Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vreau sa-mi cumpar bicicleta.
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri > Coltul biciclistului
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92
C a t a l i n
Am impresia că se dezvoltă rapid piața bicicletelor furate... Prețuri bune, marfă de calitate...
Victoras2001
Jur ca n-as cumpara o bicicleta furata nici daca ar fi Cube de 100 000 000 si mi-ar da-o cu 5 000 000. Asta nu face decat sa incurajeze hotii, iar intr-o buna zi e posibil sa-ti cumperi (de la hoti) propria-ti bicicleta. Chiar m-am certat rau cu un prieten care vrea sa-si ia din targ. mad.gif
Nimeni nu-si vinde bicicleta adevarata in targ. Cine are o bicicleta d-asta, sigur are legaturi cu forunuri, are o gramada de prieteni ciclisti. Nu cred ca-i cazul sa stea cu ea-n targ.
kog
cam ai dreptate, se fura biciclete la greu. Eu o tin ascunsa si legata cand nu o folosesc ph34r.gif
C a t a l i n
De acord, n-am cumpărat și nici nu o voi face, însă cunosc clienți... Ziceam doar ca avertizare... Se fură, și hoții cunosc bine mărcile...
vis-a-vis
E lasa, ca se fura de la bogati si se da la saraci 04.gif
Andy_ACS
Respectele mele Victoras, eu recunosc ca nu as putea fi asa tare ca tine si desi nu e deloc OK as accepta o bicicleta buna si ieftina din targ, desi 99% as fi sigur de unde provine.

Aceeasi dilema o am si eu - ne grabim sa cumparam acum ca cica e iarna si sunt oarece reduceri, sau mai asteptam? Mai ales ca bicileta in mod normal se utilizeaza abia peste vreo 2 luni...

Bafta!
C a t a l i n
Haiduci moderni, ai?

-----------------------
În general cam orice bicicletă vândută azi are un carnet de întreținere, un certificat de garanție, manual de utilizare, pe lângă factură...

Dacă e în târg și are acte, e ok, dacă nu, apar ceva riscuri...
Liviu
De curiozitate ... Cataline ... eu la bicla mea care e cumparata pe bune, dar pe bucati, ce carnet i-as putea atasa ? Si daca te uiti din pod la ea zici .. DA .. e un Focus FatBoy .. desi numai cadrul e din ala (din pacate tongue.gif).
Serpico
Teoretic ai facturile sau bonurile de la componente. Si eu mi-am facut bicicleta din bucati si am bonuri sau facturi pentru toate componentele (inclusiv pentru spite si nipluri).
Liviu
Si tu vrei sa imi spui ca ai si pastrat facturile alea ? ...
Da, teoretic le am .. chiar am factura de la cadru si de la roti cred smile.gif ... dar e doar teoretic .. D-zeu stie pe unde or mai fi si alea.
Serpico
Cred ca le mai am pe toate. Cele de la componentele importante (cadru, furca, frane, transmisie) sigur le am.
C a t a l i n
QUOTE(Liviu @ 24 Jan 2010, 19:51)
De curiozitate ... Cataline ... eu la bicla mea care e cumparata pe bune, dar pe bucati, ce carnet i-as putea atasa ? Si daca te uiti din pod la ea zici .. DA .. e un Focus FatBoy .. desi numai cadrul e din ala (din pacate tongue.gif).
*



Având în vedere că factura e necesară acordării garanției, și la biclă, și la subansamble, de ce să nu le ai? Nu are nimeni pretenția de factură la un ventil, dar la un cadru e altceva...
Referitor la ce marcă / model este, depinde pe cine întrebi... Că dacă ne ghidăm doar după ce scrie pe cadru, nici a mea nu mai e First Bike, de când am dezlipit stickerele... Unde mai pui că se pot cumpăra stickere Cube...
Și chiar dacă aș pune cadru Cube, tot n-ar fi similară unui model vândut de Cube, până n-ar avea toate componentele acelui model...

