Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
sinaxis
Cum la noi nu prea sunt autostrazi iar drumurile actuale, destul de aglomerate, nu prea permit regimuri mari de viteza, nu se simte foarte tare cat de zgomotoas e un MCV la turatii si viteze ridicate. Poate forma interiorului sa amplifice si mai mult galagia decat la o berlina. Cert e ca dupa cateva ore pe autobanda (dincolo, desigur) zgomotul e mai mult decat obositor. Mai obositor si decat scaununele incomode. Oare masinile facute pt export ,tot asa se comporta? Ca mi-a soptit cineva (eu nu prea cred) ca cele facute pt dincolo au alte standarde de calitate...
einstein1984
Buletin de service cum zici tu exista pentru mieunatul motorului de servodirectie electrica. Dar nu se aplica prin Romania. Problema e ca daca emiti asa ceva, te cam obligi sa-l aplici si in garantie ca recunosti ca e o problema, si costa mult mai mult decat implementarea din fabrica. Nu o poti face in asa fel incat sa fie aplicata solutia numai pe banii clientului.
klaus, ca bine le mai zici.
sinaxis, nu e cazul.
dia_ph2
Rezonanta de la 2000rpm este provocata de armonica a doua a motorului si se situeaza la frecventa de 66hz. La aceasta frecventa se suprapun vibratiile esapamentului intre primul si al doilea punct de prindere (lungimea de 1.3m) cu unul din modurile habitaclului (2.6m). Nu degeaba a fost pus batatorul acustic intre prima si a doua prindere. Sunt confuz acum si nu-mi dau seama daca batatorul este acordat pe 66 sau 132hz.
Frecventa este invers proportionala cu radacina patrata a masei, deci pentru o dublare a frecventei trebuie o masa de 4 ori mai mica, pastrand neschimbata elasticitatea.
Daca se monteaza un batator acustic intre a doua si ultima prindere, trebuie avut in vedere ca trebuie sa functioneze ori la frecventa data de lungimea tevii (1.63m, care corespunde unei frecvente de 106hz), ori unei frecvente de 116hz (3500rpm, aproximativ varful rezonantei).
Deci trebuie crescuta masa batatorului acustic de 1.55/1.29 ori, sau scazuta de 2.58/3.09 ori (datorita incertitudinii frecventei pe care este acordat batatorul acustic actual).
Mai are rost sa intreb cine se ofera sa experimenteze?

LE. Am uitat sa precizez ca este vorba de un al doilea batator acustic care trebuie montat intre a doua si ultima prindere, pastrandu-se primul pe pozitie.
einstein1984
EU cred ca sunt mai surd, la 2000 rot/min mi se pare f liniste in masina (K7M E4 din 2005). La 3000 rot/min da, face ca toate alea, insa la 2000 nu vad nimic nelalocul lui. Sub 1500rot/min, daca ingenunchezi motorul iar incep sa vibreze geamurile.
dia_ph2
Daca citeai sau taceai, filozof ramaneai. Am specificat ca numai ph2 si ultimele loturi de ph1 NU au batator acustic. Deci numai acestea AU rezonanta la 2000rpm. De altfel, si Sandero mi-a infundat urechile la drive-test, tot la 2000rpm.
Si, ca sa fie mai clar, eu propuneam un al doilea batator acustic care sa trateze rezonanta de la 100-132hz. Numai ca aici este vorba de una destul de larga si nu stiu daca va avea rezultate bune. Ideea in sine, a mai fost expusa mai demult si a fost precizat chiar de mine locul unde trebuie pus, numai ca atunci am gresit putin cand am montat un batator acustic fara sa-i ajustez greutatea.
einstein1984
Deci pentru rezonanta aia de la 2000 e de ajuns batatorul din fabrica, nu? Si un al doilea ar fi de ajutor pentru cea de la 3000?
Un scut termic izolat si fonic se gaseste pe undeva? Sau macar tabla aia ambutisata pentru a o face pe toata lungimea esapamentului?
dia_ph2
Da, dar exista un dar: daca rezonanta la 2000rpm se petrecea intr-un interval restrans (aprox 50rpm), cea de la 3000 pana la 4000 este foarte larga, deci exista o foarte mare posibilitate sa nu mearga aceeasi solutie (cu atat mai putin cu batator acustic calibrat pentru 2000rpm). O ameliorare ar fi totusi posibila.

