Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antifonare capotã, inclusiv blanã, pedalier
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
Ciochy
am luat 2 role 10cmX10m vreau sa ma apuc de insonorizat saptamana viitoare. Am vazut la baumax ceva burete (izolator termic si fonic) nu stiu nimica de el, vreo 30 lei/mp. La insonorizatu usilor am cam vazut cum trebuie pus AluBandu, mai ramane sa vad daca pun inele la boxe sau nu, sper sa dati o mana de ajutor, iar la portbagaj si placa cu boxe, ma gandesc ca il intind peste tot ... Astept niste sfaturi daca sunt binevoitori. Mersi biggrin.gif
Mihai_67
Salutari la toata lumea. Am citit de 2 ori toate paginile despre isonorizare interioara la Logan ,as vrea sa ma apuc sa bricolez si eu interiorul cand da caldura,de aceea cer un sfat celor m-ai priceputi ca mine.
Am fonomin 20 m ,isonorizant BODY sau SINTO cumpar cat o fi nevoie, iar ca material de lipit pe interior am un PLASTIC PENTRU IMBINAT BENZI TRANSPORTOARE DE CAUCIUC ,materialul este la sul si are dimensiune de0,7/10 m, grosime2 mm, intre el este protejat cu o folie de polietilena acest material dupa coacere devine cauciuc , eu as vrea sa folosesc acest material in interiorul masini ?O fi bine o fi rau ! Vreau si eu un sfat ,sper ca nu o sa fiu luat in ris,am facut si ceva probe, am lipit plasticul direct pe tabla sta lipit binisor dar daca tragi de el se deslipeste relativ usor ,pe bucati de tabla am suflat isonorizant BODY sau SINTO am pus o bucata de plastic( cauciuc crud) nu mai are moarte peste el am mai pus obucata de plastic, plasticul intre el daca se lipeste nul mai desfaci sub nici o forma si peste ele am suflat doua straturi de isonorizant dupa uscare a esit ceva deosebit nu am reusit sal rup numai cu cutitul am folosit si rola de tapet pentru presare ,vreau sa dau jos si bordul sa pun material pina sub geam...
Astept sfaturile voastre daca as face bine sau nu, sa nu muncesc degeaba pretul acestui cauciuc crud este modic ,2l de bere sad.gif
dia_ph2
Asta e diferenta intre un motor 1.4/8v (berlina ph2) si 1.6/16v (MCV ph1). Masurat la nivelul capului soferului, motoarele ajunse la temperatura de lucru, ambele idle, usi inchise, radio/aeroterma oprite. Asa ca n-are rost sa ma agit cu izolatie suplimentara pe peretele firewall partea dinspre habitaclu. Pur si simplu pentru ca n-ar avea niciun efect asupra spectrului de zgomot pe care vreau sa-l reduc.
Parerea mea - aici trebuie lucrat asupra esapamentului si/sau al sistemului de prindere al acestuia, asta daca am noroc si sistemul de prindere al motorului pe sasiu nu difera. Am facut poze pe dedesuptul masinilor, trebuiesc analizate, dar n-am deocamdata cablu sa le descarc.

LE Am vazut diferentele: Mcv-ul are o intermediara mult mai mare (asta stiam de pe forum), dar are si prindere in 3 puncte (unul dupa intermediara, in acest loc fiind montat si un batator acustic, unul intre intermediara si finala cam la jumatatea distantei si ultimul bineinteles la iesirea din finala). La berlina 8v, nu sunt decat 2 si fara batator acustic. Sper ca zgomotul sa fie mai mult din prindere, caci asta ar putea fi mai usor schimbata...

LLE Din interpretarea grafica, se observa prezenta unei rezonante pe frecventa de 70hz, cu o amplitudine cu 10db mai mare la 8v decat la 16v. Asta ma deranjeaza pe mine
dia_ph2
Data fiind activitatea redusa pe acest topic in ultimele zile, iata ca am ajuns sa dau reply la propriile-mi spuse...
Esapament berlina 1.4/8v:
[attachmentid=1627501394][attachmentid=1627501393]
[attachmentid=1627501392][attachmentid=1627501395]

Esapament Mcv 1.6/16v:
[attachmentid=1627501396][attachmentid=1627501397]
[attachmentid=1627501398][attachmentid=1627501399]
[attachmentid=1627501400]

Diferenta intre cv pe tija/pe cabluri:
[attachmentid=1627501401][attachmentid=1627501402]

Explicatii:

Esapamentul la 8v pleaca din partea frontala a masinii, trece pe sub motor, urmeaza catalizatorul care este prins elastic la sasiu, apoi intermediara de dimensiuni mici cu prindere la sasiu, apoi traseu spre finala cu ultima prindere dupa toba finala. Total 3 prinderi.

