Joi, 18.05.2017
Burgas – Malko Tarnovo drum foarte bun, atat in ceea ce priveste calitatea asfaltului cat si semnalizarea rutiera.
LukOil-ul de la Malko Tarnovo.
[attachmentid=1628062488]
Amplasat la mai putin de 1 km de granita turceasca. Poza de mai jos este facută din benzinarie.
[attachmentid=1628062489]
La granita nu era nimeni.
Bulgarii au verificat doar pasaportul si talonul, fara control sumar al bagajelor.
In Turcia intrarea mi s-a parut mai cursivă față de anul trecut, mai mult de 10 minute n-am stat la granița turcească. Nici n-am apucat sa fumez o țigară în vamă.
Pentru o variație de traseu, din centura Kirklareli am virat stânga și am mers pe drumul national D020 până în noua autostrada O6, cea care coboară de la al treilea pod peste Bosfor către aeroportul Ataturk.
Se vede mai bine in poza de mai jos.
[attachmentid=1628062490]
Transportatoarele de tancuri ale armatei turcești, undeva pe langa Pinarhisar. Păcat că nu era și tancurile.
[attachmentid=1628062491]
Drumul national D020, destul de liber. Am întâlnit mai multe camioane decât mașini.
[attachmentid=1628062492]
Duda turcească, incă necoaptă.
[attachmentid=1628062493]
Primul ceai turcesc, băut moca într-un Shell din Vize.
[attachmentid=1628062494]
Pauză de masă la Saray.
[attachmentid=1628062495]
Orezul deși nu arată prea apetisant, a fost un deliciu.
Principalul motiv pentru care ne-am oprit la Saray a fost sa cumpăram cardul HGS (aici poșta era la drumul principal). Detalii despre card într-o postare separată.
După Subași drumul national D020 se lățește la 3 benzi pe sens, plus separație între sensuri si bandă de siguranța.
N-am apucat să fac o poză atunci, însă se vede bine și pe Street View.
[attachmentid=1628062496]
Lângă Tayakadim drumul D020 este închis din cauza contrucție noului aeroport al Istanbulului. Se vede în poza din satelit cam cât de mare va fi aeroportul, plus autostrada care îl va deservi.
[attachmentid=1628062497]
Habar n-aveam în blocajul asta, speram să mergem pe D020 până la Ișiklar și acolo să ne urcăm pe autostrada O6.
Însă am schimbat planul din mers, am intrat în Arnavutkoy și de acolo în autostrada O6.
Autostrada asta mi s-a părut la fel de aglomerată ca O3 (Edirne – Istanbul), însă ușor și cu atenție am reușit să ajungem la aeroportul Ataturk și apoi la malul mării Marmara, pe bulevardul Kennedy.
Una peste alta, mi-a placut varianta asta de drum, pentru că am mai văzut lucruri noi, plus că autostrada O3 o știam din turele trecute.
---------------------------
<span class='edit'>24 May 2017, 18:14:</span>
Duminica, 21.05.2017
Istanbul – centura Edirne pe autostrada O3, nimic deosebit, doar trafic foarte lejer la ieșirea din Istanbul, pe la ora 08:30.
Centura Edirne – Hamzabeyli (drumul national D535) trafic foarte lejer si nici urmă de poliție. In 2012 mi-a luat o amendă de radar (55 de Euro) pe drumul asta.
La granița turco-bulgară de la Hamzabeyli – Lesovo am stat cam 40 de minute.
Interesant este faptul că înainte de a merge la ultimul ghișeu al vămii turcești, trebui mers la un ghișeu de pe sensul de intrare in Turcia. Aici turcul verfică talonul și pașaportul, tastează ceva în computer și îți spune ca este OK.
Daca nu se trece la acest ghișeu (repet, pe sensul de intrare in Turcia) turcul de la ultimul ghișeu de pe sensul de ieșire te întoarce din drum.
Știam de asta de anul trecut, așa că nu ne-am avântat spre ultimul ghișeu. Și mai tare a fost că în fața noastră era un bulgar cu o rulotă cam mare la curu’ mașinii, așa că s-a chinuit puțin omu’ să dea cu spatele într-un spațiu limitat și nici parcare nu a găsit.
În Bulgaria, control al talonului și pașaportului și un control foarte sumar la bagaje.
Pauză la LukOil-ul de la Lesovo, situat la câteva sute de metri de ieșirea din punctul de frontieră. Se văd steagurile (Bulgaria si UE) pe fundal.
[attachmentid=1628062578]
Lesovo – Elhovo drum OK, fără probleme.
Bucata Elhovo – centura Yambol pare mai OK ca anul trecut în octombrie, se pare că au mai lucrat bulgarii la ea.
Nici anul trecut nu era o problema, doar că se lăsase aslfatul pe anumite porțiuni și erau formate un fel de gropi line.
Din centura Yambol a urmat drumul deja clasic pentru mine spre Mokren – Kotel – Omurtag – Târgoviște care se prezintă foarte bine, chiar n-am sesizat nicio problemă.
Imi place foarte multe acest drum, recomandat de fostul nostrul coleg de forum Bulan (cei mai vechi pe aici poate că își aduc aminte de el).
