Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dobre's Garage
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51
wolfin
Bani aruncati pe geam. La o benzinara se simte..da la tractor ...oricum are cuplu destul...zic ca n are nevoie.

Volanta ce zice?
dandobre
Bună dimineața.... laugh.gif e benzină
wolfin
huh.gif 173.gif blush.gif

Nu stiam ca exista golfuri benzina...doar gti urile. unsure.gif tongue.gif

Oricum ...psihologic...eu am ignorat realitatea..pt mine golf = tdi.

Wow.

Tsi 105hp..benzina. happy.gif
dandobre
Before & after
Suzi are cu un zero mai puțin .....
dandobre
A început să dea rateuri treapta a3-a a Golfului, în sensul că trece de primul clic dar nu și de al 2-lea și nu intră în viteză. Face aleatoriu și se rezolvă cu dublă debreiere sau man power.....
O mai las sa văd dacă nu cumva e chestie de reacomodare, că am mers cu Suzi o săptămână, deși nu cred, mai ales că tot mereu am mers cu 2-3 mașini în paralel....
Dacă nu își revine bănuiesc că e o problemă cu sincronul, o să încerc un schimb de ulei cutie sau, de ce nu, o reglare a timoneriei......
wolfin
Daca era timoniera cred ca simteai mai ales la 1 a si reverse.

Uleiul da...intre 7 si 10 ani..."life time" ar fi de schimbat

https://forum.softpedia.com/topic/1051117-g...n-viteza-a-3-a/

Iete..cica ai spalat o prea mult si s a uscat timoniera. tongue.gif
tatabobu
Nu neaparat. Am eu timoneria dereglata, si problema cea mai mare e la introducerea treptei III rapid. La 1 si 2 e mai mica problema. Mecanism cu doua cabluri.
dandobre
Tind să cred că e din timonerie. Acum dădea rateuri intr-a 4-a, după ce i-am prins șpilul cu a 3-a.
dandobre
Am uitat sa scriu pe aici, s-a reglat timoneria, nu mai face figuri.
Deși mecanicul spune că nu e cazul, o să schimb și uleiul din cv, că tot merg sa schimb lichidul de frana...
dandobre
It's time for a change.... smile.gif
wolfin
si mai zici de mine ca port sosete roz.
dandobre
ce zici tu acolo, ca nu-mi dau seama ?....
b06fcn
Creca zice de stetoscopul cu mov...
dandobre
doh.gif
wolfin
naughty1.gif
dandobre
Dacă tot mi-am rupt mâna, am zis sa mă alint puțin... smile.gif
wolfin
sad.gif

Recuperare usoara.

Stanga sau dreapta?
dandobre
Mersi
Stânga, vezi că am pus poza la colțul sportivilor....
wolfin
Sa te iei de mana 😂 cu sotia mea.

Nici ea nu se mai urca pe el.

Le. Bine ca poti conduce.
dandobre
Am făcut azi revizia anuală a Yaris ului căruia i-am schimbat plafonul în primăvară. Am lucrat cam greu cu o singură mână, dar m-am descurcat până la urmă. Nedumerirea mea, pentru care de fapt am și adus vorba: în toate clipurile de pe YouTube legate de schimbul de ulei, se da drumul la ulei, se strânge la loc șurubul de golire, apoi se schimbă filtrul.
Eu, de fiecare dată, la toate mașinile mele, las șurubul scos și, odată ce scot filtrul mai curge o grămadă de ulei pe acolo, care altfel ar fi rămas în baie, contrar scopului propus. Chiar îi aud pe mulți comentând pe forumuri că nu intră ulei in motor ca la prima umplere, asta fiind probabil unul din motive.....
psychoo
Si eu fac tot asa.
Desfac busonul de golire, slabesc capacul filtrului de ulei cat sa traga aer, scot joja 2cm, desfac busonul de umplere dar il las pe pozitie sa nu intre ceva mizerie.
Apoi schimb filtrele de aer si polen, apoi dau o cheie scurta 1s de demaror sa mai iasa si din canalele pompei, schimb filtru ulei, pun busonul de golire cu saiba de cupru noua si bag ulei cat scrie la carte.
Nu am depasit maximul niciodata pe joja procedand asa.
BN64FLO
Lasa clipurile de pe yt, desfa filtrul cat e scos busonul de golire pt ca va curge destul de mult ulei...faza cu datul la automat nu as face-o totusi
b06fcn
Eu cand schimb uleiul, intai desfac busonul de golire si dau drumul la uleiul din baie, dupa care scot si filtrul de ulei. Nu are rost datul la automat, ca nu mai iese nimic dupa, daca mai ramane ceva ulei pe acolo nu e bai, mai ales daca se schimba la kilometraj rezonabil (adica maxim 10000 km sau un an).
mcNelu
Faceti spalarea motorului cu flushmotor la orice schimbare de ulei. Motoarele raman murdare de la recuperarea gazelor arse, indiferent ce marca de ulei folositi.
wolfin
O luam de la inceput....

Bani si nervi aruncati pe geam.

Si nu ma refer la cei 30 lei pe aditiv....

