Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antifonare capotã, inclusiv blanã, pedalier
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
modream
zgomotul de rulare = zgomotul pneurilor pe asfalt
osirus

Pai inseamna ca si cel al motorului a scazut cu acelasi procent!O mare parte din zgomotul de rulare,vine din spate(portbagaj)si asta am sezizat cu ceva timp in urma cind am mers fara perna,bancheta spate si mocheta portabagaj!Era un zgomot in masina blink.gif .........o mare importanta o are si izolarea fonica a portabagajului fata de habitaclu(ceea ce e in lucru la mine).Mai am sa pun un placaj cu pisla in spatele spatarului si e gata!Deja in stadiul in care e acum se cunoaste ceva reducerea zgomotului(cam 20-30%)!
collinro2
@modream: spui ca ai avut 2 mp de aluband, adica probabil o rola de 20cm latime. Si ca nu ti-a ajuns decit pina in zona picioarelor pasagerilor din spate. Ma cam mir, trebuia sa iti ajunga. Daca nu le-ai pus una peste alta, ci una linga alta (fisiile, ma refer), cred ca 2 mp sunt suficienti pentru podea. Nu si pentru acoperirea partii pe care sta bancheta din spate. Iar pisla cred ca se poate pune lejer sub chestiile alea din polistiren. La pasager nu e nici o problema, ca nu ai pedale. La sofer, trebuie ajustata doar partea din fata a polistirenului. Eu asa am facut si nu e nici o problema. Eventual, se dezlipesc bucatile de pisla lipite de fata inferioara a polistirenului.

Azi am pus aluband si pee de 4 mm in usile din fata si aluband sub bancheta din spate, pe toata suprafata precum si sub mocheta aia de la boxele din spate, ca imi zdranganea. Mi-a intrat o rola de 15cm latime aluband. In usi am acoperit toata fata interioara a fetei exterioare a portierei. Si, dupa cum s-a mai discutat aici, daca desfaceti usile sa aveti ceva lubrefiant sau anticoroziv, gen spray (cu multumiri cuiva rolleyes.gif ) ca trebuie dat la greu in partea inferioara a usii mai ales, ca pe acolo curge intr-adevar apa cind ploua, domnule!
modream
am avut 2 role de 10 cm de aluband... si nu prea au cum sa ajunga. am inceput sa pun aluband cat mai de sub "cauciucul" de la picioarele pasager dreapte - sub pedale.
nu sunt suficienti 2 mp. podeaua are multe nervuri care inghit mai mult asuprafata decat te-ai gandi... asta daca vrei sa nu lasi spatiu neacoperit...tunelul central iar mai mananca o gramada... cel putin 3 mp ar fi trebuit si nici cu aia nu cred ca se acoperea 100% portiunea de sub bancheta spate care e numai tabla goala...
cibo
Se poate folosi in loc de "blana" zapada artificiala folosita in constructii? Aia se foloseste la izolare fonica si cred ca tine si la apa. Daca s-a mai intrebat acest lucru imi cer scuze. Mi-a scapat!
collinro2
si rezultatele? Se simte?
Steve From Oradea
Salut!

Va rog ajutati-ma.Am fost in mai multe magazine de materiale de constructii si se uitau la mine cand ceream aluband.Vreau sa izolez masina fonic,si am inteles ca aluband-ul e cel mai potrivit cu folie PEE,dar aluband nu gasesc.
Voi unde ati gasit si cum ati cerut?Se spune si altfel,sau are o alta denumire?Ajutati-ma,please!
Dsign
aluband ii zice doar la den braven din cite stiu eu... eu am mai gasit pe la 3M ceva asemanator, dar era muuuult mai scump. alubandul asta se vinde direct din reprezentantele den braven catre utilizatori industriali, nu se comercializeaza in magazine... cel putin mie asa mi-a zis gagica de la receptie...

intra pe site-ul www.denbraven.ro si vezi care-i cea mai apropiata reprezentanat de tine...
klaus
Sa mentionez, asa in treacat, ca de cateva luni este un Praktiker si la Oradea?
Dsign
se vinde asa ceva in praktiker??? blink.gif blink.gif da eu...mie mi-a zis aia ca... f@#k it!!!!! mellow.gif
modream
se vinde, stai linistit. si eu cand m-am dus si am intrebat dac au aluband fo 2 au zis ca nu exista asa ceva la ei.... cam al 4-lea a reusit sa-mi arate pe ce raft era smile.gif. da eram sigur ca au, d-aia am insistat smile.gif.
Steve From Oradea
Salut!

