Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia Raliu
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
mgi1400
QUOTE(MECCA @ 1 Jun 2008, 17:08)
@ mgi1400 hai cu inbunatatirile, sau eviti raspunsul?
*



nu am ce evita modificarile sunt in mare cunoscute de cei care au urmarit forumul:
1.8 16v, 4xWEBER 40dcoe, aprindere CDI programabila,evacuare din inox,cutie de renault fuego, planetare glaentzer cardanice, frina pe discuri pe toate rotile, bucse de poliuretan si articulatii sferice, amortizoare si bare antiruliu modificate,roti pe 13"(slik-uri MATADOR 215/510/13) si 15"( intermediare TOYO R888 195/50/15), rezervor din al + carcasa de protectie,frina de mina hidraulica,parbrize din plastic, elemente de securitate specifice pt masinile de raliu, + alte maruntisuri de genul acesta


dupa cursa de la alba intentionez sa particip si la paltinis.
SebyAvrig
QUOTE(mgi1400 @ 1 Jun 2008, 19:14)
nu am ce evita modificarile sunt in mare cunoscute de cei care au urmarit forumul:
1.8 16v, 4xWEBER 40dcoe, aprindere CDI programabila,evacuare din inox,cutie de renault fuego, planetare glaentzer cardanice, frina pe discuri pe toate rotile, bucse de poliuretan si articulatii sferice, amortizoare si bare antiruliu modificate,roti pe 13"(slik-uri MATADOR 215/510/13) si 15"( intermediare TOYO R888 195/50/15), rezervor din al + carcasa de protectie,frina de mina hidraulica,parbrize din plastic, elemente de securitate specifice pt masinile de raliu, + alte maruntisuri de genul acesta
dupa cursa de la alba intentionez sa particip si la paltinis.
*



impresionant ce are dacia ta.mijto rau...biggrin.gif
revin cu alta intrebare:o poti face si de raliu pentru macadam?adica daca ai alte arcuri...amortizoare...cauciucuri...ma rog.sau nu te incanta ideea?ai putea participa cu ea la slalom paralel acolo in strand langa baza pompierilor...biggrin.gif
ai rupe fashu la o gramada... tongue.gif
Muttley
Bugetul necesar unei participari in CNR este incomparabil mai mare decat in cazul VTM-ului. Intervin si restrictiile tehnice. Ar putea sa se dea la gr H da' ar face-o doar de amorul artei - s-ar bate cu monstruozitati pe la 4-5 sute cai (vezi Celica lui /Graef).

Pentru amatorii pasionati si autofinantati VTM-ul e solutia.
SebyAvrig
nu,nu...nu ma refeream la CNR.este la sibiu pista de rallycross si se poate da oricine care are casca si centura in minim 3 puncte,asta doar cand se organizeaza slalom paralel.plus ca poti concura si fara permis.pot participa mai multe categorii de motoare,chiar si diesel.
si eu de asta l-am intrebat pe mgi1400,daca ar putea participa cu dacia lui...desi ma indoiesc ca nu a stiut...
vezi:www.slalomparalel.ro
cosmin_2300
mgi1400
worship.gif aplauze.gif Felicitari pentru masina ! Foarte frumoasa ... intrebarea mea e : de ce i-ai acoperit farul din dreapta ?
Ciumonk
Cilindrul de la frana de mana are supapa pentru presiune reziduala sau e simplu?
In plus,ai lasat 1 pompa(cilindru) de frana principal+ distribuitor reglabil/limitator spate reglabil sau 2 cilindri?
Scaunul si centurile sunt omologate?Sunt secondhand sau noi?De unde sunt?
ROBY 06-TFA
Pai din cate stiu eu trebuie sa fie in omologarea FIA scaunul,centurile,combinezonul,casca manusile ,ghetele si ce o mai fi...cagula.Acum mai depinde si de organizator daca ii permite sa se dea cu aceste elemente de securitate cu omologarea expirata.
Este prima participare sub ACR?Stiu ca ai mai participat,MGI,dar nu mai stiu sub FRAS sau sub FRAK?.Vad ca ai nr de concurs de debutant.
Frumoasa Sportiva!
Sper sa iti aduca un loc pe podium la H3!
Intrebare:detalii despre frana de mana hidraulica ne poti da?mai exact,ce etrieri spate ai folosit.
mgi1400
etrierele spate sunt de fata de fapt. am folosit un repartitor de frina de solenza, plasat in interiorul masinii pentru ca este reglabil.
pompa de frina de mina este fabricata dintr-o pompa de frina simplu circuit transformata intr-o pompa fly-off prin modificarea pistonului. circuitul de frina spre puntea spate trece prin pompa de frina de mina. in momentul actionarii acesteia se inchide circuitul spre fata si presiunea actioneaza doar asupra puntii spate. acum sistemul este in curs de perfectionare prin montarea unei electrovalve care inchide reteaua spre puntea fata in momentul actionarii frinei

