Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vreau sa-mi cumpar bicicleta.
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri > Coltul biciclistului
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92
collin
Pina la urma am comandat asta:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=46180
astept sa vina.Ce parere aveti despre ea?Merita? nedumerire.gif Cu tot cu transport iese la 1700 ron.
collin
Da,pai de acolo m-am inspirat blush.gif si se potrivea cam cu tot ce cautam eu la o bicicleta.Nu mai aveau pe negru,s-au terminat cu o zi inainte sa-mi comand dar am luat varianta silver/blue.Acum astept cu sufletul la gura 124.gif sa o primesc si deja ma uit dupa accesorii pentru ea.Apropo,stie careva cam ce aparatori s-ar potrivi si de asemenea unde pot gasi ceva stopuri si faruri mai bune?
turturel
salutare all!
de curand..vreo 2-3 zile mai precis..am devenit biciclist incepator. mi-am cumparat un DHS..romanesc..turcesc..nu stiu de care e..cu 250 lei..nou. m-am decis sa imi cumpar bicla deoarece merg destul de mult in timpul zilei..ori cu masina ori cu transportul in comun. oricum, imi doream de mult una dar mereu s-a pus problema banilor si a spatiului. poze cu bolidul..pe hol.

[attachmentid=1627636951]

p.s.: stiu ca nu e profi..dar pt inceput merge!
kog
sa incepi prin a-i verifica si strange toate suruburile; poti avea surprize neplacute
Andy_ACS
@turturel - sa o stapanesti sanatos. Daca te tine un an de pedalat eu zic ca isi merita banii. Nu vreau sa fiu rau dar am citit pe forumuri cand cautam sa imi cumpar ca unii au avut probleme dupa cateva sute de km, sper sa nu fie cazul. Oricum sa nu o fortezi prea tare ca e finuta.

Bafta!
turturel
am verificat suruburile..sunt stranse. de pedalat..pana la munca si inapoi..vreo 6-7 km/zi. in gropi nu dau..mai cobir cate o bordura de 5-6 cm..rotunda..dar asa lejer..nu in viteza. sper sa tina.
Liviu
Bine ai venit intre biciclisti. Sa o stapanesti sanatos si la cat mai muli Km.
turturel
multumesc frumos!
acum am citit cateva pagini de la inceputul topicului si m-au pus pe ganduri..un pic. toata lumea vb de bicle de mii de lei..care mai de care mai profi..vad ca toti urasc dhs si first bike. pai la venitul meu lunar..acesti 250 lei reprezinta o suma. puteam sa iau una cu 300 lei un pic mai buna imi spunea vanzatorul..cel putin la capitolul schimbatoare dar am refuzat categoric. de ce? fiindca am 25 de ani si nu am mai pedalat de 20. macar daca s-o strica sa nu urlu dupa bani. sper sa nu fiu cinsiderat chitros dar anul asta sunt in pauza de studii..anul trecut am terminat facultatea si strang fonduri pt master-ul de anul asta si nu prea ma dau banii afara din casa..de aceea am ales un model ieftin.
revenind la bicla..as vrea sa imi iau un cyclocomputer sau cum s-o numi el..sa verific distanta si km si as vrea sa schimb anvelopele..cu unele mai subtiri..dau cam greu la pedale. spor la pedalat!
vis-a-vis
Bani aruncati, oricum... Cand ma gandesc ca 250 de lei e un angrenaj mai de Doamne-ajuta... Dar poate o sa-ti treaca repede si o sa fie bine ca n-ai investit. Daca nu, pune bani de-o parte 04.gif
miki
daca iri spun ca am avut un "gunoi" de first bike care m-a tinut aproape 9 ani ma crezi?
si nu a stat numai in debara!
A functionat in regim de 40-50 km/ saptamana cam 24/ sapt pe an....
Fara reparatii...
ageana
Si eu am avut un first bike care a tinut destul de bine, desi l-am bagat pe coclauri la greu.
Singurele probleme cu el: nu am reusit sa-i fac niciodata franele sa tina perfect, si era greu cat un Tico. In rest a mers perfect vreo 6 ani, fara nicio reparatie (adevarat, kilometri putini, dar accidentati biggrin.gif )
rombul
eu mi-am cumparat un DHS SILVER 2663 http://www.dhsbike.ro/print.php?id=531&style=2 si deocamdata functioneaza bine
am mai vazut eu fite la poiana bv asta iarna se dadeau cu schiuri de competitie super pe partia Bradul radmasa.gif

