Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
IRONICK
QUOTE(dia_ph2 @ 18 Dec 2008, 09:48)
Vreau sa subliniez ca o parte din zgomotul motorului in accelerare vine din solutia low-cost de bureti aplicati la trecerea intre habitaclu si compartiment motor a diverselor componente (tevi, cabluri)
Pentru cei cu avant revolutionar le recomand sa studieze buretii dintr-un un Audi.

Si cand zic burete, ma refer la asa ceva avand culoarea gri:

user posted image
Victorine
1. Nu stiu daca si cand o sa am ocazia sa ”studiez” solutiile de insonorizare aplicate intr-un Audi. Recomandarea mi se pare cel putin hilara, adica n-o sa ma duc intr-o reprezentanta Audi sa ma pun pe burta sa ma uit pe sub plansa de bord, asta-i clar. Daca s-or gasi imagini pe forumurile pasionatilor de Audi, poate mai vede si ochiul meu...

2. Cred ca imaginea cu buretele ala ai ales-o expres ca sa sugerezi ca daca Audi foloseste asa ceva pentru insonorizare, atunci solutia aplicata de Dacia nu se incadreaza in definitia low-cost, cum zicea dia_ph2 mai sus. Oricum, imi vine greu sa cred ca e chiar un burete dinăla... nu din cauza ca e prea vulgar pentru orice masina a grupului VAG, dar pentru ca am impresia din cate am citit ca ceea ce ai pus tu in poza acolo e practic transparent la zgomot, atat la frecvente joase cat si mari.
IRONICK
Eu am vazut masini desfacute. Multe. Am vrut sa evidentiez doar ca el confunda tipurile de materiale, in special "buretele".

Apropo, stiati ca noua serie 7 de la bmw are insonorizant pe sub masina? Adica in loc de carenaje de plastic, are in material absorbant.
dia_ph2
La Matiz era un cauciuc dens. Deci, se poate si altfel.
Nu stiu cat de mult absorb materialele acelea de tip burete, prezente pe Audi sau Bmw, asa cum afirma IRONICK. Cert e ca am facut masuratori privind gradul de absorbtie al catorva materiale si buretele mi s-a parut cea mai neinspirata alegere.
Poate IRONICK ne prezinta si ceva fotografii (daca are) cu metode de insonorizare aplicate la masini cu pretentii. Sa nu reinventam roata.

PS Masuratori de tip RTA si impulse response, cu microfon Behringer ECM8000, acelasi pe care-l folosesc la determinarea raspunsului in frecventa al incintelor acustice.
juristul2000
QUOTE(IRONICK @ 18 Dec 2008, 09:33)
Cumperi din piata, naturali sau artificiali.
*


Multumesc de sfat.
Victorine e vorba de izolantul de sub capota nu de peretele antifoc
Victorine
Pentru ala iti trebuie braduti clasici, cu capul cat mai mare, ca sa tina bine insonorizantul. Ca in imaginea asta:[attachmentid=1627488709] Trebuie sa masori diametrul gaurilor de prindere daca mergi la magazin, ca sunt mai multe dimensiuni. Eu m-am pacalit odata si n-au fost prea ieftini, ai naibii...

PS. toate imaginile astea au mai fost postate, poate imi iau vreo penalizare ca supraaglomerez forumul...
juristul2000
Merci
IRONICK
QUOTE(dia_ph2 @ 18 Dec 2008, 10:40)
Nu stiu cat de mult absorb materialele acelea de tip burete, prezente pe Audi sau Bmw, asa cum afirma IRONICK
Gresit, la BMW nu am spus ca are burete.
QUOTE(dia_ph2 @ 18 Dec 2008, 10:40)
Poate IRONICK ne prezinta si ceva fotografii (daca are) cu metode de insonorizare aplicate la masini cu pretentii. Sa nu reinventam roata
Nu am.

