Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antifonare capotã, inclusiv blanã, pedalier
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
IRONICK
Pentru a diminua sunetele din mediul exterior, habitaclul e dispus cu bariere de sunet (izolanti), piedici impotriva sunetului (absorbanti) si materiale anti - vibratii (amortizanti)
Principalii izolatori sunt geamurile si punctele de unire (parbriz acustic, realizat dintr-un polimer izolat intre doua foi de sticla, izoleaza o data in plus), precum si materiale insonorizante dispuse in caroserie (planseu, port-bagaj, buzunare usi)
Absorbantii sunt multipli: mocheta, panourile de la usi, garnitura acoperisului, materialele scaunelor ( de preferat din piele, care elimina vibratiile)
Amortizoarele (din podea, buzunare) sunt materiale bituminoase numite "insonorizanti fuzibili in foaie - IFF)
De altfel zgomotul aerodinamic depinde de forma si etanseitatea vehiculului, constructorii jucandu-se cu forma parbrizului, retrovizoarelor sau antena
(infasurata in forma de elice pentru a nu suiera), cu pozitia stergatoarelor, marind numarul puctelor de jonctiune, adaugand insertii umflate (este vorba de spuma aia care se umfla la cald . .) pentru astuparea gaurilor. Cea mai mica gaura poate face zgomot.
Codrin
Las pe altcineva sa-ti spuna cam ce antifonare are un Astra Classic. rolleyes.gif

Din ce vad la tine, pe lateral nu ai mers complet. La mine l-am urcat si pe prag putin. Pe tunel, ai pus pe lungime. Eu l-am pus pe latime, incalecand pe lateral tot cam 5 cm. In jurul schimbatorului a ramas gol cum e in poze?
bassfreak
da, in jurul schimbatorului a ramas gol, acolo mi s-a parut destul de groasa tabla, prin ciocanire era "beton", iar in sus pe pasla aia nu puteam merge cu aluband ca nu ar avea aderenta clar..
klaus
Se scotea ... pasla. Si se pune sub, pe plastic...
Nu de alta, dar daca astia de la renault au pus pasla pe post de fonoabsorbant pe suportul ala (daca nu ar fi necesar, nici cap la schimbator nu ar pune), mie mi-a zis ceva aceasta "grija" a lor.
IulianP
QUOTE(bassfreak @ 26 Apr 2006, 17:00)
in jurul schimbatorului a ramas gol... , iar in sus pe pasla aia nu puteam merge cu aluband ..
*



Probabil chiar de aici vine lipsa ta de satisfactie fata de insonorizarea realizata. Tot cautand documentatii despre procedee de insonorizare am dat si peste o "teorie" care mi s-a parut foarte rezonabila: aceea ca nu trebuiesc, in nici un caz, lasate "punti acustice", zone neinsonorizate pentru ca grosul sunetului va trece exact prin acele locuri, iar eficienta insonorizarii va scadea dramatic. Ei faceau o analogie cu veriga slaba a lantului (rezistenta unui lant se limiteaza la rezistenta celei mai slabe verigi din componenta lui).

Vezi cum faci sa insonorizezi si acele zone si poate merita urcat pe peretele antifoc cat mai sus sub bord, deasupra pedalelor. Au ramas libere si lateralele pragurilor - o alta "punte acustica"... Deh, la chestiunea asta trebuie f f multa migala.

Teoria anterioara a fost testata cu succes intr-un ... Oltcit smile.gif pe care l-am avut mai demult si la care am lucrat in doua faze: in prima existau inca aceste afurisite de "punti" si rezultataul era mediocru, in cea de-a doua le-am eliminat aproape complet (cred eu) si rezultatul era uimitor (cel mai silentios Oltcit pe care l-am vazut biggrin.gif).

bassfreak
teoria cu puntile nustiu ce sa zic...
la passat 2002 daca te uiti sub bancheta spate ai sa vezi ca insonorizantul (ma refer la stratul bituminos de pe podea) este exact cu insulite ovale de 3x6cm sa zic cu distante de 3-4cm intre ele, deci o groaza de punti acustice)
Codrin
Dar Passat-ul acela mai are si altele pe acolo in afara de stratul bituminos, niste combinatii interesante de materiale. Ce ziceai ca ai intre aluband si mocheta?
bassfreak
passat-ul ala nu mai are nimic intre bancheta din spate si tabla, decat acest strat de bitum tare.. de culoare galben-verzui la exterior.