in ceea ce priveste echipamentul de securitate in afara scaunului si a extinctoarelor este omologat FIA
emircea
Super! Faina ideea cu frana hidraulica... ma refer la mecanism.
negrey_1300
...eature=related

6 Jun 2008, 23:31:
...eature=related
CaliN_08
Acestea sunt filme?NU MERG!:(
MECCA
@mgi1400 ceva filme youtube ai, sa vedem si noi ce poate masina??
Motorola
De unde? Asa repede.! sleep.gif
Muttley
Din anii trecuti (cred ca e primul sezon)...


Se observa relantiul redus al F3N-ului (axa cu came standard probabil sad.gif )



Probabil alegere nefericita a amortizoarelor (prea moi, masina topaie)


Si teste...
Hexer
QUOTE(Muttley @ 7 Jun 2008, 18:13)


Probabil alegere nefericita a amortizoarelor (prea moi, masina topaie)




Eu cred ca are telescoape prea tari, arcuri relativ moi si presiune mica in cauciuc, cel putin asa comporta masina noastra inainte se fac modificarile necesare.
mgi1400


la min 1:35 apare si dacia la alba
MECCA
@mgi1400 ceva poze cu motorul in prim-plan ne pui si noua sa le savuram din plin? 38.gif
mgi1400
un film si doua fotografii de la straja.
multumesc user-ului mendoza de pe forumul autorally pentru ele.
Hexer
QUOTE(mgi1400 @ 8 Jun 2008, 22:37)
un film si doua fotografii de la straja.
multumesc user-ului mendoza de pe forumul autorally pentru el.
*




Ce arcuri folosesti?
mgi1400
pe fata spire de 15.3 si spate 13.7
br17rfg
amortizoarele sunt intarite?dc iti topaia de spate??
Hexer
QUOTE(mgi1400 @ 9 Jun 2008, 10:17)
pe fata spire de 15.3 si spate 13.7
*




Nu grosimea spirelor ma intereseaza, ca asta in mare parte e indiferenta.
Ma intereseaza forta de compresie, sau nu stiu um e in romana.
Cum e la KW cand dai comanda la aricuri.

Mu se alta dar mi se pare ca nu sunt destul de tari, cam mare cursa, max petnur VTM in functie de asfalt intre 30-50mm (50 faca lovesti ceva, nu in mod normal). in curba max 20-30mm are voe sa inclina masina (pe o parte).
Mi se pare ca faci suspensie mai rigida din amortizor, si nu din aricuri (sa nu uitam ca amortizorul numai incetineste munca arcurlui, nu suport masina).
In plus mi de pare dupa comportament ca mergi cu o presiune mica in rotile de fata (cam 2.3-2.5 bar).

