Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
dia_ph2
QUOTE(burtosu @ 20 Apr 2009, 08:30)
HRISTOS A INVIAT !

@dia_ph2 am mai facut rost de un batator(prestige 380 grame) si as dori o parere din partea ta,anume unde sa-l montez si pe cel de-al doilea ptr maxim de efect?
*




QUOTE(klaus @ 20 Apr 2009, 16:57)
Desi nu mie mi-a fost adresata intrebarea, mi-as permite sa-mi exprim o parere: la megane batatorul acustic e montat imediat inantea curbei de dupa intermediara, acolo unde la logan e prinderea de caroserie.
La symbol batatorul acustic, pe esapamantele pe care exista, e fixat in dreptul prinderii (la prinderea de dinaintea intermediarei) si/sau in dreptul prinderii de dupa intermediara sau cu cca. 5 cm inainte sau la mijloc intre prinderea de dupa intermediara si intermediara.
Eu as incerca: in dpretul bridei de prindere (usor in fata ei) de dupa intermediara, la mijloc intre intermediara si brida de prindere de dupa ea, cu 5-7 cm inainte de prinderea de dupa intermediara.

*



@burtosu:
Intrucat nu am apucat sa montez cel de-al doilea batator acustic, consider informatiile colegului klaus foarte folositoare pentru a experimenta pozitia acestuia.
Din moment ce spui ca ai achizitionat de la dezmembrari un batator acustic de Prestige, ar fi util daca ai mai da o fuguta pe acolo, pentru a vedea esapamentul de pe care a fost preluat si de a observa particularitatile acestuia. Astept cu interes...
IRONICK
Doar ca colegul klaus nu a specificat ca la alte masini este batator doar in spate ...

De ce crezi ca am pus poza cu catalizatorul sub baia de ulei si imbinarea sferica (sau flexibil) dupa catalizator ...

http://img125.imageshack.us/img125/5492/pi...94resizeef2.jpg
klaus
La unele symbol (adicalea clio symbol asta nou) e si in fata batator, nu doar in spate (adica sunt 2). Mai rare, dar sunt.
dia_ph2
Am facut o selectie a posturilor care mi s-au parut utile, incepand cu pagina 30.

[attachmentid=1627518044]

Dati "save target as" pana reusesc sa o postez corect
burtosu
@ dia_ph2 din pacate cel de-al doilea batator acustic l-am primit seara de la tipul de la dezmembrari asa ca nu stiu de pe ce toba a fost dat jos,dar l-am montat ca in pozele de mai sus(prestige) in apropierea celei de-a doua prinderi in partea dinspre sofer.Momentan nu am facut niciun drum mai lung sa vad comportamentul si cu nr 2 montat.Ce tip de greutate sa montez pe tija schimbator si eventuale foto ale celor care au?Multumiri.

@ IRONICK ce reprezinta ceea ce ai incercuit tu in poza ca nu ma dumiresc?
IRONICK
poza nu este facuta de mine (luata de pe alt topic), ce este incercuit acolo este bieleta antirotire
Lostboy
QUOTE(burtosu @ 23 Apr 2009, 16:55)
....
Ce tip de greutate sa montez pe tija schimbator si eventuale foto ale celor care au?Multumiri.
*


Colecție masă acustică, este greutatea care vine din fabrică montată pe conducta flexibilă de AC. Nu am momentan poze, dar poți să cauți în topicul AC ZGOMOTOS.
Sau orice greutate, nu neapărat asta.
burtosu
Pai pe furtunul flexibil de la AC am o greutate,sa pun la fel si pe tija?
klaus
QUOTE(dia_ph2 @ 23 Apr 2009, 15:46)
Am facut o selectie a posturilor care mi s-au parut utile, incepand cu pagina 30.
*


