Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Modificari Bord
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49
tedy
Pt. Codrin :Spune-mi si mie te rog ce valoare trebuie sa aiba rezistentele care le-ai pus la leduri ,sa nu le ard smile.gif
Dsign
560 ohmi si 0.25 watti iti spun sigur ca eu le-am montat...
tedy
QUOTE(Dsign @ 18 Aug 2005, 20:20)
560 ohmi si 0.25 watti  iti spun sigur ca eu le-am montat...
*


de fiecare sau total Dsign ? Apropo merci pt acul de ceas...l-am pus si e ok,nici nu se cunoaste ca e matuit putin...raman dator cu berea wink.gif
Dsign
de obicei, eu montez in paralel , cu rezistenta pe fiecare led. valoarea pe care ti-am dat-o este pentru o singura rezistenta, folosita la un sigur led...

fac apel la cei ce va demontati comanda de climatizare, nu va apucati de sters folia cu pictograme pe spate, faceti o scanare si un sablon de hirtie, ca sa stim dimensiunile si o facem la cutter plotter , va rog ...

eu nu prea mai am timp sa fac chestia asta , si nici scanner nu am la indeminaasa ca e mai greu. daca cineva desfrace inaintea mea, il rog sa scaneze si sa ataseze fisierul aici, promit ca ma ocup eu de restul...
bomby
Comanda de climatizare care ai gasit-o in targ e identica cu cea originala de pe logan, adik are aceeasi vopsea naspa portocalie lipita pe spate, sau ai gasit comanda pentru climatizare deja modificata pe albastru?
Eu am incercat sa sterg culoarea portocalie cu diluant si a iesit o mare panarama ca am curatat vreo 2 pictograme, aviz amatorilor care nu prea mai au rabdare.
Ai cumparat comanda din vitan cu 50 de mii ?
Cum reusim sa schimbam si iluminarea de la avarie, sa bata pe albastru?Ai vazut ca e plastic cu totul de culoare rosie, greu de modificat
Multam fain!













Dsign
nu recomand schimbarea luminii de la avarie...

asa cum s-a spus mai sus, comanda respectiva e de logan (ca altfel nu ar fi cumparat-o tgmpupy)

v-am rugat frumos mai sus, cind va apucati, scanati si voi folia aia si luati-i forma pe o hirtie, carton ceva, ... am promis ca de restul ma ocup eu...

DAR CINE SA AIBE RABDARE SA CITEASCA CU ATENTIE? mad.gif

(chiar daca nu esti din Bucuresti, o puteam rezolva...)
Alecs_TGA
merci dsign pt bord (lumini) e SUPER MARFA!!! smile.gif
semit
si eu ii multumesc lui Dsign pt multiplele modificari pe care le-am facut la bord, e de mare viitor omu smile.gif
Dsign
mersi pt aprecieri, mi-ati fost si voi de mare ajutor... urmeaza stopurile si climatizarea, ca vad ca unii pe aici vor sa ne jupoaie pielea de pe noi cu preturile lor...
tedy
Mda,trebuie taiata din start orice incercare de jupuire a pielii,altfel riscam sa ne trezim cu muschii pe afara smile.gif deci multa bafta la spart piata
ga!nusha
Mai ales la climatizare....Eu asta astept...
bassfreak
iluminarea conturului cadranelor
user posted image
laurentiu78
Daca ne-ai explica si cum ai "facut-o" : 'Mare e minunea lui Dumnezeu!', pt ca exista persone pe acest forum care 'mor' de curiozitate si altele care au dat si explicatii.
Oricum pot zice ca arata bine din punctul meu de vedere si felicitari pt efortul depus.Din poza pe care o vad ori ma lasa pe mine vederea am impresia totushi ca marginile ceasului de fapt sunt luminate subtil din centrul ceasului mai exact lumina vine de la axul 'limbilor indicatoare'? In dreptul la 40-50 la turometru ce s-a intimplat poza e de vina sau nu ai reusit sau nu se poate face nimik?

