Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inspectia tehnica periodica (ITP)
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
andreybazatu
schimbarea culorii e in jur de 100-130 ron
newmoxici
Eu am Dacia 1300 din 76' , am luat-o cu procura din aia pe 3 ani. Anul asta vreau sa o pun la punct si sa o trec pe numele meu. Vreau sa o trec pe numele meu, imi puteti spune ce si cum sa fac? Si de ce trebuie sa am grija in special la RAR?
extasy_myhay
QUOTE(newmoxici @ 4 Mar 2010, 23:37)
Eu am Dacia 1300 din 76' , am luat-o cu procura din aia pe 3 ani. Anul asta vreau sa o pun la punct si sa o trec pe numele meu. Vreau sa o trec pe numele meu, imi puteti spune ce si cum sa fac? Si de ce trebuie sa am grija in special la RAR?
*



pai in primul rand trebuie sa ai act de vanzare-cumparare
apoi trebuie sa ai itp valabil dar nu pe naspa ca te verifica (asta daca nu vrei sa iti faca ei RAR-ul), carte de identitate cu folia de securizare, taxa de identificare si cam asta e cu cei de la RAR

aaaaaaaaaaaa si bineinteles buletin si talonul dupaia inainte sa te duci la politie ai grija ca vechiul proprietar sa iti semneze talonul
hyena
da si eu tot asa o am dar pe perioada "nelimitata" astept sa se apropie data de expirare a asiguraii ca sa o trec pe numele meu
george_scala_2004
atasez rntr 1/2005 si cu modificarile ulterioare, pentru informare.
newmoxici
QUOTE(extasy_myhay @ 4 Mar 2010, 22:50)
pai in primul rand trebuie sa ai act de vanzare-cumparare
apoi trebuie sa ai itp valabil dar nu pe naspa ca te verifica (asta daca nu vrei sa iti faca ei RAR-ul), carte de identitate cu folia de securizare, taxa de identificare si cam asta e cu cei de la RAR

aaaaaaaaaaaa si bineinteles buletin si talonul dupaia inainte sa te duci la politie ai grija ca vechiul proprietar sa iti semneze talonul
*



Deci sa inteleg ca daca masina arata bn, (itp pana in 2011) astia la rar nu o mai verifica?
extasy_myhay
eu am inscris o dacie din 79 si mi-au verificat doar seriile la motor si caroserie
newmoxici
QUOTE(extasy_myhay @ 5 Mar 2010, 15:05)
eu am inscris o dacie din 79 si mi-au verificat doar seriile la motor si caroserie
*



Pffff mi sa luat o piatra de pe inima biggrin.gif
rratzoiusexos
cand se inscrie o masina ,daca are itp valabil verifica la rar doar autenticitate-serie motor,caroserie...
extasy_myhay
da si costa ~ 80ron
cristianrobert
am si eu o intrebare daca bagi benzina de 99 ies noxe mai mici?
hyena
eu asa am auzit...
STORMTROOPER
In urma cu ceva vreme, cind se testau si noxele la RAR, baietii smecheri ce vindeau masinile aduse din veste turnau citiva litri de alcool tehnic in rezervor, pentru o ardere cit mai completa si fara fum. Dupa ce masina termina alcolul din rezervor si masina era cu actele facute, mama-mama ce fum mai scotea.
O intrebare pentru cine se pricepe la chestii de astea, dar bine, fara caterinca va rog frumos: Daca se toarna vre-o 5l de palinca in rezervor, se obtine acelasi rezultat, fara sa dauneze motorului?
tarzy
daca e palinca adevarat mai bine dai la domn' inginer cqare face testu' sa mai regleze una alta si sa iasa treaba bine

Nu cred sa aiba acelasi rezultat ca si alcoolul, acolo este vorba parca dse 90 grade pe cand palinca se invarte pe la 50-60 de grade ... restul e apa ... si apa nu face bine
cristianrobert
am vazut ca se gaseste si aditiv pt reducerea noxelor deci daca te duci la itp cu benzina 99 + aditiv teoretic cred ca ies noxele mai mici
STORMTROOPER
Facut I.T.P.-ul astazi la Ilioara - 95 ron.
Luat din prima. Masina se prezinta bine dupa 3 luni de odihna. Ce m-a frapat, a fost omul care mi-a facut verificarea, civilizat, politicos, fara fumuri in cap, om de omenie. Incep sa cred ca civilizatia nu este total disparuta de pe meleagurile noastre mioritice. Cu asa oameni sa tot lucrezi. Recomand.
pulbur
Salut ! Am si eu o intrebare,e prima mea verificare,habar nu am la ce sa ma astept.