radmasa.gif Adevarul e ca am fost cam laconic. Eu si cu ironick ce am avut pe aici informatii reale... Si tot noi laconici... radmasa.gif
Daca elimin postarile mele si ale lui ironick, toate cele ramase adunate impreuna si inmultite cu 5 nu au atata informatie cate au avut doar ale mele (nu-l mai bag si pe ironick la calcule, ca poate sa-si duca si singur de grija)
Cand intr-adevar am fost laconic la treaba cu suportul hidroelastic de DSN, care fiind anexat unui motor asemanator (nu 16V-ului) ar putea fi adaptat mai repede (desi e discutabil daca sunt aceleasi distante intre motor si suport, ar trebui verificat), a fost necesar sa traduc intr-un fel sau altul informatia si de-abia apoi a inteles-o lumea.
Lostboy
@Burtosu - Da, numai că cea pe care o vei cumpăra va fi diferită de cea pe care o ai tu acum, deoarece cea cumpărată este gândită să fie montată ulterior iar cea din fabrică să fie montată înainte de montarea țevilor de AC.
Recomand să pui și pe tija de sub, cea care acționează maneta.
burtosu
Stie cineva cat este diametrul tijei care merge de la schimbator la cutia de viteze?
Cam ce grutate(grame) sa pun pe tija,vreu sa fac ceva artizanal la servici si nu stiu?
Lostboy
Ironick știe! laugh.gif
Prietenii știu de ce! radmasa.gif
nickvio
Stie cineva de "chitul de reparatii evacuare pentru Dacia Logan" care s-ar gasi la dileri la pretul de aproximativ 80 ron, care contine coliere speciale de montaj, pentru cazurile de inlocuire a vreunei tobe, fara sa se foloseasca sudura? Ma gandesc la aceasta, avand in intentie achizitionarea unui racord flexibil si montarea lui, fara sudura, inaintea catalizatorului. Nu sunt foarte pretentios in legatura cu zgomotul, dar rulez foarte des pe autostrada si asta se face in jurul valorii de 130....140 km/h la care turatia motorului este undeva la 3600....3700 rot/min si zgomotul de esapament, devine obositor la drumuri lungi. Este adevarat ca atingand pragul de 4000 rot/min, acest zgomot dispare, dar la acea viteza, deja esti peste limita legala. Colegii coforumisti, mi-au dat o speranta in posibilitatea de a diminua acea rezonanta ( sau cel putin partial), montant acel element elastic, care acuma se gaseste la diametrul esapamentului de Logan
LuluMOB
Parca spunea klaus ca a testat si nu e chiar mare fasaiala avand in vedere costurile. Vezi mai in urma...
burtosu
Parerea mea personala si verificata este ca cea mai la indemana ,ieftina si eficienta solutie ptr eliminarea zgomotelor provocate de esapament este batatorul acustic.
klaus
Asta in cazul in care nu-l ai
dia_ph2
Aplicarea foliilor bituminoase pentru damping:

Kia Ceed:
[attachmentid=1627519113]

Chevrolet Lacetti:
[attachmentid=1627519112]

Bmw320d:
[attachmentid=1627519116]

Mercedes S-Class:
[attachmentid=1627519111]

Ford Focus:
[attachmentid=1627519114]
vasii m
pot sa zic din exeperienta proprie ( am testat un logan cu aceste materiale lipite, sunt dintr-un fel de material asemanator cu cel de pus pe case bitum/carton ,vb la logan ,) testele le-am facut cu aparatura de inregistrat sunetele microfoane profesionale ( inregistreaza frecventa pana la 20 000 Hz) B&K Brunnell si Kernell(daca am scris corect)


1 frecvente joase pana in 200 Hz nici o diferenta intre logan cu aceste chestii lipite si fara ELE
2 INTRE 200Hz si 2000Hz frecvente medii ,diferente neglijabile inte 1,5 si 3 dB (DECIBELI )
3 LA FRECVENTE MARI ADICA PESTRE 4000 Hz diferentele la fel ca la frecvente medii
concluzia nu e nici o diferenta la nivelul de zgomot cu si fara ele


cat priveste vibratiile , batoarele prezentate mai sus au o mare influenta in nivelul de vibratiii (ms2), sistemul de prindere la fel are o mare influenta de accea la modelele renault mai scumpe se vad diferite sisteme de prindere mai complexe si normal mai scumpe, in timp ce la logan ieftine si de asemenea cu o mai mica influenta in diminuarea vibratiilor
DECI daca doriti vibratii mai mici punetiva sistemele de la renault de la modelele mai scumpe cool.gif

dia_ph2
B&K - Bruel Kjaer
Poti sa ne spui, in primul rand, care au fost conditiile in care ai masurat (relanti, mers constant, etc), apoi modul de aplicare al acestor materiale bituminoase (pe toata suprafata podelei, 1-2-3 straturi, etc), pentru ca, nu in ultimul rand, sa prezinti graficele care te-au condus la o asemenea concluzie, pentru ca, sincer, ma indoiesc ca ai facut aceste masuratori in mod profesional si cu scule profesionale, asa cum sustii.
IRONICK
QUOTE(vasii m @ 27 Apr 2009, 14:02)
diferente neglijabile inte 1,5 si 3 dB (DECIBELI )
Pentru cei care utilizeaza dB si nu stiu cu ce se mananca, le recomand macar sa se uite aici: http://www.sengpielaudio.com/calculator-db.htm si sa introduca 3dB ...