La 16v, evacuarea se face in partea dinspre habitaclu, traseu scurt pana la catalizator, intermediara de dimensiuni foarte mari, prindere la sasiu cu suport elastic si batator acustic, se continua spre toba finala dar mai este prins odata inainte de aceasta, la final bineinteles prindere. Total 3 prinderi si un batator acustic.

Pentru cei nelamuriti inca de cum arata comanda cutiei de viteze pe cabluri sau tija, se vede destul de clar din ultimele 2 poze. Ghiciti care/cum...

As fi curios cum arata esapamentul la berlina 1.6/16v; poate cineva va face un lucru similar si va posta ceva poze.
GBi
la Ph1 berlina este prezent batatorul acustic si e si mai bine daca in locul lui se monteaza unul de diesel, pacat la Ph2 au renuntat la el (de reducerea costului de productie doh.gif )

paultaxi
am vazut un PH2 care are batatorul acustic
dia_ph2
Ce-am mai analizat eu zilele acestea? ... -diferenta intre un Renault Symbol 1.4/16v si Logan 1.4/8v.
Pentru inceput, conditiile au fost urmatoarele: motor ajuns la temperatura nominala, audio si ventilatie oprite, microfon calibrat in frecventa, masina in repaus.
Schimbati extensia din txt in rar, veti gasi inregistrari convertite in format mp3 pentru fiecare masina, pentru fiecare dintre cele 5 scaune, la ralanti/1500/2000rpm (numai pentru sofer) precum si inregistrari ale motorului cu capota ridicata 1m inaltime/1m distanta de spoiler.
Interpretari in domeniul frecventa/amplitudine intr-unul din posturile viitoare, desi concluzia este una singura: chiar daca motorul K4J (Renault Symbol) este mai zgomotos decat K7J de pe Logan, antifonarea habitaclului prin esapament(constructie-prindere)/suporti motor/izolatie firewall sunt superioare la Symbol.



'edit'>23 Feb 2009, 15:45
[attachmentid=1627503117]
Turatia de ralanti la 750rpm, din relatia f=750*2/60, rezulta frecventa 25hz si armonici de ordin superior 50/75/100/125hz. Cu verde motorul K4J. Pe scaunul soferului, la nivelul capului

[attachmentid=1627503116]
Tot la ralanti, pe scaunul pasagerului fata; albastru K4J


[attachmentid=1627503119]
Spate pasager, mov K4J; se observa atenuarea armonicii de 50hz, in raport cu celelalte


[attachmentid=1627503118]
Spate centru, caramiziu K4J; idem 50hz


[attachmentid=1627503120]
Spate sofer, verde K4J; la fel cu armonica de 50hz


[attachmentid=1627503115]
Pe scaunul soferului, la 2000rpm, cu masina stationata, se observa deplasarea armonicilor la 33/66/132hz. La aceasta turatie intra esapamentul in rezonanta.
tkx
QUOTE(IRONICK @ 27 Jan 2009, 14:08)
Eu am vrut sa montez al2lea batator in spate dupa intermediara si am facut suportul de prindere. Suportul de prindere sta prin balcon, batatorul cred ca este prin portbagaj. Timp si chef nu prea mai am momentan.
*



la ce distanta dupa toba intermediara e ideal de montat? la doilea batator e de diesel, dar primul?

am vazut ca nou e aprox 40ron. eu ma gandeam sa confectionez eu unul de aceeasi greutate cu unul original. daca e mai greu e mai bine?
dia_ph2
Am fost ieri la un centru de dezmembrari, unde am studiat fugitiv asa: Peugeot206-307, Seat Ibiza 2005, Opel AstraG-VectraB, WvPolo (acela cu 4 faruri rotunde)-Golf4-Passat(model'98), Renault Symbol, Skoda Fabia-Octavia, Ford Mondeo, Logan.
Poze nu am facut decat la Logan, pentru ca era tarziu si angajatii zoreau sa plece. Dar nu va inchipuiti ca exista super-solutii pe masinile "straine". Unele aveau decat pasla de 1cm, fara strat cauciucat deasupra (cu rol de reflexie). Cele mai multe aveau un burete foarte dens, de culoare galbena, grosime 1-1.5cm si strat cauciucat cu densitate mare, ochiometric pana la 1.5mm. Celelalte aveau pasla in loc de burete. Si la nicio masina nu am vazut strat mai gros de 1.5, hai 2cm. La Peugeot-uri, care nu mai aveau mocheta, am vazut ca exista aceasta combinatie (burete si cauciuc) si pe intreg tunelul median. Si parca la Passat am mai vazut ceva interesant, sub masina era captusit tunelul median in prima jumatate a masinii cu ceva gen izolatie perete antifoc Logan, adica pasla ignifuga (ma groasa ce-i drept) si invelis de aluminiu.

