Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia Raliu
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
b44dvl
Adita are o idee buna :-P dar cea mai usoara metoda de a cracana fata este sa largesti gaurile de la bascula superioara... asa are si Gordini... o largesti cat iti permite locul, si daca nu ma insel iti permite destul de mult....

Mie mi-ar fi putin teama sa imi las viata intrun sudor :-P pt circuit e alta treaba, mergi cu masina 10 20 de km si aia a fost... dar de zi cu zi trebuie ceva super strong
tmkrf
QUOTE(aditza579 @ 8 Jun 2012, 18:53)
Da Minel, este alternativa deformarii lonjeroanelor, cu mentiunea ca la ce ai tu pe masina (evident si varianta prezentata de mine) vei avea unghiul pe fiecare roata egal, adica, nu exista posibilitatea sa plece un lonjeron, sa se deformeze doar unul, care este mai slab iar celalalt sa ramana fix. Asta este avantajul.

Iar in legatura cu gaurile deformate, nu se poate face acest lucru, chiar daca ai face un opritor (aveam asa ceva conceput in cap) ca sa nu plece pivotul. De ce? Pentru ca daca bagi pivotul spre interior, nu vei mai putea vira. Daca te uiti la bratul port-fuzetei de joc, cand roata e virata, distanta dintre bascula si brat este extrem de mica. Daca muti pivotul 4 mm spre lonjeron (echivalentul unui grad al unghiului de cadere), nu doar ca iti va atinge in bascula dar nu vei putea vira la maxim.

Am o idee, cum s-ar putea face o bascula (din cea de Dacie), care sa aiba "lungimea" reglabila. Ma apuc de desenat, deci cum termin am sa si postez desenul. E nevoie de un sudor si de un pic de munca de precizie.

Edit: In poza este modul cel mai ieftin in care s-ar putea face o bascula de Dacie reglabila. Ideea imi apartine in totalitate.

Later Edit: Scuzati greselile de ortografie din poza dar m-am grabit foarte tare.
*


ideea asta mi am facut o si eu aseara smile.gif
aditza579
Acum daca stau sa ma gandesc mai bine, chiar se poate face treaba asta. Avand in vedere ca teul nu intra intre doua urechi, ci este doar flancat de cate una pe exterior. Plus ca, se poate folosi de Berlina, care nu este asa de lung, iar pozitia de 0 grade se poate face cu tija filetata complet infiletata in piuluta lunga (pentru ca nu se regleaza din teu, ci din acea piulita). In acest fel, nu se va lungi bascula sau nu va trebui taiata asa de mult incat cele doua brate ale ei, sa ramana pe partea rotunjita sai sa trebuiasca alte adaptari. Piulita lunga se sudeaza in interiorul basculei si daca sudorul si-a facut treaba constiincios, nu exista prea multe riscuri, zic eu.

Cand ajung cu masina mea la partea de suspensie, sigur am sa incerc aceasta modificare, chiar daca am s-o fac experimental sau definitiv, treaba asta sigur am s-o fac.

@tmkrf, poate o proiectam impreuna si o studiem, ca sa iasa cat mai bine, in caz ca si tu vrei sa faci treaba asta.
Lucian MC
2 lucruri simple aditza daca tot vrei sa faci ceva gandit
1 Tija filetata nu o sa iti tina in veci chiar si forjata si calita cum trebuie cu toate tratamentele ,gandestete doar ca majoritatea tijelor filetate sunt facute prin aschiere si sunt gandite sa cedeze intr-un anumit punct . Plus de asta la o tija filetata nu este un proces de calitate asa de mare si poti gasi nereguli in structura otelului care sa iti distruga viata.....
2 O solutie mult mai simpla este sa faci o piesa din tabla de 3 la un om care poate sa iti indoaie tabla corect si precis( daca doresti te pot indruma in iasi la 2-3 persoane) o piesa pentru locasul unde vine pivotul cum au facut cei din strainatate doar ca poti face foarte simplu ca sa nu te increzi in sudor folosesti suruburi de inox si te prinzi de vechile gauri ale pivotului. dupa iti poti da cu putina atentie si precizie gaurile la unghiul pe care il vrei.Aici nu te mai increzi in nimeni si poti avea siguranta ca poti reveni oricand la standard,plus de asta piese de tabla poate fi schimbata in cazul in care ti se nazare sa schimbi unghiul masinii.
aditza579
Da, era doar o solutie provizorie cea pe care am propus-o eu. Nu le am cu rezistenta materialelor (foarte mult).

