Pai nu era vorba de izolare fonica la punerea chederului ci de prelurea anumitor vibratii!Eu unul nu am asa ceva dar am vazut si cu cheder(icet) si cu cheder si blana(dsign)!Eu as spune ca nu sunt asa pretentios la zgomot sau poate eu nu il aud dar cine vrea si crede ca zgomotul il deranjeaza,poate sa incerce ambele variante!O sa incerc si eu varianta cu cheder,asa ca sa nu zic ca nu am facut si eu cava la capota!
Chiar nu inteleg, ma contrazici..., pe mine care am facut acest "experiment"... cu acest cheder de 120.000lei si care face minuni.
daca inainte de-a monta chederul schimbam vitezele undeva sub 2.500rpm deoarece nu voiam nu-mi mai aud motorul de avion (ce devenea..), acum pot sa ma duc pana la 4.500de rpm, ca acea senzatie a disparut.
Crede-ma, nu sunt prea pretentios cu masinuta asta, dar chiar ma stresa zgomotul produs inainte la turatii mai mari, acum... parfum... chiar e confortabil..
QUOTE(see @ 7 Feb 2005, 18:58)
pai ce am citit la #93 si Incredibil..nu pot sa cred ca bucata de cheder antifoneaza asa de bine astfel incat la 4500 de turatii zgomotul este placut! Fii serios...daca ai fi antifonat capota toata si tabla ce desparte compartimentul motor de habitaclu te mai credeam..dar asa sunt povesti! In primul rand nu vad cine iti produce tie antifonarea! La ce ai facut tu doar apa nu poate intra la motor! si asta subiectiv!
Nu te contrazic eu,dar ai sa vezi ca sunt multi care i-mi dau dreptate si o fac pe bune!Repet ,chederul ala nu face altceva decit sa preia unele vibratii ale capotei la anumite turatii ale motorului,dar zgomotul motorului e acelasi!Blana de motor mai atenueaza din zgomotul motorului si implicit din vibratiile capotie,dar ca zgomotul produs de motor sa scada considerabil in habitaclu,trebuie izolat fonic pedalierul sau compartimentul ce desparte motorul de interior!Mai citeste ca sa spus despre asta!
inca o data: ca ma enervez si plec, chederul l-am pus acolo dupa ideea preluata de la cielo, ca sa nu mai intre stropii de apa aruncati de celelate masini. nu l-am pus pentru antifonare, dar se pare ca preia intr-adevar unele vibratii...
ar_logan
8 Feb 2005, 08:52
Si eu mi-am montat cheder si impiedica sa nu intre apa si praf asa mult la motor, parca este mai curat. In rest este la fel .
Daca si capota la logan mai are vibratii.........!!!
Chiar m-am uitat cu atentie...e fixa e teapana...nu vibreaza deloc.
te-ai uitat tu... daca nu vezi tu, asta nu inseamna ca nu vibreaza...
QUOTE(Dsign @ 8 Feb 2005, 14:43)
te-ai uitat tu... daca nu vezi tu, asta nu inseamna ca nu vibreaza...
Oi fi chior!!! Pe bune casca ochii pe ea....si ai sa vezi ca nu vibreaza! Iti recomanda sa pui si mina pe dinsa...ca sa implici toate simturile in depistarea vibratiilor! Ca si idee capota odata inchisa face un grup compact cu restul caroseriei masinii. Altfel ar fi ca la Berlina...toate vibreaza in directii diferite..aripa, capota, oglinda etc.
Si daca tot sustii ca vibreaza..acum nu auzi scartiitul dintre tabla si cheder? sau ai uns cu vaselina!!
Si ma uit la capota cam in fiecare dimineata ...cind sterg parbrizul de gheata! nu o fi bun unghiul din care ma uit? asta poate imi spui tu!!
Si esapamentul de DSN/SLZ intra in rezonanta pe la 2000 turatii.