Sa spui daca n-am dreptate dar cam asta vad prin videouri.
Bafta in continuare ca macar o dacie sa ramana in campionat.
mgi1400
am mers cu 1,9bar pe fata dar nu am reusit sa incalzesc suficient cauciucul si la sosire aveam sub 2bar.
arcurile spate sun de fata si taiate, cele de fata au fost facute la comanda din sirma de aro 10
masina e in teste deocamdata si incerc sa gasesc setarile optime
la alba am avut mai multe probleme in prima urcare mi-a murit aprinderea si am trecut pe un re 208 care e aprindere de turbo. lipsa de avans s-a vazut in lipsa cuplului si micsorarea turatiei maxime de la 8500-9000rpm la 7000-7500. amortizoarele fata au fost prea moi pe compresie si asta poate fi o cauza a inclinarii excesive in viraje. dar oricum am fost surprins de cit de bine a stat masina pe viraje.
doar faptul ca am intors masina pe drum cu 5m inainte de sosire m-a facut sa pierd locul 3 la debutanti in prima mansa. am ajuns pe 7 din 16 la debutanti si 7 la grupa h13 un rezultat bun in conditiile date.
masina are potential mai trebuie gasite setarile optime si pot sa ma bat in fata cu ea.
emircea
Superb! Imi place la nebunie! Felicitari si bafta!!!
Hexer
QUOTE(mgi1400 @ 9 Jun 2008, 11:54)
am mers cu 1,9bar pe fata dar nu am reusit sa incalzesc suficient cauciucul si la sosire aveam sub 2bar.
arcurile spate sun de fata si taiate, cele de fata au fost facute la comanda din sirma de aro 10
masina e in teste deocamdata si incerc sa gasesc setarile optime
la alba am avut mai multe probleme in prima urcare mi-a murit aprinderea si am trecut pe un re 208 care e aprindere de turbo. lipsa de avans s-a vazut in lipsa cuplului si micsorarea turatiei maxime de la 8500-9000rpm la 7000-7500. amortizoarele fata au fost prea moi pe compresie si asta poate fi o cauza a inclinarii excesive in viraje. dar oricum am fost surprins de cit de bine a stat masina pe viraje.
doar faptul ca am intors masina pe drum cu 5m inainte de sosire m-a facut sa pierd locul 3 la debutanti in prima mansa. am ajuns pe 7 din 16 la debutanti si 7 la grupa h13 un rezultat bun in conditiile date.
masina are potential mai trebuie gasite setarile optime si pot sa ma bat in fata cu ea.
*




Eventual daca ai posibilitatea, incerca ceva arcuri mai tari pe fata, cu mai putine spire (devine mai tare), cum am spus mai sus despre telescop, nu asta face stabilitate, nu asta limiteaza miscare suspensiei, daca incerci sa preia rostul arcului incepe sa sare masina spre afara curbei (cum era la un video).

Despre cauciuc, si noi folosim acest tip (cel putin vad ca mergi cu Toyo R888), numai e pentru drift masina nu VTM. Dar e o diferenta mare, la drift nu se incalzeste ca la VTM, noi avem in functie de temperatura, pista si presiune de la 55-70 grade temperatura cauciucului pe fata. In schimb mergem cu 3.5-3.7 bar pe fata, inainte cu 2.0 bari era subviratorie masina.
Incearca sa faci semne pe cauciuc cu un filc alb sa vezi pe unde este uzat - folosit cauciucul, dar parerea mea ca suspensia de dacie are un mica inclinare (camber-castor si kingpin angle e mic) si in curba incearca sa mearga pe marginea cauciucului.
Incearca si vei vedea exact cat e folosit din cauciuc, mai bine zis cat de mult merge pe margine. O sugestie, incerca cu o presiune mai mare, sa zicem 3.0 bar.

Daca vrei sa fie foarte usor manevrabila masina, mareste inclinarea roatei (castor in engleze, nu camber), astfel o sa aiba o mica inclinare cind rotesti volanul, deci forta ce incearca sa dea jos cauciucul de pe janta o sa fie mai mica. Pe spate nu stiu daca ati facut deja inclinare mai mare, daca nu incercati ceva la 2.5-3 grade negativ (camber).

