Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
Adi florin
Multumesc pt raspuns dia_ph2. Macar la relanti sa nu-mi mai dardaie masina si tot e un avantaj. La suporti de Solenza, SuparNova sau Symbol benzina ma gandeam si eu, dar nu am gasit inca pe nimeni sa-mi confirme ca se potriveste exact vreunul din acei suporti. Chiar nimeni nu a facut aceasta operatiune? Sunt singurul pe care-l scoate din sarite dardaiala de la relanti (mai ales cand apesi frana sau pornesti rezistenta de dezaburire... , sau vara cu AC-ul pornit...)?
Ciochy
interesanta ideea, asteptam sa o puna cineva in practica, probabil din cauza ca masina sta "mai putin" pe loc cu motorul pornit (relanti) nu a deranjat asa tare, precum rezonanta continua 3000+ in mers care poate sa-ti dea dureri de cap. Bafta in continuare la "research"
Adi florin
Daca mergi in afara orasului, intradevar, nu deranjeaza dardaitul la relanti. Acest lucru l-am observat si eu cand am mers la tara. Dar eu merg peste 80...90% in oras si ma deranjeaza foarte tare. Sunt multe semafoare, multe opriri si, deci, masina sta perioade insemnate la relanti. Am mai observat si faptul ca fluiera cutia intr-a 3-a, a 4-a si a 5-a. Dar pentru asta am vazut in posturi mai vechi ca e solutie.
dia_ph2
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2793875
Pare a fi o problema la tine, asa cum inteleg din descrierea ta. Si bine ar fi sa umbli la cauza, nu la efect.
Adi florin
Masina a dardait inca de cand am cuparat-o. Eu am facut drive test pe Logan diesel si am fost foarte placut surprins de zgomot si tremurat (mai precis de lipsa lor, atunci avand Dacia 1300 care facea ca toate cele...). Am zis ca daca Loganul pe motorina merge asa frumos, sa vezi cum o sa mearga ala pe benzina... Din parti..., cum ziceam, de noua a tremurat la relanti.

Bieleta antirasturnare mi-au schimbat-o in mai anul trecut la revizia de 3 ani ca era uzata. Intradevar, s-a mai atenuat zdranganeala de la relanti (atunci chiar te durea prin coaste...), devenind aproape ca noua. Kit-ul de distributie si cureaua de accesorii au fost inlocuite la revizia de 2 ani caci avea problema aceea cu semeringul care pierdea ulei la arborele cotit. Ce alta problema ar mai putea avea??
florin131977
Salut baieti,poate nu stiati dar la anumite firme(printre care si la Wurth-unde lucrez) se gasesc placi insonorizante autoadezive,ranforsate,rezistente la apa,la temperaturi -30->+80,scurt timp (1h) chiar si 180 grade.Si ce-i f. imp. dupa parerea mea, este ca o parte este acoperita cu al.,deci poate fi vopsita.Odecupezi la fofma care-ti trebuie si o lipesti
rapha
Ce spui, pui si tu niste poze? Ne poti da detalii mai precise despre material (din ce e compus, grosime, flexibilitate, pret)?
klaus
Io zic sa ne dai niste detalii despre pret ...
florin131977
http://www.wuerth.ro/catalog/pdf/WRO-03-122.pdf
V-am pus un link cu pagina de catalog sa vedeti ceva date despre produs.Tocmai mi-au dat de la firma un logan 1.2 si cautam ceva imbunatatiri pt el.Placile de care v-am spus mi se par o solutie mai simpla la problema antifonarii.O sa gasiti mai jos (pe pagina din link) si un alt tip de placi care se preteaza mai bine pt interior. pretul este de aproape up.gif 210 lei un pachet.Le gasiti in toata tara, daca vorbiti cu un agent wurth.Bafta
mariuscond
550 x 250 x 6 plãci = 0.825m2 la pretul "bomba" de 210 lei? blink.gif
GBi
Cele din josul pdf_ului sunt la 210 ron ?