Daca il ascult insa la relanti nu rezoneaza.
Cf. unui rationament logic prezentat aici, esapamentul de DSN/SLZ nu rezoneaza, pentru ca la relanti nu rezoneaza...
Klaus...mai stii cum vibra capota la berlina....cel putin la prima cheie aveai impresia ca da sa sara! bineinteles ca toate au o mica vibratie!! si capacul de la portbagaj are o vibratie!! Dar nu joaca din toate incheieturile, astfel incat sa fie necesar chederul ala.
De ce nu priviti problema in fond...la ce ar ajuta chederul! colegul nostru spune ca i-a redus zgomotul...apoi ca i-a redus vibratiile..!
crezi ca este posibil?...atita timp cat in interior nu este antifonata, si cit capota este prinsa destul de bine si nu sare din balamale!
Hai sa ne imaginam urmatorul lucru:
La usa de la apartament pe toc pui un cheder. in momentul in care o inchizi nu mai auzi galagia de pe casa scarii?? Nu cred.
Daca capitonezi toata usa este alta treaba.
Asa sa nu imi zica mie colegul THESYS ca problema izolarii fonice a fost rezolvata cu un cheder!
E clar ca ala nu este chederul minune care din gem face prune...
Insa, in mod obiectiv, obraznicatura aia de capota de la DSN vibra si isi aducea si ea prinosul de zgomot... Daca este ingreunata (cu insonoriant) pe langa zgomotul motorului dispar si anumite vibratii. Pe bune!
Si sa nu uitam efectul placebo, care are si el rolul lui in confortul mental...
fbatran
8 Feb 2005, 16:52
QUOTE(see @ 8 Feb 2005, 17:36)
La usa de la apartament pe toc pui un cheder. in momentul in care o inchizi nu mai auzi galagia de pe casa scarii?? Nu cred.
daca incerci faza asta sa stie ca vei avea surprize !!!! "chiar se face liniste" ... aproximativ .. desigur
si asta deoarece usa, fara garnitura, cheder sau ce o fi, nu se inchide perfect, si zgomotu trece mult mai lejer prin gauri ....
chiar daca nu o vezi, lipsa de contact exista .... asa o fi si la masina .... nu e inchisa ermetic .... iar o usa de bloc nu fuge cu 100km/ora !!!
Zgomotul este de fapt vibratia ondulatorie a aerului (unde nu e aer, nu e zgomot, mai tineti minte experimentul de la fizica cu soneria in clopotul de sticla?)
Cand se insonorizeaza o incapere (studiou) eliminarea "trecerilor" este un lucru foarte important, pentru a se rupe legatura directa intra masa de aer din incapare si cea exterioara.
La usi este normal ca aerul sa vibreze pe langa usa mai tare decat sa vibreze usa care sa transmita mai departe vibratia (vibratia usii se transforma in vibratia aerului=zgomot), usa avand o masa inertiala mai mare.
Deci, daca se elimina "puntile" aer incapaere - aer exterior, se va reduce partea din zgomot transmis prin aceste punti (care in cazul dat ar fi aerul care se misca liber intre usa si toc)
Insa in situatia capotei auto, eu zic ca zgomotul transmis prin "puntea sonora" dintre capota si compatimentul motor nu conteaza in suma zgomotelor transmise de motor...
HAH? Klaus te rog sa folosesti mai putine necunoscute, m-ai pierdut cam pe la "masa inertiala".
Se pare ca n-am fost eu bine inteles, sau n-am fost destul de explicit...
Prin cheder nu s-a rezolvat izolarea fonica a motorului, chiar am spus ca motorul se aude... dar s-au eliminat din vibratiile capotei, care insumate.. chiar ma deranjau la turatii mai mari.
Evident ca motorul se aude cand il accelrezi, si-l auzi ca-si face treaba... asta a fost si scopul, sa elimin vibratiile.. (si cate mai sunt din alte cauze, si locuri..) iar zgomotul motorului nu e enervant, e ok.