Asa arata Loganul sub bord:
[attachmentid=1627503321][attachmentid=1627503324]
[attachmentid=1627503323][attachmentid=1627503322]
[attachmentid=1627503325]
se observa intinderea izolatiei pana sus la parbriz, lasand doar cateva locuri neacoperite cum trebuie (la pedalier, unde este situata pompa de frana si locurile de trecere a coloanei de directie si a celorlalte cabluri-conducte)


Asa arata esapamentul la Symbolul analizat mai sus (K4J 1.4/16v):
[attachmentid=1627503326][attachmentid=1627503327]
[attachmentid=1627503328][attachmentid=1627503329]
[attachmentid=1627503330][attachmentid=1627503331]
Ciochy
de unde se poate procura un batator acustic? si unde trebuie montat pe un 1.6 mpi 8v 2005 ?
dia_ph2
QUOTE(rdesign @ 6 Jul 2005, 20:04)

Eu nu le-am cerut esapament  de fuga ci unul silentios. Nu am vrut diametre mai mari la teava si tobe sport, iar ei au facut tot posibilul .
Au pastrat diametrul tevii, dar cu perete mai gros decat cel original, ca sa nu vibreze, au  montat prin sudura flexibil Bosal - tipul triplustratificat - au confectionat detenta (toba intermediara) tip stadion, dubla ca marime, si amortizor de zgomot (toba finala) cu 25%volum mai mare. Tobele sunt captusite pe interior cu  vata metalica si minerala.

Finalul este ca am castigat cateva procente de zgomot mai mic, atentie, dupa schimbarea intregului esapament cu unul complet nou, net superior calitativ.
Concluzia finala - sub aspectul zgomotului - esapamentul de fabrica este optimul compromis. Orice castig de comfort acustic este minim si se face cu efort mare si cheltuiala pe masura.


Celor care insa le vine sa modifice esapamentul pentru confort acustic, stati potoliti, aveti un esapament bun asa cum este.
*




Nu-mi este clar daca s-a schimbat modul de prindere al esapamentului la sasiu, daca s-a luat masuri privind rezonanta la 2000rpm prin implementarea unui rezonator Helmholtz, etc.
Proiectarea esapamentului nu este asa de simpla precum pare, daca se ia in vedere factorul "silentios".
Atasez cateva materiale interesante, sper sa nu incalce regulile.
klaus
QUOTE(tkx @ 23 Feb 2009, 20:00)
am vazut ca nou e aprox 40ron. eu ma gandeam sa confectionez eu unul de aceeasi greutate cu unul original. daca e mai greu e mai bine?
*

Batatoarele acustice sunt un sistem ce combina atat masa (inertia) cat si elasticitatea. Din acest motiv toate au si cauciuc pe ele.
O confectionare a unuia "in regie proprie" va avea lipsuri de eficienta pe zona de elasticitate a sistemului.
Masa de metal compacta vibreaza altfel decat o masa de metal invelita in cauciuc.
dia_ph2
Nerecomandat celor care pun intrebari despre chederul de capota. Pentru restul, o colectie de materiale NVH.

LE Pentru cei care au avut curiozitatea sa se uite la graficele postate mai sus, dar n-au avut curajul sa le interpreteze: lipsa rezonantei la 50hz pe locurile din spate (pt motorul K4J de pe Symbol) inseamna ca de vina la Logan este prinderea esapamentului la caroserie. Faptul ca la 50/75hz, in general K7J este mai mare in amplitudine, reprezinta probabil diferenta intre suport motor elastic (K7J) si hidro-elastic (K4J).
Rezonanta la 132hz este data de esapament (mai precis lungimea acestuia) si nu are decat o singura semnificatie: la Symbol exista rezonator Helmholtz incorporat.
IRONICK
QUOTE(tkx @ 23 Feb 2009, 20:00)
la ce distanta dupa toba intermediara e ideal de montat? la doilea batator e de diesel, dar primul?
Pozitia lui trebuie determinata empiric ...
dia_ph2
Interpretarile grafice ale zgomotului motorului, cu capota deschisa, la 1m distanta de spoiler, 1m inaltime fata de sol, la Symbol 1.4 16v si Logan 1.4


Aici la turatia de ralanti:
[attachmentid=1627503505]



La 2000rpm:
[attachmentid=1627503506]


La Logan 1.4 - diferenta intre ralanti si 2000rpm:
[attachmentid=1627503507]



La Symbol 1.4 16v:
[attachmentid=1627503508]


Se observa ca motorul K4J (16v) este mai zgomotos decat K7J (8v)

LE Daca cineva vrea "sa-si puna la bataie" un Prestige sau un ph2 cu motorul K4M (1.6/16v) (neaparat berlina) - care am inteles ca ar fi mult mai silentios decat 1.4 respectiv 1.6/8v, ar fi in folosul intregii comunitati daca s-ar putea preleva ceva masuratori pentru analiza.
dia_ph2
Nici la Mercedes S-Class nu se folosesc materiale in exces; cu toate acestea, dau satisfactie utilizatorului pretentios.