QUOTE(dia_ph2 @ 18 Dec 2008, 09:48)
-blanita de capota nu merita sub nicio forma,
-blanita de pe peretele antifoc - asa si asa (dublata de aluband)
-podea si tunel cu aluband si pasla sau mocheta - merita (dar nu pt turatii pana in 2500-3000)

Cum ai ajuns la concluzia asta? Punand o blana pe capota si gata? Pai insonorizarea nu se face asa. Din cauza asta multa lume ramane dezamagita si zice ca este frectie.
In compartimentul motor se pune material absorbant peste tot. Adica pe capota, peretele de foc (pe tot peretele de foc, insemnand si acoperirea pompei de frana), pe oalele rotilor si pe baterie. Adica se acopera si "peretii" de care se reflecta zgomotul. In principiu pe laterale se pune de la lonjeroane in sus. Materialul absorbant de acopera cu "staniol" in zonele cu temperatura ridicata sau cu ecrane termice. Daca se vrea un plus, se pune si sub tunelul central (intre tunel si ecran termic, pana la frana de mana). Tot in zona compartimentului motor ... se astupa spatiul intre aripi fata si structura.

Buretele ala dens de care zici tu, este cel mai bun absorbant. Este peste pasla, dar din punct de vedere pret/absortie, pasla este imbatabila. Din cauza se foloseste doar in locurile unde conteaza. Peretele de foc (in habitaclu), tunel central pana la frana de mana, podea sub picioarele pasagerilor din fata (la twingo asta nou se foloseste doar la sofer, pasagerul are pasla) si pe oalele din spate. Se mai pune si in dreptul rezervorului, pe policioara din spate, pe montantii C, etc... totul depinde de pretul masinii. Si nu in ultimul rand, acel burete se lipeste pe o folie de "cauciuc".
Victorine
Nu stii cumva si ce compozitie are buretele ala (pe langa structura, care e foarte importanta)? E cumva EPDM? Ca am acasa o placa de 40mm grosime si nu stiu ce sa fac cu ea. Din pacate cam putin flexibila la grosimea asta...
IRONICK
Daca se doreste intarirea acelui "burete", se foloseste ca miez polistiren. La fel ca ala de la Logan de stai cu picioarele pe el.
dia_ph2
Cred ca s-a inteles gresit despre ce burete vorbeam eu. Nu cel dens, cauciucat pe deasupra, care vine "default" la Logan pe tablier; eu spuneam de buretele cu celule deschise de culoare gri inchis care vine pe langa conductele de incalzire, cele de freon, parca si pe coloana de directie, in locul unde acestea traverseaza peretele antifoc. Deci buretele care ermetizeaza gaurile.

La Audi A4 peretele antifoc este dublu, fiecare acoperit cu blanita, cel dinspre motor nu coboara foarte mult si are si insertie de aluminiu.
klaus
La A4 astalalt nou nu mai e chiar asa, solutia aia mancand mult din spatiul necesar habitaclului.
Ca parerea personala, la Logan zona de insonorizare ce ar trebui sa beneficieze de atentie este pedalierul-tablier de la sofer (sub pedale, jumatatea inferioara a bordului, sub paddingul de polistiren de la picioare), tunelul central - inclusiv in zona franei de mana - si cele ce se pot face usor (insonorizant capota care, daca e pus dupa insonorizarea zonelor mai sus amintite, chiar aduce ceva reducere - parbrizul e subtire, nu e extraordinar insonorizant la logan-, insonorizant tablier spre motor - nu face mare lucru, dar ajuta putin-.
De asemenea o reducerea a zgomotelor de rulare o aduce insonorizarea zonei sub bancheta spate (inclusiv dispare aproape de tot "clipocitul" din rezervor).
Insonorizarea oalelor spate nu aduce cine stie ce beneficii.
Insonorizarea oalelor fata iarasi nu face cine stie ce.
Insonorizarea usilor nu aduce beneficii reale dpdv zgomot rulare (poate pentru sonorizarea o fi ceva).
Insonorizarea trecerii schimbatorului prin podea (pasla pe ea) ajuta la eliminarea zgomotelor transmise pe acolo in mod real.
Buretii de umplere a spatiilor de trecere din stalpi nu fac mare lucru (eu nu prea am perceput).
Ingreunarea schimbatorului (fie stilul Ironick, cu greutatea pe bara dintre schimbator si cutie, fie stilul meu, cu greutatea pe schimbator) aduce beneficii in confortul la condus (vibreaza mai putin schimbatorul, face ceva mai putin zgomot).
Introducerea unui flexibil pe esapament pentru ruperea sistemului de transmitere a vibratiilor prin esapament nu ajuta in mod palpabil (mai ales ca e si costul cam mare), zgomotele de rezonanta ale motorului urcand cu aceasta ocazie la o turatie mai mare, dar nu sunt eliminate.

