IRONICK
18 Nov 2006, 16:29
Cauciucul si pasla (fonominul) au roluri diferite in insonorizare. Mai citeste si tu pe topicul asta ca sa vezi ce rol are fiecare in parte. Pasla este cel mai ieftin material folosit pentru insonorizare. Ca de obicei sa foloseste altceva in loc de pasla, pe masinile mai scumpe.
gomez99
18 Nov 2006, 20:06
Am inteles cum e cu cauciucul si pisla. Nu la asta ma refeream, ci la ceea ce zice klaus aici: <<Si cred ca am sa inlocuiec pasla pe care am montat-o, care nu da rezultate exceptionale, cu mocheta cauciucata, pusa cu cauciucul in sus>> si de aici restul - modalitate de prindere, ignifugare, etc.
IRONICK
19 Nov 2006, 14:15
Tot nu ai fost atent. Mocheta cauciucata are doua roluri, absortie si reflexie.
gomez99
19 Nov 2006, 19:09
Corect. Klaus zicea ca montind mocheta cu cauciucul in sus, obtii mai intii o absorbite, apoi o reflexie a sunetului, iar sunetul reflectat e atenuat a doua ora, la inapoierea prin partea de stofa a mochetei. Noi, gindindu-ne sa lipim mocheta respectiva de tunelul central, am zis ca:
1. poate s-ar lipi mai bine cu partea cauciucata de aluminiul alubandului. Dar atunci avem mai intii reflexie si mai apoi absorbtie, ceea ce poate nu mai e asa de efficient, poate mai putin efficient decit fonominul.
2. daca lipim cu partea de stofa, se va lipi oare bine?
3. legat de ignifugare, adausul de prenandez nu e oare contraindicat?
4. daca am face un profil U din mocheta cauciucata, montata pe niste profile L de alumniu, cu cauciucul in sus, s-ar lipi mai bine? S-au poate nici n-ar fi nevoie sa fie lipite ar intra fest. Dar nu s-ar comporta profilele astea, chiar lipite, ca niste diapazoane de frecventa joasa? Ideea lipirii/profilarii am discutat-o ca sa tinem materialele absorbante cit mai compact, poate s-ar mai elimina problemele de re-montare a mochetei originale a masinii si a glisierelor scaunelor.
han_1.6 mpi
30 Nov 2006, 00:49
parerea mea e ca este atat de simplu sa montezi fonomin sub mocheta in 2 straturi sau chiar 3 incat nu se merita sa te chinui cu alte solutii.simplu si foarte eficient.vorbesc din proprie experienta.
gomez99
30 Nov 2006, 11:40
Ai dreptate, probabil ca pina la urma asa o sa fac, da mi se parea interesanta solutia, mai ales ca, din cite am citit pe aici, klaus ia lucrurile in serios.
han_1.6 mpi
30 Nov 2006, 11:52
este foarte important ca sub pasla ( fonomin ) sa ai tabla "imbracata" cu material bituminos care iti reduce considerabil din vibratiile care apar la anumite turatii ale motorului si in mod special ale asapamentului.
IRONICK
30 Nov 2006, 11:56
Pana nu am pus un strat de material care sa reflecte, nu am simtit nimic de la fonomin. Este adevarat ca am pus doar un strat de fonomin, dar si cu doua sau trei straturi nu cred ca poate sa fie chiar asa de semnificativ.
gomez99
30 Nov 2006, 13:02
QUOTE(IRONICK @ 30 Nov 2006, 11:56)
Pana nu am pus un strat de material care sa reflecte,...
Ce anume ai folosit?
han_1.6 mpi
3 Dec 2006, 12:48
Bine,eu trebuie sa spun ca sub fonomin am 3 mm grosime de bitum(antifon cauciucat) pe podelele din habitaclu si pe podeaua portbagajului inclusiv oalele amortizoarelor spate.Apoi pe tablier si coloana esapamentului am 6-7 mm grosime bitumina lipita cu antifon cauciucat iar pe peretele antifoc spre motor am 4 mm grosime de aluband(am folosit acolo aluband pentru a evita scurgerea antifonului cauciucat care murdareste).am pus antifon cauciucat cam 2 mm grosime si pe capota motor(interior) intre nervuri.
apoi am pus fonomin si peste el folie pee de 3mm grosime.apoi mocheta masinii.peste mocheta am covorase de cauciuc.
foarte posibil ca folia pee sa reflecte,dar ceea ce este sigur e ca bitumul de pe podele reduce foarte mult din vibratii si zgomot - mai ales pe frecvente inalte si medii adica sunetul metalic al motorului( este vorba doar de turatii mari-sa nu isi inchipuie cineva ca Loganul e o masina care tremura din toate suruburile )
repet : rezultatul este mult peste asteptarile mele. de ex,abia pe la 4500 rpm incepe sa para motorul turat si se aude foarte frumos.
