca am inteles bine de la audio-guide, printr-un sistem jmeker de curenti de aer ploaia nu intra niciodata prin cercul din varful cuplolei.

Din varful cupolei coboara coloana asta din oglinzi care merge pana deasupra salii de plen a parlamentului federal, asigurand si aerisirea acesteia.

[attachmentid=1628125493] [attachmentid=1628125494]
einstein1984
https://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews...ark-Berlin.html Nu l-am vazut decat din treleviziunii, am preferat o zi la tiergarden, dar se pare ca nu m-am inselat smile.gif
dizzy
De ce? N-ai mai vazut femei goale?
O zi la ZOO e mult mai interesanta.
Bwwlan
Bucata de zid e un cadou al Sejm, parlamentul polonez, catre Germania, prin care sa se comemoreze inceputul caderii regimurilor comuniste. E o bucata din zidul pe care in 1981 s-a suit Walesa pentru a organiza greva care a dus la formarea sindicatului Solidaritatea. Acest sindicat a prins radacini si in restul statelor din regiune iar ideile din spatele sau au generat miacarile populare care au dus la caderea regimurilor comuniste.
einstein1984
QUOTE(dizzy @ 23 Feb 2021, 12:04)
De ce? N-ai mai vazut femei goale?
O zi la ZOO e mult mai interesanta.
*



Ideea era ca nu ma duc in parc sa dau peste mosi dezbracati, sa stiu si eu ce zona sa evit.
Bicicleta galbena
Misto etalarea geometrica a cladirii, as fi facut o sedinta foto acolo (fara public).



gibonu
@einstein1984
Asa o fi referitor la nudisti. Io n-am vazut niciunul, insa e drept ca afara era septembrie, putin peste 20 de grade, asadar nu era vreme de plaja.

@Bwwlan
Multumesc pentru traducere.

---------------------------------------------------------------------

Duminica, 15.09.2019 - Partea a III-a

Spre oras, din cupola Reichstag-ului.

Cancelaria federala, acolo unde sta frau Merkel.

[attachmentid=1628125576]

Gara centrala.

[attachmentid=1628125577]

Cupola vazuta din exterior.

[attachmentid=1628125578]

De la incendiul din 1933 [pare ca Goering s-a ocupat de asta, insa nu s-a ajuns la o concluzie clara si unamina] si pana in 1995 Reichstag-ul nu a mai fost folosit [era in Berlinul de Vest, foarte aproape de Zid].

Lucrarile de reconstructie si cele pentru cupola.

[attachmentid=1628125579] [attachmentid=1628125580] [attachmentid=1628125581]
gibonu
Duminica, 15.09.2019 - Partea a IV-a

Urmeaza fostul aerport Gatow, azi muzeu. Insa de la Reichstag pana acolo este ceva de mers.
Drumul a inceput din Gara Centala. Pana sa vina S-Bahn-ul, unul dintre multele trenuri regionale care trec pe acolo [a se observa locurile pentru bicicleta].

[attachmentid=1628125741]

Cu S-Bahn-ul am mers pana la Spandau, cel mai vestic district al Berlinului.

[attachmentid=1628125742]

Primaria din Spandau.

[attachmentid=1628125743] [attachmentid=1628125744]

A urmat un drum de vreo 30-40 de minute cu autobuzul, apoi vreo 15 - 20 de minute pe jos.

Diverse personaje din istoria aviatiei mondiale dau azi numele unor strazi din zona.

[attachmentid=1628125745] [attachmentid=1628125746]

Plus personaje din mitologia greaca care au legatura cu zborul.

[attachmentid=1628125747] [attachmentid=1628125748]

Revenind la sol, curtea unui fan Mercedes.

[attachmentid=1628125749]
gibonu
Duminica, 15.09.2019 - Partea a V-a

Urmeaza fostul aeroport Gatow, azi muzeu.

[attachmentid=1628125967]

Intrarea [gratis] se face prin containerul din stanga

[attachmentid=1628125968]

care face trimitere la Blocada Berlinului.

[attachmentid=1628125969]

Gramada de avioane.

[attachmentid=1628125970]

Fiat G 91 Gina.

[attachmentid=1628125971] [attachmentid=1628125972] [attachmentid=1628125973]

Suhoi 22.