1000 x 500 x 11 Art.-Nr. 890 100 065 U.A. 1 = 2 plãci




florin131977
Salut, n-am spus ca sunt ieftine,am spus doar ca este vorba de o rezolvare usoara si rapida a problemei,care nu necesita mult timp,sau scule speciale(un cutter si un degresant) si estetic poate iesi ceva reusit.Celelalte placi(890 100 065)costa 120ron pachetul.De exemplu in service ar trebui sa-ti puna asa ceva in momentul schimbarii unei portiere,mai ales ca din fabrica-teoretic- masinile sunt prevazute cu un antifonaj asemanator,iar unele firme de asigurari il accepta la plata.Oricum,parerea personala,este ca mult mai eficienta ar fi antifonarea peretelui dintre comp. motor si habitaclu.In alta ordine de idei,am ajuns la 300km cu Loganul 1.2 si azi am auzit f. multe zgomote care nu tin de motor si ieri nu le-am remarcat.Masina nu are nici-un fel de scut pe dedesubt,iar in locasul pentru proiectoare cred ca ar fi incaput un proiector cu vreo 5mm mai mare-n diametru.Este al 7-lea Logan pe care-l conduc si pana acum nu am remarcat aceste zgomote:un fel de suierat,combinat cu un uruit,care apare cam dupa 50km/h.Ar fi putut sa cedeze ceva asa repede,mai ales ca n-am dat cu ea prin gropi si este un zgomot pregnant,care nu l-as fi trecut cu vederea in zilele anterioare?Aveti idee daca-i doar aerodinamica de vina,sau incepe deja sa sufere?
dia_ph2
Mi-am luat inima in dinti, si, cu toate ca nu am strans materiale sau ca afara nu era suficient de cald, am purces la dezasamblarea masinii, la circa 2 ani de cand am "antifonat-o", ca sa spun asa.
Contrar a ceea ce speculeaza unii, gen umiditate, rugina, dezlipirea foliei, etc., iata ce am gasit: curat si uscat.
[attachmentid=1627692596]
Singura problema pe care am avut-o, a fost, in urma unui exces de zel, folia pe care o pusesem si unde se prind scaunele in suruburi, care, in urma celor 2 veri si a frecususului cu sina scaunului, au "mustit" si facuse translatarea scaunelor inainte-inapoi un chin. Acum am jumulit-o (se vede in poza) si am pus cate o bucatica de mocheta foarte subtire (nu se mai vede in poza), care-i confera un aspect mult mai placut decat tabla goala sau folia bituminoasa. Am sters cu diluant sinele scaunelor, le-am uns, iar acum merg perfect. Voi sa nu faceti aceeasi greseala.
Asa cum se vede interiorul in poza, am purces la masuratori, pentru a se vedea care sunt locurile prin care se propaga zgomotul. Aveti mai jos doua arhive, cu masuratori in mai multe locuri, cu durata de 4 secunde fiecare "clip". Analiza compozitiei spectrale este mai dificila, recomand a fi facuta la o pereche de casti de calitate, sau la un sistem hi-fi, in niciun caz combine sau sisteme de calculator cu amplificari exagerate la capatul benzii de frecventa. (PS. Schimbati-le extensia din txt in rar)
[attachmentid=1627692597] [attachmentid=1627692598]
Asa cum se putea presupune si din masurile luate de fabrica, adica dublarea paslei in jurul tunelului central, pe prima portiune, acolo am gasit cea mai mare transmitere a zgomotului motorului la ralanti.
Cam asa arata tunelul cetral cu masurile luate de mine:[attachmentid=1627692599]
Nu va ganditi ca intra greu, e loc destul sub consola. Nu am avut material suficient pentru a face ce mi-am propus, e doar o solutie temporara, pana, sa zicem, la primavara, cand o sa incerc cu fonomin si folie de piscina de 2-3mm (cauciuc dens), pe toata suprafata podelei si a tunelului central.
Singura fasie de pasla verde pe care o aveam mai mare de 50 x 50cm, am indesat-o sub izolatia de fabrica, la picioarele pasagerului, inaintand cu ea pana peste traversa de mijloc.
Rezultatele se simt printr-un sunet mai infundat in accelerari, asa cum era de asteptat.
Am mai facut teste si pentru a stabili de unde provine rezonanta care incepe cu aprox 3000rpm. Nu pe masurate, doar urechiometric. Un lucru este clar, pe loc sau in mers "pe liber", motorul este cel care produce vuiala aceea. Faceti si voi experimentul asta: mergeti constant in viteza a 3-a sau a 4-a pe un drum liber, sa zicem la 3500 rpm, unde este varful rezonantei; calcati ambreiajul si faceti o baleiere a intervalului de 3000-4000rpm. Daca se simte aceeasi rezonanta indiferent ca motorul este in sarcina sau nu, e de bine. Daca nu, inseamna ca e timpul sa montati racord flexibil si batator acustic. De aceea, in urma unor comparatii (pe loc, turand motorul) cu unii colegi de forum, nu am constatat imbunatatiri ale rezonantei. Pentru ca pe loc, motorul nefiind in sarcina, nu vibreaza nici esapamentul.
In prezent, investighez de unde provine zgomotul motorului, dar cu putine sperante. Incep sa ma gandesc din ce in ce mai mult la un sistem activ pentru reducerea zgomotului in intervalul 100-133hz.
Adi florin
Am studiat un pic problema. Am masurat suportul de motor de la Solenza si nu se potriveste pe Logan. Nu are dimensiunile necesare. Ce este interesant este faptul ca de saptamana trecuta nu mai face asa urat in sensul ca nu mai tremura asa tare la relanti si, foarte interesant, nu mai urla asa tare intre 2000...4.000 rpm. Inainte era groaznic, mai ales in frana de motor.
Cauze posibile:
1) s-a mai "asezat" motorul, cutia si toate cele in urma unei opriri bruste intr-un Renault Clio
2) a crescut temperatura exterioara cu urmatoarele posibile subcauze:
a) uleiul unge mai bine la temperaturi peste 0grade. Ar trebui sa nu fie o cauza, avand in vedere ca are ulei Mobil1 5W50
b ) sunt mai elastice tampoanele de prindere ale motorului, cutiei... odata cu cresterea temperaturii aerului
c) cu aer un pic mai cald merge mai bine motorul... (ar trebui sa nu fie o cauza, caci in frana de motor nu exista ardere in cilindri, si tot urla cand era frig)