Cred că totuși cadrul, ca și componentă de bază, având chiar și o serie, poate fi luat ca referință...
b76bgaarh
QUOTE(C a t a l i n @ 24 Jan 2010, 18:35)
Păi așa și Renault are echipă de F1, și cu toate astea mașinile sunt...
*




mult mai bine vandute decat handa... cel putin in europa
kog
QUOTE(Serpico @ 24 Jan 2010, 20:00)
inclusiv pentru spite si nipluri.
*



daca nu sunt spite DT poti sa arunci chitanta tongue.gif
Serpico
QUOTE(kog @ 24 Jan 2010, 20:49)
daca nu sunt spite DT poti sa arunci chitanta tongue.gif
*


DT Champion 2mm
Victoras2001
QUOTE(Andy_ACS @ 24 Jan 2010, 19:10)
Respectele mele Victoras, eu recunosc ca nu as putea fi asa tare ca tine si desi nu e deloc OK as accepta o bicicleta buna si ieftina din targ, desi 99% as fi sigur de unde provine.

Aceeasi dilema o am si eu - ne grabim sa cumparam acum ca cica e iarna si sunt oarece reduceri, sau mai asteptam? Mai ales ca bicileta in mod normal se utilizeaza abia peste vreo 2 luni...

Bafta!
*


Stai calm, ca nu-s eu mai catolic decat Papa. Poate unii vor zice ca-s prost, dar eu am superstitia ca nu-mi merge cu bunurile altuia. Ma calca masina, imi rup gatul, patesc eu ceva. Pune-te-n locul aluia caruia i-a fost furata bicicleta. Ti-ar placea sa-l intalnesti pe unu-n Herastrau si sa-i spui ca-i bicla ta, iar el sa-ti spuna "stiu frate, dar am dat bani pe ea, nu ti-am furat-o eu".
Cat ai sa economisesti daca iei una furata? Cateva milioane. Pai te imbogatesti cu banii astia? Iti deschizi afacere cu ei? O laie.
La mine-i simplu. Ori fur atat de mult incat sa am bani sa-mi cumpar libertatea, ori nu fur. Totul sau nimic. Gainariile nu ma pasioneaza.

In ceea ce priveste dilema "cand imi cumpar bicicleta", am luat urmatoarea decizie. Nu pun botu' la vanzatorii care ma tot ameninta ca ba se scumpeste cauciucul, ba de saptamana viitoare vin mai scumpe, ba acum e sezon de reduceri, iar din primavara sunt la alt pret. Si stii de ce? Am cam fost prin 6-7 magazine. Nu intra nici dracu-n ele. Io, atata timp cat am stat in ele, am fost singurul client. Vanzatorii nu stiau ce sa mai faca sa ma convinga s-o cumpar. Sunt deja o caruta de magazine, iar clienti oha. Pai tu vrei sa-mi spui ca ei, care nu vand o bicicleta de trei luni, o sa le scumpeasca in aprilie? Pai daca acum nu cumpara nici dracu' o toacla de 20mil, o s-o cumpere cand o s-o faca astia 25? laugh.gif
Am ianuarie, februarie si martie la dispozitie. Adica timp suficient sa ma hotarasc pe un model de bicicleta si pe suma pe care vreu s-o cheltui cu ea. In mod normal, as putea pune lejer 10 mil/luna deoparte, dar nu-s inca hotarat ca o bicicleta merita 30 de milioane.

