Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inspectia tehnica periodica (ITP)
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
kog
o imbunatatire care e omologata pe aceasi caroserie care nu s-aa schimbat din '69. Io zic ca nu au ce comenta
eXtenSion
In trusa de becuri trebuie neaparat sa am bec colorat galben? Ca in momentul achizitionarii nu am gasit si ma gandeam ca si daca s-ar arde vreodata pe drum in fata am voie sa am semnalizare cu bec alb.
suchea
sal. urmeaza sa fac si eu ITP-ul. am o supernova. nu avea proiectoare din fabrica. am pus eu proiectoare. sa zica astia de la ITP ceva de ele?.
BZN
Daca sunt montate corect n-au ce sa zica.
STORMTROOPER
Avind in vedere ca datorita actualilor guvernanti ma voi pricopsi cu un concediu obligat&fortat de 4 zile , si cum nu vreau sa astept pina in februarie sa fac I.T.P. –ul la masinuta din semnatura, (nu stiu ce imi rezerva viitorul pina atunci, sau guvernantii) va rog frumos sa-mi sugerati/propuneti/ma trimiteti la un service unde pot face aceasta operatiune. Mentionez ca sunt in cautarea unui service/statie I.T.P. unde sunt angajati oameni, nu maimute sau mai stiu eu ce filfizoni, in proportie de 95% sunt sigur ca masina va lua inspectia fara probleme . Personal nu sunt adeptul „darului” motiv pentru care anul trecut in februarie am preferat sa bag 500 ron in reparatii si piese, si sa merg pe sosea cu o masina care sa nu-mi puna mie si celorlalti participanti la trafic viata in pericol, decit sa cotizez la fondul de banchet al „maimutei ” care mi-a facut operatia. De asemenea masina a fost verificata in luna august de catre un echipaj mobil R.A.R. linga Abrud, rezultatul fiind mai mult decit satisfacator pentru mine si ingrozitor de enervant pentru ei.
Acestea fiind zise, si pt ca vorba multa saracia omului, astept opinii, sugestii, recomandari, samd
BZN
Eu de 4 ani fac ITP-ul pe Ilioara, sect 3, acum statia tine de RADET blink.gif .Am fost multumit, nu sunt nici indulgenti nici foarte stricti. Mi s-au parut OK si nici nu e mare aglomeratie, nu trebuie programare.
STORMTROOPER
Multumesc de raspuns, dar am rugamintea sa mai posteze si cei cu daciute mai vechi care si-au facut I.T.P. - ul de curind.
Ktulu
Salut!
Aș dori niște linkuri, posibil din Monit. Of., unde e scris clar negru pe alb, sau, mă rog, alb pe negru, că sunt obligat să fac I.T.P. Practic, legea!
Sau, dacă nu apare în M.O., ci doar undeva prin legislația rutieră, sau ceva reguli rutiere, atunci în ce relație se află acestea cu M.O.?
Pentru că eu știu/știam că orice lege care apare doar în M.O. trebuie respectată. Bine... Pe lângă legea supremă în stat, care este Constituția!
Vă dau un exemplu:
Pe stickerele de rovinietă e scris "A se lipi pe partea interioară a parbrizului, la vedere.", sau ceva de genul!
Când am căutat despre roviniete in M.O., interpretarea de acolo era clară: doar cei posesori ai autoturismelor înscrise în străinătate sunt obligați să lipească la vedere! La fel și cu "ce rovinietă ești obligat să cumperi (7 zile, 30 zile, jum. de an, 1 an)". Cei care au auto. înmatriculat în România sunt obligați să cumpere doar pe 1 an.
Ha ha! Noroc că am căutat! Mulți prieteni și-au luat pe câte jum. de an! Chiar nu știu de ce!
Mulțumesc!
Iulikk
Art.9. - (1) Pentru a fi înmatriculate, înregistrate sau admise în circulație, autovehiculele, mopedele, remorcile și tramvaiele trebuie să fie omologate în condițiile legii.
(2) Categoriile de vehicule care pot fi admise în circulație fără a fi omologate se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului, cu avizul Ministerului Administrației și Internelor – Inspectoratul General al Poliției Române, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) Documentul care atestă omologarea este cartea de identitate a vehiculului, eliberată în condițiile legii.
(4) Pentru a fi menținute în circulație, vehiculele înmatriculate se supun inspecției tehnice periodice.
(5) Inspecția tehnică periodică se efectuează în stații autorizate, conform legislației în vigoare.

