Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DE COLECTIE
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
workarea
Pornesc acest topic la "Imbunatatiri" pentru ca este cea mai libera sectiune de la CLT. Daca moderatorii gasesc un loc mai bun, ii rog sa-l mute. Daca il gasesc inutil sau aberant, ii rog sa-l stearga.

CE ESTE: un topic care aspira la statutul de sticky, in care sa postam imagini cu pliante, brosuri, manuale, firme, sigle, afise, medalii, brelocuri, machete, obiecte filatelice etc. legate de marca Dacia. Nu numai de modelele vechi - ma gindesc ca putem ajunge pina la Logan -, desi, evident, interesul este in primul rind pentru acestea, care au devenit istorie. De aceea l-am si deschis la CLT.

DE CE: cred ca este de datoria forumului sa alcatuiasca aceasta colectie. E o munca de inventariere pe care n-a facut-o nimeni. Multe dintre lucrurile astea s-au pierdut deja. Ar fi bine sa mai salvam ce mai gasim. Ideea nu e originala - multe forumuri auto si cluburi au asemenea preocupari. Este important pentru pasionati si nu numai, un lucru de genul asta ne creste "constiinta de marca", un capitol la care posesorul de Dacie nu sta foarte bine, din motive explicabile pina la un punct.

SUGESTII legate de postare:
- Cred ca ar fi bine sa postam doar imagini ale obiectelor respective insotite de informatii despre ele: data, provenienta, dimensiuni, istorie, context - in masura in care le cunoastem.
- Imaginile sa fie ale unor obiecte emise de institutii "legitime": firma Dacia, clubul cutare, ACR, raliul X, Posta Romana, Monetaria Statului etc. etc. Adica NU obiecte manufacturate de particulari pe-acasa.
- Nu as vedea rostul unor posturi cu simple comentarii, decit daca aduc informatii noi sau corecteaza informatii gresite despre obiectele prezentate anterior.
- Onest ar fi ca fiecare contributor sa precizeze si sursa, in cazul in care preia imaginea/informatia dintr-o publicatie sau de pe un site.

---------------------------

Am sa incep eu, cu un timbru emis de Posta Romana, cu titlul "Dacia 1300 break", in valoare de 1 leu. In marginea de jos se ghicesc data (1983) si numele ilustratorului (Şuteu C.).

Sursa: http://home.planet.nl/~vrija001/R12_foto2.htm

[attachmentid=36410]
workarea
Brosura canadiana Dacia 1310 TL/GTL, Dacia 1410, Dacia 1304, din anul 1984. Pe pagina 4, in colt, este trecut dealerul. Banuiesc ca el este cel care a editat brosura.

Sursa: http://storm.tocmp.com/indexa5.htm, un site cu foarte multe materiale de acest gen, inclusiv Renault.

Paginile 1-2:


[attachmentid=36475][attachmentid=36476]

LE: am pus bold textul ca sa se deosebeasca posturile "principale", bold, de cele cu comentarii, normale. Asa cred ca va fi mai usor de urmarit. Ii rog si pe ceilalti care vor adauga posturi "principale" sa procedeze la fel. Sper sa nu se supere nimeni. Sint un maniac al ordinii.
workarea
Brosura canadiana, paginile 3-4:

[attachmentid=36477][attachmentid=36478]
workarea
Doua afise create de Graffiti BBDO pentru Dacia Groupe Renault si premiate in anul 2003 in cadrul unor festivaluri de publicitate:

Stinga:
"TIN TEETH". Great prize - Print, Golden Beach 2003, Albena, Bulgaria
Creative Director: Lucian Georgescu. Copywriter: Dana Cavaleru. Art Director: Dan Panaitescu. Client service: Cristiana Spataru. Client: Dacia Groupe Renault.