[attachmentid=1627503999][attachmentid=1627504001]


Este posibil ca la Logan sa fie de vina prinderea esapamentului la caroserie, in puncte care excita frecventa de rezonanta a habitaclului. Pentru aceasta, cand voi avea timp, voi incerca sa decuplez pe rand suportii de cauciuc, urmarind diminuarea transmiterii vibratiilor la caroserie. Daca nici cu espamentul complet deconectat nu se va observa nicio imbunatatire, inseamna ca de vina ar putea fi prinderea motorului pe caroserie. Sper insa ca nu va fi cazul sa caut suport motor hidro-elastic.
Daca cineva are mai multe informatii si/sau a efectuat deja acest experiment, il rog sa confirme/infirme teoria mea.

Si rezonanta de la 2000rpm va putea fi atenuata cu siguranta prin adoptarea unui rezonator Helmholtz, ori pe traseul esapamentului prin adaugarea unui "side-branch", ori prin inlocuirea tobei cu una care are incorporat acest rezonator (este posibil ca la 16v de la Symbol sau Logan sa fie deja, ca parca nu se simtea).
Daca cineva stie cum arata interiorul tobei la Logan, il rog sa ne dea amanunte.


LE Este posibil ca vibratia transmisa caroseriei la K7J sau K7M (1.4 respectiv 1.6/8v pe Logan) sa fie din cauza suportului motor din cauciuc. Tocmai am revazut pozele cu Loganul Mcv 1.6/16v, printre care am gasit ca acesta are suport motor hidro-elastic. Eu am stat tot timpul cu impresia ca Mcv-ul 16v are aceeasi prindere ca la 8v, adica de cauciuc. Shit! Asta trebuie sa fie cauza vibratiilor, pe care cei mai multi le interpreteaza ca fiind zgomot (pentru ca intr-adevar produc zgomot impreuna cu rezonantele caroseriei si armonicile motorului). Big, big shit!
Deci, trebuie sa gasesc neaparat un suport hidro-elastic ori de la 16V ori de la dci e4 (am inteles ca exista si la acest motor). Vad ca, cel putin la prinderea in caroserie nu o sa fie nicio problema, pt ca este deja prevazuta. Nu stiu insa daca la motor nu o sa intampin ceva probleme de adaptare.


[attachmentid=1627504098][attachmentid=1627504099]


27 Feb 2009, 12:14:
Si-am stat eu si m-am gandit: de ce oare citesc pareri ca Loganul Prestige este mai silentios decat 1.4/1.6 (8v) - numite "nervoase", "zgomotoase", etc.?
Ati vazut ca am analizat doua motoare de la Renault (in speta K4J pe Renault Symbol respectiv K4M pe Mcv, ambele fiind 16v). La ambele am fost placut impresionat de vibratiile mult reduse, de rezonanta aproape lipsa la 2000rpm, de sunetul mai "smooth" al motorului, fara sa "faca masaj" pedala de acceleratie, volanul, scaunul si fara "vuiala" caracteristica Loganului normal (cand zic normal, ma refer la 1.4/1/6 8v de care au cei mai multi).
Pai si ce are diferit un motor 8v fata de unul 16v? Pai, ar fi zgomotul exterior, dar care, contrar asteptarilor, este mai mare la 16v decat la 8v, asta intre K7J si K4J (deci acelasi litraj 1.4). Masuratorile din posturile anterioare dovedesc acest lucru.
Ar mai fi suportul hidro-elastic la motoarele 16v, conceptia diferita a esapamentului si a punctelor de prindere ale acestuia la caroserie. Ar mai spune unii, vezi dom'le, alea Prestige 16v au blanita pe capota si peretele antifoc. Pai stati putin! Ca din masuratori reiese ca deranjante nu sunt frecventele medii, ci tocmai rezonantele joase! Ori aceste frecvente sub, sa zicem 200hz, nu vor fi stopate in vecii vecilor de niste amarate de blanite. Si nici de aluband sau dynamat sau orice alt produs asemanator. Este vorba de vibratii si puteti umple habitaclul cu orice spuma/burete/folie/etc, ca acesta (habitaclul) se va comporta exact ca o incinta acustica, unde difuzorul este reprezentat de motor (vibratiie acestuia), iar voi veti fi inauntrul ei! Si ghiciti ce-o sa obtineti...
Pentru mine, teoretic vorbind, cazul este inchis si partial spre rezolvare. M-am interesat de pretul unui suport motor hidro-elastic de la dezmembrari (100ron de Logan 16v), sper sa nu am de furca cu adaptarea la partea dinspre motor (cea din caroserie se potriveste sigur, am vazut din fotografiile postate anterior - si era si normal, ca doar Prestige-ul nu vine cu o alta caroserie)
Iar de rezonanta la 2000rpm sigur voi putea scapa cand voi inlocui finala cu una tot de la un motor 16v.
Si daca stiam eu toate astea, nu-mi era mie mai usor, acum cateva luni cand am achizitionat masina, sa aleg direct motorul 1.6/16v?....
klaus
QUOTE(dia_ph2 @ 26 Feb 2009, 14:10)
M-am interesat de pretul unui suport motor hidro-elastic de la dezmembrari (100ron de Logan 16v)[...]
Iar de rezonanta la 2000rpm sigur voi putea scapa cand voi inlocui finala cu una tot de la un motor 16v.
*

