Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antifonare capotã, inclusiv blanã, pedalier
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
ICET

Vorbesc din experienta.......pana nu am pus aluband,nu am sesizat nici o diminuare a zgomotului,chiar daca am dat de 2 ori cu antifon cauciucat atat pe plafon cat si pe podea....ca sa nu mai zic ca unde a ramas antifonul neacoperit de aluband(asta in portbagaj)se inmoaie de la caldura si se lipeste de orice obiect sau lucru cu care intra in contact.
han_1.6 mpi
cat de gros ai dat antifonul? sincer.
han_1.6 mpi
QUOTE(ICET @ 20 Jun 2006, 15:11)
ca sa nu mai zic ca unde a ramas antifonul neacoperit de aluband(asta in portbagaj)se inmoaie de la caldura si se lipeste de orice obiect sau lucru cu care intra in contact.
*




antifonul cauciucat este o vopsea cauciucata.dupa uscare vopseaua este uscata.deci nu se topeste si nu se scurge.vorbesc din experienta.nu sunt mecanic sau "meserias cu diploma",dar am lucrat la cateva masini___ cu antifon cauciucat.
dupa uscare aceasta vopsea nu a curs si nu s-a topit.nu are proprietatile unei lumanari.

este adevarat ca timpul de uscare e lung.si nu se usuca bine la soare.pe cutie scrie 24 de ore.deci daca il dau foarte gros(2-3mm) trebuie sa treaca o saptamana.in 24 de ore prinde o pojghita si cred ca se poate pune peste el pasla/fonomin.dar uscarea completa e foarte lenta.

este foarte posibil ca tu sa fi dat antifon de proasta calitate.imi amintesc de un antifon luat acum cativa ani si care era pamant amestecat cu ulei ars.si am facut mare scandal sa imi recuperez banii.apoi am luat alt antifon dar la acelasi ambalaj;abia al 2 lea era antifon. blush.gif
han_1.6 mpi
QUOTE(liviu_canja @ 20 Jun 2006, 15:07)
nu exista "bitum care sa devina rigid dupa uscare"...
*




exista niste placi fonoabsorbante de la sprint.destul de scumpe.loganul are deja montate cateva pe podele.putine ce-i drept insa sunt destul de "rigide"
ICET
QUOTE(han_1.6 mpi @ 20 Jun 2006, 23:35)
loganul are deja montate cateva pe podele.
*


Si pe plafon si pe aripile din spate tongue.gif .....
Am spus ca am dat de 2 ori,adica prima data,lasat sa se usuce cam 2 zile si dat din nou(masina tinuta in garaj).Stratul a fost dat cat am putut eu de gros.Asta ca sa nu mai zic ca prima data am dat cu vopsea cauciucata,dar era foarte subtire si efect nul.Asta se usca in 10-15 ore de la aplicare.
Antifon am folosit mai multe cutii si cumparate din locuri diferite deci daca as fi numerit ceva prost sesizam imediat.
Oricum ideea era ca pana nu am folosit aluband,nu am sesizat o diminuare mai accentuata a zgomotului.
bassfreak
la loganurile mai noi, iulie 2005 sa zic din amintiri, pe podea in spate exista cateva folii bituminoase in plus fata de loganurile mai vechi.
se poate observa in pozele atasate.
han_1.6 mpi
QUOTE(ICET @ 20 Jun 2006, 16:14)
Oricum ideea era ca pana nu am folosit aluband,nu am sesizat o diminuare mai accentuata a zgomotului.
*



ideea este ca pana nu se face o uscare completa a antifonului acesta nu are efect fonoabsorbant.asta poate sa insemne si 2 saptamani..poate si mai mult in functie de vreme,anotimp,etc.

ca fapt divers pe piata sunt mai multe firme care vand antifon cauciucat.unele sunt mai bune altele mai rele.

eu inca nu am pus aluband in masina.ceea ce am zis este doar o observatie,o suspiciune privind alubandul.si ce recomand este sa se puna acele placi fonoabsorbante.dar din lipsa de bani, cred ca antifonul cauciucat poate sa faca treaba buna.
eu merg pe folosirea antifonului cauciucat.apoi dupa ce il aplic si se usuca te invit sa vedem ce schimbari s-au produs la mine in masina la capitolul izolare fonica.

dragosmanea
Asa cum am promis, azi m-am apucat impreuna cu han_1.6mpi de insonorizat masina mea. Timpul zilnic alocat este limitat, asa va voi veni cu noutati despre fiecare etapa. Astazi am demontat prin interior si am dat cu antifon cauciucat doar pe partea din spate.