Eu cred ca nici macar nu are idee despre ce vorbeste. De experienta nu mai zic.
Ciochy
Am si eu o intrebare am un Logan 1.6 2005 si am cumparat un atifon perete antifoc biggrin.gif, imi poate spune cineva cum se monteaza ?
vasii m
dupa cum a m spus conditiile sunt urmatoarele
3++ ,2++, 0++, la relanti e irelevant,


acum ii las pe cei care sunt expertii sa zica daca testele au fost corecte sau nu, sa explice ce inseamna 2++,3++ etc

o sa postez si graficele dar intai sa la scot in format word, sunt formas LMSTEST LAB, CINE A AUZIT DE ACEST PROGRAM SA ZICA

repet conditiile de masurare sunt doua

1--origine(adica cum vine masina echipata din fabrica
2- fara aceste materiale

motivul pentru care le-am facut pentru ca si pe mine ma deranjeaza zgomotul si pentru o teza de doctorat in legatura cu zgomotul si vibratiile la automobile,
nu vreau sa ma dau mare ,dar o sa postez si aceste grafice POZE CU TIPURILE DE MICROFOANE SI APARATURA FOLOSITA ca sa nu mai fie nici o urma de indoiala,

eu am zis ca configuratia in care vine LOganul din fabrica am testato ,REPET in nici un caz o varianta mai inbunatatita decat cea din fabrica

daca pui materiale absorbante pe ea ca la audi sau mercedes normal ca se vede diferenta dar in lipsa altei masini de testat LOGANU a ramas ultima optiune,pnetru ca nimeni nu iti da masina sa faci testele pe ea


II LAS PE EXPERTI ( IRONICK) SA ZICA DACA AM EXPERIENTA SAU NU ( TINAD CONT CA MA OCUP CU ASA CEVA DE DOI ANI

INCA UN SET DE POZE


aaa si inca ceva ,cei care au izolat motorul pentru diminuarea zgomotului ii sfatuiesc sa desfaca si sa lase motorul liber ca se supraincalzeste ,de ce credeti ca Lognul are capota izolata numai la anumite motoarepentru ca se supraincalzeste la restul
doar o opinie .....
nickvio
.......referitor la "blana de motor" cred ca ai serioase lacune, daca spui ca se supraincalzeste motorul. Spun asta in cunostinta de cauza si ma simt obligat sa-ti specific, ca racirea motorului se face prin intermediul lichidului de racire, dar asta este alta problema. Lipsa izolatorului la unele versiuni, este pur si simplu din motive financiare. Pot sa spun ca cei de la Renault, n-au pus nici macar o saiba in plus pe masina asta
AR-18-MOS
QUOTE(vasii m @ 27 Apr 2009, 17:37)
aaa si inca ceva ,cei care au izolat motorul pentru diminuarea zgomotului ii sfatuiesc sa desfaca si sa lase motorul liber ca se supraincalzeste ,de ce credeti ca Lognul are capota izolata numai la anumite motoarepentru ca se supraincalzeste la restul
*


Si dupa parerea ta, care sunt acele anumite motoare? rolleyes.gif
vasii m
nu zic acum ca fierbe apa ,dar daca izolezi motorul din toate partile e normal sa creasca putin temperatura in special vara,o zic din experienta si am vb cu niste specialisti renault care mi-au zis,

da e adevarat e de economie dar si temperatura apei e o cauza,
uitate la cele care nu au si vezi cele care au
uitate unde e amplsat filtru de aer( ex 1,6 16 v),unde e izolatia, in termeni francezi ''feotra''si ''mushh'' ( imi pare rau dar nu stiu franceza ,denumiri tehnice de la renault) pe urma zimi de ce?

poate ai dreptate nu te contrazic ,eu zic doar ce am auzit de l apersoane specializate nu la coltul strazii vorbe spuse de ''specialisti''

dar gata , nu ne mai contrazicem degeaba, ai dreptate daca asta de face multumit


pentru ar-18-mos

renault-ul are anumite motoare care sutn mai bine racite dar nu pentru romania pentru africa brazilia etc

adica instalatia de racire de care pomeneste nickvio e mult mai eficienta decat in cazul motoarelor pentru romania( da un telefon la dacia si intreaba)


acelasi caz pentru rusia si tarile cu clima rece numai ca acolo e invers
klaus
QUOTE(vasii m @ 27 Apr 2009, 18:37)
daca pui materiale absorbante pe ea ca la audi sau mercedes normal ca se vede diferenta dar in lipsa altei masini de testat LOGANU  a ramas ultima optiune,pnetru ca nimeni nu iti da masina sa faci testele pe ea
*

Care ar fi aceste materiale absorbante deosebite de la audi sau mercedes?
IRONICK
Burete si pasla mai ... culmea, intr-un A5 sau un A6 !!!

Apropo de frantuzisme ... as incerca cu insonorisants fusibles en feuille, inserts gonflants, flexible ou rotule, bruits rayonnes, bourdonnement, bruit de cesures, roucoulement, graillonnement, crissement de frein ...
vasii m
materialele sunt cam aceleasi ca la toti constructorii de automobile,ceea ce difera e cantiatea si calitatea, straturile si marimea suprafetei acoperite

la logan sunt acoperite suprafete mici , la BMW, SUPRAFATA E TOTALA ,NU MAI RAMANE UN PIC DE SPATIU NEACOPERIT
dia_ph2
QUOTE(vasii m @ 27 Apr 2009, 17:37)
... sa explice ce inseamna 2++,3++  etc
*



Dra.u' stie in ce conditii ai masurat tu acolo, dar poate ne explici chiar tu;

QUOTE(vasii m @ 27 Apr 2009, 17:37)
Lognul are capota izolata numai la anumite motoarepentru ca se supraincalzeste la restul
doar o opinie .....
*



Mai bine tineai pentru tine.