LE. Tinand cont de faptul ca nu vand in perioada asta, io-s curios cat o vor mai tine cu preturile sus. Ca sa nu mai spun ca-s cam multe magazine pentru ce cerere exista in momentul de fata. Ia gandeste-te ca aia platesc chirie, lumina, caldura, gunoi, angajati, poate si unii furnizori... Din ce, daca stau cu preturile sus si nu vand?
Si inca o chestie. Am remarcat ca s-au chitit fiecare pe cate o marca doua. Unu' vinde Merida si orbea, altul numai Giant, altul numai Cube, unu' numai Focus...
Hiiim. Io as vinde din fiecare. Pe genul ca in chioscul din fata blocului trebuie sa ai vreo 7-8 feluri de ulei. De la cel mai ieftin si slab calitativ, la cel mai scum si bun. Fiecare vrea altceva. Nu ca te-ar aranja un magazin imens in care sa gasesti toate marcile? Te duci dimineata si pleci seara de acolo. Iti fac aia cafea, iti dau apa si placinte si-ti dau posibilitatea sa testezi tot ce vrei. Plus un agarici care sa se tina dupa tine si sa-ti raspunda la orice intrebare. Asa vad io lucrurile.
dr_mKe
30 mil ? radmasa.gif In banii astia abia poti spune ca ti-ai luat un bike bunicel. Un angrenaj de fata bun costa aproape 5 mil, o furca buna undeva spre 10, o janta buna cam 1.5, un set de butuci de pe la 3 mil in sus, de restul mai vorbim ?
La 30 mil iti iei un bike ale carui piese luate separat costa mai mult.
Desigur, ca sa-l freci prin oras cat te-o tine pasiunea asta, nu merita wink.gif
C a t a l i n
Nu prea contează ce îți iei acum... Cu siguranță însă, când vei dori să cumperi a 2-a bicicletă, vei știi exact ce îți trebuie, ce merită, și vei face o alegere mult mai bună... smile.gif
Victoras2001
Mda. O masina buna costa de la 50 000 € in sus. Cu toate astea majoritatea are masini de pana-n 15 000.
30 de mil pentru o bicicleta, deja e un pret foarte mare. Nu comentez cam ce inseamna 100 000 000 pentru aceeasi bicicleta. Fiecare cu damblaua lui. Numai ca pana acum am mers cu pegasu' si cu sputniku', iar acum imi pica greu daca ma sui pe una de 18 mil max. Imi trebuie una de la 40 000 000 in sus, ca altfel n-am bicicleta.
Si inca ceva. Si daca as fura banii, tot n-as da mai mult de 18-20 mil pe o bicicleta. Si asa mi se pare enorm.

LE. Cataline, tu crezi ca daca-mi iau bicicleta la 36 de ani o mai schimb vreodata? radmasa.gif
C a t a l i n
Ai un exemplu de aproximativ aceeași etate în acest topic... smile.gif

-----------------------------------------------------------------------
Eu zic să nu te arunci la 30 milioane direct... Ia ceva "eftin", și apoi vezi ce îți trebuie...

De exemplu, dacă mă uit doar pe net pot zice că vreau neapărat frâne hidraulice pe disc, că na, sunt cele mai scumpe, rezistă la frânări îndelungate, etc... Asta judecând prin prisma că îmi place să cobor de pe munte... Dar, pentru utilizarea în plimbări, prin parc, SUNT NAȘPA! Sunt foarte brutale, nu ai deloc control, exact ca frâna de reno, să aibă și arhi ce comenta... Plus că nu ai nevoie de așa ceva, niște frâne în V fiind arhisuficiente...
La fel, pe munte sunt necesare 50 de viteze, dar asta înseamnă lanț mai subțire, mai fragil, care se uzează mai repede... În oraș eu folosesc o singură foaie și 2 pinioane... Restul e balast...

Cel mai bine dar și cel mai scump e să faci ce ai nevoie din bucăți... Doar că e destul de greu să știi de la început ce ai nevoie...
Victoras2001
Stii ce-mi doresc eu? Sa ajung sa traiesc si sa ma tina puterile sa reusesc sa handranesc o bicicleta de 20 mil. Haide ma, ce dracu? Sunt facute din caca? Sau io mai fac cu ea ce faceam cand aveam 16 ani? Merg dracu' la drum cu ea, evit gropile... tra la la.
b76bgaarh
da la decathlon ai fost.... am trecut pe la ei si se laudau cu super reduceri...nu am stat sa le analizez....

daca doriti utilizare in oras/bucuresti...de va trebuie nspe viteze????
Victoras2001
Am fost. Numai ca au o marca ciudata si n-am idee ce-i cu ea. Aaaa. Mai au una electrica, sau asa ceva. Incearca s-o ridici de jos c-o singura mana. laugh.gif

