Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia Raliu
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
mgi1400
masina a sarit la balvanyos si la rinca(daracolo toate sareau), la risnov am reusit sa reglez amortizoarele mai bine. problema era spatele care era prea moale in comparatie cu fata si masina balansa fata-spate. acum este in lucru si un eleron care va tine spatele masinii pe asfalt
mesteru surubel
daca tot vorbim de dacii de ralui , poate ma ajuta si pe mine cineva si imi explica si mie cum se poate monta o turbina elicoidala pe motorul de dacie(luam in considerare ca se modifica aproape toate componentele motorului) , si sa nu uitam ca asta era una din smecheriile dacilor turbo care perticipau la raluiri. vanilla daca poti sa imi dai un mesaj la andrei_c123@yahoo.com sa mai povestim un pic(te rog)
einstein1984
Turbina elicoidala? Poate compresor elicoidal vrei sa spui.
Ciumonk
Mestere,gateste-ti(da,gateste) un Comprex smile.gif .Daca stii ce este.
Mario_b
Se pare ca se tace aici, asa ca o sa vorbesc eu: biggrin.gif
M-am decis sa cumpar o Dacia 1300 din 79 sa o modific ptr VTM, adica cf regulamentului, inca nu stiu daca o sa particip cu ea la VTM, dar vreau sa invatz sa pilotez pe aceasta masina.
Intrebarea mea este:
Daca comprim motorul, modific supapele, schimb arcurile si axa cu came, usurez partile interne si-i pun niste carb orizontale obtin o putere mai buna decat sa-i pun o turbina pe motorul decomprimat?
Nu conteaza prea mult fiabilitatea motorului, sa ma tina vreo 5000km zic eu.
La suspensie ce pot sa-i fac ca sa fie in concordanta cu regulamentul de la VTM?
Astept raspunsurile voastre cu nerabdare!!!
Important este sa-i fac modificarile cat mai mult pe motorul original, adica fara piese straine, ca nu prea am bani asa multi. Oricum, modificarile se vor face in timp....
Renegatul
Motorul turbo va fi superior unuia aspirat, mergi pe varianta turbo.

Pt VTM sunt numai reguli de siguranta si securitate, in rest poti face cam ce vrei la masina.Ai nevoie de scaun, extinctor de 5 kg, rezervor, si roll-bar in conformitate cu regulamentyl. Cu dacia intrii la grupa H, unde o sa te bati cu greii...