Ceea ce propui tu, am vazut aplicat pe Dacii, si intr-adevar este o metoda cu revenire doarte usoara.
Lucian MC
Si cu mult mai ieftina . In primul rand tija aia filetata este gandita de ingineri pentru a ceda intr-un anumit punct si aici in romanica nu prea am vazut sa se specifice punctul unde cedeaza ci se vinde en gro fara prea multe informatii si daca incerci sa le obtii nu esti bagat in seama. Deci sfatul meu este sa nu te bagi la modificari majore fara multe informatii dinainte :ingineri sunt multi dar oameni care sa stie ce si cum sa faca sunt putini. Ia un pic si invata psihologia rusilor: simplu si eficient ca sa il citez pe un coleg de pe un alt forum:Americanii au cheltuit sute de milioane de dolari sa inventeze instrumentul de scris in spatiu si Rusii au folosit un creion.
De asemenea ia in calcul ca tu in momentul sudurii decalesti si slabesti rezistenta pieselor pe care le sudezi si ele trebuiesc recalite si aici ma refer la suduri de romanica nu de strainatate unde folosesc alte tipuri de electrozi si nu cei mai ieftini.
Ideea principala este ca trebuie creat un sistem care sa fie precis si usor de revenit la setarile de fabrica.
ROBY 06-TFA
Cand am sa intru in posesia fiselor de omologare pt Dacia 1310,Dacia Liberta si Dacia Nova,am sa dau de stire.Suntem cativa ce cautam asa ceva.Pe net nu se gaseste!
aditza579
Si pe mine ma intereseaza, in special pentru Dacia 1300 si in special la suspensie, frane si caroserie. Daca s-ar putea si la partea de motor si transmisie, ar fi ideal.

Edit: Robert, peste vreo 2-3 saptamani am sa vin pe la Brasov, ca Adi si George ma astepta. Mi-ar placea sa ajung sa te cunosc daca vei mai fi in tara atunci. Spor la treaba.
ROBY 06-TFA
Fisa de omologare iti spune si diam minim al volanului.
Adita,teoretic,ar trebui sa fiu,dar practic,nu se stie.Vedem atunci.Oricand ai drum,poti sa imi dai de veste!
dudy
Am fisa de omologare pentru Dacia 1310 completa, pret 50 de euro. Contact:0749228228
ZerO_CooL
Intr-un final, am gasit fisa pentru 1300. Am dat un e-mail Federatiei Franceze de Automobilism Sportiv, mi-au raspuns ca o au si ca e 100 de euro. Am incercat si la Federatia Maghiara, am primit imediat raspuns si fisa era atasata la mail.
RawSteel
Zer0_Cool esti de vis. Crezi ca ai putea obtine si fisa de omologare pentru Dacia 1310?
ZerO_CooL
Da, din nou un raspuns foarte prompt din partea celui de la Federatia Maghiara.
aditza579
Zero_Cool tocmai mi-ai facut ziua mai frumoasa. Sa traiesti o mie de ani!
RawSteel
Zer0_Cool, de la mine ai o mare cinste. Oricand ajungi prin Brasov da de veste. Ai putea sa pui o intrebare la federatia maghiara. Exista fisa de omologare si pentru Dacia 1310 model cu grile mari si eleron de cauciuc pe capota, motor 1400 si 5 trepte? Faci gestul asta? Multumesc.
ZerO_CooL
Nu cred ca exista. Pentru 1310, doar aia pare sa fie. Atasez cateva liste cu fise de omologare. Eu am specificat si numarul fisei, cand am intrebat. Altfel nu cred ca ar fi stiut ce sa-mi trimita.
Acum, am eu o intebare. Stie cineva unde gasesc cutia aditionala din fisa de omologare a Daciei 1310? Sau macar o cutie in patru trepte, dar cu raportul transmisiei principale 35/8.
dan_4_stone
@ZerO_CooL
Poti face rost te rog si de fisele pentru 1320 si nova - 5408 si respectiv 5579 ?
Oricum ai facut o treaba de nota 10 cu astea de 1300 si 1310
gotronic
mai trebuie doar Dacia 500 si lista e completa.! RO_flag.gif
RawSteel
Ati uitat fisa cea mai importanta. Cea pentru Dacia Sport. Aia e durerea noastra. Nu reusim sa o gasim.
nelutzu'
Dacia Sport nu are fisa de omologare,doar 1300 1310 si liberta.
Iuli
[
Acum, am eu o intebare. Stie cineva unde gasesc cutia aditionala din fisa de omologare a Daciei 1310? Sau macar o cutie in patru trepte, dar cu raportul transmisiei principale 35/8.

