Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia Raliu
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
bogdan2001
Aveti idee cum era o dacie sport sau o dacie simpla de curse interiorul cate scaune erau in ea ?unul singur scoica toate 5locuri? si daca se poate as dori cat mai multe poze cu dacia sport de curse.fac o dacie de curse intr-un joc si sa stiu ce sa modific/aranjez.Dar totusi as dori multe specificari ale interiorului.

L.E am sa ma ghidez la exterior dupa poza asta.Iarla interior doresc multe specificatii cum erau la sportivele de curse.
ROBY 06-TFA
Daca mai ai rabdare o saptamana,am sa fac niste poze.
aditza579
QUOTE(bogdan2001 @ 15 Jan 2012, 19:56)
Aveti idee cum era o dacie sport sau o dacie simpla de curse interiorul cate scaune erau in ea ?unul singur scoica toate 5locuri? si daca se poate as dori cat mai multe poze cu dacia sport de curse.fac o dacie de curse intr-un joc si sa stiu ce sa modific/aranjez.Dar totusi as dori multe specificari ale interiorului.

L.E am sa ma ghidez la exterior dupa poza asta.Iarla interior doresc multe specificatii cum erau la sportivele de curse.
*


Vezi ca poza pusa de tine, nu este o Dacie Sport obisnuita, aia nu s-a fabricat decat un singur exemplar, si se numeste Dacia Sprint, a mers la vre-o doua competitii cu maestrul Morossi la volan iar la Cupa Jean Calcianu, organizata in Bucuresti, a luat locul 3, daca nu ma insel. Diferenta intre aceasta si un Sport obisnuit este aceea ca aceasta are ampatamentul mai mic, si alte modificari in vederea pregatirii eu pentru competitie.

Robert, nu mai zici nimic, ce ai mai facut pe la Sportiva ta, sau perioada de lucru s-a incheiat?
nelutzu'
QUOTE(aditza579 @ 16 Jan 2012, 00:23)
Vezi ca poza pusa de tine, nu este o Dacie Sport obisnuita, aia nu s-a fabricat decat un singur exemplar, si se numeste Dacia Sprint, a mers la vre-o doua competitii cu maestrul Morossi la volan iar la Cupa Jean Calcianu, organizata in Bucuresti, a luat locul 3, daca nu ma insel. Diferenta intre aceasta si un Sport obisnuit este aceea ca aceasta are ampatamentul mai mic, si alte modificari in vederea pregatirii eu pentru competitie.

Robert, nu mai zici nimic, ce ai mai facut pe la Sportiva ta, sau perioada de lucru s-a incheiat?
*



Aditza,Dacia Sport Sprint a participat doar o data la Marele premiu al Bucurestiului,la volan aflandu-se marele campion Gh.Morassi(nu Morossi).
bogdan2001
Nu stiu.Eu ma iau dupa niste repere de la exterioru masnii asteia.Poate o voi face ca aceasta.

Aporpo nu stiti detalii despre dacia asta dacia sport sprint?
aditza579
QUOTE(nelutzu' @ 15 Jan 2012, 23:54)
Aditza,Dacia Sport Sprint a participat doar o data la Marele premiu al Bucurestiului,la volan aflandu-se marele campion Gh.Morassi(nu Morossi).
*


Da, ai dreptate, a fost doar la o singura competitie, dar vezi ca Marele Premiu al Bucurestiului este exact aceeasi competitie cu, Cupa Jean Calcianu, care a fost organizata de-a lungul a 10-15 ani, in jurul cladirii expozitiei (in ziua de azi Romexpo). Da, scuza-ma, era Morassi, nu Morossi, ce sa-i faci, am gresit si eu.

@bogda2001, vezi ca nu prea exista detalii despre aceasta masina, mai multe detalii poti primi in schimb despre Dacia Sport, modelul obisnuit, chiar eu iti pot da ceva detalii, si nelutzu', care detine asa ceva si o modifica, si Robert (aka ROBY TFA). Sau poti gasi pe topicurile dedicate, sunt 2 pe acest forum, mari si late. Ti-le dau eu, mura-n gura:

http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=3230&st=0

http://www.daciaclub.ro/-t176901.html

Vezi ca acolo ai sa gasesti raspunsul la toate intrebarile tale, si succes.
bogdan2001
QUOTE(aditza579 @ 16 Jan 2012, 20:11)
Da, ai dreptate, a fost doar la o singura competitie, dar vezi ca Marele Premiu al Bucurestiului este exact aceeasi competitie cu, Cupa Jean Calcianu, care a fost organizata de-a lungul a 10-15 ani, in jurul cladirii expozitiei (in ziua de azi Romexpo). Da, scuza-ma, era Morassi, nu Morossi, ce sa-i faci, am gresit si eu.