Imi dau si eu cu parerea... voi ce ziceti? unsure.gif
Peja
@dia_ph2

Este demn de a investi timp și bani în izolare?
Care este opinia dumneavoastră?
Ce este impresii în timp ce conduceți?
dia_ph2
Oricat ai antifona, intotdeauna este loc de mai bine; te obisnuiesti cu sunetul si ti se pare zgomotoasa din nou. Dar atunci cand compari cu o masina la fel, dar "de fabrica", adica ne-antifonata, o sa observi ca a meritat. Eu am comparat recent cu C4 (motor 1.6 benzina) si un Opel Corsa 1.2 si ma declar multumit.
PS. Probele s-au facut in regimul de turatie de pana la 4500rpm si viteze pana la 120km/h. Inclusiv mers prin oras la viteze scazute.
crististreulea
eu am Loganul izolat fonic de aproape 2 ani si nu-mi pare rau deloc, incomparabila diferenta fata de una stoc.
dupa ce am izolat plafonul, pod pedalier, portbagaj si toate 4 usi, nu-mi parea sa fie enorma diferenta, doar putin imbunatatita.
din cauza ca toata lucrarea am facut-o deodata in decursul a 2 saptamani, timp in care am circulat cu masina fara capacele pe usi, fara mocheta, fara chedere la usi. dupa tot acest timp n-am mai avut un etalon ca sa compar.
dar dupa vre-o 3 luni m-am urcat intr-un logan stoc si din momentul in care am inchis usa... yak, nu m-am putut abtine sa nu ma stramb. la fel si la pornirea motorului si galagia generata de frecarea cu aerul si de la calea de rulaj.
abia atunci mi-am dat seama cat de mult conteaza izolatia fonica.

singurul loc unde am izolat si aproape ca n-am sesizat vre-o diferenta, e peretele de foc in spatele bordului.

eu unul o recomand si garantez ca vei fi foarte multumit, trebuie sa fi putin nebun sa zici ca nu esti multumit.

aici poti vedea o mica comparatie la usi
user123
Da ...si eu tiam vizionat tutorialele si leam gasit deopotriva utile cat si placute ( felul in care ai prezentat etc etc )- imaginile valoreaza cat 1000 de cuvinte !
Omul chiar sa preocupat atat de partea tehnica ( are acolo nu numai despre izolare fonica ci si despre altele wink.gif ) cat si de felul in care prezinta si pt asta cel putin din partea mea are tot respectul.......probabil sunt multi ( inclusiv de aici ) care iti urmaresc tutorialele- eu zic ca cei care fac mai mult decat ar trebui (dezinteresat )sa fie evidentiati , sprijiniti si de aceea am scris acest post........

PS: sa nu se inteleaga gresit , nu am nici un interes , nul cunosc pe om decat din tutoriale- el e din ardeal ,eu sunt din sud......
klaus
Eu cred ca tutorialele poate sa le faca si scaraotzchi, atata timp cat sunt utile si gratuite, merita toata lauda si respectul pentru munca depusa si impartasita altora, oricine le-ar face.
respekt.gif
crististreulea
user123: timisoara, e chiar in banat, vecin cu ardealul. multam de aprecieri
klaus: respectul e reciproc

ontopic: pentru plafon recomand fonomin de 1cm grosime. vara o sa-ti fie mai usor cu caldura si iarna retine mai bine caldura.
la usi pe tabla exterioara recomand orice solutie bituminoasa gen Aluband, dynamat... in functie de banii pe care esti dispus sa-i investesti.
pe tabla din mijloc al usii ceva izolant termic, burete ce se foloseste la izolatiile termice.
iar pe plasticul de la usa inca un strat de fonomin.
pe podul pedalier recomand si un strat de antifon cauciucat, asta daca gasesti unul care nu miroase sau daca ai unde sa o lasi sa se usuce. dupa care tragi un strat de fonomin.
in portbagaj mai mult pentru izolatie termica, pentru ca fonic nu influenteaza prea mult la auz.