intre aluband si mocheta n-am mai pus aproape nimic, defapt un strat de burete izoprenic subtire (1mm) sub scaunele fata, iar sub bancheta 2 straturi.
IRONICK
Buretele izoprenic l-ai pus degeaba. Nu este bun pentru insonorizare. Este bun pentru izolare termica.
klaus
In primul rand insonorizarea nu se face la locurile din spate decat, eventual, pentru a elimina zgomote de rulare si de rezervor.
In al doilea rand, insonorizarea absorbanta (alubandul este reflexiva) de pe logan este mediocra.
In al treilea rand, recomand sa se citeasca cu atentie ce a pus ironick mai sus, ca sursa este un mare producator auto...
Si buretele izoprenic al insonorizare e frectie la picior de lemn.

PS: na, ca mi-a luat-o ironick inainte
IRONICK
QUOTE(Codrin @ 26 Apr 2006, 15:51)
Las pe altcineva sa-ti spuna cam ce antifonare are un Astra Classic.  rolleyes.gif
*
Care antifonare ? Nu are pe capota, pe peretele de foc, in usi, pe plafon. Doar pe podea niste folie bituminoasa si o mocheta mai groasa decat la Logan. Singurul lucru care mi-a placut este insonorizarea injectoarelor. Un material in forma de U care le acoperea. Materialul identic cu absorbantul de capota la Logan. Sper ca nu v-am dat idei acum ?
klaus
e, nu... deja zboara licuricii...
IRONICK
O insonorizare in zona schimbatorului la o masina cu pretul 2xLogan.

user posted image

Asta este buretele cu strat de cauciuc despre care se tot vorbeste . .

user posted image

Poze cu insonorizantul de care vorbeam mai sus.

user posted image

user posted image

user posted image
alc2
QUOTE(lungan @ 25 Apr 2006, 03:15)
In poza atasata (screenshot-ul), vad ca ai in taskbar un program DocElec Dacia. De unde il ai?
*


Nu am programul , e un print screen . Asa am primit fisierul......
luci974
Imi vine sa inebunesc!! In toata Suceava am gasit o singura rola de Aluband si aia de 5 cm sad.gif
bassfreak
ma gandesc la o treaba: daca este aceiasi platforma cu MODUS, MICRA si altele, nu putem comanda insonorizantii folositi pe aceste modele? cum gasim codurile si preturile?
IRONICK
Codurile le avem . . dar cred ca o sa te lasi pagubas daca iti spun preturile. Un exemplu ar fi pretul insonorizantului de pedalier:
Logan - 2.5Euro
Clio3 - 40Euro

Mai vrei si alte preturi ?

PS. Nu stiu daca se potrivesc.
klaus
ma intreb si eu, oare niste insonorizanti de pedalier de DSN nu or fi buni?
Ca am vazut ca sunt chiar bine facuti (nu fac bancuri...)
Cred ca ar trebui sa ma interesez daca s-or mai gasi. Macar la SH ceva...
bassfreak
eu ma gandeam la insono de la masini cu aceiasi platforma pentru a potrivi la fix pe spatiul dedicat, asa putem sa ne uitam la dezmembrari la insono de la orice alta masina, banuiesc ca sunt mai buni decat la DSN la orice alta masina straina al carui pret initial > DSN. si cred ca n-ar fi scumpi, decat sa ii lase sa se imputa pe masini, mai bine castiga ceva comerciantii astia cu vechituri (stiu ca sunt periculosi la preturi majoritatea junk-yard-istilor de la noi, dar.. sper si eu)
IRONICK
. . si cine da o tura la dezmembrari ?
IRONICK
Aseara am pipait si eu un insonorizant de DSN. Daca ar fi avut si Logan-ul asa ceva . . .
bassfreak
am cumparat azi de la Emil din Vitan insono plansa bord (200mii, inclusiv 5 braduti - am preferat sa dau 200mii decat sa stau 2 saptamani dupa el la vreun dealer + benzina de 2 drumuri pana la dealer..).

