Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vreau sa-mi cumpar bicicleta.
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri > Coltul biciclistului
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92
vis-a-vis
Daca-l "rastorn", logica-mi zice ca la franare, tot noroiul va fi impins catre centru si va salta pneul. La fel si la inaintare, pneul va "pluti" pe noroiul trimis de crampoane catre mijloc.
ccezar2004
I'm in love

http://www.cube.eu/en/fullsuspension/hpa-series/hanzz/
Muttley
Vizavi, e pus in conformitate cu indicatia sagetii. Daca desenul ala favorizeaza noroio-planarea numai aia de la Michelin or sti exact.
Eu tind sa cred ca nu.

Edit: bai, tu te-ai dilit? La inaintare, V-ul calca prima data cu varful, deci evacueaza noroiu-n lateral. Poate si asta a fost conditia principala, iar eventuala planare pe franare sa fie un neajuns prea mic.

Gata, ma duc sa ma plimb cu ea icon_mrgreen.gif
Andy_ACS
Sa readucem topicul in actualitate smile.gif
Vazand ca iarna se apropie am mai facut cateva iesiri zilele astea, la acre au mai participat cativa baieti tot cu MTB-uri, insa cu cauciucuri slick.
Eu am cauciucurile ei originale cu crampoane, de mers am mers 80% pe asfalt si 20% pe drum de tara, nu noroaie sau off road veritabil.
Din experienta voastra, daca as schimba si eu cauciucurile cu unele de asfalt cam cat (procentual) as castiga? Ce se castiga, merg mai repede, dau mai usor din pedale, rezist mai mult?
Acum am incercat sa ma tin dupa un tip la o mica evadare si am vazut ca pot mentine pe plat 26-28 km la ora, nu mai mult, si asta cu efort considerabil. In mod normal merg la ~20km/ora.
Probabil daca ma hotarasc sa imi iau cauciucuri o sa o fac la primavara, ca sezonul asta e aproape incheiat, insa am fost curios inca din timpul turei de acest aspect.

Merci!
vis-a-vis
Nu neaparat slickuri, ceva intermediar, de trekking. Cred ca Schwalbe Land Cruiser sunt ideale. Eu am mers mai mult pe asfalt si pe suprafete uscate. Chiar nu vad rostul cramponatelor. Uita-te sa aibe suprafata de contact (banda de pe mijloc) continua si baga presiune in ele. Sub 3 atmosfere eu nu le tin.
Andy_ACS
Da, ceva de genul ala mi-as dori, intermediare. Am vazut ca parca si Liviu le recomanda.
Legat de presiune - am bagat in ele calumea 3.5 pe spate si 3 pe fata (suporta max 4.5).
Dar dupa parerea ta, care esti mult mai experimentat si mai in tema, daca fac investitie in cauciucurile intermediare o sa fie sesizabila diferenta? Asa cu aproximatie e efecte benefie rezulta? Am zis ca mentin 26-28 cu astea la ~3 atm, cu alea o sa pot mentine 30 de ex? Sau o sa pedalez sesizabil mai usor?

Edit: Cred ca strict pentru asfalt asa ceva s-ar preta - usoare, inguste, suporta presiune mare: http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=2089
Sau astea, desi mai scumpe sunt putin mai late si merg pana la 4 atm: http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=2088

P.S. puteti explica ce insemana specificatiile alea de la cauciucuri? Presiunea, dimensiunile si greutatea sunt clare, dar notiuni ca : Puncture Protection, EPI (valoare 24), TPI (val 60), Durometru ( val 70a) imi sunt total necunoscute.
vis-a-vis
Pentru mine e greu de mentinut si 25, dar e chestie de suprafata portanta si greutate smile.gif
Insa ajung lejer la un 35 la ora si-l mentin vreun kilometru. Am un 45 la ora pe plat biggrin.gif
Daca mergi pe suprafata tare, merita si unul cat mai rotund. Conteaza mult presiunea... Sa fie maxima acceptata de pneu. Daca mergi pe drum unde trebuie sa scazi presiunea ca sa nu te hurducaie, nu se simte mare diferenta.
Am vazut ca la moda sunt cele cu crampoane mici in inaltime, gen Conti Race King... dar sunt cam scumpe si dupa parerea mea, cam subtiri.
steph
Evadare cu 26-28?