@bogda2001, vezi ca nu prea exista detalii despre aceasta masina, mai multe detalii poti primi in schimb despre Dacia Sport, modelul obisnuit, chiar eu iti pot da ceva detalii, si nelutzu', care detine asa ceva si o modifica, si Robert (aka ROBY TFA). Sau poti gasi pe topicurile dedicate, sunt 2 pe acest forum, mari si late. Ti-le dau eu, mura-n gura:

http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=3230&st=0

http://www.daciaclub.ro/-t176901.html

Vezi ca acolo ai sa gasesti raspunsul la toate intrebarile tale, si succes.
*



Mersi.Ma voi informa.Dacia ce o voi face in joc va semana cu Dacia Sprint.Exeterioru va fi cam la fel poate culoarea va fi doar una in interior voi face 2 variante cu toate scaunele si numai cu un scaun.poze momentan n-am.Promit ca atunci cand va fi gata voi pune poze cu masina.Merita sa deschid topic pentru (Sprintiva radmasa.gif ) sau voi pune aici?
SiloS
Dacia Sport nu are un comportament subvirator accentuat fata de Dacia 1310 (care oricum e subviratoare!) ?
De ce Dacia Sport Sprint are ampatament si mai mic? Era pentru indemanari ? laugh.gif
aditza579
Chiar nu stiu, dar cica s-ar misca mai bine, poate au rezolvat problema fuzetei, care ii accentua comportamentul subvirator si asa accentuat la o Dacie Sport fata de o Dacie Berlina.
1310CL
Pentru iubitori,nu stiu daca a mai fost postat...daca da,imi cer scuze atunci.
&feature=related


Ce vremuri....apuse sad.gif
aditza579
Mama ce filmulete. Superbe, nu s-au mai postat nicaieri. M-au lasat cu gura cascata. Am aflat si eu avum cat de balbait era Silviu Dinu si mi s-a confiramt ca Grigoras fuma in prostie. Chiar nu stiam ca la raliuri el era in asistenta tehnica. Pe ce masina mergea la asistenta, specialitatea lui, Turbo.
1310CL
Am ramas masca cand le-am vazut prima data si eu,ce nostalgie trezesc aceste filmulete.

Da Aditza,ce le mai fuma Nicu'de le rupea...numa in filmuletele astea cate tigari isi aprinde..
BH 59 FIF
Cica 5000 de bucati de 1310 Turbo... Misto ar fi fost
aditza579
Chiar ca, dar ce-mi placea cum le incurca 'nea Silviu, prima oara a zis 1410, dupa aia a zis 1310 si dupa a zis 1300. Ce frumoasa era facuta masina, sistem de Alpine Turbo, cu aprindere tot de Alpine Turbo, pe chiulasa de 1310, defapt tot motorul de 1310. Sunt curios daca axa cu came era ceva facut la uzina si daca au facut o galerie de evacuare speciala, ca dupa cum ati vazut bateria statea la locul ei, ceea ce e cam greu. Chiar foarte curios pentru ca de exemplu, cu motoarele de GTT, nu se paote asa ceva si d-aia m-am gandit ca au facut ei o inventie la galeria de evacuare.
popasan
Daffy Duck Power sofer5.gif
aditza579
Sunt mandru sa va anunt ca Robert a iesit in sfarsit cu Sportiva pe Probele Speciale, dupa 3 ani de munca asidua. Robert astept sa intri si sa ne spui cum ti s-a parut, cum a mers masina si cum ti s-a parut traseul. El s-a dat astazi la Winter Rally Covasna. O poza cu masina lui, una cu O sportiva, fosta masina a lui Bogdan Mariciuc si 2 poze cu o Dacia Nova.
ROBY 06-TFA
Revin maine dimineata cu detalii.Acum 29 min am ajuns si sunt ff obosit.


Da.asa este ADITA,nu am mai intrat pe aici cam de multicel,deoarece timpul nu mi-a permis,totul cu un singur scop:sa termin masina pana in data de 28.
Evident,masina a fost gata de start inainte cu cateva ore,mai exact la ora 2.00.lLa ora 6.00 a fost sus pe targa,deci deduceti cam cate ore am dormit!
Suspensia a fost cam tare pentru suprafata de concurs,dar se va rezolva problema la urmatorul raliu pe zapada.
Au fost si ceva probleme cu carburatorul,mici intreruperi pe la 3500 de ture,am avut o iesire in decor pe PS1,dar cu toate acestea am terminat PS1 pe locul 3 la nelicentiati grupa 3(Multumim spectatorilor pt ajutorul acordat ),locul 32 la general,pe PS2 locul 3 la grupa,28 la general, cu o oprire pe proba pt a scoate un concurent din zapada(poza este de pe PS2,concurentul din spate m-a ajuns din urma) si,din pacate pe PS3 o planetara a cedat si am fost nevoit sa abandonez.
A fost un Raliu frumos,ne-am distrat de minune impreuna cu navigatorul meu,din pacate,nu am putut sa ajung pana la capat,dar este important ca stiu care sunt punctele slabe ale masinii si stiu cum sa tratez problema pe viitor.