PS:(sper ca nu ai masluit pozele biggrin.gif ) si sa sti ca nu te iau la misto chiar e o treaba buna.
bassfreak
operatiunea nu am facut-o eu, deci nu pot da prea multe detalii despre cum s-a facut acest lucru.
lumina vine de la led-urile amplasate sub ac, in zona axului.
zona de la 40-50 de la turometru este asa datorita pozitionarii led-urilor si unei ridicaturi care tine folia cu desenul bordului (sunt cate doua astfel de agatatori la fiecare cadran). pozitionarea ledurilor la turometru probabil este diferita fata de vitezometru si acea ridicatura sta in calea luminii.
se poate face ceva, da, trebuiesc repozitionate led-urile la fel ca la vitezometru.
IRONICK
Da pe pasagerul din dreapta nu il deranjeaza daca priveste spre bord ?
bassfreak
nu, deloc, nu vede nimic in plus si nimic deranjant, daca te referi ca s-ar putea vedea lumina de sub ace.
dydycom
modificarile sunt facute de mine....includ comp de bord, ace iluminate(ziua sunt identice cu cele originale..nu sunt vopsite)..fond alb.cei interesati de astfel de aspecte ma pot contacta pe PM
Apolodor
Te contactam cat de curand wink.gif (cel putin eu biggrin.gif )
IRONICK
Ma uitam pe net la Logan-ul de la rusi si am observat un rosu . . . .

user posted image
klaus
Unde mai?
IRONICK
QUOTE(klaus @ 21 Jan 2006, 23:50)
Unde mai?
*

LCD-ul are background-ul rosu.

user posted image

user posted image

http://www.logan.renault.ru/auto.html
klaus
E o problema de camera foto.
Satureaza prea mult culorile cu mult rosu in ele.
Uita-te si la culoarea display-ului cass-ului.
E un virament spre rosu al portocaliului. Ma indoiesc amarnic ca e vorba de rosu la display
Ca exemplu de pe acelasi site:
bassfreak
Nou! excl.gif
Montare computer de bord cu pastrarea numarului real de kilometrii.

Doritorii se pot adresa pe PM.
ga!nusha
asta nu e nou...se putea si inainte numai ca nu era pus pe forum...
erica
Egoistilor!!!Noua de ce nu ne-ati spus?
Dsign
exista o functie magica, Search se numeste... mai exista inca o solutie magica: Private Message...

de citeva luni incoace se tot monteaza tablouri de bord cu computer...
iar de lumini, sa nu mai zic...
dydycom
solutia de acum este ca nu mai trebuie sa schimbi tabloul de bord si cei din service sa vada ca masina ta e din 2004 si tabloul din 2006, sau ai fost la revizie la 15.000km si doamne fereste de vreo problema acum ai 1200km.....si de asemenea inainte se faceau la Pitesti .. acum o poti face tu la tine acasa.

mai multe aflati pe bursa, pt ca acolo ii este locul unei astfel de discutii..(montam, facem dregem)
mariachi
Si pe mine ma intereseaza, atat computer bord cat si schimbarea ledurilor. Problema e ca sunt paralel cu electronica, deci nu am tupeul sa ma bag. Face cineva treaba asta in cluj, contra cost, evident?
Dsign
dupa cum observi, nici eu nici dydycom nu suntem din Cluj...
poate te ajuta frun electronist, detalii despre demontat bordul gasesti, despre reglat ace , gasesti tot aici... iti trebuie doar sa ai niste leduri smd puternice pentru display...