Imi trebuie viteze, ca vreau sa ma sui in fiecare zi in Dealul Mitropoliei, sa nu creada domnul doctor ca numai ei au dealuri si munti. radmasa.gif
Andy_ACS
QUOTE(C a t a l i n @ 24 Jan 2010, 21:32)
Nu prea contează ce îți iei acum... Cu siguranță însă, când vei dori să cumperi a 2-a bicicletă, vei știi exact ce îți trebuie, ce merită, și vei face o alegere mult mai bună... smile.gif
*



Noi astia mai rupti de fenomen si nestiutori incercam sa ne dam bine pe langa cei care si-au luat deja prima bicicleta se ne aleaga si noua una buna... din prima smile.gif
b76bgaarh
si nu poti urca cu o singura viteza...una medie....

se vede ca nu teai lasat de mult timp de fumat.... 10561582.gif
C a t a l i n
QUOTE(Andy_ACS @ 24 Jan 2010, 21:54)
Noi astia mai rupti de fenomen si nestiutori incercam sa ne dam bine pe langa cei care si-au luat deja prima bicicleta se ne aleaga si noua una buna... din prima smile.gif
*



Eu încă tatonez, n-am făcut pasul spre a 2-a decât în domeniul auto... blush.gif
vis-a-vis
Cu 10 milioane iti faci o bicicleta buna de oras cu piese SH de pe ciclism.ro. Trebuie doar sa ai idee de compatibilitati.
Victoras2001
Stiu. Dar parca as vrea ceva nou. Asa a fost si cu masina. De 7650 € imi luam multe sh-uri. Da mi-am luat logan, ca nu se mai basise nimeni in el. Sau cel mult vreun puturos prin fabrica. laugh.gif
vis-a-vis
Bani aruncati, parerea mea...
b76bgaarh
victoras...nu asta e marca din decathlon?

http://store.btwin.com/home.html

apropo o bicicleta chopper...a incercat careva?
Victoras2001
Ai si tu dreptatea ta. Te apuci tu sa-mi cauti piese compatibile? biggrin.gif

Da, aia e marca. Poate ne lumineaza domnii astia amabili ce-i cu ea, ca de scumpa-i scumpa.
vis-a-vis
Vreau totusi sa ramanem amici. De ce sa ne certam de la bani? tongue.gif
Victoras2001
laugh.gif
Pai poti considera ca-s bani aruncati, cand unu' care se pricepe isi cumpara una noua. Dar eu, cum dracu sa ma apuc sa aleg de pe forumul ala piese?
Daca eram acum 20 de ani, iti faceam 5 sputnikuri legat la ochi. Visam piesele alea dupa cate ori am reparat-o. Da acum nu mai e cazu'. wink.gif
vis-a-vis
Putem face front comun si sa-ti cautam piese acolo. Sunt destui care se pricep si-si pot da cu parerea. Daca te risti s-ar putea ori sa plangi dupa bani, ori sa te alegi c-o bicla buna. Pleci de la un cadru bun si apoi astepti piese la pret decent... Mai ai sansa sa iei la pachet piese pentru cadrul respectiv. Vezi ca Muttley a tot trambitat pe aici ca e un nene la Iasi care iti poate face o bicla din piese SH fix cum vrei si la pret convenabil...
Victoras2001
Atata timp cat piesele sunt bune, nu vad de ce n-as face-o. Problema e ca pe langa numele piesei, iti trebuie si ochi ca sa-ti dai seama de uzura ei. Cine dracu' crezi tu ca sta cu CTC-ul pe piesele mele? Mai degraba una cum ziceai, cu ala al lui Muttley.
LuluMOB
Nenea e de fapt din Piatra si intr-adevar iti poti lua o bicicleta buna de la el la un pret avantajos.
vis-a-vis
Ma scuzati 04.gif
Muttley
Si n-o face din bucati, ce dracu'.
Markos
QUOTE(C a t a l i n @ 24 Jan 2010, 20:20)
Cred că totuși cadrul, ca și componentă de bază, având chiar și o serie, poate fi luat ca referință...