In primul rand,masina mea,supernova 2002 stare buna.
posibile probleme: uzura cauciucurilor aproape de limita,cauciucuri mai mari(in talon nu scrie nimica referitor la dimensiunea jantelor/anvelopelor),maneta frana mana nu sta blocata cand este ridicata,si am putina rugina de suprafata pe toba finala.In rest toate consumabilele la zi,fara rugina,etc.

Sa schimb cauciucurile?sa fac maneta?sa schimb toba?...
Mentionez ca pe data 15 Aprilie imi expira verificarea,iar eu doar pe 15 iau salariul,pana atunci,doar cash de benzina...
einstein1984
Da, da, nu.
pulbur
Multumesc pt raspuns,o pun la punct cum pot biggrin.gif
In noile taloane nu se precizeaza dimensiunea jantelor/ anvelopelor.
din fabrica masina a venit cu jante de 13,daca eu ma duc cu jante de 14,o sa am probleme ?
tatabobu
Daca nu-s trecute in cartea de identitate a masinii, da.
robert1991
sal! se apropie termenul cand trebuie sa fac si eu itp-ul!

am toba gaurita , asta o schimb ! dar daca am planetara stanga cam terminata,zic aia ceva ?
extasy_myhay
QUOTE(robert1991 @ 31 Mar 2010, 15:38)
sal! se apropie termenul cand trebuie sa fac si eu itp-ul!

am toba gaurita , asta o schimb ! dar daca am planetara stanga cam terminata,zic aia ceva ?
*



nu zic nimica mai ales ca nu or sa stia decat daca le spui tu
robert1991
ok! ms!
george_scala_2004
apropo de itp. se leaga de trusa medicala si de extinctor ? ambele sa fie in termenul de valabilitate ? n-as prea vrea sa dau banii pe astea si sa stea degeaba in portbagaj...
kog
pe mine nu m-au intrebat. Trusa e expirata, iar extinctorul sa tot fie deodata cu masina
bogdanelkva
nici pe mine nu m-a intrebat niciodata de trusa,extinctor si alte alea.si le am de vreo 3 ani si...verifica franele,directia,noxele,face poze la motor si...sarbatori fericite!
hyena
salutare. am auzit una buna rau azi... am scos manerele usilor de pe usile din spate si cineva mi-a zis ca o sa am probleme LolLolLo.gif e pe bune sa imi fac griji?
Brainie
QUOTE(george_scala_2004 @ 31 Mar 2010, 16:19)
apropo de itp. se leaga de trusa medicala si de extinctor ? ambele sa fie in termenul de valabilitate ? n-as prea vrea sa dau banii pe astea si sa stea degeaba in portbagaj...
*


Pe mine m-au întrebat, și a vrut să le vadă, inclusiv termenul de valabilitate. La un ITP (mai demult) m-a lăsat în pace, deși termenul era depășit, altă dată le-a verificat dar eram în regulă. Deci cum ți-e norocul !
robert1991
mai am o intrebare..

cam cat mai este taxa la itp? ms!
pulbur
Acuma depinde,dar iesi in 100 de lei.

Mi.o zgariat un caine capota...o sa am probleme ?
robert1991
la itp nu o sa ai probleme! doar la estetica tongue.gif
george_scala_2004
ciinele...avea asigurare ? blink.gif icon_mrgreen.gif repar-o pe asigurarea lui... wink.gif
bogdanelkva
itp acum o luna 65 de lei. icon_mrgreen.gif
george_scala_2004
Intr-adevar a fost obligatorie detinerea si a trusei medicale, si a extinctorului, si a tringhiului reflectorizant, conform art. 180 alin. (4) din H.G. nr. 85/2003 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a O.U.G. nr. 195/2002.

Spun ca "a fost" pentru ca in urma abrogarii din 2006 prin H.G. nr. 1391 NU mai exista aceasta obligativitate cuvintele "trusa", "triunghi" si "extinctor" nemaiexistind in textul noului act normativ !