Cred ca la logan ar aduce ceva beneficii un insonorizant pe ... capacul culbutorilor si injectoare (asta nu am mai apucat sa incerc)
Parera mea ©
Victorine
Cu toate ca majoritatea lucrurilor astea au mai fost spuse intr-un fel sau altul poate chiar de aceleasi persoane, e foarte bine venita sinteza de mai sus, in sensul ca sunt mentionate si efectele la utilizator. Buna treaba! smile.gif
IRONICK
QUOTE(klaus @ 18 Dec 2008, 19:57)
insonorizant tablier spre motor - nu face mare lucru, dar ajuta putin
Face, dar de la un capat la altul. Nu doar in dreptul motorului.


19 Dec 2008, 00:50:
QUOTE(klaus @ 18 Dec 2008, 19:57)
un insonorizant pe ... capacul culbutorilor si injectoare (asta nu am mai apucat sa incerc)
Parera mea ©


http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=483462

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1053413
dia_ph2
QUOTE(klaus @ 18 Dec 2008, 19:57)
Insonorizarea trecerii schimbatorului prin podea (pasla pe ea) ajuta la eliminarea zgomotelor transmise pe acolo in mod real.
*



Nu am inteles prea bine, dar s-ar putea sa fie acelasi lucru la care m-am gandit eu?
Adica decuplarea acustica a ansamblului de plastic (care sustine tija schimbatorului) de caroserie? Sau este ceva mai simplu, adica suplimentarea stratului de pasla aflat in jurul bucatii aceleia de plastic?

LE Daca am voie sa dau acest link, este o carte foarte utila pentru toti cei preocupati de zgomot.Merita studierea ei

http://rapidshare.com/files/161958659/0750661291.zip

LLE Nu pot decat sa promit, dar pentru a nu reinventa roata, o sa incerc sa dau o fuga cat de curand la un centru de dezmembrari, unde o sa fac ceva poze cu solutii adoptate de diversi constructori (sper sa fie "pe stoc" si masini considerate silentioase). Pe principiul o imagine face cat o mie de cuvinte.
vadim_braia
Acum cateva zile am schimbat interiorul la Volvo , si cu ocazia asta am studiat cum este insonorizat . Toata partea din fata este capitonata prin interior cu un fel de cauciuc iar pe exterior un un material textil iar in zona evacuarii este aplicata si o folie mai groasa de aluminiu ( asta am vazut ca are si Loganu' ) , fetele de usi sunt umplute cu Pasla , plasticele care imbraca stalpii au pe ici pe colo niste burete ca sa nu zdrangane iar in portbagaj pe mijlocul aripilor este aplicat un fel de zmoala . Iar pe sub masina este aplicat un strat ffff gros de o solutie gen silicon .
Din cate am observat la logan sub mocheta este bagat polistiren care se foloseste pt izloarea caselor radmasa.gif
Victorine
Așa, și ce alte aplicații hilare mai cunoști pentru polistiren?

Stai liniștit ca la Logan nu pentru izolarea fonică sau termică e pus polistirenul ăla acolo.
dia_ph2
QUOTE(vadim_braia @ 19 Dec 2008, 09:17)
Acum cateva zile am schimbat interiorul la Volvo , si cu ocazia asta am studiat cum este insonorizat .
*




Si poze? Unde sunt pozele?... Cat e halatul???...
Lostboy
@Victorine - ai lipit pâsla de fețele de uși? Dacă da, ce ai folosit?
ms
Victorine
Pana la urma n-am mai lipit, desi gasisem adezivul potrivit (Bison Kit). Mi-a fost groaza de miros si apoi mi-am dat seama ca nu era de fapt necesar. Eu am folie bituminoasa aluminizata aplicata si pe fata interioara a usilor (doar in fata, ce-i drept) pentru a astupa golurile tehnologice. pasla de 10 mm este presata intre ornamentul din plastic si usa propriu-zisa si sta foarte bine acolo. Insa asa cum zic si colegii mai sus, nu ajuta prea mult la insonorizare, ci mai degraba imbunatateste calitatea sunetului. A, si sa nu uit de inchiderea portierelor si de sunetul mai placut la actionarea inchiderii centralizate.
Adevarul este ca pasla e de departe cel mai bun produs din punct de vedere al raportului calitate/pret, pentru ce vrem noi sa facem. Si cel mai accesibil. Daca as gasi un cauciuc lichid pensulabil sau un antifon pensulabil care sa-si pastreze elasticitatea in timp si la temperaturi scazute, as da una din fetele paslei si s-o utilizez asa pe tablier.
Lostboy
QUOTE(Victorine @ 19 Dec 2008, 10:11)
.... sau un antifon pensulabil care sa-si pastreze elasticitatea in timp si la temperaturi scazute, as da una din fetele paslei si s-o utilizez asa pe tablier.
*