[attachmentid=1628125974] [attachmentid=1628125975]

Turnul de control.

[attachmentid=1628125976]
einstein1984
cladirea cu turnul de control seamana a naibii de bine cu cea de la Titu. reciclau rusii planurile
gibonu
@einstein1984

Exista aeroport la Titu?

------------------------------------------------------------

Duminica, 15.09.2019 - Partea a VI-a

MIG 23.

[attachmentid=1628125998] [attachmentid=1628125999]

Dassault Super Mystere B.2.

[attachmentid=1628126000] [attachmentid=1628126001]

F 86K Sabre.

[attachmentid=1628126002] [attachmentid=1628126003]

MIG 15.

[attachmentid=1628126004] [attachmentid=1628126005] [attachmentid=1628126006]

MIG 21.

[attachmentid=1628126007] [attachmentid=1628126008]
dizzy
A existat aeroport militar la Titu , până au făcut RTR.
Reciclezi planurile, daca poți, de ce sa nu?
Macar personalul va ști în fiecare aeroport unde e, ce e, etc
gibonu
@dizzy

Mersi. Vad ca RTR [Renault Technologie Roumanie] din Titu se afla pe strada Avioatorilor, nr. 1, asadar se leaga cu ceea ce spui.

----------------------------------------------------------------

Duminica, 15.09.2019 - Partea a VII-a

Nord 2501 Noratlas.

[attachmentid=1628126131] [attachmentid=1628126132] [attachmentid=1628126133] [attachmentid=1628126134]

Cistena pentru degivrat avioane.

[attachmentid=1628126135] [attachmentid=1628126136]

C 160 Transall.

[attachmentid=1628126137] [attachmentid=1628126138]

MI 4.

[attachmentid=1628126139] [attachmentid=1628126140] [attachmentid=1628126141]

"Campionul" MI 8.

[attachmentid=1628126142] [attachmentid=1628126143] [attachmentid=1628126144]

Huey [Bell UH 1].

[attachmentid=1628126145] [attachmentid=1628126146]
dizzy
Am fost acolo și pe vremea când era aeroport

Din poze credeam caNord e un Flying Boxcar
gibonu
Duminica, 15.09.2019 - Partea a VIII-a

Inceputurile aviatie militare. Ocazie cu care am aflat ca primul raid aerian l-au facut italienii impotriva turcilor in 1911 in Libia.

[attachmentid=1628126162]

Tot spre marea mea mirare, am aflat ca in Germania a exista serviciu militar obligatoriu pana in 2011. In RO, parca undeva pe la inceputul anilor 2000 s-a renuntat la serviciul militar obligatoriu.

[attachmentid=1628126163]

Despre Hermann Oberth, unul dintre parintii aeronauticii, nascut la Sibiu in 1984 si fluent, printre altele, in limba romana.

[attachmentid=1628126164] [attachmentid=1628126165]

Hermann Oberth si Werner von Braun.

[attachmentid=1628126166] [attachmentid=1628126167]

Heinkel HE 111.

[attachmentid=1628126168] [attachmentid=1628126169] [attachmentid=1628126170] [attachmentid=1628126171]

Dupa razboi, Heinkel a produs scutere, foarte apreciate de catre nemtii RFG-isti. La tura din 2018, am stat de vorba cu niste nemti care aveau un scuter Heinkel de prin anii '70, perfect functional.

Brigazile Internationale [comuniste] din Razboiul Civil din Spania.

[attachmentid=1628126172]

Poate nu vad io bine, insa pare ca in poza de mai jos de vede tricolorul romanesc.

[attachmentid=1628126173]

Despre implicare sovietica din Razboiul Civil din Spania.

[attachmentid=1628126174]

Imperiul colonial german in anul 1914.

[attachmentid=1628126175]

O gluma, comparativ cu Imperiul Colonial britanic sau cel francez.
dizzy
E tricolor, nu-i românesc. E roșu galben bleumarin
Iete cine n-a jucat Panzer General 2 la vremea lui.
gibonu
@dizzy
Mersi pentru explicatie.
Ce tara era reprezentata de tricolorul roșu galben bleumarin?