5 Jul 2010, 16:41:
La cat am dat pe ea 594 cu tot cu transport si mai ales ca o folosesc mai mult in oras sunt f multumit smile.gif
Victoras2001
S-o stapanesti sanatos. Vezi ca s-ar putea sa mearga greu si din cauza ca-s rotile prea stranse (din conuri, sau cel putin asa le ziceam io cand eram copil).
Greu de crezut, dar la mine chiar erau prea stranse. Ba le-am slabit prea tare, ba frecau franele, toata ziuulica m-am chinuit. M-am mai si umplut de sange ca mi-a scapat cheia de pe piulita iar discul s-a gandit sa ma taie cu simtul raspunderii. radmasa.gif Da acum sunt multumit de rezultatul obtinut. Si ce e mai important, am satisfactia ca am facut eu cu mana mea si e cu siguranta mai bine decat la service.
Ce nu mi-a placut sub nicio forma la dhs au foat franele si faptul ca e aproape imposibil sa le reglezi perfect. M-am chinuit o zi intreaga sa reglez franele uneia unguresti (cica-i mai buna ca dhs-ul, mistral parca). Erau cablurile ruginite, de noi. M-am dus si-am cumparat alte camasi si cabluri mai bune si s-a schimbat vizibil in bine situatia, desi nici macar nu se apropie de felul in care franeaza a mea.
Laurentziu83
Intrucat am ramas fara permis o perioada, m-am decis ca banii economisiti pe benzina sa-i folosesc pentru o bicicleta, intrucat ma dispera cele 15-20 de minute pe care le am pana la serviciu zilnic si asteptatul prin statiile de autobuz. Cum tot dau niste bani pe ea, ma gandesc sa o folosesc si in week-end, mai peste Dunare, mai pana la Braila, eventual poate dupa ce imi recuperez permisul sa-mi pun portbagaj deasupra la masina si sa ma duc si pe la munte cu ea (asta daca nu o demontez, rabat bancheta si o bag direct in masina). Nu mai vorbesc ca e posibil sa ma mut in Bucuresti cu serviciul si cu domiciliul in cateva luni si s-ar putea sa am nevoie de un mijloc de transport pe acolo.
Cum mi-e cam imposibil sa iau la citit cele cateva 84 de pagini, intreb si eu cam ce as putea alege.
Cerintele mele sunt:
-sa se incadreze intr-un buget de 1000 ron (acu 100-150 in plus nu ar fi durere, tot economisesc benzina in perioada asta);
-sa fie noua (ar merge si SH daca gasesc ceva decent, in GL la Sh am gasit niste jeguri si la propriu si la figurat);
-sa aiba aripi la roti, ca la servici ma duc la pantofi si camasa, idem protectie la lant
-sa nu fie nevoie sa umblu cu trusa de scule dupa mine (am avut una la care centram rotile dupa fiecare groapa, nu mai vreau)
-nu ma intereseaza frane pe disc, suspensii (daca ar fi pe fata, nu m-ar deranja), daca astea imi aduc belele
-sa fie usoara, ca stau la 4 intr-un bloc fara lift
-sa suporte eventuale excursii in offroad, tinand cont ca Galatiul oricum e sapat pe toate partile, dar si pe dealuri, munti, etc, dar in acelasi timp sa pot sa fac drumuri de 60-80 de km dus-intors maxim intr-o zi fara sa ma omoare (adica sa pot sa ma duc pana la Braila pe ea). Daca aberez, spuneti-mi.
-eventual, daca e sa o iau la o tura de offroad la munte, sa ii demontez accesoriile inutile.
-nu cred ca mai are rost ca vreau sa schimbe vitezele usor, sa nu se descentreze rotile usor, sa mearga bine, prefer sa renunt la altceva decat sa-mi sara lantul sau mai stiu eu ce.


Momentan am gasit Drag Marathon din ce cred eu ca mi s-ar potrivi, singurul inconvenient din ce vad ar fi anvelopele care sunt de sosea, dar nu ar fi o problema sa le schimb si faptul ca nu are far, dar rezolv eu si cu asta.
collin
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=46180 acum o saptamana am primit-o este extraordinara yupy.gif Cu tot cu transport a fost 1730 ron.Am avut ceva probleme cu transportul asa ca a ajuns cu o mica zgirietura dar m-au despagubit imediat oferindu-mi un voucher de 30 lire pentru cumparaturi de la ei.Daca te intereseaza si vrei sa comanzi poti sa insisti sa o ambaleze mai bine.Bicicleta este de-a dreptul fantastica,daca te intereseaza pentru oras si ceva drumuri de munte lejere.Nu cred ca poti sa o bagi pe viroage si off road serios dar pentru ce vroiam eu este super.
rombul
QUOTE(collin @ 7 Jul 2010, 20:27)
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=46180 acum o saptamana am primit-o este extraordinara  yupy.gif  Cu tot cu transport a fost 1730 ron.Am avut ceva probleme cu transportul asa ca a ajuns cu o mica zgirietura dar m-au despagubit imediat oferindu-mi un voucher de 30 lire pentru cumparaturi de la ei.Daca te intereseaza si vrei sa comanzi poti sa insisti sa o ambaleze mai bine.Bicicleta este de-a dreptul fantastica,daca te intereseaza pentru oras si ceva drumuri de munte lejere.Nu cred ca poti sa o bagi pe viroage si off road serios dar pentru ce vroiam eu este super.
*


