Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
IRONICK
O alta idee, daca nu are, pune tu insonorizant pe scutul motorului. Indiferent ca este de plastic sau metal. Pe toata suprafata lui.
Eu am folosit pentru o alta masina 2buc insonorizant de Logan (ala de pe scut/carenajul motorului), ca sa acopar toata suprafata.
Ca idee pentru materiale, husele de baterie au si proprietatea de insonorizare, pe langa cea termica. Se pot taia 'fetele' si folosi unde este necesar.
Victorine
Pai da-i si link: https://www.olx.ro/oferta/husa-pentru-bater...na-IDbJGVL.html
FRATELLO
Masina are insonorizant motor, insonorizant capota, husa baterie ... Doar zgomotul de rulaj se aude, asa cum am mentionat ...pentru asta mi-am propus sa intreprind ceva. Multumesc frumos pentru sugestii !
IRONICK
Am inteles. Dar trebuie sa fi constient ca nu il vei face sa dispara de tot, ci doar il vei atenua pe cel transmis pe calea asta. Pentru ca zgomot de rulare in habitaclu vei mai avea, dar transmis prin intermediul caroseriei si legaturii cu solul. Multi zic la Logan 2 este mai insonorizat, dar nu iau in considerare ca anumite parghii de transitere au fost 'rupte': schimbator de viteze pe cabluri, acceleratie pe potentiometru, ambreiaj hidraulic. Plus un motor mai putin zgomotos (alte jocuri, optimizare injectie etc). Asta-i perceptie client cand crezi ca masina ta este mai insonorizata.

La interior ai facut ceva?
FRATELLO
N-am facut, pana acum, absolut nimic. Masina e aproape noua (1 an jumate) .
IRONICK
Materialul cu efecte zero pe ce masina a fost montat? Si cum, a mai pus si altceva?
Victorine
La mine ala alb pus pe dosul carenajelor fața a avut ceva efect. In spate in portbagaj nu l-am lipit pe tabla ci pe dosul capitonajului. Cand schimbi anvelopele te poti orienta pe unele mai silentioase.
FRATELLO
Ce am facut a fost la ultimul Logan (1.2) pe care l-am avut, dar pe care l-am vandut de ceva timp.
IRONICK
Mercedes-Benz CLA 250

[attachmentid=1628106507]

Desi are carenajele rotilor spate din pasla (rigida), are material absorbant de culoare alba suplimentar.
Victorine
Asa e si la Logan Prestige din 2008. wink.gif
Ba eu am acoperit chiar mai bine carenajul decat diletantii aia de la Mercedes biggrin.gif
iacob_manuel
Hai ca am dat comanda de asa ceva https://www.emag.ro/insonorizant-auto-stp-b...1/pd/DF4YRKBBM/
Daca imi vine saptamana asta, in weekend cred ca imbrac portbagajul si ceva din podea, vad ca am pasla sub mocheta peste tot. De curand am mers cu un golf 7 care avea 70dB declarati in carte si la 130Km/h nu am depasit 70dB pe sosea bituminoasa dar pe beton a ajuns la 75-78 dB, scria cineva ca kia are 67dB super tare chiar ma gandesc serios ca viitoarea masina sa fie silentioasa a ajuns sa conteze mai mult pentru mine decat aspectul si utilitatea.
Victorine
Daca tot si dat atatia bani pe ala, macar nu-l irosi pe portbagsj, pune-l unde conteaza.
einstein1984
kia ceed 2018[attachmentid=1628107095]
iacob_manuel
QUOTE(Victorine @ 17 Jul 2019, 15:24)
Daca tot si dat atatia bani pe ala, macar nu-l irosi pe portbagsj, pune-l unde conteaza.
*



Nici macar nu am atata material sa pun peste tot o sa fac cam cum e la Kia , zonele cu tabla goala sau unde nu sunt suficient de multe striatii la tabla pentru intarire, oalele rotilor din spate, ligheanul de la roata de rezerva, sub bancheta si pe la pedalier. Nu am sa pun la usi si nici pe plafon ca mi-e ca nu sta prea bine la caldura si sa nu se dezlipeasca, daca imi scade un 6 decibeli acolo e perfect.
tatabobu
Stii ca scara e logaritmica, da? Stii ce inseamna sa-ti scada cu 6 decibeli, da? 04.gif
iacob_manuel
QUOTE(tatabobu @ 17 Jul 2019, 17:43)
Stii ca scara e logaritmica, da? Stii ce inseamna sa-ti scada cu 6 decibeli, da? 04.gif
*


Normal ca stiu, asta e telul sa scad macar 6 decibeli pe autostrada, in rest e okish.
Bicicleta galbena
Mai degraba 1-2.
IRONICK
QUOTE(einstein1984 @ 17 Jul 2019, 16:32)
kia ceed 2018[attachmentid=1628107095]
*


Are aproape unde trebuie si cat trebuie.
Mai putin la baza peretelui antifoc (picioarele soferului si pasagerului).

