Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia Raliu
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
BTL gordini
D-ul Gabriel am vazut ca ati mai demult 2 carb weber, nu am citit tot pe forum , dar vroiam sa va intreb ce weber erau? si daca mai aveti ceva jigloare, ma intereseaza niste jicloare de pompa de sprit de 45 si 2 tuburi de emulsie F2.
vioar
Buna seara.mg1400
in urma cu cateva pagini spuneti.

¨masina merge si bine si suspensia se comporta excelent.
astazi am fost la tester si rezultatele au fost bune 168CP la roata si cuplu 235NM.
am aflat si cit consuma electroventilatorul din puterea motorului: 5CP.
secventiala este in conservare datorita lipsei timpului."

Am vazut masina live la ranca si rasnov parca in 2007 si 2008 cand partcipam cu Valetin Stoica cu loganul nr 470.Imi place foarte mult si va urez mult succes in continuare.
http://www.reno.ro/VTM-cu-Logan-t86761.html

Unde ati facut testul dyno?
Stiu softul si am lucrat la traducerea lui in romana si modificarea unor parametri de testare cand lucram la firma care folosea acele dyno.
Cand am plecat de la ei exista in sibiu,brasov si bucuresti,ati folosit standul 4x2 sau 4x4? De ce nu ati incercat sa introduceti parametri de testare manual sa puneti din start ca motorul ar face 200 cai si un cuplu de 300 nm pentru a aparea in fisa si curba de NM la cuplu vad in poza ca apare X la cuplu daca se modifica si se baga manual in prog un 300 sau chiar 400 nm atunci cred ca va aparea si in grafic,sau ati avut problema cu luatul turatiei direct de pe bornele baterie?nu aveau noul aparat care lua turatia de pe una din fise?De unde ati aflat ca face 235 NM?
Pe poza atasata de dumneavoastra aveti la sfarsit un spike mare si in curba de putere si in ceea de cuplu,aceea nu trebuie luata in considerare acolo sa intamplat ceva ori sa lasat putin masina in frana de motor ori sa ciupit putin frana.
Daca mai doriti vreodata sa faceti vreun dyno la aceea firma incercati sa ma contactati.
Hexer
Dupa o scurta calculare e imposibil sa faceti la 5300 rpm 163 cai...
Adica face motorul atat Bmep cat face unul turbo...si la aspirat e impisibil sa ajungi la o asemenea valoare...

E ceva dubios pe acolo...bmep = 15.08 bari ...
mgi1400
QUOTE(vioar @ 8 Jan 2011, 23:07)
Unde ati facut testul dyno?
De ce nu ati incercat sa introduceti parametri de testare manual sa puneti din start ca motorul ar face 200 cai si un cuplu de 300 nm pentru a aparea  in fisa si curba de NM la cuplu vad in poza ca apare X la cuplu daca se modifica si se baga manual in prog un 300 sau chiar 400 nm atunci cred ca va aparea si in grafic,sau ati avut problema cu luatul turatiei direct de pe bornele baterie?nu aveau noul aparat care lua turatia de pe una din fise?De unde ati aflat ca face 235 NM?
Pe poza atasata de dumneavoastra aveti la sfarsit un spike mare si in curba de putere si in ceea de cuplu,aceea nu trebuie luata in considerare acolo sa intamplat ceva ori sa lasat putin masina in frana de motor ori sa ciupit putin frana.
Daca mai doriti vreodata sa faceti vreun dyno la aceea firma incercati sa ma contactati.
*



testul a fost facut in Sibiu si cei care operau instalatia nu prea stiau ce fac acolo.
turatia citita pe bornele bateriei avea o eroare de aprox 400 de ture fata de turatia citita de turometru. 235Nm apare pe o alta testare care s-a facut doar pina la turatia de 6000 rpm.
acolo unde apare acel spike a intrat computerul masinii in limitare. se vede ca puterea creste pina la 8200rpm(7700rpm ar trebui sa fie real)unde apare limitarea indusa de soft.

QUOTE(Hexer @ 9 Jan 2011, 22:41)
Dupa o scurta calculare e imposibil sa faceti la 5300 rpm 163 cai...
Adica face motorul atat Bmep cat face unul turbo...si la aspirat e impisibil sa ajungi la o asemenea valoare...

