Eu am folosit pentru plafon, poliester extrudat de 5 mm lipit cu un adezit ce semana cu aracetul( se gaseste la magazinele de bricolaj). Peste el am pus banda de aluminiu.
Este excelent, s-a redus mult zgomotul in masina ( pe timp de iarna cauciucurile le auzeam foarte bine pe asfalt).
Ca si protectie termica parca in zilele toride nu ma mai omoara asa de tare caldura in zona capului.
Ce intelegeti voi prin "plafon"? Ca eu inteleg "tavanul" masinii, nu podeaua.
la tavanul masinii ma refeream si eu!
Ma indoiesc ca izolarea "tavanului" duce la reducerea zgomotului de rulare a rotilor de iarna.
Nu a fost o izolare si a altor parti ale masinii concomitent cu a plafonului?
La mine s-a simtit! Nu stiu daca ai mers cu clio symbol cel de inainte de 2010. Zgomotul era "impresionant" mai ales cu cauciucurile de iarna.
10 Oct 2013, 07:06:
Nu am izolat nimic in interior, ar trebui sa mai fac o investitie pentru izolare fonica la usi dar e mult de munca si nu am timp.
vi_escu
10 Oct 2013, 11:31
Posibil, a mai disparut din rezonanta tip "conserva".
ceva s-a schimbat in mod sigur.
pentru usi ma gandeam sa pus ceva de genul :
http://www.germanelectronics.ro/conrad.php...ucts&pid=854676dar nu stiu cat spatiu e pe acolo.
marian_ariciuc
16 Oct 2013, 20:06
@Klaus, normal ca tavanul masinii...
izolatia plafonului vreau doar sa fie termica, nu fonica ca nu de acolo este sursa de zgomot...
pentru podea sunt hotarat la STP Gold, insa vremea se cam raceste si ridica niste semne de intrebare referitoare la aplicare...
Pentru plafon poti sa folosesti ce am scris eu mai sus.
Pentru podea nu ai nevoie sa faci izolatie decat pentru locurile din spatele masinii , in fata ai un burete gros din fabrica .
dia_ph2
31 Oct 2013, 10:55
Am constatat ca mult zgomot din exterior se propaga prin locurile marcate cu sageata (valabil la toate usile):
[attachmentid=1627915605] [attachmentid=1627915607]
cate nu or mai fi !!!
dia_ph2
31 Oct 2013, 12:33
Depinde de fiecare cat a antifonat pe la masina. La mine cel mai mult zgomot din exterior se aude pe acolo.
Bingo!
Am remarcat si eu ca vine cam mult zgomot din exterior din directia aia, dar puneam totul pe seama geamurilor subtiri. (De fapt cred in continuare ca si asta e un factor.) Si nici nu aveam aparatura sa localizez precis 'poarta' de intrare a sunetului.
O sa ma uit si eu sa vad ce se poate face, tu ai gasit vreo solutie?
1 Nov 2013, 08:20:QUOTE(Yan78 @ 17 Oct 2013, 07:06)
Pentru plafon poti sa folosesti ce am scris eu mai sus.
Pentru podea nu ai nevoie sa faci izolatie decat pentru locurile din spatele masinii , in fata ai un burete gros din fabrica .
Ai sintetizat perfect topicul asta!
La logan e un "burete gros din fabrica" pe podeaua din fata?
vi_escu
1 Nov 2013, 11:51
de un' sa fie, doar o bucata de polistiren expandat (si ala vai de mama lui)
Plus doo bucati de pasla..
Poate or fi si alte informatii, poate se pun si niste imagini cu sustinerile, ca-s si eu curios.
Nu de alta, dar eu am citit topicul destul de bine la viata mea si sa fiu a naibii daca as fi putut sa-i fac o astfel de sinteza.
D-asta zic, poate nu oi mai fi eu la curent cu datele actualizate si o fi un nou val de informatii care sta se se pravaleasca.
Da, klaus, ce nu pricepi? Omul a citit de-a fir a par topicul si a tras concluzia cum nu se poate mai bine: "Pentru podea nu ai nevoie sa faci izolatie decat pentru locurile din spatele masinii , in fata ai un burete gros din fabrica". Mai vrei ceva?
Cand dupa atatea discutii -e drept, si o scurta pauza- apare cineva care pune in felul asta problema, ce-ar mai fi de comentat?