Am o finala REMUS si imi face foarte mare rezonanta in interior. Afara se aude super dar in interior te cam ia durerea de cap.
intrebari:
1.pentru a insonoriza potiunea de deasupra tobei finale ce material imi recomandati? mentionez ca am scut termic deasupra finalei.
2. ar avea efect daca as pune material insonorizant in portbagaj?
Multumesc.
han_1.6 mpi
8 Dec 2006, 14:00
incearca sa pui in portbagaj material bituminos( strat cat mai gros ) peste care sa pui pasla. Dar cred ca sunetul tobei finale se poate transmite si prin podele. oricum fa intai portbagajul .
de auzit oricum se va auzi in continuare doar ca mai poti reduce din zgomot.
La noua colectie s-a mai lucrat la capitolul insonorizare? Au pus ceva in plus fata de ceea ce exista?
P.S. Daca s-a mai scris despre asta, imi cer scuze.
gomez99
11 Dec 2006, 19:00
@han_1.6 mpi
<<pentru a evita scurgerea antifonului cauciucat care murdareste>>
La portiere ai facut ceva? Daca ai pus antifon, ai observat cumva sa curga? Ca acolo e temperatura mare vara.
IRONICK
12 Dec 2006, 15:30
Desi mi-a luat ceva sa observ, niciodata nu este prea tarziu ... sa zic rusinica lu' astia de la Dacia ....
La primele modele era lipita folie bituminoasa sub spatarul banchetei spate. De prin 2005 aceasta folie a fost luata din spate si pusa in fata sub picioarele pasagerilor, ca acolo era doar o singura folie langa tunelul central. Adica au luat dintr-o parte si au pus in alta. Sa puna si ei ceva in plus nu au putut sa faca ....
[attachmentid=40587]
[attachmentid=40588]
Momentan incerc sa imi dau seama de unde au luat ca sa puna pe tunelul central cele doua fasii mici la picioarele pasagerilor din spate ...
han_1.6 mpi
12 Dec 2006, 22:20
antifonul cauciucat este de fapt o vopsea foarte groasa.o data ce se usuca o vopsea nu curge daca este cald.podelele loganului sunt vopsite cu asa ceva pe dedesupt.
in usi am bagat aluband.ar fi fost un chin sa dau cu antifon.
gomez99
12 Dec 2006, 22:54
Acum am inteles ce ai vrut sa spui. Merci.
bassfreak
13 Dec 2006, 13:52
QUOTE(IRONICK @ 12 Dec 2006, 15:30)
Desi mi-a luat ceva sa observ, niciodata nu este prea tarziu ... sa zic rusinica lu' astia de la Dacia ....
La primele modele era lipita folie bituminoasa sub spatarul banchetei spate. De prin 2005 aceasta folie a fost luata din spate si pusa in fata sub picioarele pasagerilor, ca acolo era doar o singura folie langa tunelul central. Adica au luat dintr-o parte si au pus in alta. Sa puna si ei ceva in plus nu au putut sa faca ....
buna observatia! dar eu am masina din 14 sept 2004 si nu am avut folie sub spatarul banchetei spate..
oricum asta indica faptul ca este un loc important de transmitere a vibratiilor/sunetelor, pe care majoritatea l-am ignorat.
IRONICK
13 Dec 2006, 14:01
Oricum ... suntem buni de cobai. Se fac experimente pe masinile noastre si chiar se iau ideii de pe forum cateodata ...
gomez99
13 Dec 2006, 22:37
S-ar putea lansa conceptul DACIA OPEN SOURCE.
bassfreak
14 Dec 2006, 00:14
pai nu stiai ca GPL la dacie vine de la General Public Licence ?
in legatura cu benzile de sub bancheta si spatar cred ca au rol de atenuare a cel putin urmatoarelor zgomote:
- zgomote de rulare de la puntea spate
- zgomote ("scartait"/ cloncanit ) repartitor mecanic de franare
- rezonante evacuare
george_slz
14 Dec 2006, 06:34
Legat de zgomote. O alta categorie de zgomote deranjante, o reprezinta cele care provin de la roti: placute scartaind si roti frecand pe asfalt. La dacia berlina, contraripile erau din tabla, destul de groasa. Ca sa aud o placuta de frana scartaind trebuia sa am geamul deschis si sa rulez usor printre blocuri(zgomotul se reflecta usor din peretii cladirilor ) ca sa aud chitaitul strident al placutelor. Ei bine la Solenza, se aude clar in mers, ce sa mai spun de zgomotul cauciucurilor, care la berlina era de neauzit, la solenza se aude foarte clar din pacate. Se poate face ceva....dar momentan e iarna! Brrr...
