Renegatul
9 Feb 2008, 17:43
Nova lui Nea Puiu cu motor de VW facea treaba. Aia cu motor "de familie" cu carburatoare e slabuta
Muttley
9 Feb 2008, 18:58
Anu' trecut n-avea carburatoare.
crismotorsport
10 Feb 2008, 15:33
QUOTE(ROBY 06-TFA @ 9 Feb 2008, 16:12)
Cea din pozele 2 si 6 alearga si acum la VTM.
Suparata rau da si scumpa!
CEA DIN POZELE 2 SI 6 APARTINEA LUI VIOREL OBREJAN
IN PREZENT LUI CALIN POENARIU SI MECANIC VIOREL OBREJAN
ARE MOTOR WOLKSWAGEN 1,6 16V REPARAT IN GERMANIA (APROX. 200 CP)
SI DIN CATE AM INTELES A ACHIZITIONAT UN MOTOR WOLKSWAGEN 2,0 16V (APROX. 230CP)
CEL DIN POZE
Muttley
12 Feb 2008, 13:16
MPI cu multiclapeta...
madmaxtata
13 Feb 2008, 21:06
PANA LA MPI CU MULTICLAPETA A AVUT SI 2L CU CARBELITOARE, DECI SE POATE SI LA ALTII.
Se poate face cu clapete de la motociclete aceasi lucru, diferenta realtiv mica intre carburatoare de 45 si clapete separate, asta in putere.
Singura problema cu carburatoarele e ca petnru fiecare densitatea a aerului trebue resetat (deci nu tine cont de inaltima)
madmaxtata
14 Feb 2008, 10:33
ma dar la injectie are un debitmetru nu? La multiclapeta de unde stie ecu cata benzina sa bage?
mgi1400
14 Feb 2008, 11:10
QUOTE(madmaxtata @ 14 Feb 2008, 10:33)
ma dar la injectie are un debitmetru nu? La multiclapeta de unde stie ecu cata benzina sa bage?
tot din debitmetru
madmaxtata
14 Feb 2008, 21:21
pai si unde e amplasat?
Renegatul
15 Feb 2008, 01:35
MAP sensor are injectia aia cu multiclapteta , nu MAF (debitmetru)
MAP- mainfold absolute presure
MAF- mainfold air flow
Daca tin minte bine abreviarile
Unele motoarele au si map si maf. depinde de tipul injectiei.
einstein1984
15 Feb 2008, 09:48
Ar putea sa aiba bine merci senzori de presiune si temperatura, sau doar cu ce da sonda lambda. Si asa o masina de raliu are dozaj bogat in majoritatea regimurilor de functionare.
mgi1400
15 Feb 2008, 12:07
scuze are senzor de presiune si senzor de pozitie a clapetei
In plimul rand, la masinile de compatitie nu se pun sonda lambda (in general), in rest absolit tot se pune, MAP, senzori de temperatura, senzor la clapete, senzor la arbore/axa cu came si cam atat, in rest daca mai pui incarca calculatotul si face prostii, ori limitezi efectul lor si tot nu fac nimic...
Ori cum lmabda si knoc senzori nu fac o corectie mai mare decat pana la 7-8% pe map-ul deja facut, dar daca asta o face in cursa...popate sa creeze problema, asta din cauza a schimbarii foarte repede a slocitarii motorului.
Deci fam mai mult rau decat de bine.
La WRC nici nu este permis sonda lambda
Renegatul
15 Feb 2008, 15:52
electronicele inteligente au si MAP si MAF si TPS (care stie pozitia clapetei, ca mai e un model care stie doar cand e full sau cand atingi acceleratia) si lambda si temp motor, temp aer admisie, senzor detonatie, etc
Apropo de amestec bogat, din experienta la sub 13.5 amestec stoichiometric, am inregistrat pierderi de putere. E cel mai sigur amestec asta pt motoare supra-alimentate.
einstein1984
15 Feb 2008, 16:08
La turbo, daca amestecul e prea sarac, pe langa detonatii mai frigi si turbina din cauza cresterii EGT. Asa ca mai bogat e mai sigur, si lambda 0,9 e cel de P max.
madmaxtata
15 Feb 2008, 23:51
lambda de 0.9 la aspirate sau la supraalimentate, pentru puterea maxima?
