Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antifonare capotã, inclusiv blanã, pedalier
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
Ciochy
mai intreb odata poate se indupleca careva, poate cineva sa faca rost de un batator acoustic si sa trimita via posta ? pls mult mult biggrin.gif ?
IRONICK
In sfarsit am terminat de insonorizat usile si bordul. Rezultate exact cum m-am asteptat. Am pus pasla cu grosime de 2cm pe sub bord in locurile unde exista reflexie si am inchis partile laterale unde este tabla goala pana in cadrul usii cu material luat de la alta masina (Megane&Clio). Am pus mocheta neagra pe lateralele consolei la picioare soferului si a pasagerului si am decupat in locurile unde iese aerul pentru picioare (pasla sub ea). Mai am doar sa pun o garnitura intre bord si parbriz. Nu aveam la indemana nimic cand l-am montat. Este un loc prin care iese zgomot. Am astupat chiar si lateralele bordului unde sunt plasticele de pe montanti, pus pasla sub plastice. Nu prea am avut timp de ce mai voiam, ca lista era destul de lunga. Am facut totul in fuga ...

Ce sa zic, o placere sa mergi cu motorul turat la 4000-5000rpm, din pacate eu nu depasesc 3000rpm decat rar in depasiri mai rapide. Am facut chiar si o inregistrare video, poate am timp sa o prelucrez si sa o pun pe forum.
AR-18-MOS
Ce vreau sa te intreb este ca, cu cat estimezi ca ar fi crescut greutatea masinii in urma insonorizarii? Te intreb asta pentru ca nu am urmarit in totalitate cantitatea si tipul de material pe care l-ai folosit.
IRONICK
Nu stiu cat cantareste o rola de aluband, dar restul de materiale nu sar de cateva kg. Cred ca mai mult cantaresc greutatile atasate pe pedale, esapament, cablu ambreiaj, etc ...
Poate in total am mai pus 10-14kg pe masina. Dar daca scazi si greutatea scutului care acum este de fibra, eu zic ca este praf in ochi diferenta in plus.
dia_ph2
QUOTE(IRONICK @ 10 Aug 2009, 22:30)

Mai am doar sa pun o garnitura intre bord si parbriz. Nu aveam la indemana nimic cand l-am montat. Este un loc prin care iese zgomot.
*



Nu prea am inteles eu bine faza cu garnitura, daca poti sa detaliezi ar fi nemaipomenit. Pe peretele de foc partea dinspre habitaclu, ai pus ceva sub/peste izolatia originala?

La mine, cel mai mult zgomot intra pe la pedale, cel mai probabil cablul de ambreiaj. Cu toate ca l-am schimbat cu unul nou, apoi l-am prelucrat pe cel vechi pentru a se atasa cu piulita (concentrica cu cablul) in locul clemelor si garniturii presabile, tot mai intra destul zgomot pe acolo, mai ales daca pedala nu este ridicata putin cu varful piciorului.
IRONICK
De izolatia originala nu m-am atins ca nu am de ce. Este vorba de gaura dintre parbriz si plansa de bord, de la montantul din stanga pana la cel din dreapta.

[attachmentid=1627544846]
cristio_79
Cu toate ca am citit topicul, nu mai retin exact daca s-a discutat problema pe care o voi expune, chiar daca am Solenza.
Am asezat masina pe o rampa si m-am bagat sub ea, motorul fiind pornit, capota deschisa. Am sesizat un zgomot foarte strident, asemanator celui produs de loviturile unui ciocan intr-o tabla. Pe deasupra motorului, acel zgomot era mult atenuat.
Am dat jos scutul de tabla si zgomotul s-a diminuat si sub masina. Am ajuns la concluzia ca scutul reflecta o parte destul de mare a zgomotelor de sub motor.
Intrebarea ar fi: ce materiale as putea aplica pe partea superioara a scutului, avand in vedere temperaturile degajate de esapament ?
IRONICK
Pe scut se lipeste pasla (la fel ca aia neagra de pe capota sau tablier), iar in dreptul esapamentului se acopera cu folie de aluminiu reflectorizanta. Cel mai simplu, se achizitionaza una de la o ala masina ...dezmembrari, etc
Se gasesc la alea diesel in special, vw, etc
cristio_79
Multumesc!
IRONICK
QUOTE(dia_ph2 @ 11 Aug 2009, 13:20)
cel mai mult zgomot
Se pare ca dupa ultima modificare vine peste mine acum zgomotul de rulare de la rotile din spate. La mers constant de la 80km/h pana pe la 125km/h am numai zgomot de rulare (rezonanta de 3000 nu mai o simt). La rotile din spate nu am facut mai nimic, am pus doar niste pasla sub mocheta neagra in dreptul oalelor in portbagaj. Insonorizarea asta pe etape din lipsa de timp incepe sa ma enerveze.
dia_ph2
Eu nu inteleg cum nu mai simti rezonanta de 3000+ rpm, din moment ce nu ai luat nici o masura pentru reducerea vibratiilor induse in structura.
IRONICK
Culmea, vibratia la 3000 se simte doar cu aerul pornit in frana de motor mai mult.
De obicei cauciucul isi pierde din proprietati in timp, probabil suportii aia sunt fleasca acum ...