Cu grup 8x35 cauta cutie de viteza de olcit si vit1 3,81 2 2,37 3 1,52 4 1,12 5 0,91 sau 1 3,81 2 3,29 3 1,50 4 1,03 5 0,91
ROBY 06-TFA
Sportiva nu a fost omologataFIA.Zero-Cool,esti tare!Bravo.
ZerO_CooL
Multumesc si ma bucur ca am putut sa va ajut. Astea sunt raporturile de transmitere ale cutiei care ma intereseaza... si daca mai are si raportul grupului 35/8, ar fi excelent. Are cineva idee daca exista pe undeva o cutie din asta ?

15 Oct 2012, 11:11:
QUOTE(dan_4_stone @ 13 Oct 2012, 21:08)
@ZerO_CooL
Poti face rost te rog si de fisele pentru 1320 si nova - 5408 si respectiv 5579 ?
Oricum ai facut o treaba de nota 10 cu astea de 1300 si 1310
*



Aproape ca nu-mi vine sa cred cum unii cer 50-100 de euro pe ele si domnul de la Federatia Maghiara mi le da gratuit. Iata si fisele pentru 1320 si Nova.
ROBY 06-TFA
La cat s-a batut apa in piua pe aici cu fisa de omologare,ai rezolvat tu Zero-Cool din 3 postari!!Foarte Tare!Promit ca fac o cinste mare daca ne vom intalni la anul la vreo etapa de indemanare!

Sper ca ati observat cu ce motor a fost omologat Liberta,si ce frane si suspensii avea Nova de GraA!!
O Nova de la o scoala de pilotaj avea asa ceva.
aditza579
QUOTE(ROBY 06-TFA @ 15 Oct 2012, 23:39)
O Nova de la o scoala de pilotaj avea asa ceva.
*


Da, cea cu care face Stefan Vasile scoala de pilotaj. Doar ca nu mai are motorul cu care se dadea cu ani in urma, are ceva mai domol, undeva putin peste 100 CP.

Cat despre cutia aditionala, doar pe la niste piloti din epoca de aur. Promit ca atunci cand intru in contact cu niste legaturi ale sportului vechi, am sa intreb de asemenea piese pentru ca mai sunt raritati de care si eu as fi interesat.