Mai multe detalii iti poate da mgi1400
cosmin_bojin
Salut!E interesanta chestia cu grupa Daciilor in VTM.Eu am o dacie 1300 din 1979 si am vrut sa o modific la motor si suspensii,dar costul e destul de ridicat.Cu o axa cu came de R5 turbo de 110 cp reusesti sa ma dai vre-o 30-40 de cai,dar pe langa mai trebuie lucrat la chiulasa,supape,tije tacheti si usurat biele.Paretea cu suspensia e mai usoara(nu implica prea multi bani),dar din pasiune pentru batranica se poate dar pe rand.Eu am fost la multe etape de Vtm la Resita pe Valea Domanului si il stiu destul de bine pe Werner Hirschvogel,e un mare pilot.Lucien Hora a furat meserie de la el si inca cred ca o face.Acum cativa ani Lucien se dadea cu un VW Golf 1 si avea o cutie in 3 trepte facuta de Werner Hirschvogel.Din cate stiu Coasta de la Resita e apreciata de majoritatea pilotilor de raliu de la noi.Eu sper ca la anul sa pot sa ma dau si eu,din pasiune pentru ca
de la o dacie nu poti cere performanta!Cine poate participa ii urez multa bafta,dar daca aveti ocazia sa mergeti la o asmenea competitie nu ratati!
Mario_b
Doar din axa ii dai 40 cai?? Nu-mi vine sa cred! Eu am pus tinta undeva la 100cai pt batranica 1300, dar am dubii serioase ca pot ajunge la aceasta putere.
Mai degraba as merge pe motorul 1600 comprimat si modificat axa came, usurat si echilibrat, facut cu simtul raspunderii pentru performanta, as reusi sa trec de 100 cai cu el.
Cum am mai spus, nu ma intereseaza viata motorului, vreau sa mearga la putere mare.
Pe cealalta parte, am turbina pe care s-o montez, o am de la o Alfa 33 1,8 TD, model KKK nu stiu de care, rulata cam 180k km + un radiator de ulei. Nu am intercooler, dar fac rost sau imi fac unul.
Deci ar fi mai usor sa-i pun doar turbina si mai ieftin, dar nu stiu daca o poate duce motorul...
Nu stiu daca merge cu carb-ul de dacie, iar am dubii serioase, nu cred ca ii da destula benzina, deci trebuie si alt carb de turbo!
Ma ingrijoreaza si faptul ca nu se prea gasesc axe cu came de 320 grade ca cele ale batranilor, cred ca pt asta trebuie sa fac o tura pana in Bucuresti, si nici set motor Setcar Racing, de care am nevoie mare!
Oricum, cred ca constructia masinii o sa dureze cam un an sau mai bine, le fac pe rand pe toate, mai caut sfaturi pe ce configuratie sa merg.
Deocamdata gandesc cam asa:
-Motorul pe care il are deja masina (1300) incerc sa scot ce pot din el; il demontez, fac rost de piese, il ansamblez sa vad ce iese; sigur n-o sa fie satisfacator!
- Dupa ce ma satur de motorul asta sau dupa ce-l sparg incerc un 1600.
Numai bine!
PS: ce grup are Dacia 1300 din 79?
Unde mai gasesc un grup 8x33?
PS2: ca raport de comprimare are?
SiloS
Ca sa pui turbo trebuie sa umbli in tot motorul . nu e chiar asa de simplu . Mai bine mergi pe 1.3 aspirat din care sper ca te vei multumi cu vreo 75 - 85 de cai . te asigur ca in momentul de fata masina nu scoate 54 de cai cat trebuie sa scoata si daca ajungi la 75 de cai e deja bine smile.gif Daca vei ajunge la 100 cp / 1 tona e ok .
cosmin_bojin
Salut!Cei 54 de cai pe ca ii stim ca ii are dacia sunt vre-o 45-48 reali maxim,dar putina lume stie lucrul asta.Poate motorul de 1600 sa aiba 54-55 de cai reali.Multi cred,ca daca pun un filtru conic si umbla la evacuare,cresc puterea motorului.Gresit.Varianta turboe ceva,dar mai bine cauta un motor gordini de 1600 de 140 de cai si nu te mai doare capul.Asta cred ca e cea mai buna varianta.Carburatorul de pe 1300 nu te va ajuta sa faci mare lucru,poate cel de pe motorul de 1600 dublu corp,sau doua carburatoare dublu corp ca cele din imagine.
Renegatul
Sa nu exageram, nu sunt asa de slabe motoarele de dacie. Producatorul a dat valoarea corecta a puterii. Nu crezi, mergi la Dyno, si o sa te convingi.
anndi
@cosmin_bojin: buna idee cu motorul de gordini, dar crezi ca gasesti?
@Renegatul: sunt reali caii din talon, numai ca sunt la volanta, pe sosea pui ceva mai putin. motoru de nova cred ca pune vo 55-60 de cai pe sosea.