Mersi pentru ajutor,pana la urma am gasit ce am cautat la un magazin Diego.
Am insonorizat compartimentul motor si plasticele de la rotile din fata.
Rezultat:cu 20-25% a micsorat zgomotul din interior in timpul mersului.
thesys

care plastice, ca nu ma prind de faza...

QUOTE(Steve From Oradea @ 1 Jul 2005, 15:37)
.. si plasticele de la rotile din  fata.
*



Codrin
se refera probabil la partea interioara a aripilor, care nu are nimic pe ea si zangane intr-o veselie pietricelele pe ea
Steve From Oradea
Asa este,KarM'ac
collinro2
Steve, si cum ai izolat tu compartimentul motor? Poti sa dai niste detalii? Ca aici suntem o Comunitate de Informatii, nu tinem secrete.
Steve From Oradea
Luni revin cu niste poze!
In principiu am folosit folie pentru parchet,aluband si dublu adeziv!
Va doresc un weekend placut!
lungan
Deocamdata mi-am pus doar cheder pe canturile de sub capota. A durat aprox. 10 min si a costat 165.000 rol. Personal nu am remarcat o mare diferenta dupa asta in ceea ce priveste zgomotul interior. Am LGN 1.4 si din proprie experienta pot spune ca oricum e mai silentios decat unul 1.6. Am mers cu un 1.6 si la 120 km/h incepea sa se auda foarte ciudat in habitaclu. Cam ca la vechea berlina... Un zgomot infundat, mie unul nu mi s-a parut ca ar fi motorul. Acum sa nu va imaginati ca nu se putea sta in masina. Dar de la 120 km/h se auzea cu totul altfel. La mine nu remarc nici o schimbare in ceea ce priveste zgomotul atunci cand trec de 120 km/h. Ba mai mult, daca as schimba cauciucurile cu care vine echipata masina si as pune unele de marca, masina ar fi chiar silentioasa. Cred ca mare parte din zgomot e de la pneuri.
Asa ca deocamdata n-o sa-mi "captusesc' masina cu nimic. O sa-mi pun si eu o blana originala atunci cand o sa apara LGN diesel.Ca sa fie si estetic.
Andy LGN
QUOTE(lungan @ 4 Jul 2005, 11:02)
Am LGN 1.4 si din proprie experienta pot spune ca oricum e mai silentios decat unul 1.6.
*



Pai normal. Nu stiai ca astea de 1.4 sunt 16V?

Acum pe bune nu ca am eu 1.6, dar trebuie sa recunoastem ca cel de 1.4 se aude altfel (in sens negativ parerea mea si a altora care se si pricep), ceva asemanator tzacanitului de la Cielo.
Si blana de Logan Diesel cred ca o sa o cumperi la un pret mai mult decat PIPERAT
Alecs_TGA
unii poate mai stau sa le arate si altii motorul V8 al Logan-ului smile.gifsmile.gif si trebuie sa fie estetic, oricum daca pe om il lasa buzunarul sa dea vreo 1-2 mil cam cat cred ca o sa fie o blana dinaia treaba lui! banii lui !
lungan
QUOTE(Andy LGN @ 4 Jul 2005, 11:02)
Pai normal. Nu stiai ca astea de 1.4 sunt 16V?

Acum pe bune nu ca am eu 1.6, dar trebuie sa recunoastem ca cel de 1.4 se aude altfel (in sens negativ parerea mea si a altora care se si pricep), ceva asemanator tzacanitului de la Cielo.
Si blana de Logan Diesel cred ca o sa o cumperi la un pret mai mult decat PIPERAT
*



Am gresit cand am spus ca cele de 1.4 sunt mai silentioase. Si oricum, nu era vorba decat de zgomotul la peste 120 km/h. Trebuia sa spun ca Loganul de 1.6 cu care am mers este mai zgomotos decat cel 1.4 pe care il am smile.gif. Iti spun sincer ca la 120 km/h parca era alta masina. Zgomotul nu era foarte puternic (in nici un caz chestii de genul "nu te puteai intelege om cu om" smile.gif ), dar complet diferit de cel la viteze mai mici. La mine nu se intampla asa ceva: zgomotul este acelasi (acelasi tacanit smile.gif ) care creste sau descreste in intensitate in functie de viteza.
Am mers numai cu unul de 1.6 si nu trebuia sa generalizez. In mod normal cele 16V de pe 1.6 ar trebui sa faca diferenta. Cred insa ca zgomotul nu venea neaparat de la motor.
Sper sa mai am ocazia sa merg cu un logan 1.6 si sa vad care e realitatea. Pana atunci poate-mi spui tu daca simti vreo schimbare atunci cand treci de 120 km/h.
IRONICK
De unde ... scoateti voi tacanit-ul asta ? Motorul de 1.4 este diesel cumva ?
Diferenta majora intre 1.4 si 1.6 este de cursa piston.
Sa spuna un "altii care se pricep" cum influenteaza cursa zgomotul la un motor.