@2012: nu exista un burete gros din fabrica in fata... cel putin nu la ph1.. iar in spate exista 2 bucati de pasla amarate.
marian_ariciuc
15 Nov 2013, 10:21
exact cum zicea ''Dia_PH2'' in ultima postare de pe o pagina in urma, ca pe acolo vine zgomot, am sesizat si eu. insa am gandit ca ''2012'' in postarea #2913, dadeam vina pe geamurile subtiri. - e momentul sa fac si eu ceva usilor ca ma xam exaspereaza.
PS: am tras un strat de elastomer pe plafon si peste capitonaj am pus un strat de fonomin roz(1cm), m-am lasat jos cu capitonajul cam 2 cm(suficienti cat sa pun o plafoniera deasupra sezutului pasagerilor), este mai mult izolatie termica decat fonica. sigur este efectul placebo, nu e mare diferenta la zgomot insa pot fi sigur ca este o diferenta la temperatura, daca stau in masina cu motorul oprit, fara caldura, se pastreaza ceva mai mult caldura(restul iese prin geamuri). abea astept sa vina vara si sa nu ma mai incalzesc de la plafon asa tare.
scooby89
28 Feb 2014, 12:34
Salut .
Au am antifonat cu asa ceva
http://www.okazii.ro/sisteme-audio-auto/an...tin--a145798866 ... credeti ca este ok ?
IRONICK
28 Feb 2014, 13:08
QUOTE(scooby89 @ 28 Feb 2014, 11:34)
Salut .
Au am antifonat cu asa ceva
http://www.okazii.ro/sisteme-audio-auto/an...tin--a145798866 ... credeti ca este ok ?
1. Aia nu este pasla de insonorizat, ci pentru canapele. Nu este buna de nimic.
2. Nici reclama nu esti in stare sa iti faci cum trebuie.
Mycroft
19 Mar 2014, 19:23
Salutare tuturor.
Am luat si eu de la dezmembrari un batator acustic pentru esapament si as vrea sa va intreb care este cea mai buna pozitie pentru montare la un Logan 1.2. Ce diametru are teava de esapament, ca sa stiu ce colier sa iau?
Multumesc.
teava o masori iar pozitia o cauti prin incercari. Si nu fac bascalie
Mycroft
19 Mar 2014, 20:23
Merci. Ma gandeam totusi ca cei care au montat batatorul asta ar putea recomanda o pozitie optima.
aluibasarabeanu
23 May 2015, 16:53
Salutare dragi colegi, din greseala am citit acest topic, spre rusinea mea, si am aflata de acel batator acustic, am un megane 1,6 8 valve care intre 2100 si 2500 de turatii are o vibratie enervanta careia nu am reusit sa ii depistez provenienta.Recunosc ca nu am citit toate cele 98 de pagini. Are idee cineva de unde as putea sa procur un batator acustic? Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
radu76
25 May 2015, 21:34
Salut! Batator acustic poti gasi la dezmembrari auto.
are cineva montate paravanturi?
am auzit pareri ca printre avantaje ar fi diminuarea zgomotul aerodinamic la veteze mari , zgomot resimtit la nivelul stalpilor A
pentru cei care nu stiu despre ce e vorba am atasat o imagine
AR-18-MOS
22 Sep 2015, 22:00
QUOTE(male @ 22 Sep 2015, 22:11)
are cineva montate paravanturi?
Cauta pe LoganCloob. Acolo-i gasesti pe amatorii de asa ceva.
andonim
28 Feb 2016, 09:24
...Servus!...o sursa achizitie cheder adeziv.
Cand ati facut antifonarea tunelului central cu aluband ati dat jos clculatorul de airbag (piesa aceea dintre schimbator si bord cred ca asa ii zice) si daca da trebuie sa am grija la ceva in afara de a desface cele 2 suruburi? Sa i scot mufa aia?
radu76
18 Mar 2016, 21:27
Salut! Eu cand am antifonat tunelul central am ocolit calculatorul. Am pus pe tunel doua straturi de Aluband.
Victorine
18 Mar 2016, 21:51
Asijderea si la mine. Better safe than sorry...
multumesc orcum pentru raspuns
la ora la care ati dat raspunsul lucrarea era terminata: am decuplat bateria am si am pus aluband si pe sub calc.am decupat doar in dreptul urechilor de prindere
cei care ati mai imbunatatit cu aluband si alte materiale peretele antifoc prin compartimentul motor, ati intampinat probleme la ITP ? se leaga nenea ala de chestiile astea?
Cineva cu un feedback la rezistenta alubanduilui folosit la antifonare? Probleme ceva?