Si eu zic la fel. Victorase, uite ma cadru pentru tine.

user posted image
Liviu
QUOTE(C a t a l i n @ 24 Jan 2010, 21:38)
... De exemplu, dacă mă uit doar pe net pot zice că vreau neapărat frâne hidraulice pe disc, că na, sunt cele mai scumpe, rezistă la frânări îndelungate, etc... Asta judecând prin prisma că îmi place să cobor de pe munte... Dar, pentru utilizarea în plimbări, prin parc, SUNT NAȘPA! Sunt foarte brutale, nu ai deloc control, exact ca frâna de reno, să aibă și arhi ce comenta... Plus că nu ai nevoie de așa ceva, niște frâne în V fiind arhisuficiente..
*



Eu am avut V-brake-uri si am trecut la discuri .. si pot sa trag concluzii de exploatare de al ambele.
Pe scurt:

Vbrake-urile sunt foarte ieftine, se manevreaza si regleaza usor dar le lipseste progresivitatea in franare. De mentionat ca sunt si foarte usoare.
Discuri mecanice - sunt foarte rezistente, permit franare progresiva usor controlabila dar se manevreaza o idee mai greu decat V-urile .. si-s mai scumpe.
Discuri hidraulice: toate super la ele dar pretul le face prohibitive pentru multi.

Eu am decis sa imi pun cele mai scumpe/bune frane pe disc mecanice .. Avid BB7 - cca 240 ron un set (deci te duci spre 500 ron fata/spate cu tot cu accesorii).
Asta ca idee despre partea de franare.
Victoras2001
QUOTE(vis-a-vis @ 24 Jan 2010, 22:43)

Toate ca toate, da din ziua aia n-a mai ziz omu' nimic de biciclete. O mai trai?
Muttley
Cine sa traiasca ma, io??? frustrat.gif
nh1980ro
QUOTE(C a t a l i n @ 24 Jan 2010, 22:38)
Dar, pentru utilizarea în plimbări, prin parc, SUNT NAȘPA! Sunt foarte brutale, nu ai deloc control, exact ca frâna de reno, să aibă și arhi ce comenta... Plus că nu ai nevoie de așa ceva, niște frâne în V fiind arhisuficiente...



Eu am si Reno (ce-o fi fost in capul meu!) si frane V-brake reglate cu o cursa foarte mica. wink.gif Daca nu esti brutal cu pedala sau maneta e ok.
Dar daca te apuci sa conduci cu bocanci si manusi fara degete....dai cu fat(z)a in airbag..smile.gif

Si revenind. Ideea e sa-ti cumperi tu o bicicleta, ca sa poti pleca de la ceva. Experienta fiecaruia e diferita.
De exemplu intr-un fel ti se pare daca franezi cu V-brake si ai 120Kg si altfel daca ai 80Kg. (banuiesc ce-i drept, ca n-am mers pe bicla la 120Kg biggrin.gif)
dr_mKe
V-brake este o frana perimetrica, parghia este mult mai mare decat la disc. Rezistenta la oboseala este mult mai mare la V-brake, insa are si dezavantaje: uzura masiva pe ploaie, noroi, nu mai prinde deloc pe zapada, se blocheaza cu noroi, are dozabilitate mai redusa decat o frana pe disc high end.
La 120 kg esti mai in siguranta cu V-brakes decat cu discuri. Eu am mers si la 130 kg pe bike, iar unde amicii mergeau cu 60 pe coborare, eu ori o luam inainte ori tineam frana mai tot timpul ca sa raman in ritmul lor.
Conteaza extrem de mult calitatea sistemului si intretinerea lui: rigiditatea manetelor, calitatea cablurilor si camasilor, calitatea sabotilor de frana, reglajul corect al acestora, rigiditatea monturii in cadru / furca, latimea jantelor in raport cu latimea cadrului si tipul v-brake-ului.
La 120 kg cu v-brake, fara sa ma ridic din sa se ridica roata din spate in aer wink.gif