Cat despre jocuri, m-am oprit la Quake si Age of Empires. Varianta lor pe discheta, de acum peste 20 de ani.
einstein1984
https://en.wikipedia.org/wiki/International...igades#Overview Aici sa zice ca au fost si 500 de romani pe acolo. Dar nu zic ca wiki e vreo sursa de absoluta incredere. Insa vad ca nu erau reuniti dupa natii.
QUOTE
Ion Moța, the Romanian deputy leader of the Legion of the Archangel Michael (or Iron Guard), led a group of seven Legionaries who visited Spain in December 1936 to ally their movement to the Nationalists by presenting a ceremonial sword to survivors of the Siege of Alcazar.[95] In Spain, the Legionaires decided, against the orders that had been given to them in Bucharest, to join the Spanish Foreign Legion. Within days of joining, Moța and Vasile Marin, another prominent Legionary, were killed on the Madrid Front at Majadahonda.
dizzy
Memoria mea zice ca erau Republicanii, aia aliati cu rusii, ca ii ciomageai din pozitia celorlalti rosu-galben-rosu , aliati cu italienii si cu nemtii.
Era razboi civil; unul din razboaiele proxy in care si-au verificat armamentul si tacticile si unii si altii
gibonu
QUOTE(einstein1984 @ 16 Mar 2021, 16:32)
Aici sa zice ca au fost si 500 de romani pe acolo.


Printre romanii care au luptat in razboiul civil din Spania a fost si Valer Roman [Ernő Neuländer nume real] si tatal lui Petre Roman sau Leonte Tismăneanu [Leonid Tisminetski nume real] si tatal lui Vladimir Tismaneanu.

@dizzy

Multumesc pentru clarificare.

--------------------------------------------------------------------------

Duminica, 15.09.2019 - Partea a IX-a

Focke-Wulf FW 190.

[attachmentid=1628126216] [attachmentid=1628126217] [attachmentid=1628126218] [attachmentid=1628126220]

Buncar pentru o persoana.

[attachmentid=1628126221] [attachmentid=1628126222]

MIG 29.

[attachmentid=1628126223] [attachmentid=1628126224] [attachmentid=1628126225] [attachmentid=1628126226]

Totdeauna am fost fascinat de acest avion, cu o silueta similara unei gaste obeze care pare ca nu se poate ridica de la sol. Insa, odata ridicat de la sol este capabil de multe performante.

Capat de drum pentru armata RDG-ului.

[attachmentid=1628126227]
einstein1984
Avem si noi unul expus la muzeul aviatiei de la Aurel vlaicu. Culmea e ca aveau planuri de modernizare pentru ele, de ce au fost casate si nu pastrate alaturi de mIG 21 nu stiu (banui ca din motive de costuri totusi)
wolfin
QUOTE(einstein1984 @ 17 Mar 2021, 08:29)
aveau planuri de modernizare pentru ele, de ce au fost casate si nu pastrate alaturi de mIG 21 nu stiu (banui ca din motive de costuri totusi)
*



nu au mai avut resursa de zbor pt ele...si cum propulsoarele se aduceau de la rusi..cam greu.

apoi...problema costurilor...nu se merita...avioane cu resursa limitata...avionica veche...

lancerul mult mai versatil la peticit in tara sleep.gif
dizzy
MiG 29 erau putin - 12 aparate parca din care s-au mai si prabusit
MiG 23 - un avion scump de folosit
MiG 21- simplu, invechit, usor de peticit, numar mare de aparate; vorba lui Mediocrites: Good enough

MiG29 e un avion mult mai bun ca 21, asta nu cred ca avem ce discuta, dar:
- trebuia reparat la Ivan,
- motoarele se luau de la Ivan
- nu stiai ce le face Ivan pe la coada
- Ivan si NATO not love
einstein1984
Facem noi motoare de mig 21?
dizzy
http://www.aerostar.ro/militare

din cate stiu eu, le reparau, acum cat de reparau, nu stiu exact.

Ideal era sa rupa pisica in doua, sa ia de acu 15 ani F16, daca tot ne wub.gif cu NATO
cj98czh
Acuma ... ca Mig 21 sau F16, tot niste vechituri sunt ... si in caz de ceva (nu ca armata romana ar conta) .. tot nu avem cu ce apara spatiul aerian in raport cu ce are Ivan sau alte state ..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.