Scuze daca nu m-am facut inteles inca de la inceput.
QUOTE(osirus @ 7 Feb 2005, 23:55)
Nu te contrazic eu,dar ai sa vezi ca sunt multi care i-mi dau dreptate si o fac pe bune!
Repet ,chederul ala nu face altceva decit sa preia unele vibratii ale capotei la anumite turatii ale motorului,dar zgomotul motorului e acelasi!Blana de motor mai atenueaza din zgomotul motorului si implicit din vibratiile capotie,dar ca zgomotul produs de motor sa scada considerabil in habitaclu,trebuie izolat fonic pedalierul sau compartimentul ce desparte motorul de interior!Mai citeste ca sa spus despre asta!
Asta am zis si eu pana aici, dar am luat-o cam pe dupa visin, insa aschia tot in c..r a ajuns....
Rolul chederului este
1. de a elimina anumite surse de murdarire a motorului
2. De a elimina anumite vibratii ale capotei (aici discutia a fost ca respectiva capota nu vibreaza, dar din experientele mele anterioare cu DSN capota vibreaza, chiar daca nu e perceptibil).
Rolul chederului nu este de insonorizare propriu-zisa, insa, prin eliminarea unor vibratii ale capotei, elimina partea de zgomote datorate acelor vibratii (cand capota vibreaza mai atinge si alte piese de tabla care la randul lor fac ceva zgomote...).
Concluzionand, sunt de acord cu ideea lui thesys .
mromantan
14 Feb 2005, 12:44
Am vazut cum arata chederul de berlina.. E cam inalt..adica are 2-3 cm, parte de plastic tare si parte de cauciuc moale care se poate presa.
Nu e cam inalt chederul ? Se inchide bine capota dupa aceea?
D-apai la cati avem chedereul ala si nu ne plangem, io zic ca se inchide...
Salut,
Revin cu cateva intrebari. Relatez mai jos un test informal facut de mine si apoi formulez intrebarile.
De ceva vreme, de cand am vandut masina mai bine zis, dimineata ma aduce la munca un amic care conduce Fiat Albea iar seara apelez (in limitele bunului simt sper, doresc sa imi confirme dupa ce citeste post-ul) la un coleg de birou care are Logan.
Dupa ce am citit mai toate post-urile legate de "demara lipsa" si insonorizare motor , l-am rugat pe amicul care ma duce dimineata (Fiat-ul) sa tureze motorul pana la 3000rpm. Seara l-am rugat pe colegul de birou (Logan-ul) la fel sa tureze motorul pana la 3000rpm. In prealabil am condus si Logan-ul si Fiat-ul, cu ceva vreme in urma.
Concluzii personale: urecheometric zgomotul este mult mai mare la Logan(neimblanit) fata de fiat (imblanit). Cred cu tarie ca zgomotul mai ridicat al Logan-ului influenteaza la nivel psihologic soferul,acesta asteapta sa traga masina conform cu nivelul decibelilor. Dar problema e ca fiecare dintre noi schimbam vitezele "dupa ureche".
Exemplu: Mergi cu Logan-ul si schimbi vitezele "cand cere motorul", in medie cred ca cei multi schimba pe la 2500rpm, la fel si cu Fiat-ul numai ca aici motorul "cere" pe la 3000rpm, dupa zgomot.
Parerea mea e ca daca ar fi imblanit compartimentul motorului ar disparea si senzatia de masina lenesa despre Logan.
Acum intrebarile mele se refera la: de unde as putea face rost de "blana" pentru tabla dinspre habitaclu sau cum as putea sa improvizez ceva, cred ca este neapart nevoie de asa ceva.
Am intrebat de astia de la Caremil din iasi iar omul care era la service a spus ca ar trebui sa astept sa apara varianta diesel ca alea trebuie sa aiba asa ceva neaparat, iar cand o sa apara facem comanda si imi pune. Dar pana atunci as dori sa vad daca pot gasi asa ceva care s-ar potrivi din alta parte , megane, meganeII, laguna sau oricare.