Sa vezi ce mers constant pana l-a Comana cu 30-35 mi-a dat Doc prin vara. biggrin.gif

Revenind la subiect, cand am pus slick-uri pe primul mtb mi-a crescut viteza medie cu 3-4 km/h.
Andy_ACS
Recunosc, nu sunt 'profesionist' ca voi, atata pot dpdv fizic si dpdv al bicicletei.
Oricum scopul principal este sa ma plimb, sa ma relaxez/destresez, sa socializez si sa vizitez.
O sa ma gandesc daca schimb sau nu pneurile, probabil la primavara daca ne mai tinem de ture mai lungi.

Alta chestie - Ma bate gandul sa imi iau si eu o dracie dinaia curatatoare de lant, daca nu e prea scumpa. L-am curatat cu carpa pana acum, am avut rabdare si a iesit bine, dar daca se gasesc scule mai bune la pret decent as fi interesat.
Astept o recomandare (de buget scazut) pentru asa ceva.
Cu solutia aia de curatare cum este, se schimba la fiecare curatare? E scumpa, cam cat costa o curatare de lant?

Bafta!
VladG
Am avut eu un curatator de lant, de la Point, la 60 lei. Face treaba buna, insa e musai sa-l cureti afara, ca mai scapa lichid pe jos.
Lichidul nu e prea ieftin, am avut 500 ml de la Park Tool, pe care am dat 40 lei. Ajunge pentru vreo 8-10 curatari. Se arunca dupa fiecare curatare.
De cand mi-am luat lant cu Power Link, am renuntat la curatator. Parca iese mai bine bagat intr-o sticla de plastic, cu gura larga, si cu o ceasca de motorina turnata peste el.
Il las sa se moaie si apoi il fac un "shake". Sters la final cu carpa, iese ca nou.
vis-a-vis
QUOTE(Andy_ACS @ 10 Oct 2010, 23:03)
Edit: Cred ca strict pentru asfalt asa ceva s-ar preta - usoare, inguste, suporta presiune mare: http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=2089
Sau astea, desi mai scumpe sunt putin mai late si merg pana la 4 atm: http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=2088

P.S. puteti explica ce insemana specificatiile alea de la cauciucuri? Presiunea, dimensiunile si greutatea sunt clare, dar notiuni ca :  Puncture Protection, EPI (valoare 24), TPI (val 60), Durometru ( val 70a) imi sunt total necunoscute.
*


Eu am mers cu Schwalbe Road Cruiser vreo 2 ani, varianta pe 28". Sunt cam moi si subtiri, predispuse la pene. Insa per total, la banii aia am luat niste gume polivalente. Am mers chiar si iarna pe gheata si zapada, cu presiune mica in ele (1.3 pe fata si 1.7 pe spate parca). Doar fata fugea usor. Pe asfalt sunt belea, 70 la vale pe la Campina, 40-50 in curbe.
Specificatiile de pe playbike nu-s corecte. http://www.schwalbe.com/gbl/en/produkte/to...ikel=200&info=1
Mi-am luat si unul de 26" cu flancuri crem, dar arata naspa pe bicicleta si l-am schimbat cu unul mai lat, de 2.35. Ti-l dau la juma' de pret biggrin.gif

Despre EPI si TPI, zic astia aici, se pare ca e "densitatea" texturii.
http://www.schwalbe.com/gbl/en/produkte/to...ikel=200&info=1

Puncture protection inseamna ca anvelopa are o suprafata antipana, de obicei pe calea de rulare. Din experienta iti zic ca penele le poti face si pe lateral. Eu mi-am pus pe spate un Schwalbe Crazy Bob, cu pereti dublii si protectie anti "snake bite", adica la piscarea camerei cu janta pe la borduri. Prefer sa car un cauciuc mai gros dupa mine, decat sa fac pene biggrin.gif

QUOTE(VladG @ 11 Oct 2010, 11:04)
Parca iese mai bine bagat intr-o sticla de plastic, cu gura larga, si cu o ceasca de motorina turnata peste el.
Il las sa se moaie si apoi il fac un "shake". Sters la final cu carpa, iese ca nou.
*


up.gif
Serpico
Daca n-ar fi fost asa de scumpe, eu mi-as fi luat Schwalbe Marathon Supreme.
laur
QUOTE(Muttley @ 26 Sep 2010, 10:19)
Pai toate sunt directionale. Mai putin cele de pe Dehashesuri si Farstbaicuri.
Iar cele cu front si rear sunt cele de compromis, in mod normal sunt pneuri dedicate fata si dedicate spate, cu o singura sageata marcata pe fiecare.
Brb cu exemplu  blush.gif
*