sa o stapanesti sanatos sa te bucuri de ea si la multi km fara probleme tehnice
Liviu
sa o stapanesti sanatos ... e o super bicla intr-adevar.
Laurentziu83
Am gasit la Herviss la promotie o MTB X-Fact 3.1. Costa 799 de lei, reducere de la 999 lei.
Din pacate insa, pe net n-am gasit absolut nici o referinta despre ea. La prima vedere mi-a lasat o impresie destul de buna, nu cine stie ce dotata, dar toate teapene pe ea, frane in V, cadru de aluminiu, chiar aveau si pe marimea 19 (eu am 1.76) si ma cam bate gandul sa ma duc maine la Braila sa o iau si sa o aduc pe rotile ei cale de 27 de km.

Mai aveau si un model la 1700 ron care imi facea cu ochiul, dar parca e prea mult pentru nivelul meu de incepator. Nu ma opreste nimeni sa fac un schimb mai tarziu.
turturel
la hervis am vazut si eu aseara una la 699 sau 799 de lei..portocalie la culoare. erau de fapt doua una cu cadru de "dama" si una cu cadru normal..scuze dar nu cunosc termenii specifici. era destul de misto bicla.
Laurentziu83
La cea portocalie m-am uitat si eu prima data, avea si roti de 28, dar mi s-a parut de calitate mai slaba fata de cea la promotie.

Maine cred ca ma duc sa o iau, sper sa fie cat de cat reglata sa n-am probleme pana la Galati.
sindrom
Ca sfat pot spune sa te uiti la echipare, macar shimano altus sa fie. Nu shimano sis.

Eu ca incepator am plecat de la asta: http://dkbike.ro/index.php/component/virtu...&category_id=85

si am ajuns la asta: http://dkbike.ro/index.php/component/virtu...&category_id=91

Nu-ti lua ceva sa se strice repede ca apoi sa abandonezi bicicleta intr-un colt.
marius80_eugen
Eu am trecut si azi pe la Hervis , DAr tinand cont de faptul ca au o SINGURA bicicleta cu frane hidraulice pe disc si aceea pe la 50 de miliaone saltata pe un perete , deja spune cam totul despre nivelul de performanta a ceea ce vand ei .
Parerea mea este sa te uiti incet tot pe al firmele care se ocupa cu biciclete , nu genul de hipermarketuri sportive . Din poze nu iti poti da seama de calitatea componentelor , de greutatea bicicletei si mai ales de cum te simti pe ea . De la o marca la alta difera pana si marimea cadrului si geometria lui .

sindrom - ai un avatar hipnotizant ! coolspeak.gif
Laurentziu83
Am luat deja "obiectul", un MTB X-fact Extreme Pro, negru mat, frane v-brake, cadru de aluminiu de 19, schimbatoare Shimano Acera, furca SR Suntour, si cam atat. A fost 999 ron si sper sa-si faca treaba de banii dati.
Am mai echipat-o cu un cric X-fact, o minipompa de umflat rotile si un cablu spirala antifurt la vreo 50 de lei, care sper sa mi-o protejeze cat de cat.
Mai urmeaza aripi de plastic cum are vis-a-vis, un far si o lampa spate. Poate si un portbagaj, dar ma mai gandesc daca merita intr-adevar, tinand cont ca trebuie sa o car pe scari pana la etajul 4.
Cum Hervis-ul e in incinta Carrefour Varsatura iar bicicleta am adus-o pe rotile ei, rezulta ca am deja vreo 30 si ceva de km cu ea. Cum n-am mai pedalat de ani de zile, se cam resimte efortul. Cei 30 de km i-am facut intr-o ora si 40 de minute, destul de decent zic eu. Cel mai greu mi-a fost la intrarea in Galati, cand am luat-o de coarne si am urcat dealul perpedes. A, si am mai consumat si 1.5 litri de Nestea cu ocazia asta, costandu-ma mai mult drumul de intors acasa cu bicicleta fata de drumul de dus pana acolo cu maxi-taxi. Ca durata, a fost aproximativ la fel, intrucat a trebuit sa astept sa se umple maxi-taxi sa pot pleca.
Pun si o poza cu obiectul muncii.