QUOTE(vasii m @ 27 Apr 2009, 17:37)
motivul pentru care le-am facut pentru ca si pe mine ma deranjeaza zgomotul si pentru o teza de doctorat in legatura cu zgomotul si vibratiile la automobile,
nu vreau sa ma dau mare ,dar o sa postez si aceste grafice POZE CU TIPURILE DE MICROFOANE SI APARATURA FOLOSITA ca sa nu mai fie nici o urma de indoiala,
*



Teza de doctorat? Spune-mi ca te grabeai cand ai scris cum ai scris...
Si pune poze reale, nu preluate ( http://www.lmsintl.com/ ), ca altfel nu te crede nici dra.u'

Uite, in ce ma priveste, eu nu sunt specialist NVH si nu am nici "scule" pentru asa ceva; poza de mai jos reprezinta o zi de lucru obisnuita, intr-un domeniu conex celui discutat aici.

[attachmentid=1627519387]
vasii m
in primu rand testele de care vb se adreseaza cunoscatorilor 2++,3++,( inseamna in viteza a doua de la relanti pana la turatia maxima care o suporta masina,idem pentru 3++ numai ca e viteza a treia), in nici un caz amatorilor,

repet ca poate nu pricepi deloc ,testele pe care le-am facut sunt reale , nu credeam ca asa de geu intelegi, am pus si grfice sa le vezi

de scris da ma grabesc cand scriu ca de am timp limitat de uitat pe net ,pentru ca am si alte lucruri de facut

conditiile ti le-am zis dar se pare ca nu stii sa intelegi ce citesti deci mai repet o data
conditii
1 origine masina echipata ca in fabrica
2 masina fara echiparea de materiale absorbante gen bitum /carton etc..

in aceeasi zi la aceeasi temperatura umiditate, cu rezervorul plin ,cu aceeasi greutate, ca de poate nu stii dar greutatea influenteaza mult zgomotele si vibratiile ( vezi o masina twingo ce are pe sub capota)ca de am pretentia sa fie reale si nu amatorisme ca reactiile tale

pozele sutn reale facute de mine si daca te intereseaza da-mi adresa dee mail si iti trimit cate vrei si chiar cu mine tanand in brate tot echipamentul pe care il vezi acolo,
ca sa nu mai faci pe persoane interesanta si sa critici tot ca habar n-ai ce vb, habar n-ai ce sutn alea teste, habar n-ai ce semnifica graficele care le-am postat ,habar n-ai de vibratii si zgomote,

dute documenteazate si pe urma cand ai un nivel de cunostiinte poti venii si comenta , pana atunci taci si invata despre zgomote si vibratii despre decibeli si pascali despre acceleratie si ms2

o zi buna dia_ph2

YRX
QUOTE(vasii m @ 28 Apr 2009, 09:27)
dute documenteazate ...
*


Matale sustii teza de doctorat ?
klaus
QUOTE(vasii m @ 28 Apr 2009, 09:27)
in primu rand testele de care vb se adreseaza cunoscatorilor 2++,3++,( inseamna in viteza a doua de la relanti pana la turatia maxima care o suporta masina,idem pentru 3++ numai ca e viteza a treia), in nici un caz amatorilor,
*

Ca amator intreb, nu ca specialist, testele s-au facut cu motorul in sarcina sau accelerat pe loc pe role "libere"? Nu de alta, dar mi e mi se pare ca motorul suna altfel in sarcina decat accelerat pe loc.
IRONICK
QUOTE(vasii m @ 28 Apr 2009, 07:43)
materialele sunt cam aceleasi ca la toti constructorii de automobile,ceea ce difera e cantiatea si calitatea, straturile si marimea suprafetei acoperite
PUR, FPA, PUR-E, PE-EVA-PUR, PP, GF/PE/PF/AL ?
Sa nu mai zic ca un specialist care este, remarca imediat ca buretele pomenit de mine mai sus este cel mai prost material absorbant. Asa ca specialistul ala care este, avea ceva de comentat la calitatea materialului folosit in Audi.
dia_ph2
QUOTE(vasii m @ 28 Apr 2009, 08:27)
.. nu credeam ca asa de geu  intelegi, am pus si grfice sa le vezi
...
conditiile ti le-am zis dar se pare ca nu stii sa  intelegi ce citesti deci mai repet o data
conditii
1 origine masina echipata ca in fabrica
2 masina fara echiparea de materiale absorbante gen bitum /carton etc..
*



Uite, eu sunt mai greu de cap, dar nu vrei, te rog sa repeti inca o data conditiile? Asa ca pentru mine, ca tot nu intelesei ce vrusesi sa spui cu punctele 1 si 2...