in usi iti intra 2mp de aluband - 130lei
15m fonomin - 150 lei
restul de bani se duc pe materiale aditionale: prenadez, pensula, banda teflon, banda izolatoare...

apai consider ca 350 lei este o suma foarte decenta, cu atat mai mult ca poti achizitiona treptat cele necesare.
Paperkite
Ma bag si eu in discutie. As fi vrut sa va descopar mai devreme.
Am citit topicul si vreau sa multumesc tuturor pentru munca si faptul ca au dat "mura-n gura" noua, celorlalti, mai putin indrazneti sau experimentati.

Super indicatii practice, documentatie, cercetare/experimentare pot zice aproape stiintifica (dia_ph2) m-a distrat laconik pardon, ironik, cu "minimum de efort, maximum de efect" klaus, super indicatii, dragosmanea, crististreulea - super tutoriale si multi altii (da, si burtosu' smile.gif)

Acum sa revin la discutie. Stiti buretele "memory foam" - are celule partial inchise, este vascos si ma gandesc ca ar putea fi folosit in habitaclu in loc de sau combinat cu fonomin. Ce parere aveti?

Inca ceva, la unele modele de skoda diesel se monteaza pe motor - sub capacul care are un burete in el un fel de "vesta" care se pare ca da rezultate in privinta sunetelor medii-inalte. Ar trebui sa se poata face ceva si ptr Logan dci.

http://img268.imageshack.us/i/31012007008.jpg

crististreulea - la pedalier cred ca ar merge mai mult decat un strat de antifon cauciucat - o foaie bituminoasa ca cea folosita de dia_ph2 mi se pare ideala (doar ca iti tb pistol cu aer cald). De asemenea fonomin fara un invelis mai greu nu da rezultate foarte bune, s-a mai spus. Mocheta si covorasul de cauciuc al masinii joaca acest rol doar partial. Cred ca optim ar fi min. 2 cm fonomin (sau burete mai moale dar un pic "vascos") peste care lipit acel covor de cauciuc mai greu (la limita merge si linoleum moale si gros) dupa care mocheta si covorasul propriu-zis. Tu ce zici?

PS
Cine trece acum la treaba ar trebui sa citeasca topicul in intregime. Mi se pare cel mai bun din tot ce am citit. Asa va intelege si cum functioneaza antifonarea, va sti unde sa asculte si ce sa urmareasca la propria masina si cam ce are de facut.
mishuz
Salut,

Pentru logan ph2, nu reusesc sa scot fata de usa pentru acces broasca usa..., ... am desurubat cele 3 suruburi, difuzorul nu are suruburi la vedere (ca in tutorialele de la 'ph1' si nu am ce-i face ) iar peste tot pare f bine ancorata in 'bradutii' ...
E vre-o metode de a incepe desprinderea ei sau altceva imi scapa ?!?

Multumesc,
LuluMOB
Pur si simplu tragi ceva mai tare.
Dupa ce se desprinde primul bradut, poti apuca fata mai bine si e deja mai usor.
De evitat sa faci chestia asta cand e frig.
dia_ph2
La ph2 trebuie desfacut si manerul argintiu, sub el se afla un surub. Incerci cu un card din aproape in aproape. Apoi trebuie tinut cont si de prezenta masticului pe toata marginea fetei de usa, cel putin la prima desfacere e mai greu.
Cat despre difuzor, cu o surubelnita tragi capacul boxei afara, pe urma nu ai cum sa nu vezi cele 4 suruburi.
cosmin_b
salut
tot respectul pt cei care incearca sa reduca din "huruielile" loganului si apoi impartasesc si altora...
cateva consideratii despre zgomotul perceput de mine pe un drum bun, relativ lin ( E85-buc-buzau):
huruiala deranjanta sad.gif e in plaja de turatii dintre 3000-3400, in viteza a 5; dupa 3400 se diminueaza considerabil; in viteaza a 4-a, acelasi tip de zgomot e prezent intre 4000-4400 turatii si nu intre 3000-3400;fiind in viteza 4, in plaja 4000-4400 si schimband in viteza a 5-a, turatiile scad la... 3000-3400, nu cumva sa se strice armonia...
impresia mea e ca zgomotul vine de undeva de dupa zona tobei intermediare, oarecum spre spate
dpdv sonorizare, masina e exact asa cum a facut-o Dacia
m-am uitat sub ea si are un batator montat intre motor si toba intermediara.
parca cand era mai noua nu se auzea asa,ori eram eu prea "incantat" ca scapasem de D1300.
as fi multumit daca as reusi sa "mut" acest zgomot dupa 3500 turatii in viteza a 5a.
credeti ca da as schimba batatorul cu unul de clio si l-as muta pe-asta din fabrica dupa toba intermediara as rezolva ceva?
multumesc
GBi
Pt. insonorizarea portbagajului si a aripilor spate recomand antifonul cauciucat dat cu pistolul de antifonare, eu am dat mai demult si se prezinta ok si in prezent.