E ceva dubios pe acolo...bmep = 15.08 bari ...
*


la 5300rpm este cuplul maxim, puterea maxima este la turatia maxima. probabil daca limitarea ar actiona undeva mai sus si puterea maxima ar fi mai mare.
banuiesc ca erorile de citire apar datorita intrari in limitare a motorului caderea brusca de turatie si cuplu probabil ca da peste cap instalatia de testare.
la inceputul lunii aprilie intentionez sa mai fac un test sa vad care este situatia dupa ultimele modificari.
Hexer
Cat icai la ce turatie si cat cuplu la ce turatie?

8200 cu tacheti hidrauluci....interesan, eu nu las nici o masina peste 7200, din pacate lectia e prea scumpa.
mgi1400
de fapt electronica taie la 7700rpm, este de la renault sport de gr.a, diferenta este eroarea de masurare a turatiei indusa de stand. turatia se citea la bornele bateriei si au fost probleme in ceea ce priveste acuratetea citirii.
cornelloco
sper sa nu fi off am si eu o curiozitate mgi1400 , din ce ai modificat sau cum" caderea spate -4.5 daca ai cumva poze ( am incercat si eu si am stricat o punte )
relu_steriop
pacat ca nu sponsorizezaza guvernul asemenea sporturi
dar ce ne asteptam de al guvernula asta, nici macar fotbalul nu il sponsorizeaza, cum sa sponzorizeze sporturile atunci, e pacat, ca avem multi oameni priceputi dar care in lipsa de bani nu isi bat capul cu prepararea unor masini
Hexer
QUOTE(mgi1400 @ 14 Jan 2011, 10:38)
de fapt electronica taie la 7700rpm, este de la renault sport de gr.a, diferenta este eroarea de masurare a turatiei indusa de stand. turatia se citea la bornele bateriei si au fost  probleme in ceea ce priveste acuratetea citirii.
*



Dar gr A avea alte axe si ce conteaza mai mult tacheti solizi, de asta paote sa tureze.
Cum am zis, eu peste 7200 nu merg la nici o maisna cu hydro.

Spor in continuare.
mgi1400
incepe sa se miste ceva la cutie
anndi
Adevarata jucaria. Acum o sa sape amandoua rotile in asfalt...simultan. E mai lung, mai scurt ca cel cu care mergeai pana acum?De curiozitate intreb...cat a costat?
mgi1400
acum pot sa montez grupul 8x33.este diferential pentru cutia un1 de la renault. trebuie sa-l adaptez pentru a-l monta in cutia ng3.
aprox 1300
anndi
NG3-ul este cea cu cablu de km mecanic sau senzor? e posibil sa fac confizie si sa nu fie nici una. Din cate stiu cele 2 cutii difera destul de mult, deci la adaptare e destul de lucru. Inca odata spor(t) la treaba.
mgi1400
diagrama cutiei ce va fi montata pe masina
anndi
Foarte tare cutia. Treptele superioare sunt frumos etajate. Iar autoblocantul e cireasa de pe tort.
Hexer
pica foarte mult intre trepte...
Prima e super scruta, dupa care pica 4000...
Doilea - trei pica 3000 macar 3-4 e cat de cat ok...dar la viteza asta in general nu lasam sa pice mai mult de 1500...
Cincea e acolo ca sa fie, dar nu are nici o importanta.