Te astept cu impresii dupa ce faci modificarile.
Intre timp poate ar merge o analiza a metodelor de eliminare a armonicilor motorului...
Mihai_67
Salutari.
Cer si eu ceva sfaturi in legatura cu isonorizara Loganului de la cei m-ai priceputi de forum, am postat detalii pe postul 1752 dar nu am primit nici un sfat inainte de a face lucruri bune sau proaste.
Multumim respectuos pt indrazneala smile.gif
dia_ph2
Revin cu rezultate preliminare din experimentul "prinderea esapamentului la Logan 8v dauneaza grav confortului acustic".
Din cele 3 prinderi pe care le are esapamentul la caroserie, cel care se anuleaza (dpdv experimental) cel mai usor, este ultimul. Este suficient sa picurati ceva ulei pe suportul de cauciuc, iar acesta va iesi foarte usor, lasand tacerea sa se astearna pe locurile din spate. Toba sta foarte bine (la ralanti), fara a avea nevoie de sprijin.
Desfacerea celei de-a doua prinderi aduce si ea un plus de confort, de data aceasta pe locurile din fata. Nu incercati insa acest lucru decat daca sprijiniti capatul final al esapamentului.
Cea de-a treia prindere ramasa, cea de langa motor, aduce si ea rezultate bune la accelerarea in gol a motorului la 2000rpm, la ralanti efectul acesteia fiind mai putin sesizabil.
Acest experiment a fost bazat pe masuratorile facute anterior, unde am constatat transmiterea rezonantelor motor/esapament indeosebi pe locurile din spate.
Imi pare rau ca nu am putut face masuratori pt a avea o informatie precisa asupra reducerii zgomotului, dar, subiectiv vorbind, este foarte insemnata.
In alta ordine de idei, am cumparat suport motor hidro-elastic (de la un Logan 16v dezmembrat), insa cea mai mare problema este ca nu stiu inca cum o sa-l adaptez.

Dragman
Am montat si eu isonorizant capota si perete antifoc.De la dezmembrari le-am luat.Le-am montat in weekend si am avut si ocazia sa le testez la drum in afara Buc.Parerea mea ca se simte diferenta.Motorul se aude mai infundat,iar la turatii mai mari,in jurul a 3000 rpm este mai silentios. smile.gif
dia_ph2
[attachmentid=1627504947][attachmentid=1627504948]
[attachmentid=1627504949]

Cam asa arata suportul hidro-elastic pentru motor la Logan 16v.
burtosu
Si cam ce are in plus acest suport fata de cel de la 1.4,1.6 8V?Intreb ptr ca sunt interesat in a spori confortul acustic din habitaclu,iar la nivelul prinderilor esapamentului nu se poate face nimic?
klaus
un suport hidro-elastic (are un lichid in el) e mai elastic (in general) decat unul doar din cauciuc.
Suportul de motor de la DSN este tot hidroelastic.
hobit
Hi, guys.
I know, there is an English corner on this web but I especially like this thread. So I would like to ask you something in English if possible as I am from Czech Rep. and don´t understand Romanian language at all (but I slowly start to understand some technical terms). I like a lot these pages anyway because I´m very interested in problem of sound insulation of my Logan MCV 1.6 MPi and here are lots of inspirative and investigative photos dealing this. I also did particular sound insulation of my Logan (I use sikadamp mats, polyester fibre textile, basotect foam) and want to continue this Year.
I would like to ask these questions:
1. What is shown on the snaps of downside of the logan body on page 58 down and on page 59?
2. I find Logan noisy between 3400 and 4000 rev/min, probably because of gear box. Did you also find out this problem? If yes, do you have any idea how to solve it? Do you think that some gearbox silencers like Xeramic can help it at least?
3. Do you some idea how to solve the noise conduction in the gap between aripã and engine department? It was widely discussed especially by Ironick and Klaus on Page 50 of this thread.
4. Do you have some experiences or url's helping me to insulate the firewall between interior and engine compartment? How difficult is to install the factory sound insulation from diesel and 1.6 16V versions on the wall as shown on snaps from Victorine on page 55 down.