Renegatul
16 Feb 2008, 00:21
turbo. la aspiratie cam 0.75 daca tin minte bine.
Sunteti cam derutati cu amestecul. Fie care motor are, si functioneaza in parametri lui.
De exemplu camera de ardere, conteaza unde e bujia (daca e in centru sau nu), numarul supapelor, cum sunt astea asezate, compresia efectiva (nu cel pe care mesori), finisarea camerei de ardere, cum e facut pistoenele...e lunga lista.
Cuvantul cheie e compresia efficienta, deci compresia care apare cand motorul e in fnctionare, ca atuncea din cauza inertiei gazelor, cilindrea e umplut cu mai mult amestec decat daca e stationar motorul, asta rezulta ca amestecul trebue sa scada (mai multa benzina ca este mai mult oxigen). Asta este mai mare la motoarele cu supraalimentare, de asta au un potential de tuning mai mare.
Cam atat despre amestec...daca cinva face la o valoare anumita...mai bine nu.
Acuma depinde despre ce masini vorbim, asta e sectie de masini de competitie...presupun ca nu e locul sa discutam despre masini / ecu care folosesc la strada.
La masini de competitie ECU-ul este programat altfel decat la cele de strada, si nu au nevoie de multe senzoare. Aici nu conteaza daca tine pe termen lung motorul, sau cat consuma. Conteaza sa tine cateva etape si sa mearga perfect tot timpul.
De asta o data facut un softul nu se mai modifica numai la service, el insusi nu corecteaza din valoare de EGT/Lambda/sau temperaturi. Asta din cauza ca computerul nu este atat de promt (mai bine zis din cauza sondelor) incat sa poate actioan cand trebue, tot timpul are un delay ... asta la masinile de strada nu conteaza ... de asta consuma putin si tin mult motoarele, la masinile de competitie insa fac mai mult rau decat de bine. Din cauza acestor corecti poate sa apare stuati in care amestecul ar trebuia sa fie bogat si e sarac (valabil si invers). Cauze...daca e prea bogat curata peretele cilindreei si eventual se acumpeaza la supapa, daca e sarac face detonatii si temperatura creste foarte mult.
einstein1984
16 Feb 2008, 18:05
Ar trebui sa intri in politica, Ai reusit sa faci un post imens in care nu esti de acord cu noi, nu ne contrazici, dar nici nu zici nimic nou/interesant/important.
Renegatul
16 Feb 2008, 18:43
e ruda cu Iliescu cred.
Parca chear tu ai dat cu parerea despre ceva de gen " lambda 0.9 " fara sa faci referire la vreun motor aparte cu modificare specificata ... si vi, spui ca am scris de geaba acel post, mai ales ca majoritatea de pe forum nu prea inteleg...
QUOTE(Renegatul @ 16 Feb 2008, 18:43)
Poate ca sunt, dar macar am habar despre ce vorbesc...
0.75 la un aspirat...vrei sa speli motorul cu benzina?
djasu82
16 Feb 2008, 19:37
Oare de unde sti ca majoritatea nu inteleg ??? hai sa fim seriosi si sa nu ne mai dam talente ca stim , ideea e sa explici ... oare de ce va dati atata de importanti nu pot sa inteleg conduceti tara ... cred ca toti suntem egali si toti avem de invatat de la unu la celalat ...
einstein1984
16 Feb 2008, 19:51
Hexer, lambda 1 e valoare dorita in functionarea tuturor motoarelor pe benzina. MAjoritatea motoarelor care pot functiona linistit la lambda=1 vor da puterea maxima la lambda 0,9 chit ca e aspirat sau supraalimentat, cu 4 sau cu 65 de cilindri (e o problema de chimie, nu de inginerie). Si asta e un citat din cursul meu de motoare.
Daca motorul are nevoie de benzina in plus pentru a raci amestecul initial si a preveni detonatiile, cum e cazul unor MAS cu presiune inalta de supraalimentare, asta e alta poveste.