Poze si cateva cuvinte gasiti aici: http://www.dragosmanea.ro/insono/

Pozele sunt mari si pentru unii din voi se vor incarca greu. Le-am lasat mari sa se poata observa totul cat mai bine. Scuze pentru copyright-ul grosolan, dar este nevoie...
ICET
QUOTE(han_1.6 mpi @ 21 Jun 2006, 09:14)
ideea este ca pana nu se face o uscare completa a antifonului acesta nu are efect fonoabsorbant.asta poate sa insemne si 2 saptamani..poate si mai mult in functie de vreme,anotimp,etc.
*


A fost un interval de 8 luni intre antifonare si pus aluband,deci timp berechet in care era beton!Singurul lucru e ca doar la portbagaj se inmoaie putin(acolo unde nu e acoperit),atat cat sa pateze degetul(sa zicem)daca atingi locul ala si asta dupa ce a stat mai multe ore in soare.In alte conditii nu te mai murdaresti,se intareste la fel ca inainte.
Din ce am observat eu,e la fel ca cel aplicat de dragosmanea la masina lui.
Ca idee despre grosimea stratului de izolator fonic(antifon,aluband,pasla)aplicat de mine:nu mai am pading-urile de la picioare sofer/pasger,locul lor fiind ocupat de acele materiale.
dragosmanea
Si cum sta mocheta la picioare? ca m-am gandit si eu la treaba asta....

Voi pune maine poze si cu eticheta cutiei de antifon.
han_1.6 mpi
QUOTE(ICET @ 21 Jun 2006, 15:02)
A fost un interval de 8 luni intre antifonare si pus aluband,
Ca idee despre grosimea stratului de izolator fonic(antifon,aluband,pasla)aplicat de mine:nu mai am pading-urile de la picioare sofer/pasger,locul lor fiind ocupat de acele materiale.
*



si crezi ca padingurile alea sunt doar de design?nu cred ca trebuiau scoase.apoi atunci cand intrebam de grosime,eu intrebam de grosimea stratului de antifon(vopseaua cauciucata)si nu de grosimea fonominului.in fine...eu inca nu am inceput antifonarea.acum il ajut pe dragos.dupa ce terminam putem trage niste concluzii.pana atunci nu se poate spune ca e prost ce facem.desi tare cred eu ca o sa iasa o treaba buna.


eu acum vad ca ai logan diesel.se poate ca motoarele diesel sa fie mai zgomotoase?sau era doar o impresie de-a mea?
ICET

La mpi ma refer.....
Pai sta ca si inainte,am taiat bucati de pasla(e mai groasa decat fonominul din pozele de mai sus,dar cam la fel la vedere,adica compozitie)cat sa umple locul lasat liber pana la nivelul traversei din mijlocul pedalierului sofer/pasager.Am pus pasla si pe tunelul central,dar acolo m-am chinuit rau sa mai pun la loc plasticele si sta cam umflata mocheta,asta si datorita conductelor de aer.
han_1.6 mpi
QUOTE(ICET @ 21 Jun 2006, 15:23)
La mpi ma refer.....
*



vorbim dupa ce termin antifonarea.si ne vedem.comparam masinile.apoi tragem niste concluzii.daca ma insel in priviinta antifonului adaug aluband peste el.dar nu cred.

se prea poate ca omul sa greseasca.da pana nu ma conving nu pot sa stiu biggrin.gif
dragosmanea
Am mai completat cu cateva poze si explicatii:
http://www.dragosmanea.ro/insono/

Maine sper sa am timp sa pun fonomin-ul si sa remontez totul. Revin cu amanunte.
IRONICK
Ai uitat cateva locuri unde trebuia sa dai cu antifon pentru reducerea vibratiei.
dragosmanea
Pai zii tot...ca nu e terminata lucrarea...
IRONICK
Apopo de fonomin . . . stiati ca fonominul intretine arderea. Dupa cateva teste facute cu aluband, pasla originala de pe Logan si fonomin, acesta din urma arde cel mai bine dintre cele 3 materiale.

