Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
band206
scuze. am citit pe undeva dar m-am ratacit de un chder montat la capota. mai exact despre ce e vorba? si care e rostul lui? multumesc
han_1.6 mpi
chederul montat la capota are rol de protectie impotriva mizeriei . pastreaza motorul curat . nu mai intra mazga atunci cand e umed pe jos si rotile masinilor din fata o arunca pe parbriz capota si prin spatiul acela unde se inchide capota motorului.
Eniac
Pe ce suport poate fi montat un eventual cheder la capotă ?
sebi4fc
Deschizi capota cu chederu in mana si i imposibil sa nu iti dai seama unde vine pus.
IRONICK
QUOTE(IRONICK @ 10 Oct 2007, 19:21)
tija de limitare este inconjurata de niste cauciuc. Dar asta-i alt "tric" de facut la masina ...
Deci ce le mai nimeresc cateodata ... rolleyes.gif

[attachmentid=1627429334]

Asa arata cel care se monteaza pe Logan. Codul se vede si in poza: 8200574748

PS. Nu de alta, dar mai va dau de lucru sa mai uitati de rugina.
han_1.6 mpi
se monteaza ? cool.gif
IRONICK
Ihi, da doar pentru export. La Maroc ...
DomnulK
QUOTE(IRONICK @ 22 Jan 2008, 21:59)
Deci ce le mai nimeresc cateodata ...  rolleyes.gif

[attachmentid=1627429334]

Asa arata cel care se monteaza pe Logan. Codul se vede si in poza: 8200574748

PS. Nu de alta, dar mai va dau de lucru sa mai uitati de rugina.
*


unde vin alea montate? si ce sunt mai exact?
GBi
QUOTE(kAndrei @ 25 Jan 2008, 20:58)
unde vin alea montate? si ce sunt mai exact?
*




"Daca" ai da un back la pagina 50 si citesti, sigur intelegi la ce face referire IRONICK naughty.gif
han_1.6 mpi
haide bre si nu puteai sa ii scri pe privat treaba asta ?
Victorine
1. Nici mie nu-mi este foarte clar cum functioneaza bucatile alea de cauciuc pe (care ?) tija de limitare... o imagine ar face cat o mie de cuvinte. GATA, m-am prins. Se gaseste asa ceva la dealeri, daca tot ai zis si de cod? Ca la mine s-a imbacsit cu praf unsoarea din zona.
2. Ma preocupa acum imaginea pusa de IRONIK in postul cu nr. 1489 si ma gandeam la o solutie de realizat ceva similar pe oalele alea din plastic la masinile noastre. A facut cineva deja ceva in genul? Daca da, poate ne arata si ne spune si noua ce si cum. (Daca exista deja pe forum si mi-a scapat mie, sorry...) Ma gandeam la o solutie mai solida de prindere decat cu agrafe dinalea impuscate, ca la Mazda, si anume [attachmentid=1627429955]cu popnituri din Al cu capul lat (daca exista) sau popnituri cu saibe de ambelke parti ale sandwich-ului [oala+mocheta], ca sa nu se rupa/ crape nici una, nici cealalta. Mocheta ar trebui aleasa asa cum descria Klaus (parca) in alta parte: Neagra, preponderent din plastic (parul, care sa fie si scurt), cu tendinta cat mai redusa sa se imbibe si sa retina apa. Ar trebui croita in prealabil cat de cat ca sa se muleze pe suprafetele principale ale oalei (care din cate retin eu, nu are totusi o forma prea complicata) si se mai aseaza si din prindere. Baiul ar fi numarul relativ mare de popnituri necesare ca sa mulezi frumos mocheta pe oala, saibele si faptul ca daca nu se vopsesc si ele in negru, sunt vizibile si arata urat. (Spre deosebire de capsele alea de la Mazda, care sper macar ca sunt din inox, si care cand se imbiba mocheta cu apa/noroi care ingheata se pot smulge la o groapa, sau se taie mocheta in jurul lor.)
Sunt doar niste ganduri, mi-ar place sa incerc ceva. Mai ales daca ar fi sa dau oalele alea jos ca sa pozitionez niste bucati de cauciuc expandat sau burete de tip poliuretanic cu pori inchisi, in golurile ale dintre aripa si stalpul A. Apropos, ce efect credeti ca are pe termen lung (2-3 ani) prezenta buretelui acolo? Chiar daca nu se imbiba cu apa, o oarecare cantitate de apa+praf/pamant o sa retina cu siguranta acolo. Cat credeti ca sunt de vulnerabile la rugina in conditiile astea zonele respective?

