Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Un topic pentru off topic
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279
bion
La americani se cumuleaza toate pedepsele pentru toata capetele de acuzare.
einstein1984
prima pedeapsa se poate scurta d ebuna purtare, dar incepe a doua. Au si pedepse de 247 de ani de inchisoare.
gabize
Violatorul Charles Scott Robinson a primit 30.000 ani. Și nu e glumă!
DannyY
Asta cred ca prinde urmatoarea glaciatiune...
einstein1984
https://en.wikipedia.org/wiki/Chamoy_Thipyaso 141 000 ani in thailanda.... frauda corporatista nu violenta
gabize
Mai-mai că l-aș aștepta la poartă, când iese, să-l întreb de sănătate... sleep.gif
marksman
Ai pierdut momentul, a executat doar vreo 8.
bion
Acum 50 de ani doi oameni paseau si topaiau
pe luna coolspeak.gif
axabrt
Eh, asta e mai recentă
https://m.digi24.ro/magazin/timp-liber/dive...alatean-1162879
DragosP
Aruncându-mi zilele trecute ochii pe facturile de la Electrica respectiv Engie și făcând niște socoteli, am ajuns la o concluzie interesantă.
Și anume.
1. Preț kwh electric: 0.6607 (lei, rotunjit la 4 zecimale, cu tot cu TVA).
2 .Preț kwh gaz metan: 0.1987 (la fel ca mai sus).
1.1 Coeficient randament sezonier la incalzire SCOP al a/c-ului meu: 4.14
2.1 Randamentul general al centralei mele termice și al caloriferelor: 0,92 (azi mă simt generos).
Ceea ce înseamnă că pentru a genera un kwh de energie termică mă costă:
-1/1.1 = 0,1596 lei în cazul folosirii aerului condiționat, respectiv
-2/2.1 = 0.2160 lei în cazul folosirii centralei termice. E drept că am un Saunier Duval de 8 ani, probabil că la una în condensație să se ajungă la un cost de 0,2 lei.
La prețurile actuale este deci mai rentabil (cam cu 26,1%) să te încălzești cu aerul condiționat care are pompă de căldură.
radian
Asteapta nitel pana scade temperatura exterioara sub -5C ...
gabize
SCOP-ul ăla e comercial. Dacă încălzești la noapte, e chiar mai mare. Dar dacă vrei căldură când afară-i ger mare...
DragosP
Acu' mai depinde și ce firmă anunță acel SCOP.
@Radian: evident că sub -5 (la mine zice că -15) nu mai e așa de roz.
Dar statistic, în zona mea, rar scad temperaturile sub -10. Și există centrala în continuare.
gabize
Nu stiu cum e la alții, dar la mine căldura cu AC-ul e ok toamna si primăvara. Iarna parcă e prea cald în zona de ventilație, iar lateral e mai rece. Practic cele 2 zone de căldură mă deranjează.
DragosP
1. Cam așa m-aș gândi și eu la o folosire, iarna doar dacă nu e foarte frig.
2. La al meu e ok. Poate depinde și zona de montaj în încăperea cu pricina.
maho
QUOTE(DragosP @ 2 Sep 2019, 14:07)
2.1 Randamentul general al centralei mele termice și al caloriferelor: 0,92 (azi mă simt generos).

La prețurile actuale este deci mai rentabil (cam cu 26,1%) să te încălzești cu aerul condiționat care are pompă de căldură.

Presupun ca la centrala ai optiunea (buton) de a o folosi doar pt. acm (acum) sau (in sezonul rece) pt. acm + caldura. Randamentele sunt diferite (nu-s termoenergetician, dar ceva imi sopteste ca mai mare iarna).