Dragos, daca ai putea da si pe tablier, macar pana la nivelul bordului. Chiar si sub bancheta din spate.
dragosmanea
As vrea eu sa dau pe tablier...dar cum naiba dau la o parte cauciucul ala nenorocit cu pasla? am scos cele doua capete de plastic prin desfiletare, dar tot nu pot sa-l ridic prea mult. Iar sum bancheta am auzit ca nici o masina mai socotita nu are nimic decat tabla. Ori se considera ca nu e necesar deoarece izoleaza fonic bancheta, ori ca "nu e bine".
IRONICK
Pasla si cauciucul respectiv ai putea sa il sprijini pe niste betisoare si sa dai cat poti. Acolo este un loc foarte sensibil pentru transmiterea zgomotului de la motor.
La alte masini nu se pune nimic acolo pentru ca este tabla mai groasa si se rabateaza bancheta. Cel putin asa vad eu problema. Eu o sa pun si acolo cateva fasii de aluband.

EL. Poate asa mai scap si de zgomotul de clanc-ul pe care il face benzina in rezervor.
dragosmanea
Ok, voi incerca maine sa dau cu niste vopsea din aia insonorizanta. Multumesc.
IRONICK
Vopsea insonorizanta pe care o folosesti tu este sensibila la temperatura ? Ca daca ai pune mana din curiozitate pe tabla, ai constata ca dupa un drum este destul de calda. Una din cauze este lipsa acelor ecrane termice pe toata lungimea esapamentului si caldura care vine de la motor pe sub masina. Macar fa un test de rezistenta la temperatura, inclusiv degajare de mirosuri.
klaus
QUOTE(IRONICK @ 23 Jun 2006, 23:37)
Poate asa mai scap si de zgomotul de clanc-ul pe care il face benzina in rezervor.
*
In mod sigur scapi. Eu nu-l am deloc...
dragosmanea
Da, este rezistenta la caldura. Probat pe o carcasa de calculator tinuta iarna pe soba de cineva.
adiya
Da ce rost avea sa tii calculatoru pe soba???
dragosmanea
Am spus carcasa de calculator....nu tot calculatorul. Si nu a fost testat de mine...
lau_swat
Cine stie unde putem gasi in Timisoara fonomin? Eventual ne strangem mai multi si luam si noi un balot. Astept doritori si sugestii...
bassfreak
trebuie gasita o metoda de ignifugare a fonominului, asa cum o face si dacia
han_1.6 mpi
carcasa de calculator e a mea.am dat in toamna pe o tabla de la o carcasapentru a experimenta.si am tinut-o pe soba de teracota din camera mea.asta din lipsa de spatiu.credeti-ma ca daca ar fi mirosit mi-as fi dat seama.iar rezistenta la caldura are.acuma depinde si ce temperatura.si de faptul ca ar trebui sa se usuce vopseaua ca sa nu miroasa biggrin.gif

-am facut antifonarea asa cum am descris: 4 cutii de antifon cauciucat negru de 3.5 kg cutia date pe podele si sub cauciucul acela de sub bord cat am putut sa il ridic.pe consola centrala pe unde trece esapamentul am lipit de antifon pasla subtire(nu fonomin)peste care am dat cu antifon din nou . in zona din spate de la aceasta consola am pus 3 straturi succesive de pasla antifon pt a reduce vibratiile.acelasi lucru l-am facut si sub scaunele din fata pt ca acolo am obs cele mai mari vibratii in tabla.deasemenea si la tablier si oalele rotilor in fata.