<span class='edit'>26 Jan 2008, 01:07:</span>
Revin cu o noua intrebare referitoare la izolarea fonica. Dupa aplicarea fasiilor de AluBand credeti ca materialul din link e OK pentru podea si tavan, in grosime de 10-15mm? Am pus link-ul ca sa se vada si caracteristicile materialului (compozitie, greutate specifica). MINET nu mai are desfacere in Timisoara, am vizitat adresa data la ei pe site, si de cateva luni firma respectiva a intrerupt colaborarea cu MINET din motive de neseriozitate. Deci nu am de unde sa iau fonomin in Timisoara, iar asta e cel mai apropiat produs gasit. Oare nu e prea pufos? N-as vrea sa se lase mocheta atunci cand calci pe ea, as fi preferat un material dintr-asta netesut dar presat. Si cred ca daca ma hotarasc sa-l utilizez va trebui sa ma rog sa nu apara condens sau sa intre pe undeva apa si sa se imbibe...

Pentru cei din Bucuresti si imprejurimi, poate ar fi o varianta astia. Ca se pare ca e criza de fonomin si pe-acolo. Vedeti la Auto si Costructii. Foarte zgarciti cu detaliile de altfel, trebuie vazut la fata locului cum se prezinta materialele, daca se preteaza la fonoizolare.

Am mai gasit niste posibilitati interesante pentru izolare fonica la astia, din pacate tot in Bucuresti... Vedeti la Produse speciale UNDERLAY, atat pentru mocheta cat si pentru parchet. Ei se lauda cu proprietati fono- si termoizolante.

Poate o solutie pentru izolarea termica, macar la plafon si in usi ar fi de gasit printre produsele de aici. Desi ca sa se simta ar trebui pus si pe geamuri icon_mrgreen.gif

In final imi cer scuze pentru postul lung, dar am scris pe masura ce gaseam noi chestii gandindu-ma ca poate cineva le gaseste utile si sa nu tin numai pentru mine. Va rog dati-va cu parerea apropos de materialul ala "vatelina", din link-ul de mai sus, ca numai la ala am acces in Timisoara...
ionut.C
Am montat si eu chederul la capota...super tare frate...a disparut mizeria de pe motor! coolspeak.gif
multumiri inventatorului up.gif



PS: daca intereseaza pe cineva...cheder usa berlina= 17ron la magazinele de pe str crizantelelor sect 5


Dintre cei ce au aplicat pe podea auband, si a trecut macar o iarna, se poate sa imi spuna si mie cineva daca a aparut cumva rugina, sau condens ??
Eu am ajuns la urmatoarea solutie pt podea:
1. aluband pe toata podeaua, dar strat dublu pe tunelul median+vecinatate
2. un strat de antifon cauciucat (pensulabil) pe toata podeaua, peste aluband (oare o prinde??? 1zhelp00.gif )
3. fonomin...si apoi mocheta masinii