QUOTE(iacob_manuel @ 17 Jul 2019, 16:51)
daca imi scade un 6 decibeli acolo e perfect
*



Ai dat o caruta de bani pe materialul ala si speri sa scada zgomotul cu 6dB dupa ce il montezi.
Fara nici un mistoo, dar radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif .
iacob_manuel
Bai lasati-ma sa visez ca altfel nu ma apuc. Eu zic ca se poate scoate 6 dB daca pui si pe usi si pe plafon dar eu nu o sa pun ca inca nu stiu cat de bine sta materialul, desi e facut special ptr asa ceva, poate reusesc sa pun un pic pe stalpi si dupa ceva luni daca sta bine pun si plafonul si usile.
einstein1984
@Ironik, poate o fi ceva antifon antigravillonage pe exterior acolo. Podeaua e dublu strat la asta, ca nu e Dacie.
IRONICK
Posibil, dar acolo nu prea se pune pe exterior nimic. Pentru ca caldura de la motor.
Pe exterior poate sa fie in zona o tabla de aluminiu si un absorbant negru. Bine si in continuare pe tunelul central, ca se poarta acum la mai toate masinile.
einstein1984
nu era pe elevator caroseria, nu m-am uitat. daca mai trec ma uit. Hyundaiul meu are pasla alba pe acolo, nu stiu ce e sub.
iacob_manuel
Gata am facut portbagajul, bancheta, podeaua, capota si haionul. Am inceput pe la 3 litrii de bere dupa gratar si am terminat la 6 litrii pana s-au copt vinetele si ardeii in prima zi(faceam doua lucruri inacelasi timp), nu am prea multe poze ca eram plin de transpiratie. Efectele se masoara foarte bine dar ca senzatie a ramas aproape la fel cei drept ddupa ce am fauct 100Km de A2 si cu portiunea aia naspa de 24Km nu mai m-am simtit obosit. Nu inteleg rostul polistirenului pus pe podeaua soferului si apasagerului dreapta-fata, cred ca acolo puteau pune ceva care chiar reduce zgomotul. Cel mai greu a fost la scaunul soferului ca mi-a luat o ora sa scot mufa aia ciudata, eram gata sa tai firele, la pasager a iesit repede. A doua zi am facut la sofer, am pus doua petice si pe capota si pe tabla din haion. Peste o saptamana daca sta bine pe haion si capota am sa pun si pe usi. Oricum mi se pare ca au pus din fabrica destul de mult material fata de ce am vazut prin videouri la logan ph2. Cred ca mai mult de atat nu am cum sa scad, zgomotul de rulaj nu se mai aude pe sosea buna, este doar vant. Da deci se merita si folositi materiale de firma pentru asa ceva, nu cred ca as fi obtinut rezultatele astea cu tot felul de chinezarii, cred ca portbagajul a facut cea mai mare diferenta, efectiv cand atingeam surubul ala de la roata vibra toata masina, dupa insonorizare nu se mai auzea nimic. Am folosit o rola de pus cauciucul de la plasele de tantari pentru termopane, pentru a presa pe folia bituminoasa. am febra la maini acum smile.gif