QUOTE(djasu82 @ 16 Feb 2008, 19:37)
Oare de unde sti ca majoritatea nu inteleg ??? hai sa fim seriosi si sa nu ne mai dam talente ca stim , ideea e sa explici ... oare de ce va dati atata de importanti nu pot sa inteleg conduceti tara ... cred ca toti suntem egali si toti avem de invatat de la unu la celalat ...
Crezi ca are rost sa scriu 2-3 pagini despre asta, si sa vina ceilalti cu pareri ca sun politician...mai bine bat campi si ma ocup de treburi serioase...daca ori cum nu e apreciat... Asta pentru mentalitate balcanica...penibil.
La un forum inteligent nu contrazic, incerc sa expice...aici...vad ca nu e cazul.
Cu respect...
djasu82
16 Feb 2008, 20:05
Eu unu personal v-a ascult pe toti chair daca unu ma critica pe mine personal sau indirect ... Cu respect.
QUOTE(einstein1984 @ 16 Feb 2008, 19:51)
Hexer, lambda 1 e valoare dorita in functionarea tuturor motoarelor pe benzina. MAjoritatea motoarelor care pot functiona linistit la lambda=1 vor da puterea maxima la lambda 0,9 chit ca e aspirat sau supraalimentat, cu 4 sau cu 65 de cilindri (e o problema de chimie, nu de inginerie). Si asta e un citat din cursul meu de motoare.
Daca motorul are nevoie de benzina in plus pentru a raci amestecul initial si a preveni detonatiile, cum e cazul unor MAS cu presiune inalta de supraalimentare, asta e alta poveste.
Macar o explicatite cat de cat corecta.
Cum spui la motore daca nu este sub solicitare motorul lambda arata 1 (sau mai mult 1.02-1.06, deci e sarac).
Partea cealalata, pana unde merge acesta...asta e greu de spus, la masinile normala, de strada fara tentativa de performanta pana la 0.9, masini de competitie pana la 0.8-0.86 la masinile de turbo...acolo pana si la 0.7 se poate. Dar asta tine foarte mult de temperaturi si presiuni, deci se schimba relativ usor. Dar un lucru e sigur, cu cat esti mai aproape de idelul, cu atat mai bine.
Schumy1
16 Feb 2008, 20:46
cand nu mai merge turbina ce faci? dar cand motorul scoate cai multi dar nu te ajuta cutia.? dar cand vorbim despre dacie si din cauza cuplului rupi planetare si din cauza greutatii rupi suspensii? ce e mai important? fiabilitate sau putere necontrolata?
16 Feb 2008, 23:40:
ati dat-o din cola-n fanta si din pepsi-n spryte cu topicul domnilor. cam asa e cand sunt multe idei si cand lumea e doxa de carte... chiar si in cazul in care sa presupunem prin absurd ca rezolvati problema cu masina de curse.......mai ramane o problema......cine o conduce cine o repara cine si cine plateste? Dacia inca mai suporta multe...dar totusi hai sa nu visam cu ochii inchisi ..e o masina a anilor 70 care a suferit mici imbunatatiri cu trecerea timpului.....dar avionu n-are cum sa iasa....sa fim realisti
MihaiD
18 Feb 2008, 23:06
QUOTE(crismotorsport @ 10 Feb 2008, 07:33)
CEA DIN POZELE 2 SI 6 APARTINEA LUI VIOREL OBREJAN
IN PREZENT LUI CALIN POENARIU SI MECANIC VIOREL OBREJAN
ARE MOTOR WOLKSWAGEN 1,6 16V REPARAT IN GERMANIA (APROX. 200 CP)
SI DIN CATE AM INTELES A ACHIZITIONAT UN MOTOR WOLKSWAGEN 2,0 16V (APROX. 230CP)
CEL DIN POZE
Nova aia e de vanzare, 11000 de euro...
http://www.autorally.ro/bursa/anunt_detali...dacia_nova.html
B71KOX
28 Apr 2008, 21:44
Am gasit intr-un documentar un afis cu Raliul Dunarii din '78 am inpresia.
Cam asa arata.