Nu am gaurile date, asa ca l-am pus pur si simplu acolo sa vad cum se diminueaza zgomotul motorului.. si.. sufletu' .. efectul la mine este zero barat.. ori sunt eu incapabil sa observ diferente acustice subtile (ceea ce nu prea cred), ori la mine e o alta problema..

L-am pus, am ascultat, l-am dat jos, iar am ascultat la diferite turatii.. nimic.. sunetul motorului parca vine de peste tot , din tot bordul, din podea, nu situ de unde.. dar l-am pus degeaba deocamdata.

Am vrut sa caut ceva insono pt podea/pedalier si pe la dezmembrari auto in vitan, dar nu era nimeni peacolo si m-au alungat rapid cainii.

Deci, parerea mea: fara alte operatiuni avansate de antifonare efectuate pe masina, insono plansa bord este un mare fasss

Problema 2: ieri am tinut masina in soare cateva ore bune, si cand m-am intors si am intrat in ea, persista in interior un miros de bitum topit deranjant (exact cum miroase alubandul cand este cald afara). Mirosul a disparut relativ repede dupa ce am plecat cu geamurile deschise, sau m-am obisnuit cu el.. deci atentie ca lucrul asta nu a mai fost mentionat despre aluband.. MIROASE SI ALUBAND-UL ! fiind destul de moale, cand caroseria se incalzeste, se cam inmoaie destul si el.
probabil ca din acest motiv producatorii folosesc folii de bitum mai tari aplicate la temperaturi la care nu poate ajunge caroseria masinii intr-o exploatare normala.
La voi ceilalti care aveti aluband, nu v-ati confruntat cu problema asta ?
dispare mirosul dupa mai mult timp ? se mai evapora ceva substante din aluband si devine mai ..altfel ?
IRONICK
Daca ai testat pe loc, efectul este inexistent. Incearca in mers. Nici eu nu am simtit pe loc nici un efect. Inainte sa il pun ma deranja cand ajungea motorul la 2700-2800rpm. Dupa ce l-am montat nu mai ma deranjeaza. Insonorizantul ala atenueaza zgomotul metalic al motorului (cel care se formeaza in spatiul gol din bord). Zgomotul nu dispare, ci este atenuat.
Codrin
Putinul miros care a fost a disparut in primele 2 zile. Alubandul ce ce l-ai intins?
IRONICK
Si inca ceva @bassfreak. Dupa cum a spus si Klaus, cauta insonorizant de DSN. Adica burete gros cu strat de cauciuc. La Logan este doar un cauciuc subtire si un strat de pasla.
bassfreak
QUOTE(Codrin @ 8 May 2006, 12:11)
Putinul miros care a fost a disparut in primele 2 zile. Alubandul ce ce l-ai intins?
*



l-am intins cu.. mainile si cu picioarele smile.gif si in unele zone l-am apasat prin rularea manerului rotund al unei surubelnite cu podul palmei..

e prima data cand simt miros dar e si prima data cand am tinut-o in soare mai mult timp
ICET
QUOTE(bassfreak @ 8 May 2006, 11:01)
La voi ceilalti care aveti aluband, nu v-ati confruntat cu problema asta ?
*


Eu intai am incercat cu antifon cauciucat si daca am vazut ca nu are decat un efect olfactiv in primele zile,am apelat si la aluband,dupa care am "simtit" adevaratul efect.Masina are cam un an de la operatiune,deci a stat si prin soare destul,dar in afara de o usoara incenzuratre(in mu ie re..se pare ca nu vrea altfel 04.gif)a antifonului(sesizabil numai daca pui mana in zona unde nu este acoperit de aluband,in speta portbagaj)nu am sesizat nici un miros dubios si nici nu mi-a fost sesizat acest lucru de alti pasageri ai masinii.
Codrin
QUOTE(bassfreak @ 9 May 2006, 00:00)
l-am intins cu.. mainile si cu picioarele smile.gif si in unele zone l-am apasat prin rularea manerului rotund al unei surubelnite cu podul palmei..
*