LE: cauta la tutoriale totul despre schimbat lumina la bord... pt computer nu m-am bagat inca, dar vezi ca dydy te poate ajuta , cu siguranta
dragos.avramescu
Eu cam eram impotriva schimbarii culorii la bord, dar uitati ce am gasit: Blue Light Makes People Alert at Night
http://www.livescience.com/humanbiology/06...blue_light.html
mariachi
Incepand de azi, am si eu bord cu ceasuri albastre si ceasuri rosii 124.gif . Vreau sa-i multumesc lui Dsign pe care cred ca l-am innebunit cu intrebarile mele, care lui poate i se pareau penibile (ce sa-i fac daca nu ma pricep...). Important e ca, pana la urma am reusit, poate pun maine si niste poze.
Succes tuturor!
dydycom
pune si tu poze cu ce leduri ai facut treaba, ca eu am vazut un bord facut de dsign...tare ingenios facut...eu nu am atata imaginatie( 2 metode total diferite ..aproxomativ acelasi efect)

P.S nu este ironie...pt carcotasi
mariachi
Poze sper sa pun deseara, dupa ce imi montez si cipul pt comp bord trimis de tine.
Pt display am folosit 6 leduri smd albastre, iar pt ceasuri si ace 4 leduri de 5 mm albastre si 2 leduri de 5 mm rosii.
La fiecare cadran am pus 2 leduri albastre si 1 rosu. Acele le-am vopsit pe spate cu marker rosu, iar cadranele pe spate cu marker albastru. A iesit super.
Eu am vopsit si in exterior acele cu marker rosu, vreau sa se vada si in lumina zilei rosii, nu doar cand aprinse farurile.
Am sa revin cu poze.
mariachi
QUOTE(dydycom @ 14 Feb 2006, 00:08)
pune si tu poze cu ce leduri ai facut treaba, ca eu am vazut un bord facut de dsign...tare ingenios facut...eu nu am atata imaginatie( 2 metode total diferite ..aproxomativ acelasi efect)

P.S nu este ironie...pt carcotasi
*



uite si pozele... camera nu e chiar asa de buna, nu reflecta chiar realitatea, dar pt formarea unei pareri....

[attachmentid=20570] [attachmentid=20571] [attachmentid=20572]
tedy
Nu te bate noaptea la ochi albastru ala de la afisaj? pare prea puternic,intoarce-i folia pe negativ wink.gif
Dsign
este o iluzie creata de aparat... albastrul ala nu e chiar asa de puternic...
alphred
Am vazut ca la masinile din seria VW culoare albastra bate un pic spre mov, toate ledurile pe care le-am vazut pana acum au o lumina albastra foarte stralucitoare(laser frate). la mariachi vad ca sunt mai spre mov (se poate obtine culoarea movulie prin supra alimentarea controlata a ledurilor). o culoare placuta au ledurile de la boxele altec lansing dar au pus zgarcitii cate un led pe pereche. biggrin.gif
mariachi displayul e facut cu alte leduri? ca pare un turcoaz.
Dsign
am spus cu un post mai sus: culoarea este perceputa aiurea de aparatul foto. Un led supra alimentat va merge intotdeauna spre turcoaz... adica tinde sa se amestece albastrul cu galbenul pe care-l da atunci cind se arde... la 5v, si vreo 300mA, se arde lent (adica in citeva secunde), dar se aprinde aproape verzui, si miroase ingrozitor... in plus, pe bordul de logan e cam dificil de schimbat tensiunea de alimentare a ledurilor, iar interventia nu-si are rostul...

culoarea finala pe bordul de logan este un albastru placut, nu spre mov, ca la VW, dar este o culoare placuta... Movuliul de la VW tinde sa devina obositor...

si ca o completare, ledurile pe care eu le folosesc la bordul de logan sunt aceleasi care se folosesc la VW wink.gif
djvibecmc
Am si eu intrebare ... nu prea ma pricep.. credeti ca se poate schimba si culoare RCD-ului original de pe Logan? multumesc.
Darkyro77
QUOTE(djvibecmc @ 15 Feb 2006, 22:57)
Am si eu intrebare ... nu prea ma pricep.. credeti ca se poate schimba si culoare RCD-ului original de pe Logan? multumesc.
*