O pompa de caldura e cam scumpa prin definitie, dar nu-s convins ca vrei sa te incalzesti acum, ca de stocat caldura pana la iarna nu cred ca poti.
DragosP
Bun, dar ce vrei sa zici?
Evident că vorbesc de încălzire a spațiului de locuit în perioada în care temperatura ambianta impune asta.
Și că m-am referit la ansamblul centrală+calorifer atunci când am zis că estimez optimist un randament de 92%, asta in condițiile in care centrala mea cică avea de nouă undeva pe la 94%.
gabize
Randamentul centralei e una, randamentul termic al întregului sistem de încălzire, alta.
DragosP
Mai sunteți mă mulți cu d'astea?
Evident că e așa, tu nu citești ce am scris? Randamentul sistemului de încălzire e oricum sub randamentul centralei și am și arătat că un 92% al SISTEMULUI e cel puțin optimist, in cazul MEU.
gabize
Iți recomand să vorbești singur! Dacă nu o faci, deja....
mad.gif

ON:
Ar trebui să ai mult supradimensionate caloriferele pentru a avea randamentul general peste 90!
Dar na, tu fă calculele cum crezi...
DragosP
Ar trebui, n-ar trebui...
Am zis că sunt optimist cu acel randament. Unul mai mic face diferența și mai mare in favoarea aerului condiționat, zice axa că-s Hagi Tudose deja! wacko.gif
AR-18-MOS
QUOTE(DragosP @ 2 Sep 2019, 14:07)
La prețurile actuale este deci mai rentabil (cam cu 26,1%) să te încălzești cu aerul condiționat care are pompă de căldură.
*


Am zis eu asta acum 2 ani pe-aici. Cam tot de-atunci ma incalzesc exclusiv cu A/C.
DragosP
Știu că așa te încălzești, dar la prețurile pe care le plătesc eu AICI, cred că nu de mult este situația asta.
gabize
O să văd și eu cum suplinesc cu AC-ul, că acum, în lunile caniculare, a funcționat pe răcire mult și am plătit în plus cam 30 lei pe lună.
bion
Bisericenzuratolica din Nashville a aruncat anatema pe cartile cu heri poter. Polonezii le-au dat foc. icon_mrgreen.gif
DannyY
Jos cenzura!!!! radmasa.gif radmasa.gif
bion
Tu taci ca te tragi din fanatici ultlrahiperortodocsi wink.gif
DragosP
Așa, și la ce i-a folosit?
bion
Probabil suprasaturarea l-a departat de pravoslavnici.
DannyY
Sa zicem ca am un oarece fler in detectarea timpurie a escrocilor. Fie ei barbosi sau nu.
Bicicleta galbena
Dialog imaginar, dar nu imposibil:

"-Misto masina ti-ai luat, cum se cheama?
-EQC.
-Cum?!?
-EQC!
-... mai imi zici o data, dar mai rar?
-E... Q...C!
-E..Q..C?!??
-Da, EQC.
-Pai ce nume e asta?!?
-Aaa, nu stiu, asa se cheama astea electrice..
-Ma, vad ca are sigla Mercedes!
-Pai da, e Mercedes EQC...
-Zi frate asa, ca ti-ai luat Mertan, nu ma lua cu echiu si cum naiba i-ai zis...
-...iar aia neagra de acolo se cheama EQV.
-.... ... bai tu-ti bati joc de mine?!?!"

Nu-i nici o gluma: asa se cheama linia de masini electrice de la Mercedes.

gabize
Honda, Volvo, Ferrari au în schimb, de când lumea, denumiri faine. tongue.gif
Măcar nu-ți rupi limba cu denumiri gen cașcai, târoc... biggrin.gif
tatabobu
Pai tu citesti minusul ala "â"? Ori e "troc", ori e "t minus roc".
gabize
Transcriere fonetică cu accent ardelenesc! biggrin.gif
radian
radmasa.gif
Bicicleta galbena
Ieu ma gandesc asa:
Daca la tuata lumea le place -1.pizza, 2-ciocolata,
nu s-a gandit nimeni sa inventeze pizza cu ciocolata?!? unsure.gif


gabize
crezi tu!
https://www.chocolatepizza.com/
Bicicleta galbena
radmasa.gif



einstein1984
mai iesi si tu din casa , ai la magazin
https://www.oetker.ro/ro-ro/produsele-noast...e-al-cioccolato
radian
Masina de serviciu, BMW X1, are triplele pe spate formate fiecare din cate doua jumatati, una fixata pe aripa cealalta pe usa de la portbagaj. La cele doua de pe usa de la portbagaj s-au ars ledurile, la interval de cateva luni una de alta. Becurile de semnalizare, frana, ceata si ce-or mai fi pe acolo functioneaza doar ledurile arse.