Nu te supara ca te intreb, dar pentru ce iti trebuie? Ce pui la cale?
Numai bine!
ZerO_CooL
Pentru o Dacia 1300 pe care am de gand sa o pregatesc pentru CNVC, grupa I. Din pacate, din lipsa de bani, asteapta cuminte in fata blocului deocamdata. Sper sa nu mai astepte foarte mult, ca a stat deja destul de cand am luat-o... si inca multi ani inainte sa o iau.
aditza579
Bun asa. Iti urez de pe acum spor la treaba si multa bafta. Nu esti singurul de pe aici care isi doreste sa se dea cu Daciana pe traseele montane. E acelasi an ca a mea, '78. Daca tot ai zis, am sa-mi desfasor si eu planurile pe aici. Avand in vedere ca, cam asta vreau si eu, am sa ma destainui pe aici, pentru ca este un topic pe care intra oameni de calitate.

Eu am aproape 18 ani (fara 5 luni) si am baba de fix 1 an. Tin la ea ca la ochii din cap pentru ca este unc adou de la o persoana foarte draga care acum nu mai este printre noi. E o caruta, dar din motivele de mai sus, nu o dau si vreau s-o termin. Am de gand s-o modific conform epocii ei, nu cu chestii din prezent sau montrii gen F7P, KR sau UFO-uri d-astea. Un simplu motor de 1.4 conform normelor din vremea aceea, suspensii de strada (ca s-o pot folosi si pe strada) adica arcuri mai groase, amortizoare pe gaz, bare anti-ruliu mai groase in raport si nimicuri d-astea. Discuri ventilate fata, discuri spate, servo-frana, 3 prezoane. Ramanem la jante pe 13" cu ceva 175-uri pe ele. Nu modific pasaje pentru ca pe exterior va ramane originala anului ei. Apoi, intarita caroseria, o cutie in 5 cu grup scurt, sau daca as gasi o aditionala d-asta, ar fi o piesa. Rollcage simplu la interior, scaune, centuri. Restul original si usor usurata caroseria. Avand in vedere ca acum lucrez la caroserie, voi incerca cumva din constructia ei sa-i ameliorez un pic caracterul subvirator. Am sa va arat cateva poze. Nu va speriata, cam 70% din caroserie va fi schimbata cu repere noi-noute. Vreau sa am o caroserie neuzata moral si cu 0 km.

Ca idee, tinichigeria o fac eu cu tatal meu (are multi ani la activ de asa ceva), pregatirea tot cu el si mecanica si modificarile eu.

Zero_Cool, esti din Bucuresti?
ZerO_CooL
Foarte frumos, imi plac planurile pe care le ai si iti urez si eu multa bafta si spor la treaba. Spre deosebire de tine, eu n-am posibilitatea sa fac mare lucru cu mana mea, asa ca probabil o sa apelez la vreo firma care se ocupa de pregatit automobile de curse.
Da, sunt din Bucuresti, acum am modificat sa apara si la profil.
avrelln
@ZerO_CooL- incearca sa o bagi intr-un garaj masina, si sa o tii acolo...afara nu o vad bine deloc...daca nu te apuci curand de ea...sincer, e pacat...
nu te supara ca-ti spun...eu am avut una din `83, a stat cam un an jumate afara, cand am vrut sa ma apuc de ea...era terminata de rugina...a luat calea remat-ului...
ZerO_CooL
A mea deja a stat vreo sapte ani afara, in curtea Politehnicii, doar ca a stat mai bine decat unde e acum. Sper sa ma apuc cat mai curand de ea si sa nu mai stea pe afara.
avrelln
spor la treaba si multa bafta cu proiectul asta smile.gif
ZerO_CooL
Multumesc, sa fie, o sa am nevoie.
aditza579
Mi-ar placea ca si planurile si ideile tale sa se materializeze. Sa fie cat mai multe clasice d-astea pe la noi. Nu ce fac toti acum, clean-uri, led-uri, neoane, spoilere si 15 prezoane. Daca vrei sa apelezi la o firma de preparat, va trebui sa pregatesti si buzunarul. Daca ai dispune de un garaj, ar fi mult mai usor si mai putin costisitor pentru ca ai gasi pasionati care sa te ajute . Eu unul ajut pe cine imi cere ajutorul. In cursul verii am preparat d.p.d.v. mecanic o Solenza cu un motor de Renault Turbo, C2J care e ca cel de Dacie. Am sa o arat si pe aici.
ZerO_CooL
Foarte frumos, ce motor e C2J, e turbo din fabrica, sau l-ati facut voi ?
In alta ordine de idei, daca intereseaza pe cineva, e inca de vanzare Dacia BUM de la Baia Mare. Am vorbit ieri cu proprietarul, in speranta ca pot sa aflu ce raporturi are cutia de pe Dacia lui, dar n-am aflat.
http://dacia.anunturi-auto.4tuning.ro/anun...l-11406166.html A fost de vanzare si pe daciaclub, dar nu avea poze puse.
avrelln
@aditza579- daca te rog,poti da mai multe detalii? exact acelasi lucru vreau sa fac eu cu solnitza mea la primavara...doar ca a mea e diesel, detalii voi da doar daca voi reusi sa fac asta, dar as vrea si de la cineva care a mai facut ceva detalii...daca se poate si nu e secret
multumesc
ZerO_CooL
Si tot putin off-topic...
user posted image
aditza579
Voifi prezent la eveniment.