Tutorialul lui dragosmanea l-ai văzut?

http://www.dragosmanea.ro/insono/
Victorine
Da, credeam ca se intelege din posturile mele, ca mi-am aratat recunostinta intr-un post anterior pentru cei care si-au adus contributia cu idei si recomandari.
Faza e ca as vrea sa realizez un pachet pasla + cauciuc pe principiul fonoabsorbant + fonoreflector si sa il folosesc asa.
klaus
QUOTE(dia_ph2 @ 19 Dec 2008, 07:32)
Nu am inteles prea bine, dar s-ar putea sa fie acelasi lucru la care m-am gandit eu?
Adica decuplarea acustica a ansamblului de plastic (care sustine tija schimbatorului) de caroserie? Sau este ceva mai simplu, adica suplimentarea stratului de pasla aflat in jurul bucatii aceleia de plastic?
Am o intrebare personala: ai desfacut trecerea prin podea a schimbatorului? Ai desfiletat piulita aia mare sa scoti ce e inauntru? Ca poate, zic poate, nu mai aminteai asa de intens de decuplarea ansamblului de plastic...
QUOTE(dia_ph2 @ 19 Dec 2008, 07:32)
LE Daca am voie sa dau acest link, este o carte foarte utila pentru toti cei preocupati de zgomot.Merita studierea ei
http://rapidshare.com/files/161958659/0750661291.zip
Nu e voie, dar o las ca e interesanta, doar ca e cam teoretica si nu ajuta foarte mult.
Victorine
Asa zic si eu de cartea aia, am coborat-o repede entuziasmat, dar in scurt timp m-am dezumflat - e cam teoretica. In afara de o clasificare amanuntita a surselor de zgomot nu prea poti folosi mare lucru din pacate...
klaus
Dati niste cautari pe google dupa "NOISE, VIBRATION AND HARSHNESS" (NVH) ...
vadim_braia
QUOTE(Victorine @ 19 Dec 2008, 11:21)
Așa, și ce alte aplicații hilare mai cunoști pentru polistiren?

Stai liniștit ca la Logan nu pentru izolarea fonică sau termică e pus polistirenul ăla acolo.
*


Ok atunci pt ce e pus acolo polistiren ?

QUOTE(dia_ph2 @ 19 Dec 2008, 12:00)
Si poze? Unde sunt pozele?... Cat e halatul???...
*



Vrei poze cu noul interior ? laugh.gif glumeam , o sa fac niste poze la spatele fetelor de usi in spatele bordului numai am cum ajunge tongue.gif
cristio_79
QUOTE(klaus @ 18 Dec 2008, 20:57)
Cred ca la logan ar aduce ceva beneficii un insonorizant pe ... capacul culbutorilor si injectoare (asta nu am mai apucat sa incerc)
Parera mea ©
*


M-am gandit si eu de mult timp la chestia asta, dar nu stiu care materiale ar da cele mai bune rezultate si care sa reziste si la temperaturi destul de ridicate.
GBi
QUOTE(cristio_79 @ 19 Dec 2008, 17:45)
M-am gandit si eu de mult timp la chestia asta, dar nu stiu care materiale ar da cele mai bune rezultate si care sa reziste si la temperaturi destul de ridicate.
*



ar fi de mare ajutor daca am gasi in gama Renault (modele vechi sau noi) capacul culbutorilor si injectoare care sa poata fi adaptat pe "golan"
IRONICK
pentru?
GBi
QUOTE(IRONICK @ 19 Dec 2008, 18:33)
pentru?
*




