dandobre
1 Mar 2023, 13:20
QUOTE(madhorsefuzzy @ 1 Mar 2023, 13:13)
Si uite asa ma uit urat la Honda Insight a mea din curte:
- la cutie doar ulei Honda - 4l - 350 lei - la fiecare 20.000Km (sau 2 ani) - initial au zis 60.000Km sau 4 ani, apoi 40.000Km sau 2 ani, creatorul a zis ca a luat in considerare 30.000Km ...
- la antigel doar Honda - 4l - 250 lei
- amortizoare 4 buc doar Honda - 4600 lei (in 2019) + manopera - astea nu le-am luat
Honda scumpa, Toyota ieftina ...
Ieftin, ai dreptate.
350 a costat tot ce se vede in poza, mai mult decat rezonabil, zic...
tatabobu
1 Mar 2023, 14:31
QUOTE(wolfin @ 1 Mar 2023, 13:17)
Iar suxi si mai ieftina.
Am gasit un site indian...cu 4600 lei aduci juma de masina in piese
Link? Am nevoie de prostii mici. Ultima oară am stat vreo lună după AliExpress, că îl alta parte nu găseam, după senzorul de viteza vehicul.
https://sumosuzuki.ro/Si
https://www.marutisuzuki.com/genuine-partsAici nu stiu cum e cu livrarea dar cei de la sumo de a ei iau piese.
Ce am luat la 1/2 de pret fata de ce am gasit la noi.
tatabobu
1 Mar 2023, 15:35
Mercic! Sumosuzuki aveau doar magazinul unguresc acum vreo doi ani, și pentru comanda in Romania era cu dat un mail la o adresă de Gmail. M-am lăsat păgubaș atunci.
La wagon nu se potrivesc cele de opel?
madhorsefuzzy
1 Mar 2023, 15:53
N-am gasit nimic pentru Honda acolo.
Si mai frapant: se strica opritoarele de usi si la alte marci, nu doar la Dacia-Renault?
E poveste lunga....cu opritoarele.
Trebuia sa le schimb in garantie.....
tatabobu
1 Mar 2023, 16:49
Ba da, unele. Da-s facute din unobtanium.
PS: pe sumo, pentru wagon, au fix doua piese.
Am vazut
dandobre
7 Mar 2023, 10:15
Am reusit sa schimb pana acum doar filtrul de aer si cel de habitaclu la Toyota, astea fiind si cel mai usor de inlocuit, 5 minute in total. Am pus filtru cu carbon, desi am descoperit ca cel vechi era fp1919, nu credeam ca se potriveste si la Toyota, desi tot eu l-am montat si pe cel vechi...
Urmeaza antigelul, pana acum am facut vreo 3 goliri ale radiatorului, am pus apa distilata, apoi am mers cu masina ca sa deschida termostatul si sa se amestece lichidul cu cel din motor. La ultima golire a iesit aproape apa curata, mai repet o data si pun antigel.
O chestie care imi statea pe cap si pe care sper sa o rezolv. Cutia robotizata smuceste la plecarea de pe loc cand motorul este rece si se incurca in treptele 1-2 la mersul in coloana.
Solutia este recalibrarea cutiei, astfel incat, in momentul in care bagi in D, masina sa plece usor de pe loc la ridicarea piciorului de frana. In prezent, masina nu pleaca decat daca accelerezi. Am gasit pe cineva care se ocupa de resoftari cutii, trebuie doar sa ajung acolo...
Apoi, in functie de timp si cat de cald e afara, ulei motor, cutie si lichid de frana...
cj98czh
7 Mar 2023, 10:19
eu stiu ca la robotizatele astea nu pleaca singura cand ridici piciorul de pe frana .. am in familie un C4 al socrilor ..
dandobre
7 Mar 2023, 10:48
Am condus mașina asta de nouă, dar, sincer, nu mai țin minte cum se comporta la început. Chestia cu resoftarea o știam de la un inginer din service ul Toyota de pe Splai, și mai nou, am găsit o și pe un topic de pe forumul mărcii.
Se pare că este o problemă des întâlnită la acest model, cutia având nevoie de resoftare, uneori chiar și după fiecare 10k kmp, în funcție de noroc, talpă, horoscop, naiba știe...
Până ajungi acolo...
Te interesează paginile 4 și 5 (de la Initialisation of the clutch, încolo).
Deși nici aerisirea n-ar fi rea dacă s-ar face.
dandobre
7 Mar 2023, 14:49
QUOTE(MyKe89 @ 7 Mar 2023, 12:02)
Până ajungi acolo...
Te interesează paginile 4 și 5 (de la Initialisation of the clutch, încolo).
Deși nici aerisirea n-ar fi rea dacă s-ar face.
Multam, o sa ma uit ...
7 Mar 2023, 17:12:Myke, da-mi adresa sa-ti trimit niste bericioaice..
Am facut procedura si acum masina merge impecabil. Intr-adevar la ridicarea piciorului de pe ambreiaj pleaca usor de pe loc, asa cum spuneam mai sus. E incredibil ce diferenta este intre cum merge acum si cum smucea inainte... Raman dator, serios...