@marius_eugen: la Hervis la Braila cea mai scumpa bicicleta expusa e la 1699 ron, asa ca nu are rost sa vorbim de biciclete de 5000 ron, nici dracu nu le-ar cumpara pe alea la noi in zona, ar insemna vreo 6-7 salarii de pe aici. Cat despre frane cu disc si lichid de frana...vise taica, vise. tongue.gif
rombul
sa te bucuri de ea fara probleme tehnice
marius80_eugen
Laurentiu sa o stapanesti sanatos ! Eu am propriile fixuri cu greutatea si performantele ... si sper sa nu te superi . Eu am renuntat la toate biclele din posesie la cricuri si poate in viitor vei scapa si tu . Cu banii dati pe cric , iti luai un set de lumini fata-spate de la Hervis . Vezi ca ar trebui sa fie doua seturi complete , unul pe la 50 ron , care are far cu halogen si unul la 1 mil cu led cu lupa . Halogenul "bate" ok , dar se termina cam repede acumulatorii / bateriile , iar ledul cu lupa bate prea focalizat si nu vezi in fata la 5-7 metri decat diametrul unul canal normal . Stopurile sunt identice si sunt foarte OK !
Sa nu te increzi in acel antifurt , ca ramai fara bicla si e pacat . Eu am luat unul mare in U - bara de fier si unul de motocicleta , ambele sunt foarte grele , DAR eu nu am de gand sa le folosesc nicidoata , pentru ca oriunde o iau cu mine .
Cricul si cu antifurtul au impreuna peste 1,2 kg , iar pentru mine asta inseamna mult . Daca mai ai bonul de casa , te-as sfatui sa le schimbi pe un set de lumini ( 50 ron sau 100 ron ) si daca te doare deja fundul de la sa in 30 de km , vezi ca au si husa de sa cu gel ( 39 ron parca ) , care isi face treaba . Vezi ca mai au si ulei de lant la 12 ron , este galbui transparent si eu sunt foarte multumit de el . Mai gasesti sonerie cu vre-o 5-7 ron , neagra , destul de rezistenta in timp .
Ti-ar mai trebui un suport de bidon , DAR cauta ceva foarte usor si rezistent . ( aluminiu , carbon + plastic ... La a ta ar merge ceva negru , DAR cauta bidon cat mai deschis la culoare si gros , sa tina lichidele cat mai reci )
Ar mai trebui si o borseta de cadru si/sau una sub sa . Vezi ca sunt destule site-uri unde poti gasi . Eu pe ambele le-am luat de la DKBike din Crangasi , sunt super ok . ( 30 ron cea de cadru si 20 ron cea de sub sa , ambele super ok , mari , usoare si rezistente la apa )

In rest , mai mult as sfatui pe cineva sa cumpere accesorii de la Decathlon decat de la Hervis . Nu stiu experienta ta si nu vreau sa te superi , dar sfatul cel mai important este ca orice cumperi sa te intereseze greutatea in primul rand , utilitatea si fiabilitatea si abia apoi esteticul .

BAFTA ! ( si te astept si cu alte poze dar prin natura !!! )
Laurentziu83
La mine in zona Hervis-ul e cel mai dotat in biciclete si accesorii, Decathlon nu exista, iar drum la Bucuresti nu prea am in perioada asta, cel mult daca e sa ma sune pentru vreun interviu. La restul magazinelor gasesti doar chinezarii, gen Rich, First Bike, in maxim 500 ron (ca altele nu prea se cauta) de accesorii nu mai zic. Cricul mi-a fost util inclusiv astazi, asa ca nu prea imi vine sa renunt la el, mai ales pentru far. Far ii voi lua mai degraba ca sa fiu vazut, am mers ani de zile cu far alimentat la dinam (si nu se vedea nici o lula), sunt constient ca cel mai bun far e evitarea deplasarilor nocturne, si cam asta am de gand sa fac si eu.
Cu durerile de la sa ma impac bine, in sensul ca patesc dintr-astea de fiecare data cand ma sui pe bicicleta dupa o pauza lunga, si dispar dupa 2-3 zile de pedalar, asa ca momentan nu ma complic.
Cat despre antifurt, eu il voi folosi destul de des, intrucat voi folosi bicicleta in regim urban si n-am cum sa o iau cu mine peste tot. E provizoriu oricum, inca mai caut ceva care sa poate fi taiat numai la flex. D-ala in forma de U am vazut si eu, dar mi se pare cam impractic pentru bicicleta sa-l car cu mine.
N-am cumparat bidon acum, intrucat oricum caut pe net.
steph
Pe mine ma apuca rasul cand vad cum incearca oamenii sa scape de 500 - 1000 g din greutatea unei biciclete. Eu sincer intai as incerca sa scap de orice surplus de greutate corporala aka sa nu am un kg de grasime pe mine si pe urma m-as uita la bicla. E si mai ieftin si mai sanatos.

