Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DE COLECTIE
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
costy84
Dacia 1300 Brașovia, Dacia 1303 + gama Dacia 1980 la EREN 79/ Sursa: presa străina.


Dacia 1309/ Sursa: Facebook.
Dragos BN-LIA10
QUOTE(costy84 @ 2 Feb 2015, 18:38)
Dacia 1300 Brașovia, Dacia 1303 + gama Dacia 1980 la EREN 79/ Sursa: presa străina.
Dacia 1309/ Sursa: Facebook.
*


173.gif gama din 1980 are bordul si barile de protectie 100% ca si orice R12 din Seria 2 iar volanul este coolspeak.gif
DACIOTUL_97
QUOTE(costy84 @ 3 Feb 2015, 17:43)


Foarte interesant smile.gif
costy84
Ceva cu adevărat de colecție. Scara 1:8
DACIOTUL_97
Frumos lucrata.Detaliile sunt reproduse perfect.O gasim la noi sau in afara ?
costy84
Deocamdată nu sunt prea multe informatii, pe cine interesează subiectul il poate urmării aici: http://autosworld.eu/forum/index.php?topic=4740.0;topicseen. Ce este aproape sigur, va costa ceva mai mult decăt o Dacia 1300 reală.
iustin_uap
QUOTE(Dragos BN-LIA10 @ 3 Feb 2015, 17:39)
173.gif gama din 1980 are bordul si barile de protectie 100% ca si orice R12 din Seria 2 iar volanul este  coolspeak.gif
*



Doar modelele de prezentare si de teste. Cele de serie n-au mai pupat asa ceva.

QUOTE(costy84 @ 3 Feb 2015, 17:43)
Dacia și Olda la Toronto.


Faine pozele si articolele! Multumim, Costy! Mai posteaza daca mai ai.
costy84
DACIA 1300

maru
frumoase pozele blush.gif
mi`a captat atentia batrana neagra cu plafon galben (parca pe vremuri le vedeam pe la taxi)
costy84
Unul din prototipurile Lăstun-ului, spre deosebire de modelul de serie nu are "ochelari" la faruri, masca este separată de capotă si are aceeași înălțime cu farurile. Designul Lăstun-ului pare a fi inspirat de autoturismul de mediu litraj din anii 70 de la Dacia.

6 Feb 2015, 13:10:
In prima jumătate a anilor `90 I.N.A.R Brașov a incercat resuscitarea Lăstun-ului, noul model inbunătățit a primit denumirea INA 900 și se spera că va fi produs la Timisoara.

Sursa: http://classiccar.3xforum.ro/post/5678/4/R...cia_500_Lastun/
Revista Autoturism 6/1996

7 Feb 2015, 00:06:
INA 900
maho
Arata oribil Ina, ca sa nu mai zic ca lufturile daciei sunt zero, fata de ce se vede in poze. Asa un prototip, pt. un institut de cercetare (aflat in imediata vecinatate a uzinei Steagu' Rosu - Roman S.A., deci cu posibilitati excelente)... jalnic (vorbim totusi de anii '90, c.p.l.m....).
Documentatia, insa, e mai mult decat binevenita; felicitari, costy84 !
costy84
Dacia 1210/1310/1410
costy84
Să fi lucrat Dacia în anii `80-`90 la o nouă camionetă, după înălțime cel mai probabil 4x4???
Adrian_pt
Se pare ca da!

Costy - superbe pozele. Am sa mai scormonesc si eu.

Are cineva productia anuala pe modele? Am vazut recent dar am uitat unde...

Tot ce am la indemana e aici:

Berlina (1300,1310,1210,1410) - 1.716.660 (1969-2004)
Break (1300,1310,1210,1410) - 230.107 (1973-2004)
Sport – 5141 (1981-1992)
1320 – 2567 (1987-1990)
1325 Liberta – 5255 (1991-1996)

Model Ani fabricatie Unitati
Camioneta 0,4 tone 1975-1982 14.729
Dacia 1302 1983 134
Dacia 1304 1983-2006 110.340
Dacia 1307 (Double Cab) 1992-2006 96.163
Dacia 1309 1992-1998 49.098
Dacia King Cab 1994-2003 4.063
Dacia 1305 1994-2006 44.442
Total 1975-2006 318.969
costy84
Producția anuală pe modele se găseste in postarea #509 prima imagine(mai amănunțită).
maho
QUOTE(Adrian_pt @ 11 Feb 2015, 13:22)
Are cineva productia anuala pe modele? Am vazut recent dar am uitat unde...