La capitolul vibratii sunt multe pe lista, suspensie, directie, rigiditate caroserie, etc dar astea se rezolva cu alta masina.
Ciochy
cat estimezi un timp de lucru pt insonorizarea de in spate si de sub bord ?
dia_ph2
QUOTE(IRONICK @ 18 Aug 2009, 10:59)
De obicei cauciucul isi pierde din proprietati in timp, probabil suportii aia sunt fleasca acum ...
*



Da, in timp se intareste sau crapa, mai ales avand in vedere temperaturile ridicate. Deci, tot imi este neclar. Un test-drive - ceva?
GBi
QUOTE(IRONICK @ 10 Aug 2009, 23:07)
Dar daca scazi si greutatea scutului care acum este de fibra ...
*



poti da mai multe detalii in legatura cu scutul de fibra , unde l-ai realizat si cat $$$ ? o poza cu el montat daca ai.

PS: cel din fibra nu mai are o rezonanta, precum are cel din metal? huh.gif
IRONICK
Putem sa facem si drive-test, dar momentan sunt prins in diverse treburi, iar weekend-urile nu le mai petrec pe acasa. Mai peste o luna asa daca nu te grabesti ...
Scutul este facut de colegul YRX identic dupa cel de fabrica, dar nu are legatura cu rezonanta.
sandy461229
Intrebare: Este sau nu necesara aplicarea de material insonorizant de tip ALUBAND pe polita difuzoarelor spate? Ma refer exclusiv la imbunatatirea sunetului difuzoarelor... Ar fi util un feedback de la cei care au facut asa ceva...impresii inainte/dupa
IRONICK
Apropo de batatoare, unde este montat la Clio3.

[attachmentid=1627546620]
IRONICK
QUOTE(IRONICK @ 10 Aug 2009, 22:30)
Ce sa zic, o placere sa mergi cu motorul turat la 4000-5000rpm
A picat fisa exact de unde se aude zgomotul de la peste 4000rpm. Era ultimul lucru la care ma gandeam, dar modul/tonalitatea cum se aude duce catre zgomotul de admisie. Deci trebuie adaptat rezonator pe admisie ...
dia_ph2
Exista deja un rezonator pe admisie, in carcasa filtrului de aer. De fapt, cam orice masina are asa ceva, mai mare sau mai mic (eficienta este direct proportionala cu volumul camerei), unele au 2 rezonatoare acordate pe frecvente diferite (ex. Astra H), altele au camera de expansiune (un exemplu ar fi Matiz).
[attachmentid=1627546960] [attachmentid=1627546959]

Zgomotul de peste 4000rpm este transmis majoritar pe calea aerului, spre deosebire de zgomotul la turatii mai mici, care se transmite majoritar in structura prin suporti motor, etc.
IRONICK
Peretele ala din filtru numai rezonator nu este.
dia_ph2
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1958832
Aici am postat un studiu interesant despre camere expansiune, rezonatoare, etc. Cel de la Astra H cu 2 tuburi de lungimi diferite este mai putin eficient decat in prima fotografie (nu stiu ce masina e), care are camere cu un volum mai mare (tot doua). Si la Logan, acel perete despartitor din cutia filtrului, formeaza o camera, deci un rezonator Helmholtz, nu side-branch (ex Corsa cu unul singur)
IRONICK
Pentru inceput o sa il anulez pe ala din cutia filtrului sa vedem cat de eficient este. De curiozitate scoate tubulatura care intra in cutia filtrului si accelereaza sa vezi ce urat face.