Alezaj x Cursa (mm) 79,5 x 70 79,5 x 80,5
Raport volumetric 9,5 : 1 9,5 : 1
lungan
QUOTE(ironickSQUAD @ 4 Jul 2005, 12:45)
De unde ... scoateti voi tacanit-ul asta ? Motorul de 1.4 este diesel cumva ?
Diferenta majora  intre 1.4 si 1.6 este de cursa piston.
Sa spuna un "altii care se pricep" cum influenteaza cursa zgomotul  la un motor.

Alezaj x Cursa  (mm)  79,5 x 70  79,5 x 80,5
Raport volumetric              9,5 : 1          9,5 : 1
*




laugh.gif .
Mai bine o dam de-un topic: 1.4 vs 1.6.
Fiecare tine cu a lui. laugh.gif. Cele 16V de pe 1.6 fac motorul sa mearga mai "intins". Spun asta sa se bucure cei cu motoare 1.6. Diferenta e insa f. f. mica in ceea ce priveste zgomotul. La relanti se simte. In mers eu nu cred c-as putea sa fac diferenta.
Cat despre tacanit... e mai degraba un rontait. wink.gif .
mario1980
Dragii mei,

Are cineva timp si curiozitate sa incerce sa faca o izolare fonica a catalizatorului, eventual si a tobei intermediare? Cu antifoniu termorezistent, cu pisla, cu aluband, puse peste un izolant termorezistent, cu ce credeti voi... doar un test?
Citiva kilometri sa tina, nu ceva definitiv. Eu sincer nu am timp, si nici nu prea am pe unde sa fac operatia, dar va pot spune ca suna inoxul ala din tobe si catalizator... mai frumos decit un diapazon. Daca spalati masina, dati putin cu un jet de apa, oricit de slab ar fi el, pe catalizator (indicat sa nu fie imediat dupa ce ati oprit motorul), si ascultati ce frumos suna...
Poate face un entuziast, macar o invelire partiala a esapamentului, poate cu pisla pusa peste o folie metalica, ceva... legat cu sirma daca vrea... numai sa ne comunice si noua daca are efect...
Aveti totusi grija sa nu puneti ceva sa porniti vreun incendiu, si sa aveti macar o sticla de apa pe post de stropitoare.

Va multumesc!
klaus
ihi, direct pe catalizator care ajunge si pe la 600 grade C...Ia sa vedem, cine se arunca...
mario1980
QUOTE(klaus @ 5 Jul 2005, 13:55)
ihi, direct pe catalizator care ajunge si pe la 600 grade C...Ia sa vedem, cine se arunca...
*



Nicidecum direct, credeam ca s-a inteles, dar pentru un test "la rece" se poate pune si pe catalizator direct. Cred ca in 20 de sec cu motorul pornit si apoi turat la 3000 rpm, nu-i pericol, si-ti dai seama daca merita sau nu.
Am scris cele de mai sus, cu convingere in suflet ca nu se va apuca nimeni sa dea cu antifoniu pe catalizator, sau sa puna pisla direct pe el. Sau am gresit, presupunind asta ? blush.gif
O sugestie ar fi sa se infasoare catalizatorul de citeva ori cu o plasa de sirma cu ochiuri mici, apoi pusa pisla peste acea plasa.
Este vorba doar de un test, va rog sa nu uiati asta. Solutii constructive cautam mai tirziu daca este cazul.
Sau poate stie cineva de vre-un antifoniu termorezistent, stiu ca la unele masini am vazut pe tobe asa ceva...
klaus
QUOTE(mario1980 @ 5 Jul 2005, 14:13)
Nicidecum direct, credeam ca s-a inteles, dar pentru un test "la rece" se poate pune si pe catalizator direct. Cred ca in 20 de sec cu motorul pornit si apoi turat la 3000 rpm, nu-i pericol, si-ti dai seama daca merita sau nu.
Am scris cele de mai sus, cu convingere in suflet ca nu se va apuca nimeni sa dea cu antifoniu pe catalizator, sau sa puna pisla direct pe el. Sau am gresit, presupunind asta ?  blush.gif