Pe unde pot gasi bradutii aia (in afara de vitan), ca vreau sa pun mocheta la portbagaj si nu am gasit. sunt de mai multe feluri/dimensiuni? o poza se poate?
Victorine
Ca sa readuc in actualitate putin topicul: ii rog pe cei care au facut deja unele operatiuni de insonorizare si izolare termica a masinii sa-si de cu parerea asupra materialului la care se face referire in postul meu anterior si prezentat in link.
Pe langa AluBand. Pentru Podea si plafon. Pasla nu mai trimit cei de la Minet in Timisoara, din pacate.
IRONICK
Eu de pasla nu am fost impresionat pana nu am combinat cu alte materiale.
Victorine
Atunci sa folosesc o mocheta cauciucata, groasa de cca 10 mm, cu parul in jos, spre sursa de zgomot, spre tabla, asa cum recomanda Klaus. Ma intreb daca o sa trebuiasca taiata bucati mici ca sa se aseze bine si daca in situatia asta nu o sa se deplaseze in timp.
IRONICK
Se poate folosi si cu covor de cauciuc. Se pune pasla inainte (adica materialul absorbant) si pe urma cauciucul (pentru reflexie). Ca sa stii la ce te astepti, poti sa testezi acasa cu o boxa si un microfon (sau urechea daca stai bine ...). Am pus pe forum, dar nu mai stiu unde si frecventele.
Victorine
In urma unor cautari mai amanuntite, am gasit cateva solutii posibile de izolare termica si fonica, si asta chiar in zona, ceea ce era foarte important. Pentru cei interesati, din Timisoara, pentru izolare fonica in special as recomanda placile profilat din spuma poliuretanica produse de SPUMOTIM si prezentate succint in fisierul .doc atasat. Insa cred ca doar pentru suprafetele verticale e indicata sau pe cele pe care nu se calca direct: fetele de la usi, capitonajele laterale din portbagaj, peretele vertical de sub bancheta spate, in dreptul rezervorului. Au avut si colaborari cu radiodifuziunea romana care le-a masurat coeficientul de absorbtie acustica pentru placa de 60 mm grosime (30 baza + 30 profil) si rezultatele au aratat ca absorb foarte bine indomeniul de frecvente inalte, de la 1000Hz la 6300 Hz. (Nu stiu exact ce inseamna asta, daca e cineva interesat, pot sa va trimit pe PM un scan dupa copia cu rezultatul determinarii pe care am primit-o.) De asemenea am fost indrumat la Isoline in Chisoda (deci practic tot Timisoara, de fapt pe langa Incontro, Metro 1) care se pare ca fabrica si vand produse sub marca Palziv (vezi site-ul lor). Din ce am discutat cu un reprezentant, au PEE expandata, cauciuc expandat cu goluri inchise cu posibilitatea de realizare de materiale autoadezive, cu folie Al, etc. Sper sa gasesc ceva saptamana viitoare cand le fac o vizita. Inclusiv pentru tavan. Partea buna e ca pareau foarte flexibili si dispusi sa valorifice la maxim productia, in sensul ca pot face inclusiv un pret pentru cazaturi ramase de la decupaje speciale pentru anumiti clienti (nu, nu le dau pe gratis ca deseuri... sad.gif )

In alta ordine de idei, poate cineva sa precizeze ce material s-ar preta cel mai bine la izolarea fonica a stalpilor, nervurilor laterale din praguri, podea, etc.? Am inteles ca exista deja niste bureti, nu foarte eficienti. Ar fi buna o spuma expandabila care sa umple bine golurile, sa reziste in timp la actiunea temperaturilor ridicate si scazute, sa nu absoarba si sa retina apa. SAU as putea infunda golurile respective cu niste bucati de cauciuc expandat care sa prezinte aceleasi proprietati. Ce recomandati?

Cam care ar fi grosimea maxima de placa profilata din poliuretan fonoabsorbant cu care pot captusi fetele de usa? Inca n-am apucat sa dau una jos ca sa-mi dau seama, dar din unele poze postate de colegii de forum, as zice ca ar merge cele de 60 mm presat. As vrea sa rigidizez putin si tabla exterioara la fiecare portiera cu niste fasii de Aluband, pe care l-am procurat deja.

De asemenea Aluband si mai vad eu ce fonoabsorbante gasesc pentru pedalier.

Pentru oalele din plastic ale aripilor m-am gandit la o mocheta cauiucata neagra lipita pe toata suprafata oalei cu un adeziv siliconic. Pentru asta trebuie date jos oalele, croita bine mocheta, poate chiar prinsa de oale pana face priza adezivul cu capse (asa cum arata Klaus in poza aceea cu Mazda) si asigurata in zonele mai solicitate cu popnituri Al. La rotile din spate nu prea ar avea efect de izolatie fonica treaba asta (dar se compenseaza pe interior, sub capitonajele din portbagaj si pe spatarul banchetei), pentru ca oale din plastic sunt doar in zona din spate a aripii, spre bara de protectie, insa macar s-ar ma reduce ceata de noroi in timpul mersului pe ploaie. Poate. Si ar fi ca si in fata...

Pentru toate astept sa zambeasca putin mai tare soarele in primavara, adica luna lui Marte, am inceput deja sa strang informatii, necesarul de materiale si sunt binevgenite parerile si sugestiile, mai ales ale celor care au trecut deja de faza asta. Pe langa tot ce exista deja pe forum.