Aici, chiar in prima poza. Cu vreo doua saptamani inainte, o primisem si eu pe e-mail, de la un (fost, din pacate) coleg de forum. Nu stiu cine a facut tabelul respectiv.
costy84
QUOTE(maho @ 11 Feb 2015, 21:43)
Nu stiu cine a facut tabelul respectiv.
*



Din ce am ințeles ar fi apărut o carte sau revistă cu ocazia împlinirii a 15 ani de când Dacia a fost preluată de Renault.
Adrian_pt
Interesant.....

Dacia Dropside exista inca de la mijlocul anilor 80, desi banuiesc ca nu a fost botezata 1305 pana in 94.

1325 a existat si ea inainte de 91.

Iar "camioneta de 0,4 tone" si Dacia 1302 erau una si acceasi.

Vreo 44,000 de 1309-uri au ajuns in China. Din acest motiv e atat de rar in Romania.

Ma intreb unde au ajuns atatea camionete 1300. Din cele 134 1302-uri produse in 1983, conform datelor oficiale 15 erau inca in circulatie in 2005, si 6 in 2010.


dacia_gpg
Daca stii, cate dacii sport mai sunt in circulatie,statistic vorbind?
Daciotul_98
1303 ce tip de papuc este?
harby ;))
QUOTE(Adrian_pt @ 12 Feb 2015, 12:31)
Interesant.....

Dacia Dropside exista inca de la mijlocul anilor 80, desi banuiesc ca nu a fost botezata 1305 pana in 94.

1325 a existat si ea inainte de 91.

Iar "camioneta de 0,4 tone" si Dacia 1302 erau una si acceasi.

Vreo 44,000 de 1309-uri au ajuns in China. Din acest motiv e atat de rar in Romania.

Ma intreb unde au ajuns atatea camionete 1300. Din cele 134 1302-uri produse in 1983, conform datelor oficiale 15 erau inca in circulatie in 2005, si 6 in 2010.
*



44.000? blink.gif hmm..
Adrian_pt
D 1303 a fost un prototip prezentat la EREN 79. Foarte similar cu 1302, dar cu bara fata de 1310 prototip / R12 phase 2, + cateva diferente. Mai mult la http://volganeagra.blogspot.co.uk/2015/01/...dacia-1303.html

Ref Dacia Sport n-am nicio idee cate sunt in anul asta, a fost un recensamant care nu stiu cat de complet este - https://sites.google.com/site/daciasport/cl...ant-dacia-sport

Datele Dacia Sport pentru perioada 2005 - 2010 sunt:

2005 2006 2007 2008 2009 2010

3.655 3.417 3.104 2.832 2.606 2.143

Presupun ca acum sunt mult sub 1.000 ....
costy84
QUOTE(Adrian_pt @ 12 Feb 2015, 12:31)
Interesant.....

Dacia Dropside exista inca de la mijlocul anilor 80, desi banuiesc ca nu a fost botezata 1305 pana in 94.

1325 a existat si ea inainte de 91.

Iar "camioneta de 0,4 tone" si Dacia 1302 erau una si acceasi.


Ma intreb unde au ajuns atatea camionete 1300.

*



Dropside intradevăr a apărut in 1983 o dată cu Pick-up-ul sub denumirea 1304 și având tractiunea pe puntea spate, Dacia 1305 a apărut in `94 fiind de fapt Dropside-ul si Pick-up-ul cu tractiunea pe puntea fată.

Dacia 1325 a fost prezentată la TIB `89 iar in 1990 au fost fabricate câteva exemplare pentru echipa de competiții a uzinei si pentru teste. Ea a fost scoasă pe piață in 1991 deoarece s-a incercat omologarea acesteia cu noul motor cu axa cu came in chiuloasă lucru pe care nu l-au reușit in 1990.

Este posibil să fie diferente intre camioneta de 0,4t si Dacia 1302 la partea mecanică si de aceea să aibă denumiri diferite.