La cum intelege lumea pe aici...cred ca ai gresit. de-aia am simtit nevoia sa punctez problema, ca nu-i chiar asa cum se vede...
Dsign
eu nu cred ca e necesar asa ceva...cel mai sanatos: antifonare bine facuta in habitaclu, in zona tunelului median, pe unde trece galeria de evacuare...

pt cine vrea, se monteaza o toba de inox cu evacuare directa (finala), si se monteaza pe galerie un element flexibil (vedet la klaus, ca dinsul a facut asa ceva). se vor schimba foarte multe, si cu mult mai putine riscuri decit cu izolarea catalizatorului... blink.gif ce idei blink.gif
lungan
Chestia asta cu izolatul catalizatorului e in van. Cum zicea si Klaus, catalizatorul ajunge la temperaturi foarte ridicate. Azi cand mi-am spalat masina, atunci cand am dat cu apa pe el a inceput sa "sfaraie". Apa se evapora instantaneu. La ce bun sa-l izolezi, daca nu poti merge asa decat foarte putin?! De dragul de a munci?
mario1980
QUOTE(lungan @ 5 Jul 2005, 15:39)
Chestia asta cu izolatul catalizatorului e in van. Cum zicea si Klaus, catalizatorul ajunge la temperaturi foarte ridicate. Azi cand mi-am spalat masina, atunci cand am dat cu apa pe el a inceput sa "sfaraie". Apa se evapora instantaneu. La ce bun sa-l izolezi, daca nu poti merge asa decat foarte putin?! De dragul de a munci?
*