LE. Un scut este total inutil pt a reduce un astfel de zgomot. Oricat de gros ar fi. Pentru ca zgomotul se propaga prin structura, nu prin aer.
loganmpi16
Loganul are absorbantul fonic de sub bord pe toate variantele. La Renault-ul Fluence, prima varianta, acesta lipseste, asa cum lipseste si absorbantul fonic de sub cutia cu acte, care inchide bordul in partea din dreapta. Amandoua exista pe variantele de top. Deh, e criza. Sa speram ca nu o sa inceapa si la Dacia sa faca astfel de diferentieri intre variante.
IRONICK
Fluence are si punte H ca aia de Logan. Ma rog, cu alte setari, dar constructiv este identica.
dia_ph2
Ete ce gasii eu: [attachmentid=1627575074]

Cu specificatia:
"This repair is covered under the Toyota Powertrain Warranty. This warranty is in
effect for 60 months or 60,000 miles, whichever occurs first, from the vehicle’s
in-service date.
* Warranty application is limited to correction of a problem based upon a customer’s specific complaint."

Tot prin greutati si batatoare acustice s-a putut rezolva si la Toyota.
klaus
Nu-i de mirare, ca toyota e tatal lor la mase si batatoare acustice. Mai tatuc decat renaultul.
einstein1984
Mai ieftin sa agati o masa decat sa inlocuiesti in post vanzare toata linia de esapament si suportii ei.
dia_ph2
Pai da, dar cum sa stii unde sa o agati? Ca daca numai unul cauta si ceilalti asteapta, poate multi vor ajunge sa schimbe masina pana sa fie gasit "antidotul".
klaus
Niste solutii de inchidere a zonelor de rezonanta pe niste masini toyota:
Auris:
[attachmentid=1627575272] [attachmentid=1627575273]

Lexus LS 460:
[attachmentid=1627575274] [attachmentid=1627575275] [attachmentid=1627575276] [attachmentid=1627575277]
einstein1984
dia_ph2, ma refeream ca solutia gasita de toyota e una de post vanzare. Daca scapau de problema din productie, poate (nu zic ca musai) o faceau altfel si nu cu batatoare acustice.
Insa ai dreptate si tu.
dia_ph2
Cand proiectul este la final, dupa cativa ani de R&D, cand prototipul este realizat si testat, pot interveni probleme. Si ca sa nu refaca tot (lucru mult prea costisitor), se intervine cu astfel de metode (greutati, batatoare acustice, schimbare suporti, rigidizari, etc.). De asemenea, la post-vanzare, daca se semnaleaza astfel de probleme, producatorii care se respecta (si care au si cu ce), lanseaza imbunatatiri de acelasi gen, prin TSB. Si pune o nota cum numai clientii care se plang, sa beneficieze de tratament, si au scapat de rechemarea toturor vehiculelor. Pentru ca nu putem confunda cu probleme grave de gen frane, etc. Multi clienti poate nu sunt deranjati de acest zgomot, care nu pune in pericol in nici un fel circulatia vehiculului respectiv.
Dar eu nu sunt economist si nici nu am legatura cu marketingul.

LE: TSB pt Toyota, editia imbunatatita si revizuita: [attachmentid=1627575359]
GBi
La logan ar inbunatati ceva "batonul" asta, cum este prezent pe Renault Fluence?
juristul2000
La primavara si eu o sa o antifonez, dar ma gandesc la ceva simplu.Un strat de second skin +un strat de pasla cred ca-i ajunge, sau cel putin sper smile.gif
razvanamza
Ieri noapte am montat chederul la capota. Mi-a confirmat si sotia ca este un zgomot mai grav, mai infundat de la motor, nu se mai aude bazaitul electric atat de caracteristic...
bobo77
De care cheder ai pus si daca se aseaza bine?
IRONICK
QUOTE(mariuscond @ 7 Oct 2009, 08:38)
"Ansamblul" realizat l-am introdus "la orizontala" in partea de jos a montantului, sub centura, obturind pragul atit catre fata cit si catre spatele masinii.
Rezultat: mult, mult peste asteptari!!!
Am pus si eu material acolo pana la urma. Am folosit insonorizant de M2, decupat si bagat fortat tot pe orizontala. Zona era ceruita si fara umezeala. Rezultate? La fel, peste asteptari. Mersul pe bucata cimentata din autostrada A2 devine o placere. Zgomote la trecerea roptilor peste gropi? Mult atenuate.




31 Dec 2009, 15:16:
Am o poza cu reglajul boltului de la yala.

[attachmentid=1627580256]

PS. Ce vedeti acolo cu galben este ceara. Nu strica sa verificati daca dealerii la care ati facut "ceruirea" au facut economie de materiale. Nu ma mira sa faca mai multe masini cu materiale pentru o masina. Nu degeaba era si anuntul ala de la bursa care vindea ceara ...
Peja
user posted image

Remarcat o parte din bara fata pe partea stânga și la dreapta este de vibrare puternic în timpul conducerii.
Puteți testa vibratii dacă ați lovi cu piciorul această poziție.