Se poate. S-a schimbat deja. tongue.gif
ICET

E la fel ca si la bord......sunt aceleasi leduri.
Dsign,pune si tu o poza ceva cu foliile alea de la climatizare.........
Dsign
pai nu am... astept pe dodopan... sa termine treburile, si ne apucam de aia de la clima si de cadrane...
mariachi
QUOTE(tedy @ 15 Feb 2006, 20:20)
pare prea puternic,intoarce-i folia pe negativ wink.gif
*



Nu e prea puternic deloc, nu am vrut sa intorc folia pentru ca imi place mai mult asa

QUOTE(alphred @ 15 Feb 2006, 21:38)
mariachi displayul e facut cu alte leduri? ca pare un turcoaz.
*



Nu e turcoaz, e chiar albastru, dar camera nu reflecta realitatea. Am spus mai sus, pt display am folosit leduri smd albastre (ca cele originale portocalii), iar la ceasuri, leduri de 5 mm.
yO_
Acum nu prea sunt pasionat de schimbarea culorii portocalii a bordului, dar ce ati zice de schimarea nuantei acelor la depasirea unei anumite viteze sau turatii?

Ma gandeam la un al patrulea led superbright rosu lipit cumva langa langa cele trei smd-uri existente. La aprindere ar modifica nuanta in rosiatic. E o idee..
DFA
QUOTE(yO_ @ 24 Feb 2006, 15:29)
Acum nu prea sunt pasionat de schimbarea culorii portocalii a bordului, dar ce ati zice de schimarea nuantei acelor la depasirea unei anumite viteze sau turatii?
*


Cred că cel mai practic ar fi dispunerea unui LED undeva în bord, care să se aprindă continuu sau clipitor când se trece peste vitezele maxime admise la noi (50/90/100/130). Ar trebui 4 filtre acordate corespunzător și care să primească informația de viteză de pe pinul 1 al mufei ISO al RCD/RCS.
yO_
QUOTE(DFA @ 25 Feb 2006, 18:10)
Cred că cel mai practic ar fi dispunerea unui LED undeva în bord, care să se aprindă continuu sau clipitor când se trece peste vitezele maxime admise la noi (50/90/100/130). Ar trebui 4 filtre acordate corespunzător și care să primească informația de viteză de pe pinul 1 al mufei ISO al RCD/RCS.
*



Ledul ala cu simbol in forma de volan o fi folosit la ceva?
yO_
Un coleg mi-a imprumutat un osciloscop digital; nu m-am abtinut sa nu demontez bordul si am facut o serie de constatari cu privire la unele semnale electrice. Pentru cei care cunosc putina electronica - cum ar fi de exemplu sa calculeze amplitudinea/frecventa semnalului de pe un osciloscop - ma gandesc ca poate sa intereseze.

I. Debransarea-rebransarea bordului reseteaza informatiile din computerul de bord, deci contrar a ceea ce credeam inainte datele nu sunt stocate in vreo memorie EEPROM. Deci e foarte probabil ca si debransarea bateriei sa produca acelasi efect.

II. Motorul porneste si cu bordul debransat insa, ATENTIE, alternatorul nu incarca bateria! Confirm deci cele constatate de userul Mariachi. Cu bordul debransat si motorul pornit tensiunea nu mai creste la 14V, deci e clar ca alternatorul nu mai incarca.

III. Am pus osciloscopul pe pinul care eu credeam ca este cel pentru debit de caburant si nu am obtinut un semnal stabil, repetabil sau periodic, ci numai zgomot. O fi fost probabil din cauza osciloscopului, sau din cauza ca bordul era debransat, sau pentru ca nu era pinul care trebuie, nu stiu... deci rezultat negativ, sorry.

IV. Pentru turometru am identificat pinul 21 de pe conectorul negru. Turometrul ofera doua impulsuri pe o rotatie. De exemplu in figura "semnal_tr_3000rpm.jpg" unde am captat semnalul la aproximativ 3000 rot/min (sau o parere mai mult), se observa ca frecventa semnalului este de circa 100 Hz. E logic, se stie ca la doua rotatii are loc un ciclu complet de ardere, inmultit cu patru cilindri, da un impuls la 180 grade. Formele de unda au fost 'ridicate' punand ansa osciloscopului pe fir, cu bordul bransat.