Thanks for practising your English and I look forward Your advices
dia_ph2
http://www.bentleypublishers.com/product.htm?code=VU48


[attachmentid=1627506891]
dia_ph2
Am refacut experimentul "prinderea espamentului". De data aceasta, am scos numai prinderea finala (la care am avut acces mai usor) si am facut o masuratoare necalibrata. Importanta este diferenta intre cele 2 situatii: cu/fara prindere.

[attachmentid=1627507247]

Deci nu m-am inselat asupra reducerii zgomotului pe scaunul din spatele soferului.
dia_ph2
Nu stiu la altii cum e, dar la mine, o mare sursa de zgomot este trecerea cablului de ambreiaj prin tablier. Cum se manifesta? Opriti radioul si aeroterma, ridicati putin cu varful piciorului pedala de ambreiaj, si, daca nu sunt singurul cu problema asta, o sa simtiti ca se inchide portita lasata deschisa spre motor. Apasati doar 1cm si o sa simtiti diferenta. Apasati pana la capat si ascultati. Nu, nu este vorba despre clasica problema a ambreiajului (sunet de diesel care dispare la calcarea ambreiajului). Si pentru cei mai exploratori, trageti cu urechea langa pedale (bineinteles, lasati usa deschisa, tarati-va pe jos, lustruind pragul masinii, intr-o zona cat mai linistita si feriti de privirile indiscrete). O sa observati ca de-acolo vine zgomotul - de la trecerea cablului de ambreiaj prin tablier. Si pentru cei comozi, incercati o accelerare moderata de la 1600-1800rpm cu sau fara ridicarea usoara a pedalei de ambreiaj. Astept rezultatele, sa vad daca sunt singurul "norocos".
Lostboy
O sã încerc ºi revin cu impresii. ms
klaus
QUOTE(dia_ph2 @ 16 Mar 2009, 09:54)
O sa observati ca de-acolo vine zgomotul - de la trecerea cablului de ambreiaj prin tablier.
*

La alte masini pentru astfel de pedale (cu cablu) exista batatoare acustice pe pedala, ca sa limiteze transmisia vibratiilor si a zgomotelor.
Eu as incerca astuparea "gaurii" cablului cu vaselina.
dia_ph2
Inca nu-mi dau seama pe unde se deschide portita, cu toate ca am incercat sa scot cablul de ambreiaj, dar n-am reusit pentru ca mi-a fost teama sa nu rup ceva. De pedala l-am detasat orbecaind, dar n-a vrut sa iasa deloc inspre motor, probabil n-am tras eu suficient de tare sau nu am apasat pe ce trebuie. Vaselina ar putea fi o solutie, dar numai daca zgomotul se propaga intre cablu si camasa.
IRONICK
QUOTE(klaus @ 16 Mar 2009, 12:33)
La alte masini pentru astfel de pedale (cu cablu) exista batatoare acustice pe pedala, ca sa limiteze transmisia vibratiilor si a zgomotelor
Am eu si pentru ambreiaj, dar cica singura nu vrea sa se monteze.
QUOTE(dia_ph2 @ 16 Mar 2009, 12:55)
De pedala l-am detasat orbecaind, dar n-a vrut sa iasa deloc inspre motor, probabil n-am tras eu suficient de tare sau nu am apasat pe ce trebuie
Pentru ca ai nevoie de un patent sau sfic sa stragi gulerul de plastic ...
Dragman
La mine in jurul turatiei de 2000 rpm vibreaza pedala de ambreiaj...uneori scoate un bazait,alteori un mugit...daca bag varful pantofului sub ea putin dispare sunetul.Cred ca o solutie ar fi astuparea gaurii de trecere a cablului cu o garnitura de silicon sau ceva moale...burete...si prinderea unei greutati mici de cablu care sa nu mai permita vibrarea acestuia...
IRONICK
Apropo ... la Megane 1 s-a uitat cineva la cablu?
dia_ph2
Tocmai ce m-am uitat pe autobild.de, unde sunt prezentate valori ale zgomotului interior la diverse marci cu diferite motorizari (sectiunea de test). Intre ele, gasesc 2 teste, Logan 1.4 new/Golf 4 sh, Logan 1.4/Lada.
In primul test Logan este cea mai proasta masina posibila, cu distanta de franare super-mare, tehnologie foarte simpla si foarte veche, zgomot 62/75/77 dbA la viteza 50/100/130km/h, fata de G4 cu 60/69/72 dbA (echipare Logan cu Montana).
In al doilea test insa, Loganul devine brusc silentios 61/68/71 si bate nu numai Lada 62/72/75 ci si multe alte masini.
Care o fi adevarul? Cum s-a masurat si ce anume este inconsecvent numai la Logan?