QUOTE(vasii m @ 28 Apr 2009, 08:27)
pozele sutn reale facute de mine si daca te intereseaza da-mi adresa dee mail si iti trimit cate vrei si chiar cu mine tanand in brate tot echipamentul pe care il vezi acolo,
*



Poti sa le postezi pe forum, nimeni nu o sa se supere sa te vada cu scula (pardon, echipamentul) in mana... ups - brate..

QUOTE(vasii m @ 28 Apr 2009, 08:27)
ca sa nu mai faci pe persoane interesanta si sa critici tot ca habar n-ai ce vb, habar n-ai ce sutn alea teste, habar n-ai ce semnifica graficele care le-am postat ,habar n-ai de vibratii si zgomote,

dute documenteazate si pe urma cand ai un nivel de cunostiinte  poti venii si comenta , pana atunci taci si invata despre zgomote si vibratii  despre decibeli si pascali despre acceleratie si ms2

o zi buna dia_ph2
*



ok


Pana una alta, suportul motor de la SuperNova NU se potriveste pe Logan - verificat de mine.
vasii m
QUOTE(klaus @ 28 Apr 2009, 10:08)
Ca amator intreb, nu ca specialist, testele s-au facut cu motorul in sarcina sau accelerat pe loc pe role "libere"? Nu de alta, dar mi e mi se pare ca motorul suna altfel in sarcina decat accelerat pe loc.
*



s-au facut pe o pista de la Merisani aproape de Pitesti pe pista Dacia de testari

28 Apr 2009, 11:28:
QUOTE(YRX @ 28 Apr 2009, 09:40)
Matale sustii teza de doctorat ?
*




IN INGINERIE NU IN GRAMATICA LIMBII ROMANE CARE SE VEDE CLAR CA NU O STAPANESC
dia_ph2
Poate nu ai vazut intrebarea mea:

QUOTE(dia_ph2 @ 28 Apr 2009, 09:10)
Uite, eu sunt mai greu de cap, dar nu vrei, te rog sa repeti inca o data conditiile? Asa ca pentru mine, ca tot nu intelesei ce vrusesi sa spui cu punctele 1 si 2...
*


klaus
QUOTE(vasii m @ 27 Apr 2009, 14:02)
pot sa zic din exeperienta proprie ( am testat un logan cu aceste materiale lipite, sunt dintr-un fel de material  asemanator cu cel de pus pe case bitum/carton ,vb la logan ,)
:
concluzia nu e nici o diferenta la nivelul de zgomot cu si fara ele 
*

QUOTE(vasii m @ 27 Apr 2009, 18:37)
repet  conditiile de masurare sunt doua

1--origine(adica cum vine masina echipata din fabrica
2- fara aceste materiale
*
QUOTE(vasii m @ 28 Apr 2009, 09:27)
conditiile ti le-am zis dar se pare ca nu stii sa  intelegi ce citesti deci mai repet o data
conditii
1 origine masina echipata ca in fabrica
2 masina fara echiparea de materiale absorbante gen bitum /carton etc..
*

doh.gif
Adica de fapt nu ai masurat eficienta materialelor alea pe logan puse suplimentar, ci ai masurat eficienta materialelor care sunt montate pe logan DIN FABRICA.
Pai lumea pe aici tocmai asta spune: ca sunt insuficiente. Si-ti dai seama, daca vrajelile alea de insonorizari din fabrica reduc zgomotele cu de 1,5 ori, ce se intampla daca faci insonorizari adevarate. Pai daca mai faci o reducere de zgomote cu inca 3 db (de inca 1,5 ori) pai esti deja boier bibescu.
Asa ca de fapt formularea ta corecta e ca materialele MONTATE DIN FABRICA sunt insuficiente. Simplu si in fraze scurte cu continut ridicat de informatie, nu pagini intregi care sa spuna fix aceasta constatare a oricarui posesor de logan.
Excelenta informatie (nu ca nu s-ar fi stiut...), lumea pe aici vrea sa imbunatateasca acest lucru.