-lasat 24 de ore la uscat si apoi asa moale cum era bitumul am adaugat fonomin.la sofer un strat sub polistiren apoi 2 bucati de folie pee 3mm (nu am acoperit lonjeroanele)ac lucru si la pasager insa acolo am mai pus si peste polistiren 3 straturi de fonomin si adaugat cat a intrat sub bord spre peretele antifoc.am mai bagat un strat de fonomin si unul de folie pee sub cauciucul de la tablier.in spate 4 straturi fonomin si un strat pe rezervor(pe rez nu am dat cu antifon).
-am bagat cu grija si in stalpii usilor ceva fonomin insa doar prin plastice.trebuie avut grija sa nu se blocheze centura de siguranta.
-mocheta a intrat greu.

efectul este foarte bun.mult mai putin zgomot in masina la relanti si la turatii mari.parca am urechile infundate.pe piatra cubica e mai putin zgomot.apoi inca ceva :nu mai vibreaza tabla podelei,la 3-4ooo rpm, si am scapat de mocheta calda de pe consola centrala deci de o sursa de caldura nedorita pe timp de vara.

-costuri: in afara de cafea si bere am dat 400 de mii pe fonomin(16 mp din care mai am)si 450 de mii pe antifon.

- miros de antifon: da miroase pentru ca nu s-a uscat complet;am dat pe podele cam 12 kg de vopsea cauciucata. cand am dat cu acelasi fel de vopsea pe plafon a mirosit si mai tare pt ca era expus la soare.mirosul a trecut intr-o saptamana.la podele cred ca doua pentru ca am dat mai gros.
han_1.6 mpi
QUOTE(bassfreak @ 25 Jun 2006, 09:06)
trebuie gasita o metoda de ignifugare a fonominului, asa cum o face si dacia
*




de ce? ca doar nu dai foc?sigur ideea e foarte buna,confera mai multa siguranta,dar fonominul pus pe podele nu e expus la temperaturi mai.poate la consola de trecere a esapamentului.acolo tabla frige foarte tare dar nu cred ca poate lua foc din cauza asta.si daca da atunci pus pe ea azbest.


oare cum ar fi daca dam cu solutie de ignifugat lemnul din constructii?
Codrin
QUOTE(han_1.6 mpi @ 26 Jun 2006, 00:33)
de ce? ca doar nu dai foc?
*


Am si dat, de proba. Fonominul original, cu tenta verde, se stinge aproape singur, pe cand cel netratat arde in voie, cu un fum negru si dens. Alubandul n-a ars.
dragosmanea
Am terminat si eu prima parte a procesului de insonorizare. Am pus ieri pasla (fonomin) in doua straturi, atat pe partea stanga (din fata pana la canapea) cat si pe dreapta. Mocheta s-a asezat greu, noroc ca am avut un prieten sa ma ajute. In dreapta fata am bagat fonomin pana sus de tot, cred ca mai aveam nitel si ajungeam la parbriz.
Reducerea zgomotului este destul de mare, la turatii mici nu e ceva nemaivazut, dar la turatii mai mari se cunoaste munca depusa. Si inca nu s-a intarit antifonul cauciucat... Adica de la 3.000 rot in sus se aude ok, nu mai ai senzatia aia ca omori motorul. Acum imi este clar ca apare un fel de vajait prin stalpi. Cei dintre usi se rezolva usor, ca e spatiu destul unde se poate lucra. Dar la stalpii din fata nu am nici o idee cum s-ar putea izola fonic.

Deci munca nu a fost in zadar, dar nici suficienta. Urmeaza stalpii de izolat, apoi peretele anti-foc la partea de la motor, apoi usile si plafonul, in aceasta ordine.

Poze voi mai pune diseara sau cel tarziu maine.
klaus
Cred ca la stalpi zgomotul aerodinamic este de afara, nu din-nauntru.
Intra aeurul pe sub chederul ala exterior care se duce si pe plafon.
Cred ca ar tb sa incerci sa pui un "dop" in partea inferioara a chederului ce urca pe plafon (ala de acopera gaurile de portbagaj plafon).
bunicu
QUOTE(dragosmanea @ 26 Jun 2006, 09:19)
Acum imi este clar ca apare un fel de vajait prin stalpi.
*