Daca aveti idei as dori sa le discutam.
Merci
la capota iti montezi cum a montat Klaus...iar intre compartimentul motor si habitaclu nu prea se poate monta un strat protector...pentru ca nu prea este loc...dupa cum a spus tot Klaus care a incercat
de fapt...la Preferance s-ar putea sa fie destul loc...pentru ca n-are AC si deci spatiul este mai geneors in zona aia...
sper sa mai lamureasca, Klaus, in problema asta
Eu am si montat intre timp si la "peretele antifoc" (denumire mai oficiala la tabla dintre motor si habitaclu). Folie bituminoasa + izolant neoprenic cu al, de grosime de cca 1,5 cm.
Problema este ca mult zgomot intra si pe partea de pedalier, care este f. incomod de insonorizat dinspre compartimentul motor ramanand ca solutie mai la vara sa incerc sa insonorizez pe interior.
collinro2
23 Feb 2005, 20:23
Klaus, stiu ca s-a mai discutat despre eficienta blanii de pe peretele antifoc (suna naspa, dar da bine!). Dar acuma, pe bune, se simte vreo diferenta notabila? Adica merita efortul? Mentionez ca eu nu o sa ma apuc nici mort de antifonarea pedalierului, pentru ca mi se pare timpit de greu sa scot mocheta, sa masor daca mai merg pedalele, etc, etc, etc. Dar de blana antifoc m-as apuca.
@calmar, te rog sa citesti cu atentie topicul asta, vei gasi informatii utile, chiar si poze cu lucrarile facute de mine si klaus...
Am citit tot topic-ul, daca te uiti al intrebarea mea intelegi a nu s-a dat raspuns pana acum!!!
ba eu cred ca ti s-a raspuns de multicel. hai ca revin: intra habitaclu si motor a montat klaus o folie izoprenica de 10 mm grosime, lipita de alta aluminizata de 5 mm
se ,ai poate izola pedalierul, prin interioe, undeva sub bord si se mai poate improviza o blana e capota, cum a facut io! multumit?
ar_logan
26 Feb 2005, 08:50
Pe la ce fel de magazine pot gasi folie bituminoasa si izolant neoprenic ...sunt din Arad. Si folia cu ce se lipeste de izolant si apoi de tabla?
Merci baieti!
modream
7 Mar 2005, 13:07
Mi-am pus si eu cheder la capota si am constatat: nu se mai aude asa tare si deranjant motorul la 3000rot (chestie sigura, acum nu mai sunt tentat sa schimb la 2500 din cauza motorului)+ pedala de accel parca vibreaza mult mai putin si odata cu ea nu-mi mai intra in rezonanta repede panoul stanga de la usa sofer (ca pana acum) - tot mai intra, dar mai rar....
E un lucru pozitiv
.
Ajutati va rog un om cu mai putina imaginatie si punteti niste poze cu chederul acela montat! Eu am incercat sa imi dau seama cum ar trebui pus si nu am reusit! Va multumesc!
adister
7 Mar 2005, 15:23
LucVer - nici eu nu am inteles prea bine cum sta treaba, dar m-am lamurit din postul asta:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...post&p=16890138Montezi chederul cu balonul (cred ca asa se numeste) in sus pe muchiile care sunt de jur imprejurul motorului. Dupa cum spune si modream, se vede f bine chederul in pozele postate de dsign pe prima pagina.
Bafta.
collinro2
7 Mar 2005, 20:19
mai nene, chederul nu se lipeste, doamne fereste! Orice cheder de usa are un sant armat cu lamele metalice; ai marginea aia libera de pe aripi si din fata. Chederul se introduce cu santul in marginea aia, se preseaza si gata. Daca santul e prea larg, iei un patent si ajustezi lamelele metalice, ingustind deschiderea santului.