Asa ai facut-o la comanda sau asa fost sa fie din fabrica?
mgi1400
daca o faceam eu era direct crabotata dar este cutia standard ng3 dar cu un grup scurt. ideea era ca dupa schimbarea vitezei sa cad pe cuplu maxim. e adevarat ca la trecerea din 2 in 3 cade cam mult si acum studiez posibilitatea de a muta treiul si patru mai jos. sper sa compensez cu timpii de comutare mici si cu schimbarea cu acceleratia in podea ecartul mare dintre viteze.
am gasit o solutie simpla: treapta a V-a are pinionul demontabil si pe trenul fix. daca montez acolo un grup de pinioane ce se intercaleaza in diagrama intre treptele 2 si 3 rezolv cumva problema. daca as pastra comanda manuala ar trebui sa schimb 1-2-5-3-4 dar in cazul comenzii electro-pneumatice pe care o montez nu am probleme pentru ca o configurez cum vreau .
logica de comanda va fi R-N-1-2-N-3-N-4-N-5 fata de R-N-1-2-N-3-4-N-5 pierd ceva la viteza de comutare intre 3 si 4 dar cistig pe accelerare.
trebuie sa calculez raportul si sa vorbesc cu un producator de roti dintate sa vedem ce putem face.
Hexer
Mai vine faci o cutie de la 0, adica 4 viteze atasate cum trebue tie...
peste 180 oricum nu mergi...si prima e ok pana 80-100. Astfel poti juca cu 3 schimbari intre 100-180 care in fiecare treapta turatia ar pica max 2000 de la 7500 ce e perfect pentru un motor de vtm in starea ce ai tu.
BTL gordini
Si eu am intrebat ceva aici si se pare ca lumea nu prea vb., nimeni nu fura meseria nimanui sa steie linistit.era o intrebare si nimic mai mult, oricum nu mai conteaza. Mi-i se pare o prostie sa pui cate-o piesa la cutie apoi mai adaugi alta, si crezi ca va merge lux. Eu am vazut masina la Vtm staraja-alba si cutia nu este pt. asa ceva, e mult prea lunga, si din pacate loganul sa scoata timp mai bun fata de sportiva. Face-ti cutia cap coada cu modificarile necesare pt.un anumit traseu ca altfel nici o sansa de reusita.In romania sunt putini care pun pret exact pe ceea ce tre' facut cu exactitate pt.a a atingele performantele dorite si sunt putini care mai stiu ce sa faca piese si cum tre prelucrate.Cutia e esentiala, la fel ca un carb bine reglat si cu jigloare aparte fiecarui motor. De fiecare data cand a fost Vtm la straja-alba, totdeauna d-ul cu sportiva a avut probl.,nu prea sa fiu nepoliticos dar cu o dacie 1300 pusa un pic la punct , cu o cutie scurta aranajata, scoate timp f.bun pe straja, degeaba multa putere, fara un arajament bun la cuplu, mai ales la costa.
Hexer
QUOTE(BTL gordini @ 24 Dec 2010, 11:10)
D-ul Gabriel am vazut ca ati mai demult 2 carb weber, nu am citit tot pe forum , dar vroiam sa va intreb ce weber erau? si daca mai aveti ceva jigloare, ma intereseaza niste jicloare de pompa de sprit de 45 si 2 tuburi de emulsie F2.
*


daca vrei pot face rost eu, avem mai tot ce terbue impreuna cu kit de raparatie.
mgi1400
BTL gordini hai sa o luam pe rind:

- 1 -"domnul cu sportiva" isi cere scuze pentru ca nu a raspuns la intrebari, a fost o lipsa de politete din partea mea pentru care imi cer scuze inca odata. desi raspunsul se afla tot aici pe forum o sa-l mai spun odata: am avut carburatoare weber 40idf pe care le-am modificat pentru a le folosii pentru admisia multiclapeta si 40dcoe pe care le-am vindut cu toate seturile de componente pe care le mai aveam. componente pentru carburatoare weber se gasesc la orice dealer WEBER din Europa
- 2 - in ceea ce priveste furatul meseriei acesta este un concept pur romanesc; meseria nu se fura ci se invata. daca se fura, la citi hoti sunt in Romania, multi ar fi trebuit sa ne facem probleme ca o sa raminem muritori de foame in viitorul apropiat.
- 3 - faptul ca mergeam cu o cutie lunga l-am afirmat de mai multe ori si a fost o alegere asumata in conditiile in care am in garaj 3 cutii cu grup 8x33,9x34 si 9x31, si eu merg cu 9x31 pentru ca este singura care nu rupe aderenta prea mult, in conditiile in care nu este echipata cu diferential autoblocant
- 4 - iar in ce priveste problemele pe care le-am avut la straja, aceasta nu vad care au fost acestea atit timp cit in ultimii 3 ani nu am abandonat niciodata din cauza problemelor tehnice si eu mi-am indeplinit scopul adica m-am distrat. nu am ascuns niciodata faptul ca hobby-ul este prepararea masinii iar pilotajul este doar un mod de testare a acestora.

cu acestea spuse consider discutia incheiata si sper sa nu aruncati dupa masina cu pietre in momentul in care o sa mai vin la straja la o sesiune de teste.

