La americani se cumuleaza toate pedepsele pentru toata capetele de acuzare.
einstein1984
18 Jul 2019, 08:55
prima pedeapsa se poate scurta d ebuna purtare, dar incepe a doua. Au si pedepse de 247 de ani de inchisoare.
gabize
18 Jul 2019, 11:26
Violatorul Charles Scott Robinson a primit 30.000 ani. Și nu e glumă!
DannyY
18 Jul 2019, 12:14
Asta cred ca prinde urmatoarea glaciatiune...
einstein1984
18 Jul 2019, 12:19
https://en.wikipedia.org/wiki/Chamoy_Thipyaso 141 000 ani in thailanda.... frauda corporatista nu violenta
gabize
18 Jul 2019, 12:52
Mai-mai că l-aș aștepta la poartă, când iese, să-l întreb de sănătate...
marksman
19 Jul 2019, 21:34
Ai pierdut momentul, a executat doar vreo 8.
Acum 50 de ani doi oameni paseau si topaiau
pe luna
axabrt
21 Jul 2019, 19:53
DragosP
2 Sep 2019, 13:07
Aruncându-mi zilele trecute ochii pe facturile de la Electrica respectiv Engie și făcând niște socoteli, am ajuns la o concluzie interesantă.
Și anume.
1. Preț kwh electric: 0.6607 (lei, rotunjit la 4 zecimale, cu tot cu TVA).
2 .Preț kwh gaz metan: 0.1987 (la fel ca mai sus).
1.1 Coeficient randament sezonier la incalzire SCOP al a/c-ului meu: 4.14
2.1 Randamentul general al centralei mele termice și al caloriferelor: 0,92 (azi mă simt generos).
Ceea ce înseamnă că pentru a genera un kwh de energie termică mă costă:
-1/1.1 = 0,1596 lei în cazul folosirii aerului condiționat, respectiv
-2/2.1 = 0.2160 lei în cazul folosirii centralei termice. E drept că am un Saunier Duval de 8 ani, probabil că la una în condensație să se ajungă la un cost de 0,2 lei.
La prețurile actuale este deci mai rentabil (cam cu 26,1%) să te încălzești cu aerul condiționat care are pompă de căldură.
Asteapta nitel pana scade temperatura exterioara sub -5C ...
SCOP-ul ăla e comercial. Dacă încălzești la noapte, e chiar mai mare. Dar dacă vrei căldură când afară-i ger mare...
DragosP
2 Sep 2019, 14:58
Acu' mai depinde și ce firmă anunță acel SCOP.
@Radian: evident că sub -5 (la mine zice că -15) nu mai e așa de roz.
Dar statistic, în zona mea, rar scad temperaturile sub -10. Și există centrala în continuare.
Nu stiu cum e la alții, dar la mine căldura cu AC-ul e ok toamna si primăvara. Iarna parcă e prea cald în zona de ventilație, iar lateral e mai rece. Practic cele 2 zone de căldură mă deranjează.
DragosP
2 Sep 2019, 15:09
1. Cam așa m-aș gândi și eu la o folosire, iarna doar dacă nu e foarte frig.
2. La al meu e ok. Poate depinde și zona de montaj în încăperea cu pricina.
QUOTE(DragosP @ 2 Sep 2019, 14:07)
2.1 Randamentul general al centralei mele termice și al caloriferelor: 0,92 (azi mă simt generos).
La prețurile actuale este deci mai rentabil (cam cu 26,1%) să te încălzești cu aerul condiționat care are pompă de căldură.
Presupun ca la centrala ai optiunea (buton) de a o folosi doar pt. acm (acum) sau (in sezonul rece) pt. acm + caldura. Randamentele sunt diferite (nu-s termoenergetician, dar ceva imi sopteste ca mai mare iarna).
O pompa de caldura e cam scumpa prin definitie, dar nu-s convins ca vrei sa te incalzesti acum, ca de stocat caldura pana la iarna nu cred ca poti.
DragosP
2 Sep 2019, 21:18
Bun, dar ce vrei sa zici?
Evident că vorbesc de încălzire a spațiului de locuit în perioada în care temperatura ambianta impune asta.
