Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vreau sa-mi cumpar bicicleta.
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri > Coltul biciclistului
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92
Altis
Tu ca tu, dar eu alalta-ieri ca mergeam pe strada si am alunecat pe o pata de ulei... Eu am sarit in labe si n-am patit nimic. Da bicicleta, s-a gandit ea sa se opreasca in lampa si aripa unuia cu un ford fiesta care statea saracul in masina, parcat. Am cotizat si mi-am cerut scuze:|
vis-a-vis
Care te bagi la ceva marfa? radmasa.gif

user posted image
koldun
Ce e si cu tehnologia asta... Seile alea de mai sus, au si ajutaj pentru vanturi! huh.gif
VladG
Pai cea mai scumpa are o mica flacara de veghe si cand dai vantul actioneaza ca un NOS. Trebuie doar sa te tii bine de coarne...

Lampa aia prajeste si tantari?
GoGu
Am stat eu la umbra semnului user posted image si m-am intrebat: Cum pot pune un pinion cu mai mult de 28 de dinti? Trebuie schimbat tot grupul sau se pot pune pinioane "varsate" tongue.gif ?
Trebuie umblat la lant sau se descurca actualul (cu grup de 7 pinioane)?

Si inca o intrebare: la coborari mai bazate mi-e frica sa las bicicleta "pe liber", ca iau viteza prea mare si mi-e frica, sunt cu cas la gura si n-am chef sa ma vad la stirile de la ora 5 blush.gif Asa ca franez destul de mult la vale. Exista vreo tehnica speciala? Mai mult pe fata sau pe spate? Eu le tin "la jumatate" pe amandoua sau alternez franarea fata-spate cate 1-2 secunde. Sper sa nu dau foc la saboti radmasa.gif
kog
pai daca ai butuc pe caseta poti sa inlocuiesti foaia mare, adica am vazut la magazin si varsate.
Marty
QUOTE(GoGu @ 9 Jun 2009, 00:10)
Si inca o intrebare: la coborari mai bazate mi-e frica sa las bicicleta "pe liber", ca iau viteza prea mare si mi-e frica, sunt cu cas la gura si n-am chef sa ma vad la stirile de la ora 5  blush.gif Asa ca franez destul de mult la vale. Exista vreo tehnica speciala?
*

Tehnica speciala e urmatoarea: scoti lantu' de pe foi si pinioane si-l prinzi astfel incit sa nu care cumva sa se-ncurce prin partile-n miscare, desfaci cablurile de la frinele din dotare, stingi toate luminile de pe bicicleta, te dezbraci in plua guala (pastrezi sosetele si pantofii), iti legi vesta reflectorizanta regulamentar de git, iti legi bine un casetofon Stereo Spatial in spate, te pozitionezi in capu' pantei si-ti dai drumu' la vale dupa ce dai volumu' la maxim si apesi butonu' PLAY avind grija sa ai in casetofon o caseta cu melodia asta


Vorba astora: "always faster without braking" wink.gif
GoGu
radmasa.gif ...ce imagine!
Si care e scopu' manevrei? Sa rada cu mai multi dinti la mine pinionul cel mare?
Sau casetofonul Spatial (pffffffff) impreuna cu plua-n vant produc o franare aerodinamica suficienta?
Marty
Nu ma, sa stie lumea cine-i regele trotuarului si stapinu' vitezei.
nh1980ro
QUOTE(GoGu @ 9 Jun 2009, 10:05)
radmasa.gif ...ce imagine!
Si care e scopu' manevrei? Sa rada cu mai multi dinti la mine pinionul cel mare?
Sau casetofonul Spatial (pffffffff) impreuna cu plua-n vant produc o franare aerodinamica suficienta?