Ca sa nu mai scriu eu

quote=Adila16,8 Dec 2010, 21:39]
Si noi, la aeroplane, mai flush-uim motoarele...Dar numai cand schimbam producatorul de ulei (tipul, ramane intotdeauna acelasi!).
La uleiurile moderne, cele destinate uzului auto (motorizari cu piston Diesel sau Otto), recomand spalarea interioara numai si numai daca se schimba producatorul uleiului.

Cat despre povestea cu care CRY 79 era de acord, afirmand si ca e foarte sanatos pentru motoras, nu sunt aboslut deloc de acord... Se schimba producatorul uleiului, iar uleiul '' de curatare'' mentionat de colegul nostru, din punctul meu de vedere, nu este agent de curatire, ci mai degraba agent "de imbacsire"...

Daca totusi sunteti nevoiti sau va imboldeste dorinta de a schimba in mod neaparat producatorul uleiului, folositi zeama Motor Flush asa cum scrie pe cutie...
De regula, continutul flaconului se varsa in motor, peste uleiul uzat, se lasa motorul sa mearga pretz de 10-15 minutele LA RALANTI, pe loc (fara a deplasa sanioara!!!!), apoi se scurge amestecul rezultat si se inlocuieste filtrul. Explicatia e foarte simpla, asa cum a fost deja furnizata si de un alt coleg de-al nost': zeama de spalare interioara, de https://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g6...Rome_Lazio.html pe baza de naftani, anihileaza partial onctuozitatea uleiului, fluidizandu-l naprasnic si asigurand, astfel, si dilutia eventualelor depuneri si gume carbonoase formate in interiorul motorului, care vor fi eliminate o data cu scurgerea uleiului uzat.

Sfatul meu, din suflet si cu gandul atat la motoarele masinutelor cat si la bugetele noastre: lasati-le, mai oameni buni, in pace! Schimbati uleiul in interval de service de 8500-9000 km (faza cu service in 15000 km ramane pentru subsemnatul o glumita nesarata in conditiile din RO), pastrati acelasi tip si producator, folositi la fiece schimb elemente filtrante de calitate si veti avea surpriza sa constatati ca (si) Renault face motoare fiabile si de viata lunga...

Personal, cu Kurulina din dotare am parcurs deja 80 miare km, fara a baga in motor nimic altceva decat Elf 10w40, filtre Mann, la fiece aproximativ 9000 km, si nu poci a declara sub nicio forma cum ca motorasul masinutei mele ar parea a da semne de osteneala...

PS: Nu va speriati daca pe joja, de la un schimb la altul, nivelul lubrifiantului scade cu unu-doi mm..E normal sa fie asa: orice motor cu ardere interna ''consuma'' ulei...Mai mult, mai putin, asta difera de la fabricant la fabricant. Insa, pe tema asta, sunt tare off-topic...
*

[/quote]
mcNelu
Poate la doua schimburi o spalare cu flushmotor daca mergi numai si numai pe autostrazi ceea ce la noi se intampla destul de rar. Motorul inseamna si turbo, senzori, valva, pompa ulei, catalizator etc. Nu ai citit ca gazele de esapament iti ard din nou in motor sub 1800 turatii. Nu astepta sa fie nevoie de spalarea cu flushmotor dupa ce este prea tarziu si nu mai are efect. Sisitemul te vrea consumator de service, nu de flushmotor.

In aglomeratie, cozi nesfarsite, stat pe loc in ambuteiaje, ,,mergeti" pe gaze de esapament.

De acord cu ,,Schimbati uleiul in interval de service de 8500-9000 km (faza cu service in 15000 km ramane pentru subsemnatul o glumita nesarata in conditiile din RO)".
Dar si mizeria din motor trebuie decapata cu flushmotor (aceasta face solutia flushmotor, decapeaza), nu... unsa proaspat excl.gif cu uleiul nou.

Nu uitati ca o schimbare de turbo depreciata cu turbo noua presupune la unele modele si o schimbare de pompa de ulei excl.gif
Si vreti sa curatati cat mai repede la valvele de recirculare manual?

dandobre
Schimbat lichid de frana #
Schimbat ulei cutie #
Urmează ITP că expiră luna asta.... smile.gif
dandobre
Chiar și cu roata zgâriată am ajuns la o nouă sumă rotundă.... smile.gif
cj98czh
cu ce saracie cureti sticlelele de la ceasurile de bord cu smirghel ? de arata in halul ala de zgariate ...
dandobre
Dau cu aspiratorul pe bord cu o perie înfiptă în mufă și am uitat să șterg ulterior cu o cârpă. Cred că e doar praf întins de perie pe acolo sau cine știe, chiar s-o fi zgâriat. Nici nu am observat până acum..
cj98czh
Poti sa dai si cu mama carpei ... [attachmentid=1628105711]
dandobre
Din poza aia îți dai seama că reflexia luminii amplifică amplitudinea zgârieturilor. Cu privirea direct in ceasuri nu mi-a sărit în ochi până acum - poate e cazul să-mi schimb ochelarii... Asta e exemplu clasic de intenții bune - rezultate de cacao, adică am insistat să folosesc peria aspiratorului tocmai pentru a minimiza frecarea in zona aia și chiar nu părea aspră la atingere.......
Hai că fac un before&after după ce le curăț temeinic.....
cj98czh
si in prima poza se vad bine de tot ... toate cerculetele care le faci cu mana cand dai pe acolo smile.gif