burtosu
Credeti ca aplicarea unui cheder de cauciuc(acela cu autoadeziv)pe rama usii spate(sa etanseze usa fata pe cea din spate) ar avea vreun efect cat de cat sesizabil dpdv al zgomotului,suieratului aerului care curge pe suprafata usilor?
klaus
Mic, dar are. Plus de zgomot imbunatatit la inchiderea usii
dia_ph2
Un sfat pt acel cheder, nu incerca cu cel negru profil D de 10mm, pt ca are tendinta de dezlipire prin frecarea cu usa (la inchidere-deschidere). Eu am fost multumit de cel maro mai subtire, care se gaseste tip dublu D (unul langa altul), chiar daca nu am gasit decat de culoare alb sau maro. Am despicat si am pus unul pe usa fata si altul pe marginea usii spate, astfel incat la inchidere se aseaza unul pe altul. Avantajul este ca nu se freaca, deci nici nu se dezlipesc.
O imbunatatire fenomenala a sunetului la inchiderea usilor spate am obtinut cu wd40 injectat la tumburasul pt blocarea deschiderii din interior (pt protectia copiilor), numai ca, efectul a disparut a doua zi. Am incercat si cu un spray cu vaselina alba, dar nu tine nici asta. Am dat si fata de usa jos, ca sa ung mecanismul incuietorii, dar fara rezultat de durata.
sobolan
QUOTE(Adi florin @ 14 Feb 2011, 16:30)
.... Ce este interesant este faptul ca de saptamana trecuta nu mai face asa urat in sensul ca nu mai tremura asa tare la relanti si, foarte interesant, nu mai urla asa tare intre 2000...4.000 rpm. Inainte era groaznic, mai ales in frana de motor.
Cauze posibile:
1) s-a mai "asezat" motorul, cutia si toate cele in urma unei opriri bruste intr-un Renault Clio
......Imi dau si eu cu parerea... voi ce ziceti?  unsure.gif
*



de la clio i s-a tras in bine ! laugh.gif
Lostboy
QUOTE(klaus @ 2 May 2011, 10:32)
Mic, dar are. Plus de zgomot imbunatatit la inchiderea usii
*


+ se reduce vâjâiala la viteze mari.
dia_ph2
Azi m-a chinuit talentul si am scos batatorul de Clio. Mi-am amintit brusc de dulcea rezonanta. Daca nu s-a inteles, isi face toti banii. Ceea ce ma duce cu gandul ca este necesar un suport mai solid, pentru a nu contribui negativ la eficienta batatorului, data fiind frecventa cu aproape o octava mai sus decat celui destinat Logan-ului pt 2000rpm.
dia_ph2
Curios din fire, dar si dornic de rezolvarea rezonantelor motorului (care zgomote sunt mai mici decat la un Logan "de fabrica", dar inca se simt destul, nu prin valoarea absoluta, ci prin cresterea neliniara a zgomotului motorului functie de turatie), am purces la efectuarea unor masuratori cu noul meu dispozitiv pentru masurarea vibratiilor (este descris intr-unul din posturile mele anterioare, dar, spre rusinea mea, abia acum l-am folosit pe masina).
Am lipit capsula piezo cu super-glue in urmatoarele locuri: esapament (prima prindere, unde este montat batatorul la Symbol si la Clio2), crossmember (se vede in desen care este acesta, partea centrala, precum si pe partea soferului si a pasagerului, unde se prinde de lonjeroane), suport principal motor (partea cu pasagerul), suport cutie de viteza, atat pe partea activa, cat si pe cea pasiva (adica inainte si dupa suportii de cauciuc), urmarind gradul de amortizare al vibratiilor.
Pe partea de cross-member, unde am gasit o corelare a intensitatii vibratiilor transmise cu nivelul zgomotului perceput in habitaclu, am atasat si batatorul acustic de Symbol, urmarind eficienta acestuia. In urma acestui experiment, am constatat ca exista o pozitie a batatorului, care permite reducerea vibratiilor, implicit a zgomotului perceput, si anume locatia din poza:
[attachmentid=1627727906]
Reducerea zgomotului perceput nu este foarte mare, asa cum se arata in grafic, pentru ca ponderea vibratiilor (desi majoritara in acel punct), este inca destul de mica cu ceea ce se transmite prin restul prinderilor la caroserie. Testele le-am facut pe loc, cu masina scoasa din viteze, turand-o de 2 ori lin pana la 4000-4500rpm, inregistrand cu ajutorul optiunii "peak hold" din programul RTA.
In urma testului de drum, se simte o scadere a valorii absolute a rezonantei, in schimb, neliniaritatea a ramas cam aceeasi.
[attachmentid=1627727904]
Cu batatorul montat pe pozitia unde se prinde bieleta anti-cuplu, nu se obtine o reducere insemnata a vibratiilor, asa cum se obtine cu batatorul pe partea soferului:[attachmentid=1627727903]
Cu batatorul montat pe esapament, in pozitia indicata in poza de mai jos, se obtine o minimizare a zgomotului pe la 2750rpm (ce corespunde vitezei de 95-100km/h, o viteza de croaziera pentru mine pe drumul national pe care-l parcurg zilnic), dar si o accentuare usoara pe la 2500, respectiv 3500rpm.
[attachmentid=1627727905]
A se vedea suportul ceva mai solid de pe esapament, in dorinta de a maximiza cuplarea batatorului la teava, deci eficienta mai buna.
Nu in ultimul rand, asa arata la Symbol batatorul montat pe teava de esapament:
[attachmentid=1627727902]