Pentru franare eficienta cred ca mai ai nevoie si de o parasuta prinsa de plua.. wink.gif
koldun
Saracu'... Vai de plua lui! happy.gif
JORJ
Dragi colegi de suferinte. Desi initiativa mea declarata a fost de a ii lua nefestei o bicicleta noua dar chinezeasca, ca multi dintre noi am preferat pana al urma o marfa romaneasca, second-hand.

Am reusit sa cumpar un Pegas pliabil (modelul "Practic"). Bicileta arata destul de bine. Vopseaua originala este matuita si zgariata pe alocuri, insa din fericire partile cromate nu par sa aiba cusururi visibile, si asta e perfect. Nu e vorba de costul pe bicileta cat de nostalgia de a avea din nou o bicicleta care imi trezeste "amintiri din copilarie".

Cum nu prea am eu timp nici sa mor iata-ma totusi implicat in ceva munca de restaurare (pentru asta sigur o sa imi rup din timp).

O parte din lucrurile mai simple le-am cam rezolvat eu deja, cum ar fi:
- frana de mana fata de tip cleste (erau doar clestii asa ca am pus saboti si suruburile aferente cu gaura de prins cablul cu putina improvizatie, cablul si maner de frana);
- sa noua;
- mansoane noi la ghidon;
- claxon nou;
- far nou (cu krypton si 3 leduri - carrefour style - din pacate ledurile sunt rosii - as fi preferat albe, dar cat timp merge becul, e ok);
- o oglinda haioasa; nu prea pot vedea mai nimic in ea da ie cool, asa ca ramane sa o mai stramb io cumva smile.gif
- wd40 cat cuprinde pe lant si pinion.
- desfacut verificat si uns rulmentii si alte fieratanii din butuci.

Ce urmeaza pentru restaurare completa:
- schimbare bile cilindrice la butucul spate pentru ca daca fortez pedala aluneca;
- schimbare rulmenti la butucul (angrenajul) de la pedale pentru ca are un oarecare joc ;
- revopsire cadru - rosu ca focu;

- o upgradare a biclei ar mai putea consta in adaptarea unui sistem de schimbator de viteze;

- neaparat de gasit sa din aceea lunga, banana si de montat pe ea.

Acestea fiind spuse, postul nu e de tipul "nu vrea nimic, doar ma laud". Ba dimpotriva, va scriu cu rugamintea de a imi da unele sfaturi legate de:

- unde gasesc eu bile cilindrice de la butucul spate de Pegas, si in general pe unde as gasi bilute si rulmenti compatibili cu asa un dinozaur de bicicleta, ca sa fie acolo de rezerva in caz de urgenta.

- hartie abraziva gasesc pe la piata, dar de unde imi recomandati sa cumpar un spray cu vopsea rosie pentru cadru (orice sfat legat de locul de unde as putea cumpara, tipul de spray si cantitatea, ar fi binevenite)

- de unde as putea cumpara un butuc cu schimbator care sa incapa acolo sau un butuc cu pinioane si un schimbator clasic usor de montat, care sa nu necesite adaptari la cadru, sau sa trebuiasca adaptari minime usor de facut.

- unde as putea gasi o sa din aceea banana, care erau montate pe pegasurile kent, impreuna cu bara din spate care se prinde la butuc.


Va multumesc!
driverx
Ai cumparat o bicicleta veche, ai mai luat piese cat pentru juma' de bicicleta, vrei sa te pui pe adaptari nasoale (schimbatorul va arata nasol si va fi foarte jos, am vazut Practic cu schimbator). Deci zici ca nu ai timp??
JORJ
pentru asta gasesc ... putin cate putin .... este prea reconfortanta si imbietoare o astfel de preocupare ca sa nu gasesc timp din cand in cand macar;

am vrut o bicicleta veche; o sa bag ceva bani in ea, in limite rezonabile, dar imi place ideea de a reinvia o bicicleta care imi trezeste amintiri calde;

intr-un an sper sa fie restaurarea completa;
intre timp ea e deja functionala smile.gif