SiloS
renegatule , tata , omul are o masina din 79 . In vecii vecilor amin nu o sa acoata 54 de cai . O dacie 1300 a scos 54 de cai in tineretile ei , in anii ce-au trecut caii au imbatranit si au murit . Si spun asta din surse sigure .

cosmin , iti spun ca 48 de cai sunt prea multi biggrin.gif Eu cred ca o dacie 1300 ingrijita are ~44 de cai . Cazanele de pe strazi eu le vad cu ~38 de cai ... Daca ar fi asa de usor de scos caii dintr-o masina am vedea porsche sa porneasca de la 500 cp .
ydaniel
o axa competitiva da max 12 cai.depinde de motor.dhla sunt f bune pt vtm:)
Muttley
Mai nu porniti inc-o polemica d-asta bazata pe presupuneri s.a. dry.gif

SiloS, si ceilalti, o masina are puterea declarata-n documentatii cand e noua, da? In aceleasi documentatii figureaza si viteza maxima de care respectivul model e capabil, da? VA ASIGUR ca daca masina respectiva dupa zeci de ani si sute de mii de km parcursi reuseste sa atinga viteza maxima declarata, puterea sa se afla inca-n limite normale.
Ar mai fi argumente destule, dar ma limitez la asta ca e destul de solid...
vis-a-vis
Daca rabla mea n-a putut mai mult de 130 km/h in viata ei pana sa inceapa sa pape ulei si apoi lua 145 lejer, inseamna ca s-a produs un fenomen de tuning la motor prin eroziune? =)) (aceast pamflet este real si luati-l ca atare)
ydaniel
nu inteleg,poate s-a dereglat vitezometrul intre timp:)
SiloS
Muttley , eu am vorbit despre putere . Daca EU SPUN SIGUR ca o batrana de dacie din 79 are aproximativ 44 de cai , implicit spun sigur ca masina respectiva nu mai atinge 147 km/h . Corect ? Ca baietii vorbesc si spun ca ei prind totusi 140 km/h sau 150 km/h , asta o spun pentru ca au incredere in vitezometrele lor . Eu va spun , aveti incredere in mine ca o dacie veche are ~44 de cai sau chiar mai putin si SIGUR nu atinge 147 km/h .sad.gif

Ca intre timp proprietarul a refacut complet motorul , de la arbore pana la avans , e alta poveste . smile.gif
amc
Poate doar un motor uzat!
In nici un caz o dacie veche.
Mario_b
Ar fi bine sa gasesc un motor Gordini de 160 cai gata de pus pe masina, dar asta se intampla doar in lumea zanelor si balaurilor.
Mai degraba as lucra eu tot motorul cu mainile mele sa vad ce pot scoate, sa am o satisfactie cand spun: Eu am facut motorul asta!
Acum sa va spun cum vad eu puterea la o masina:
-- de exemplu dacia are sa zicem 50 cai si caroseria are 900 kile(am luat valori la intamplare ca sa dau un exemplu)... Deci raportul kg/CP este de 18. O masina sport adevarata are acest raport cam 5, una super-sprot chiar si 3. Eu asa vad cat de dinamica este masina...
O sa ma consider multumit cand o sa reusesc sa fac o Dacie cu raportul kg/CP de cel mult 10.
Deci nu conteaza doar sa faci motorul cat mai puternic, ci si sa faci masina mai usoara.
cosmin_bojin
salut baieti!
e doar parerea mea,dar ganditiva ca aceasta "minunata "masina a fost conceputa la sfarsitul anilor '50 si inceputul anilor '60.nu e ceea ce pare,oricum eu am facut motorul acum 35 de mii iar pe la 12 mii am dat mai tare in ea si am atins impresionanta viteza de 145km/h,acum mai mult de 130 nu mai vrea.am 4 trepte pe ea si vreau sa va spun ca motorul urla!aveam undeva pe la 5000 de ture.cred ca daca o mai tineam mult de ducea dracului.motor gordini,cam greu!cica e un nene pe la Mioveni care ar avea doua motoare dar fara accesorii,si il cheama 'Nea Titi (gordini) sau ceva de genul asta,mai multe nu stiu.oricum eu unul sunt indragostit de aceasta masina,pe bune,asa cum e ea fara fitze si alte figuri.pt un motor gordini iti trebuie si frane.te-ai gandit?hai sa va arat si niste super frane,si inca un motor!
einstein1984
Mai bine iei o Lada cu motor de 1600! 75 CP de la mama ei, tractiune spate (mult mai bine pentru exploatarea puterii), si duce 100 CP lejer (raport de compresie marit si carburatoare Weber DCOE), avand si o cutie si punte spate adaptata pentru acceleratii (viteza maxima la raliuri nu conteaza). Incap si gume de 195, franele sunt maricele iar masina a fost si este folosita intensiv de bulgari si unguri in campionatele lor.
Daca perseverezi se poate pune turbinasau motor de 2000 cmc de Fiat Argenta de vreo 120 CP.
Daca erai in Bucuresti ma bagam cu un ajutor la prepararea unei Lade!
Renegatul
QUOTE(SiloS @ 28 Feb 2006, 20:35)
renegatule , tata , omul are o masina din 79 . In vecii vecilor amin nu o sa acoata 54 de cai . O dacie 1300 a scos 54 de cai in tineretile ei , in anii ce-au trecut caii au imbatranit si au murit . Si spun asta din surse sigure .