Altii cu rolele de intins tapetul. smile.gif
dragosm
Aveti idee de aceste materiale: IZOMIN si IZOFON de la Minet (www.minet.ro) ?
han_1.6 mpi
QUOTE(dragosm @ 15 May 2006, 00:29)
Aveti idee de aceste materiale: IZOMIN si IZOFON de la Minet (www.minet.ro) ?
*


par sa fie ok.trebuie mers la ei si vazute pe"viu"
C@talin
mi-am pus si eu de cateva zile un cheder la capota in fata mi se pare foarte util ca nu mai intra namol sau apa cand ploua smile.gif
dragosm
Am facut comanda la fabrica (Minet) de ceva asemanator (insonorizant) si imi aduc la depozit in Bucuresti cati mp vreau (am comandat 10mp). La depozit nu dau decat la balot mare.
10 mp = 250.000 lei
O sa pun in toata masina in iulie dynamat (usi, podea, portbagaj) dublat de acest material pe la pedaliar, consola centrala , podea spate si portbagaj.
IRONICK
Asteptam cu interes sa iti aduca doar cat ai comandat tu. Ca au fost persoane care nu prea au reusit sa se inteleaga cu ei.
dragosm
QUOTE(IRONICK @ 17 May 2006, 19:41)
Asteptam cu interes sa iti aduca doar cat ai comandat tu. Ca au fost persoane care nu prea au reusit sa se inteleaga cu ei.
*




nici eu nu m-am inteles cu femeia aia de la depozitul din Cotroceni; Am sunat la Minet si au zis ca-mi trimit cat vreau eu.
dragosmanea
Uitati planurile mele de insonorizare care va avea loc imediat ce gasesc materialele necesare.
Inspirat din insonorizantul de la pedalier, pe unde trece coloana de directie, voi face asa: peste tabla voi pune un strat de pasla, peste ea un "covor" de material cauciucat, apoi mocheta masinii. Nu vreau solutia prezentata aici, chiar daca este mai buna, pentru ca vreau ca procesul sa fie reversibil. Poate vreau sa vand masina, poate....poate... Efectul poate nu va fi acelasi, dar nu vreau sa lipesc nimic de tabla masinii.

Acum cateva intrebari.
Unde pot gasi o foaie mare de cauciuc? Am cautat in Praktiker si Brico si nu am gasit absolut nimic. Habar nu am unde sa caut.
Ce fel de pasla sa iau si de unde? Am doua variante, nu stiu daca sunt identice. Prima este sa iau pasla din targ, a doua e sa caut pe la magazinele de lucrat si reconditionat canapele. Presupun ca cea de la magazinele de canapele e mai ieftina. Dar calitatea lor este identica?
Sper sa ma ajutati cu niste idei, unde anume sa gasesc cele doua materiale necesare.
Multumesc.
Mario_b
Eu am facut un sandwich adica am pus intre 2 straturi de fonomin material insonorizant bitumos. Rezultatul este prea insignificant. Mai bine incearca varianta cu Aluband si 1 strat de fonomin, cred ca da rezultate mai bune.
klaus
covor de cauciuc, diverse modele si la preturi rezonabile, evident in ... targ la Vitan.
Sau in magazinele de piese auto (este covor de cauciuc - impropriu zis covor ca e foaie de cauciuc - la metru)
florinel_lva
stie cineva daca se gaseste de cumparat chestia aia neagra de pe interiorul capotei de la logan diesel cu rol de reducere a zgomotului si daca se potriveste si la modelele pe benzina?
Codrin
Ai tot ce-ti trebuie in topicul asta. Succes.
IRONICK
QUOTE(bassfreak @ 8 May 2006, 11:01)
[...]am cumparat azi insono plansa bord . . l-am pus pur si simplu acolo sa vad cum se diminueaza zgomotul motorului.. si.. efectul la mine este zero barat..
*
Am mers ieri si astazi fara insonorizantul de la pedalier. Este incredibil cat zgomot a aparut din nou in habitaclu. Incearca si asa ca sa iti dai seama de efect mai bine.
klaus
aha... deci avusei dreptate 04.gif
Si lasa-l mai pe bassfreak, ca e insonorizata mai bine ca a mea, da' e el perfectionist. La relanti ce se aude mai tare (cred ca e o treaba de insonorizant capota motor lipsa la el)
bassfreak
Ieri am realizat completarea antifonarii podelei din stadiul de aluband.

1. Peste aluband am pus padding-urile originale din polistiren care au si pasla pe partea inferioara.

2. Peste aceste padding-uri am asezat cate o foaie din polistiren extrudat (cred eu) verde, din acela ce se pune sub parchet. L-am pus doar in partea din fata, peste padding deoarece este foarte casant si trebuie pus pe suprafata dreapta. Pe spate nu am pus decat sub scaune (nu am avut mai mult).