Sa nu mai zic ca la Clio exista o tablita in dreptul tubulaturii care ajuta la debit. Un sfert de sfera ...

[attachmentid=1627547082]
IRONICK
Am izolat rezonatorul din cutia filtrului. Nu sunt sigur de efecte, dar "parca" a mai scazut in intervalul 4000-4500rpm. Posibil sa gresesc, nu am masurat nivelul zgomotului. Mi se pare o tampenie sa scada zgomotul, daca mai are cineva timp de pierdut sa incerce.

Trebuie sa caut ceva documentatie specifica, ca la asa ceva nu m-am gandit pana acum.
dia_ph2
Este posibil sa fie o impresie reducerea zgomotului cu rezonatorul scos, asa cum baietii de aici http://www.astraforum.ro/forums/t/176.aspx?PageIndex=1 au scos rezonatorul (in 32 de pagini) si au pareri ba ca se imbunatateste comportamentul motorului, ba se imbunatateste zgomotul (atentie, calitativ), desi personal, cred ca rezonatorul scos poate produce booming pe un interval de turatie, etc. Multi dintre ei mai cred si ca, producatorul n-a avut ce face si a pus tuburile acolo degeaba, sau, la fel de rau, ca sunt pentru praf.
Legat de material de studiu, imi amintesc ca am postat mai demult un link catre o prezentare in flash de la B&K cu zgomotul generat de diverse componente (admisie, evacuare, etc), precum si ultimul link catre studiul realizat foarte de demult de catre Nasa, in materie de tobe pt evacuarea motoarelor de elicoptere (atentie, chiar daca este atat de vechi, este extrem de util, deoarece contine modul de calcul si comparatii intre teorie si practica).
IRONICK
QUOTE(dia_ph2 @ 24 Aug 2009, 14:12)
Este posibil sa fie o impresie reducerea zgomotului cu rezonatorul scos
Pai eu asta cred, cica ala are mai multe roluri decat zgomotul. Chiar si ca rezerva de aer pentru turatii joase ... zic unii.

Rolul lui este doar de zgomot si atat. Pana acum simturile nu prea m-au dezamagit, dar teoretic cu el este mai bine. Bine, acum nici ala din cutie nu are o forma normala de rezonator.
loganmpi16
QUOTE(IRONICK @ 10 Aug 2009, 21:30)
In sfarsit am terminat de insonorizat usile si bordul. Rezultate exact cum m-am asteptat. Am pus pasla cu grosime de 2cm pe sub bord in locurile unde exista reflexie si am inchis partile laterale unde este tabla goala pana in cadrul usii cu material luat de la alta masina (Megane&Clio). Am pus mocheta neagra pe lateralele consolei la picioare soferului si a pasagerului si am decupat in locurile unde iese aerul pentru picioare (pasla sub ea). Mai am doar sa pun o garnitura intre bord si parbriz. Nu aveam la indemana nimic cand l-am montat. Este un loc prin care iese zgomot. Am astupat chiar si lateralele bordului unde sunt plasticele de pe montanti, pus pasla sub plastice. Nu prea am avut timp de ce mai voiam, ca lista era destul de lunga. Am facut totul in fuga ...

Ce sa zic, o placere sa mergi cu motorul turat la 4000-5000rpm, din pacate eu nu depasesc 3000rpm decat rar in depasiri mai rapide. Am facut chiar si o inregistrare video, poate am timp sa o prelucrez si sa o pun pe forum.
*