Bineinteles ca nu am nimerit toate secventele din prima. Initial ramasesem cu masina indisponibilizata, disparuse indicatorul de treapta din bord si cutia nu mai cupla nimic indiferent de comanda. Credeam ca am bestelit o. Pana la urma, am reluat tacticos toti pasii si i-am dat de cap...
Popesti.
Le ridic eu
dandobre
7 Mar 2023, 18:08
Parca te lasasei...
M am lasat.
Saptamana trecuta ..luni-duminica 3 beri si 50 de wiskey si asta in wend.
Acum..treaz...tteaz
QUOTE(dandobre @ 7 Mar 2023, 14:49)
...Intr-adevar
la ridicarea piciorului de pe ambreiaj pleaca usor de pe loc, asa cum spuneam mai sus. E incredibil ce diferenta este intre cum merge acum si cum smucea inainte...
Incearca sa uiti de ambreiaj si sa te obisnuiesti
doar cu cele doua pedale, conteaza mult ...
Fordu ii tot AT.
A incurcat cuvintele nu pedalele
Daca mai ajuta cu ceva, nu pune Hepu. Masinii nu ii va placea cu altceva decat Toyota SLLC. Roz la culoare, gata preparat, se gaseste pe Toyoshop in bidoane de 5 litri. Il schimbi la 5 ani si nu ai probleme…
dandobre
8 Mar 2023, 09:07
Multumesc de sfat. Am apucat sa bag Hepu, dar ma mai documentez, si daca nu e bun, il schimb, nu-i bai...
Stiu ca era o intreaga discutie pe forumul Toyota pe tema asta. Plus experienta mea neplacuta cu Kia, in care nu trebuia sa bag decat G11, ca asta cerea fabricantul...
dandobre
8 Mar 2023, 15:26
Bun, deci am schimbat și lichidul de frână.
Noroc că am avut bară prelungitoare, că altfel nu desfăceam prezoanele. Ultima dată s-a umblat la roti, cel puțin cele de pe spate, în 2016, când au fost montate anvelopele, și, bineînțeles, au fost strânse la rupere...
Ca să nu mai fie probleme pe viitor, mai ales că și jantele au ieșit greu de pe butuc, am curățat totul cu peria de sârmă și vaselinat cu vaselină rezistenta la temperaturi ridicate.
Deși inițial mă apucasem prin metoda gravitațională, mi-am pierdut răbdarea, așa că am băgat 20 de pedale la fiecare roată și aia a fost.
Cam așa arată lichidul scos, e curat...
Am folosit in total cam 750 ml pentru schimb.
La final am spălat bine cu jetul de apa că au mai scăpat câteva picături de lichid pe la fiecare roată...
8 Mar 2023, 15:29:
Întrebare pentru cunoscători, discul asta de frână se curăță cu metoda de rodaj plăcuțe a doctorului. Mașina a stat mult parcată cu partea stângă spre trafic și discul de pe stânga arată așa, după ce am mers cu mașina zilnic, vreo 3 zile consecutiv și aproape 70 kmp...
Discul de pe dreapta, e oglindă...
cj98czh
8 Mar 2023, 15:43
se curata si ala de pe stanga, urmareste roata sa nu se incalzeasca mai ales ca la aia a ajuns apa mai mult ..
se curata in timp.
dar nu ar strica sa desfaci etierul si sa il cureti/verifici culisele.
apoi spray de frane fara mila.
de incins..n as zice..asta ar fi inseamat ca s ar fi curatat dupa prima intersectie...total sau partial.
dandobre
9 Mar 2023, 18:42
Am schimbat și bujiile. Am pus, conform manualului, Denso, modelul de poză.
Cele înlocuite erau cele originale ale mașinii. Erau ok, au rezistat bine aproape 15 ani...
dandobre
11 Mar 2023, 14:46
A început sezonul...
11 Mar 2023, 14:47:
...
11 Mar 2023, 14:47:
...
psychoo
11 Mar 2023, 14:50
Cati ani are anvelopa aia?
wolfin
11 Mar 2023, 15:01
Ieri o luat auto. Lasa l o țâră
dandobre
11 Mar 2023, 15:10
Anvelopele sunt DOT 2015 si puse pe masina in 2016. Au vreo 10k kmp rulati.
Am scris mai sus ca urmeaza sa le schimb, voi pune noseason sau de iarna, ramane sa ma decid...
psychoo
11 Mar 2023, 17:42
Eram doar curios in cat timp au capatat asa crapaturi, no hate projected
Am avut si eu michelin alpin si au crapat oribil, plus dupa a 3.a iarna erau oribile ca aderenta.
Prin comparatie, niste barum si conti de aceeasi vechime si in aceleasi conditii nu erau asa terminate...
madhorsefuzzy
11 Mar 2023, 17:48
Michelin crapa repede.