hexer construirea unei cutii de la 0 in conditii de calitate a executiei care sa asigure fiabilitatea
presupune costuri comparabile cu achizitia unei cutii sadev sau pelin, in conditiile in care am acces la utilajele pe care s-ar putea executa toata partea de pinioane si roti dintate.
oricum am ieri am renuntat definitiv la ideea de a folosii in continuare cutia ng3 si am optat pentru o combinatie UN1-UN5 care este o baza mult mai buna pentru montarea blocantului si a comenzii secventiale. miine achizitionez cutia UN1 si dupa ce verific daca rapoartele sunt conforme cu cele din documentatia renault voi proiecta noua diagrama.
popasan
Stati linistit domnul Miclaus ca nu arunca nimeni cu pietre in d-voastra atunci cand veniti la Alba, cine vrea sa aprecize munca o face, iar cine nu sa se uite in alta parte daca nu-i convine. Inca o data respect pentru ca mai aveti "curaj" sa va dati cu o dacie la vtm, iar anul asta timpi sa fie mai buni ca cei de anul trecut.
Hexer
La ceti trebue tie putme rezolva o cutie in 4 trepte dog style cu dinti drepte care tine la 400Nm la un pret decent...cam 1600-1700€ ar fi cu totul schimbat in cutie cu diful tau.
BTL gordini
Hexer ce piese de weber poti rezolva?inafara de kit-ul de reparatie care nu e o probl. si se gaseste la orice magazin cu piese auto straine., eu o sa comand curand de la mecapats, si din germania mi-am cumparat filtre de aer pipercross.
D-ul Miclaus, Dani este numele meu si se pare ca avem in comun un lucru, Dacia. Si eu sunt un pasionat la fel ca d-vostra si detin o masina printre putinele care au mai ramas si eu zic ca ne putem mandrii cu ele. Toate etapele unde a-ti concurat la Straja-alba , le-am urmarit la fata locului si am fost bucuros sa o revad de fiecare data, iese din discutie 'datul cu pietre " probabil va intra in discutie " schimbul de pareri " , un mod bun de a fi prieteni, ca si asa suntem putini si multi considera dacia o epava. Conosc in mare modificarile pe care le-ati facut la masina si am studiat-o live cand a-ti fost pe la noi, si ati venit cu ceva nou de fiecare data. Probabil din acest sezon ne vom intalnii in postura de deschizator de cursa, eu si d-vostra tot participant .Suntem cativa care sustinem dacia din partea nostra, alba, cluj, sibiu, si sunt oameni de neglijat, cunostinte vaste in ale modificarilor.Avem si relatii cu pers. care stiu sa modifice f.multe lucruri ,la preturi f.bune. Am cunostinte la Fabr.din cugir ,la cutii viteze mercedes si poate va sunt de ajutor in crearere cutiei pe care v-o doriti.
Spor la munca .
Muttley
Parere scurta: nu folosi o cutie standard la care sa-i scurtezi conicul. Te alegi cu o treapta 1 inutila. Fa-ti-o de la zero sau cumpara-ti-o.
Rapoartele din excelul de mai sus sunt praf total. 1 muuuuuult prea scurta (exact ce am zis mai sus), diferentele 1-2, 2-3 si 3-4 mult prea mari.
La un randament atat de sus (+7000 rpm), 4 trepte nu ajung, Hexer.

Parerea mea.

Ce-i cu UN1 aia? Pe ce modele s-a montat? N-am gasit cu google.
nalodaniel
21 Turbo ,25 GTX, 25 V6,Alpine GTA,25 Blindee,Alpine Turbo,25V6 Turbo, 30TX,30TS, Alpine A310V6,Espace, Master van, DeLorean 369,Lotus Esprit,
Venturi smile.gif



link


mgi1400
si Ford GT40
atasez rapoartele disponibile in cutiile UN1 si UN5
cutia pe care o am eu este UN1-021 nu apare aici are raport de un5 pe treapta a 5-a. am atasat si diagrama cutiei standard. pina in momentul in care voi fabrica alta cutie de la 0, pot modifica cu costuri minime cutia standard prin inlocuirea treptei 1 cu o treapta doi de la UN5 si fabricarea altor pinioane pentru treapta a 5-a astfel incit raportul sa fie 1.65. atasez si diagrama cutiei modificate.
Muttley
Nu e 1.65 acolo. Ai gresit ceva.

Apoi, nu-nteleg logica.
- lungesti treapta 1. Da, ok, sa zicem;
- 2, 3, 4 raman la fel. De acord.