Dreapta:
"FRIDGE", Best Poster, Collaterals’ Category, Ad'Or 2003, Bucharest, Romania
Creative Director: Alexandru Maftei. Copywriter: Dana Cavaleru. Art Director: Dan Panaitescu. Client service: Cristiana Spataru. Client: Dacia Groupe Renault

Sursa: http://www.graffiti.bbdo.ro/en/premii/premii2003.htm


Am lasat o banda libera in partea de jos a imaginii ca sa ramina loc pentru watermark-ul forumului fara a se suprapune.

[attachmentid=36515][attachmentid=36516]
eXtenSion
blush.gif
FLP
Brelocul original de la Dacia mea din 1998 biggrin.gif.
workarea
O alta brosura canadiana Dacia, 4 pagini. Dacia sedan Tl/GTL, station wagon TL/GTL, 1304 pick-up

Nu cunosc sursa, nici anul, dar banuiesc ca este ulterioara brosurii de la posturile 3-4. Observati, la berlina, diferentele la ornamentele laterale si aerisirea caroseriei. Eu banuiesc ca ar fi de la sfirsitul anilor '80 sau chiar inceputul anilor '90. A se vedea si grafica, mai moderna.

Se poate vedea si ce inseamna aici TL/GTL: TL - motor de 1300, CV 4, GTL - 1400, CV 5.

Pe ultima pagina, sus, e trecut importatorul. Jos e un spatiu alb pentru numele dealerului. Stie cineva care era sistemul de exporturi al Automobile Dacia inainte de '89? Pentru Canada, cel putin, se pare ca se lucra cu importatori, care apoi distribuiau la dealeri locali.

LE: acum observ si eu: pe ultima pagina e poza unui model mai vechi de berlina, similar cu cel din prima brosura. Pe pagina 1 apare un model mai nou!
La "sistem de racire" se da "lichid sub presiune", ca tot exista o disputa pe un topic.

[attachmentid=36534][attachmentid=36535][attachmentid=36536][attachmentid=36537]
Hormonelul
Foarte frumoasa initiativa ! BRAVO !

O colectie de imagini de pe vremuri adunate de peste tot!

user posted imageuser posted image

user posted imageuser posted image
user posted imageuser posted image
user posted imageuser posted image
user posted imageuser posted imageuser posted image


user posted image
cristigeo69
smile.gif
ToPser
si cateva poze de prin hardul meu ..
[attachmentid=36663][attachmentid=36662][attachmentid=36661][attachmentid=36660]
[attachmentid=36659][attachmentid=36658][attachmentid=36657][attachmentid=36664]
My Berlina
QUOTE(ToPser @ 16 Oct 2006, 07:11)
[attachmentid=36662]
*


Am mai vazut poza asta...
Stie cineva ce model de Dacia Sport este?
Hormonelul
@My Berlina - au fost 2 modele de Dacii sport: Brasovia si un alt model ??cu geamul din spate(parte pasager) mai scurt si portiera mai lunga, ce ar fi fost normal pentru o masina sport. Dupa un timp si bineinteles din motive de reducere de costuri s-a trecut la modelul cu usa de berlina, geam mare in spate . Stiati ca la Sport luneta e de fapt tot un parbriz (oare de ce ? rolleyes.gif )

Inca cateva poze:

In primul rand DE UNDE A INCEPUT TOTUL : UAP

user posted image

user posted image

O reclama Foarte tare :

user posted image

Alta reclama - inchiriati o masina 1982:

user posted image


Mai am smile.gif !!!
onyxs86
smile.gif
workarea
Se pare ca acest topic si-a depasit rapid intentia de inventar al obiectelor de colectie si se largeste spre istoria Dacia.

Si, intrucit la anul va disparea din productie si ultimul urmas al Renault-ului 12, Dacia pick-up/furgoneta, m-am gindit sa o pomenesc aici. Masina este lipsita in mod evident de farmec, e de ani buni de zile catirul ieftin al firmelor din Romania si nu numai, dar iata ca are parte de momentele ei de glorie:

Dacia pick-up/furgoneta in expeditiile umanitare "Cu papucii prin desert". Patru fotografii, din 1999, 2001, 2002 (de la stinga la dreapta).