Culmea e ca pe DHS am pneuri dedicate pt fata si pt spate. Pe Univega am acelasi cauciucuri pe fata si pe spate, identice.
Care-i treaba cu front si rear??? Asta nu arata directia in care tre sa se invirta????
Serpico
Nu ai vazut explicatia mea (cu semnificatia marcajelor Front si Rear de pe anvelope) sau nu ai inteles-o?
vis-a-vis
E un ratacit... biggrin.gif
andreig1982
nu fii rautacios tongue.gif
laur
Mda, se pare ca m-am ratacit....de cind am luat bicla ma tot chinuiam sa ajung la un service, sa-mi intoarca cauciucul de pe spate; chiar ma miram ca-s nemtii asa idioti sa-l monteze invers !
Acu m-am prins de cum zace treaba.

QUOTE(Serpico @ 25 Sep 2010, 23:53)
Deoarece spui ca ambele roti sunt la fel si mai spui ca vrei sa "le schimbi" (adica pe ambele, nu doar roata fata), am impresia ca interpretezi gresit semnificatia sagetilor Front/Rear. Acestea nu indica directiile spre fata, respectiv spre spate, ci sensurile de rotatie atunci cand anvelopa este montata pe roata fata, respectiv pe roata spate.

Daca ambele roti sunt la fel (adica au montate anvelopele la fel), atunci doar anvelopa de pe roata fata ar fi montata gresit (asta daca nu e montata invers roata fata, cum zicea si vis-a-vis).

Sensul indicat de sageata Rear ar trebui sa fie cel cu rezistenta minima la inaintare, deci s-ar putea sa preferi sa lasi anvelopele asa cum sunt.
*




QUOTE(Serpico @ 26 Sep 2010, 00:15)
Sagetile indica sensul de rotatie.

Daca pui anvelopa pe roata spate, o montezi astfel incat sa se roteasca (atunci cand bicicleta merge inainte, desigur) in sensul indicat de sageata Rear (si ignori sageata marcata Front).

Daca pui anvelopa pe roata fata, o montezi astfel incat sa se roteasca in sensul indicat de sageata Front (si ignori sageata marcata Rear).
*




QUOTE(Serpico @ 26 Sep 2010, 00:20)
Front = Rotation atunci cand e vorba de anvelopa montata pe roata fata.

Rear = Rotation atunci cand e vorba de anvelopa montata pe roata spate.
*




QUOTE(Serpico @ 11 Oct 2010, 15:39)
Nu ai vazut explicatia mea (cu semnificatia marcajelor Front si Rear de pe anvelope) sau nu ai inteles-o?
*


vis-a-vis
Buna asta cu mersu' la servis sa-ti intoarca cauciucu' 04.gif
Stefan
Păi pentru ca să nu pierzi garanția. rolleyes.gif
laur
QUOTE(vis-a-vis @ 12 Oct 2010, 09:44)
Buna asta cu mersu' la servis sa-ti intoarca cauciucu' 04.gif
*


Da bre, ca odata cu chestiunea asta, vroiam sa-mi monteze un sistem quick release pe roata spate. Si apoi fac daca e musai nevoie (am facut la cineva o pana la ultima tura mai lunga), dar in rest prefer sa se murdareasca altul, nu mai am placeri de genul asta.
shteffanivlad
Ce parere aveti de asa ceva?

Este in jur de 2000 de lei. Sh gasesc ceva mai bun? Si unde sa caut sh, ca pe okazii sunt numai aiureli...
Liviu
Gasesti noua, univega full susp. la cca 3000 ron .. si nu se compara calitatea si echiparea.
shteffanivlad
Unde anume gasesc? La magazinele din Bucuresti am gasit la peste 3700 in echipari decente. Asa, la decathlon au la 4000 tot b'twin cu cadru super usor, full suspension, frane hidraulice si toate nebuniile...

Problema este ca nu sunt dispus sa dau mai mult de 2000 hai 2500 pe o bicicleta, si ca sa scoata 2500 de la mine trebuie sa fie chiar impresionant smile.gif
Liviu
http://www.bikexcs.ro/biciclete/biciclete-...lpina-sl-1.html

http://www.bikexcs.ro/biciclete/biciclete-...-sl-1-2010.html

28 Oct 2010, 09:47:
Pana in 2000 ron nu gasesti full susp. decent ... doar hardtail.
shteffanivlad
Ok, si b'twin de ce sunt proaste? Sau de ce nu as lua? Intreb pentru ca nu stiu.