Multumesc tuturor prietenilor,cunostintelor si sotiei,care m-au ajutat sa termin masina in timp util si tuturor de pe probe ce ne-au incurajat.
aditza579
Astept si aici cu mare nerabdare toate detaliile, pentru ca in privat nu te-am prins!
SiloS
Felicitari!
Cred ca poti spune ca ti-ai vazut visul indeplinit!
aditza579
Hai ca a iesit bine pana la urma. Ma bucur tare mult ca ai reusit s-o termini. As avea niste intrebari si ti le pun aici pentru ca poate altii vor dori sa stie si sa fie postat aici. Ce dimensiuni au avut cauciucurile? Pe ce configuratie a cutiei de viteze ai mers si ma intereseaza la suspensie, cum a stat treaba pe acolo (ce componente)? Merci anticipat si spor in continuare. Aaa, si cand ai de gand s-o mai scoti pe asfalt?
ROBY 06-TFA
Inainte de plecare si in parcul de service,cateva poze.
Cutia de viteze este una standard,grup 9x34in 4 trepte,anvelope de zapada 155/80/15 si suspensie de strada intarita.
Cioby92
Deci tu te dadeai aseara cu Dacia Sport in zona Noua-Darste smile.gif. Poza e facuta langa Petrom, iar eu stau in primul bloc ce se vede, la 200 m distanta. Te vedeam de pe geam... frumoasa masina si Felicitari pentru preformanta atinsa smile.gif
ROBY 06-TFA
Din parcul de service.
Dorel Dumitru
Felicitari Roby si asteptam, cu interes, continuarea
AR-18-MOS
Felicitari Roby! smile.gif
cristi_a17
Bravoooo
ROBY 06-TFA
Un filmulet de pe PS1
bv-08-fgm
Si pe unde putem vedea masina live? wub.gif

Felicitari tongue.gif
ROBY 06-TFA
Va asteptam pe Probele speciale sau la o sesiune de teste in Tarlungeni la poligonul auto.
IntensBurnE
faine cauciucuri wub.gif si felicitari pentru realizari happy.gif
bv-08-fgm
QUOTE(ROBY 06-TFA @ 4 Feb 2012, 13:12)
Va asteptam pe Probele speciale sau la o sesiune de teste in Tarlungeni la poligonul auto.
*




Cand e sesiunea de teste? biggrin.gif
ROBY 06-TFA
Nici eu nu stiu in clipa de fata.Dar,cu siguranta intr-o sambata sau duminica.
Te voi anunta FGM daca vrei.
bv-08-fgm
Normal ca vreau smile.gif
ROBY 06-TFA
Va multumesc tuturor!
RawSteel
Pentru mai multe detalii...
http://www.autostiri.ro/debut-competitiona...hiltea-gabriel/
Andyno
seamana putin cauciucurile de pe dacia alba....cu ale mele icon_mrgreen.gif
Shiret
Salutare tuturor !! Am si eu o rugaminte , daca ma poate ajuta cineva cu o fisa de omologare FIA pentru Dacia 1310/1300 , v-as fii recunoscator . Multumesc anticipat.
ROBY 06-TFA
Ai vrea sa te dai la fosta gr N?Sau ne poti spune de ce iti trebuie fisa?
Shiret
Da si doresc sa-mi construiesc masina cat mai aproape de cea a uzinei . Voi incerca sa o inmatriculez ca masina de competitie . Va multumesc anticipat pentru sprijin .
cheluakame
Wow, deci filmuletele cu dacia raliu sunt :|
Dar am ramas masca de un lucru, sistem turbo draw-thru si aprindere clasica???? Cred ca scotea pe undeva pe la 100 cp Dacia aia.
ZerO_CooL
Si eu sunt in cautarea fisei de omologare pentru 1300, sau pentru Renault 12. Pana acum am gasit doar prima pagina a fisei pentru Dacia.