Sursa: http://www.cupapuciiprindesert.ro, unde gasiti mai multe informatii si detalii


Expeditiile au avut loc incepind din anul 1999, cu intreruperi in 2003 si 2005, si au fost reflectate pe larg in presa. In cadrul lor, masinile Dacia au strabatut Sahara, pentru a fi donate, in final, autoritatilor din statele africane de destinatie. Pe traseu au fost facute donatii de medicamente. Organizatorul este fundatia omonima. In acest moment, editia 2006 se afla in plina desfasurare.

Din realizari (text preluat de pe site-ul fundatiei): "In fiecare an, masinile care care au participat la raid au fost donate in Senegal, Directiei de Educatie Protejata din cadrul Ministerului Justitiei, si in Mali. Astfel, in prezent, Directia de Educatie Supravegheata din Senegal are in posesie un numar de 28 masini de fabricatie romaneasca, donate in cei patru ani de raiduri. In fapt, expeditiile organizate pana acum au reusit, in mare parte, sa schimbe in proportie de 85% parcul auto al acestei directii care are in ocrotire cateva mii de copii senegalezi."

[attachmentid=36762][attachmentid=36763][attachmentid=36764][attachmentid=36765]


In alta ordine de idei, v-as ruga inca o data sa insotiti fotografiile - foarte interesante, de altfel - pe care le postati aici de mici explicatii: ce reprezinta, data (aproximativa macar), sursa, eventual si alte precizari legate de context.
onyxs86
Dacia Sport - parca i se spunea si Dacia 1410. E vorba de modelul cu doua portiere. Posesorii lui erau rari si… mândri.
PE VREMEA aia ACUM..... smile.gif))




modelul asta nu l-am mai vazut de sport









B-34-SGM
Din colectia personala icon_mrgreen.gif
workarea
onyxs86, la ce model de sport te referi? Nu se intelege, pentru ca nu ai nici o explicatie la imagini. De asemenea, poza 5 nu are nici o legatura cu subiectul topicului. Putina rigoare editoriala va rog, stimati colegi. Daca facem o treaba, hai s-o facem ca lumea.

Iata o adresa la care veti gasi o trecere in revista aproape completa, cu explicatii, a modelelor Dacia, de la 1100 la Solenza. De altfel, foarte multe poze postate aici fara legenda sint preluate de acolo (sau apar si acolo, prin coincidenta). Explicatiile lipsa le gasiti pe site-ul respectiv:

http://www.forum-auto.com/sqlforum/section5/sujet281515.htm

Preiau si eu de acolo 3 documente:
- placuta omagiala de platina, datata august 1968, de pe primul exemplar Dacia 1100, oferit lui Nicolae Ceausescu;
- masina de politie, banuiesc ca imediat dupa 1990;
- pagina 4 a brosurii canadiene de la postul 11. Diferenta este ca pe acest exemplar este aplicata stampila cu numele si adresa unui dealer.


[attachmentid=36847][attachmentid=36848][attachmentid=36849]

Inca o data va rog, haideti sa nu mai postam aceleasi poze de mai multe ori si sa nu mai punem imagini fara explicatie, pentru ca in felul asta nu aducem nici o informatie.
Hormonelul
blush.gif
Intai o rugaminte, pentru ca sa putem cu totii profita de poze va rog upload-atile la o dimensiune cat de cat decenta. Unele poze sunt prea mici pentru a distinge detaliile care ne intereseaza atat de mult.
Eu folosesc Image shack - copy/paste in fereastra de reply la "Hotlink for forums(1)"


A.S Gloria Braila
user posted image

Eugen Ionescu Cristea :

user posted image

Ludovic Balint - Raliul Dunarii:

user posted image

Nelu Dobrovolschi:

user posted image

Raliu Feleac 1973
user posted image

Raliu Polivalenta Bucuresti 1975
user posted image
Raliu Polivalenta Bucuresti 1975
user posted image
Raliu Siubiu 1975
user posted image