fi-miu are o blica cu roti de 14 toli si cu schimbator;
schimbatorul este cam jos dar merge fara probleme si nici nu arata foarte aiurea;

sa vad ce se poate adapta si pe asta (nu stiu daca merita, daca se gasesc sau cat ar costa niste OZN-uri de nexus sau coaster:)

cred si sper ca infomatiile pe care le veti posta vor fi de interes pentru mai multi dintre noi.
Liviu
Daca scapa frana spate imi pare rau sa iti dau o veste proasta dar nici mama bilelor cilindrice nu rezolva problema. Tie iti trebuie ori butuc nou ori cei 2 semicilindri de frana (am uitat termenul tehnic). Am avut si eu un pegas si era uzat butucul pe interior, astfel ca cei doi semicilindri nu mai faceau priza pe butuc nici cu bile noi ... a trebuit sa schimb butucul si gata .... frana cat cuprinde.
vis-a-vis
Cred ca gasesti coroane cu bile prin piata pe la Obor. Sa d-aia cu sisibar poate doar in targ la Vitan, duminica. Insa nu vad cum vei putea s-o prinzi pe Practic. Are doar trei pozitii si toate cam incomode. Deasemenea Ghidonul fiind scurt, consoarta va trebui sa stea destul de aplecata si undeva pe varful selei.

Eu asa face asa. Cautat pe ciclism sau duminica in targ, butuc cu prindere pt mai multe pinioane. Eventual o janta dubla pe spate si facuta o roata noua de 20" parca.
Schimbator de pinioane, iar la angrenaj, schimbat cu unul pe rulmenti si alt angrenaj, chiar c-o foaie.

Pentru vopsire, trebuie curatata vopseaua, pana la metal, daca se poate (exista un soi de decapant, am uitat numele dar mi-amintesc eu), apoi dai cu un grund si apoi vopsea. Merg si alea la spray.

Cand ma gandesc ca mi-am inceput cariera de biciclist pe un Pegas Practic wub.gif
driverx
Corect. Dar daca tot vrea sa treaca la schibator de viteza oricum va trebui sa puna alt tip de butuc. Sau ar fi sanatos biggrin.gif
JORJ
QUOTE(Liviu @ 29 Jun 2009, 13:32)
Daca scapa frana ...
*



Frana tine, daca fortez tare aluneca la pedalare normala;

O sa incerc mai intai cu bile noi. In principiu insa as schimba cu un butuc compatibil.

QUOTE(vis-a-vis @ 29 Jun 2009, 13:34)
Cred ca gasesti coroane cu bile prin piata pe la Obor. Sa d-aia cu sisibar poate doar in targ la Vitan, duminica. ..
*



Merci, o sa caut.


QUOTE(vis-a-vis @ 29 Jun 2009, 13:34)

Insa nu vad cum vei putea s-o prinzi pe Practic. Are doar trei pozitii si toate cam incomode. Deasemenea Ghidonul fiind scurt, consoarta va trebui sa stea destul de aplecata si undeva pe varful selei....
*



Are o oarecare curbura si ghidonul asta. O sa vad in ce masura pot sa il trag inapoi. Daca nu e suficient caut ghidon de Kent.

QUOTE(vis-a-vis @ 29 Jun 2009, 13:34)

Eu asa face asa. Cautat pe ciclism sau duminica in targ, butuc cu prindere pt mai multe pinioane. Eventual o janta dubla pe spate si facuta o roata noua de 20" parca.
Schimbator de pinioane, iar la angrenaj, schimbat cu unul pe rulmenti si alt angrenaj, chiar c-o foaie....
*


Asta e si gandul meu de a face o roata noua de 20” cu butuc cu mai multe pinioane. Am indoieli insa cu privire la lungimea axului butucului (nu le-am masurat inca insa la b’twinul pe care il am e mai lung axul butucului); nu stiu care ar fi compatibil cu distanta furcii spate (sau cum se cheama) de la Pegas; trebuie gasita o solutie si pentru frana pe spate, ori in butuc ori adaptata o frana cu cablu; la fel nu imi dau seama cat de usor se poate adapta un deraior/schimbator clasic.

