Am descoperit acest topic foarte interesant.
Idea lui vanilla mi se pare foarte interesanta si pentru a va incuraja va spun ca se poate face performanta cu dacia. Am alergat in 2005 la VTM si am castigat titlul de vicecampion la grupa N1 si locul 15 la N (undeva la jumatatea clasamentului). In 2006 am trecut in raliuri si am castigat acelasi titlu de vicecampion la debutanti si locul 21 in ierarhia generala ceea ce cu siguranta nu e putin. Masina mea de curse a fost o dacia nova GTI omologata pentru grupa N.
Desigur, performanta de care vorbeam inseamna in cadrul grupei si nu in clasamentul general.
In conditiile in care ar exista minim 5 pasionati care sa isi pregateasca dacii pentru coasta, nu vad care ar fi problema ca ei sa se dea linistiti in cadrul grupei H clasa 1. Separat de trofeul grupei la care sunt incadrate se poate organiza un trofeu de genul "Trofeul Dacia 1300". Pentru a-l face oficial trebuiesc multi bani si nu cred ca ar fi de interes (federatia percepe taxe destul de mari pentru inscrierea trofeelor, plus ca trebuiesc propuse de cluburi deja infiintate). Totusi se pot cumpara cupe de catre participanti prin infiintarea unui buget particular care se desemneaza primilor 3 din cei 5 inscrisi.
In privinta daciei participarea la etapele de coasta se poate realiza si cu buget mai redus. Primul avantaj il constituie faptul ca toate sunt inscrise (dispare necesitatea platformei). Cazari se gasesc si la preturi mai modeste ( la raliul Baia Mare, din lipsa de fonduri, eu, copilotul si mecanicul am mers intr-un sat apropiat si am intrebat lumea daca accepta 3 tineri in gazda pentru 4 zile si am reusit sa dormim cu 10 ron de pers pe noapte fara probleme intr-o casa de la tara si n-a murit nimeni... ca daca eram pretentios si vroiam 3 stele, nu aveam bani de participare - taxa, benzina, etc ).
Primul pas il reprezinta intarirea caroseriei prin montarea roll-bar-ului si prin suduri suplimentare. Apoi se recomanda optimizarea suspensiei pentru asfalt, lucru care nu are cum sa coste mult la o berlina.
Pasul 2. Motorul si cutia trebuiesc revizuite si modificate in functie de buget .
Pasul 3. Montarea scaunului de curse, a centurii, a extinctorului, a intrerupatorului general si achizitionarea unui echipament pentru pilot (casca, cagula, combinezon, manusi, ghete)
In timp ce se desfasoara lucrarile de pregatire a masinii se pot face cursurile de pilotaj in vederea obtinerii diplomei si...cam asta e tot.
Ideile de modificare a motorului sau chiar schimbarea lui trebuie sa vina dupa ce te dai cu motorul de serie, cand caroseria e deja gata si ai echipament. In acest fel le suporti mai usor ca si cheltuieli. Apoi tehnica de pilotaj se invata cu o masina slaba si se perfectioneaza o data cu up-datarea masinii.
Unii spun ca trebuiesc nu stiu cate seturi de anvelope si asa mai departe. Va spun din experienta ca o masina ca dacia care sa zicem ca in urma modificarilor ar avea cca 100 CP nu haleste mai mult de 2 seturi de anvelope intr-un sezon de coasta.
Cine vrea sa adapteze motor de calibra sau de alta masina consacrata pe dacie are bani sa ii traga si un ambreiaj de curse si o suspensie mai de soi. Cine nu are bani de aceste modificari se poate da linistit cu motorul de serie pentru ca placerea de a participa intr-un campionat national si de a pilota pe un traseu inchis numai pentru tine ramane cam aceeasi. Este totusi esential faptul ca nu trebuiesc risipiti bani pe elemente de design exterior care sunt inutile si chiar altereaza imaginea clasica a masinii (...ca daca mai iei si cate un parapet ca n-ai luat un viraj cum trebuie sa nu iti para rau). Bugetul trebie cheltuit pe lucrurile strict necesare iar la dacie nu sunt asa costisitoare piesele. Oricum planul trebuie facut bine cu un an inainte. De exemplu daca as vrea sa pregatesc o berlina as pune deja ochii pe ea, as achizitiona-o pana in revelion ca din ianuarie sa fac lista cu ce-i trebuie si sa stiu cum voi folosi salariile din 2008. Este drept ca excursia de pasti se va chema roll-bar, 1 Mai la mare va fi egal cu antifon, vopsea, lac, mastic, excursia pe litoral va fi de fapt achizitionarea combinezonului, a castii, etc, intre timp vor trebui facute cursurile de pilotaj si uite asa te prinde toamna cand te poti apuca linistit de motor in garaj la caldurica. Evident, mai lasi motorul de-o parte si te uiti in interiorul cu roll-bar deja vopsit si aranjat si parca simti ca in curand vei avea in stanga langa geam un arbitru care iti da startul... Cu masina gata, in iarna poti face rodajul (ca trebuie un set brici...sa nu afumi ca mine spectatorii
) ). Apoi, pana in primavara 2009 deja trebuie vazut cat costa taxa anuala pentru licenta, viza medicala, afiliere la un club (ceva hartii si gata). In paralel cu asta trebuie vazut in stanga-n dreapta de 4 anvelope mixte (daca nu sunt bani de 4 ploaie - 4 uscat ). Jante de dacie se gasesc, slava Domnului, iar o perie de sarma si ceva vopsea....nu mai constituie o problema.
Sincer, pe langa bolizii de sute de mii de euro de la coasta, 5-6 dacii sport sau berline cu aspectul lor clasic ar da super si cu siguranta ar atrage admiratia atat a oficialilor cat si a publicului.
Pentru orice detaliu suplimentar va stau la dispozitie la fel ca si colegii mei de breasla Sorin ("tms") si Bogdan ("bobby25")
Numai bine!
2 Nov 2007, 19:19:Adaug la cele spuse mai sus ca nu trebuie mers pe ideea ca va exista un sponsor. Totul trebuie calculat ca si cand acesta nu ar exista si in eventualitatea ca acesta apare...evident, va fi bine venit...