Raliul Zapezii ACR 1973
user posted image

user posted image

user posted image

Raliu Vrancea Soveja 1988:
user posted image

icon_mrgreen.gif
onyxs86
Dacia Raliu ..... le am gasit pe un forum...mai mult nu scria
sechi
QUOTE(My Berlina @ 16 Oct 2006, 16:43)
Am mai vazut poza asta...
Stie cineva ce model de Dacia Sport este?
*



Asta din poza e Brasovia, prototipul Daciei Sport.
Ca informare: exista 2 modele de Sport; diferenta e facuta de marimea usilor si a geamurilor laterale din spate.
valeriu ciprian
un accesoriu care nu trebuie sa lipseasca de la cheile niciunui sofer.
bodel
O brosura
tekno
nicu grigoras icon_mrgreen.gif
B 75 UAP
Asa breloc ati mai vazut?
B 75 UAP
QUOTE(workarea @ 26 Oct 2006, 22:56)
Explica-ne un pic ce-i cu el, te rog.
*


Acela e al doilea set de chei de la masina mea.. Nu stiu daca asa a venit din fabrica, cert este ca pe verso e inscriptionat "20 ani de activitate in fabricarea de agregate, piese auto si autoturisme 1952 - 1972"...
Adrian_pt
Salutari!

Sunt nou aici, am urmarit discutiile cu interes de f mult timp, si cand am vazut multe poze de-ale mele (postez destul de nult pe fiat forum si dtrn) ajunse pe aici m-am gandit sa impart cu voi o colectie de imagini, multe inedite!

Familia a avut, pana anul trecut, o superba Dacie 1300 din '78, si, desi plecat din tara de la patru ani, intotdeauna m-au fascinat masinile astea si istoria lor putin cunoscuta.

Incep cu un prototip Dacia din 1981, numit Dacia Junior, care poate deveni hatchback, pic-up sau decapotabila cu efort minim. Este un fel de precursor la Citroen Pluriel...
[attachmentid=37679][attachmentid=37678]

Un prototip de face-lift pentru 1310, circa 1985
[attachmentid=37680]

Dacii 1300, una cu imbunatatiri de epoca, alta de ACR. 1977.
[attachmentid=37681]

Prototip Dacia Funeral, un dric funebru. Circa 1982.
[attachmentid=37682]

Dacia 1300 taxi, 1971
[attachmentid=37683]

Taxiuri Dacia, 1970
[attachmentid=37684]

Dacii la curse, 1978
[attachmentid=37685]

Asamblaj Dacia 1100
[attachmentid=37686][attachmentid=37687][attachmentid=37688][attachmentid=37689]


Un trailer interesant vazut in Piatra Neamt in 2003, de remarcat ca break-ul trailer e unul din seriile speciale de Dacii facute cu bord CN si cu clante patrate.
[attachmentid=37690]

Dacia 1310 presidentiala, facuta pentru un ministru polonez (uit daca era primul ministru sau nu, oricum destul de important) in 1986. Acuma e intr-un muzeu in Polonia.
[attachmentid=37691]

O Dacie f luxoasa cu o trapa interesanta in fata. Din o brosura poloneza, impreuna cu modelul break si modelul "top of the range", cu faruri tip 1986-1992 si grila de aerisire din spate tip 1300. Imaginile sunt din 1982.
[attachmentid=37692][attachmentid=37693][attachmentid=37694]

Termin (petnru moment dat) cu elusivua autofurgoneta Dacia D6, construita CKD dupa Renault Estafette, in perioada 1974-77.
[attachmentid=37695]

Mai sunt multe de clarificat, de exemplu poza cu Dacia Sport aurie NU este Brasovia, Brasovia avea geamul spate total diferit (ca la Peugeot 206) si era unicat, expus in 1979. E corect ca erau doua tipuri de Sport unul cu usa mai lunga, dar amandoua erau denumite Dacia 1410/1310 Sport. Brasovia era numai in forma de prototip. Oricum mai sunt multe mistere de dezvaluit...