LE. In graficele de mai sus, inmultiti frecventa (abcisa) cu 30 pentru a obtine turatia motorului. Ex: 100hz*30=3000rpm.
burtosu
Deci un montaj optim ar fi in acel cot pana-n catalizator sau pe sasiu in zona prinderii bieletei anticuplu?Multumiri ptr munca depusa si straduinta.
dia_ph2
Doar impartasesc si altora, munca oricum o faceam pentru mine...
Referitor la cele 2 pozitii, ai inteles bine, la mine pare sa aibe eficienta mai buna montat exact ca in poza cu senzorul. A nu se uita ca eu am inserat racord flexibil, deci rezultatele pot diferi.
Daca este sa trag o concluzie, inca nu am gasit o metoda prin care sa liniarizez zgomotul motorului, deci mai am de cautat...

dia_ph2
QUOTE(dia_ph2 @ 31 Jan 2011, 09:12)
Incep sa ma gandesc din ce in ce mai mult la un sistem activ pentru reducerea zgomotului in intervalul 100-133hz.


Reluand ideea unui sistem activ pentru reducerea zgomotului, m-am gandit la urmatoarea configuratie:
-un senzor piezoelectric atasat pe partea activa a motorului (pentru preluarea frecventei)
-un difuzor intr-o incinta capabila de a reproduce semnal in intervalul 80-150hz
-un dispozitiv electronic pentru prelucrarea semnalului in vederea producerii semnalului in antifaza
Stiu ca sunt si alte sisteme mai complicate, cu reactie, microfoane, algoritmi LMS, dar vreau sa incerc, cel putin pentru inceput, aceasta configuratie forward.
Pentru prelucrarea semnalului, avem nevoie de o filtrare cat mai buna, pentru a lucra in intervalul care ne intereseaza. Pentru inceput, cred ca o sa merg pe un filtru band-pass cu F=104hz, urmat de un FTJ si un FTS, ambele Butterworth, ordin 3.
[attachmentid=1627728173]
Pentru a regla faza semnalului (in vederea cautarii antifazei semnalului de intrare, date fiind distantele diferite), se poate folosi o celula simpla RC, unul sau 2 etaje.
Deci, avem la dispozitie buton de volum si buton de faza (cu reglare continua).
[attachmentid=1627728171] [attachmentid=1627728172]
Este posibil ca acest sistem simplu sa fie suficient pentru atenuarea rezonantelor motorului, data fiind banda de frecventa ingusta, cel putin in jurul capului soferului.
dia_ph2
Am incercat montajul, nu merge. Posibil din cauza formei de unda care arata cam asa (dupa preamplificatorul piezo, inainte de filtre):
[attachmentid=1627729061]
Material fono pentru aripi am gasit la dezmembrari, parca pe Opel Vectra:
[attachmentid=1627729054] [attachmentid=1627729055]
Se potriveste foarte bine pe Logan, e cam la fix, aproape si forma balamalelor e tot pe acolo. Pe alte masini am vazut tabla, plastic, chiar si polistiren:
[attachmentid=1627729056]

Legat de o troncaneala ce o aveam pe fata, am descoperit vinovatul: vasul pentru spalare parbriz, prins cu un surub intr-un capat, celalalt intrand intr-o scobitura. Pentru "bandajare" am folosit ce se vede in poza, dublat de un material (tot PUR, de pe o masina de la dezmembrari), cu rol de a mai atenua miscarea vasului (sper si fonic la bolbocairea apei).
[attachmentid=1627729058] [attachmentid=1627729059]

Nu stiu daca este ceva nou, dar pe polita am gasit ceva material bituminos, pus de Dacia:
[attachmentid=1627729057]

Pe la dezmembrari, nu multe masini mi-au atras atentia, solutiile fiind clasice, material fono pus cu multa moderatie. Nu si un Audi A6, modelul nou. Trebuie studiat. Si din tabara Reno, am gasit un Megane3. Si asta merita studiat.
IRONICK
Ce se mai face pentru reducerea zgomotului ...