cosmin , iti spun ca 48 de cai sunt prea multi biggrin.gif Eu cred ca o dacie 1300 ingrijita are ~44 de cai . Cazanele de pe strazi eu le vad cu ~38 de cai ... Daca ar fi asa de usor de scos caii dintr-o masina am vedea porsche sa porneasca de la 500 cp .
*



Fiule, eu nu am zis nimic de masina veche, cu uzuri mari la motor. Am zis doar ca valoarea data de producator la o masina BUNA, cu motor in cote, este cea corecta. Ca unele au cativa cai peste sau cativa sub, e alta treaba. Niciodata 2 motoare nu vor fi indentice, din mai multe motive, nu stau sa le enumar.

Sursele tale sigure or fi graficele puse de Florin. A masurat si puteri la masini bune, nu numai la obosite,crede-ma ca stiu mai bine wink.gif
Ford_V6
voi eveti idee macar cat costa un ambreiaj performant pentru motoarele astea pe care le tot visati voi ???

acum in alta ordine de idei de cand tot aud pe aici clasica fraza "mi-am cumparat o dacie din 7x si vreau sa o modific sa o fac gordini sa o fac racheta . . . ." m-am enervat si mi-am luat si eu o dacie din 83. Sa vedeti racheta dracu ce fac din ea sleep.gif sleep.gif sleep.gif sleep.gif
Bytzu
ce semnatura frumoasa domnu ford..nu ca ati avea o dacie intre primii 10 de pe acest forum..si in curand poate cea mai cea...

acu sa va zic: un motor de 1.6, care deja il aveti, ca sa-l faceti competitiv va trebe vreo aprox 20 mil: motoru nou: vreo 7-8 mil; carburi ( sau carb biggrin.gif), 4 mil; axa cu came made in romania: 4 mil, galerie: vreo 2 cred; ambreiaj..alte 2 mil

cutia si planetarele tin in principiu..dc se rupe una , am patit eu, o schimbi...da sa nu-i dati scart cu rotile bracate; astea sunt modificariule cat de cat accesibile, si cu un rezultat ffff bun
ydaniel
ce ambreiaj ai?L:)
Ford_V6
deocamdata am un ambreiaj stock de dacie de 170 . . . .oricum am motoru de 1.3 pe ea cu carburator de 1100 sa consume putin. frumos e ca fuge de rupe masina icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif

pe noul motor am ambreiaj de Ford Escort Cosworth RS 2000 prins pe volanta de 17 turbo wub.gif

o sa pun poze cu masina cum e ea acum peste vreo saptamana
Mario_b
QUOTE(Ford_V6 @ 6 Mar 2006, 11:43)
voi eveti idee macar cat costa un ambreiaj performant pentru motoarele astea pe care le tot visati voi ???