Vizionare placuta si astept comentarii si mai multe poze!

Adrian_pt
In curand o sa pun si brosura, am o mare colectie de brosuri Dacia si o sa incerc sa le pun pe toate in curand.
Surse sunt mai multe. O mare parte sunt de pe interent, mai ales eBay. Multe sunt scanate/fotografiate din reviste si almanahuri pe care le am acasa, iar am si multe poze "de epoca" cu Dacii prin anii 70 si 80.
Pana una alta,
1 - prima pagina la o brosura din Germania de vest, unde Dacia a fost vanduta sub numele "Aro Familia"
2 - Dacii 1100 si alte masini, in bucuresti in 1974
3 - O Dacie 1100 in 1975
4 - o Dacie 1100 in 1978
5 - poza de fabrica Dacia 1300 frantuzoaica
6 - carte postala cu prototipul Dacia Brasovia, se vede clar diferenta dintre ea si Dacia Sport
7 - carte postala cu Dacia 1300 S, varianta salvare
8 - carte postala cu Dacia 1302, o furgoneta care pare a fi aproape extincta in Romania
9 - carte postala cu Dacia 1301 LS. Cartile au facut parte dintr-o serie cu toata gama Dacia, cred ca au fost emise in 1977.
10 - carte postala cu uzina
11 - Dacia ca masina de politie in Grecia
12 - o brosura, circa 1985
13 - brosura Dacia Shifter din Anglia, unde pick-up ul a fost vandut din 1986 pana cel putin 1990
14 - Dacii in o brosura ACR
15 - Dacia 1300 intr-un drive test
16 - Dacii la ACR. Sursa e cartea ACR 75, publicata in 1979.

Nu mai am loc sa mai pun in post, dar mai am!
workarea
Ei, astea da "de colectie", mai ales cartile postale, brosurile... Poate reusesti, in timp, sa pui tot ce ai.

Oare la masina de politie greceasca oglinzile suplimentare erau din fabrica? N-am mai vazut nicaieri asa ceva.
Adrian_pt
Mersi! Ref oglinzi cred ca erau cumparate din Grecia, nu stiu sa fi vazut asa cava pe Dacie sau pe R12.

Aici brosura engleza din 1982, pentru Dacia Denem, si imagini cu Dacii din Anglia. Singurul model inscris in circulatie, din cate stiu, este Break-ul, care are faruri neoriginale de R12 (imposibil sa se gaseasca piese). Bordul cu imitatie de lemn mi se pare destul de kitsch... De remarcat faptul ca varianta de lux era dotata extraordinar de generos, pana la geamuri electrice - asta in 1982!

1,2,3,4 - brosura
5 - Dacea Denem pe care l-am gasit intr-un cimitir de masini in Tara Galilor. Peroprietarul specializa in Jaguar si Renault, erau o groaza de bijuterii in stare jalnica, cel putin 20 Renaulturi 12, si mandra Dacie.
6 - 13 - Dacia Denem Break, 1983
14 - Dacia Shifter, 1990, vandut pe eBay cu suma de 70 lire...

Pana acum cativa ani ambasada britanica in Londra avea cateva Dacii prapadite, cred ca acuma s-au casat. Nu mai stiu sa fie in existenta decat cateva ARO 10, numite Dacia Duster pe piata britanica. Trist!
onyxs86
Dacia berlina super lux
onyxs86
Dacia Sport , Dacia Break Salvare , Dacia Break , Dacia Papuc
Adrian_pt
Dedicatie era facuta prin 2003, sa comemoreze 35 ani de Dacie. Desi pe anunt apare textul nou "Dacia groupe renault", pe spate era scris Dacia 1310 in fontul vechi folosit pe 1300. Aveau bare de culoarea vopselei, faruri in bara, vopseaua era numai in doua nuante de argint, si probabil cateva dotari in plus. Din cate stiu a fot prima "eduitie" speciala facuta de Dacia.