QUOTE(fratele gugal)
The 2011 Acura RL received significant mechanical changes for the new model year [...]wheel technology that Acura says will, along with additional insulation, reduce interior noise by 15 percent. To further decrease road noise, the RL from Vandergriff Acura is fitted with Helmholtz resonators in the wheels (a "world's first" for a passenger vehicle). These chambers sit in the center portion of the inside of the wheel and help diminish road noise, resulting in an even quieter cabin.

While the new wheels add a look of visual sophistication, they also deliver mechanical sophistication thanks to the first-ever use of resonator wheel technology. In an effort to quell road noise transmitted to the RL’s cabin, the new noise reducing wheel uses a polypropylene Helmholtz resonator that encircles the center portion of the inside of the wheel. Such resonator wheel technology significantly lowers middle frequency noise (between 100 and 500 hertz). Combined with the added use of insulation material on the floorboard areas of the RL, there is a 1.3 dB reduction in interior noise- which translates to a 15-percent improvement.


QUOTE(tot fratele gugal)
KIA OPTIMA 2011 - Additional measures to help ensure good noise vibration and harshness (NVH) reduction qualities are fitted throughout the Optima.
La astia nu am reusit sa gasesc ce dracu au modificat prin masina. Parca prevad ca au pus si astia niste greutati pe masina.
marksman
Am mers cu o Optima din 2010. Overall, la capitolul zgomot stă mai bine decât Loganul. Nu cu mult, ce-i drept, dar se simțea că e bine insonorizată.
dia_ph2
Conform acestui material http://www.belgeler.com/blg/1dz2/vehicle-b...n-arastirilmasi am purces la efectuarea unor noi masuratori, anume gradul de transmitere al vibratiilor motorului spre caroserie si corelarea acestora cu rezonantele audibile. Am construit 2 montaje pentru 2 senzori, pe care i-am atasat pereche pe partea activa (partea dinspre motor), respectiv partea pasiva (partea dinspre caroserie). Nu conteaza ca unul poate avea nivelul mai mare decat celalalt, caci ne intereseaza doar gradul de transmitere si nivelul absolut pe una din parti, anume cea pasiva. Sunt 3 suporti, sa-i denumim in continuare suport principal motor, suport cutie de viteze si suportul de jos (cel cu bieleta anti-cuplu). Masuratorile s-au inregistrat cu Audacity pe 2 canale, avand in vedere ca senzorul montat pe partea activa sa fie mentinut numai pe partea activa (pentru eliminarea erorilor in valoare absoluta). Inregistrarile s-au prelucrat cu un program RTA cu functia de peak hold. Masina a fost stationata si s-a baleiat destul de lent aproape toata plaja de turatie.
Avem in continuare rezultatele:
suport principal motor:
[attachmentid=1627729965]
Inmultiti frecventa cu 30 pentru a obtine turatia (ex: 100hz inseamna 3000rpm)

suport cutie de viteze:
[attachmentid=1627729963]

suportul de jos:
[attachmentid=1627729964]

Ce observam aici? Posibila cale de transmitere a rezonantei o reprezinta suportul cutiei de viteze, care nu numai ca nu izoleaza prea bine, ci prezinta si o crestere exact in domeniul care ne intereseaza (100-120hz). Se mai observa o corelare si in semnalul de la suportul de jos, dar asa cum se vede din graficul urmator, acesta contribuie mai putin cu circa 18db fata de suportul cv. In schimb, nivelul sau maxim pare sa fie atins pe o frecventa mai apropiata de unul din modurile caroseriei (132hz), deci diferenta de 18db la nivelul de zgomot perceput s-ar putea sa fie mai mica.
Suportul principal motor nu transmite rezonante nedorite si izoleaza destul de bine:
[attachmentid=1627729962]
[attachmentid=1627729961]
Se vede, comparand ultimele 2 poze, partea activa si cea pasiva, ca nivelul vibratiilor pe partea suportului principal este mai mare decat spre cv, dar acestea din urma sunt atenuate mai putin de suportul cv, rezultand aproape acelasi nivel pe partile pasive.
Pentru clarificare, acestia sunt suportii motorului:
[attachmentid=1627729960]

Se pare ca se poate trata cu batator acustic (tuned mass damper) aici http://trid.trb.org/view.aspx?id=173558 Cine nu are rabdare sa deschida link-ul, iata esentialul: "This paper presents a new concept concerning engine mountings that can reduce engine booming noise by utilizing an additional vector. Booming noise in passenger cars, particularly those with a four-cylinder engine, is caused by exciting forces such as the second harmonic of engine intertial force. The authors have found that exciting forces transmitted from the engine to the body structure through the engine mountings are reduced by adding another vector which cancels out these exciting forces. This new vector can be obtained by using a mass-controlled region of a vibrating system possessing either a single degree of two degrees of freedom. When this optimally designed mechanism is adopted on a small passenger car, booming noise can be significantly reduced."