Plasticele din bord doar cu carpa moale de tot, eventual putin umeda .. si fara sa apesi ... si chiar si atunci se zgarie ...
einstein1984
QUOTE(psychoo @ 1 Jun 2019, 22:46)
Si eu fac tot asa.
Desfac busonul de golire, slabesc capacul filtrului de ulei cat sa traga aer, scot joja 2cm, desfac busonul de umplere dar il las pe pozitie sa nu intre ceva mizerie.
Apoi schimb filtrele de aer si polen, apoi dau o cheie scurta 1s de demaror sa mai iasa si din canalele pompei, schimb filtru ulei, pun busonul de golire cu saiba de cupru noua si bag ulei cat scrie la carte.
Nu am depasit maximul niciodata pe joja procedand asa.
*


o metoda buna de a dezamorsa sistemul si a asigura secunde bune fara ungere la urmatoare repornire.
https://www.youtube.com/watch?v=B_5zb918uQ4 pentru astia de va e grija ca raman 5 molecule de ulei vechiin motor luati de vizionati
mcNelu
Cand se foloseau 1,5 - 1,8 litri de ulei nou numai pentru spalare, inainte de a pune cei 3 litri de ulei, noul schimb ?
psychoo
QUOTE(einstein1984 @ 12 Jun 2019, 14:14)
o metoda buna de a dezamorsa sistemul si a asigura secunde bune fara ungere la urmatoare repornire.
https://www.youtube.com/watch?v=B_5zb918uQ4  pentru astia de va e grija ca raman 5 molecule de ulei  vechiin motor luati de vizionati
*



Cand a fost papa in vizita este ca la tine a venit sa te cunoasca?
In alta ordine de idei ma gandesc ca pe forum auto stim toti ce este un senzor de presiune ulei si ce face el cand pompa nu plimba ulei ci aer.
Si zgomotul specific.
Ma bucur ca stai cu grija mea dar poti sa cauti alte preocupari. Am deja 4 schimburi de ulei la motorul asta, e trecut de 205.000km, nu are nici un zgomot suspect, nu completez ulei intre schimburi si am sa plec in concediu de 3000km fara alte pregatiri inafara de lichid parbriz si curatat interior+exterior.
einstein1984
are 200K pentru ca nu fost de la tine de la inceput.... si pentru ca nu a dat nimeni la automat fara ulei in el pana sa-l iei tu.
psychoo
up.gif
Io zic sa montezi o pompa de recirculare ulei sau sa nu mai opresti motorul pt ca la prima cheie ungerea e mai slaba la axele cu came si distrugi motorul
wolfin
Daca Dan e finut..nu inseamna ca trebe sa va "impungeti" aici. Scuze...daca am fost inoportun.
psychoo
Imi cer scuze. Trebuie sa invat sa ii ignor frustrarile.
Din partea mea se poate sterge ce nu este util
dandobre
QUOTE(wolfin @ 13 Jun 2019, 07:30)
Daca Dan e finut..nu inseamna ca trebe sa va "impungeti" aici. Scuze...daca am fost inoportun.
*



Frăția Suzuki în acțiune cheers.gif
Sincer, nu mă deranjează discuțiile pe tema asta și știu că fiecare are opinia lui adânc înrădăcinată la care nu renunță așa că e ok.
Arăta timp cât discutați despre mașini și femei, eventual cu poze... tongue.gif mă bag și eu. Să nu băgați despre fotbal că șterg instant biggrin.gif
ady77
Hai Bacaul! tongue.gif
dandobre
Am zis fotbal..... biggrin.gif
einstein1984
scuzati divagarea, ar trebui sa fac un album de proaste practici recomandate pe forumuri de toti meseriasii, ar iesi ceva amuzant.
MuciX
Sa imi dai contul de patreon. up.gif
dandobre
Good summer days. prima ieșire pe anul asta pt Suzi smile.gif
Se vede și ea în colțul dreapta jos.....
dandobre
Regina a trecut azi ITP ul, cu mici emoții însă, căci inițial nu ieșeau noxele. După ce a turat-o un pic au început să scadă până au ajuns sub pragul necesar. Concluzia inginerului - lipsa talpă șofer și necesitatea unor trasee extraurbane pentru că...... catalizator. Sper sa fie doar atât.
81k la bord din care 22k de la ITP ul de acum 2 ani.........
dandobre
Wolfine, uite mă aici.....
Flatron
Bre, unii mai suntem pe la munci, termină... biggrin.gif
wolfin
mancarea de la greci. desi prima poza nu ma incanta...pare de la bulgari ca aia indeasa tot in farfurie...desi berea e alfa.. smile.gif

ce au avut cu biata caracatita de au ars o atat.... sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.