3. Apoi am asezat un strat de pasla; la sofer am folosit pasla de 1cm incepand de la adancitura pedalei de acceleratie si pana in spate pe peretele vertical al banchetei, iar la pasager pasla de 2cm grosime incepand de unde incepea si mocheta, poate putin mai sus, si pana sub scaunul pasagerului (nu mi-a ajuns pana la bancheta, iar acolo pot umbla mai usor sa adaug).

4. Peste pasla am asezat mocheta originala a masinii care s-a asezat destul de ok.

5. Peste mocheta masinii am pus un strat de covor cauciucat din acela cu striatii late, asezat pe toata suprafata podelei, mai putin pe mijlocul tunelului central - dar am urcat cu el pana sub suportul de plastic al schimbatorului si pana langa cel al franei de mana, cauciucul fiind tinut pe pozitie de suruburile scaunului.
Peste asta am asezat scaunele, cu care acum problema ar fi ca se misca foarte greu fata/spate datorita cauciucului care atinge sinele. Va trebui sa fac niste saibe inaltatoare pentru scaune, sau mai bine niste straifuri din tabla puuutin mai late si mai lungi decat sinele scaunelor care sa tina covorul apasat pe podea.

6. Peste covorul de cauciuc am pus covorasele care le aveam.

In poze puteti observa procesul de la 1 la 3, si urmeaza sa va arat si poze din stadiul final (nu am mai avut timp sa le fac ieri).

Rezultatul: ..se simte.. acum pe piatra cubica, cel mai deranjant lucru (extrem de deranjant) a devenit rezonanta bordului la viteza de 60-80km/h pe piatra cubica din zona herastrau de exemplu.
Urmeaza antifonarea bordului si a peretelui antifoc.
liviu_canja
O sa imbatraneasca masinile astea pana terminam noi de antifonat peste tot. oricum, mi-a placut ce ai facut.

cu mentiunea ca ai cam gresit cu polistirenul... Este o membrana care transpira, sper sa nu ai probleme cu umezeala prin masina. Si nu este extrudat.
han_1.6 mpi
QUOTE(liviu_canja @ 2 Jun 2006, 14:40)
O sa imbatraneasca masinile astea pana terminam noi de antifonat peste tot. oricum, mi-a placut ce ai facut.

cu mentiunea ca ai cam gresit cu polistirenul... Este o membrana care transpira, sper sa nu ai probleme cu umezeala prin masina. Si nu este extrudat.
*




polistiren mai este in masina de la fabrica.poate era bine ca din loc in loc sa dea cate o gaura.oricum bravo!probabil se apropie de sunetul din passat.
99AIM
Si condensul din masina unde se acumuleaza?In pasla ce ai montat-o rugina îsi va spune cuvantul.
Ma gandisem si eu la operatia asta dar cand am vazut o DSN dupa 2 ani cand a dat alea jos de pe pedaliere era varza totul...
Ce ti-e cu romanasul nostru,tot sa surubareasca el.....
bassfreak
QUOTE(RamboX @ 3 Jun 2006, 08:23)
Si condensul din masina unde se acumuleaza?In pasla ce ai montat-o  rugina îsi va spune cuvantul.
  Ma gandisem si eu la operatia asta dar cand am vazut o DSN dupa 2 ani cand a dat alea jos de pe pedaliere era varza totul...
  Ce ti-e cu romanasul nostru,tot sa surubareasca el.....
*



pasla are si din fabrica masina, si da, in pasla se poate acumula condens, dar daca gandesti asa mai bine dai jos si mocheta si pasla masinii si mergi direct pe tabla goala ca sa o stergi din cand in cand cand transpira.. nici chiar asa!

peste tabla este aluband deci nu stiu cum va transpira.. si nu cred ca va fi afectata tabla.

oricum este mult mai bine acum cel putin pentru faptul ca apa de pe bocanci nu va mai curge prin mocheta in pasla ca iarna trecuta ci va ramane pe stratul de cauciuc.

initial am zis ca nu prea a iesit mare lucru, dar acum dupa 2 zile de mers cu masina, si dupa ce s-a dat si Klaus o tura, m-am bucurat ca am primit aprecieri pozitive.