http://74.125.43.132/translate_c?hl=ro&sl=...CAzq7pcHNYLQldw


http://74.125.43.132/translate_c?hl=ro&sl=...AgM5CzdmBk7Ch_A
klaus
La inceputul anului 2005 presa germana, mana in mana cu niste producatori autohtoni (nemti) tragea cu tunurile din toate pozitiile pe logan, probabil vazand in el o amenintare la piata SH, asa cum a aratat si cunoscutul "test al elanului" de la ADAC care s-a dovedit de fapt o basina rasuflata si un "test dinamic" care nu respecta specificatiile testului elanului ci era "hai sa vedem cand se rastoarna" http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,366757,00.html (discutat aici cu multe argumente la http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=23318&st=0 )
Dupa ce le-a fluturat renault niste amenintari de daune si dupa ce si-au dat seama ca piata nemteasca nu e o piata pentru astfel de masini au devenit si ei mai obiectivi.
dia_ph2
QUOTE(Lostboy @ 16 Mar 2009, 10:21)
O sã încerc ºi revin cu impresii. ms
*



E doar la mine sau "asa e la toate"?
andreyi
Va salut. Am un Ambiance 1.4 din 2005 si doar ce mi-am pus si eu zilele astea la un prieten mecanic o "blana" de capota si un perete d-ala ignifug intre motor si habitaclu de la un logan diesel de la dezmembrari. Chiar se simte ceva diferenta, insa prinderea nu s-a mai putut face in toate clemele alea, se pare ca difera un pic caroseria de la diesel la a mea.
IRONICK
Pentru cei care vor sa isi mai linisteasca masina la gropi, au aparut clipsuri de plastic cu garnitura de cauciuc. La fel ca la masinile mai scumpe.
Lostboy
Ai cumva codul de la clipsurile astea?
ms
burtosu
Am vazut astazi la mine 1.6 mpi ca nu are batator acustic la traseul de evacuare.Asa e la benzinare?
MMM
[quote=hobit,10 Mar 2009, 09:35]
Hi, guys.
I know, there is an English corner on this web but I especially like this thread. So I would like to ask you something in English if possible as I am from Czech Rep. and don´t understand Romanian language at all...




Proè ne zkusit pou¾ít Google Translate? Bylo by pro vás jednodu¹¹í získat znalosti z èlenù tohoto fóra! Pouze lep¹í! google.gif
dia_ph2
Am achizitionat 2 batatoare acustice (pret 5 lei/bucata de la dezmembrari) si intentionez sa experimentez putin rolul acestora, raspunzand astfel curiozitatii multor cititori ai acestui topic Pentru aceasta, am confectionat un suport de proba care permite amplasarea in orice punct al coloanei de esapament. Rezultatele (masuratori, grafice, interpretari) - cat de curand.

[attachmentid=1627512129][attachmentid=1627512130]

hobit
[quote=MMM,28 Mar 2009, 20:50]
[quote=hobit,10 Mar 2009, 09:35]
Hi, guys.
I know, there is an English corner on this web but I especially like this thread. So I would like to ask you something in English if possible as I am from Czech Rep. and don´t understand Romanian language at all...
Proè ne zkusit pou¾ít Google Translate? Bylo by pro vás jednodu¹¹í získat znalosti z èlenù tohoto fóra! Pouze lep¹í! google.gif
*

[/quote]
MMM - thank for the tip.
I have tried to use Google Translate, but the results of the translation were almost unusable.
Hobit.
dia_ph2
Off topic - cine a auzit de varicela, isi da seama ca rezultatele experimentului meu nu vor fi cunoscute prea devreme.... sad.gif
loganmpi16
QUOTE(burtosu @ 28 Mar 2009, 17:09)
Am vazut astazi la mine 1.6 mpi ca nu are batator acustic la traseul de evacuare.Asa e la benzinare?
*