(6) Pentru autovehiculele aparținând instituțiilor din sistemul de apărare, ordine publică și siguranță națională, inspecția tehnică periodică se poate efectua și în stații proprii, autorizate potrivit legii.

Art.10. - (1) Este interzisă circulația pe drumurile publice a vehiculelor care nu corespund din punct de vedere tehnic, a celor al căror termen de valabilitate a inspecției tehnice periodice a expirat, precum și a celor neasigurate pentru răspundere civilă pentru caz de pagube produse terților prin accidente de circulație.


17 Nov 2009, 21:37:
PS: pe mine de cate ori m-a oprit politia, nici nu s-au uitat dupa rovigneta (sticker), s-au uitat dupa chitanta si au zis ca degeaba am ala lipit in geam daca nu am chitanta la mine.
Victoras2001
Au fost in service si-au filmat cum se da itp-ul pe naspa. Au dat in ziar (nu mai stiu in care) absolut toate smecheriile, cu lux de amanunte. Acum nu se mai poate face absolut nimic ilegal. Nu e in stare perfecta de functionare, nu iei itp-ul. O stiu de la un prieten care-i inspector itp si mai are putin si da coltul de foame. Au control dupa control. Din cate spunea, i-au luat pe toti din RAR care frecau duda si i-au scos pe teren, la control.
BZN
E buna masura. Dar daca ar controla "la sange", putine ar trece.
Doar un singur exemplu dau, scurgerile de ulei. Cred ca se mai trec cu vederea astfel de probleme considerate inca minore...
Victoras2001
Uite de unde s-a plecat:

QUOTE
» Spaga pentru un Matiz, mai ieftina cu 100 de lei
Am decis sa verificam daca exigentele statiilor ITP sunt la fel de ridicate in cazul altor masini decat Dacia 1300. Mai intai, am luat un Daewoo Matiz vechi de 10 ani, care timp de doi ani a stat nemiscat intr-o parcare deschisa. Autoturismul adunase deja 300.000 de kilometri, in plus
avea podeaua extrem de ruginita, iar geamurile farurilor devenisera aproape opace. Cum revizia tehnica expirase, trebuia reinnoita.
Am mers la intamplare la o statie ITP din zona bucuresteana Drumul Taberei-Ghencea. Dupa ce i-am explicat ca suntem dispusi sa dam spaga pentru ca totul sa iasa bine, specialistul a primit Matizul nostru pe stand fara alte comentarii. Potrivit cartii tehnice, autovehiculul se inscria la normele de poluare Euro 2.



Desigur, asta se intampla cand era nou. Acum, trebuia fortat sa ajunga la acest standard, asa ca inginerul s-a pus pe treaba. A turat motorul la maximum, l-a lasat sa se incalzeasca bine, abia apoi a inceput masuratorile. "Trebuie sa o scoti Euro 2, nu ai ce-i face", ne-a explicat. Masina a trecut astfel primul hop.  Urmatorul era verificarea pe sub podea. Mai intai, mecanicii ar fi trebuit sa ridice automobilul pe un elevator. Numai ca, atunci cand au incercat sa aseze bratele elevatorului sub vehicul, s-au ingrozit. Tabla era atat de ruginita incat nu exista siguranta ca va reusi sa sustina greutatea masinii. "Daca o ridicam asa, se rupe", ne-a avertizat mecanicul. Ce facem atunci? "Nu o mai ridicam, o lasam asa", a fost hotararea sa. Apoi, ne-a transmis sec: spaga pentru eforturile sale e de 100 de lei. Matizul a iesit din service cu viza care atesta ca este corespunzator din punct de vedere tehnic pentru a circula pe drumurile publice.