acum in alta ordine de idei de cand tot aud pe aici clasica fraza "mi-am cumparat o dacie din 7x si vreau sa o modific sa o fac gordini sa o fac racheta . . . ." m-am enervat si mi-am luat si eu o dacie din 83. Sa vedeti racheta dracu ce fac din ea  sleep.gif  sleep.gif  sleep.gif  sleep.gif
*



Pe bune ai luat o dacie veche sa faci WRC din ea?
Ca asa o sa fac si eu cat de curand, sa mai strang bani.
Dar eu am si turbo KKK K14 de pe un dizelar de 1,8 dar cred k merge. Are maxim 1,2 bar din ce am auzit eu....
Pentru inceput ii pun radiator de ulei si turbo pe motorul stock, sa vad daca merge cu carbul dupa turbo, daca nu il pun inainte de turbo si-i dau amestec bogat, poate si avans mai mic ptr turatii mari.
Daca nu ma satisface asta, ma bag la modificari mai ample.
Ford_V6
eeee nu chiar wrc . . . ma multumesc cu 150-160 de cai.

vezi ca nu merge cu orice carb . . .ai nevoie de carb de turbo si de regulator de presiune pentru benzina.

o sa ai nevoie si de o aprindere electronica integrala cu control de avans electronic. cu avansul mecanic nu o sa cazi pe curba de avans de turbo nicioodata.
ydaniel
n-ar fi mai usor de cumparat o dacie care a alergat deja:)
si la ea mai multe modificari decat la un a stock
si eu caut asa ceva:)
SiloS
ford v6 , la 140 de cai dacia e racheta printre dacii si masina printre masini smile.gif

Tu ce ford ai ? Stiu ca aveai o vechitura de ford cu motor de 2.2 sau ceva de genu'
Ford_V6
QUOTE(SiloS @ 7 Mar 2006, 21:16)
ford v6 , la 140 de cai dacia e racheta printre dacii si masina printre masini smile.gif

Tu ce ford ai ? Stiu ca aveai o vechitura de ford cu motor de 2.2 sau ceva de genu'
*



Am avut un Granada 2.8 V6 150 cp.

Acum vorbind serios. O sa fac un topic nou cu masina asta cum a facut SGM cu a lui (sper sa nu iau si eu ban intr-un final) cu toate modificarile.

Oricum deocamdata in starea in care e da cam 2 masini pe 400 m la un Logan de 1.6. O sa mai merg cu ea asa pentru ca am nevoie de masina ca bag 206-le in service si tre sa ma misc. In timpul asta se lucreaza la noul motor. BTW . . .motorul vechi o sa fie de vanzare . . .aviz amatorior ce vor un motor de 90 de cai si 5000 km rulaj.
ydaniel
motor:) ce pret:)
Ford_V6
QUOTE(ydaniel @ 7 Mar 2006, 22:54)
motor:) ce pret:)
*



pai motor 1.6 complet cu ambreiaj de 200, comprimat, galerie modificata si carburator weber dublu cu electromotor pe el si pompa de apa.

Motorul este absolut nou refacut cu piese de super calitate. Are 3000 km. Mers numai cu Motul 10w40.

eu am zis undeva la 10 mil.

oricum cand o sa il dau jos de pe masina o sa-l pun la bursa cu poze cu tot . . .
ydaniel
aha:)ce weber este?ai filtru de aer pt aer?smile.gif adica ansabmlul:)
Ford_V6
Weber DMTR 34/36 . .. am si ansamblul pentru filtru de aer smile.gif
ydaniel
si nu dai carbuL+ansablu separat:)
Ford_V6
dupa ce dau motoru jos poate o sa-l dau . . .mai vb
mexicanu
se poate organiza o chestie de genul asta clar.putina publicitate putina pasiune ceva banuti si cateva masini bune.dar cel mai important eu zic ca este publicitatea.in momentul in care lumea stie de asa ceva vor venii si pasionatii si daca evenimentul e gandit bine...
tms
Cu putina munca si binenteles si sacrificiu se face orice numai sa vrei sa faci
ROBY 06-TFA
QUOTE(tms @ 23 Sep 2006, 17:21)
Cu putina munca si binenteles si sacrificiu se face orice numai sa vrei sa faci
*