@Zero_Cool, motorul estede pe un Renault 5 GT Turbo.

@avrelln, avand in vedere ca motorul e cel de mai sus, la mine au trebuit modificati suportii motorului, prinderea pe cutia de viteze, ambreiajul si restul rearanjat. Mi-a luat peste 3 luni s-o fac sa mearga pe sistem Turbo dar merge foarte bine si trage demential pentru 120 CP. Inca nu este gata, mai am de schimbat ambreiaj, niste interventii pe la motor si aprinderea de corectat. Pana la inceputul anului viitor, masina va trage la adevarata ei valoare si potential. Am pierdut toate pozele cu masina. Ea este a unui prieten si am lucrat-o impreuna. Motorul a fost al meu si i l-am dat lui dupa ce i-am facut reparatie capitala. Merge cu o turbina un pic mai mare, cu A/R-ul mai mare si alt traseu si un alt intercooler. Am sa pun doua video-uri, depe cand era aspirata, in din ziua in care am reusit sa pornim motorul. Nu va speriati de harababura de acolo, eram nerabdatori sa vedem cum merge. Cat de curand am sa pun si video-uri cu ea Turbo.

Am inteles ca tu ai motor Diesel. Pai e simplu. F8Q exista si pe Kangoo si e Turbo. Are 80 CP. Tu iei toate cele necesare si le pui pe motorul tau. La tine este injectie mecanica sau electronica? Daca vrei mai multa putere (peste 100 CP) si ai injectie mecanica, va trebui sa faci rost de un sistem electronic. Poti pune un intercooler, mai mare (daca nu ai), tubulatura din inox sau aluminiu mai mare, evacuare din inox mai mare, inclusivdownpipe-ul, galerie de evacuare gen serpisori, cat mai scurta. O remaparela calculator, pe dyno, special facuta pentru motorul tau (asta daca iti pui injectia controlata electronic printr-un ECU). Apoi poti majora galeria de evacuare sau poti pune una din aluminiu (daca deja nu ai) si s-o maresti si pe asta. Altceva, poti marii presiunea din turbina sau sa te gandesti la una mai mare. Tot ce ti-am enumerat aici, va salta puterea destul peste 100 CP. Iti zic eu, cutia JH3 de pe Solenza rezista la maxim 200 Nm cuplu si cam pe 120-130 CP. Motorul tau modificat nu ar trebui sa sara peste puterea asta. Tot ce am zis aici, sunt modificari care nu implica modificari la motorul de baza (bloc motor, chiulasa etc.), nimic, doar galeriile si injectia. Cam atat. Pentru alte detalii, ma contactezi.
avrelln
@aditza579- un detaliu pe care l-am omis, eu sunt diesel...exact ce ai zis tu aveam de gand sa fac...din motorul meu va ramane doar blocul si arborele cotit, restul se va inlocui, aseara era cam tarziu, nu mi-am dat seama ca tu ai lucrat un benzinar...
nah...ca am dat si detaliile smile.gif)) acum daca tot am inceput, sa dau tot din casa...eu ma gandeam la o treaba simpla: un motor DCI (care are in jur de 120 CP)de renault,cu toate anexele, de pe care sa iau tot, mai putin vibrochenul si blocul motor, si sa le pun pe a mea, inclusiv turbina, intercooler, etc...plus o reprogramare ECU (sau ce va fi necesar, vad atunci despre ce va fi vorba) plus alte frana, care sa opreasca "fiara" asta, discuri mai mari pe fata, discuri pe spate...momentan e doar un gand...cum am spus,daca se va materializa, voi da detalii cu siguranta
motorul din fabrica nu are nici intercooler, nici turbo,injectia este electronica!
multumesc! spor la treaba
ZerO_CooL
La Sinaia merge cineva in week-end ?
RawSteel
Daca vremea e frumoasa si totul e bine cu sportiva...sigur ne vedem Duminica.
aditza579
QUOTE(ZerO_CooL @ 23 Oct 2012, 22:50)
La Sinaia merge cineva in week-end ?
*