Cel mai probabil majoritatea camionetelor 1300 au ajuns pe șantiere unde in spiritul românesc au fost supraincărcate si distruse destul de repede, la persoane fizice sigur nu au ajuns. Mai există o bârfă care spune că s-ar fi exportat destul de multe in Algeria dar ....... .

Se pare că in 1990 la I.C.S.I.T.A se lucra la "realizarea camionetei de o tonă intr-o concepție nouă cu șasiu, echipată cu motor de 1600 cmc." ceea ce mă face să cred că aia de mai sus de lângă D33 este intradevăr o "nouă" camionetă Dacia.

Dacia 1303 apare aici http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=4243653 in a doua imagine.
bogdan2001
Din ce stiam eu,camioneta de 0,4 tone este cea cu fata de 1300,iar 1302-ul o serie scurta de papuc cu masca subtire si alte imbunatatiri.Acum,nu stiu cat de adevarat e.
Costy84:interesanta documentatia ta.Inca mai astept sa vad ce ne mai spui despre Dacia.
PS:Camioneta aceea albastra ce e?Mie-mi pare ca aceea era proiectul facut de Dacia,din poza,fiindca seamana.
Costy,mai astept cu interes date!
Pun o poza cu Brasovia:


12 Feb 2015, 16:54:
Poate ca am mai pus poza cu D33-ul,dar oare unde a fost gasit?Ca se vede ca-i afara.L-o fi scos cei de la Dacia din depozit?
Daciotul_98
scrisul de pe volganeagra este unic si imi apartine, daca aveti nevoie de poze
costy84
Vehiculul albastru nu cred că este un model funcțional deoarece nu are plafon, bănuiesc că este un studiu cu privire la partea din fată a camionetei.

Din ce se stie Dacia 1302 avea puntea și suspensia spate de la berlina/break deci nu are cum să fie o varianta a 1304.


Imaginea asta se pare că ar fi de prin 2013 se observă in stânga putin din D33, pe un alt forum se afirmă că există in uzină o locatie in care sunt ținute prototipurile printre care asta de raliu si D33.

(Pentru colegul iustin_uap , nu am avut cum să iți răspund pentru că nu am acces la P.M: http://forum.index.hu/Article/showArticle?...6280&t=9152039)
Adrian_pt
Papucul cu masca subtire era tot 1304. Pe piata britanica, inca era de vanzare in 87, faceliftul (masca groasa) aparand abia in 88.

Partea ciudata cu denumirea 1302 este ca apare deja in 77 pe o carte postala oficiala...
costy84
Oricum este ambiguă treaba cu 1302, dacă denumirea s-ar fi folosit doar in 83 nu ar fi avut nici o logică după 1300 si 1301 să prezinte `79 1303 după care in 83 să se intoarcă la 1302. smile.gif
harby ;))
Cartile postale le am eu, o sa fac poze detaliate smile.gif
iustin_uap
QUOTE(costy84 @ 12 Feb 2015, 17:47)
(Pentru colegul iustin_uap , nu am avut cum să iți răspund pentru că nu am acces la P.M:  http://forum.index.hu/Article/showArticle?...6280&t=9152039)
*


Multumesc! Am omis aspectul asta.

Adaug ca primele exemplare de 1325 aveau elemente preluate de la 1320 (portiere, masca fata).
[attachmentid=1627981942] [attachmentid=1627981943]

Am vazut ca 1302 au ajuns si prin Columbia.
http://bogota-capital.doplim.com.co/vendo-...a-id-37137.html

Am gasit pe YouTube un filmulet interesant care explica care-i treaba cu D33. Intr-una din poze se vede o Dacie Nova, fapt ce ma face sa cred ca prototipul chiar ar putea fi in tara.

D33
BH 59 FIF
QUOTE(dacia_gpg @ 12 Feb 2015, 15:39)
Daca stii, cate dacii sport mai sunt in circulatie,statistic vorbind?
*



Potrivit evidentelor IPJ, destul de multe. Dar cate mai exista efectiv...
costy84
Am mari dubii că aia din Columbia este 1302, cred că este un break intrat pe mâna mesterilor locali, 1302 avea formă de cutie după cabină până in spate, in schimb ăsta din imagine păstrează forma break-ului.