Mie-mi apar 2 intrebari:
1) de ce lungesti 1 daca, vad in tabelul tau, NU scurtezi conicul?!?
2) de ce sa o modifici pe 5, daca are o etajare excelenta fata de 4?
__________________________

Parerea mea: daca ai posibilitatea de a-i lungi treapta 1 cu pinioanele alea de 2 de Master, pai restul (inclusiv 5) lasa-i-le asa si scurteaza conicul.
Pune te rog o diagrama cu treptele astfel modificate si 9x37, apoi una cu aceleasi trepte si 7x41 (desi asta deja e cam trasa de par cred).
___________

Na, parere finala dupa ce m-am uitat vreo 15 minute pe tabelele tale:
Principal: 9x37;
1 - 2.43 (aia de Master);
2 - 2.05;
3 - 1.38;
4 - 1.03;
5 - 0.86.

Si nu uita, o metoda eficienta, dar mai ales simpla de a "modifica" transmisia principala e sa umbli la diametrul pneului.
Exemplu: daca, cumva acel 9x37 e o idee prea lung, montezi 195/45/15 si compensezi.
horatiunfs
Buna seara. Sunt Horatiu.Am si eu o dacie pe care vreau sa montez un motor de seria F si sunt curios ce carcasa de ambreaj si priza directa veti folosi la cutia UN pt ca sa o puteti monta pe motorul de seria F? Multumesc
djalex_bolidu
Daca dadeai si tu un simplu search gaseai raspunsul....Ai nevie de carcasa si priza de papuc diesel.
Ce motor pui?
horatiunfs
Asta stiam dar carcasa de ambreaj si priza directa de papau diesel si potrivesc numai pe cutiile NG si aici D-ul Gabriel monteaza o cutie UN.
Pun 1.7 turbo.
mgi1400
QUOTE(Muttley @ 30 Jan 2011, 13:31)
Nu e 1.65 acolo. Ai gresit ceva.

Apoi, nu-nteleg logica.
- lungesti treapta 1. Da, ok, sa zicem;
- 2, 3, 4 raman la fel. De acord.

Mie-mi apar 2 intrebari:
1) de ce lungesti 1 daca, vad in tabelul tau, NU scurtezi conicul?!?
2) de ce sa o modifici pe 5, daca are o etajare excelenta fata de 4?
__________________________

Parerea mea: daca ai posibilitatea de a-i lungi treapta 1 cu pinioanele alea de 2 de Master, pai restul (inclusiv 5) lasa-i-le asa si scurteaza conicul.
Pune te rog o diagrama cu treptele astfel modificate si 9x37, apoi una cu aceleasi trepte si 7x41 (desi asta deja e cam trasa de par cred).
___________

Na, parere finala dupa ce m-am uitat vreo 15 minute pe tabelele tale:
Principal: 9x37;
1 - 2.43 (aia de Master);
2 - 2.05;
3 - 1.38;
4 - 1.03;
5 - 0.86.

Si nu uita, o metoda eficienta, dar mai ales simpla de a "modifica" transmisia principala e sa umbli la diametrul pneului.
Exemplu: daca, cumva acel 9x37 e o idee prea lung, montezi 195/45/15 si compensezi.
*


e 1.65 pentru ca o sa produc alte pinioane. in varianta standard 5 e inutila si atunci folosesc spatiul pentru a intercala un raport intre 2 si 3 unde caderea in ture e prea mare.

QUOTE(horatiunfs @ 1 Feb 2011, 23:39)
Buna seara. Sunt Horatiu.Am si eu o dacie pe care vreau sa montez un motor de seria F si sunt curios ce carcasa de ambreaj si priza directa veti folosi la cutia UN pt ca sa o puteti monta pe motorul de seria F? Multumesc
*



pentru a monta cutia pe motor o sa folosesc acelasi carter de ambreiaj de papuc diesel montat prin intermediul unei flanse pe cutie. priza o sa o produc de la 0.
aditza579
Salut. Mgi1400 tu cand te duci la un vtm te duci cu masini pe roti sau pe platforama, ca am vazut ca e inmatriculata si ai tot ce iti trebuie la ea.
cd140
O camera onboard nu ar strica sleep.gif
mgi1400
masina este transportata pe platforma pina la locatia cursei
anul acesta va fi si camera on board
oricum am inceput lucrul la cutie
aceasta e varianta finala
ZerO_CooL
Are cineva idee ce cutie este aceasta ?