TMS,ce ai mai facut cu Peugeot-ul ca l-am vazut de vanzare.Ai de gand sa pregatesti Dacia pt VTM?
tms
Da as vrea sa il dau sa iau altceva ...o masina de grupa A sau N dar daca nu reusesc sa il dau al un proiect pt el replica dupa 205T16. Nu stiu cat si la motor dar oricum o sa il salt si la motor cu ceva cai. Sa vedem cum stam pana mai in toamna...daca nu se da ...asta voi face .
Gheorghedracu
http://www.mecaparts.com/

la adresa de mai sus gasiti cam tot ce va trebuie. Motoarele de 1300 pot fi marite pina la 1400 de unde cu 2xWeber 45DCOE/Dellorto DHLA45
si accesoriile de rigoare se pot scoate 150+ cai.
Pentru motorul de R12Gordini (120cp stock) exista un kit care ridica puterea la 160cp.
Si mai gasiti multe chestii interesante pe acolo.
Twister
Nu prea inteleg ce ofera francezii acolo, set motor de 1980cm in bloc de 1400? wink.gif
Gheorghedracu
Daca te referi la camasile cu nr. MP0421 acelea sunt pentru R12G care are alt motor (bloc) decit Dacia. Seamana cu blocul de R16 (prinderea la sasiu difera). Este o poza a blocului pe pagina cu piese de motor pentru A310. Pentru blocuri ca cel de Dacie uita-te pe pagina cu A108/110 sau R8G pina la motorul de 1550cmc.
Sociopatul Tandru
Revin cu o idee pentru Nova. Acum doua zile am fost la un centru de dezmembrari proaspat deschis de un Italian la noi in Braila.
Am vazut acolo un motor ce provine de pe o Calibra. 1.8 doua axe cu came deci V16. Motorul+Cutia de viteze, costa 400Euro.
Am vorbit cu omul si poate sa-mi aduca absolut orice tip de motor si chiar un bot taiat de la o masina cu totul.
Acum astept sa aduca un cadru cu totul de pe un astfel de Opel (ca am inteles ca si astea sunt tot pe cadru, nu pe lonjeroane) cu planetare cu tot ce trebuie. Ma costa undeva la 800 de Euro. Voi face masuratori, ma voi gandi, ma voi tortura, iar daca se potrivesc o sa va arat o Nova cu motor de Calibra.
Gheorghedracu
Ai grija cu motoarele de Calibra ca senzorii motorului nu se pot gasi cu usurinta. Sper sa gresesc si daca cineva stie de unde se pot gasi, am sa transmit datele unui amic ce se chinuie de un an sa gaseasca unul din senzori care i-a dat peste cap injectia, ca nu mai are relanti sub 3000rpm. Tot ce a incercat, reprezentante, ebay, internet, n-a dus nicaieri. reprezentanta de aici spune ca nu se mai fabrica (nici unul din senzori) si nu se potrivesc de la celelalte modele de Opel. daca cineva stie mai bine, sunt nerabdator sa aflu detalii exacte, nu sugestii vagi.
anndi
eu zic ca e mai simplu de pui motorul de golf GTI 1,8 16 V 140 de cai, nu? E mai ieftin si mai usor de intretinut.
ydaniel
asa e.si iti da si acte la motoru de calibra?
marius-gabriel
motor de calibra de 1,8 nu exista

calibra are asa:

C20NE 2000cm3 8V
C20XE 2000cm3 16V
C20LET 2000cm3 16V TURBO
C25XE 2500cm3 16V -6cilinidrii

daca vrei iti dau si puterile standard pt ele.
vezi ca e vrajeala cu motorul ala!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.