http://www.romanialibera.ro/a169807/rl-inc...-de-masini.html
Comentariile sunt foarte tari. In majoritate sunt ale inspectorilor. Multe adevaruri... laugh.gif

Din cate am inteles, astia de la ITP l-au ginit imediat p-ala la care au facut astia reportajul, pentru ca in reportaj se vorbea de "elevator", iar elevator nu mai avea nimeni in zona aia. radmasa.gif

Asa ca, daca nu mai pupati ITP, cautati-l pe autorul articolului. laugh.gif
Serje
QUOTE(Victoras2001 @ 17 Nov 2009, 21:54)
Au fost in service si-au filmat cum se da itp-ul pe naspa. Au dat in ziar (nu mai stiu in care) absolut toate smecheriile, cu lux de amanunte. Acum nu se mai poate face absolut nimic ilegal. Nu e in stare perfecta de functionare, nu iei itp-ul. O stiu de la un prieten care-i inspector itp si mai are putin si da coltul de foame. Au control dupa control. Din cate spunea, i-au luat pe toti din RAR care frecau duda si i-au scos pe teren, la control.
*



Pentru cat timp? Doua trei saptamani sau doua trei luni si apoi revine la "normal". Chiar crede cineva ca aia de la statiile ITP faceau ceva fara acordul celor de la RAR?
cristio_79
Cum ar fi putut cand de ceva vreme, ca sa treci ITP-ul, trebuie ca statia respectiva sa primeasca acordul de la RAR ?
Adica daca RAR-ul nu zice "DA", calculatorul aluia de la statia ITP este blocat si nu mai poate face absolut nimic. Ori vine cineva de la RAR ( daca este posibil ), ori se da revenire.
kog
simplu, aia de la RAR nu stiu ce masina e pe stand, inca nu au camere. Si atunci...
Victoras2001
Ma Cristi. Tu chiar asa blegut esti? Pai ala e anuntat cand se termina controlul in zona. Dupa care...
cristio_79
Ce am scris eu este cum ar trebui sa se desfasoare oficial. Ca nu era sa dau detaliile neoficiale.
Dar cred ca n-ai inteles ce am vrut sa spun, era un raspuns la ultima intrebare din postul anterior. Mai exact, cei de la statiile ITP nu pot da verdictul de admis fara acordul RAR-ului pentru ca cei din urma le blocheaza calculatorul. Ca sa n-o mai lungim, spaga se imparte.
@kog - stiu foarte bine ce masina e pe stand, chiar daca nu au camere. Se fac poze cu masina, poze care se trimit celor de la RAR.
Victoras2001
Vai de capul meu!!!
Pai daca "cei de la statiile ITP nu pot da verdictul de admis fara acordul RAR-ului", la ce bun mai blocheaza RAR-ul masinile si trimit om in control? Ca sa ce?
laugh.gif
cristio_79
Se pare ca nu suntem pe aceeasi lungime de unda.
Daca cei de la RAR au o suspiciune in privinta unei masini, cel de la statia ITP nu poate da un verdict in privinta ei. Ori i se blocheaza calculatorul pana vine cineva de la RAR si o verifica, ori i se da revenire sau este trimis la RAR. Asta oficial.
Neoficial, exista diverse metode de comunicare intre statii si RAR, astfel incat si masinile cu diverse deficiente sa treaca si toata lumea sa fie multumita.
Victoras2001
Esti intr-o mare eroare, stimabile.
RAR-ul blocheaza masina numai dupa ce ala de la ITP apasa "enter", echivalentul masinii admise. Altfel nu-l poate acuza de nimic, pentru ca nu s-a pronuntat oficial. E mai mult decat logic.
smile.gif
eXtenSion
QUOTE(Wizard24 @ 1 Feb 2008, 09:49)
dan.gutu....in cele din urma am rezolvat ITP-ul,am fost undeva prin ceva cunostinta si am rezolvat, dar cu pleoapele tot o trebuit sa le dau jos,pentru ca trebuie sa ii faca poza la masina, si mi-a spus ca o sa vada aia de la RAR si le blocheaza computerul si imediat vin marlani la ei
*