Da cand ai 120 kg cred si eu ca vrei bibicleta de 5kg .. eventual cu motor =))
Liviu
Laurentiu, sa o stapanesti sanatos si la cat mai multi Km fara probleme.

Cat despre ....
QUOTE(marius80_eugen @ 11 Jul 2010, 23:01)
..dar sfatul cel mai important este ca orice cumperi sa te intereseze greutatea in primul rand , utilitatea si fiabilitatea si abia apoi esteticul .
*


Iti vand eu o bicicleta din carton .. cu roti din carton si spite din hartie. Are doar 1Kg .. ce zici ? Te bagi ?

Cum Dumnezeu sa conteze mai mult Kg decat utilitatea si fiabilitatea ? Sincer .. tu te auzi ce spui ? De acord cu partea cu esteticul lasat la urma .. dar sa pui greutatea in fata ... sa fim seriosi.

Ca si Steph .. intai sa scape riderul de kilogramele in plus si apoi sa isi puna problema de bicicleta.

Eu personal am 96 Kg in prezent .. si tinta mea e sa ajung la 85. Cum bicicleta curenta are cca 15Kg, daca imi ating telul de greutate inseamna ca pentru mine, bicicleta asta o sa aiba 4Kg .. corect? ... beat that!
Daca nu vrei performanta (in sensul sa tintesti podiumul la concursuri de biciclit) eu cred ca greutatea este de interes scazut pentru inceput, cele mai importante aspecte fiind rezistenta/fiabilitatea/utilitatea componentelor.
Laurentziu83
Greutatea ca greutatea, dar totusi am nevoie de ceva accesorii pe ea.
Spre exemplu aripile. Eu folosesc bicicleta ca sa ma duc la servici, la camasa. Oare cum mi-ar fi sa ajung cu stropi de noroi pe spate? Ca sa nu mai zic ca imi trebuie un carlig de rufe sub cracul drept de la pantaloni ca sa nu-l agat la lant.
Sa nu mai zic ca va trebui sa am la mine pompa de roti, 2 leviere si o camera de rezerva, toate astea atarna la cantar, dar asta e. Degeaba imi va fi bicicleta usoara in mijlocul campului la 20 de km de casa daca eu voi face pana si nu voi avea cum sa o repar.
collin
QUOTE(rombul @ 7 Jul 2010, 21:25)
sa o stapanesti sanatos sa te bucuri de ea si la multi km fara probleme tehnice
*




QUOTE(Liviu @ 7 Jul 2010, 21:26)
sa o stapanesti sanatos ... e o super bicla intr-adevar.
*


Va multumesc up.gif ,tocmai i-am facut safteaua weekend-ul asta cu un drum pina la munte(cu totul cam 100 km) si s-au desprins citeva concluzii,nu exista nici o urma de respect pentru biciclisti mai ales din partea soferilor de masini mari si autocare care te scot de pe carosabil numai ca sa se amuze pentru ca nu mai era nimeni pe drum in momentul respctiv,drumurile noastre nu au nici o treaba cu numele de drum,pe de alta parte bicicleta merge ceas (ca un Mercedes,doar este nemteasca aplauze.gif )dar saua nu este croita pentru distante asa de mari,destul de putin confortabila(sau nu aveam eu posteriorul destul de tabacit) si de asemenea,desi aveam manusi cu gel,erau momente cind imi amorteau degetele de nu mai puteam schimba vitezele si nu mai stiam cum sa mai tin ghidonul.Astept sfaturi de la voi pentru remedierea celor doua neajunsuri.Ma gindeam eventual la o chestie din alea care se monteaza pe ghidon pentru triatlon dar nu stiu pe unde sa gasesc asa ceva si am inteles c-ar fi pe la Hervis ceva huse pentru sa cu gel pentru problema seii.Si cam cum ar trebui sa arate saua potrivita pentru distante lungi daca ma hotarasc sa o schimb cu totul?
Liviu
Amorteala din maini vine de la o pozitie neadecvata corpului tau. Joaca-te un pic cu pozitia ghidonului si cu pozitia seii in tija (ai cativa cm de libertate in care poti misca ambele repere).
Saua intr-adevar .. e un subiect sensibil. Eu am ajuns la o sa tare si mare smile.gif ... WTB Power DH, asta fiind cred ca a 4-a sa. Le-am schimbat in timp ca nu ma simteam bine pe ele .. ba dintr-un motiv ba din altul. La sa numai schimbatul si testatul te rezolva, nu exista sfaturi directe de genul:"uite, cumpara asta si iti va fi bine".
miki
Pentru maini...cel mai probabil ai coarnele doar putin mai jos decit trebuie...

Si eventual saua prea in fata....