Eu am un ambition 1,6 mpi din 2005, aprilie si m-am uita astazi sub masina>> are batator acustic la vreo 10 cm dupa catalizator. radmasa.gif Nu stiu cat ajuta pentru ca tot aud o bataie a coloanei de evacuare atunci cand motorul este sub turat sau cand plec de pe loc. Inca nu imi dau seama de susra zgmomotului. Si mai am o preblema (daca o mai au si altii ma mai linisteste): imi "fluiera" cutia de viteze. In alta ordine de idei, astazi am pus in aplicare ideile impartasite de ceilalti forumisti (Klaus in special> iti raman profun indatorat pt ideile pe care ni me impartasesti) si m-am apucat de insonorizarea peretelui de foc. De anul trecut mi-am procurat o blana de capota si una de diesel din spatele motorului, dar nu s-a simtit prea mult reducerea zgomotului in interior. Drept dovada ca peretele antifoc nu este suficient acoperit antifonic. Astazi mi-am pus si un absorbat fonic de pedalier, iar pe peretele antifoc am folosit 3 straturi de vopsea insonorizanta si un strat de minet pe peretele antifoc, in special in spatele injectoarelor si in spetiile in care intra in habitaclu conductele AC, furtunele de apa calda pt incalzire si acel capac de cauciuc subtire unde intra un manunchi de cabluri in partea dreapta. Am ramas surprins de rezultatul obtinut. Sotia a condus-o mai pe seara si a remarcat singura ca este mai silentioasa!!!!!!!>>> Asta venind de la o femeie e de apreciat. (merci inca odata Klaus pt ca ne-ai indrumat la locurile producatoare de zgomot.
Cand mai prind o zi libera ma apuc si de antifonarea pedalierului pe partea de interior.
LuluMOB
Si las mine fluierã cutia, mai ales a 3-a; cred cã o insonorizare corectã opreºte fluieratul, dacã sunt foarte atent îl aud ºi la maºini mai serioase dar e mult mai bine ascuns.
IRONICK
Zgomotul de cutie se insonorizeaza simplu. Se continua cu acelasi tip de material insonorizarea pana la oala din stanga. Pentru acoperirea pompei de servo am folosit insonorizant de la Clio 2 ...
CriSTI68
prima parte
dia_ph2
Cum era proverbul acela? Cine nu are batator acustic sa-si cumpere? ... Parca asa ceva... nu-mi amintesc sigur...


[attachmentid=1627515753]

Pozitia microfonulului pe locul pasagerului din spatele soferului, la nivelul capului. Legenda: verde-fara batator, mov-pozitia din fabrica, galben-batator pus langa prinderea nr2 la sasiu (dupa intermediara)


[attachmentid=1627515754]

Pozitia microfonului pe locul soferului. Legenda: albastru-fara, verde-pozitia din fabrica, mov-langa prinderea nr2

Concluzii preliminare: chiar daca nu pare acordat optim, trebuie neaparat montat de catre cine nu-l are.
Nu stiu inca daca efectul de reducere al vibratiilor este cumulabil pentru 2 batatoare acustice (gen unul pe pozitia din fabrica, intre catalizator si intermediara, altul langa prinderea nr2, cea de dupa intermediara).
Presimt insa ca o intermediara de 1.6/16v va face o diferenta mai mare, pentru ca n-ar mai iesi pufaind gazele de esapament, implicit n-ar mai vibra coloana asa de tare, iar rolul batatorului acustic va fi mult usurat.




Dsign
Vorbind de evacuare, zilele trecute am actionat in sens invers si sper sa va ajute concluzia. Adica aveam dinainte montata o finala sport, tip Remus Hardline care facea foarte mult zgomot.

Am fost la un atelier specializat si am schimbat teava de esapament de la catalizator spre final cu una cu acelasi diametru ca al celei care intra in catalizator. Prima data nu am scos intermediara, si am pastrat batatorul acustic in pozitia lui. Impresia a fost de reducere a zgomotului. Repet, tot ce am facut a fost sa un o teava mai groasa de la Cat spre final.

Dupa 2 zile, m-a chinuit talentul si am scos intermediara (scopul modificarilor facute de mine la esapament nu este acela de a reduce zgomotele). Am constatat ca aceasta este de tip "trecere directa" si nu afecteaza mai deloc curgerea gazelor. In schimb, are un rol determinant in reducerea zgomotului de esapament. Fara intermediara, evacuarea urla de zicia sta sa se rupa, plus ca la 3500-4000-5000 rot/min intra intr-o rezonanta de zici ca-i o Lada veche cu toba sparta. O sa-mi pun o intermediara de inox, ca deja nu se mai poate sta in masina.


In alta ordine de idei, dupa celebra operatiune de ceruire, am continuat si eu lucrul la insonorizare. Am lipit niste fonomin de mocheta din portbagaj, si cea de pe podea dar si cea de pe laterale. Apoi am taiat o bucata suficient de lunga de fonomin incit sa ajunga de sub luneta pana la pedalierul spate, trecind pe deasupra rezervorului. Bucata asta este continua. Imbunatatirea a fost sesizabila, mai ales dpdv al zgomotului de rulare. (am anvelope late, care produc destul zgomot la viteze maricele) Timp de lucru : aprox 2 ore.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.