david79
14 Dec 2006, 11:10
o rezolvare relativ simpla pe care am auzit-o. Se poate pune pe fiecare carenaj de plastic al rotii pasla, sau ceva gen fonomim mai gros, lipit cu prenadez, asta pe partea interioara, spre contraaripa, nu spre roata, pe toata lungimea carenajului. Poate sa stea apa imbibata acolo , ca e mai mult plastic nu tabla. Cica solutia are ceva efect, eu nu am incercat-o.
IRONICK
14 Dec 2006, 11:15
QUOTE(david79 @ 14 Dec 2006, 11:10)
Cica solutia are ceva efect, eu nu am incercat-o
Cica solutia asta este aplicata la masinile din tarile cu apa calda de mult timp.
IulianP
18 Dec 2006, 12:33
Revin pentru a confirma impresiile despre insonorizare impartasite in posturile mele precedente caci am condus zilele trecute un alt Logan de 1,6 (model "de export"
, pt frantuji), cu un nr de km relativ similar celui pe care il detin. Masina este standard, fara nici un fel de elemente suplimentare de insonorizare.
In general a fost o senzatie "nasoala" :
1. contact-pornire : uzina de gaz isi transmite sunetul intr-o maniera mult mai metalica; la turarea usoara pe loc (pt experimentare) aveam senzatia ca undeva prin bord ar fi deschisa o usa secreta direct catre motor... ;
2. mers in oras: greu ma abtineam sa nu schimb vitezele undeva intre 2000 si 2500 rpm (clar subturat, dar deh, mi se parea ca ala negru de respira greu, K7M, incepea deja sa protesteze
);
3. la drum intins: la 105 km/h se distingea, brutal, pragul de rezonanta, asa incat pe drumuri nationale preferam sa merg cu 100 in loc de 110km/h (mai mult nu este legal aici);
4. pe autostrada: la 120 km/h (pe care eu, in loganul insonorizat, o consider o viteza de croaziera "cuminte") aveam o senzatie aproape "fizica"
a vitezei
: zgomot mare al motorului, un "burdonnement"/zgomot de rulare ce aproape ma facea sa constientizez asfaltul ce imi trecea pe sub roti (cu toate ca masina era echipata cu Michelin-uri, semnificativ mai silentioase, nu ca a mea cu Montana) etc.;
5. la ralanti am regasit lejerul "
tremurat" al masinii remarcat de unii pe forum. Tind sa cred ca acesta este provocat, in buna parte, de legarea nu tocmai elastica a motorului de coloana de esapament. La mine, cum am montat un element flexibil bine dimensionat, acest tremur nu este sesizabil.
6. sistem audio : desi este acelasi pe ambele masini, claritatea/calitatea sunetului este net inferioara in cazul unor portiere neinsonorizate ce suna tabla de conserve... Am simtit nevoia sa tin volumul radio-CD-ului pe la 15, desi la masina personala 8-10 este suficient.
Azi dimineata, deplasandu-ma cu Loganul meu, ma minunam/bucuram din nou de confortul pe care il confera o insonorizare de calitate: zgomotele de motor, de rulare etc. net diminuate.
Dupa toate etapele parcurse imbunatatirea confortului acustic este semnificativa. Iar experienta descrisa mai sus m-a convins ca nu era un simplu efect placebo. Diferenta resimtita in trecerea de la "stock" la "insonorizat" este, in fapt, mult mai putin evidenta/demonstrativa decat cea inversa (de la o masina insonorizata serios la una normala).
q.e.d.
ideii bune pt antifonat masina mai exista
posesor de logan nou
total dezamagit de antifonarea masini........
nu credeam ca asa de tare se aude motorul in habitaclu
parca as avea un diezel sub capota, masina este dusa de afara din ungaria ........
george_slz
19 Dec 2006, 23:10
Am incercat eu cu mocheta pe carenaj la o singura roata. E promitator!
han_1.6 mpi
20 Dec 2006, 18:51
@ masep:
1-ce masina ai mai avut inainte de loganul asta cu motor pe care il auzi ?