Spor la treaba, inepe sa ia forma masina!!!
mgi1400
pe fata am cadere negativa de 1.7-1,8 grade puntea spate nu am modificat-o
am incercat sa merg cu presiune de 2,3bar si nu aveam aderenta, efectiv o simteam cum danseaza si pe drum drept.
problema a fost ca pe margineadrumului era plin de pietre pe care le scoteau integralele pe asfalt in curbe si cu presiune mare in cauciucuri sarea pe toate pietricelele
Hexer
QUOTE(mgi1400 @ 9 Jun 2008, 14:08)
pe fata am cadere negativa de 1.7-1,8 grade puntea spate nu am modificat-o
am incercat sa merg cu presiune de 2,3bar si nu aveam aderenta, efectiv o simteam cum danseaza si pe drum drept.
problema a fost ca pe margineadrumului era plin de pietre pe care le scoteau integralele pe asfalt in curbe si cu presiune mare in cauciucuri sarea pe toate pietricelele
*




Nu stiu in romana cum sunt denumite aceste setari a suspensiei, dar atasez poze sa nu facem cumva confuzie.

Deci, "camber" fata de 1.7-1.8 e ok, eventual un pic mai mult nu strica, daca e prea mult o sa fie mia slaba la franare, in schimb incearca sa modifici in spate, inseamna foarte mult, incearca sa faci 2.5-3 grade, asta e setarea pentru o masina de circuit, VTM.

"Castor" in schimb e altceva, asta da inclinarea roatei din fata daca rotesti volanul. asta e mai greu de modificat dar la masinile mai vechi asta e foarte mica, cum e la dacie. Parca la daciile de ultima serie (sau numai break) asta era mai mare. Daca privim numai stabilitatea asta ajuta la aderenta, adica nu lasa se deformeze atat de mult cauciucul, mai bine zis ia in considerare deformarea peretei cauciucului. Nu stiu ce diferenta este intre daciile de ultima serie si cele mai vachi, ca sportul, dar incercati sa aflati ca alta viata, aderenta mult mai mare.
Daca nu, poti sa faci acasa prin prelungirea tirantului, undhiul de fura este undeva la 2-4 grade in functie de cat de sus e spatele masinii (sau jos), modifica la inaltimea ce ai si sa aiba cam 7-8 grade.

Despre presiune, incearca sa reglezi presiunea dupa deformarea cauciucurilor, daca trebue sa cresti presiunea o faci, pana ce nu mai schimba terenul de rulare cauciucul. Asta o faci pe fiecare 4 roata. Daca asta e facut sti cam la ce presiune se uzeaza total uniforma cauciucurile, numai dupa asta incepi sa reglezi duritatea suspensiei.

Cel putin eu asa fac, deocam data am numai pareri pozitive dupa masinile setate, cer si pamant. Puterea e 30% din rezultat, o suspensie buna, centru de greutate buna si greutatea impartit bine da restul de 60%, ce ramne e factorul uman tongue.gif


Cu slick-uri e alta viata, acolo trebue sa mergi ca nebunul altfel cum sti si tu se raceste si pierde aderenta, nu si in cazul slicurilir de strada (R888) cel putin nu atat de accentuat.


Daca crezi ca ceea ce am scris te poate ajuta, incearca si astept raspunsult smile.gif










168.gif 168.gif 168.gif
Si daca ori cum vorbeam despre suspnii, ia ceva ce poate fi de folos.

La prima intrebare cum poti inbunatatii suspensia raspunsul e:
-Lasa mai jos masina.
Daca intrebi de ce e bine raspunsul general este:
-Centrul de gravitate e mai jos.
Ceeace cu siguranta e corect, dar centrul de greutate daca e mai jos la ce ma ajuta ince sa eziteze unii, daca ai noroc primesti iarasi un raspuns:
-Un centru de greutate micsoreaza transferul de greutate.
Ceea ce e partial corect, dar poti intreba de ce e bun asta si la ce te ajuta. Raspunsul probabil vine cam asa:
-Prin micsorearea tansferului de greutate masina sta mai bine in curbe.
La fel este corect, dar partial, raspunsul corect este:

-Micsorarea transferului de greutate este bun fiind ca lerechea de cauciuc pe o punte pot crea o aderenta laterala mai mare deca greutatea pe care le car este distribuit mai uniform. Asta din cauza ca forta de aderenta e influentat de aderenta si greutatea masinii.