IRONICK
Polistirenul indreapta podeaua. Chiar si daca era material insonorizant (absorbant+reflexiv), tot mai avea un strat de polistiren in partea de sus.
Si da, ai sesizat bine, materialul bituminos reduce vibratia, nu zgomotul.
Diferentele in tabel sunt prea mari. Ca sa masori corect (nu cu un telefon), iti trebuie microfon de calitate si analiza pe tot spectrul. Ai exemple pe topic de la cineva profesionist in sunet care a facut destule masuratori.
iacob_manuel
Am deciBel-Metru calibrat si testat metrologic scala dBA (se aseamana cu urechea umana la spectru), toate masuratorile sunt facute cu el, nu folosesc telefonul ca niciodata nu am avut rezultate palpabile. Sunt in medie 4 decibeli redusi pe sosele bune, pe beton diferenta este mai mare dar oricum insesizabila urechii pentru ca nu pot sa imi dau seama cat de tare a fost cu 2 zile in urma. Oricum se aude tare, sunt curios cat de bune sunt masinile cu suspensie pneumatica. DeciBel-Metrul l-am luat cand a nascut nevasta si fimiu scotea 111dB cand plangea, la un metru de el(groaznic). Un lucru pe care l-am observat a fost ca nu mai m-am simtit obosit dupa drumul de intoarcere de la tara, 150Km in total, 109 pe autostrada A2 si mers 130-140, daca nu s-ar fi auzit vantul s-ar fi auzit ca un tren de prin Germania. Asta am vrut sa scot, vibratiile, ca in rest muzica nu ascult, vantul nu prea poti sa il scoti ca nu exista geamuri antifonante pentru dacia, a mai ramas o singura problema suspensiile, la stepway pe motorina mi se par cele mai tari suspensii, am mers saptamana trecuta cu un coleg de munca care are stepway 0.9 tce si parca e mai moale ca al meu, de aici si diferenta de vibratii in caroserie. Am uitat sa adaug ca la partea betonata masuratorile de dupa au fost facute de pe bancheta din spate, se lasase seara si nu mai vedeam asa ca i-am dat sotiei sa imi dicteze plus ca Duminica e super aglomerata partea aia si trebuia sa am grija la drum, poate si deasta valorile sunt mai mici si ca feeling mi s-a parut cam la fel.
IRONICK
O fi, dar mie se par foarte mari diferentele.