Le-am schimbat pe amandoua, triplele, cu totul, dar de dragul discutiei, stiti vreun atelier care sa poata schimba ledurile. macar sa le tin de rezerva.
axabrt
la testarea NCAP cu stalpul din lateral la etapele pregatirii testului pe site ul NCAP scrie asa
To minimise effects of friction between the tires of the test vehicle and the surface of
the
carrier this friction is reduced to a minimum by placing the vehicle with each tyre
on two sheets of PTFE

pai in cazul asta testul nu e relevant ci e un bullshit comercial

PTFE's coefficient of friction is 0.05 to 0.10
coefficients of friction of about 0.7 for dry roads and 0.4 for wet roads

adicatelea nu ma dau eu mare fizician, dar reactiunea stalpului in cazul ca masina are sub roti foi de ptfe nu e de 4 ori mai mica decat in caz ca n-ar avea.
Si deci rezultatele ar fi dezastoase.
Bine eu inteleg ce vor sa faca cu placile alea de teflon. vor sa creeze conditii identice pentru ca testul sa fie relevant indiferent de marca cauciucurilor cu care vin diferite masini. dar in realitate testul nu e aplicabil

Ca sa nu mai zic ca am impresia ca testul se face la o viteze hipersonica de 32 kmh, va rog sa ma corectati daca gresesc
einstein1984
esti pilaf, nu ca gresesti. pai cum durerea ma crezi ca ajungi sa in stalp cu lateralul in stalp fara sa aluneci ca pe gheata? crezi ca derapeaza cineva la 220 ca sa dea cu lateralul in stalp la 82 la ora?
Sau ti se pare ca 1.5 tone aruncate la 32 la ora in stalp e putin?
axabrt
Eu vorbesc de momentul post impact.
Adică nu i important cum ajungi in stâlp ci că DUPA impact frecarea dintre cauciucuri și sol este mai mare decât între plăcile de teflon.
Și deci mașina este mai greu de aruncat înapoi, deci în caz real ea se va deforma mai tare...

Vorbesc eu prostii sau am oarecare dreptate ?
tatabobu
Eu aleg varianta 1 04.gif
ady77
QUOTE(axabrt @ 4 Oct 2019, 10:19)
Vorbesc eu prostii?
*


nu am urmarit subiectul acum, dar in general da tongue.gif
einstein1984
ti se pare util sa penalizezi o maisna cu anvelope mai aderente? reaaaly?
conceptul de repetablitate al testeleor pentru scopuri de comparatie ti se pare util?
BTW, rebound ai si la impactul frontal si acolo masina e pe roti. La testul cu bariera din lateral, o masina cu anevlope mai putin aderente e impinsa in loc sa se deformeze.
axabrt
Am înțeles la ce folosesc plăcile alea de teflon stai chill. Am scris chiar și în postul meu de mai sus.


Însă eu vreau sa mi iau Duster de exemplu.
Mă uit la testul de impact lateral realizat de ncap
Nu mă interesează comparația cu audi Q5

Dar dacă dau cu el in stâlp cu viteza laterala de 32 kmh trebuie să mă aștept că IN REALITATE masina s se comporte mai rău decât in test ncap.

Adică ar fi un mod de inducere in eroare al cumpărătorului, la fel că testele de consum.
DragosP
Să nu mergi în lateral cu o viteză mai mare de 32km/h și gata, rezolvi dileala, pardon, dilema.
maho
QUOTE(axabrt @ 4 Oct 2019, 14:17)
un mod de inducere in eroare al cumpărătorului, la fel că testele de consum.
*


Sa stii cã.
Si mie-mi scrie in cartea masinii "consum mediu 7%", si in ultimul timp scot sub 6.5. E ca la vin. rolleyes.gif
ady77
QUOTE(maho @ 4 Oct 2019, 15:01)
Sa stii cã.
Si mie-mi scrie in cartea masinii "consum mediu 7%", si in ultimul timp scot sub 6.5.
*


Cand sta pe loc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.