[attachmentid=21029][attachmentid=21027]

V. Semnalul de pe turometru este probabil de tip open collector!? Am vazut ca exista diferente semnificative ale amplitudinii semnalului luat de pe acest fir cand bordul este bransat, respectiv debransat. Astfel atunci cand bordul este debransat amplitudinea scade la numai cateva zeci de milivolti, fata de 12V identificati la punctul IV.

[attachmentid=21028]


VI. Senzorul de viteza vehicul este conectat de firul 22. Ma asteptam sa gasesc un impuls la 1,6 metri, asa cum imi spusese cineva pe forum. Surpriza - iata insa ca lucrurile nu stau asa. In urma calculelor (vezi "semnal_vt_30kmh.jpg") distanta pentru un impuls este mult mai mica, de circa 0,19...0,20 metri. in fisierul "semnal_vt_plecare_de_pe_loc.jpg" sunt prezentate fronturile de pe unda la o plecare usoara de pe loc in cativa metri, fara acceleratie puternica.

[attachmentid=21030][attachmentid=21032][attachmentid=21031]

Vestea ar fi ca se poate realiza un sistem electronic capabil sa masoare viteza mult mai precis decat acele din bord, valabil si pentru viteze mai mici de 10 km/h.

VII. Nu am facut masurari de viteza vehicul cu bordul debransat, deci nu pot sa confirm faptul ca natura semnalului este sau nuasemanatoare cu cea de la turometru. Oricum,in paralel pe bordul bransat amplitudinea este de 12 volti.


Acuma sper sa nu imi sara in cap cei de la Dacia, cum ca prezint stiu si eu ce date confidentiale. Asta am masurat, asta am observat. Nu stiu daca s-a memorat vreun eveniment in calculator, pt ca am zapacit mufele alea si cu cheia in contact si fara. Sorry de lungimea cam mare a postului, dar poate ca intereseaza pe cineva.


DFA
QUOTE(yO_ @ 25 Feb 2006, 21:37)
Ledul ala cu simbol in forma de volan o fi folosit la ceva?
*


La MPi-uri este neutilizat.
Doar la dCi-uri cu servo-direcție electro-hidraulică (Laureate/Ambition diesel) este folosit și indică eventuale probleme la sistemul de direcție.
yO_
QUOTE(DFA @ 26 Feb 2006, 13:24)
La MPi-uri este neutilizat.
Doar la dCi-uri cu servo-direcție electro-hidraulică (Laureate/Ambition diesel) este folosit și indică eventuale probleme la sistemul de direcție.
*




bun, o alta intrebare: ledul asta cu simbol "volan" (nefolosit pe MPI) e legat pe ce pin si pe ce mufa?

Are intrarea directa pe mufa (cum e ledul de usi deschise, lumini etc) sau e legat indirect (prin procesor sau alt circuit electronic interpus)? Ca daca e legat direct, atunci conectarea este "straightforward". Daca vrei sa se aprinda la depasirea unei anumite viteze si te sperie sa faci cu microcontroller, ideea e de facut un convertor frecventa-tensiune urmat de un comparator cu o referinta (semireglabil, ceva), deci ledul se va apinde la depasirea unei anumite viteze.

Intreb ca mi-e taare lene sa desfac bordul din nou sa masor, abia il aranjai si yo cum trebuie..
dydycom
Raspuns:
e pe direct stimabile, ca si cel de la usi, abs...etc

Acu,

la viteza avem 0.625impulsuri/1m
iar la debit..un semnal cu amplitudine 4v si ct 2 us sau ms...nu mai stiu exact pe cat l-am sincronizat...oricum..mare in comparatie cu turometru si altele...


Acum , daca puteti veni cu ceva idei unde sa montez butoanele pt ca al meu bord va arata ceva de genul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.