Ma bag in seama...insa doar in dorinta de a intelege niste chestii...
Bun,turbocompresor pe motorul de Nova... Dar presupun ca acesta va veni in tandem cu alte modificari(raport de compresie marit,alt arbore cu came,scaune supape rectificate,etc).Altfel,nu vad rostul.
La cat se ridica costul unei astfel de "imbunatatiri"?
Probabil egal daca nu chiar mai mare decat costul unui alt motor care deja are instalata turbosuflanta si este construit sa functioneze asa.
Dar deh,deja vorbim de alte batai de cap(ranforsare caroserie,alta CV,etc). Sa nu mai zic nimic de cum va functiona motorul asta(de Nova) cu turbosuflanta. Uzura,regim termic,etc.
Nu vreau si nu imi permit sa judec. Desi NU sunt adept al "tuningului" Novei, inteleg ce inseamna pasiunea pentru masini si in cazul asta dorinta de a "obtine" mai mult de la o masina.
Luati in considerare insa urmatoarele:
1. motor de conceptie veche,cu fiabilitate medie,cu un anumit grad de uzura(cel mai nou motor de Nova are deja aproape 8 ani).
2. masina in discutie a fost produsa "economic" ca sa nu zic altfel. Nu prea are asa de multe de oferit in general(tabla,mecanica) nu mai vorbim de motor(Vezi "injectia" la GTi care are niste "scapari" in implementare si functionare). Un exemplu bun este suspensia McPherson...solutie ieftina si nu foarte fiabila.
Deci, dincolo de pasiune....nu prea avem ce sa "tunam"
A mai zis Catalin pe undeva...mai bine rezolvam cu troncanelile,scartaielile,rugina,etc.
Numai bine.
P.S. Catalin, de ce intrebi? Ai scule de taiat si n-ai ce face?
joking,of course.