Extraordinar, am mai citit din topicul asta si imi place cum am ajuns atat de jegosi ca efectiv ne Scuzam cand facem ceva Corect. Deci inginerii de la ITP-cu mici exceptii pe care le-ati speriat de pe forum- in loc sa fie mandri ca nu iau spaga, ca se face mai bine treaba, dau vina pe cei de la RAR si se coalizeaza cu "infractorii". Cum e si obiceiul sa ne coalizam toti contra politiei.

Superb, superb!
STORMTROOPER
Daca majoritatea celor de la statiile de I.T.P. si-ar face traba in mod corect fata de toate masinile pe care le examineaza nu ar mai avea loc aceste discutii. In urma cu un an am fost cu un amic sa-si faca I.T.P.-ul la un Oltcit. Dupa ce l-a tinut pe rampa aprox. o ora, i-a dat cu revenire.Masina era una tinuta in garaj si se faceau cam 4000km pe an cu ea.
In urma noastra a intrat un Opel Vectra de prin 2000 unde pe locurile in care trebuiau sa se afle pragurile era o mare gaura, pe ambele parti ale masini. Masina nu avea praguri de absolut nicio culoare, iar pe la teava de esapament iesea un fum de de parca masina ar fi ars plastic si carbuni in loc de benzina. Stiti cit a stat masina aceea pe rampa pina aluat I.T.P.-ul? Nu mai mult de 18 min. Cronometrate. Deah nu e masina autohtona si are euro n.
Asa ca ............
Victoras2001
Daca presedintele si-ar face treaba, daca primul ministru si-ar face treaba, daca parlamentarii si-ar face treaba, daca politia si-ar face treaba, daca TU, Gogule, ti-ai face treaba... De ce nu-ti faci ba treaba? Sau de ce vorbesti de altii? Haidi pa si pusi!!!
STORMTROOPER
In cazul meu propriu si particular de unde stii tu ca nu imi fac treaba?Sau altfel spus cum ai ajuns la concluzia ca nu imi fac treaba? Sunt nedumerit.Lamureste-ma.
Victoras2001
Aia cu 18 minute sa i-o spui lu' Mutu. Intreaba cat dureaza o inspectie ITP, nu mai baga de la tine.
STORMTROOPER
Nu am nevoie sa intreb, pentru ca stiu.Stiu cit am fost tinut atunci pe rampa, stiu cit am fost tinut pe rampa de fiecare data cind am facut I.T.P.-ul la masina mea, s.a.m.d.. Dar mai stiu ceva, tu nu erai acolo cind s-au petrecut cele relatate.
Victoras2001
Iar eu stiu ca tu stii c-a durat 18 minute, pentru ca ai fost langa inginer cand a dat ok, asa-i? Ai stat tu acolo si-ai vazut cand a apasat pe tasta, dupa ce ti-a verificat actele. Ai cronometrat si ti-a dat 18 minute. Desi baremul e de 20.
Incetati sa bateti campii.