IRONICK
QUOTE(Victorine @ 28 Jan 2008, 22:08)
am inceput deja sa strang informatii
Gasesti absolut toate informatile de care ai nevoie pe topicul asta. Poze cu zonele de zgomot, modul de absortie al diferitelor materiale, modul de aplicare, etc ...
Victorine
Pai pe baza informatiilor gasite aici, a experientei impartasite, a descrierii pertinente a materialelor utilizate, rolului lor si efectelor obtinute am purces, iti dai seama. Am mai citit si intrebat si pe langa, insa citind pe-aici mi-am dat seama ca e ceva care se poate face si nu trebuie sa fie o carpeala, ci se apropie de ceea ce au alte masini mai rasarite...

Era sa uit o zona foarte importanta: zona dintre aripa si contraaripa. Am vazut ca unii membri ai forumului au actionat deja in aceasta zona si as vrea sa-i rog daca se poate sa descrie putin operatiunile. Pe unde au introdus materialele fonoabsorbante? Prin fanta de langa balamale sau au dat jos oala de plastic? Exista vreo posibilitate sa limitam patrunderea noroiului acolo?
IRONICK
Se scot clipsurile din partea din spate a oalei. Daca ai aparatori de noroi montate, trebuie sa le dai jos ca sa ai loc sa tragi de oala si sa bagi mana.
Victorine
Merci
LuluMOB
Parțial off-topic.
Am mers cu o Fabia cu motor de 1.2 și m-am speriat de cât de zgomotoasă este. Mă uitam la turometru să văd dacă n-o fi diesel, ba m-am oprit și am deschis și ușa.
Loganul de uzină e parfum. Dacă o mai fi și insonorizat....
În schimb, scaunele, schimbătorul, interiorul în general, sunt peste Logan, sunt cum trebuie să fie la o mașină normală.
tkx
am pus si eu azi chederul la capota motor. m-am chinuit un pic deoarece era cam gros in carne si imi tinea capota saltata. a trebuit sa tai cu un cutter "zimtii" de pe partea superioara a santului de prindere, astfel nivelul a mai coborat si se inchide bine capota, chiar f bine as putea spune, deoarece inainte era sub nivelul aripilor cu ~0.7mm.

problema e ca acum trebuie sa trag mai tare de manerul de deschidere capota si mi-e sa nu dauneze in timp, adica sa se smulga cablu din maner (poate spun prostii ca nu m-am uitat). cei care sunteti posesori de cheder va rog sa spuneti daca s-a manifestat la fel acest aspect.
ionut.C
ca fapt divers... suruburile de la amortizoare, de sub capota, le-am dat cu vasilina un pic caci incepusera sa le ia rugina.

Dintre cei ce au aplicat pe podea auband, si a trecut macar o iarna, se poate sa imi spuna si mie cineva daca a aparut cumva rugina, sau condens ??
...chiar nu a avut nimeni curiozitatea sa se uite, sau sa verifice ?

si inca o intrebare...ce parere aveti despre protectiile de aripi ? merita sau nu investitia ?
IRONICK
QUOTE(kAndrei @ 25 Jan 2008, 19:58)
unde vin alea montate? si ce sunt mai exact?
Uite o poza cu locul unde vin montate:
[attachmentid=1627431585]