D33 sigur este in tară , se vede in imaginea cu Nova de raliu, pe lângă el mai fiind si alte Dacia.
dacia_gpg
QUOTE(BH 59 FIF @ 12 Feb 2015, 22:27)
Potrivit evidentelor IPJ, destul de multe. Dar cate mai exista efectiv...
*


Or fi vreo 1000 in toata tara, dar cred ca doar vreo 200 mai au drept de circulatie .
marinescucristian
Are cineva ceva detalii despre Dacia 1301, Dacia Break 1300 Ambulanta sau Dacia 1300 Break ACR?
Adrian_pt
http://www.clasf.co/camioneta-dacia-platon...%C3%A1-2380057/

Aici cea din Bogota din spate. Clar nu e 1302. Posibil un Break modificat cu un spate de 1304...
bogdan2001
Chiar sunt curios si eu pe unde se afla prototipurile astea,si daca le vom vedea live vreodata.
andri1940
Habar n-aveam ca Dacia 1300 a avut rude fabricate si de... Ford. Un articol foarte interesant despre Ford Corcel din Brazilia, varianta adaptata de Renault 12:

http://www.thetruthaboutcars.com/2015/02/d...rd-corcel-luxo/

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Corcel
costy84
La TIB `82 Dacia s-a prezentat cu 4 modele noi care au rămas la stadiul de prototip: Dacia 1420 TLE, Dacia 1320 TLE-break, Dacia 1420 D(iesel) și Dacia 1310 M (metanol/benziă).

Interesant este că, cu această ocazie se vorbeste despre viitoarele proiecte, astfel sunt mentionate CN1 model al cărui prototip se pare că ar fi fost realizat prin `76 si reapărut anul trecut (din păcate nu a fost păstrat in varianta originală/din fericire incă există) la evenimentele organizate de Retromobil, prototip din care a rezultat modelul de serie Dacia 1320 si CN2 o limuzină cu 6 ferestre cu caroserie complet nouă (in `90 denumirea CN2 îi era atribuită modelului 1325).

Deasemenea se pomeneste despre crearea unui model Break 4x4 ceea ce confirmă articolul domnului Sincan http://autoexcellens.blogspot.ro/2014/08/b...-argesenii.html care afirmă că in anii `80 Dacia si Aro au lucrat separat la realizarea Break-ului 4x4 acestea având sistemele 4x4 diferite. Imagini cu break-ul 4x4 de la Aro (Aro 12) au apărut, acum să vedem dacă vor apărea si cu varianta de la Dacia.
Totusi mă intreb cine a propus această temă de s-au apucat 2 uzine socialiste să isi facă concurență dezvoltând fiecare varianta proprie a aceleiași teme, lucru rar intâlnit in economiile comuniste.

P.S: Multumesc traby.ro pentru documentatia (colectie revista Autoturism) pusă la dispozitie.
costy84
Pe 29 mai 1995 la TIBCO este lansată Dacia Nova (R523), tot atunci se anunță că vor urma incă 2 modele R524 singurul care supravietuieste si se metamorfozează in Solenza si R527( http://www.mediafax.ro/20ani/stiri-din-anu...romania-9199504 ). Să fie "berlina" din primele 2 imagini R527? Dacă nu mă insel am citit chiar aici pe forum că ar fi existat/ar exista la Dacia si o variantă break a Dacia Nova (nu cea propusă de Costel Fetcu cu haionul din fibră de sticlă),poate vom avea noroc să o vedem in viitorul muzeu Dacia. Varianta monovolum după părerea mea dacă ar fi fost lucrată cu atenție nu făcută din topor ar fi avut succes in aceea perioadă datorită celor 7 locuri, din căte stiu singura ofertă cu 7 locuri mai ieftină și nu tocmai comodă era Aro 246.
Adrian_pt
Fascinant - Nova din 95 e raritate mai mare decat 1300 din 69! (278 produse, vs 298). De fapt, o Nova prima generatie, cu masca mare, n-ar fi o investitie rea pentru termen lung.
tavi_dacia1100
QUOTE(Adrian_pt @ 18 Feb 2015, 16:36)
Fascinant - Nova din 95 e raritate mai mare decat 1300 din 69! (278 produse, vs 298). De fapt, o Nova prima generatie, cu masca mare, n-ar fi o investitie rea pentru termen lung.
*