V-as ruga sa postati la obiect, daca aveti ceva folositor si neevident de spus.Sint constient si eu de faptul ca acel catalizator se infirbinta rau, era vorba de un test, va rog sa intelegeti asta! Daca nu ati putut intui, scopul era sa se verifice cit sint de "vinovati" (catalizatorul si poate toba mica) de zgomotul la peste 3k ture.. As aprecia ceva rezultate practice, daca se poate, daca nu, am sa fac eu singurel cind oi avea timp. Daca as fi dorit aprecieri dupa ureche, precizam.
Repet: stie cineva daca se gaseste, si eventual ceva specificatii, antifoniu termorezistent? Poate s-ar putea pune macar pe toba mica si tevi... Nu cunosc mai nimic in directia asta. Poate cineva sa dea o mina de ajutor, fara sa trancaneasca pe-alaturi, ca o baba?
Cineva pe acest forum a avansat mai demult ideea sa prindem o greutate, ceva de catalizator, sa-i modificam frecventa de rezonanta. Atunci nu credeam ca va avea vre-un efect, dar de cind am avut ocazia sa-l aud cum "cinta", ma gindesc sa incerc si varianta aceasta cindva. Am spus atunci ca nu este importanta acea frecventa de rezonanta proprie a tobei, pentru ca nu avusesem ocazia sa vad asa o toba de inox. Va rog nu va lasati ego-urile sa zburde inutil si fara rost pe tema asta. Incerc sa fac ceva constructiv, poate una din cele doua variante, cu antifoniul termoizolant-daca exista asa ceva, si cu modificarea masei catalizatorului, aduc vre-un rezultat pozitiv. Nu cred ca sint prea greu de realizat.
Toate cele bune!
klaus
1. Si eu si rdesign ne-am batutu gura degeaba cand am sustinut ca de vina este esapamentul... Oricum, e bine ca a inceput lumea sa inteleaga.
2. Antifon termorezistent NU EXISTA (cel putin la noi) si eu personal nu am auzit sau vazut vreo modalitate de genul asta de insonorizare a catalizatorului sau a tobei. Antifonul are rolul de a rigidiza suportul, si are la baza bitumul sau asfaltul, care au prostul obicei sa se topeasca la temperaturi. Este avertisment negru pe alb peste tot a nu se da tobele si catalizatorul cu vopsele, fie ele si termorezistente. Vorbim totusi de temperaturi de 300-400-600 grade C.
3. Legat de esapament, se pare totusi ca versiuna de fabrica este un raport optim costuri/rezultat. Inlocuirea cu esapamente mai prospere si mai mari nu a dat rezultate deosebite. De altfel esapamentul isi face oarecum datoria (nu se aude tare la iesire...), insa s-ar putea ca problema sa fie si de la numarul de site, modul de realizare, testarea rezonantei camerei de expasniune (toba intermediara). Sunt multi factori de influenta.
Insa cel mai important factor de influenta, fara doar si poate, este insonorizarea deficitara. Cred ca nu ati mers cu loganul meu, ca atunci v-ati fi schimbat parerea despre ce trebuie insonorizat. Sunt modalitati suficient de simple si care incumba infinit mai putine riscuri. Asta ca sa zburde zburda, zburda egoul meu pe aici pe tarla. cool.gif
mario1980
Buun, macar o parte a problemei mele a fost rezolvata. Am insistat pe antifoniul pentru esapament, pentru ca dupa ce-am cautat pe net, citisem pe un alt forum de un tip care cauta vopsea termoizolanta, sa-si vopseasca nu numai tobele dar chiar galeria de evacuare,si i s-a raspuns ca se gaseste asa ceva parca la Carrefour (sper ca am scris bine). Totusi am vazut cind eram mai mititel, parca la un Nissan Sunny, teava de legatura (atit mi-a ramas in minte) acoperita cu un strat gros de antifoniu, ca il zgiriase intr-un fier ceva. Deci, macar in sufletul meu, o raza de speranta...
Multumesc, Kaus. Nu la al tau m-am referit...
Acum, ramine de vazut daca are vre-un efect modificarea masei catalizatorului, eventual a tobei mici, dar asta este detul de usor de facut. Daca nu o face nimeni pina atunci, o voi face eu intr-un viitor destul de indepartat.
rdesign
@mario 1980 - Lasa esapamentul asa cum este. Prietenii stiu de ce.
Daca urmaresti de mai mult timp forumul asta, observai ca de fiecare data cand Klaus a facut o afirmatie, a facut-o in cunostinta de cauza si nu s-a hazardat sa spuna prostii, doar ca sa se afle in treaba.
In cazul ce se dezbate aici,din nou el e bine informat si, in lumea actuala, cine detine informatia este lider.
El stie despre esapamentul pe care eu l-am schimbat integral, facut la Borla.L-am informat telefonic chiar in ziua in care l-am facut, dupa ce am parcurs cu masina cam 150 km si i-am spus impresiile mele cat mai obiectiv posibil.
Numai cuvinte de lauda despre cei de la Borla, modul de lucru, profesionalism, calitate a executiei etc., dar nici ei nu sunt vrajitori.
Eu nu le-am cerut esapament de fuga ci unul silentios. Nu am vrut diametre mai mari la teava si tobe sport, iar ei au facut tot posibilul .
Au pastrat diametrul tevii, dar cu perete mai gros decat cel original, ca sa nu vibreze, au montat prin sudura flexibil Bosal - tipul triplustratificat - au confectionat detenta (toba intermediara) tip stadion, dubla ca marime, si amortizor de zgomot (toba finala) cu 25%volum mai mare. Tobele sunt captusite pe interior cu vata metalica si minerala.
Repet o lucrare exceptionala, executata in permanenta in fata mea. Nu are rost sa mai comentez asupra calitatii materialelor si executiei.
Finalul este ca am castigat cateva procente de zgomot mai mic, atentie, dupa schimbarea intregului esapament cu unul complet nou, net superior calitativ.
Concluzia finala - sub aspectul zgomotului - esapamentul de fabrica este optimul compromis. Orice castig de comfort acustic este minim si se face cu efort mare si cheltuiala pe masura.

Acum referitor la "copilaria" de a antifona esapamentul, cat antifon vrei sa dai tu pe tobe, daca ale mele sunt pline integral cu cu vata minerala, cu rezultatul expus.