PS. Stiu, mizerie multa. Cand se mai incalzeste o sa am timp de ea. Acolo s-a adunat pentru ca am dat cu "unguent" la spray.
crising
Un pret orientativ se poate?
Pentru montaj banuiesc ca ai desfacut tija!
IRONICK
Pretul nu-l stiu. Se desface tija pentru montaj. In maxim 30 secunde il montezi.
sebi4fc
Da de unde se pot cumpara???? o locatia un sfat o indrumare???
dl_dr25
am citit si tot am citit dar de buretele care se pune la aripa tot nu am aflat prea multe.
ce fel de burete este folosit?marca sau...???daca pe partile laterale ale buretelui ati dat cu vasilina sau alceva pt a nu rugini???ma gindesc ca este imposibil sa nu fie macar condens acolo daca nu apa.
multam si ma doare capul wacko.gif
Victorine
Referitor la buretele ala care se pune in aripa, eu am gasit un cauciuc expandat care nu absoarbe apa, potrivit pentru zona aia. Se cheama EPDM si o sa iau o coala de 40 mm grosime din care o sa decupez niste bucati dupa profilul spatiului pe care vreau sa-l umplu in aripile fata. De asemenea, cred ca o sa utilizez niste snururi din materialul asta pentru a umple spatiile goale din montanti/ stalpi. Ca sa il pot instala mai bine, dar si ca sa protejez zonele de tabla cu care intra in contact, o sa iau un spray cu parafina cu care o sa pulverizez spatiile respective sau buretele respectiv. . Am niste poze macro cu materialul, dar nu cred ca sunt foarte relevante. Ce e important este ca porii sunt inchisi, e foarte elastic si moale, nu absoarbe apa. Pentru izolare fonica si termica o sa folosesc PEE aluminizata de 10-15 mm grosime, de asemenea cu porii inchisi si interconectati (crosslinked). Are bune proprietati fonoabsorbante si o s-o folosesc cu Al la fata calda (deci inspre tabla ext., pentru ca efectele pozitive o sa se faca simtite vara). EPDM are densitatea de 100 kg/mc iar PEE Aluminizata are 29 kg/mc. Din pacate nu cred ca o sa pot face rost de PEE adezivata cu un adeziv potrivit care sa reziste la temperaturi mai ridicate, mai ales ca eu as vrea s-o montez cu Al la tabla, dar gasesc eu o modalitate de punere in opera. Poze:
[attachmentid=1627432481][attachmentid=1627432479][attachmentid=1627432480][atta
chmentid=1627432482]
IRONICK
Exact tipul de material din poza 2 este bagat la C4 in dreptul aripii ...
Victorine
Grozav! smile.gif Merci pentru confirmare, inseamna ca au fost cu folos orele petrecute pe net. Crezi ca o sa aiba un efect introducerea si in stalpi, afara de placebo?
IRONICK
Doar ca elemente de rupere.
Victorine
Poti sa fii mai explicit? Rupere vibratii? In ce masura e important efectul asta in stalpi si zonele laterale-praguri, avand in vedere ca astea sunt oricum destul de inguste si ranforsate prin suduri? Probabil ca face diferenta un stalp plin fata de unul gol, am vazut ca la masinile la care nu s-a facut economie asa drastic, stalpii sunt plini cu o spuma expandata. Oare EPDM-ul se apropie macar de efectele spumei aleia?
IRONICK
Imagineaza-ti ca pragul este o teava. Si la un capat strigi eco, eco ... la celalalt capat ce se intampla? Dar daca la jumatate bagi un material absorbant? Dar daca teava este plina cu spuma?
Victorine
In regula smile.gif Abia astept sa ma apuc.
sebi4fc
Material ca in poza 2 am vazut de curand(joi in service tenichigerie dacia) la masinile renault era luata aripa jos si o cazut buretele... bineinteles era frumos taiat in forma spatiului de umplere.
cristio_79
Unde se poate gasi burete ca acela din poza 2?
Multumesc!
pedrovl
Stie cineva daca se gasesc in Vitan urmatoarele?

1. "Blana" insonorizanta de sub capota de la Prestige?
2. Tot un fel de blana insonorizanta care acopera ABS-ul si partea stanga de la motor dinspre parbriz
3. Prinderile respective
4. Oarece preturi sau un numar de telefon al lui Ovidiu din Vitan sau al lui Emil (ca le-am pierdut...)


Multumesc
danutzu_nid
si eu as vrea asa ceva ,niste preturi informative.
han_1.6 mpi
se gasesc la dealeri dacia...si costa multisor fapt care a determinat pe multi sa bricoleze.

insono de langa peretele antifoc si tablier costa vreo 450 de lei iar cel de la capota 150 aproximativ....
ionut.C
un pic off topic... nimeni nu a specificat ce fel de braduti se pot folosi la prinderea mochetei pe capacul de la portbagaj !
...dupa lungi cautari...am descoperit cool.gif sunt cei care se folosesc la prinderea tapiteriei de usa de la berlina (sau oltcit), caci au aceleasi dimensiuni
incerc sa pun si o poza...
scuze de calitatea pozelor blush.gif

<span class='edit'>25 Feb 2008, 20:22:</span>
si sa nu uit... urmeaza sa imi iau boxe pe fata, tip sistem component...-ca idee modelul asta, http://www.be-loud.ro/produse/Difuzoare_au...me/Classic_B6A/, (nu e reclama!!!), ce materiale recomandati pt izolarea usilor?, astfel incat sa se auda si mai bine boxele, cat si fonic si termic ?