QUOTE(vis-a-vis @ 29 Jun 2009, 13:34)

Pentru vopsire, trebuie curatata vopseaua, pana la metal, daca se poate (exista un soi de decapant, am uitat numele dar mi-amintesc eu), apoi dai cu un grund si apoi vopsea. Merg si alea la spray….
*


Asta ramane de pigulit, eventual mai la iarna ca sa frec la ea agale. Prefer spray ca sa nu dau la pensula (nu cred ca ar iesi la fel de bine) si nici instalatie cu compresor nu am.

QUOTE(vis-a-vis @ 29 Jun 2009, 13:34)

Cand ma gandesc ca mi-am inceput cariera de biciclist pe un Pegas Practic wub.gif
*



Se mai gaseste cate una la mana a doua http://www.daciaclub.ro/style_images/dacia...icons/icon4.gif
vis-a-vis
Eu am umblat la Practicul meu si am indoit "bascula" pe spate, pana a intrat cauciuc d-ala gros de minimobra.
Un butuc cu surub mai lung intra fara probleme daca tragi putin de fierul ala mort.
Nu vreau sa te dezamagesc, dar ai facut o investitie proasta.
Puteai sa gasesti un cadru de dama mai din zilele noastre si sa pui piese bune pe el.
Practicul meu e la tara, dar il tin doar ca piesa de muzeu. Nu-si mai are rostul pe strazi, parerea mea.
driverx
Si eu am una in balcon. Imi este greu sa o arunc ca am prea multe mii de km de amintiri pe ea. happy.gif wub.gif Dar NU as mai folosi-o in ziua de azi sub nici o forma. Plangeam atunci dupa un schimbator, dapoi acuma. Nu mai vorbesc de greutatea cadrului, nu mai vorbesc de janta de 3 lei, etc.
vis-a-vis
nu crede.gif

user posted image
nh1980ro
Si pedalele unde-s?
Stefan
user posted image
Altis
Mamaie are 40 la "laba"? biggrin.gif
nh1980ro
Alea-s picioare de femeie?
pvd2010
QUOTE(nh1980ro @ 30 Jun 2009, 11:59)
Alea-s picioare de femeie?
*



DA! Îi zice Nikita.
Altis
Pai poate sunt antebratele balenei. Daca avea willy asemenea grosime la gambe, nu mai dadea marea pe afara cand sarea in apa!
JORJ
QUOTE(vis-a-vis @ 29 Jun 2009, 14:12)
... Nu vreau sa te dezamagesc, dar ai facut o investitie proasta.
Puteai sa gasesti un cadru de dama mai din zilele noastre si sa pui piese bune pe el.
Practicul meu e la tara, dar il tin doar ca piesa de muzeu. Nu-si mai are rostul pe strazi, parerea mea.
*



O sa vedeti voi cu un butuc cu viteze in el si cu frana la pedala ce rost va avea pe drumuri si prin parcuri noul vechi Pegas al meu .... Abia astept sa ma dau si eu cu el.

Sper sa gasesc un butuc cu 7 sau 8 viteze.

O sa ii pastrez jantele originale (pentru moment).
Muttley
Am inteles eu bine si vrei grup de pinioane pe butuc cu frana la pedala?
Probleme "posibile":
- NU exista un asemenea butuc;
- NU vei putea frana decat dand peste cap si rupand schimbatorul la prima tentativa(DOH!!!! ).