Atasez doua imagini, cu anuntul original si cu o Dacie Break Dedicatie vazuta in actiune in vara asta, din pacate nu am mai multe poze...
onyxs86
Taxiurile din Constanta de la gara ....
LKS
un flyer pe care l`am gasit ieri in parbrizul masinii ..happy aniversary !

user posted image user posted image
cristigeo69
http://www.youtube.com/watch?v=YUlMXPczry4...related&search=

http://www.youtube.com/watch?v=sGoKEOGYiGs...related&search=

de preferat sa va uitati la primu'(are 2 parti)
merita sa pierdeti 10minute lurk0000.gif
cristigeo69
o dacia nova....cu motor de dacie...

sportu' taci.gif


reno duzeeee...
danS22
mai stiu o dacia 1300 vopsita din fabrica exact ca si asta..stie careva daca era un model inbunatatit sau doar vopseaua era o simpla optiune???
Ov
v-as ruga sa incercam sa tinem acest topic cat mai curat, adica fara dacii "tunate" sau offtopic-uri

mersi,


EDIT: pt a nu se intelege gresit, m-am referit la cei carora deja le-am sters mesajele cu poze smile.gif
gigi viteza
Prima poza e o reclama (cred) la Dacia 1300 din vremuri demult apuse. Am gasit-o pe net si mi-am facut-o wallpaper prin iunie. Imi pare rau, nu stiu unde am gasit originalul (pe Google Images in orice caz, dar nu mai gasesc acum)

A doua e frumoasa mea blush.gif
Muttley
Azi, 8 decembrie 2006 se fabrica-n uzina de la Mioveni ultima camioneta.
Cronologic, e ultimul moment de colectie de vreme ce camioneta este ultimul reprezentant al familiei de derivate Renault 12.
Era de 37 ani a Daciilor cum le stim noi se incheie astazi.
RIP Dacia. sleep.gif
workarea
De ce sa fie ultimul moment de colectie? Unde scrie ca topicul e dedicat Daciei 1300? Mai sint 1100, Nova, Supernova, Solenza si Dacia Logan (la care, apropo, am vazut niste reclame, afise etc. foarte haioase din fel de fel de tari exotice, dar sa mai puna mina si posesorii de Logan sa caute; si astea sint de colectie)... Plus ca mai sint fel de fel de obiecte vechi de descoperit - doar nu credeti ca vom ajunge vreodata sa le inventariem pe toate. Mai sint obiectele generice Dacia... La munca deci!
cristigeo69
niste poze care le mai aveam prin calc.

ps:majoritatea posesorilor de golan nu prea intra pe aici wink.gif

o mica precizare...gordini acela albastru(prima poza)care nu e chiar impecabil a fost cumparat in franta acum 2 luni cu 3000e de un baiat cu o colectie numeroasa de r12 smile.gif
workarea
E pacat sa nu intre. Nici plasarea topicului nu e cea mai fericita - sugereaza ca ar fi dedicat exclusiv modelelor "istorice". Poate moderatorii se vor gindi la un moment dat sa-l mute de aici intr-o sectiune generala, nu stiu unde.
Ov
mutam la diverse. Rog moderatorii de acolo sa tina pe cat posibil topicul curat !
Adrian_pt
imagini destul de diverse
Sheffield
Un articol si doua poze scanate din pliantul de prezentare DSN biggrin.gif
Sheffield
Inca cateva, de data aceasta si modele din epoca de aur smile.gif
onyxs86
prima poza super super biggrin.gif:D
kta
Ce e interesant la poza cu dacia sport e emblema: nu e 1310 sau 1410 Sport, e 1310 S.
Cum era si la 1100 sau R8
onyxs86
nu am mai vazut pana acum... arata mi TU toate modelele de dacia sport care exista.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.