eu am avut senzatia asta imediat ce am pus insonorizantul de pedalier. la viteze mari am inceput sa aud vajait slab, pecare inainte nu-l distingem, fiind probabil acoperit de cel de la motor.
am crezut ca este zgomotul aerului care trece peste oglinzi. (citisem de curand un articol intr-o revista in care spuneau ca la parca la aveo, la viteze mari, se face simtit zgomotul produs de oglinzi)
lau_swat
Pentru cei din Timisoara interesati de fonomin, Minet are punct de lucru si aici, la adresa:Str. Vuk Karasjici, Nr. 37(pe langa B-dul Cetatii). Eventual sa ne strangem mai multi sa vb.
dragosmanea


Am terminat prima etapa de insonorizare, pozele si cateva indicatii aici:
http://www.dragosmanea.ro/insono/

La mine se aude la viteze mici, 40-60km/h.
Klaus, ziceai ceva de un "dop". Idei despre cum as putea realiza asa ceva?
klaus
Cam asa e pe un mondeo...
dragosmanea
Buuun, multumesc. Am inteles gresit prima data, credeam ca acel curent de aer se formeaza deasupra chederului, nu sub el. Cercetez ce se poate pune acolo. Daca are cineva o idee, sa nu ezite sa o spuna.
han_1.6 mpi
trebuie facuta o matrita in care sa turnam acest "dop" daca vrem sa facem o adaptare si nu o improvizatie.
thesys
pentru cei din Bucuresti:
mai e careva interesat de fonomin ?!
ne mai strangem pt un balot, ca altfel se pare ca nu reusesc sa fac rost de acest fonomin pe care-l vreau si eu pe masina..
wub.gif
han_1.6 mpi
cand am luat noi balotul ala in depozitul de la cotroceni mai era unul de aceiasi dimensiune: 84 mp.
lau_swat
Deci nu sunt clienti pt fonomin in Timisoara?
dragosmanea
QUOTE(bassfreak @ 25 Jun 2006, 17:06)
trebuie gasita o metoda de ignifugare a fonominului, asa cum o face si dacia
*



http://www.ignifugari.ro/produse.html

Ce parere aveti?
IRONICK
Pai daca face ce scrie aici este de bine.

PRODUS IGNIFUG PENTRU TEXTILE



Produsul este de productie interna fiind avizat de Inspectoratul General al Corpului Pompierilor Militari ,de catre Ministerul Sanatatii – Diectia Generala a Medicinii Preventive si Promovarea Sanatatii si agrementat de catre Comisia de Agrement Tehnic in Constructii – Ministerul Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului.
Podusul este fabricat din materii prime pure, nu contine rebuturi toxice sau deseuri industriale .Este un produs ecologic care nu prezinta pericol pentru sanatatea oamenilor si nu polueaza mediul inconjurator. Se incareaza in prevederile Legii mediului nr.137/1995.
Natura produsului Produsul este o solutie apoasa de saruri organice si anorganice (uree, formol, borax, acid boric, incenzurattor ‘R.C.’).
Proprietati
Este o solutie ignifuga incolora, apoasa folosita pentru tratarea materialelor textile celulozice si a tesaturilor care contin maxim 65% fibre sintetice.Prin tratarea tesaturilor se actioneaza pentru intarzierea procesului de aprindere, marind rezistenta la foc a tesaturilor, prin limitarea propagarii flacarii.
Suport de aplicare
Produsul este destinat pentru tratarea tesaturilor textile celulozice 100% (tesaturi din in, canepa, bumbac) si tesaturi cu maxim 65% fibre sintetice in expozitii, teatre, cinematografe, locuri cu aglomeratie de persoane, nave, aeronave, valori monetare, artistice, magazine, scoli, spitale si alte incaperi, unde la producerea unui incendiu sunt angrenate materiale textile.
Caracteristici Fizico-Chimice
Aspect: solutie
Culoare: incolora
Insolubilitate: maxim 1%
Timp de uscare: 4-24 ore, in functie de modul de uscare libera sau fortata
Catarcteristici de comportare la foc
Eficacitatea ignifugarii: STAS 8025/84, III-IV
Clasa de combustibilitate: STAS 11357/79, C1 (practic neinflamabil)
Dupa indepartarea flacarii, materialul textil nu mentine flacara; nu exista puncte incandescente.
Utilizare
Mod de aplicare:
Produsul se poate aplica pe tesaturi prin fulardare sau pulverizare, fara ca aceste metode sa influenteze supletea, rezistenta mecanica sau alte caracteristici ale tesaturii crude sau calitatea tratamentului aplicat.
Mod de lucru:
La tratamentul prin fulardare:
- temperatura optima de lucru: 30-40BC
- solutia pentru pH: 7-7,5
- impregnarea si stoarcerea se fac rapid si perfect uniform
- uscare uniforma la temperaturi sub 60BC cu o umiditate reziduala de 7–8% pentru bumbac si 10-11% pentru celelalte tipuri de textile.
La ignifugarea prin pulverizare:
- pentru tesaturi montate
- solutia se va pulveriza cat mai fin si uniform pe suprafata
- solutia sa fie neutra: 7-7,5 pH
- temperatura solutiei: 30-40BC
- tesaturile nu se storc, se usuca in aer liber 4-24 ore.
Consum specific:
Ignifugarea prin fulardare: 275-400 g/mp
Ignifugarea prin pulverizare: 400-550 g/mp
Eficacitatea in timp a ignifugarii: minim 2 ani, in conditii normale de exploatare (umiditate max. 80%).
Livrare
Produsul se poate livra si in ambalaje pentru a putea fi aplicat de catre alte unitati, in special pentru export, si in acest caz nu se va folosi produsul fara citirea instructiunilor de aplicare.
Produsul nu prezinta pericol la manipulare, depozitare si utilizare din punct de vedere al toxicitatii.
han_1.6 mpi
http://www.reno.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=42964