PS: am acasa 2 "pegasuri". De fapt sunt rusesti, in stare de functionare, ca deh, sunt cam indestructibile... Nu gasesc pe cineva sa mi le ia de pe cap, iar la gunoi mi-e lene sa le duc...
einstein1984
Butuc cu schimbator mai Muttley, cu schimbator planetar IN butuc si 1 singur pinion. Adica cum au KTM-urile de exemplu. Dar cred ca un butuc din ala costa cat o bicicleta mai amarata.
Adica unul din asta: [url=http://www.sheldonbrown.com/nexus-mech.html[url]
JORJ
Exact Einstein, Shimano nexus si mai sunt vreo doi producatori. Se gasesc mai greu dar cine cauta gaseste.

Evident ca luand in considerare preturile o sa am de fapt butuc cu pegas si nu pegas cu butuc, dar combinatia e perfecta.
Plus o sa ii pun sa din aia lunga gen lowride (din targ sau de undeva).

Abia astept 124.gif

QUOTE(Muttley @ 30 Jun 2009, 14:42)
Am inteles eu bine si vrei grup de pinioane pe butuc cu frana la pedala?
Probleme "posibile":
- NU exista un asemenea butuc;
- NU vei putea frana decat dand peste cap si rupand schimbatorul la prima tentativa(DOH!!!! ).

PS: am acasa 2 "pegasuri". De fapt sunt rusesti, in stare de functionare, ca deh, sunt cam indestructibile... Nu gasesc pe cineva sa mi le ia de pe cap, iar la gunoi mi-e lene sa le duc...
*




Exista, exista, uite unul dintre modele aici:

http://cycle.shimano-eu.com/publish/conten...___inter-3.html

Te scap eu de amandoua daca sunt fie Pegas kent (din alea cu sa lunga), fie Pegas Pliabile (Practic, Camping sau ce modele mai erau).
Muttley
Ultima oara cand stiam eu de astea erau cu max 3-4 viteze... blink.gif

Sunt pliabile, rusesti. Adica pe viata. Du-te-n Piatra Neamt, iti dau adresa si ia-ti-le din boxa tongue.gif
GoGu
Ti-as lua eu una dintre cicloante, serios... Cum fac, ma duc la usa si zic "doamna mama lui Muttley laugh.gif , o zis baietu' dvs ca-mi dati bicicleta sa ma trag oleaci, asa, cam pin'pi la Iesi" ? laugh.gif

PS: De ce n-ai zis mai devreme, ca am trecut acu' 2 saptamani prin Cheatra... sleep.gif

LE: vreun monitor nu ai pe acolo? unsure.gif
Muttley
Bicicletele alea-s cumparate de tata acu' vreo 25 de ani cred. De fapt sunt 3, doua d-astea mici tip pegas (una pt sor-mea, una pt mama) si un Sputnik semicursiera pentru el. Ii montase un scaun mic pe cadru si scarite pentru mine. In configuratia asta mergeam toti 4 in plimbare. Asta pana-n '88 cand s-a cumparat masina.

Dup-aia, prin '89, cand am crescut suficient in inaltime, am trecut eu pe biclele astea.
Aia a sor-mii e inactiva de peste 15 ani. Cealalta de vreo 6 ani, de cand nu mai e tata (mai mergea el cu ea).
Probabil cauciucurile si camerele-s coapte, in rest, mecanic sunt ok. O roata spate am impresia ca are un con spart in butuc daca-mi amintesc eu bine...

Chestia-i ca-s constient ca n-o sa mai mearga-n veci nimeni pe ele. Da' le-am mai pastrat, ca am copilarit pe fierataniile alea.
Am 2 montane, mai pastrez semicursiera. P-alea mici nu le-as da de pomana la tara, ca-ntr-o luna-doua sfarsesc aruncate in vreo gramada de balegar.
Daca-i careva interesat cu adevarat de ele, i le ofer, numa' sa-si ia angajamentu' solemn ca nu le arunca smile.gif