Alexandru 90'
30 Apr 2008, 21:25
Salutare tuturor am si eu o intrebare...imi poate spune si mia cineva o lista intreaga de modificari care ar trebui aduse unei Dacii ca sa ajunga o Dacie de raliu? As avea o tentativa de a ma apuca de treaba la o dacie...1300 dar nu stiu exact ce trebuie sa fac. Si mai am o interebare se mai merita se prepari o dacie tinand cont ca prin 2011 vor sa scoata acete masini din circulatie? Astept cateva sfaturi....
C a t a l i n
30 Apr 2008, 21:26
De ce sumă de bani nu mai ai nevoie?
Alexandru 90'
30 Apr 2008, 21:32
Pai nu stiu la ce te referi cu intrebarea
ce suma de bani am nevoie sau ce?
Defapt e buna si intrebarea....Daca cunoasteti sa imi spuneti si cat mar costa accesoriile as fi recunasctor.
C a t a l i n
30 Apr 2008, 21:33
De ce buget dispui? Câți bani ai de băgat în acest măreț proiect?
Alexandru 90'
30 Apr 2008, 21:37
Pai deocamdata vreau sa ma informez ca sa stiu ce bani miar trebui si as vrea sa stiu toate modificarile care sunt necesare pentru acele performante.
C a t a l i n
30 Apr 2008, 21:38
Care performanțe?
Alexandru 90'
30 Apr 2008, 21:42
Ale unei masini de raliu ....dar daca mi-ai putea da un id de mess ar fi minunat ca sa vb mai detaliat
C a t a l i n
30 Apr 2008, 21:47
vinde_casa_ia_subaru@yahoo.com
sobolan
2 May 2008, 22:21
vinde_casa_ia_honda@yahoo.com
daca asa facui tu,asta nu inseamna ca asa facem toti.....
B 75 UAP
19 May 2008, 18:23
Salutare!
Ati mai auzit pana acum de cutie in 4 trepte de Dacia, cu rap. grupului conic de 9x32 ??
Tocmai am demontat-o de pe R12G zilele trecute si nu stiu ce e cu ea.. Pana acum, nu am mai auzit de asa ceva.. I-am scos capacul de la ambreiaj si priza sa o inlocuiesc cu una in 5 trepte de R 17 TS
Cea din dreapta e cutia in 4 trepte de pe gorde.
mgi1400
31 May 2008, 21:46
masina mea de raliu este gata
multumesc sponsorilor pentru sprijin
QUOTE(mgi1400 @ 31 May 2008, 22:46)
masina mea de raliu este gata
multumesc sponsorilor pentru sprijin
O frumusete! Ceva detalii despre partea tehnica?
Muttley
1 Jun 2008, 11:22
Cand si unde prima participare???
mgi1400
1 Jun 2008, 12:08
alba, saptamina viitoare
AR-18-MOS
1 Jun 2008, 12:35
Nu am timp sa citesc tot topicul, dar daca te rog, posteaza cam ce ai facut pe la motor, si ce performante are acum.
Muttley
1 Jun 2008, 12:54
QUOTE(mgi1400 @ 1 Jun 2008, 13:08)
Am s-astept s-ajungi pe la Campulung - Poiana...
Ciumonk
1 Jun 2008, 15:17
mgi1400,pentru raliuri trebuie sa fie inmatriculata,cu ITP,asigurare etc.Ai obtinut si omologarea speciala de masina de raliu sau cum faci ca sa nu ai probleme?
mgi1400
1 Jun 2008, 15:57
masina e inmatriculata si are rca. problema e cu itp-ul, dar merg la vtm si nu trebuie sa fie nici macar inmatriculata
@ mgi1400 hai cu inbunatatirile, sau eviti raspunsul?
Ciumonk
1 Jun 2008, 18:13
Ok, spune asa, la VTM nu trebuie inmatriculare, la raliuri da.
Ce celula de combustibil ai?De unde ai luat-o?
SebyAvrig
1 Jun 2008, 18:21
QUOTE(mgi1400 @ 31 May 2008, 21:46)
masina mea de raliu este gata
multumesc sponsorilor pentru sprijin
nu mergi pe 14 iunie la coasta pe Paltinis?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.