PS: rog moderatorii sa scoate shortcut-ul daca se considera reclama !
Victorine
Spaland masina am constatat prezenta unor suruburi in interiorul oalelor spate, in partea din fata. Pun niste poze, ca poate descrierea nu e suficient de expresiva[attachmentid=1627435433][attachmentid=1627435434][attachmentid=1627435
435]. Ma gandesc ca rolul acestora este de a fixa o protectie, eventual si cu un oarecare rol insonorizant. Poate chiar o mocheta, ceva. Suruburile sunt exact ca acelea din compartimentul motor cu ajutorul carora se fixeaza insonorizantul pe peretele anti-foc utilizand accesoriile acelea de plastic sub forma de ciuperca. Sau ca acele suruburi cu care se fixeaza mocheta in interior sub bancheta spate [attachmentid=1627435436]. Ma gandeam ca se poate adapta o mocheta acolo, ca la masinile mai destepte. Poate stie cineva sa ma lamureasca asupra destinatiei initiale a acestor suruburi. IRONIK?
Uitandu-ma la Ambitionul tatalui meu am constatat ca masina lui nu are acele suruburi... diferenta de varsta intre masini fiind de cca 6 luni. ianuarie 2005, iulie 2005. A mea e mai noua.
Cum tata urmeaza sa-si cumpere alta masina, eu vand Preferance-ul meu si raman cu Ambitionul lui (+ diferenta la el in buzunar, desigur dry.gif ), insa am ramas cam dezamagit de diferentele astea, mai ales ca m-am gandit ca poate in acelasi spirit lipsesc si suruburile de fixare a insonorizantului din compartimentul motor, ori eu aveam de gand sa ma folosesc de ele ...
Deci intrebarea sunt 2:
- Stie cineva care e rolul acelor suruburi si cum de nu se regasesc pe toate masinile?
- Macar suruburile pentru fixarea insonorizantului din compartimentul motor sunt pe toate versiunile, indiferent de anul de fabricatie?
Lostboy
QUOTE(Victorine @ 26 Feb 2008, 11:04)
- Macar suruburile pentru fixarea insonorizantului din compartimentul motor sunt pe toate versiunile, indiferent de anul de fabricatie?
*



Nu sunt pe toate versiunile. Sunt pe acelea fabricate începând cu apariția diesel-ului.
Victorine
Hmm..., nu stiu ce sa cred... conform sitului Dacia, primul diesel pe Logan s-a lansat in 9 septembrie 2005, iar masina mea e produsa in iunie 2005. Tu ce intelegi prin versiune, daca zici ca nu sunt pe toate? Eu inteleg diferitele grade de dotare.
IRONICK
Acolo se prind niste plastice care protejeaza firele de la senzorii abs-ului ...
Lostboy
Dechise capota și uită-te!
Victorine
Merci IRONIK ca ai facut lumina... asa se explica de ce la Ambitionul tatalui meu nu se vad... pentru ca sunt folosite.

Lostboy, crede-ma ca stiu foarte bine ce se afla sub capota (macar vizual, daca nu inteleg tot ce face fiecare din chestiile alea) rolleyes.gif Si la masina mea SUNT suruburile alea pentru prinderea insonorizantului.
Lostboy
QUOTE(Victorine @ 26 Feb 2008, 12:04)
Hmm..., nu stiu ce sa cred... conform sitului Dacia, primul diesel pe Logan s-a lansat in 9 septembrie 2005, iar masina mea e produsa in iunie 2005. Tu ce intelegi prin versiune, daca zici ca nu sunt pe toate? Eu inteleg diferitele grade de dotare.
*



Caroseriile au fost folosite cu mult înaintea lansării oficiale.
Caroseriile sunt aceleași pt toate versiunile. N-au trebă cu dotările.
cristio_79
Revin si eu cu intrebarea:
QUOTE(cristio_79 @ 11 Feb 2008, 13:21)
Unde se poate gasi burete ca acela din poza 2?
Multumesc!
*


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.