Cu regret spun ca nu pot ajunge.
QUOTE(RawSteel @ 23 Oct 2012, 22:51)
Daca vremea e frumoasa si totul e bine cu sportiva...sigur ne vedem Duminica.
*


Gabi sau Robert?
avrelln
ce e la sinaia in week-end? wub.gif
ZerO_CooL
Ultimele doua etape din Campionatul de Viteza in Coasta. Pe lista de inscrieri apare Ion Dumitru Mihai cu o Dacia Sport de H3.
Leo0608
QUOTE(ZerO_CooL @ 18 Oct 2012, 23:38)
Si tot putin off-topic...
user posted image
*


@ Zero_cool si cica va dati mari
da de oltcit ai uitat ca e si ea masina romaneasca?????? sau aici excludeti oltciturile din start !!! care oltcitu de cand a fost el bate la cur dacia, oricand si la orice ora, fara nici o modificare mad.gif
avrelln
aha. multumesc. poti da mai multe detalii? unde mai exact, si cand? am cautat dar nu am gasit pe net...
merci
RawSteel
Adita, ma refeream la Gabriel Miclausu. Daca maine il vedeti pe lista de inscrisi inseamna ca venim. Cat despre Dacia Sport a domnului Ion, si la Rasnov a fost pe lista de inscrieri dar nu am vazut-o nicaieri.
ZerO_CooL
QUOTE(total @ 24 Oct 2012, 21:06)
@ Zero_cool si cica va dati mari
da de oltcit ai uitat ca e si ea masina romaneasca??????  sau aici excludeti oltciturile din start !!! care oltcitu de cand a fost el bate la cur dacia, oricand si la orice ora, fara nici o modificare  mad.gif
*


Cine "va dati mari" ? Si ce e cu Oltcitul, ca nu prea inteleg la ce te referi ?

QUOTE(avrelln @ 24 Oct 2012, 21:07)
aha. multumesc. poti da mai multe detalii? unde mai exact, si cand? am cautat dar nu am gasit pe net...
merci
*



Vineri si duminica, de la 8 la 18, in Sinaia. Atasez regulamentul particular, unde sunt datele exacte.
avrelln

Vineri si duminica, de la 8 la 18, in Sinaia. Atasez regulamentul particular, unde sunt datele exacte.
*

[/quote]
multumesc ZerO_CooL,dar eu vin doar ca spectator...
ZerO_CooL
Asa m-am si gandit, eu am pus regulamentul ca sa vezi programul si locul desfasurarii, mai exact.
avrelln
pt asta iti multumesc, desi mi-ar place mult sa particip,nu am cu ce...
sper ca macar duminica sa ajung si eu la sinaia
merci pt tot!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.