Alte auto nu au această problemă.

Nimeni nu au încercat să rezolve această?

Peja
Kostica
Ma poate ajuta cineva cu un sablon pentru o blana de capota portbagaj Logan ? Multumesc
IRONICK
Am eu unu facut de mult timp, problema este ca nici pana acum nu am decupat mocheta sa o montez. Incerc in weekend sa o decupez pe a mea.
klaus
pentru sabloane la topicul corespunzator
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=52781

Aici e oarecum off-topic
nickvio
Am fost foarte atent la discutiile pe baza subiectului " zgomot si vibratii " si ma numar intre cei care ai deranjeaza foarte mult vibratia si zgomotul indus in habitaclu in plaja de turatii 3500....4000 rot/min. Turatia aceasta, corespunde mersului pe autostrada (lucru care al fac destul de des) si este foarte suparator. Multumesc pe aceasta cale celor care au facut incercari si teste in scopul eliminarii acestui neajuns. La randul meu, am facut cateva experiente empirice cu ajutorul unui amic mecanic si la modul simplist spus, am ajuns la concluzia ca mare parte din zgomotul perceput in plaja de turatii mai sus amintita, se datoreaza tobei finale si modului de prindere a acesteia. In esenta, cred ca o alta toba finala,mult mai silentioasa, care sa corespunda debitului de gaze pentru motorul din semnatura cu o prindere suplimentara elastica, ar rezolva probabil o mare parte a problemei. Sunt dispus sa fac acest experiment si sa va impartasesc din rezultate, dar sunt oarecum blocat in a alege o toba silentioasa. Rog pe aceasta cale, celor care cunosc subiectul, sa-mi recomande un model si (sau) producator de astfel de componente.
Ionut Stoica
chestia cu esteticul pentru cei atenti la detalii se poate rezolva cu niste banda dublu adeziva prinsa pe interior si deci nu se mai vede nimic...
male
"Ar fi fost de preferat material asemanator sau identic cu cel din care se confectioneaza izolatia pentru tevi, dar nu am gasit pe nicaieri foi"

cristio_79 poti folosi izolatia de tevi pe care o despici si o faci foaie.se gasesc izolatii si de diametre mai mari.au la dedeman sigur.eu mi-am cumparat asa ceva.zilele astea ma apuc de treaba.dar eu o sa le invelesc si in celofan ceva.
male
iata ce am facut eu zilele trecute:
am captusit carenajul rotilor fata cu aluband pe interior, si mocheta ordinara(lipita cu Moment) pe partea cu roata.
daca tot am desfacut canenajul am pus si un burete(invelit in celofan) intre aripa si montant.
munca cam multa raportat la efecte obtinute
zgomotul pietricelelor aruncate de roti(pentru care facusem operatiunea special )nu s-a redus in totalitate, dovada fiind ca rotile arunca aceste pietricele si pe podeaua masinii.asta impune montarea aparatorilor.
in schimb s-a redus zgomotul trenului de rulare atunci cand trece peste gropi, se aude mai infundat.
de asemenea la viteze mari zgomotul facut de cauciucuri este diminuat.am inceput si eu sa aud suieratul vantului asa cum se vorbea pe aici.

6 Mar 2010, 18:35:
alte poze aici
male
exista veriuni de logan la care carenajul rotii spate sa protejeze toata aripa.la fel ca cel din fata?
klaus
nu
IRONICK
Asa de info ... la Duster au aparut doua lucuri noi dpdv al insonorizarii. S-a inchis spatiul intre aripa si montant/s-a inchis spatiul intre plansa de bord si parbriz. Este mai mult o confirmare din partea Dacia ca pe acolo venea zgomot si erau necesare imbunatatirile.
juristul2000
Intrebare de "specialist" in montati e bine daca se baga spuma poliuretanica in loc de bureti sau alte bazaconii?Multumesc
klaus
Nu. Spuma atrage apa-> rugina accelerata
juristul2000
Multumesc Klaus atunci burete it is.Eu vreau sa procedez in felul urmator:

- 2 straturi de teroson
-1 strat fonomin, lipit direct pe teroson, cand acesta nu este inca bine uscat
-folie tip Dynamat pe usi in interior
-burete in toti stalpii
marcy
cand merg cu viteja mai mare de 80-90km se aude in spate la amblele usi un vajait puternic(geam deschis ceva de genul asta)la drum lung este chiar enervant zgomotul