toate masinile respectabile au antifonare serioasa chiar si cu pasla la greu si nu mai ruginesc in 2 ani.
nucu
Sunt membru nou. Am citit cu interes tot ce s-a scris pana acum. Nu stiu daca solutiile tehnice gasite de voi sunt cele mai bune, insa faptul ca se cauta si se aduc imbunatatiri masinii este, cu certitudine, un lucru pozitiv. Din ce s-a postat pana acum a rezultat ca unii au avut rezultate, altii nu. Cu siguranta ceva rezultate (pozitive) sunt, probabil cei care sustin ca au avut rezultate bune au fost ceva subiectivi, iar cei care sustin ca nu au observat nici o imbunatatire probabil se asteptau la ceva spectaculos.
Singurul Logan pe care l-am condus este cel pe care-l posed de cateva saptamani (nou) si zgomotul mi se pare acceptabil (mentionez ca inainte am avut Dacia 1310). As dori sa stiu daca cineva dintre voi a condus si un Logan vechi (cu o mai slaba antifonare) si unul nou. Daca da ce diferente a sesizat. Credeti ca se mai pot aduce imbunatatiri (sesizabile) noului Logan in ceea ce priveste antifonarea?
Multumesc anticipat pentru raspuns.
george_slz
Cauciuc gasiti in Vitan, dar nu e ieftin deloc.

Antifonarea cu pasla asa expusa apei nu e nu lucru tocmai bun. Puteai sa izolezi pasla intre 2 folii de celofan sigilate pe margini, era mult mai bine asa. Arata binisor ce vad acolo, plus ca ai si spatiu sa tot pui materiale sub mocheta. Sper sa fi macar tu multumit de rezultat.
bassfreak
Incep sa fiu cat de cat multumit, in ideea ca voi continua si voi obtine si mai bune rezultate.
deci o diferenta sesizabila in bine se obtine foarte greu dupa cum se vede. eu ma asteptam la mult mai bine.
problema cu antifonarea este ca nu se observa imediat rezultatul - ai pus un burete in plus si gata te-a dat pe spate cat de bine ai izolat fonic - nu! trebuie multa munca si materiale potrivite si bani investiti.. si nu prea renteaza decat daca esti oarecum maniac. acum daca m-am apucat.. trebuie sa o duc pana la capat ca sa nu imi bat joc de bani, macar daca fac sa fac cum trebuie. daca reusesc sa fac o izolare buna a peretelui antifoc voi fi foarte multumit per total.

Pana acum costurile ar fi ~300RON, cu care am reusit sa antifonez usa sofer (aluband+burete), rear deck (aluband+burete) si podeaua (aluband+polistiren verde+pasla+mocheta+covor cauciuc+covorase)

O problema ar fi cu covorul de cauciuc care, desi a fost destul de scump, are un miros specific usor deranjant. pentru unii este placut ca miroase a nou smile.gif, dar pentru mine este usor deranjant.
Este mai bine acum intr-un fel, pentru ca a disparut mirosul de putred care il aveam din cauza paslei care a fost candva imbibata cu apa (de la zapada de pe bocanci iarna). Am mai discutat cu un prieten despre problema asta, el are Espero si imi spunea ca nici el nu a mai putut scapa de mirosul asta din masina. Eu acum am scapat cu ocazia covorului de cauciuc.

Cu pasla.. daca o pui intre doua bucati de celofan cred ca ii cam strici o mare parte din proprietatile de absortie fonica.
La masinile mai noi si mai respectabile exista inghesuiti prin stalpi si prin diverse locuri din caroserie bureti imbracati in celofan pentru a mai atenua din vibratiile tablariei.
klaus
buretii din stalp (care exista si la logan in stalpul fata) nu sunt pentru atenuarea vibratiei tablariei, ci impotriva trasmiterii prin stalpi al zgomotelor parazite de rulare (stalpul este o incinta acustica goala).
In ultimul timp se foloseste un fel de spuma care expandeaza la cald (in cuptorul de uscare de la vopsitorie), si se pare ca este mai eficienta (umple toate spatiile din stalp, nu lasa punti acustice; buretele, oricat de bine e indesat, tot face niste cute ceva care nu pot fi eliminate, cute care lasa un spatiu intre burete si stalp)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.