Victorine
13 Nov 2016, 22:33
Din experienta mea, alubandul pleaca cu succes de pe suprafetele verticale sau plafon, singurul loc unde a stat bine e pe podea si pedalier. Alubandul NU e acelasi lucru cu ce are masina din fabrica.
eu am de 7 ani in usi si nu mi a cazut
IRONICK
7 Aug 2017, 08:57
QUOTE(IRONICK @ 14 Aug 2009, 12:27)
Pe scut se lipeste pasla (la fel ca aia neagra de pe capota sau tablier), iar in dreptul esapamentului se acopera cu folie de aluminiu reflectorizanta. Cel mai simplu, se achizitionaza una de la o ala masina ...dezmembrari, etc
Se gasesc la alea diesel in special, vw, etc
Nu am mai scris pe aici. Dar asa cum Dacia ne-a obisnuit, "la export" a aparut scut motor cu material insonorizant pe toata suprafata lui.
IRONICK
2 Nov 2017, 21:18
Si niste insonorizant pe carenajele rotilor din fata la Duster.
[attachmentid=1628074720] [attachmentid=1628074721]
Victorine
3 Nov 2017, 06:52
Ce-i aia? O pasla trasa-n țiplă sa nu se imbibe cu mizeria care ajunge pe la degajarea din jurul arcului/amortizorului?
IRONICK
3 Nov 2017, 09:57
Nope, este doar o pasla cu suprafata care nu se scamoseaza.
Altii lipesc pasla acolo, pasla chiar de 1-1,5cm. La case mai scumpe.
Victorine
3 Nov 2017, 10:13
Chestia e ca la Logan acolo ajunge apa. Din gurile de scurgere de sub grila stergatoarelor, de la roata pe la degajarea din zona amortizorului sau din zona aparatorii de noroi, unde se aduna pamant. Deci ala nu e un spatiu uscat. La Duster e altfel?
IRONICK
3 Nov 2017, 10:29
Pai alea sunt carenaje de Duster, nu de Logan.
Victorine
3 Nov 2017, 12:59
Am inteles asta, dar configuratia pare similara pe fata cu cele de Logan, avand degajarea aia rectangulara in jurul ansamblului arc-amortizor.
La Logan aveam un spatiu acolo intre carenaj si contraaripa, in fata spre far, pe-acolo intrau zoaie si mai si vibra pana am pus un snur de mastic de etansat fetele de usi.
einstein1984
3 Nov 2017, 14:17
multumesc orcum pentru raspuns
la ora la care ati dat raspunsul lucrarea era terminata: am decuplat bateria am si am pus aluband si pe sub calc.am decupat doar in dreptul urechilor de prindere
cei care ati mai imbunatatit cu aluband si alte materiale peretele antifoc prin compartimentul motor, ati intampinat probleme la ITP ? se leaga nenea ala de chestiile astea?
[/quote]
Genius this one, ECu airbag are niste accelerometri in el, daca nu simte vibratiile din tunel in mod direct, o sa declaseze o laie in soc. Sper ca nu ai facut accident pana acum.
Acum dai cu bata in balta... Ai vazut vreodata cum arata dracia si cum e prinsa?
Accelerometrul nu are nevoie de "vibratii" masoara acceleratia, si daca il arunc prin aer masoara. Oricum a zis ca a decupat in zona urechilor, alea sunt singurele puncte de contact cu caroseria.
Ironick-ule, de mare angajament izolarea aia fonica la Duster ....
Arata ca niste pampersi folositi ...
Nasol ca prinderile contraaripii de caroserie sunt pe direct, transmit tot prin bradutii aia de plastic.
IRONICK
3 Nov 2017, 16:54
Bai, la Tiguan este pasla chioara lipita.
Si tu la 7L nu ai nici macar atat.
Pasla se pune pentru zgomotul care se plimba pe acolo si se amplifica singur in cavitate. Nu insonsonorizeaza carenajul si nici nu conteaza cu ce este prins.
Ce ma, tiguanu' e masina? ...
Eu zic ca faci mai mare branza cu un antifon cauciucat dat zdravan si cu inchiderea spatiului dintre aripa si stalp
Cand mi-am inlocuit aripa fata la Logan si am vazut ce conserva goala e m-am apucat si am bagat un spray de antifon la interior, vreo 4-5 straturi. Sa dea naibii daca nu a scazut zgomotul pe partea soferului fata de pasager, a remarcat si nevasta-mea cand a condus-o.
La 7L am contraaripi de Buhara, ca-mi permit ...
IRONICK
3 Nov 2017, 17:58
Ai dat cu spray pe ce? Tabla sau carenaj?
Pe tabla. Vroiam sa dau si pe carenaj dar n-am mai avut.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.