Si acum sa trecem la etapa urmatoare: ce se poate face pentru a imbunatati insonorizarea din fabrica?
dia_ph2
QUOTE(klaus @ 28 Apr 2009, 10:42)
doh.gif
Adica de fapt nu ai masurat eficienta materialelor alea pe logan puse suplimentar, ci ai masurat eficienta materialelor care sunt montate pe logan DIN FABRICA.
*




Adica domnul specialist care-si sustine teza de doctorat in domeniul NVH, a dezechipat Loganul, i-a jupuit materialele bituminoase aplicate din fabrica, a facut masuratorile pe pista de incercari Dacia cu scule si programe care costa de te-ndoaie si a concluzionat: materialele default nu au eficienta doh.gif . Probabil a lasat Loganul jupuit ca nu l-am auzit de masuratori facute si dupa aplicarea ca la carte a materialelor bituminoase, sau macar cum au unele masini mai cu pretentii (vezi unul din posturile mele anterioare).

klaus
Off topic: Eu nu am vazut sa fi scris ca el isi da doctoratul. A spus "pentru o teza de doctorat". Aia poate fi a altcuiva.
vasii m
QUOTE(klaus @ 28 Apr 2009, 11:42)
doh.gif
Adica de fapt nu ai masurat eficienta materialelor alea pe logan puse suplimentar, ci ai masurat eficienta materialelor care sunt montate pe logan DIN FABRICA.
Pai lumea pe aici tocmai asta spune: ca sunt insuficiente. Si-ti dai seama, daca vrajelile alea de insonorizari din fabrica reduc zgomotele cu de 1,5 ori, ce se intampla daca faci insonorizari adevarate. Pai daca mai faci o reducere de zgomote cu inca 3 db (de inca 1,5 ori) pai esti deja boier bibescu.
Asa ca de fapt formularea ta corecta e ca materialele MONTATE DIN FABRICA sunt insuficiente. Simplu si in fraze scurte cu continut ridicat de informatie, nu pagini intregi care sa spuna fix aceasta constatare a oricarui posesor de logan.
Excelenta informatie (nu ca nu s-ar fi stiut...), lumea pe aici vrea sa imbunatateasca acest lucru.

Si acum sa trecem la etapa urmatoare: ce se poate face pentru a imbunatatii insonorizarea din fabrica?
*




pentru dia_ph2 eu chiar la LMS Romania lucrez daca vrei sa stii , filiala din Brasov,
deci ti-ai dat seama si singur unde lucrez
destept baiat, incepe sa imi placa de tine

am zis ca reducerea e intre 1,5 db si 3 db, in nici un caz de 1,5 ori,adica de la 80 db scade la 77 db

sunt niste materiale tot cam in genul bitumului dar cu un strat de aluminiu pe ele ,o folie subtire,
de testat le-am testat dar eficienta nu e mare in rapot cu costul de fabricatie deci sunt ineficiente
ce e bine sa faci ( nu sunt expert deci e doar un o opinie)
1 toata partea de sub picioare tablieru plus plafonu acoperit cu smoala ca pe casa
2 lipit aceste bucati de bitum pe smoala fierbinte, pe toata suprafata nu ca la Logan pe ici pe colo ( nu o sa iasa ca in fabrica),
3 peste ele pus acest material care seamana cu foitele de aluminiiu pe podea , pe plafon nu e nevoie
3.1 poliestiren ( nu e chiar poliestiren e ceva mai dur,special facut pentru podele de automobil)
3.2peste el pus un strat gros de feotra( franceza ma omoara)
4 peste el un strat gros de mushh ( franceza ma omoara)
5 o mocheta groasa
si o sa vezi diferenta

repet e doar o opinie
inca ceva
structura trebuie testata sa nu intre in rezonanta cu motorul ( programe speciale de mii de euro, GEN LMSTEST LAB, VIRTUAL LAB)www. lmsintl.com

podeaua si plafonul sa nu aiba suparafete mari fara riduri sau santuri
etc
intre motor si habitaclu o izolatie la fel de mare
chedere de la usi mai solide
suporturile motor sa fie mai bine izolate de caroserie
interiorul usilor izolat

aceste lucruri le stiu toti nu trebuie sa le zic eu


<span class='edit'>28 Apr 2009, 12:37:</span>
QUOTE(dia_ph2 @ 28 Apr 2009, 12:02)
Adica domnul specialist care-si sustine teza de doctorat in domeniul NVH, a dezechipat Loganul, i-a jupuit materialele bituminoase aplicate din fabrica, a facut masuratorile pe pista de incercari Dacia cu scule si programe care costa de te-ndoaie si a concluzionat: materialele default nu au eficienta  doh.gif . Probabil a lasat Loganul jupuit ca eu nu l-am auzit de masuratori facute si dupa aplicarea ca la carte a materialelor bituminoase, sau macar cum au unele masini mai cu pretentii (vezi unul din posturile mele anterioare).
*




da asa am facut am jupuit loganul si pe urma m-am chinuit cu 3 persoane sa il facem la loc( nu a iesit ca la inceput, si am cumparat alte bucati de bitum ca alee nu le mai puteam folosi, de la fabrica )