Asta se poate vedea la prima poza atasata.
Aici se vede cum fortele de inertie actioneaza asupra suspensiei si cum apar fortele cand masina se afla in curba.
Masina pe poza vireaza la stanga, iat centrul de greutate incearca sa mearga spre dreapta, incecand sa continua drumul (forta de inertie).
Cu N1 si N2 se poate vedea cum la roata spre centrul curbei are forta de aderenta mai mica si celalata roata mai mare, nu uitati, idealul e daca N1 = N2.

Cum poti sa micsorezi inaltimea centrului de greutate:
-scazi inaltimea masinia
-ampatament mai mare


Problema vine cu prima optiune. Daca lasi jos masina, pozitia bratului inferior se schimba, mai bine spus gradul intre vertcal micsoreaza si poate sa intre in negativ. Daca fa uitati la pozele atasate vedeti cum influentaza pozitia bratului centrul de "rotare" a caroseriei (roll center). Distanta intre roll center si CG (centrul de greutate) determina vat de mult vrea masina sa rastoarna, deci cat de mult vrea sa ridica roata interioara intro curba, prin asta sa scada aderenta acesteia.
Pe poza se vad 2 vectore - distante numite A1 si A2. aceste distante simbolizeaza bratul la care lucreaza roll center, cu cat mai mare e asta cu ata mai greu e de manevrat masina.

Deci, faptul ca lasi jos masina nu inseamna neaparat ca va fi mai manevrabila.


Dupa experienta mea, ceeace ma acumlat lanca masina de drift prezentat tot aici esta ca pozitia acestui brat nu poate sa fie intre in negativ, deci nu poti sa lasi masina atat de jos incat unghiul intre subframe si bratele sa intre in negativ (cum e la poza atasata, cea neagra). daca se intampla asta masina devine subviratorie si greu de controlat.

Prima oara cand am vazut acel BMW turbo proprietarul a plans ca nu poate manevra masina, ca nu grea sa ia curbele. Raspunsul meau era sa ridicam masina cu 1cm, pana la urma masina era ridicat la actuala inaltime, cu 3cm mai sus decat inainte si poti sa manevrezi foarte usor.

Daca asta nu e de ajuns, modifici si camberul (inclinarea roatei).
MECCA
@mgi pompa de frana e simplu circuit sau mi s-a parut mie.Deci cei de la RAR sa nu mai ceara pompe cu dublu circuit, tot cele simple is mai bune, iata dovada o masina de VTM care a avut incredere intr-o pompa cu simplu circuit. aplauze.gif
Hexer
nimeni n-are nici o parere unsure.gif
Motorola
Despre ce?? smile.gif
Hexer
ce am scris mai sus blush.gif
eventual unora ar fi de folos rolleyes.gif
AdyTirla
I-MI PUTETI SPUNE SI MIE CAT AR TREBUI SA IAU DIN CHIULASA CA SA AM RAPOR DE COMPRESIE 10/1 PE UN MOT DE 1289.
AM ZIS 10/1 CA SA NU FIE PROBLEME CU BENZINA VARA SA FACA AUTOAPRINDERE??
mihai1677
Depinde de ce chiloasa ai, de 9,5 sau 8,5 rap de compresie. adica 1300 sau 1310
MihaiD
Un site interesant despre R12 Gordini:
http://www.renault12gordini.com/r12gr2/chassis.htm

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image

user posted image
user posted image
user posted image

user posted image

user posted image

user posted image
GTX
bijuterie
Motorola
aplauze.gif worship.gif
dvirus
Mihai, aia este o replica gordini. Oricum, no comment.
Hexer
rollcage WRC de 2006-07, intarit pe unde trebue, punctele de sudura intarite, motorul facut cum trebue, cutie de rally + lsd ... asa se poate cheltui 30.000E + masina de baza


Asta se numeste pasiune...
ROBY 06-TFA
Mihai,tu vrei sa ne inchizi topicul! biggrin.gif
Cred ca este tot ce s-ar fi discutat aici de acum 5 ani inainte!
Am ramas fara cuvinte!
Mare artist spahia care a preparat un Renault 12 sau o Dacia intr-un 12 Gordini!
Muttley
Din ce-mi amintesc eu de cand am vazut prima oara saitu', masina e facuta-n Turcia (Toros parca se cheama alea).