Ai reusit de pus garnitura intre bord si parbriz? Daca da, se poate ceva poze, indicatii privind provenienta.
dia_ph2
In cele din urma, m-am decis si am achizitionat si restul traseului de evacuare de la un Aveo dezmembrat la numai 4000 km (intr-unul din posturile mele anterioare, am aratat ca am achizitionat toba finala, care seamana cu cea de pe Lacetti). Este vorba de toba intermediara si racordul flexibil. Intrucat o sa trec si de prima revizie in curand, o sa incerc sa montez unele dintre aceste elemente pe masina. Ma gandesc sa incerc prima oara toba intermediara (e mai mare in diametru decat cea de Logan, ceea ce inseamna atenuare mai buna; in plus este captusita la interior cu material absorbant, ceea ce inseamna o atenuare uniforma, spre deosebire de camera de expansiune goala de la Logan 1.4).
Diametrul tevii de esapament difera cu circa 1-2 mm, deci exclud varianta cu coliere, deci raman doua variante: sudata rigid sau flanse adaptoare. Este buna metoda de sudare cu flacara oxi-acetilenica? Se poate fara a demonta esapamentul? Daca demontez esapamentul o sa trebuiasca schimbata garnitura aceea de la imbinarea flexibila cu cele 2 suruburi cu arc? Cum pastrez aliniamentul general al coloanei de esapament? Intreb toate astea pt ca nu cunosc un service care sa se ocupe cu tobe in Targoviste, in plus am acces la un atelier cu posibilitate sudura in inox, flacara, etc.
klaus
eu am sudat flexibilul pe traseu fara a se da vreo bucatica din traseul de la esapament jos. E loc suficient pentru sudura.
dia_ph2
Va chinuiti sa scapati de rezonanta de la 3000+ rpm si nu stiti cum? Cititi mai jos:

Intrucat am avut ceva drumuri de facut in conditii de autostrada, mi-am dat seama ca, rezonanta de peste 3000 rpm este una foarte suparatoare. Bine, ma mai enerveaza si boomingul in conditii de drum prost (ciment in loc de asfalt, sau asfalt cu granulatie mare), precum si pufaitul la ralanti al esapamentului (se accentueaza cu AC pornit). Ma mai enerva la inceput si rezonanta de la 2000rpm, dar de asta am scapat cu ajutorul unui batator acustic, pe care masina nu-l avea (ulterior am adaugat inca un batator acustic in acelasi loc cu primul, pentru a spori eficienta, eficienta care este proportionala cu masa; detalii de montaj gasiti intr-unul din posturile precedente).
Daca de pufaitul esapamentului stiu ca o sa scap cu ajutorul unei tobe intermediare absorbative, rezonanta pe un interval larg de la 3000-3800 rpm este o sarcina foarte dificila. Poate proveni de la esapament (asa cum s-au emis ipoteze), datorita lipsei racordului flexibil sau proiectarii insuficiente a tobelor; poate proveni de la suportii motorului, poate proveni de la structura caroseriei insuficient rigidizate, sau chiar de la panourile mari de tabla fara prea mult damping.
Ei, am decis sa incep cu ultima ipoteza si am realizat un mic experiment. Am pus un subwoofer pe scaunul soferului si am generat un semnal in intervalul 20-200 hz pentru a putea observa care dintre partile caroseriei vibreaza (principiul reciprocitatii).
[attachmentid=1627551574] [attachmentid=1627551576]

Nu am fost catusi de putin surprins de montantul C de pe partea soferului, il stiam deja ca este foarte "gol", cu tabla subtire, fara rigidizari. Ma asteptam si la aripile de fata si la portbagaj, pentru ca suna a gol ciocanite cu degetul, dar, din fericire, nu par sa aibe o contributie semnificativa. Daca montantul C vibra aprox +/-5mm, celelalte panouri nu depaseau +/-1mm.
[attachmentid=1627551575]

Am indesat de proba o bucata de burete in spatiul din interiorul montantului C (acces prin portbagaj) si am purces la drum pentru a constata minunea: am scapat de rezonanta!
Bineinteles, nu este o solutie care sa rigidizeze foarte bine (asa cum mi-as dori), dar se pare ca este totusi suficient de buna pentru a indeparta (ca si bonus) si zgomotul de frecventa joasa de pe drumurile proaste, precum si cel al subturarii (pragul la care se simte subturarea este mutat cam cu 200rpm mai jos, cam pe la 1200-1300rpm).
Cine are idee cum se poate realiza o rigidizare mai buna, este invitat sa o faca. Eu m-am gandit la ceva profil lipit cu mastic sau silicon, in genul capotei; mai studiez.