asta pentru a scapa de suieratul aerului care trece pe la usi
thesys
QUOTE(han_1.6 mpi @ 28 Jun 2006, 14:44)
cand am luat noi balotul ala in depozitul de la cotroceni mai era unul de aceiasi dimensiune: 84 mp.
*




nu-i problema, se mai gaseste baloti, doritori mai greu....
smile.gif
han_1.6 mpi
azi sunt 6 zile de cand am dat cu antifon cauciucat pe podele.

mirosul neplacut al acestei vopsele a disparut cam 90 %...daca nu chiar de tot
tedy
QUOTE(han_1.6 mpi @ 29 Jun 2006, 16:00)
azi sunt 6 zile de cand am dat cu antifon cauciucat pe podele.

mirosul neplacut al acestei vopsele a disparut cam 90 %...daca nu chiar de tot
*



Oare?? sau doar te-ai obisnuit tu cu el? ia pe cineva in masina sa te convingi,poate chiar a disparut ,poate nu
Spun asta pt ca si eu am avut antifon cauciucat in dacie si dupa 2 luni tot putea grav,imi zicea lumea,ca eu nu-l mai simteam.Bagasem tot felul de odorizante si credeam ca nu mai miroase.Bafta
IRONICK
Io m-am pregatit dupa ce am pus aluband-ul cu un odorizant de locuinta (cel in cutie alba), de parca nu aveam unul auto. Dupa prima zi am zis ca a dormit un betiv noaptea la mine in masina. Si asta din cauza odorizantului, ca aluband-ul nu mirosea chiar asa tare. Dupa ce l-am aruncat a disparut si mirosul.
han_1.6 mpi
da.nu mai miroase.sigur.

poate putin.dar foarte putin.cred ca e si rolul fonominului pus peste.

cine nu ma crede poate sa se convinga.facem o tura cu masina.
ICET

Dispare relativ repede mirosul.Eu cel putin vreo 2 zile am lasat masina asa desfacuta cum era si dupa aceea am inceput sa montez si restul.Dupa maxim o saptamana nici nu ziceai ca am dat cu insonorizant.
Acum ma streseaza rau de tot fasaitul de la aer care acopera zgomotul motorului la viteze peste 100km/h si trebuie sa gasesc o solutie ceva sa inchid aripile atat la partea din fata la far cat si la partea de la usa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.