Dar daca tii cu tot din-adinsul, poti sa-l prinzi cu silicon...
repet pt cei ce nu au rabdare sa citeasca tot topicul: chederul este un cheder ordinar de usa, care se gaseste la orice magazin de piese auto, si de aici te prinzi singur cum se monteaza...
Dsign, nu pui si niste poze cu operatiunile necesare pentru montarea chederului?
andreic
8 Mar 2005, 18:57
pentru modream
am pus si eu chederul acela dar nu am descoperit nici o imbunatatire semnificativa
pana la urma ce cheder cer la magazin?... de usa de berlina sau de capota de berlina sau de care?
collinro2
9 Mar 2005, 06:51
nu exista cheder de capota de berlina. Ceri cheder de usa berlina.
modream
9 Mar 2005, 09:22
QUOTE(andreic @ 8 Mar 2005, 18:57)
pentru modream
am pus si eu chederul acela dar nu am descoperit nici o imbunatatire semnificativa
Asta e
. Nici eu nu pot s zic ca este ceva extraordinar, dar un 15% tot se simte... parerea mea. Vreau sa-mi fac si blana motor si apoi sa vedem...
QUOTE(Sony @ 8 Mar 2005, 18:19)
Dsign, nu pui si niste poze cu operatiunile necesare pentru montarea chederului?
Am si eu aceeasi rugaminte, macar o poza, ca dupa aia ma prind eu ce si cum . Multumesc
andreic
9 Mar 2005, 14:37
Astazi am fost la IPSO la garantie cu SLZ sotiei sa ii schimb planetara stanga dupa 4000km(la berlina tinea mai mult) si cei de acolo mi-au spus ca in sptembrie cand apare LGN diesel va apare garantat cu blana de motor si se va gasi si de cumparat.
azi pun poze, desi nu inteleg ce e asa de greu...
dadoshel
9 Mar 2005, 18:48
Va rog sa scuzati off topic-ul dar vreau sa va intreb daca se poate pune chederul si la capota la berlina si daca ar avea vreun efect....Va multumesc
nu cred ca are... ca daca nu poti pune in faa, degeaba pui... am sa va dau poze care arata eficienta chederului pe logan
collinro2
10 Mar 2005, 06:42
Eu am pus ieri chederul intr-un minut, in fata magazinului de piese auto, am avut nevoie doar de un cutter, sa tai cam un metru din el. E penibil de usor de pus
Cheder de usa de berlina, 159000 lei.
LucVer
10 Mar 2005, 08:01
Pai zi-ne si niste impresii !
B31AYZ
10 Mar 2005, 08:19
QUOTE(dadoshel @ 9 Mar 2005, 20:48)
Va rog sa scuzati off topic-ul dar vreau sa va intreb daca se poate pune chederul si la capota la berlina si daca ar avea vreun efect....Va multumesc
Buna intrebare .Si eu vreau sa stiu .
Slider
10 Mar 2005, 08:28
Se poate, normal ca se poate. Da' ce mare greutate sa ridicati capota si sa va uitati. Gasiti o bucata de cheder si incercati. Merge? Bine. Nu merge? Iarasi bine...
am facut pozele promise... se vede ca blanita este curata, tocmai din cauza ca acest cheder stopeaza mizeria aruncata de masinile din fata...
yonutz
11 Mar 2005, 11:23
nu merge poza mai posteaza odata
fbatran
11 Mar 2005, 12:24
am ajuns si eu sa pun chederul si uitati aici si poze
se simte ... super ideea ... sa traiasca posesoru!
o ideea simpla, 15 minute montaju cu tot cu scarpinat, 3 m x 70 000 lei = 210 000 lei (2,5 m ajung, da mi-a dat din metru in metru numa) si rezultatu e uimitor
ar trebui patentata .. sa plateasca Dacia ... versiunile viitoare sigur vor avea cheder ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.