da ai dreptate programul costa ,achipamente si mai si, dar eu lucrez cu ele zi de zi deci am acces la ele
inca o data
cand zic conditii de masurare ma refer la starea masinii adica la nivelul de echipare, nu la altceva ,nivelul de echipare ramane la fel(adica daca are aer conditionat ,full rezervor,temperatura caroserie la fel,umiditate in aer,temperatura afara,nivelul de presiune din roti ,locul de amplasare al microfanelor,etc la ambele teste minus partiel bituminoase
dia_ph2
QUOTE(vasii m @ 28 Apr 2009, 11:34)
pentru dia_ph2  eu chiar la LMS Romania lucrez daca vrei sa stii , filiala din Brasov,
...ce e bine sa faci ( nu sunt expert deci e doar un o opinie)

structura trebuie testata sa nu intre in rezonanta cu motorul ( programe speciale de mii de euro, GEN LMSTEST LAB, VIRTUAL LAB)www. lmsintl.com

da asa am facut am jupuit loganul si pe urma m-am chinuit cu 3 persoane sa il facem la loc( nu a iesit ca la inceput, si am cumparat alte bucati de bitum ca alee nu le mai puteam folosi, de la fabrica )
*



Era o vorba cu o piatra aruncata in lac, dar mai bine nu o spun...
Te contrazici cu fiecare fraza pe care o scrii (daca se poate numi fraza). Sa trag o concluzie din posturile tale - ti-ai cumparat un Logan sh, lucrezi de 2 ani sau mai mult la reprezentanta LMS Romania, gramatica "nu fie cu tine", mecanica la fel, iar intrebarile pe care le-ai pus pe forum pana sa ne dezvalui ca esti un specialist NVH sunt de toata jena pentru un inginer.

http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Sear...sult_type=posts

Insist pe partea cu fotografiile.
vasii m
QUOTE(dia_ph2 @ 28 Apr 2009, 11:29)
Poate nu ai vazut intrebarea mea:
*




QUOTE(dia_ph2 @ 28 Apr 2009, 12:47)
Era o vorba cu o piatra aruncata in lac, dar mai bine nu o spun...
Te contrazici cu fiecare fraza pe care o scrii (daca se poate numi fraza).
Insist pe partea cu fotografiile.
*



lucrez de doi ani in domeniu vibratiilor deci asta ma face expert?

sunt persoane care lucreaza in domeniu de 10 ani si tot nu stiu tot

ce fel de fotografii vrei ca iti postez
dia_ph2
Poze reale ale echipamentului folosit.
nickvio
........ vai de viata nostra blink.gif Nu suntem toti de meserie, sau specialisti in domeniu, dar avem multi de-aici o cultura generala, care ne permite sa ne dam relativ usor seama ca printre noi, mai sunt si persoane care folosesc forumul si pe post de "gazeta de perete" (vezi postarile doctorandului vassi m ) Poate pe tipi de calitatea asta se bazeaza industria auto romaneasca....... Pacat ! Scuze de oftopic, dar va rog sa ma intelegeti, ca nu m-am putut abtine ! Exista riscul ca discutia asta sa cada in ridicol !
GBi
QUOTE
1 toata partea de sub picioare tablieru plus plafonu acoperit cu smoala ca pe casa
2 lipit aceste bucati de bitum pe smoala fierbinte, pe toata suprafata nu ca la Logan pe ici pe colo ( nu o sa iasa ca in fabrica),
3 peste ele pus acest material care seamana cu foitele de aluminiiu pe podea , pe plafon nu e nevoie
3.1 poliestiren ( nu e chiar poliestiren e ceva mai dur,special facut pentru podele de automobil)
3.2peste el pus un strat gros de feotra( franceza ma omoara)
4 peste el un strat gros de mushh ( franceza ma omoara)
5 o mocheta groasa
si o sa vezi diferenta

repet e doar o opinie
inca ceva
structura trebuie testata sa nu intre in rezonanta cu motorul ( programe speciale de mii de euro, GEN LMSTEST LAB, VIRTUAL LAB)www. lmsintl.com

podeaua si plafonul sa nu aiba suparafete mari fara riduri sau santuri
etc


poate te ajuta ce a mai facut lumea pe aici icon_mrgreen.gif

http://www.dragosmanea.ro/insono/
dia_ph2
Inapoi la oile noastre: am masurat ieri suportul motor pe o SuperNova - nu merge, azi pe o Solenza - la fel. Numai cu adaptari de genul talpa suplimentara. Pare sa fie mai putin inalt cu vreo 2 cm si cu distanta mai mica intre suruburile de prindere pe caroserie (cu aprox 4cm).