2-chiar daca nu e antifonat ca un automobil de lux , iti garantez ca nu se aude ca un motor diesel
Pentru cultura mea personala, imi poate raspunde cineva in cunostinta de cauza la precedenta mea intrebare din acest topic?
Multumesc anticipat.
Am observat la golanul meu Laureate Plus cumparat pe 16 noiembrie 2006, ca sub mocheta, in partea din fata la sofer si pasager, este un fel de polistiren, iar sub polistiren e cauciuc. Interesanta insonorizare, nu? (daca se poate numi insonorizare)
IRONICK
22 Dec 2006, 12:55
nu
ce ziceti de aceste "Aerotwin"vor diminua din zgomot la viteze mari
raqzvan
11 Jan 2007, 13:38
Un material interesant pentru insonorizare, Akasa PAX.MATE
>> LINK <<. Sau mai bine
Nexus DAMPTEK, dar pretul poate fi o problema...
QUOTE
DampTEK este construit din doua straturi distincte:
* 1 strat de 1.5 mm pentru izolarea zgomotului; este fabricat pe bazele melaminei sintetice rezistand la temperaturi extreme (-43 °C, +150 °C continuu; +200 °C maxim) si flacara;
* 1 strat de 6 mm tip spuma pentru absorbtia undelor sonore; este fabricat din materiale speciale (termoplastic, EVA - copolimeri etc) si rezista la temperaturi extreme (-43 °C, +80 °C) si flacara; este autoadeziv.
Eu am preferat PAX.MATE. Am comandat doua cutii si mi-am insonorizat carcasa PC-ului (Antec SLK3000B), prin masina (ce se vede) si mi-a si ramas.
IRONICK
11 Jan 2007, 15:19
Pai si dupa ce ai insonorizat la masina, ai sesizat ceva ?
gomez99
11 Jan 2007, 16:36
Adaug la intrebarea lui IRONICK: din ce scrie pe cutie reiese ca atenueaza in special frecvente inalte. Motorul genereaza multe frecventea joase. Din poze inteleg ca ai antifonat capota si tablierul. Cum se comporta, cum se aude, ce se <mai> aude?
raqzvan
11 Jan 2007, 18:57
Pe capota e insonorizantul de la Dacia, care e si pe diesel si Prestige.
Pe tablier am 3 straturi Aluband + 1 strat de PAX.mate.
Impresii: ce sa zic... motorul inca se aude.
Dar zgomotul este mult redus. Se simte diferenta atat la turatii inalte cat si la turatii joase. De exemplu, la relanti, cu motorul cald, zgomotul motorului e aproape zero. In mers a disparul zgomotul deranjant care aparea peste 2700-3000 rpm.
Desi nu da semne ca s-ar incalzi in mers, la primavara voi adauga 1-2 folii PEE de 5mm si un izopren deasupra, prins in suportii pentru insonorizantul compartiment motor.
@
Gomez99, materialul e destinat insonorizarii PC-ului, iar intr-un PC sunt mai mult zgomote inalte. Asta nu inseamna ca nu se descurca cu zgomotele joase.
motanel pufos
24 Jan 2007, 13:51
asa ceva a folosit cineva ? sunt curios daca are efect si in ce cantitate se da?
aicisau
aici
han_1.6 mpi
26 Jan 2007, 16:55
ce ai vazut tu se numeste in limbajul popular "antifon" si este foarte bun pentru insonorizare. depinde acuma si in ce zone aplici materialul.
cred ca poti sa gasesti "antifon" si mai ieftin( la aprox. 10-20 ron cutia de 3.5 kg - material pensulabil sau 25 ron cutia de 1 kg material lichid care se aplica numai cu pistolul de vopsit.).incearca pe la magazinele de piese auto dacia.
MiticaLGN
30 Jan 2007, 00:05
Exista in Bucuresti un service care sa faca insonorizarea decent? Am tot studiat topicul asta dar nu prea m-ashi baga eu sa fac chestia asta.. sunt eu "surubar" dar pentru computere si imi e teama ca daca ma apuc sa dau eu jos scaunele, fetele de usi.. etc imi raman piese
. Plus ca nu prea am unde sa ma desfasor.. in parcarea din fata blocului e cam aiurea. Deocamdata astept masina.. prestige gri metalizat
motanel pufos
30 Jan 2007, 09:24
QUOTE
ce ai vazut tu se numeste in limbajul popular "antifon" si este foarte bun pentru insonorizare. depinde acuma si in ce zone aplici materialul.
Ok am inteles ce este. Intrebarea e, a folosit cineva cu succes la Logan acest antifon ?