Pacat de topicul asta... sad.gif
STORMTROOPER
1. Am stat cu ochii pe ceas de curiozitate.
2. Cin masina a intrat pe rampa nu avea bulina aplicata pe numar. La iesirea pe cea de-a doua rampa masina avea aplicata bulina pe numar. si posesorul era fara nici un stres si zimbea jovial.
Q.e.d.
tudor86
Salutare tuturor....sunt nou pe aici dar am mai urmarit acest forum. As avea nevoie de ajutorul vostru. Cateva sfaturi si indicatii mi.ar fi tare folositoare biggrin.gif . Ati putea va rog sa.mi spuneti daca asigurarea rca este valabila daca nu am itp.ul facut?? si inca ceva: am pe parbriz o dunga (crapatura dar foarte fina) de sus pana jos exact in mijlocul parbrizului. trebuie sa schimbparbrizul cand ma duc la itp??ma vor respinge pentru problema asta?? Multumesc anticipat
STORMTROOPER
Din cite imi amintesc eu nu te primesc la ITP daca nu ai o polita RCA valabila.Cit priveste crapatura de pe parbriz, daca cel de la statie apreciaza ca aceasta iti poate afecta vizibilitatea te pune sa-l schimbi. Totusi ,avind in vedere ca ai Dacie, eu iti spun sa te pregatesti sufleteste sa-l schimbi.(dar numai daca ti-l da pe foaie). Eu aveam o pleznitura pe partea soferului, veche de vre-o 12 ani si am trecut de toate ITP-urile, mai putin de cel din 2008 cind nu s-a lasat "maimuta" pina nu mi-am schimbat parvrizul.
tudor86
Mersi mult STORMTROOPER. Sper sa nu ma puna sa schimb parbrizul, dar cred ca mai mult ca sigur ma vor pune.Dunga de care am pomenit nu.mi afecteaza vizibilitatea cu nimic dar pe partea dreapta parbrizul are urme de la un stergator defect, si cred ca vor aprecia ca ma incurcala drum.Ma rog,daca e sa ma puna sa il schimb, am deja un alt parbriz de la o dacie pe care am dezmembrat-o.
Pe langa intrebarile dinainte v.as mai pune o intrebare: Masina mea are pe luneta si pe geamurile laterale din spate, folie din aceea ca oglinda, in care se reflecta imaginea. Eu masina am luat.o de la cineva la scurt timp dupa ce el a cumparat.o din fabrica. Nu stiu daca el i.a aplicat folia (desi nu crred ca el a pus.o) sau daca asa a venit din fabrica cu folia pusa. Cert este ca in cartea tehnica nu e specificat nicaieri ca are folie aplicata. Este posibil ca ea sa fi venit asa din fabrica dar sa nu aiba specificat asta in cartea tehnica?? cei de la itp se vor lega de treaba asta?? pana acum a trecut de toate itp.urile.
andreybazatu
daca ai mai trecut pana acuma vei trece si de acuma inainte, iar cu referire la postul anterior daca ai asigurare si nu ai itp si se intampla sa faci un accident nu ti se ia in considerare asigurarea si chiar daca nu esti de vina vei fi vinovat pentru accident ca zice ca din cauza starii tehnice a automobilului tau sa intamplat accidentul
bobu
Am facut ITP la Ilioara (Dacia 1999, 65.000 KM, carburatie): 95 RON.
M-au respins datorita:
- pete rugina capota si aripa dreapta -> astept sa ajung la tinichigerie pt carpeala.
- far dreapta nefixat (avea urechiusa rupta) -> schimbat cu SH din vitan, stare perfecta.
- tubulatura evacuare neetansa -> imbinare corecta, plus silicon pt etansare.
- aerisitor rupt etrier dreapta -> scos cu metoda punct sudura, montat ca nou.
- cap de bara dreapta cu joc.
Doresc sa mentionez ca primele patru observatii au fost corecte.
M-a deranjat faptul ca in urma cu 2 saptamani am schimbat bucsa antizgomot din caseta directie plus bieleta si cap bara dreapta. Eu le-am argumentat de 2 ori acest fapt si seful s-a crizat spunandu-mi ca, piesa e ruginita de 10 ani si sta sa cada... Imi pare rau ca nu am coborat sub masina sa mi-l arate. Am ajuns din nou la service si bineinteles ca nu au putut reproduce jocul capului de bara (nu am schimbat nimic). Aici inca imi este teama la revenire.
PS: mi se cer devize de reparatie in service autorizat pt punctele problema?