Logan Prestige 1.5 DCI 85cp,mai am garantie pana in decembrie

am fost in service cu gandul sa schimb mai multe pe garantie si mi-au schimbat doar cuiele fata usi,cele dupa spate sa ma duc dupa paste

am facut o plimbarica cu un domn de la garantie,a auzit si el vajaitul respectiv
sa schimbat chederul acela mare si lung de pe caroserie, tot se aude
sa dat fata de usa jos si sa umblat la geam, tot se aude
la cuiele spate sau inversat plasticul acela negru, tot se aude
la un moment dat se uitau la masina si nu stiau ce sa-i faca,de la ce sa fie
am fost in service de la ora 8-12:30
a ramas ca o sa vina cineva dupa paste de la pitesti
vre-o sugestie ceva,careva?
sa fie de la chedere sau de la fetele de usi ca am vazut ca nena ala nu a mai dat cu pasta le-a pus direct

27 Mar 2010, 10:44:
am facut o proba astazi cu o bucatica de carpa pusa pe cheder,tot se aude
krle
Duster 4x4 :

user posted imageuser posted imageuser posted imageuser posted imageuser posted imageuser posted image


Fotografiat pe Motor Show de la Belgrad.
marcy
sunt curios daca se potrivesc si pe logan chederele respective
BZN
Trebuie sa ai si pe ce sa le pui.
Lostboy
Soluțiile din pozele 1,2 și 5 le am deja pe mașină. Soluția din poza 6 o au alții deja.
krle
QUOTE(krle @ 27 Mar 2010, 13:55)
user posted image

*



Ar fi bine dacă acest lucru ar putea fi instalate la Logan.




Imi cer scuze în cazul în care traducerea este greșită. Traducerea Google Translate.

Salutări de la Belgrad, Serbia.

Dragan.
IRONICK
@krle, tot ce vezi in pozele alea au fost deja implementate pe Logan de mine cu mult timp in urma si au avut rezultate. Chederele suplimentare pe care le are Duster la usa nu se pot instala la Logan deoarece panoul metalic al usii este diferit. La Duster este o bordura suplimentara in dreptul chederelor. Nu mai vb. de multitudinea de gauri care sunt necesare pentru prinderea lor. Daca ai rabdare sa citesti pe topicul asta o sa gasesti si poze. In poza 4, buza chederului impiedica aerul care vine din compartimentul motor sa ajunga in habitaclu prin aeroterma.

Ti-a mai scapat la Duster materialul suplimentar bagat intre plansa de bord si parbriz.

QUOTE(marcy @ 27 Mar 2010, 00:15)
sa fie de la chedere sau de la fetele de usi ca am vazut ca nena ala nu a mai dat cu pasta le-a pus direct
Daca nu inlocuieste masticul, o sa ramai cu zgomote.
marcy
cu vajaitul meu nu stie nimeni nimic?
Ciochy
am vazut pe un lgoan ph1 ceva chedere pe marginea usii nu am apucat sa le fac o poza, miau sarit in ochi deoarece umplea gaurile dintre usa fata si cea spate, are cineva mai multe detalii ? Ms
IRONICK
Daca era ph1 este al meu. biggrin.gif Merge de minune purfix negru cu latura de 10mm.
Ciochy
l-am vazut in Cluj, se poate sa fi fost tu ?
IRONICK
Eu glumeam, nu sunt singurul care si-a pus asa ceva pe masina.
Lostboy
Am încercat o adaptare a soluției de aici:
[attachmentid=1627610475]
Adaptarea consta într-o cheder profil D cu bandă adezivă. Soluția nu a avut niciun efect deoarece la închiderea portierei chederul aplicat nu atingea pragul. Astfel am aplicat chederul pe prag, într-o poziție care să-i permită acestuia să ”atingă” partea de jos a portierei. Se simte o mică îmbunătățire la închiderea portierei, în special atunci când portiera spate este deschisă. Încerc să revin cu poze.
aluibasarabeanu
Ar fi foarte ajutatoare niste poze,eventual daca ai,pune si poze cu chederul care acopera gaura dintre usa spate si usa fata.Multumim.
Lostboy
Poze:
[attachmentid=1627610566] [attachmentid=1627610567] [attachmentid=1627610568] [attachmentid=1627610570] [attachmentid=1627610571] [attachmentid=1627610573] [attachmentid=1627610574] [attachmentid=1627610572]

LE: Sunt câteva poze care arată și chederul pus cu mult timp înainte - mă refer la cel vertical de pe portiera spate și cel de pe montantul C.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.