Și că m-am referit la ansamblul centrală+calorifer atunci când am zis că estimez optimist un randament de 92%, asta in condițiile in care centrala mea cică avea de nouă undeva pe la 94%.
Randamentul centralei e una, randamentul termic al întregului sistem de încălzire, alta.
DragosP
2 Sep 2019, 21:44
Mai sunteți mă mulți cu d'astea?
Evident că e așa, tu nu citești ce am scris? Randamentul sistemului de încălzire e oricum sub randamentul centralei și am și arătat că un 92% al SISTEMULUI e cel puțin optimist, in cazul MEU.
Iți recomand să vorbești singur! Dacă nu o faci, deja....
ON:
Ar trebui să ai mult supradimensionate caloriferele pentru a avea randamentul general peste 90!
Dar na, tu fă calculele cum crezi...
DragosP
2 Sep 2019, 22:07
Ar trebui, n-ar trebui...
Am zis că sunt optimist cu acel randament. Unul mai mic face diferența și mai mare in favoarea aerului condiționat, zice axa că-s Hagi Tudose deja!
AR-18-MOS
2 Sep 2019, 22:52
QUOTE(DragosP @ 2 Sep 2019, 14:07)
La prețurile actuale este deci mai rentabil (cam cu 26,1%) să te încălzești cu aerul condiționat care are pompă de căldură.
Am zis eu asta acum 2 ani pe-aici. Cam tot de-atunci ma incalzesc exclusiv cu A/C.
DragosP
3 Sep 2019, 05:51
Știu că așa te încălzești, dar la prețurile pe care le plătesc eu AICI, cred că nu de mult este situația asta.
O să văd și eu cum suplinesc cu AC-ul, că acum, în lunile caniculare, a funcționat pe răcire mult și am plătit în plus cam 30 lei pe lună.
Bisericenzuratolica din Nashville a aruncat anatema pe cartile cu heri poter. Polonezii le-au dat foc.
Jos cenzura!!!!
Tu taci ca te tragi din fanatici ultlrahiperortodocsi
DragosP
4 Sep 2019, 12:36
Așa, și la ce i-a folosit?
Probabil suprasaturarea l-a departat de pravoslavnici.
Sa zicem ca am un oarece fler in detectarea timpurie a escrocilor. Fie ei barbosi sau nu.
Bicicleta galbena
4 Sep 2019, 14:37
Dialog imaginar, dar nu imposibil:
"-Misto masina ti-ai luat, cum se cheama?
-EQC.
-Cum?!?
-EQC!
-... mai imi zici o data, dar mai rar?
-E... Q...C!
-E..Q..C?!??
-Da, EQC.
-Pai ce nume e asta?!?
-Aaa, nu stiu, asa se cheama astea electrice..
-Ma, vad ca are sigla Mercedes!
-Pai da, e Mercedes EQC...
-Zi frate asa, ca ti-ai luat Mertan, nu ma lua cu echiu si cum naiba i-ai zis...
-...iar aia neagra de acolo se cheama EQV.
-.... ... bai tu-ti bati joc de mine?!?!"
Nu-i nici o gluma: asa se cheama linia de masini electrice de la Mercedes.
Honda, Volvo, Ferrari au în schimb, de când lumea, denumiri faine.
Măcar nu-ți rupi limba cu denumiri gen cașcai, târoc...
tatabobu
4 Sep 2019, 23:14
Pai tu citesti minusul ala "â"? Ori e "troc", ori e "t minus roc".
Transcriere fonetică cu accent ardelenesc!
Bicicleta galbena
10 Sep 2019, 19:21
Ieu ma gandesc asa:
Daca la tuata lumea le place -1.pizza, 2-ciocolata,
nu s-a gandit nimeni sa inventeze pizza cu ciocolata?!?
gabize
10 Sep 2019, 19:27
Bicicleta galbena
10 Sep 2019, 19:30
einstein1984
11 Sep 2019, 09:44
radian
25 Sep 2019, 10:55
Masina de serviciu, BMW X1, are triplele pe spate formate fiecare din cate doua jumatati, una fixata pe aripa cealalta pe usa de la portbagaj. La cele doua de pe usa de la portbagaj s-au ars ledurile, la interval de cateva luni una de alta. Becurile de semnalizare, frana, ceata si ce-or mai fi pe acolo functioneaza doar ledurile arse.