Off topic : Ii sfatuiesc pe cei care doresc sa obtina performanta sa apeleze la un esapament nou, direct flow, de tipul expus. Personal, desi nu am urmarit performanta, ci silentiozitatea, am sesizat ca motorul trage mai bine si - stupoare - am consumul mai mic, cam cu 0,5 litri la suta.
Celor care insa le vine sa modifice esapamentul pentru confort acustic, stati potoliti, aveti un esapament bun asa cum este.
osirus

Cred ca e cam costisitoare inlocuirea intregului traseu de evacuare cu toate ca asa cum il descrii tu are un zgomot mai redus.Daca se mai adauga la asta si o izolare fonica corespunzatoare(ceva in genul lui Klaus.....eu unul am mers cu masina lui si nu am sesizat nici un zgomot suspect sau mare)atunci masina va fi super silentioasa!Dar pentru un cost cit mai redus si o eficienta crescuta,eu unul cred ca numai varianta izolarii fonice e ideala!Cind o sa termin si eu(mai am podeaua)izolarea,o sa va zic si eu cum stau cu zgomotele.Deja se simte o diferenta fata de inainte dupa ce am izolat plafonul,usile si portbagajul.
Dsign
azi am izolat plafonul si podeaua... am folosit 3 role de aluband, una de 20 cm si 2 de 15 cm latime, si izopren aluminizat, un sul luat din brico.

timp demontat+montat plafon= juma' de ora

timp demontat+montat mocheta interioara(aici trebuie date scaunele jos, consola, etc)= 90 min.

timp aplicare aluband+izopren pe plafon=2 ore
timp aplicare aluband pe podea= 4 ore (am mai stat la cite o bere ca a fost prea cald azi.)



nu am pus aluband-ul pina sub bord, am vrut sa vad mai intii daca da rezultate izolarea podelei si a tunelului central. vreau sa spun ca rezultatele sunt mai mult decit satisfacatoare, s-a redus la tacere zgomtul transmisiei, s-a redus considerabil zgo,otul motorului, dar saptamina viitoare voi aplica aluband pina sub bord, iar sub mocheta voi aplica niste pisla. urmeaza usile , unde voi insista pe spate, deoarece vreau sa montez difuzoare, ca la meganeII. daca doreste cineva poze, explicatii, etc. va ajut cu mare placere.

multumesc inaintasilor mei (se cunosc ei) pentru sfaturile utile pe care le-au dat pe forum, ca altfel stateam 2 zile sa fac treaba asta...
kostyq
Cel mai bine ar fi sa faci un topic nou la tutoriale cu tot cu poze si explicatii. Cred ca ar fi multi curiosi sa afle toata povestea. Si eu vreau sa ma apuc de chestia asta cum ajunge masina. Asteptam finalul cu pasla si usile....."si Fat-Frumos pleca calare pe Loganul sau si degeaba urla zmeul ca si-l antifonase bine" laugh.gif
klaus
Eu recomand lui dsign sa puna si pe zona pedalierului pana sub bord, ca o sa aiba si mai mult efect. De asemnea sa puna peste tot, inclusiv in jurul gaurii aleia de trece axul volan prin pedalier (eu acolo nu prea sunt de acord cu solutia aia de trecere insonoirzata cu burete, dar n-ai ce-i face. Treaba o sa fie suficient de naspa daca nu dai plansa de bord jos, dar te asigur eu ca se poate. Doar ca mie mi-a luat 1 ora ca sa pun la pasager, si cca 1,5 ore ca sa pun la sofer.
De asemnea, eu cred ca o sa trec la etapa a doua, adica al doilea strat, ca am vazut ca se vorbeste prin tarile cu apa calda de o crestere importanta a eficientei insonorizarii (totusi, asa cu un strat rezultatele sunt suficeint de satisfacatoare, ceea ce vreau eu sa fac cu al doilea strat tine mai mult de bibileala). Si cred ca am sa inlocuiec pasla pe care am montat-o, care nu da rezultate exceptionale, cu mocheta cauciucata, pusa cu cauciucul in sus, vreo 2 straturi.
Recomandarea mea personala este totusi de 2 straturi de aluband pe tunelul median si in imediata lui vecinatate.
In usi eu recomand montara unor straturi pe tabla exterioara, oarece straturi pe tabla interioara, si montara unui burete de saltele (se gaseste la magazinele de tapiterie in diverse grosimi si suficient de ieftin - vreo 15 RON 2mp de grosime 2-3 cm) intre plasticul interior si tabla usii, pentru a elimina din vibratiile boxei (recomand cu ocazia asta si montarea unei folii antiumezeala pe usa - se gaseste plastic la metru, sau asa cum am facut eu, dintr-un sac de plastic taiat (ca la DSN ca sa fie mai clar), pentru a nu sta buretele ala imbibat cu apa.
Dsign
am o mare problema (de fapt mai multe): cum fac sa pun aluband pe pedalier pina sub bord, dau pisla aia jos? ca mie mi se pare cam subreda ... cred ca pe tunelul median ar mai merge un strat de aluband, insa pe podea merge bine si pisla. Si asa, aseara nu mai stiam sa conduc, turam motorul ca la balamuc fiindca nu-l auzeam laugh.gif

ce ai facut la doapele de parafina (alea ovale, nu stiu exact cum le zice) eu am taiat de jur imprejurul lor, dar nu am dezlipit aluband-ul de acolo, am facut doar asa un semn...