Tu esti sigur ca le-ai facut pe aceesi bucata de drum si temperatura ambianta?
iacob_manuel
Nu e fix aceeasi bcata de drum ca una e la dus si una e la intors( aceeasi autostrada, DJ, DN) dar e aceeasi sosea ca doar nu o fi mai buna pe intors decat pe dus, peste 2 weekenduri ma duc iar si mai fac o data masuratoarea ca sa prind acelasi drum aceeasi banda. Temperatura a fost a fel, am plecat din Buc la 9 jumate dimineata si erau 25 de grade pe autostrada si m-am intors seara la 9 jumate cu aceeasi temperatura, poate umiditatea difera dar oricum cat ar fi, am masurat inainte de foarte multe ori zgomotul in masina si nu a fluctuat asa mult, maxim 2 decibeli in functie de conditii meteo, apa pe drum, ceata, canicula >36 grade, toate masuratorile aratau acelasi lucru 90 dB pe beton. S-o fi stricat aparatul, cand mai vin astia de la metrologie sa le zic sa se uite la el poate in doua zile i-a fost deajuns la 90dB, dar nu cred.
IRONICK
Pai difera suprafata in functie de material, vechime, temperatura, umiditate, vant etc
Nu contest cum masoara aparatul tau. Dar cel mai bine trebuie facuta o masuratoare in spectru.
iacob_manuel
Nu mai pot sa fac o masuratoare in spectru ca nu mai pot face comparatie before and after si oricum nu am scule pentru a face o achizitie corecta, pentru mine nu spectrul conta, mai mult presiunea acustica, ma obosea foarte tare, daca ma duceam la mare cu masina acolo trebuia sa ma culc. S-or fi atenuat niste frecvente care dateau spl-ul cel mai mare, dupa ureche simt doar ca e putin mai infundat pe bitum si pe soseaua de beton nu mi se pare schimbat nimic doar ca nu se mai aude asa de tare, pana si in zona de 90-100km/h pe beton tot intra in rezonanta doar ca a scazut un pic intensitatea. Ce am mai observat este ca acum se aude motorul mai tare la 130km/h (2500rot/min) inainte nu auzeam motorul din cauza caroseriei, incepea sa fie prezent tocmai pe la 150km/h, motiv pentru care mi-a placut mai mult motorina decat benzina. La 130 pe benzina urla motorul prea tare, mai ales la logan. Am avut inainte o skoda octavia, ma dispera motorul ala la viteza si era skoda.
iacob_manuel
Am pus si pe usi, (ajung foarte repede la 130Km/h cu senzatia ca merg cu 110)plus satisfactia ca se inchid usile cu un sunet mai profund. Mai am plafonul dar astept sa imi vina clemele de la fetele de usi ca am rupt cateva. Nu am mai facut masuratori, oricum zgomotul de sosea dura a ramas la fel, se aud mai putin masinile din exterior si sunetul de la boxe s-a inbunatatit...ceva mai mult bass si fara sunet metalic pe medii. Foliile bituminoase le-am pus doar pe partea care are legatura cu exteriorul dar dupa rezultate am sa pun si pe tabla din interior plus burete pe fetele de usi. Revin cu masuratori dupa ce pun si plafonul. Pentru plafon ce material recomandati izolator termic, pe langa acele folii bituminoase am sa pun si ceva folie cu bule, nu stiu cat spatiu este intre tabla si plafon, stie careva ochiometric cam ce grosime as putea pune?
einstein1984
3M thinsulate auto, ca e si izoterm si ignifug sau armcell/armalite
iacob_manuel
Mi-am facut curaj si am antifonat plafonul, dupa 2 ani. Am pus tot din foila de bitum care imi mai ramasese plus burete ignifug si termoizolant(aliexpress.com/item/4000996617312.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.19db4c4dnNyyZN). Pot sa zic ca foliile bituminoase de acum doi ani au ramas intacte nu s-au dezlipit ceea ce mi-a dat si un plus de siguranta ca nu vor cadea de pe plafon. . Stalpii nu i-am imbracat, am imbracat doar mastile de plastic cu buretele de mai sus. Pentru plafon iti trebuiesc 3 role de burete si cam o foaie de folie bituminoasa ca mai are ea din fabrica prin unele parti. Dureaza 6 ore toata operiatiunea daca faci singur si se mai rup din clemele de prindere ale plafonului, stiti cumva pe unde gasesc in ro bradutii aia? Inca nu am masurat cu decibelmetrul dar s-a redus semnificativ fasaitul care vine de sus cand ai bare de carat plus diferenta de trecere dintre soseaua de bitum si cea beton, cumva vibratiile se propagau pe plafon si amplifica. Fasaitul de vant se aude mult mai tare pe la geamuri acum, la astea nu am ce sa ii fac ca doar nu imi cumpar geamuri fonoabsorbante. Senzatia de incingere a capului nu mai exista, mi se pare ca toata caldura e distribuita uniform in masina iar cand dau drumul la AC reuseste sa faca fata chiar si la 36C daca nu bate soarele pe tine. Per total cu 1000 de lei, 10 bidoane de bere si ceva timp liper poti sa aduci o dacie la nivel de skoda scala/fabia, ceea ce nu-i rau.
https://photos.app.goo.gl/F3Ej12H5B2rA82Ba8
kommodore_ss
Trebuie sa umblu putin la capitonajul loganului meu si ma gandeam sa umplu golul dintre capota si capitonaj cu ceva. Aveti vreo recomandare cu ce?
marius80_eugen
NU poti pune decat tot un fel de burete , dar trebuie sa fie ignifug , sa fie inchis in ceva ca sa nu tina in el praf , apa si mizerie ...

Eu ieri tocmai am desfacut blana de la capota MCV-ului meu din 2016 si am spalat-o in cada cu multa rabdare. Nu poti sa o cureti altfel decat sa o freci pe toate partile si normai ca isi pierde din acea forma de noua facuta cu presa , dar a ramas totusi moale si buretoasa dupa uscare. Credeam ca trebuie sa o usuc sub greutate , dar bine ca nu am facut-o si am tinut-o prinsa cu 3 carlige pe sarma si si-a pastrat forma ok.
Inainte de montare am pus la fiecare gaura de bradut un fel de izolier ca sa intaresc zona si sa prinda mai bine bradutii si a iesit acceptabil.
Am observat ca intre blana si capota , mai ales pe mijloc e loc de 2 degete gol pana la urma.
Eu nu cred ca face nici o diferenta orice pui acolo , pentru ca nu se creeaza incinta ca sa faciliteze zgomotul sau vibratiile , apoi capota are 4 puncte de sustinere in fata + broasca + 2 balamale in fata si NU vibreaza deloc .
La motor voi pune in viitor cheder pe laterale si sa vad cum se prezinta scutul cu prima ocazie cand il dau jos si ma voi gandi ce sa pun pe el , inspirandu-ma de la fostele Laguna3 si Megane 4 ... care au o gramda de isonozirante peste tot .
Zgomotul motorului este mai mare decat la M3 1.5 110cp (din trecut) si nu inteleg de ce, pentru ca M3 de 90CP era cel mai silentios , iar cel mai zgomot era cel de Duster de 110cp.
Fostul proprietar mi-a spus ca a bagat Castrol in el , ca asa au spus cei din service Bosch Car Service ... uleiul nu arata rau , nu miroase rau , unge ok , dar zgomotul este mare pentru o masina care are distributia si kitul accesorii noi .
Dupa ce o iau la alergat cu motorina scumpa + un aditiv + schimbare ulei + filtru ulei si filtru motorina o sa vad daca se mai modifica ceva, pentru ca fata de ce zgomot face mi se pare aiurea sa ma apuc sa isonorizez masina daca e alta problema .
Ca observatii, cat am gadilat-o cand i-am schimbat filtrul de polen si prin portbagaj , pare mai isonorizata decat cele vandute la noi , ea fiind vanduta in Germania si apoi importata in RO.
IRONICK
QUOTE(IRONICK @ 19 Dec 2011, 10:34)
[attachmentid=1627773314] [attachmentid=1627773313]