La sa... nu pune husa cu gel, evita gelurile pe cit posibil!
Cauta una suficient de ingusta si ai grija si la unghiul pe care-l face cu solul!

trebuie sa fie paralel cu solul sau inclinata cu vf in jos max 7grade

Laurentziu83
De ce nu cu gel? Ca doar e mai moale...
Stefan
Mai moale nu inseamna mai bun. O sa poate sa fie foarte tare si foarte confortabila in acelasi timp. S-a mai discutat, conteaza conformatia fiecaruia.
sindrom
Apropo de greutate. Am un prieten care si-a facut un mtb cadru, furca fixa, tija sa, ghidon si pipa de carbon, plus diverse accesorii usoare. Sub 11kg n-a reusit sa o duca. In conditiile in care el are 100kg, a ajuns la concluzia ca mai bine slabeste el 5-6 kg decat sa cheltuiasca cu bicicleta. Asa arata la final: http://img46.imageshack.us/gal.php?g=img3982u.jpg

Apropo cadru si furca de carbon sunt de vanzare.
Victoras2001
Nu prea inteleg trendu' asta cu reducerea greutatii bicicletei pana la extrem. Chestiunea mi se pare uitla atata timp cat participi la concursuri. Dar la plimbatul pe strada, ce conteaza 3-4 kg in plus?
Eu mi-am luat bicicleta pentru a face miscare, poate chiar pentru a da cateva grame jos. Asa ca ma avantajeaza sa fie mai grea, nu mai usoara. Daca dau in gol si prind 60km/h ce-am de castigat? In loc sa fac 100 km c-o bicicleta care merge singura, fac doar 50 cu una la care mai trebuie sa si pedalezi.
Nu m-as gandi niciodata s-o usurez, ci doar sa-i iau piese de calitate. Acum trebuie sa-i schimb foile si pinioanele, ca merg pe niste dealuri pe care nu prea ma avantajeaza raportul actual.
La 115 kg vad ca ma tine de nu e voie. Nu se vaita, nu zice nici pas.
vis-a-vis
Tocmai ti-ai raspuns singur. O bicicleta buna si usoara e pretabila la multe activitati. La urcus se simte cel mai mult lucrul asta. N-are rost sa bagatelizam acest trend. Daca cuiva ii da mana sa-si faca o bicicleta usoara, nu-i de condamnat. Aia 50 de kilometri pe plat ai tai, pot fi 10 de urcus cu o bicla buna. Comparatia e inutila. Mai bine vad 100 de kilometri parcurgandu-i lejer...
Victoras2001
Da nu condamn pe nimeni. Departe de mine gandul. Numai ca as fi ridicol, la 115 kg, sa scad greutatea bicicletei cu 600 g. A, cand am sa am 80 kg, poate. tongue.gif

Am facut o descoperire epocala. Am ajuns la concluzia ca e mai placut la vale decat la deal. Da nu stiu de ce.
vis-a-vis
Conteaza mult masa pieselor in miscare... roti, angrenaj, pinioane, lant, etc. Acolo trebuie umblat prima data. Cu cat invingi inertia mai repede, cu atat pedalezi mai eficient.
Victoras2001
Normal. Da sa vezi in ce hal uruie si face pe la 40. Am impresia ca atinge si discul, pt ca se aude un zgomot de metal care la viteza mica nu exista. O fi discul f. putin descentrat?
vis-a-vis
Discurile ieftine, se cam descentreaza. Dar la viteza nu cred ca produc un huruit, ci un soi de bataie metalica sacadata. Huruitul la mine era din butuc, material de proasta calitate al bilelor si cuvetelor. Butucii pe rulmenti sunt bestiali, chiar daca un pic mai grei.
Ionut_Nedelcu
O bicicleta de calitate este de obicei mai usoara, in afara de cele pt. DH (din ce am vazut pe piata). Din punctul meu de vedere totul se reduce la ce buget detine fiecare si la ce vrea sa foloseasca bicicleta. Eu de cateva zile sunt fericitul proprietar al unui magellan hydra. Pentru oras si o poteca de munte mai usoara este foarte buna, iar faptul ca este mai usoara decat un First Bike sau un DHS o face mult mai manevrabila, lucru excelent pentru un incepator ca mine. Am dat 850 de ron pe ea, pe langa un DHS impulse care era 1100 ron , echiparea este aproximativ la fel.
Victoras2001
O bataie metalica sacadata se aude. Initial am crezut ca atinge lantul de schimbatorul de la foaie, da nu e. Uruitul, poate nu m-am exprimat eu bine, cred ca-i de la cauciucurile alea de neam prost. Daca o intorc cu rotile in sus, e totul ok. Numai pe sosea, pe la 40, ca mai mult n-am avut inca curajul, face urat.
Andy_ACS
Nici pe mine nu ma intereseaza greutatea bicicletei asa de tare. Sa nu fie totusi tank de peste 20 de kg, ca e greu de urcat pe scari.
A mea are ~15kg, nu ma plang, nu as fi interesat sa schimb piese doar de dragul de a deveni mai usoara, as prefera oricand o bicicleta mai rezistenta in detrimentul uneia mai usoare, daca as avea de ales.
Nu merg la concursuri cu ea, ma plimb doar de relaxare/antrenament.
@Victoras2001 - parca tu iti luasei Merida noua, deja ai probleme cu ea? Cati km ai mers? Cred ca de la alea 115 kg biggrin.gif