GearBox

Homologated Ratios Straight Cut Gears

1-14x43 3,07
2-17x38 2,23
3-22x37 1,68
4-27x35 1,29
5-31x32 1,03
R-12x37 3,08

8 x 33 Final Drive 4,125
Sursa: http://www.renault12gordini.com/r12gr2/specifications.html

Pare sa aiba o etajare exceptionala pentru VTM.
Muttley
Are pinioane cu dinti drepti, deci e dedicata competitiilor, nu s-a montat pe serie.
In pagina din linkul tau, in dreapta sus, exista "contact". Scrie-i turcului si-ntreaba-l.
mgi1400
bara antiruliu fata fi30, inainte de tratamentul termic.
BTL gordini
E f.bine lucrata bara de torsiune si mai ales ca e mare in diametru.Unde o tratati? este vre-o firma in sibiu? eu multe lucruri le-am facut la cugir.Pacat ca nu a-ti fost la Alba Straja cu masina, ca spectator v-am remarcat duminica.Stiu ca masina este in lucru si o asteptam dinou pe speciale,unde i locul. smile.gif .Cu autoblocantul si cutia se se mai aude?
mgi1400
Bara este finalizata, am confectionat si alti suporti pentru diametrul de 30mm, trebuie doar sudati pe lonjeroane dar vreau sa leg operatia aceasta cu alte operatii de sudura. In momentul de fata lucrez la puntea spate si la cutie. Sper ca pina simbata sa am strunjite pinioanele pentru a le trimite la danturat si tratat.
Mi-am propus ca anul acesta sa fac etapele de la Sinaia, Ranca si Rasnov.
nalodaniel
ce bielete antiruliu folosesti?
aditza579
Domnu' Gabriel ce se mai aude? Ceva vesti nu ne dati si noua?
ROBY 06-TFA
O sa fiti prezent la Rasnov?
aditza579
Astept cu mare nerabdare raspunsul.
mgi1400
In momentul de fata masina este demontata in proportie de 50-60%. Se lucreaza pentru transformarea ei din masina de coasta in masina de raliu. As putea participa la Rasnov cu un logan inchiriat dar nu am luat o hotarire in acest sens. Se va decide saptamina viitoare.
aditza579
Te asteptam cu noutatile saptamana viitoare. Stiu da Daciile (inafara de Logan) nu mai sunt omologate de FIA. Cum te poti da cu ea la raliu, pentru ca stiu ca acolo nu exista grupa H. Succes cu masina. Toate cele bune.
ROBY 06-TFA
Exista H3 si la Raliu,dar acum ii spune altfel.Clasa 12?daca nu ma insel?
Am sa ma documentez si am sa postez corect.Totul ca sa poata sa se dea la Raliu este sa fie inmatriculata,sa aiba asigurare si ITP.Si,evident,toate elementele de siguranta prevazute.
Si cred ca e bine sa nu facem comentarii aiurea si off-topice legate de ITP!
aditza579
Cred ca se va da la 2 roti motorice, dar nu stiu la ce grupa. Oricum ii urez succes, si tie la fel.
aditza579
Uitati cum sta treaba cu noile clase de incadrare a masinilor la raliu si nu numai, realizate de FIA de la inceputul acestui sezon (2011).

Clase FIA 2011

Clasa 1 Cuprinde automobilele S2000-Rally echipate cu motor 1.6 turbo.

Clasa 2 Cuprinde automobilele S2000-Rally echipate cu motor 2.0 atmosferic si grupa R4. Exemplu: Peugeot 207 S2000, Skoda Fabia S2000

Clasa 3 Cuprinde automobilele incluse in fosta grupa N clasa 4 (cilindree mai mare de 2000 cmc). Exemplu: Subaru Impreza WRX STi, Mitsubishi Lancer

Clasa 4 Cuprinde automobilele RGT, insa, deocamdata, nu exista nici un model omologat la aceasta clasa

Clasa 5 Cuprinde fosta grupa A clasa 7 (de la 1600 cmc la 2000 cmc), Super 1600, R2C, R3C, R3T (turbo, pana la 1600 cmc valoarea nominala), R3D (diesel, pana la 2000 cmc valoarea nominala). Exemplu: Renault Clio R3, Honda Civic Type-R, Peugeot 206, Renault Megane

Clasa 6 Cuprinde fosta grupa A clasa 6 (de la 1400 cmc la 1600 cmc), R2B, varianta kit-car a automobilelor de A6. Exemplu: Citroen C2R2, Citroen C2R2 Max

Clasa 7 Cuprinde fosta grupa A clasa 5 (pana la 1400 cmc) si varianta kit-car a automobilelor de A5.