PS Asa arata toba intermediara si racordul flexibil pe care le-am achizitionat:
[attachmentid=1627551577]

Toba este captusita cu material absorbant pe interior, sre deosebire de cea de pe Logan 1.4, care este o camera de expansiune goala, cu minime si maxime in atenuare.
draculafly
adica ai scapat de zgomotul de la 3000 pana la 3300??da mai multe detalii si eventual o poza doua cu montarea buretelui! prea e usor leacul pt omniprezenta rezonanta ! sa fie oare adevarat ??
loganmpi16
Ce tip de burete ai folosit si ce grosime?
dia_ph2
E atat de usor de aplicat, incat oricine poate verifica daca este adevarat sau nu. Ideea este ca eu am aplicat si niste folie bituminoasa mai demult pentru dampingul acelei suprafete. Pozele sunt prezentate intr-unul din posturile mele anterioare. Probabil o sa fac si niste masuratori, in masura in care o sa am timp.

De la ce am plecat: acum cateva zile, am facut niste masuratori live cu un program RTA, observand amplitudinea armonicelor motorului in functie de turatie. Pentru cine nu stie inca, frecventa aprinderii la motorul in 4 cilindri este data de relatia f=(rpm/60)*2, adica la 3000rpm corespunde frecventa de 100hz. Prezenta acestei armonice este absolut normala, dar ea nu trebuie sa se suprapuna cu frecventa altor subansamble, gen esapament, etc., pentru ca apare fenomenul de rezonanta.
Initial am suspectat si prinderea esapamentului de caroserie, demontand pe rand cate un suport din cei 3 care sustin coloana de esapament si facand proba de drum. Nu am observat atunci nicio schimbare privind rezonanta de peste 3000 rpm.

Sa revin la masuratoarea live: cum mergeam eu cu 2000rpm, nivelul armonicelor era in descrestere, asa cum este normal, armonica a doua fiind la un nivel, sa zicem, de -20db (atentie, relativ). Pe masura ce acceleram, aceasta armonica se deplasa in frecventa, ramanand la un nivel aproximativ constant. Pana ce am ajuns pe la 95-100hz (300rpm), unde nivelul acesteia a inceput sa creasca vertiginos, pana ce s-a ajuns la circa 130hz (3900rpm), de unde a inceput sa scada in nivel. Si asa am determinat eu precis problema, dar nu si cauza. Asta pana am facut experimentul descris un post mai sus, cel cu subwooferul.

LE. Buretele este absolut normal (o fasie de aprox 1mp si grosime 2cm, facuta sul) este doar pentru a fi indesat BINE in spatiul dintre aripa si oala rotii spate; se poate folosi orice altceva. Atentie sa nu indoiti tabla. Pe viitor ma gandesc la o solutie gen traversa metalica.
IRONICK
Dar aerul din habitaclu mai are cum sa ajunga la gaurile de aerisire din portbagaj? Este foarte important sa existe un spatiu pe unde sa treaca aerul pentru a nu face condens ...
dia_ph2
Nu este decat o solutie temporara, pentru a vedea efectul. Pe partea cu busonul de alimentare se simte mult mai rigid montantul, abia se misca 1mm. Am mutat subwooferul si pe bancheta spate, tot acceasi miscare ampla o avea numai montantul C de pe partea soferului.

Am atasat si cateva poze, pentru edificare, cu mentiunea ca buretele nu prea se vede (din cauza pozitiei), dar am indicat cu o sageata locul unde este aplicat . Vine cam pe centrul nervurii care se vede din exterior.
[attachmentid=1627551631] [attachmentid=1627551630]
[attachmentid=1627551629]