Bafta!
marius80_eugen
Vad ca multi o dau sus si tare ca nu conteaza greutatea biclei si ca mai bine slabesc ei . Faptul ca vrei sa slabesti NU are nici o legatura cu greutatea si performantele biclei ! Cat timp te gandesti ca vrei sa faci sport si sa dai jos kg in plus este totul perfect , DAR cand vorbim despre bicle si cand spun ca mai intai conteaza performantele si greutatea si multi sar ca nu-i deranjeaza sa fie grea bicla , asta este chiar o aberatie .
As face pariu ca acele persoane care sustin ca nu conteaza greutatea nu au mers cu bicliclete capabile si usoare si este normal sa creada ca mai bine merg 50 de km pe o bicla proasta decat 100 pe una performanta .
Ca nu vreti sa va documentati si sa cititi ce inseamna componente performante , fiabile si USOARE este treaba voastra , dar sa faceti din asta o regula ca pe nimeni nu intereseaza asta si nici nu ar trebui ... asta nu e ok .
Orice bicicleta de calitate contine piese de calitate si daca cititi macar documentatiile de la seriile Shimano , veti observa catre ce se tinde si ce se doreste de la acele componente . Faptul ca sunt mai usoare nu inseamna ca sunt mai sensibile sau mai putin fiabile , ci pur simplu este folosita o alta tehnologie si alte materiale .
Un cadru de otel este cu mult mai greu decat unul de CR-Moly , care este mai greu decat unul de Aluminiu 6061 , care este mai greu decat unul de Aluminiu-titan , care este mai greu decat unul de full carbon . Dar asta nu inseamna ca otelul este mai bun decat aluminiul sau tintan-ul sau mai usor decat carbon-ul . E adevarat ca la cursiere poti folosi carbonul , dar la MTB este bine sa te opresti la un aliaj decent , care sa nu fie sensibil precum carbonul . Diferenta intre aceste cadre este de multe kg , iar ca pret diferentele sunt de multe zerouri .
Cand am spus ca cineva sa incerce sa reduca sau sa mentina greutatea bicicletei cat mai jos , nu am spus sa schimbe toate componentele de pe ea , ci pur si simplu sa se gandesaca de fiecare data cand cumpara sa fie interesat si de greutate . Un MTB la 13,5 kg merge mai ok ca unul de 17 kg , iar daca mai ai si vre-un rucsac in spate ti se cam ia cheful de pedalat destul de repede .
Nu ma refer neaprat la drumurile prin oras , ci si la cele in afara . Intr-o revista scria clar ca si persoanele mai grele observa foarte usor aceste diferente intre biciclete si pot confirma acest lucru . Si daca persoana are 110 kg , dar are o bicicleta de 13 kg , poate avea performante ma mari decat o persoana de 80 de kg , dar cu o bicicleta mai grea de 16 kg .
Celor carora nu le pasa de greutate le recomand sa incerce cateva ture si cu o bicicleta mai de calitate si apoi sa fie sinceri cu ei insisi cand trag o concluzie si poate pe viitor macar nu vor fi contra , nu zic sa recomande si ei o bicicleta mai usoara .

sindrom - prietenul tau a reusit ceva destul de ok , iar pentru un MTB 11 kg este destul de ok ( daca avea curaj sa puna tubeless , dar cu anvelope de MTB , nu sosea mai scadea cam 400 gr. ) . Furca de carbon nu prea are ce cauta pe acea bicla !
Pana in 13 kg , un MTB se misca destul de ok . Cursierele au undeva pe la 8-9 kg , iar cele din concursuri cam 7-8 kg , dar sunt din carbon si ajung pe la 8-10.000 euro .

Andy_ACS - una mai usoara nu inseamna ca este mai putin rezistenta !
Andy_ACS
@marius80_eugen - cateva precizari:
- nu am pretentia sa fii de acord cu mine, nici sa impun parerea mea altora. Eu spun ce simt eu si ce e important pentru mine
- nu am scris nicaieri ca daca e mai grea automat e mai solida, ci doar ca daca ar fi sa am de ales intre cele doua calitati (solida/usoara) as alege-o pe prima
- nu cred ca 2-3 kg in sus sau in jos ar face diferenta pentru mine, pentru ca nici concurs nu fac sa ma intereseze sutimile de secunda, nici prea sfrijit nu sunt incat sa nu pot pedala sau sa urc o bicicleta de 15 kg pe scari.