Nu are frane hidraulice, dar in rest?
Liviu
B'twin are echipare acera, 3x8 speed ... adica o echipare care va ceda repede daca folosesti bicicleta in regim de munte.

Si nu ma refer aici la manete ci la deraiorul spate in principal si la angrenaj/pinioane. Astea sunt cele mai solicitate elemente si vor ceda/deregla/indoi repede in regim de munte.

Eu am temporar pe spate un set de pinioane acera si stau cu inima indoita cand il fortez.

Daca vrei, poti sa iti iei b'twin-ul ala dar ai sa ajungi singur la concluzia ca mai bine iti luai ceva mai dotat.
Despre cadrul b'twin nu stiu ce sa spun .. poate o fi bun, nu am idee ... dar la nivelul dotari sta cam naspa.

Despre frane nu am ce comenta caci nu stiu cum se comporta. Eu nu sunt fan al franelor hidraulice (am mecanice pe bicicleta, avid BB7) dar stiu ca franele mecanice trebuie alese cu grija caci sufera de niste efecte cum ar fi fadingul, efecte ce vrei sa fie resimtite cat mai putin, mai ales pe o coborare lunga. La frane internetul e cel mai bun prieten, prin review-urile pe care le ofera.

Concluzia este ca B'twin-ul ala full susp. este nu un low-end ci un ultra-low-end in materie de biciclete fully ... Daca simti ca asta e suficient pentru tine, ia-l.
shteffanivlad
Ok, multumesc frumos, o sa trec si pe la baietii astia sa vad ce si cum si vad ce iau.

Nu tin neaparat sa iau b'twin, dar mi se pare o bicicleta ok pentru 80% oras si 20% munte.

Nu e rea nici aia la 3000, cand te gandesti ca totusi un set de frane este 800-900 de lei, deci merita diferenta...

O sa merg in magazin, sa vad poate imi da vreun discount si ma convinge tongue.gif
Andy_ACS
@shteffanivlad - singurul sfat bun pe care cred ca ti l-as putea da este sa te gandesti bine daca iti trebuie neapart full suspension. Pe langa avantaje, aceasta vine la pachet si cu cateva inconveniente majore fata de un hardtail printre care pretul, greutatea, fiabilitatea.

Bafta!
vis-a-vis
Daca amortizorul de bascula e slabut, poti sa-ti iei gandul de la full suspension prin oras. Balansezi rau pe pedale.
Liviu
Tinand cont ca am o tora SL SOLO AIR aproape noua si (sper) inca functionala perfect, ce sa aleg intre cele 2 biciclete de mai jos:

hard-tail: http://www.bikexcs.ro/biciclete/biciclete-...t-550-2010.html
fully: http://www.bikexcs.ro/biciclete/biciclete-...-sl-1-2010.html

De ce ?

Imi trebuie un raspuns pana maine la 10 AM. Multumesc.
VladG
Eu as lua-o pe asta. E aproape la aceiasi bani. De ce? Vezi ce echipare are smile.gif
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2697756
Liviu
Eu si carbon .. NU ..

O sa raman in area low-cost si o sa im iau univega aia fully pe care am sa o upgradez cand o fi cazul.
zanzie
Mie mi-ar place asta: user posted image

Cumparata de aici: http://www.rockmachine-germany.de/products...-Bike-2010.html
nasty
http://www.tvr.ro/articol.php?id=92082&c=72


O fabrică din Ungaria vrea să revoluționeze modul în care funcționează bicicletele.

Noul vehicul nu mai are lanț, nici pinioane, iar transmisia de la pedale la roata din spate se face cu ajutorul unor curele din plastic. Reuters comentează că ar putea fi cea mai radicală modificare adusă bicicletei în ultimiii 120 de ani.


vis-a-vis
Nu prea inteleg cum functioneaza...
C a t a l i n
Functioneaza precum o cheie cu clichet, iar "schimbarea" vitezelor se face modificand lungimea parghiei.
Andy_ACS
Am mai vazut acum ceva vreme sistemul asta printr-un filmulet. Mie deocamdata nu imi inspira incredere.

Bafta!
rodi
Stie cineva daca s-a creat o bicicleta cu ax cardanic ?