Un sistem sanatos de V-brakes este mai fiabil si sigur decat un disc cu etrier mecanic sau hidraulic din gamele inferioare, in special pentru cei cu "greutate". Evident in parc nu arati la fel de cool laugh.gif
Muttley
V-brake e FIX acelasi lucru cu franele vechi cu clesti. Doar ca s-a mutat parghia de la maneta la roata.
dr_mKe
LOL, asta crezi tu wink.gif In primul rand ca exista mai multe tipuri de frana pe janta, cele "clasice" de cursiera, A-brakes, hidraulicele pentru city bikes sau pentru trial . . .
Parghia este mult mai lunga si implicit forta mai mare pentru acelasi efort depus la maneta wink.gif
Singurul lucru ramas in comun este frictiunea sabot - janta.
C a t a l i n
Frânele hidraulice de care am zis sunt de pe o Cube Acid, deci nu sunt chiar orice... Maneta are o cursă foarte foarte scurtă, și nu prea pot fi dozate corect, iar pe o coborâre ultimul lucru dorit e să blochezi o roată, mai ales cea față...

Și mai au un dezavantaj: spre deosebire de V-brake, solicită foarte mult spițele pe frânare... Pe o roată de firmă nu-i problemă, dar pe ceva ieftin e cam riscant...

Pentru oraș mi se par mai rentabile V-brake. Pentru downhill însă discurile cu acționare hidraulică sunt cam cele mai eficiente...
LuluMOB
QUOTE(Victoras2001 @ 24 Jan 2010, 23:25)
Toate ca toate, da din ziua aia n-a mai ziz omu' nimic de biciclete. O mai trai?
*


Astă toamnă trăia... a, și poate e pe aici, are un Megane tongue.gif .


25 Jan 2010, 08:20:
Am zis mai sus, Piatra Neamț.
Liviu
QUOTE(C a t a l i n @ 25 Jan 2010, 07:19)
Și mai au un dezavantaj: spre deosebire de V-brake, solicită foarte mult spițele pe frânare... Pe o roată de firmă nu-i problemă, dar pe ceva ieftin e cam riscant...
*



Asta nu am inteles-o niciodata .. nu forbim de aceleasi forte care actioneaza per ansamblu asupra aceluiasi complex mecanic ?

Cand franezi cu vbrake, practic incetinesti roata folosindu-te de janta .. deci majoritatea inertiei mecanice (energiei cinetice) a sistemului se va transmite spre sabotii de frana prin ... spite/furca. Practic, bicicleta tinde sa isi pastreze directia de deplasare dar tu ii tii jantele pe loc.

Cand franezi cu discuri, forta de franare actioneaza asupra butucilor .. deci practic, energia sistemului se transmite catre discuri prin acelasi ansamblu de mai sus, doar ca stresul pe care il resimt spitele va avea un vector de aplicare exact opus fata de vbrake-uri .. atat ... dar ca modul va avea aceeasi valoare.

Nu prea stiu eu sa explic fenomenele fizice dar sper sa ma fi facut inteles cu treaba asta.

Practic lucrul mecanic efectuat de ambele tipuri de frana este la fel (caci se presupune ca opresti aceeasi masa care se misca cu aceeasi viteza in ambele cazuri). Diferenta de stres mecanic apare la suprafata de contact a elementelor de franare ... aetfel vbrake-urile vor necesita o forta de apasare mai mica dar se for freca de janta pe o distanta mult mai mare comparativ cu discurile care necesita o forta mult mai mare aplicata pe placutele de frana dar distanta pe care placutele se freaca cu discul este muult mai mica ... La sfarsit, energia cinetica transformata in caldura va fi la fel de mare.

Sunt destule cazuri de coborare de pe un munte gen transfagarasan (nu downhill, ci coborare pe sosea) in care au explodat rotile din cauza ca s-au incins jantele de la franarea prelungita ... eu nu vreau sa risc asa ceva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.