In '69 s-au fabricat aproape 400 de Dacii 1300! S-a mai dezbatut subiectul (cu argumente si tot ce trebuie).
Nova probabil ca va fi mai rara decat 1300, dar in opinia mea e o masina urata si nereusita, care nu a avut priza la "public" niciodata, spre deosebire de 1300.
Dragos BN-LIA10
QUOTE(tavi_dacia1100 @ 18 Feb 2015, 14:42)
In '69 s-au fabricat aproape 400 de Dacii 1300! S-a mai dezbatut subiectul (cu argumente si tot ce trebuie).
Nova probabil ca va fi mai rara decat 1300, dar in opinia mea e o masina urata si nereusita, care nu a avut priza la "public" niciodata, spre deosebire de 1300.
*



Sa nu uitam ca in 1969 "publicul" nu prea avea multe posibilitati la alegere, pe cind in 1995 treburile stateau cu totul si cu totul altfel smile.gif
Daciotul_98
problema lor e rugina, au avut o eroare de proiectare la pasaje+tabla tratata prost
1310CL
Da,ai dreptate Daciotul_98 ,problemele erau la caroserie,mai ales la oalele spate...in schimb motorul si cutia erau extrem de fiabile..mai ales daca le exploatai cum trebuie. smile.gif

Poate ca nu au avut o forma foarte reusita...dar sa nu uitam ca a fost primul model dacia proiectat și realizat în România.
costy84
QUOTE(1310CL @ 18 Feb 2015, 23:44)
...in schimb motorul si cutia erau extrem de fiabile..mai ales daca le exploatai cum trebuie. smile.gif

*



Să nu uităm totuși planetarele (mai ales cea de pe dreapta) care erau sub orice critică.
maho
QUOTE(1310CL @ 18 Feb 2015, 23:44)
Poate ca nu au avut o forma foarte reusita...dar sa nu uitam ca a fost primul model dacia proiectat și realizat în România.
*


Scoala romaneasca de design nu e chiar grozava... ca sa nu zic inexistenta.
roby_1300_rap
QUOTE(1310CL @ 19 Feb 2015, 00:44)
Da,ai dreptate Daciotul_98 ,problemele erau la caroserie,mai ales la oalele spate...in schimb motorul si cutia erau extrem de fiabile..mai ales daca le exploatai cum trebuie. smile.gif

Poate ca nu au avut o forma foarte reusita...dar sa nu uitam ca a fost primul model dacia proiectat și realizat în România.
*



una de asta cred ca ii in Deva:) numa e cam mancata sad.gif
[attachmentid=1627982770]
andri1940
QUOTE(costy84 @ 17 Feb 2015, 22:37)
Dacă nu mă insel am citit chiar aici pe forum că ar fi existat/ar exista la Dacia si o variantă break a Dacia Nova (nu cea propusă de Costel Fetcu cu haionul din fibră de sticlă),poate vom avea noroc să o vedem in viitorul muzeu Dacia. Varianta monovolum după părerea mea dacă ar fi fost lucrată cu atenție nu făcută din topor ar fi avut succes in aceea perioadă datorită celor 7 locuri,
*



Prototipul Nova Break l-am vazut in Pitesti, parcat, la vremea respectiva. Avea stopuri de Cielo berlina, asta imi amintesc foarte bine. Arata interesant. Monovolumul, care aparea in trafic destul de des intr-o perioada, era, intr-adevar, facut oribil.

Oricum, nu cred ca plange nimeni dupa Nova, o executie sub orice critica, mai ales ca si calitate a caroseriei. Cielo, facut la noi in anii aia, era nava spatiala prin comparatie.
Maniak22
Nici eu nu vreau sa par carcotas dar un vecin de al meu ce e profesor a avut o nova cumparata de noua pana anul trecut cand a dat-o la Remat. Ruginise atat de tare incat daca trageai presurile la o parte puteai vedea soseaua, iar cand te uitai la praguri iti era si frica sa te mai urci in ea. Pacat ca nu am Taicaso a avut o D1300 care chiar a stat multi ani abandonata in parcare neavand niciodata interventii la tinichigerie si abia daca era atinsa de rugina pe alocuri. Degeaba e primul model Dacia proiectat in totalitate de romani daca a fost de foarte proasta calitate si designul mult invechit. Tot nu va fii asa de colectie ca si D1300. Adevarul e ca dupa 1990 in mai multe domenii a inceput la greu sa se faca rabat de la calitate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.