poate mai "calma" nervoasele 1.4 si 1.6 MPI nedumerire.gif

cu spune si Klaus

"Cred ca la logan ar aduce ceva beneficii un insonorizant pe ... capacul culbutorilor si injectoare (asta nu am mai apucat sa incerc)
Parera mea ©
"
paultaxi
da da e misto idea
IRONICK
Zgomotul de injectoare dispare in habitaclu daca se dubleaza in dreptul lor insonorizantul de pe perete de foc. Se acopera si gaura care este in dreptul tevilor de ac. Tot materialul folosit in compartimentul motor trebuie sa absoarba zgomotul pentru efecte maxime.
PaulT
QUOTE(dia_ph2 @ 3 Dec 2008, 09:03)
Zilele trecute am apucat sa fac o comparatie intre MCV-ul de 1.6 16v al unei colege de serviciu si berlina mea ph2 1.4. Pot spune ca am ramas cu un gust amar in privinta zgomotului din habitaclu, chiar daca recent mi-am pus blanita de capota si pe peretele antifoc (preluate de la dezmembrari contra sumei de 50+20 lei). De la pornire se constata ca in MCV sunt aproape zero vibratii comparativ cu berlina mea. Apoi, teava de esapament la mine tremura si pufaie, la celalalt nu prea. Stiu ca la MCV cutia este actionata prin cabluri, decupland o parte din vibratiile transmise, dar parca la mine prea mare e zgomotul din habitaclu, ma refer la cel de frecventa joasa. O fi avand esapamentul construit in alt fel? Parca nici rezonanta la 2000rpm nu prea o are, sau e mult mai mica. Ce alte deosebiri ar fi intre aceste 2 modele?
*



Am mers si cu MCV de 1.6 8v si e mult mai silentios decat Loganul sedan.Nu am prea apucat sa vad ce insonorizari suplimentare ar putea avea....
IRONICK
QUOTE(Victorine @ 18 Dec 2008, 13:33)
Nu stii cumva si ce compozitie are buretele ala (pe langa structura, care e foarte importanta)? E cumva EPDM? Ca am acasa o placa de 40mm grosime si nu stiu ce sa fac cu ea. Din pacate cam putin flexibila la grosimea asta...
Intrebarea asta nu am vazut-o. Intradevar, epdm-ul se foloseste la insonorizare. Ca si EVA, PUR, etc ...
dia_ph2
Mda, s-a dus o parte din sperantele mele privind atenuarea vibratiilor la ralanti. Asa cum a spus colegul nostru Klaus, confirm si eu - tija schimbatorului de viteze este deja decuplata prin bucsi de cauciuc mari care se vad odata cu desfacerea unei piulite din plastic. Deci aici se poate lucra numai prin atasarea unor greutati pe tijele timoneriei si prin adaugarea de material fonoabsorbant suplimentar peste bucata aia de plastic. Ceea ce inseamna ca motorul de 1.6/16v pe care l-am condus pe Mcv este mai echilibrat/ suportii de prindere mai elastici sau prinsi in puncte de minima rezonanta/ esapament mai bine acordat/ rezonanta nu se formeaza la fel in habitaclul mai mare, etc. Confirm de altfel ca Mcv nu beneficiaza in habitaclu de insonorizare mai buna/ diferita decat berlina. Cam aceleasi materiale
IRONICK
Fa si tu ceva odata la masina aia si nu mai da din gura aiurea.
Victorine
biggrin.gif

Eu astept ianuarie sa fac revizia de 60.000 dupa care intr-o zi mai calduroasa spal si motorul (sigur o sa fie nevoie ...) si bag o blana pe peretele anti-foc din doua straturi de pasla de la chederul superior al compartimentului motor si cam pana la traversa orizontala (mai jos ma tem de apa si in plus nu prea am cum s-o prind).

Asta doar asa, ca-mi place sa bricolez, altfel e destul de liniste in masina, am inceput sa ii cam dau in gura ca sa aud maraitul motorului si schimb pe la 3000-3200rpm.