Pt. oras smile.gif
LuluMOB
Exista de foarte mult timp dar transmisia aia nu e la fel de eficienta.

22 Nov 2010, 09:18:
http://en.wikipedia.org/wiki/Drive_shaft#D...fts_in_bicycles

22 Nov 2010, 09:22:
QUOTE(nasty @ 16 Nov 2010, 17:58)
http://www.tvr.ro/articol.php?id=92082&c=72
O fabrică din Ungaria vrea să revoluționeze modul în care funcționează bicicletele.

Noul vehicul nu mai are lanț, nici pinioane, iar transmisia de la pedale la roata din spate se face cu ajutorul unor curele din plastic. Reuters comentează că ar putea fi cea mai radicală modificare adusă bicicletei în ultimiii 120 de ani.
*



Vrajeala, mecanismul ala s-a pus cu cel putin 50 de ani in urma pe biciclete.
Victoras2001
user posted image
http://www.mbike.ro/wp-content/uploads/201.../stringbike.jpg[/url]

http://www.stringbike.com/

22 Nov 2010, 09:46:
QUOTE(C a t a l i n @ 16 Nov 2010, 18:10)
Functioneaza precum o cheie cu clichet, iar "schimbarea" vitezelor se face modificand lungimea parghiei.
*

&feature=related
kog
ce le place oamenilor sa se complice...
dr_mKe
Ma amuza cum cedeaza piesele entry-level in regim de munte de we !
Nu cedeaza nimica daca este corect intretinut si folosit.
Cele 2 bishiclete din link sunt abia catre top end entry level wink.gif
ReiMNs
salut,

am facut un mic upgrade la mtb..dar fara sa ma gandesc ca furca noua vine fara acea floare de prindere..aveti idee aia e universala?

furca e Reba Race 2010 120mm . biggrin.gif
vis-a-vis
Floarea aia nu e de prindere, e doar de reglaj. Prinderea se face cu pipa de gatul furcii. Floarea vine de obicei la pachetul de cuvete dar se gaseste si separat. E universala in sensul ca majoritatea gaturilor de furca sunt de 1 1/8".

http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=697
http://www.bikexpert.ro/catalog/floare-headset-p-643.html
catalin_t
as vrea sa cumpar si eu o bicla. nu prea stiu ce sa aleg.
poate ma ajutati un pic. o folosesc doar pt plimbari in wkeend (sosea, drum de tara, fara muntii si sarit borduri)
http://www.bicicleteploiesti.ro/Biciclete/...-2687-Challenge
http://www.bicicleteploiesti.ro/Biciclete/...-Mountec-1183-A
http://www.decathlon.ro/RO/rockrider-5-2-155343690/
Stiu ca toata lumea o sa zica de ultima. shs impulse?
va multumesc
zanzie
Eu as lua Mountec deoarece este cea mai ieftina dintre cele trei (750 lei) iar echiparea Acera e mai buna decat Altus sau Tourney.

Preferam o spitare traditionala in schimb, cum e la Rockrider.

In final tu alegi.
ncristi
DHS impulse este o bicicleta Ok. Trebuie schimbat schimbatorul de foi care este de 2 bani in schimb la 8.5 mil iei o bicicleta decenta cu un cadru OK.

Mountec este facut tot de DHS.
C a t a l i n
Vă salut dragi forumiști!
Am mai amenințat eu pe aici în vreo 2 rânduri că îmi cumpăr bicicletă serioasă, dar nu s-a concretizat nimic până acum, din diverse motive.

Acum (adică la primăvară) cu siguranță voi face pasul.

Prin urmare vă solicit respectuos câteva sfaturi (defapt preferabil modele) la care să mă orientez. Pe scurt vreau o bicicletă ușurică dar rezistentă, de XC, care să țină bine circa 100 Kg. Roți zdravene și furcă solidă cred că sunt necesare. Nu știu dacă să fie hard-tail sau full-suspension.

Buget: maxim 3000 $.
Data la care aș vrea să fac achiziția: aprilie 2011

Mulțumesc anticipat pentru sugestii și îmi cer scuze dacă nu voi răspunde prea repede la eventualele întrebări - link-uri, însă cu siguranță voi citi cu interes.
zanzie
Salut Cataline!
Eu asta as lua: http://www.orbea.ro/oferta-bicicleta-almas302.htm
wub.gif bine, e o parere subiectiva.
catalin_t
superba. 2000 euro....oricum superba
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.