Clasa 8 Cuprinde fosta grupa N clasa 3 (de la 1600 cmc la 2000 cmc)

Clasa 9 Cuprinde fosta grupa N clasa 2 (de la 1400 cmc la 1600 cmc), R1B. Ex: Dacia Logan, Citroen Saxo, Ford Fiesta, VW Polo

Clasa 10 Cuprinde fosta grupa N clasa 1 (pana la 1400 cmc), R1A. In aceasta clasa nu exista momentan nici un model omologat.

Clase nationale

Clasa 11 Cuprinde fosta grupa H clasa 4 (peste 2000 cmc). Exemplu: Toyota Celica, Subaru Impreza 22B. Automobilele incadrate la aceasta clasa vor fi echipate cu restrictor de 34 mm.

Clasa 12 Cuprinde fosta grupa H clasa 3 (de la 1600 cmc la 2000 cmc)

Clasa 13 Cuprinde fosta grupa H clasa 2 (de la 1400 cmc la 1600 cmc)

Clasa 14 Cuprinde fosta grupa H clasa 1 (pana la 1400 cmc)

Clasa 15 Cuprinde fosta grupa I (peste 2000 cmc)

Clasa 16 Cuprinde fosta grupa I (intre 1600 – 2000 cmc)

Clasa 17 Cuprinde fosta grupa I (intre 1300 – 1600 cmc)

Clasa 18 Cuprinde fosta grupa I (pana la 1300 cmc)

Clasa 19 Cuprinde fosta grupa K. Aceasta clasa va fi valabila doar in sezonul 2011.

Clasele 11-14 (fosta grupa H) reprezinta automobilele cu omologare expirata sau fara omologare FIA. Clasele 15-18 (fosta grupa I) reprezinta automobilele istorice de competitie care sunt conforme cu anexa K-FIA, pana la perioada I (31.12.1981) cu exceptia monoposturilor sau prototipurilor, sunt conforme cu fisa de omologare FIA din perioada de valabilitate a omologarii si sunt in acord cu Anexa J-FIA.

In sezonul 2011 aceste automobile vor fi admise doar la etape de asfalt ale Campionatului National de Raliuri, in limitele regulamentului particular al fiecarei etape. In cadrul clasei 19 vor fi admise automobilele care au omologare valabila, dar nu intrunesc conditiile impuse grupelor N/A, iar cele cu motoare supraalimentate a caror cilindree echivalenta depaseste 2000 cmc vor fi echipate cu restrictor de 34 cmc.

Infiintata in 2010, grupa K va inceta sa existe incepand cu sezonul 2012, automobilelor cu omologare valabila nefiindu-le permisa inscrierea la grupa H. Automobilele diesel cu 2 roti motrice cu o cilindree mai mica de 2000 cmc vor fi acceptate in grupele A si N dupa capacitatea nominala. Cat despre automobilele care au iesit din omologare dar raman conforme cu un anumit stadiu certificat de fisa de omologare si corespund din punctul de vedere al normelor de securitate actuale (ex: Citroen Saxo) pot fi asimilate si pot participa in cadrul CNR la clasa in care se incadrau inaintea expirarii omologarii, in baza unei cereri adresate Comisiei Tehnice a FRAS, comisie ce poate acorda prelungirea omologarii pentru grupele N si A, excluse fiind automobilele gen A8, WRC, Kit Car etc.

Clasamentul 2 Roti Motrice va fi rezervat automobilelor din toate clasele mentionale mai sus, mai putin celor din 15-18 (grupa I).

Printre celelalte noutati putem observa marirea procentajului minim al probelor speciale la 25% si introducerea recomandarii ca proba superspeciala sa fie organizata vineri seara. In cazul in care raliul incepe vineri la pranz, se recomanda o neutralizare inainte de SuperSpeciala, astfel incat spectatorii aflati pe probele speciale sa aiba timp sa ajunga la SS.

Sursa: www.motorsportnews.ro
ROBY 06-TFA
Multumesc Adi ptr postare.Cred ca lucrurile sunt clare acum.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.