6 Feb 2010, 21:18:
Am facut ITP la Ilioara (Dacia 1999, 65.000 KM, carburatie): 95 RON.
M-au respins datorita:
- pete rugina capota si aripa dreapta -> astept sa ajung la tinichigerie pt carpeala.
- far dreapta nefixat (avea urechiusa rupta) -> schimbat cu SH din vitan, stare perfecta.
- tubulatura evacuare neetansa -> imbinare corecta, plus silicon pt etansare.
- aerisitor rupt etrier dreapta -> scos cu metoda punct sudura, montat ca nou.
- cap de bara dreapta cu joc.
Doresc sa mentionez ca primele patru observatii au fost corecte.
M-a deranjat faptul ca in urma cu 2 saptamani am schimbat bucsa antizgomot din caseta directie plus bieleta si cap bara dreapta. Eu le-am argumentat de 2 ori acest fapt si seful s-a crizat spunandu-mi ca, piesa e ruginita de 10 ani si sta sa cada... Imi pare rau ca nu am coborat sub masina sa mi-l arate. Am ajuns din nou la service si bineinteles ca nu au putut reproduce jocul capului de bara (nu am schimbat nimic). Aici inca imi este teama la revenire.
PS: mi se cer devize de reparatie in service autorizat pt punctele problema?
Iulikk
Tin minte ca anu' trecut, pe vremea asta la ITP am fost respins pentru ca aveam joc la bieleta de directie pe stanga si un pistonas de frana blocat. Am fost am schimbat dupa aia m-am intors, dar nu tin minte sa se fi uitat pe devizu' ala... stiu sigur insa, ca a ridicat masina din nou pe "macaraua" aia si a tras de roti, dupa aia a verificat noxele cu un bat lung infipt in teava de esapament si asta a fost.
kog
nici mie nu mi-ai cerut ceva acte cu privire la schimbatul pieselor. Si daca ar cere nu as duce-o ca am ramas marcat de cum mi-au lucrat franele
BZN
Nu se cere asa ceva. Poate ma pricep eu si nu ma mai duc la service. icon_mrgreen.gif

Legat de rugina, era ceva superficial sau tabla prezenta deja "gaurele"? unsure.gif
bobu
Tabla prezinta umflaturi si se vede rugina.
hyena
am citit pe aici si am vazut cam cat am de lucru... noroc ca in perioada itpului sunt plecat din bucuresti asa ca o sa il fac la țaranoaia

deci la vara trebuie sa
- schimb bucsaraia toata
- vopsesc masina iar
- sa imi schimb aerisitoru de la etrier