Prin urmare ITP se rezuma doar identificarea vehicolului: se verifica conformitatea datelor inscrise in CIV (cartea de identitate) cu datele din talon si vehiculul prezentat la inspectie.

Remorcile si semiremorcile se decupleaza si sunt fotografiate din fata, iar la autovehiculele cu masa maxim autorizata pana in 3.5 t se va face o poza la motor, pentru camioane, capetele tractor (tot ce trece peste 3.5 T) se va face o fotografie si din spate. In caz de conformitate inspectorul inregistreaza online inceperea inspectiei la RAR.

Urmeaza verificarea eficientei de franare . Eficienta de franare este raportul dintre forta de franare si greutatea autovehicolului. Forta de franare si greutatea se masoara pe fiecare axa, pentru axele care au frana de mana se executa inca o proba pentru frana de mana

Pentru masini cu destinatia scoala se efectueaza doua probe si sunt emise doua buletine de verificare a franelor.

Este emis un buletin de verificare

Urmatoarea etapa din cadrul ITP consa in determinarea valorii emisiilor poluante, se foloseste opacimetrul pentru disel, iar la benzina sau GPL se utilizeaza analizorul de gaze. Este emis un buletin de verificare a noxelor care trebuie sa corespunda valorilor limita din RNTR 1.

Urmeaza verificarea jocurilor din articulatiile masinii prin asezarea cu fiecare axa pe platourile culisante. Inspectorul urmareste din canalul de vizitare starea bucsilor, pivotilor, sistemul de directie, in timp ce platformele executa miscari in plan orizontal.

Este verificata starea tehnica a anvelopelor. Dimensiunea lor si coeficientul de sarcina/viteza sa fie inscrise in CIV (cartea de identificare a vehicolului).

Ultima etapa in cadrul ITP ului este verificarea instalatiei electrice. Sunt verificate farurile, sistemul de semnalizare, pozitie, lumina la numar si mers inapoi.

Daca nu sunt probleme probleme tehnice rezultate in urma verificarilor, in raportul inspectorului acesta va trece BUN TEHNIC; in cazul in care apar ceva probleme de rezolvat acestea sunt consemnate in raportul de inspectie, se da un termen de 30 zile pentru remediere si se anunta, online, RAR-ul.

La expirarea celor 30 de zile, daca se constata ca problemele tehnice consemnate in raportul de inspectii tehnice au fost remediate, se va da BUN TEHNIC

Totul este Ok si se obtine calificativul de BUN TEHNIC, inspectorul va transmite online la RAR o solicitare pentru obtinerea codului de finalizare a ITP-ului. Exista si situatii cand RAR cere reverificarea vehiculului de catre monitorii RAR (timp maxim de asteptare 45 minute pana la aparitia monitorilor RAR).

La final pe talonul masinii se vor inscrie urmatoarele: data pana la care este valabil ITPul, codul tranzactiei dat de RAR, semnatura si stampila inspectorului ITP care a efectuat inspectia. Peste aceste inscrisuri este aplicata folia de securizare.
Minel
QUOTE(george_scala_2004 @ 2 Apr 2010, 09:48)

La final pe talonul masinii se vor inscrie urmatoarele: data pana la care este valabil ITPul, codul tranzactiei dat de RAR, semnatura si stampila inspectorului ITP care a efectuat inspectia. Peste aceste inscrisuri este aplicata folia de securizare.
*




Si daca numai am "casute" in talon , unde mai trece inspectorul aceste inscrisuri , cum se procedeaza ..... huh.gif

Trebuie schimbat talonul sau ..... unsure.gif
STORMTROOPER
Iti adauga el o foaie suplimentara la talon pe care trece seria talonului si celelalte date.
extasy_myhay
pe 18 martie pe Bd. Uverturii m-a costat pentru un opel agila motor de 1000(am spus capacitate pentru astia aveau preturile in functie de capacitate culmea) 120lei revizia( enorm zic eu avand in vedere ca in noiembrie m-a costat la o masina cu motor de 1800, 80lei)