Buretele din poza este ce mi-a ramas, am mentionat ca am indesat cam 1mp.
IRONICK
De multe ori solutia alfa ramane definitiva ... smile.gif
klaus
O mai zic inca o data (chiar daca acum mai rezumata): loganul nu are nevoie de solutii scumpe prin diverse locuri (suporti motor, esapamente complexe etc), ci de o antifonare rezonabila, in zonele esentiale. Dupa antifonare si eliminarea unor zgomote aerodinamice, restul sunt nesemnificative.
GBi
asa arata pe interior montantul C si cele 2 placi bituminoase minuscule puse de ingineri de la Daciaaa popa.gif pt. rigidizarea unei zone foarte mari, conserva goala ...
IRONICK
De montantul B nu zice nimeni nimic? De obicei la ala se poarta montarea unui dop din burete pentru a nu urca zgomotul din prag. Pentru rezultate mai bune este necesara si lipirea de pasla pe interior. La nivelul urechii ies niste zgomote prin gaurile de la centura ...
dia_ph2
QUOTE(klaus @ 11 Sep 2009, 16:41)
O mai zic inca o data (chiar daca acum mai rezumata): loganul nu are nevoie de solutii scumpe prin diverse locuri (suporti motor, esapamente complexe etc), ci de o antifonare rezonabila, in zonele esentiale. Dupa antifonare si eliminarea unor zgomote aerodinamice, restul sunt nesemnificative.
*



Haide mai Klaus, ca tu ai avut motorul 1.6, cel cu toba intermediara cu absorbtie, nu caricatura de pe 1.4. Sa fi vazut atunci ce te plangeai de esapament. Mi-e mi-e si rusine sa stau cu AC pornit la ralanti in preajma unor pietoni...

Uitati aici un studiu extrem de interesant, practic, despre cum se elimina booming-ul la un Audi A4 Avant:
[attachmentid=1627552264]
Este vorba de atasarea unor greutati (2-4kg) in structura. Ar trebui sa experimentam si noi asa ceva.

valerica1
e vorba de 2 teste unul de impact hammer adica excitarea /lovirea cu un ciocan a structuri si inregistrarea modului de propagarea vibratiilor si zgomotelor si
testul de rulare dau dinamic cu masurare a frecventelor joase

uitate la twingo in partea drepta sa vezi greutatea langa far
dia_ph2
De ce nu faci chiar tu valerica1 testul ala cu ciocanul? La cum ti-a tremurat mana pe desen, s-ar putea sa-ti iasa o mandrete de masina. De altfel, Tu esti simbolul incoerentei.

Lasand off-topicul la o parte, mai atasez ceva interesant, un studiu practic tot despre booming:
[attachmentid=1627552287]
IRONICK
Alte masini cu greutati ..Mondeo, Prius, ..
einstein1984
QUOTE(GBi @ 12 Sep 2009, 21:37)
asa arata pe interior montantul C si cele 2 placi bituminoase minuscule puse de ingineri de la Daciaaa  popa.gif pt. rigidizarea unei zone foarte mari,  conserva goala ...
*


Alea mici, sunt puse de contabili, ca inginerii puneau ei mai mari.
valerica1
QUOTE(dia_ph2 @ 14 Sep 2009, 09:16)
De ce nu faci chiar tu valerica1 testul ala cu ciocanul? La cum ti-a tremurat mana pe desen, s-ar putea sa-ti iasa o mandrete de masina. De altfel, Tu esti simbolul incoerentei.

Lasand off-topicul la o parte, mai atasez ceva interesant, un studiu practic tot despre booming:
[attachmentid=1627552287]
*



daca ai stii cum se propaga vibratiile nu ai mai zice ca mi-a tremurat mana ( vb in necunostiinta de cauza)
eu doar am spus ce ai postat tu , nu inteleg de ce te enervezi???

uite ciocan de masurare
uite accelerometru lipit pe o structura
klaus
QUOTE(dia_ph2 @ 14 Sep 2009, 07:28)
Este vorba de atasarea unor greutati (2-4kg) in structura. Ar trebui sa experimentam si noi asa ceva.
*

QUOTE(IRONICK @ 14 Sep 2009, 10:16)
Alte masini cu greutati ..Mondeo, Prius, ..
*

Daca mi-aduc bine aminte, mondeo are chiar vreo 6 kile de masa inertiala pe subcadru de rulare fata.
IRONICK
Daca iti aduci bine aminte are 2320 grame, este imbracata in silicon, iar carcasa este din aluminiu ...
YRX
Daca are 6 kile si e sub puntea fata, la Logan se numeste scut icon_mrgreen.gif
IRONICK
radmasa.gif

Prius o are una sub abs in stanga la sofer, alta pe lonjeron drepta chiar langa far, alte doua pe la prinderea basculei anti-rotire,
valerica1
masuratori cu ciocanul de vibratii ale structurii

uite cum se testeaza zgomotul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.