intrebarea mea e ce fac cu suspensia comenteaza aia ceva daca am arcuri de nova pe ea?
ydaniel
nu.dar sa nu ai rugina si altele.
hyena
e rugina nu multa da e daia pe sub vopsea si nasoala
jeffnero
salut am si eu o intrebare, pic itpu daca am folii pe geamuri? cele pe fata sunt neomologate dar nu sunt foarte inchise in rest masina nu are probleme
hyena
daca nu blocheaza vizibilitatea mai mult de 30% sunt ok cel putin eu asa stiu
jeffnero
nu stiu exact cat dar se poate vedea si din exterior in interior si invers sper totusi sa ma lase in pace sa nu ma puna sa le dau jos. multumesc pentru raspuns
CGDBZ
Trebuie sa ai un certificat care atesta ca sunt omologate RAR.
jeffnero
am certificat dar nu mentioneaza care sunt omologate, iti poti da seama doar pentru ca pe alea din spate si luneta e o stampila mica pe care scrie solar zone sau ceva de genu iar pe alea din fata nu
edward_w92
am si eu cateva nelamuriri: Daca nu i-am mai facut ITP-ul la masina din noiembrie 2007,are ceva daca merg acum sau mai tarziu sa ii fac ITP-ul?
Primesc vreo amenda daca nu i-am facut ITP-ul pana acum si nu am circulat cu ea? e in stare foarte buna masina,vopseaua in regula,interior bun,franele stiu ca erau bune, motorul nu are probleme,dar am probleme cu toba de foc,sper sa mai gasesc sa o schimb,sa gasesc sa o cumpar.insa ma batea gandul sa fac cateva paint-uri pe masina,desigur cu vopsea,negru pe alb, sunt trecut la ITP daca fac asa ceva?adica vreau sa le fac personal, am schite facute,tot,dar nu stiu daca pot sau nu sa fac aceste modificari ale culorii,desigur le nu ocupa mai mult de 20% din suprafata exterioara a caroseriei,daca poate sa ma ajute cineva il voi asculta cu mare placere
hyena
e vorba de 30 % si iti recomand sa le facu dupa ce faci itpul pt orice eventualitate. cat despre intarziere nu e nici o problema... doar sa ai grija cand te duci la ITP ori o duci tractata ori pe furis sa nu cumva sa te opreasca sa de prinda fara ITP la masina
extasy_myhay
QUOTE(jeffnero @ 23 Feb 2010, 17:41)
salut am si eu o intrebare, pic itpu daca am folii pe geamuri? cele pe fata sunt neomologate dar nu sunt foarte inchise in rest masina nu are probleme
*



pai eu iti recomand ca sa fi mai sigur inainte sa intri cu masina la ITP sa ii lasi geamurile jos de pe fata si asa nu mai ai probleme

<span class='edit'>2 Mar 2010, 10:12:</span>
QUOTE(edward_w92 @ 28 Feb 2010, 21:02)
am si eu cateva nelamuriri: Daca nu i-am mai facut ITP-ul la masina din noiembrie 2007,are ceva daca merg acum sau mai tarziu sa ii fac ITP-ul?
Primesc vreo amenda daca nu i-am facut ITP-ul pana acum si nu am circulat cu ea? e in stare foarte buna masina,vopseaua in regula,interior bun,franele stiu ca erau bune, motorul nu are probleme,dar am probleme cu toba de foc,sper sa mai gasesc sa o schimb,sa gasesc sa o cumpar.insa ma batea gandul sa fac cateva paint-uri pe masina,desigur cu vopsea,negru pe alb, sunt trecut la ITP daca fac asa ceva?adica vreau sa le fac personal, am schite facute,tot,dar nu stiu daca pot sau nu sa fac aceste modificari ale culorii,desigur le nu ocupa mai mult de 20% din suprafata exterioara a caroseriei,daca poate sa ma ajute cineva il voi asculta cu mare placere
*



la frane mai bine ii faci o verificare pentru ca este posibil sa fie blocate si o sa dea dezechilibru (acum depinde de la masina la masina) totodata inainte sa te duci cu ea la ITP ar fi bine sa o mai plimbi putin
edward_w92
deci indicat ar fi sa fac paint-urile dupa ce imi fac itp-ul ?
cat despre verificare,cu siguranta ii voi face o verificare amanuntita la frane.
si paint-ul sa nu ocupe mai mult de 30%.multumesc mult.Toata stima!


3 Mar 2010, 19:43:
Si daca inainte de itp ii schimb culoarea la masina de exemplu din alb polar in rosu metalizat sau altceva, unde merg sa schimb datele in certificat si ce taxe se percep,si apoi unde ii fac itp-ul,la RAR la sediu,sau tot la un service autorizat RAR?
Toata stima!
hyena
te duci la rar sa iti schimbe in talon te costa in jur de 300 de lei din cate tin eu minte
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.