Si inca ceva important spicuit de pe http://www.eng-tips.com/
"One is to make sure that your exhaust system doesn't have a primary acoustic mode identical to a cabin acoustic mode.Then you'd have something like the "Corvette boom" noise.Another is make sure the powertrain in general and the exhaust in particular is well-isolated from body panels having low-frequency modes.Another is to assure that items like a transmission support cross-member don't have resonances in undesirable operating frequency ranges. Early Jeep Grand Cherokee, for example."
GBi
la schema cu suportii motorului, reperul 18 nu l-am vazut montat pe loganuri, iar reperul 17 au renuntat la el ( a fost montat dor pe primele model 04 - 05 )

Ps:17 si 18 ce rol au ?
dia_ph2
Reperul 18 pare a fi un mass damper. Poate confirma cineva.
In trecut, am incercat montarea batatorului (tuned mass damper) de Clio2 exact pe pozitia 18, dar zgomotul peste 3000 crestea (urechiometric).
klaus
17 e o brida de rigidizare a prinderii suportului motor
Lostboy
Pe o mașină din 2006 există reperele în cauză. Și da, este un damper.
dia_ph2
Detalii, poze?
Lostboy
[attachmentid=1627729982]
IRONICK
Asta este mai veche ....

[attachmentid=1627729995]

QUOTE
Amortisseurs de vibrations de caisse sur la nouvelle Lexus CT 200h
Une de ses particularités est son système d’amortissement latéral pour absorber les vibrations de la caisse. Une caisse très rigide a tendance à favoriser la transmission des vibrations. Afin de les réduire, un amortisseur est placé entre les deux chapelles des suspensions avant, à la place d’un renfort conventionnel, et un autre à l’arrière entre les côtés droite et gauche des points d’ancrage. L’amortisseur est similaire à un monotube classique et travaille dans une large gamme de fréquences transmises par la coque.

Pour les spécialistes, le constructeur annonce que cet amortissement permettrait également de limiter le niveau du bruit blanc du système audio.



http://media.lexus.eu/Lists/EMS%20Document...%20kit%20FR.pdf

[attachmentid=1627729996]

[attachmentid=1627729997]

[attachmentid=1627729998]

PS. Si noi ne pierdem timpul cu un rahat de greutate pe care Dacia nu il mai monteaza. Sa nu mai zic de suruburi prinse intr-un singur punct pe sub masina, Dacia ce sa-i ceri.
dia_ph2
Se pare ca in 2005 se montau cele 2 repere. Aveti mai jos imagini mai clare, culese de pe net:
Lostboy
@dia - tu nu ai reperele astea?
dia_ph2
Masina mea este din 2008, cand nu se mai montau nici bara stabilizatoare sau batatorul pt 2000rpm...
Am incercat astazi sa atasez o greutate pe suportul principal (nu batatorul de Clio2, asa cum mai incercasem), dar nu da rezultate. Am mers cam 20km si impresia este ca accentueaza rezonanta peste 3000. Am insa sperante ca va da rezultate pe pozitia suportului cv.

LE. Inca un exemplu ca 2 masini nu seamana intre ele:
[attachmentid=1627730126] [attachmentid=1627730127]

Un exemplu de economie, demn de categoria "ASA NU". Este vorba imbinarile de table de la baza parbrizului, unde la 2 masini din 3 (vazute la dezmembrari) nu exista mastic, facand posibila comunicarea compartimentului motor cu habitaclul, facand zadarnic efortul celor care vor sa-si antifoneze masina.

LLE. La mine e "cu gaura". O "optiune utila", adaugata de Dacia, probata de mine cu o sarma pe partea pasagerului. Probabil facuta ca sa simti ca mergi. Si nici macar nu credeam ca o sa ma bucur vreodata afland astfel de chestii. Ma bucur pentru ca stiu ca pot sa o acopar cu mastic, iar nivelul zgomotului va scadea substantial fata de acum. E ca un geam care nu e inchis complet, cu garnitura foarte putin departata. Ca atunci cand nu rasucesti manerul pana la capat.

LLLE. Se poate ajunge foarte usor la gaura, demontand plasticul de pe montantul A.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.