Bafta!
Liviu
marius80_eugen,

Tu nu te dezminti nici o clipa. Vorbesti mereu la modul generic, si scrii o pagina intreaga fara sa spui nimic de fapt. Vino cu date concrete, cu situatii concrete, daca vrei sa convingi lumea.

Eu de exemplu (la modul concret, nu de principiu), mi-as dori o bicicleta mai performanta dar asta doar prin prisma fiabilitatii. Nu am muschii necesari pentru a participa la competitii unde se cere performanta, deci nu o sa ma orientez in viata asta spre o bicicleta ultra-usoara si care m-ar putea ajuta sa particip la nu stiu ce competitii.

Din punctul meu de vedere, biciccletele high-end nu se justifica decat prin prisma participarii la concursuri in urma carora sa castigi ceva. Altfel, sunt doar bani aruncati pe fereastra, fite si snobism. Din pacate ceea ce am pus cu bold este motorul ce pune in miscare viata multora...

Romanii mai au de invatat pana sa observe diferenta dintre practic si fite.

Concluzia mea este:
- vrei sa pedalezi de placere, in weekend, prin parc ... ia-ti un city bike entry-level (~1500 ron)
- vrei sa mai faci si ceva miscare pe la munte, eventual pe macadam - orienteaza-te spre un XC sau un MTB entry level sau undeva spre mid-range (~1500 - 3500 ron)
- vrei sa te cateri pe munti cu bicicleta in spate - ia-ti ceva USOR si full suspension eventual (5000 - 10000 ron)
- vrei sa faci performanta (concursuri) ... (8000 - infinit smile.gif )

Eu ma incadrez in categoria a doua din lista de mai sus ... si sincer, as putea sa fac ceea ce fac acum si cu un MTB de 7Kg in valoare de 12000 Eur dar si cu un DHS din otel, de 25 Kg care costa probabil 300 ron. Am ales sa imi construiesc singur bicicleta, in timp, cu bugetul de moment .. si am ajuns la un entry level , spre mid range acceptabil. Si nu ma deranjeaza cele 15Kg ale bicicletei.
Victoras2001
QUOTE(marius80_eugen @ 15 Jul 2010, 13:09)
Vad ca multi o dau sus si tare ca nu conteaza greutatea biclei si ca mai bine slabesc ei . Faptul ca vrei sa slabesti NU are nici o legatura cu greutatea si performantele biclei ! Cat timp te gandesti ca vrei sa faci sport si sa dai jos kg in plus este totul perfect , DAR cand vorbim despre bicle si cand spun ca mai intai conteaza performantele si greutatea si multi sar ca nu-i deranjeaza sa fie grea bicla , asta este chiar o aberatie .
As face pariu ca acele persoane care sustin ca nu conteaza greutatea nu au mers cu bicliclete capabile si usoare si este normal sa creada ca mai bine merg 50 de km pe o bicla proasta decat 100 pe una performanta .
Ca nu vreti sa va documentati si sa cititi ce inseamna componente performante , fiabile si USOARE este treaba voastra , dar sa faceti din asta o regula ca pe nimeni nu intereseaza asta si nici nu ar trebui ... asta nu e ok .
*


Prietene, cand ti-am raspuns ultima data mi-am luat 10% pentru off topic, desi tu meritai 3 luni pentru [alte treburi].
Performantele bicicletei conteaza la fel de mult precum conteaza ca bicicleta mea, asa cheala cum e, costa cat solnita ta. Ca sa nu-mi aduc aminte cacand m-am suit eu pe o campagnolo, tu sugeai la tzatza.
Normal caca in orice domeniu, performantele conteaza. Numai ca tu n-ai prins ideea, da ai scris o ora.
Daca tot te-ai documentat atat despre fiabilitate si calitate, rogu-te, deschide naibii dracu' un jurnal de bord despre G-Class-ul din dotare.

***Text editat de moderator
JCV
Salut baieti!
Am pus ochii pe o bicicleta aproape noua (Mangoose tyax sport 2010), am vazut-o la cineva care o are de vanzare (o da la 1000 RON). Marimea e potrivita, e un L si eu am 1,84 cm.
Asta ( http://www.mongoose.com/usa/usaeng/mtn/Pro...ASP-Tyax-Sport) e link-ul cu specificatiile. Nu stiu ce sa fac, sa-mi iau o Univega HT 500 noua (am vazut-o intre 1300 si 1600 RON) sau sa cumpar "sh-ul" Mongoose? Precizez ca arata ca noua, are cateva mici zgarieturi.
Multumesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.