Am si monitoare, nush, s-o-ntreb pe d-na mama lu' matlei.
koldun
QUOTE(GoGu @ 30 Jun 2009, 15:25)
...
LE: vreun monitor nu ai pe acolo?  unsure.gif
*


Am io fo doua (15" acer & 17" Philips cu tub) da' is cam departe... sleep.gif
Muttley
Iera cu subinteles wink.gif
koldun
Aaaaa! Gata bre! happy.gif
vis-a-vis
QUOTE(Muttley @ 30 Jun 2009, 16:17)
Ultima oara cand stiam eu de astea erau cu max 3-4 viteze... blink.gif
*


Shimano Nexus cu 3, 7 sau 8 viteze http://bike.shimano.com/publish/content/gl...ts/0/nexus.html

Shimano Allfine cu 8 viteze http://cycle.shimano-eu.com/publish/conten...ike/alfine.html

SRAM i-motion cu 3, 5, 7 sau 9 viteze http://www.sram-imotion.com/us/html/navigation_us.html

Si cireasa de pe tort, Rohloff, chiar si cu 14 viteze http://www.rohloff.de/en/products/speedhub/index.html
GoGu
@Muttley: stiu si eu cum e cu lucrurile cu valoare sentimentala, am si eu prin boxa tot felul de chestii legate de diverse amintiri, chestii pe care nu-mi vine sa le arunc blush.gif

Bicicleta as lua-o pentru prietena mea, sa iesim la plimbare. Nosferatu calare needs a sidekick laugh.gif
Initial ziceam ca iau una sa fie buna atat pt. ea, cat si pt. fetita ei (care are 8 ani, da' zici ca are 10 wub.gif ), pana la urma am ajuns sa-i luam fetitei de ziua ei o bicicleta de 24", noua, Cross (bulgareasca, o idee peste DHS, echipata Revoshift, schimbatoare si pinioane Shimano d'alea eftinache) in care am ingropat 500 de lei blink.gif , desi gasisem SH-uri pt. copii mult mai bune si mai ieftine. Dar asta e, nu poti duce copilului o bicicleta evident veche si sa-i explici avantajele butucului cu caseta si a cadrului CrMo, ma indoiesc ca pricepe ceva...
Muttley
Daca Nosferatu are nevoie de tzoacla pentru his trusty sidekick, rostogoleste-te pana-n Cheatra si ti-oi da una.
Da' be aware... E veche, prafuita, GREA, are nevoie de cauciucuri si camere si de o revizie serioasa (gresaje si un con la butucul spate)!
Marty
Ba, Boii mei da semne de oboseala. Nu mai schimba foile decit cu greu si niciodata de la 1 la 3 si cam paraie din toate-ncheieturile. Tre' s-o duc la doftor sa mi-o regleze! Bebe pe la ce ora apare la munca?
Altis
Pe la 10 e acolo... Trebuie sa ii fac si eu o vizita...
vis-a-vis
Ce marfa-i cu bicla-n Bucale...
kog
da' voi ce faceti cu bicicletele alea blink.gif ? Io nu am mai mesterit la ea de vreo 2 ani, inafara de dat cu ulei pe lant si eventual o pana sau doua. E drept am inceput sa pierd piese pe drum biggrin.gif intr-o excursie prin "munti Zarandului" dar totusi sunt 2 ani. wink.gif
koldun
@vis
Nu te-ai lasat pana nu ti-ai pus si tu bunghi pe vehicul! happy.gif
vis-a-vis
017.gif
driverx
Buey

Nu puteai prinde si tu camera de cadru? Undeva cat mai in fata, cat mai jos posibil. Ca am ametit dracului....
vis-a-vis
Am prins-o la repezeala de furca, abia ieri am luat-o de la VladG.
Azi am prins-o de cadru, dar s-a interpus in fata un cablu de frana biggrin.gif
Muttley
Asta va place? (vizavi sa taca dry.gif )


Marty
Matli, ce ma, icoana din biblioteca? nedumerire.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.