worship.gif domnule Klaus worship.gif


edit: in usile din spate nu cred ca merge bagat burete asa cum zici , fiindca vreau sa pun difuzoare acolo. desi cred ca pot decupa buretele in jurul difuzorului... vreau sa montez difuzorul in zona "cotierei"... ce zici, merge?
klaus
Pasla aia cu cauciuc e suficient de rezistenta, stai linistit. desfaci "capacele" care o tin (prin desurubare) si tragi de ea fara probleme. Mai greu cu tinutul ei, ca are tendinta de a reveni la loc.
Doapele de parafina, avand in vedere experienta mea anterioara de pe DSN unde nu am umblat deloc la ele in aproape 3 ani, le-am acoperit fara remuscari.
Ref. la difuzoare: daca vrei sa le prinzi de tabla, trebuie sa vezi daca trece macaraua cu geamul.
Daca vrei sa le prinzi de plasticul cotierei, parerea mea ca e cam subred pentru asa ceva (dar loc in el este gramada, ca nu are padding ca la sofer)
Alecs_TGA
dsign niste poze??? am gasit la brico store pasla de pus pe sub parchet de 5,5 mm grosime la pretul de 60.000 lei mp!! ce parere aveti??
scrie pe ea ca e pt izolatii fonice, izolatii termice?? ce grosime are pasla folosita de tine (voi)??
klaus
Pasla de pus sub parchet?
Nu burete sau polistiren extrudat?
Alecs_TGA
din cate am vazut eu in poza din revista era PASLA si arata a fi presata!! adica erau panouri!!
Dsign
despre difuri in usile spate: am sa le montez pe tabla, dar cu niste inele de lemn ca distantiere, tocmai sa nu ating geamul...totul e sa desfac usa sa vad ce e acolo si... sa iau difurile biggrin.gif

poze o sa pun miine
osirus

Mai e cam subtire ce ai vazut tu.Eu pentru podea am de ~3 cm(klaus a vazut-o)si parca tot as fi vrut mai groasa,dar nu am gasit!
rdesign
QUOTE(osirus @ 7 Jul 2005, 21:54)
Mai e cam subtire ce ai vazut tu.Eu pentru podea am de ~3 cm(klaus a vazut-o)si parca tot as fi vrut mai groasa,dar nu am gasit!
*



Importanta este si densitatea paslei.
osirus
Normal biggrin.gif !Dar ce am laut eu,are o densitate buna(e mai densa ca cea care e puna la nuca schimbatorului).
ps.ai rezolvat problema?
Dsign
klaus, spuneai undeva ceva de insonorizarea bordului. m-am gindit si eu la asa ceva, dar ma cam sperie plansa aia asa mare, nu-mi prea vine sa o dau jos... cam ce solutii ar fi? pisla sau aluband sau ambele?

citeva poze cu aluband-ul si cu podeaua masinii mele in timpul lucrului.


ps: nu era terminat inca, peste tunelul central au mai venit apoi niste bucati intregi de aluband. peste rezervor nu am pus inca.
pps: ignorati cirpa de la schimbator, are si ea un rol anume in tot procesul asta de antifonare... smile.gif
lungan
Vreau si eu sa-mi izolez podeaua, si nu stiu ce materiale sa folosesc. As pune o pasla de vreo 2 cm grosime. Oare nu e prea subtire stratul izolant aplicat de Dsign?? Din poze mie nu mi se pare a avea mai mult de 5 mm.
Am tot citit ce s-a folosit pentru izolare si toata lumea zice ca a obtinut rezultate bune. Chiar nu stiu ce sa folosesc. D-le Klaus, poate ma ajutati cu un sfat ... smile.gif. Multumesc anticipat.
adiya
Imi poti spune si mie cat aluband ai luat pentru podea? Eventual si un pret.
Merci.
Codrin
2 role de 20cm si una de 10cm latime ajung. estimativ 1.700.000
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.