LE - nu va obositi sa-mi spuneti ca nu e bine sa speli motorul ...
dia_ph2
QUOTE(IRONICK @ 23 Dec 2008, 09:23)
Fa si tu ceva odata la masina aia si nu mai da din gura aiurea.
*



Sincer, nu ma asteptam la o asemenea replica blink.gif

Pana acum, am pus blanita pe capota si pe tablier partea dinspre motor, provenite de la un model diesel; am pus folie bituminoasa pe podea in 2 straturi (3 pe tunelul median si la pedalier), mocheta cauciucata un strat peste polistiren. Se poate considera ca am facut ceva la masina mea veche de 2 luni?
Victorine
Stai lejer, asa te incurajeaza el biggrin.gif

Lostboy
QUOTE(Victorine @ 23 Dec 2008, 09:42)
LE - nu va obositi sa-mi spuneti ca nu e bine sa speli motorul ...
*



Să nu speli motorul... tongue.gif

IRONICK
QUOTE(Victorine @ 23 Dec 2008, 09:50)
Stai lejer, asa te incurajeaza el  biggrin.gif


corect

QUOTE(Victorine @ 23 Dec 2008, 09:42)
am inceput sa ii cam dau in gura ca sa aud maraitul motorului si schimb pe la 3000-3200rpm
Asta-i cel mai trist efect dupa insonorizare. Si-o fura din ce in ce mai rau ...
dia_ph2
Mie nu prea imi seamana a incurajare. Mai degraba ar impartasi cu noi, ceilalti, multe dintre cunostintele si materialele acumulate de-alungul bataliei cu zgomotul. Fie chiar si pe PM (daca legea copyrightului interzice acest lucru). Asa ca lansez o rugaminte catre Ironick si Klaus, care par a fi cei mai documentati, daca pot si vor acest lucru, sa imparta mai putin laconic informatii ce pot fi folositoare si noua celorlalti, asta ca sa nu bajbaim pe intuneric. De genul linkului expus de mine cu cateva posturi mai sus.
klaus
QUOTE(dia_ph2 @ 23 Dec 2008, 10:08)
Asa ca lansez o rugaminte catre Ironick si Klaus, care par a fi cei mai documentati, daca pot si vor acest lucru, sa imparta mai putin laconic informatii ce pot fi folositoare si noua celorlalti, asta ca sa nu bajbaim pe intuneric. De genul linkului expus de mine cu cateva posturi mai sus.
*

Ca sa fiu clar de la inceput: din punctul meu de vedere aceasta formulare este de mare porc. Pentru ca daca unii au facut o insonorizare cat de cat cu raportul optim cost/efecte se datoreaza tocmai informatiilor pe care eu sau ironick sau dragos manea sau altii le-au spus pe aici. Daca informatiile ar fi fost laconice si acuma lumea ar fi insonorizat plafonul ca sa se faca liniste in masina... Tocmai ca insonorizarile au urmarit punctele de maxim efect demonstreaza ca informatiile nu au fost laconice.
Doi la mana eu pe zona de insonorizare nu ma exprim laconic, ci ma exprim concis. Daca as dezvolta subiectul, dupa a doua pagina de vorbarie s-ar duce lumea la culcare, nu m-ar mai urmari nimeni.
Trei la mana, informatii despre insonorizare practica (nu teoretica) auto nu prea se gasesc in forme direct utilizabile si digerabile pe net. Iar alea putine care se mai gasesc sunt foarte teoretice (cum e exemplul de mai sus care in general e egal cu zero pentru utilizatorul care nu are timp sa citeasca sute de pagini de calcule ca sa ajunga la concluzia ca trebuia sa puna insonorizant la pedalier si pe tunelul central)
Iar informatiile pe care eu le-am dat pe aici sunt in general rezultatul unor rezumari a multor materiale, iar unele nu de pe net, ba chiar si ale unor teste facute personal, referitor la zonele de insonorizat, la materiale etc.
Patru la mana, cine vrea sa gaseasca informatii pe net despre insonorizarile auto sa citeasca comunicatele de presa ale producatorilor. Cand mai lanseaza cate o masina mai baga un "am redus zgomotul cu 1,5 decibeli prin montare mai stiu eu ce", si dupa ce va citi asa, vreo 50 de comunicate sa vina sa ne spuna si noua ce a aflat. Atunci o sa inteleaga cata informatie e intr-un post de 2-3 randuri sau doar cu o imagine de pe acest topic.
Cinci la mana: mai sus am spus niste termeni dupa care ar fi interesant sa cautati pe net. Ati cautat? Eu cred ca nu...
Sase la mana: si dupa ce esti dragut si munca ta de zile intregi o pui la dispozitia altora GRATUIT se mai trezeste cate un pulifric sa spuna: "bai asta, da tu nu ne spui cam multe, ia detaliaza". Iar pulifricu habar nu are ca detalierea nu-i aduce nimic in plus din punct de vedere practic. Multi cred ca daca ai o carte de 400 de pagini face mai mult decat 2-3 pagini de rezumat, cel putin din punct de vedere practic. Daca din alea 400 de pagini 380 sunt de calcule, practic pentru utilizatorul normal aia e egal cu zero barat.