4 Apr 2010, 22:29:
QUOTE(bogdanelkva @ 1 Apr 2010, 21:27)
itp acum o luna 65 de lei. icon_mrgreen.gif
*




blink.gif unde vreau si eu ca trebuie sa fac ITP la slz mea cool.gif
shake
salut

Respins cu o solenza ( unui prieten ), toba mijloc avea o gaurica cat degetul mic de gros ( explicatia nu poate sa ia noxele cum trebuie ) , burduf stanga de langa roata intepat , burduf stanga de langa cutie ( mici fisuri ), capetele de directie ( joc volan ) , bucsi ( TRONCANE ) Frana slaba stanga spate . Nu a intrebat nimic de triunghi sau trusa medicala , s'a uitat la fiecare beculet in parte , inclusiv plafoniera smile.gif

Facut tot undeva pe Bd' Uverturii mai in capat aproape de Intersectia cu Apusului , 120 ron + 30 ron marja de eroare trebuie platita cand mergem cu ea reparata smile.gif
george_scala_2004
QUOTE
blink.gif unde vreau si eu ca trebuie sa fac ITP la slz mea  cool.gif
*



http://www.daciaclub.ro/index.php?showuser=58741

VULCAN, HD.
bogdanelkva
QUOTE(extasy_myhay @ 4 Apr 2010, 22:26)

<span class='edit'>4 Apr 2010, 22:29:</span>
blink.gif unde vreau si eu ca trebuie sa fac ITP la slz mea  cool.gif
*


Mai precis la statia din Petrosani,cam departe,nu? tongue.gif .si pretul difera in functie de marca masinii.deci...
Vladd
in functie de capacitatea motorului!
bogdanelkva
...greseala mea...ooops rolleyes.gif
extasy_myhay
oricum ffff ieftin smile.gif , de...., la mine sunt preturi de mahari mad.gif
pulbur
Aici in Satu Mare,
Verificare la o Supernova 1.4 2002 90 lei
BZN
Am efectuat azi ITP in Bucuresti sect 3, pe Ilioara la RADET, 120 ron. Nu e nevoie de programare si ideal e sa ajungeti dupa ora 13 ca nu prea e nimeni.
mihail75
QUOTE(george_scala_2004 @ 2 Apr 2010, 10:48)
Intr-adevar a fost obligatorie detinerea si a trusei medicale, si a extinctorului, si a tringhiului reflectorizant, conform art. 180 alin. (4) din H.G. nr. 85/2003 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a O.U.G. nr. 195/2002.

Spun ca "a fost" pentru ca in urma abrogarii din 2006 prin H.G. nr. 1391 NU mai exista aceasta obligativitate cuvintele "trusa", "triunghi" si "extinctor" nemaiexistind in textul noului act normativ !

Prin urmare ITP se rezuma doar identificarea vehicolului: se verifica conformitatea datelor inscrise in CIV (cartea de identitate) cu datele din talon si vehiculul prezentat la inspectie.

*



Trebuie sa fac ITP-ul si tocmai ma gindeam de unde sa fac rost de trusa... la zi. Oricum sunt inutile, dupa parerea mea, caci la orice accident se recomanda asteptarea ambulantei, uneori interventiile binevoitorilor punind chiar viata celor accidentati in pericol. In fine, nu ma bag in cestiune, dar daca am scapat de prezentarea trusei si a celorlalte e bine.
Dan89
Ieri am facut si eu I.T.P.-ul:D
acordeon
Eu am masina inmatriculata in Bucuresti, dar in august cand imi expira ITP-ul o sa fiu in Pitesti la parintii mei in concediu. Este vreo problema daca fac ITP-ul in Pitesti?

Multumesc ptr raspuns
extasy_myhay
QUOTE(acordeon @ 8 Jun 2010, 11:54)
Eu am masina inmatriculata in Bucuresti, dar in august cand imi expira ITP-ul o sa fiu in Pitesti la parintii mei in concediu. Este vreo problema daca fac ITP-ul in Pitesti?

Multumesc ptr raspuns
*



nu este nici o problema eu am masina pe numele meu, inmatriculata in bucuresti si are ITP-ul facut pe undeva prin buzau, asta este un exemplu, altul ar fi masina firmei

este inmatriculata in bucuresti dar toate inspectiile tehnice periodice le are facute la IATSA Stefanesti(langa Pitesti) si nu ma refer la reviziile alea de 10.000 km
Dan89
Eu sunt din Buc. si am facut I.T.P.-ul la Ploiesti. Nu are importanta, la vechea Dacie il facusem pe la Buzau.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.