Târgoviște – Razgrad (pe DN 46) bun până la intersecția cu DN 51, apoi cam nasol până la intrarea in Razgrad (la baza de antrenament a echipei Ludogoreț).
Pare că au mai cârpit ceva bulgarii la el, parcă este într-o stare mai bună fată de octombrie 2016.
Oricum, nu-i nimic de speriat pentru că sunt doar 20 km. Se vede mai bine pe harta de mai jos.
[attachmentid=1628062579]
Razgrad – Ruse nimic deosebit.
25 May 2017, 15:28:Cateva vorbe despre cardul HGS.
Inainte de toate, trebuie precizat faptul ca in cazul meu a fost un card pentru motocicleta si nu unul pentru masina.
Asadar.
Inainte de a pleca de acasa am intrat pe site-ul postei turcesti si am cautat un oficiu postal care sa fie cat mai aproape de drumul nostru.
Asta este site-ul iar lista oficiilor apare la "
Nearest Branch":
http://en.ptt.gov.tr/ptten#portalSite-ul este foarte bine facut, oficiile postare sunt postate exact acolo unde sunt, nu sunt puse la oha.
Cel mai convenabil oficiu postal pentru noi (la drumul principal si cu posibilitate de parcare) a fost cel din Saray. Se vede mai bine pe harta de mai jos.
[attachmentid=1628062626]
In oficiul postal exista le vedere formularul special pentru cardul HGS care arata cam asa.
[attachmentid=1628062625]
Pare un fel de contract iar datele calatorului se completeaza pe spate.
[attachmentid=1628062628]
De sus in jos:
Adi Soyadi = Nume si Prenume;
Pasaportul se intelege la ce se refera;
Arac Plakasi = Numarul de inmatriculare al vehiculului
Ruhsat No = Numarul permisului de conducere;
Arac Sinifi = Clasa vehicului pe care ti-o spune turcul de la ghiseu
La numarul permisului am avut niste probleme de intelegere care s-au rezolvat rapid pentru ca turcul de la ghiseu a scos telefonul, apoi Google Translate. Frumos din parte lui.
Chitanta de 50 de lire (20 cardul si 30 credit):
[attachmentid=1628062629]
Pe chitanta trebuie sa apara numele, nr. vehicului si seria pasaportului (sters cu rosu in poza).
De asemnea, trebuie sa apara seria cardului (deasupra sagetii rosii).
Cam asa arata cardul, un platic simplu, similar cu cel primit in RO la farmacie.
[attachmentid=1628062630] [attachmentid=1628062632]
25 May 2017, 15:28:----------------------------------------------------
Cateva vorbe despre cardul HGS.
Inainte de toate, trebuie precizat faptul ca in cazul meu a fost un card pentru motocicleta si nu unul pentru masina.
Asadar.
Inainte de a pleca de acasa am intrat pe site-ul postei turcesti si am cautat un oficiu postal care sa fie cat mai aproape de drumul nostru.
Asta este site-ul iar lista oficiilor apare la "
Nearest Branch":
http://en.ptt.gov.tr/ptten#portalSite-ul este foarte bine facut, oficiile postare sunt postate exact acolo unde sunt, nu sunt puse la oha.
Cel mai convenabil oficiu postal pentru noi (la drumul principal si cu posibilitate de parcare) a fost cel din Saray. Se vede mai bine pe harta de mai jos.
[attachmentid=1628062626]
In oficiul postal exista le vedere formularul special pentru cardul HGS care arata cam asa.
[attachmentid=1628062625]
Pare un fel de contract iar datele calatorului se completeaza pe spate.
[attachmentid=1628062628]
De sus in jos:
Adi Soyadi = Nume si Prenume;
Pasaportul se intelege la ce se refera;
Arac Plakasi = Numarul de inmatriculare al vehiculului
Ruhsat No = Numarul permisului de conducere;
Arac Sinifi = Clasa vehicului pe care ti-o spune turcul de la ghiseu
La numarul permisului am avut niste probleme de intelegere care s-au rezolvat rapid pentru ca turcul de la ghiseu a scos telefonul, apoi Google Translate. Frumos din parte lui.
Chitanta de 50 de lire (20 cardul si 30 credit):
[attachmentid=1628062629]
Pe chitanta trebuie sa apara numele, nr. vehicului si seria pasaportului (sters cu rosu in poza).
De asemnea, trebuie sa apara seria cardului (deasupra sagetii rosii).
Cam asa arata cardul, un platic simplu, similar cu cel primit in RO la farmacie.
[attachmentid=1628062630] [attachmentid=1628062632]
25 May 2017, 16:48:Ultima postare s-a dublat, rog un moderator sa stearga dublura.
Intrarea in zona taxabila a autostrazii de face pe sub un cadru metalic imens pe care sunt amplasate o gramda de camere care filmeaza din toate unghiurile.
Iesirea se face pe la portile HGS (mai sunt si OGS) porti care sunt foarte bine semnalizate.
Am iesit din Turcia fara probleme, asadar mi-au luat turcii banii de pe cardul HGS.
Inutil sa mai spun ca acest sistem este (din cate stiu) cel mai modern si mai eficient din Europa in ceea ce priveste plata taxei de autostrada.