Locul unde este montata greutatea pe cadru.

<span class='edit'>19 Dec 2011, 09:37:</span>
[attachmentid=1627773315]

Rezonator pe admisie.
*



Pentru ca am avut la indemana, am facut experimentul cu greutatea de Duster pe Logan dCi.
Dat gaura un cadru, bagat cu forta o piulita cu guler si cordon de sudura. Cu tratament de rigoare pentru rugina.

A taiat destule vibratii generate de motor sau suspensie si nici nu produce rezonante.
einstein1984
vezi ca era una si pe plafon parca
IRONICK
trollule, nu ai treaba?
skyspot
Va salut cu respect!
Nu aveți careva un capitonaj de capota pentru un Logan din 2006?
Am căutat pe net dar nu am găsit.
Multumesc și Sărbători fericite!
smar2
Si eu zic de cativa ani sa imi pun capitonaj de capota, dar pe la putinele dezmembrari unde am intrebat nu aveau.

Am un MCV din 2008, cumparat din Germania acum 3 ani si ceva. Dupa ce l-am luat am cumparat folie cu butil + aluminiu speciala auto (Dartex 2+) pe care am lipit-o pe portierele fata, pe toata podeaua (mai putin portbagajul) si pe tot plafonul. Apoi am pus peste ea foi de spuma de 5mm tot de la Dartex. Scaderea zgomotelor de rulare e semnificativa, insa acum mi se pare ca face ca naiba motorul, mai ales intre 90 si 140 km/h. De pe la 140km/h in sus se mai aude doar zgomotul de rulare, devine brusc foarte silentios motorul (1.6 MPI 8V)

Ma gandesc ca niste capitonaj de capota (si eventual pentru peretele antifoc) vor mai reduce din zgomotul motorului.
psychoo
Aceeasi chestie am patit.o cu solenza.
Apoi motorul si vajaiala de la geamurile pprea subtiri au foat deranjante.
Am rezolvat problema schimband masina si marca, de atunci nu am mai simtit nevoia sa insonorizez nimic. Si nici rugina nu mai am smile.gif
motanel_pufos
QUOTE
Nu aveți careva un capitonaj de capota pentru un Logan din 2006?

a mea dupa 17 ani s-a dezmembrat complet, era materialul ala in interior varza, nu mai avea nici un efect. Am luat doar panza cu gauri care a ramas, si fonomin, si am facut eu blanitza. nu arata la fel de estetic dar isi face treaba.
Plus niste spuma neagra si folie cu aluminiu... e diferenta, mai ales la 130+.
IRONICK
Am mai zis si eu parca, calitatea insonorizantului folosit de Dacia este foarte slaba. Pasla de la motor se macina in timp, iar cauciucul de la interior se sfarama si cade singur.
motanel_pufos
am pus si ceva spuma direct pe capota, iar "blana" noua vine peste. Se simte bine, mai ales pe autostrada.
Am facut si portbagajul, cu spuma, interiorul, si la oalele rotilor, am dat jos carenajele, curatat putin rugina, dat cu vopsea cauciucata peste tot in interior, pe carenaje in interior si exterior. Plus usi.
Antifonatul usilor schimba multe, zici ca am pus boxe noi. Nu mai suna a conserva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.