Din ce in ce mai des mi se pare ca multi pur si simplu NU MERITA sa li se spuna.

PS: si eu nu sunt numai documentat, sunt si practicant. Adica vorbesc si din practica, nu numai din niste pagini scrise de altii.
IRONICK
Lasa-l mai klaus in pace, se lauda ca are super scula de microfon si nu face si el niste masuratori in masina sa vada de unde vine zgomotul. Pai pana acum aveam deja harti cu nivelele de zgomot si frecvente masurate de mine ...
dia_ph2
QUOTE(klaus @ 23 Dec 2008, 20:14)
Ca sa fiu clar de la inceput: din punctul meu de vedere aceasta formulare este de mare porc.
...
Sase la mana: si dupa ce esti dragut si munca ta de zile intregi o pui la dispozitia altora GRATUIT se mai trezeste cate un pulifric sa spuna: "bai asta, da tu nu ne spui cam multe, ia detaliaza". Iar pulifricu habar nu are Din ce in ce mai des mi se pare ca multi pur si simplu NU MERITA sa li se spuna.

.
*



Domnul Klaus, parca nu avem voie cu atacuri la persoana. Macar din respect.

@Ironick
QUOTE
...se lauda ca are super scula de microfon si nu face si el niste masuratori in masina sa vada de unde vine zgomotul. Pai pana acum aveam deja harti cu nivelele de zgomot si frecvente masurate de mine ...


Nu am atata timp liber pe cat as dori. Daca m-am "laudat" cu "scula de microfon", a fost pentru a arata, cu alte cuvinte, ca lucrez in domeniul electroacusticii, si nu pe cont propriu.Nu este un hobby pentru mine. M-am aratat dornic de o colaborare cu mai marii acestui forum si am obtinut ceea ce se vede.
Puteati sa spuneti de la inceput ca le-ati analizat voi pe toate si nu este nevoie de un novice care sa puna la indoiala concluziile voastre.
Ma inclin si ma retrag
klaus
In primul rand nu le-am analizat pe toate iar in al doilea rand, ca observ ca tocmai asta se ocoleste, afirmatia ca am dat informatii laconice pe aici a fost de mare porc din punctul meu de vedere.
Eu nu am dat informatii laconice, am dat informatii utile. Detalii de anlize, de sunete de mai stiu eu ce pur si simplu nu au aplicabilitate din punctul de vedere al realizarii practice la nivel de cheltuiala rezonabila. Alea nu au decat sa le aprofundeze producatorii de masini.

Imi asum, am fost un porc, am fost un nesimtit, am fost un laconic.

Hai sa vad eu pe altul altruist, saritor si dand informatii "in extenso".

Hai, ce va tine? Fiti voi altii mai buni. Demonstrati-o!
dia_ph2
Ca sa terminam cu offtopicul (care sper ca se va sterge, pentru ca nu este util nimanui), m-am exprimat gresit cand am inclus cuvintele "laconic", "Klaus" si "Ironick" in aceeasi fraza. Era vorba numai de Ironick, ale carui raspunsuri mi s-au parut laconice, probabil este satul de intrebari despre chedere, s.a.m.d. din partea novicilor. Pe dumneata, dl Klaus te-am apreciat pentru contributia la acest topic, mai putin ultimele posturi care mi-au fost adresate. Deci nu ocolesc subiectul, ci numai ca s-a inteles gresit despre cine spuneam ca este laconic in raspunsuri. Vina mea...
Despre colegul nostru laconic Ironick, a se vedea cate dintre posturile lui sunt ne-editate.
IRONICK
Asa si?
klaus
In asteptarea unor informatii noi, relevante si utile ce ar putea veni de la specialisti in domeniu, care au o meserie inrudita cu obiectul topicului, as mentiona o maxima a lui Tacitus (Cornelius): Omne ignotum pro magnifico est (tot ce e necunoscut pare grandios). Eu cred ca in acest caz doar pare.
Victorine
Ma-ntristeaza ce vad aici...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.