Conti tin mult fara crapaturi.
Michelin CC+ am si eu DOT2018 parca cu crapaturi in santuri mai mult nu pe crampoane.
Evident crapaturi mai fine ca sunt 3 ani diferenta.
dandobre
11 Mar 2023, 18:28
Dacă tot n-am apucat, am pus și roțile de vară la Suzi. Cele de iarnă sunt Yokohama DOT 2017, dar mai merg un an fără probleme, apropo de crăpături...
Când am scos pietricele din calea de rulare, am mai găsit niște suveniruri...
cj98czh
11 Mar 2023, 21:18
nu am avut inca anvelopa de iarna care dupa maxim 4-5 ani sa nu fie tari ca piatra .. eu de aia le schimb nu de uzura ..
dandobre
11 Mar 2023, 21:51
probabil nu mai au aderenta initiala, dar astea-s inca moi si gumoase, mai merg un sezon lejer
pe de alta parte, Nokianele de le-am avut pe Ford erau tari piatra dupa 5 ani. Si Michelinurile de vara erau cam la fel, desi vizual aratau bine, fara crapaturi ...De-aia am si trecut la noseason, mai bine schimb un rand de anvelope la 4-5 ani in loc de doua
cj98czh
11 Mar 2023, 22:21
de aceea a primit si Clio CC2 .. si probabil Fordul in curand .. total .. ca 2 are deja .. cumparate de test .. si nu prea am ce sa le reprosez.
madhorsefuzzy
12 Mar 2023, 12:32
Unde le ai puse pe alea de la Ford: fata sau spate?
Mie cu CC+ (nu CC2), imi fuge spatele relativ usor la Laguna cand e zapada si virez 90 de grade pe stradute. Vorbim de 30Km/h nu de alte bazaconii.
La CC2 s-au laudat ca au corectat fix chestia asta.
Dar treaba e prezenta pe masini mai mari si mai grele: pe Clio, 308, clasele mica si compacta nu cred ca se simte la fel sau poate chiar nu se manifesta.
cj98czh
12 Mar 2023, 17:55
La Ford sunt Pirelli SF2, au fost pe spate si dedicate pe fata , acum sunt pe fata si dedicate de vara pe spate.. cel mai probabil ca la toamna mai iau 2 si am terminat balciul.
Nici o treaba nu am avut cu CC2 pe Clio .. si chiar le-am testat .. si in zapada si pe asfalt ud .. dar masina este din clasa mica, alta greutate .. personal le recomand ..
wolfin
13 Mar 2023, 10:01
eu cred ca raman fidel anvelopelor de vara/iarna.
vineri/sambata cred ca fac schimbul daca am timp.
dandobre
13 Mar 2023, 10:16
Ce ai luat de vara, Hankook, parca?
wolfin
13 Mar 2023, 10:25
N am luat inca. Poate vineri sau sambata daca am timp.
Wend ul ce o trecut...am plecat la 6 dimi si ajuns la 7 seara.plm.
Da..hankook e primul in lista.
Sau nexen/viking..dar pt 400 lei din parca as merge tot pe hank.
Din pacate oferta si asa mica pt 215 55 17..mai vreau si xl.
dandobre
13 Mar 2023, 10:27
Nexem am parere buna, Viking pas...
wolfin
13 Mar 2023, 10:27
Nu prea sunt xl
O sa iau prime 4 xl si aia e.
A la apa.si b la benzina
Si 69 db
dandobre
13 Mar 2023, 10:28
Sau, si mai bine, iei Hankook kinergy 4s2...
cj98czh
13 Mar 2023, 10:32
QUOTE(wolfin @ 13 Mar 2023, 10:01)
eu cred ca raman fidel anvelopelor de vara/iarna.
ei eu am fost cel mai mare fan al celor dedicate .. pana m-am convins ca unele allseason ok fac fix acelasi lucru fara sa simti diferente .. o sa le rotesc eu o data pe an si aia este ..
einstein1984
13 Mar 2023, 11:45
QUOTE(dandobre @ 13 Mar 2023, 10:28)
Sau, si mai bine, iei Hankook kinergy 4s2...
In decembrie, ianuarie, si febrarie am fost la munte cu ele, nu am avut zapada pe drum sa le probez. Ud da, frig da, fara probleme. Alea de iarna doar s-ar fi invechit.
Dar de ce vrei xl, ca masina nu e grea? iti place sa te scuture?
wolfin
13 Mar 2023, 11:48
Prefer scuturatul decat balansatul.
einstein1984
13 Mar 2023, 11:57
ce treaba are flancul anvelopei cu ruliul??
wolfin
13 Mar 2023, 12:12
deci. zuxi are trenul de rulare rigid. extrem as zice. mini e copil pe langa zuxi.
cu anvelopa xl am senzatia de stabilitate in curbe. ma gandesc ca o anvelopa non xl pe suzi in curbe nu ar fi fun.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.