Motorul e bomba, parca vreo 200 cai. Aspirat!!!!
MihaiD
Astea-s specificatiile de pe site
QUOTE
Chassis

Complete Brand New Body
Multi Point Welded Rollcage (Main Bar Ø 50 mm)
Fully Welded and Reinforced Body and Chassis



Engine

+175 HP
1596 cc
Forged Pistons
12.1 Compression Ratio
Bore/Stroke 77.8 mm x 84 mm
Exhaust Valves Ø 35.3 mm
Intake Valves Ø 42 mm
Competition Valve Springs
Bronze Valve Shem Guides
293° Camshaft 10.80mm Lift
New Crankshaft
ARP Connecting Rod Bolts
ARP Cylinder Head Bolts
ARP Main Bolts
Competition Cylinder Head Gasket
Aluminium Pullies
Electronic Ignition
2x 45 DCOE Webers
Higher Capacity Radiator

GearBox

Homologated Ratios Straight Cut Gears

1-14x43   3,07
2-17x38   2,23
3-22x37   1,68
4-27x35   1,29
5-31x32   1,03
R-12x37   3,08

8 x 33 Final Drive  4,125
Hewland Limited Slip Diff

Quick Shift Gear Change Lever
Competition 215 mm Clutch and Pressure Plate



Suspension

Height Adjustable Shocks
Fully Adjustable Front Arms

Steering

Close Ratio Steering Rack (2.2 turns)

Brakes

Adjustable Front and Rear Brakes
Steel and Aeroquip Brake lines
Hydraulic Hand Brake
Mintex Racing Pads

Exhaust

4/1 Exhaust Headers
Complete Stainless Steel Side Pipe

Guards

Aluminium Sump Guard
Fully Covered Rear Suspension

Fuel System

Modified Fuel Tank
2 x Facet Fuel Pumps
Aeroquip Fuel Lines

Electric

Brand New Wiring Loom
Centre Fuse and Relay Panel

Interior

Recaro Seats
6 Point Sabelt Ultra Light Harnesses
Sabelt 4 lt. Electric Fire Extinguisher
Sabelt 2 lt. Hand Fire Extinguisher
Sabelt Map Light
Sparco FIA Roll Cage Pads
GRP Pilot and Co-Pilot Foot Rests
Peltor Intercom
Sparco Helmet Hooks
Sparco Spare Wheel Belt
vis-a-vis
Astuia i-o fi zburand botu', ca vad c-a umblat pe la gascan?! tongue.gif
PH-06-BOA
Eu am luat 3mm dar am inteles c-ar fi 10,5/1. Uite cum arata dupa 10000 de km :

15 Jun 2008, 14:37:
10000 km de mers cu GPL
ROBY 06-TFA
Cateva Dacii "Logan" de la Raliul Clujului
BH 59 FIF
Inca una si de la mine. Poza e facuta prin iarna, in Cluj, in benzinaria din fata pietei de masini.
ramses86
mergeti mah cu loganul de raliu....S2000 mai e bun de ceva...dar astea ce is la noi in campionat is varza...cel putin pe serpentinele de pe Gutin deabia urcau...pana si un amarat de opel kadet de 1.6 modificat acasa le-a luat! is bune eventual sa-ti incepi cariera...nici intr-un caz sa savurezi victorii sau raliul in sine

ps: MihaiD merci de poze...dar acuma din cauza ta pot schimba tastatura ca am salivat pe ea tongue.gif happy.gif
BH 59 FIF
[quote=ramses86,1 Jul 2008, 19:10]
mergeti mah cu loganul de raliu....S2000 mai e bun de ceva...dar astea ce is la noi in campionat is varza...cel putin pe serpentinele de pe Gutin deabia urcau...pana si un amarat de opel kadet de 1.6 modificat acasa le-a luat! is bune eventual sa-ti incepi cariera...nici intr-un caz sa savurezi victorii sau raliul in sine

Da. Cum zici tu...
bogdan_90
intrebare pt ramses 86 : ai mers u cu un logan s2000 si nu trage? sau vb si u sa nu adormi?
Motorola
sa nu adoarma, normal.! icon_mrgreen.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.