P.S. Se pare ca revine Dacia Sport in campionatul de viteza in coasta.
tmkrf
imi poate da si mie cineva sfaturi cum sa imi fac unghiul de cadere negativ ( un -1,5 - 2) ? subvireaza masina prea mult sad.gif daca mar ajuta cineva i as fi recunoscator, multumesc

va prezint si masina mea , chiar daca pe acest topic se vorbeste de alt nivel de competitie
RawSteel
Problema este cum sa mentii acest unghi negativ pe viraje. Se stie ca patrulaterul deformabil in configuratia in care este pe Dacie nu mentine unghiul negativ. Poti departa semilonjeroane prin deformare, apoi poti pune bascule +4 sau sa muti pivotul. Poti ajunge si la -4 -5. Dar degeaba daca el nu se mentine pe viraj. Trebuie reconfigurata pozitia basculelor si lungimea acestora, dar asta inseamna piese pe comanda (alte brate ) si mutarea prinderilor urechilor.
aditza579
Atat va arat. Este pe un Gordini in restaurare in Franta. Problema, dupa cum spune si "otel brut" este mentinerea acelui unghi, nu obtinerea lui. Obtinerea se face simplu. Mentinerea, aici este nevoie de multe calcule, masuratori si modificari de amploare dar nimic nu este imposibil!
tmkrf
ideea cu unibal ar fi ok ... dar nu stiu unde sa gasesc asa ceva ... am vorbit la o firma ca sa imi faca asa ceva cu piesele lor si mi au cerut 400 de euro pe treaba asta ...
b44dvl
QUOTE(tmkrf @ 7 Jun 2012, 22:36)
ideea cu unibal ar fi ok ... dar nu stiu unde sa gasesc asa ceva ... am vorbit la o firma ca sa imi faca asa ceva cu piesele lor si mi au cerut 400 de euro pe treaba asta ...
*


Vrianta lu Aditza dar nu muti gaurile ci le alungesti ca sa ai reglaj... suruburi putin mai mari si clasa de duritate mult mai mare cu saibe grover si stranse in dusmanie... in cel mai rau caz se va muta pivotu stanga dreapta.... evident bascula in locul unde sau marit garuile va avea ramforsare :-P vreau sa ma apuc si eu de treaba sa fac 2 bascule cu reglaj...
tmkrf
QUOTE(b44dvl @ 7 Jun 2012, 22:42)
Vrianta lu Aditza dar nu muti gaurile ci le alungesti ca sa ai reglaj... suruburi putin mai mari si clasa de duritate mult mai mare cu saibe grover si stranse in dusmanie... in cel mai rau caz se va muta pivotu stanga dreapta.... evident bascula in locul unde sau marit garuile va avea ramforsare :-P vreau sa ma apuc si eu de treaba sa fac 2 bascule cu reglaj...
*


nu prea ai unde sa le alungesti .... si daca mai adaugi o bucata la bascula tot loc fix trebe sa ii faci ca daca tragi pivotu catre interior nu mai ai cum sa virezi ....
Minel
QUOTE(aditza579 @ 5 Jun 2012, 19:29)
Atat va arat. Este pe un Gordini in restaurare in Franta. Problema, dupa cum spune si "otel brut" este mentinerea acelui unghi, nu obtinerea lui. Obtinerea se face simplu. Mentinerea, aici este nevoie de multe calcule, masuratori si modificari de amploare dar nimic nu este imposibil!
*




Modificarea aceasta o am pe masina de 4 ani , alternativa tragerii de lonjeroane !
aditza579
Da Minel, este alternativa deformarii lonjeroanelor, cu mentiunea ca la ce ai tu pe masina (evident si varianta prezentata de mine) vei avea unghiul pe fiecare roata egal, adica, nu exista posibilitatea sa plece un lonjeron, sa se deformeze doar unul, care este mai slab iar celalalt sa ramana fix. Asta este avantajul.

Iar in legatura cu gaurile deformate, nu se poate face acest lucru, chiar daca ai face un opritor (aveam asa ceva conceput in cap) ca sa nu plece pivotul. De ce? Pentru ca daca bagi pivotul spre interior, nu vei mai putea vira. Daca te uiti la bratul port-fuzetei de joc, cand roata e virata, distanta dintre bascula si brat este extrem de mica. Daca muti pivotul 4 mm spre lonjeron (echivalentul unui grad al unghiului de cadere), nu doar ca iti va atinge in bascula dar nu vei putea vira la maxim.

Am o idee, cum s-ar putea face o bascula (din cea de Dacie), care sa aiba "lungimea" reglabila. Ma apuc de desenat, deci cum termin am sa si postez desenul. E nevoie de un sudor si de un pic de munca de precizie.

Edit: In poza este modul cel mai ieftin in care s-ar putea face o bascula de Dacie reglabila. Ideea imi apartine in totalitate.

Later Edit: Scuzati greselile de ortografie din poza dar m-am grabit foarte tare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.