Le-am schimbat pe amandoua, triplele, cu totul, dar de dragul discutiei, stiti vreun atelier care sa poata schimba ledurile. macar sa le tin de rezerva.
la testarea NCAP cu stalpul din lateral la etapele pregatirii testului pe site ul NCAP scrie asa
To minimise effects of friction between the tires of the test vehicle and the surface of
the
carrier this friction is reduced to a minimum by placing the vehicle with each tyre
on two sheets of PTFE
pai in cazul asta testul nu e relevant ci e un bullshit comercial
PTFE's coefficient of friction is 0.05 to 0.10
coefficients of friction of about 0.7 for dry roads and 0.4 for wet roads
adicatelea nu ma dau eu mare fizician, dar reactiunea stalpului in cazul ca masina are sub roti foi de ptfe nu e de 4 ori mai mica decat in caz ca n-ar avea.
Si deci rezultatele ar fi dezastoase.
Bine eu inteleg ce vor sa faca cu placile alea de teflon. vor sa creeze conditii identice pentru ca testul sa fie relevant indiferent de marca cauciucurilor cu care vin diferite masini. dar in realitate testul nu e aplicabil
Ca sa nu mai zic ca am impresia ca testul se face la o viteze hipersonica de 32 kmh, va rog sa ma corectati daca gresesc
einstein1984
4 Oct 2019, 08:59
esti pilaf, nu ca gresesti. pai cum durerea ma crezi ca ajungi sa in stalp cu lateralul in stalp fara sa aluneci ca pe gheata? crezi ca derapeaza cineva la 220 ca sa dea cu lateralul in stalp la 82 la ora?
Sau ti se pare ca 1.5 tone aruncate la 32 la ora in stalp e putin?
Eu vorbesc de momentul post impact.
Adică nu i important cum ajungi in stâlp ci că DUPA impact frecarea dintre cauciucuri și sol este mai mare decât între plăcile de teflon.
Și deci mașina este mai greu de aruncat înapoi, deci în caz real ea se va deforma mai tare...
Vorbesc eu prostii sau am oarecare dreptate ?
tatabobu
4 Oct 2019, 09:26
Eu aleg varianta 1
QUOTE(axabrt @ 4 Oct 2019, 10:19)
nu am urmarit subiectul acum, dar in general da
einstein1984
4 Oct 2019, 11:46
ti se pare util sa penalizezi o maisna cu anvelope mai aderente? reaaaly?
conceptul de repetablitate al testeleor pentru scopuri de comparatie ti se pare util?
BTW, rebound ai si la impactul frontal si acolo masina e pe roti. La testul cu bariera din lateral, o masina cu anevlope mai putin aderente e impinsa in loc sa se deformeze.
Am înțeles la ce folosesc plăcile alea de teflon stai chill. Am scris chiar și în postul meu de mai sus.
Însă eu vreau sa mi iau Duster de exemplu.
Mă uit la testul de impact lateral realizat de ncap
Nu mă interesează comparația cu audi Q5
Dar dacă dau cu el in stâlp cu viteza laterala de 32 kmh trebuie să mă aștept că IN REALITATE masina s se comporte mai rău decât in test ncap.
Adică ar fi un mod de inducere in eroare al cumpărătorului, la fel că testele de consum.
DragosP
4 Oct 2019, 13:52
Să nu mergi în lateral cu o viteză mai mare de 32km/h și gata, rezolvi dileala, pardon, dilema.
QUOTE(axabrt @ 4 Oct 2019, 14:17)
un mod de inducere in eroare al cumpărătorului, la fel că testele de consum.
Sa stii cã.
Si mie-mi scrie in cartea masinii "consum mediu 7%", si in ultimul timp scot sub 6.5. E ca la vin.
QUOTE(maho @ 4 Oct 2019, 15:01)
Sa stii cã.
Si mie-mi scrie in cartea masinii "consum mediu 7%", si in ultimul timp scot sub 6.5.
Cand sta pe loc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.