Eu am diesel si la peste 2000 de turatii toarce cam zgomotos. Am mers si cu alt Logan diesel dar ambition nu laureate ca al meu si era mai silentios chiar daca ii dadeam talpa mai mult.
Or fi mai bine antifonate ambition-urile? Al meu are 8000 km iar ambition-ul are cam 3000 deci nici nu e rodat klumea. Singura diferenta e ca al meu e luat in vara lui 2006 iar ambition-ul in septembrie din noua colectie.
S-or fi prostit cei de la dacia si au aplicat mai mult material insonorizant pe ele.
han_1.6 mpi
31 Jan 2007, 22:04
am folosit eu cu succes acest antifon si masina e foarte silentioasa.nu exagerez deloc.foarte silentioasa.merg cu 60 in viteza a 3a si nu simt nevoia sa schimb in a 4a . dar ar fi bine sa te uiti si pe posturile anterioare unde mai multi "colegi" ne-am straduit sa "descoperim" "apa calda si mersul pe jos" adica ce fac unii constructori de automobile pentru insonorizarea masinilor ceva mai scumpe.
george1582
4 Feb 2007, 17:15
deci,cum spune si MiticaLGN ,stie cineva un service unde se poate face o insonorizare mai de calitate? sau poate cineva de pe forum care a facut la el si a dat rezultate bune...........
bruslii
6 Feb 2007, 13:34
Salutare
Are topicul asta vreo 2 ani de cand a fost deschis si inca se mai discuta.
As vrea sa ne spuna cineva rezultatele in urma unei insonorizari complete.Daca e multumit,daca ia transpirat tabla pe podea,tavan,usa.Ce materiale a folosit si cat a facut toata lucrarea ca si bani
.
han_1.6 mpi
9 Feb 2007, 19:01
AM SCRIS EU MAI DEMULT metodele folosite pentru insonorizare. promit ca revin cu un tutorial cu desene si fotografii.
concluzii: nu a transpirat tabla; sunetul motorului este foarte incet in masina si nu pot decat sa ma bucur cand schimb vitezele in turatii mari fara sa am senzatia ca sparg motorul. senzatia unei insonorizari bune in habitaclu nu este doar de confort ci si de siguranta in sensul ca sofatul este mai lejer, mai putin obositor.
o alta concluzie ar fi ca daca nu esti neaaparat pasionat de auto nu cred ca se merita efortul insonorizarii.loganul e o masina decent insonorizata din fabrica.este loc de mult mai bine dar se pare ca din ratiuni de marketing cei de la mioveni nu au insonorizat ca pe o masina "scumpa" .
Nu stiu in ce an ati cumparat masina si cum era insonorizata.
Astazi am avut curiozitatea de a ma uita sub mocheta. Era lipit un strat de pasla la sofer, pasager si pe tunelul median. Sub pasla aia era polistirenul, si sub polistiren, alt strat de pasla. La astea se adauga insonorizantele nou aparute(pedalier si ala care e in prelungirea bordului). Mi se pare acceptabil ca nivel de zgomot al motorului. Pe la 3500-4000 ture e zgomotoasa .
Bineinteles ca este loc de mai bine.
QUOTE
o alta concluzie ar fi ca daca nu esti neaaparat pasionat de auto nu cred ca se merita efortul insonorizarii
Aici sunt si eu de acord.
Numai bine!
han_1.6 mpi
11 Feb 2007, 14:10
si totusi ce frumos e sa mergi cu 160 km/h si sa nu auzi prea multe zgomote in habitaclu
. sau hai sa vorbim in limitele normale ale drumurilor din romania: cu 80-90 km/h in viteza a 4a fara sa simti nevoia sa schimbi a 5 a. sau cu 140 km/h in vit a 5 a , fara sa se auda prea mult motorul , adica de parca ai avea urechile infundate rau de tot
Citind acest topic cap-coada, m-am hotarat sa insonorizez loganel-ul. Eu as proceda in felul urmator si rog specialistii sa-si dea cu parerea: as pune aluband+pasla pe podea si tunelul central, bancheta spate, portbagaj. Mai are vreun rost sa scot insonorizantele de pe colectia noua (tablier + prelungirea bordului) si cauciucul ala de sub pedale, sa pun si acolo?
Va multumesc anticipat!
madhorsefuzzy
14 Feb 2007, 13:44
Da, are sens.
han_1.6 mpi
14 Feb 2007, 14:36
de acolo vine cel mai mult zgomot de motor. si ar avea sens si insonorizantul de la capota motor. eu l-am pus mai la urma si nu credeam ca ar avea prea mare efect dar are.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.