De la Corsa D 1.2/16v - suport motor:
[attachmentid=1627519418]

admisie cu rezonator "side-branch":
[attachmentid=1627519417]

Esapamentul nu contine camera detenta (toba intermediara) si nici batator acustic.
klaus
QUOTE(vasii m @ 28 Apr 2009, 12:34)
am zis ca reducerea e intre 1,5 db si 3 db, in nici un caz de 1,5 ori,adica de la 80 db scade la 77 db
A, bun asa, m-am linistit, era vorba de 3 db, nu de intensitatea sunetului. Domnul expert NVH, cu 3 db mai mult e cu de 1,41 ori mai mare intensitatea sunetului...
Ptiu drace, ce scot din mine, si eu sunt economist, nu expsrt acustic. Cred ca daca ma mai contractez oleaca devin expert caustic, ca as avea si de ce.
QUOTE(vasii m @ 28 Apr 2009, 12:34)
ce e bine sa faci ( nu sunt expert deci e doar un o opinie)
1 toata partea de sub picioare tablieru plus plafonu acoperit cu smoala ca pe casa
2 lipit aceste bucati de bitum pe smoala fierbinte, pe toata suprafata nu ca la Logan pe ici pe colo ( nu o sa iasa ca in fabrica),
3 peste ele pus acest material care seamana cu foitele de aluminiiu pe podea , pe plafon nu e nevoie
3.1 poliestiren ( nu e chiar poliestiren e ceva mai dur,special facut pentru podele de automobil)
3.2peste el pus un strat gros de feotra( franceza ma omoara)
4 peste el un strat gros de mushh ( franceza ma omoara)
5 o mocheta groasa
si o sa vezi diferenta
Gata maestre, ti-ai dovedit gradul de (in)competenta. Daca dacia are astfel de experti (desi eu cred ca mai degraba portari sau personal curatenie) in viata mea nu o sa mai cumpar vreo dacie, ca s-ar putea sa fie o masina periculoasa. Noroc cu francezii. Si aia nu sunt un monument de desteptaciune. Dar decat altfel...
Unde naiba ai vazut tu vreodata la viata matale smoala in masina? Smoala care nu e aderenta suficient pe casa, unde e suprafata rugoasa, dreapta, fara elasticitate? Smoala e dura, crapa, se topeste la temperaturi relativ joase (pe tunelul central de ex).
Si as vrea sa vad cum pui tu smoala pe plafon radmasa.gif . Asta chiar ca a fost de mare angajament. Poate pe afara, sa dai culoare la plafon

QUOTE(vasii m @ 28 Apr 2009, 12:34)
structura trebuie testata sa nu intre in rezonanta cu motorul ( programe speciale de mii de euro, GEN LMSTEST LAB, VIRTUAL LAB)www. lmsintl.com
Zi zau asa. Care rezonanta a motorului, de care grad?
QUOTE(vasii m @ 28 Apr 2009, 12:34)
chedere de la usi mai solide
suporturile motor sa fie mai bine izolate de caroserie
interiorul usilor izolat
Ete chedere buci-buci. Poate 2-3 randuri de chedere, ca doar nu pui chedere de usa de autobuz.
Suporti motor mai bine izolati de caroserie? Haidi na, multi suporti motor ai vazut matale pe bucsi? Mestere, suporti sunt prinsi direct pe caroserie, motorul vine apoi pe ei si in functie de cat de buni sunt se mai rupe lantul vibratiilor. Dar suportii sunt fix tabla pe tabla de caroserie. Chiar si la BMW.
Iar interiorul usilor izolat e frectie pentru zgomotul esapamentului
QUOTE(vasii m @ 28 Apr 2009, 12:34)
aceste lucruri le stiu toti nu trebuie sa le zic eu
Gresesti, tampeniile nu le stiu toti pe aici. Multi pe aici stiu ce trebuie.


Gata nea vasii, e clar ce dracu. Ai tu legatura cu NVH-ul cum am eu cu biserica mormona din Salt Lake City.
Vezi ca au aia de la matale de la intreprindere niste lucruri interesante pe intranet despre chestiunile in discutie.
Insa e adevarat, trebuie sa ai o anumita pozitie profesionala ca sa poti sa le accesezi, nu poate orice lucrator la saiba.

Parerea mea: schimba-ti meseria, ca nu te pricepi deloc. Esti pe principiul lui peter: ti-ai atins gradul de incompetenta.
burtosu
Frati forumisti vreau o lamurire si anume, batatorul acustic trebuie montat cat mai aproape de teava de esapament sau la oarece distanta ca vreau sa mai fac niscai teste si nu stiu incotro s-o iau?Al meu sete la vreo 5-6 cm de teava.
klaus
cat mai aproape de teava. Cam la cca. 2 cm
Lostboy
Cu toate că unii au obținut ceva liniște în mașină schimbând cuiele de ph1 cu cele de ph2, la mine a fost invers. De ceva vreme aveam niște zgomote destul de înșelătoare,zgomote care m-au purtat pe piste eronate. Când, de fapt, totul era de la cuiele de ph2. Le-am schimbat cu cele originale și totul a redevenit la normal. Adică liniște.
Concluzie: lăsați cuiele de ph1 la locul lor. tongue.gif Cel puțin la mine a dăunat (acustic) mai mult decât a ajutat. Le-am folosit doar 2 luni.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.