Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia Raliu
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
cristidb
16 / 6 da cu virgula biggrin.gif
B-34-SGM
e V6 24 valve smile.gif
marius-gabriel
am gresit.normal ca 24.
oricum ideea era ca nu exista pe calibra motor de 1,8.
madmaxtata
salutare. am si eu o intrebare: stie cineva care este "coeficientu de rigiditatea" al caroseriei de dacie??(pt ca se intampla ca atunci cand o ridici pe cric sau pe elevator sa se deschida greu usile sau sa nu se deschida deloc)(de ex: am vazut un aston martin db9, la topgear, versiunea cabrio avea o valoare a "x" de 16500kNm iar versiunea coupe avea 2700kNm). Intreb asta pt ca toata lumea vrea motoare puternice pe dacie, dar sasiul rezista? si vad ca multa lume reuseste sa faca transplanturi sau tuning de motoare( mai ales robert cu motorul turbo care cred ca a ajuns la un cuplu de aproape 200Nm), la cat cuplu rezista sasiu fara sa se torsioneze??

Am vazut in filmuletu lui tms cand ia curba aia la dreapta cat de tapana sta(zici ca e beton, nu fier ca ala se indoaie biggrin.gif ), el a reusit asta prin rollcage. alte metode???

Si o intrebare pt tine tms cat a ingreunat masina rollcage-ul si cam cat a ajuns constructia ei? a trecut de 50Kg?
tms
Salutare,
Pe dacie nu am rollbar, masina sta asa teapana de la suspensie, am facut ceva mofificari pe la ea, mai exact am intarit amortizoarele fata foarte tare, si pe cele spate numai cand se inchid(cand te apes pe el este tare dar cand il desfaci este ca si unul normal) pe puntea spate am pivot pe punte care ajuta si el la rigidizare, pe fata tirantii de la masina sunt cu bila, (nu am bucsi) , bari de rigidizare intre amortizoare, si toata bucsaraia noua si de calitate.
Un rollbar daca este facut de o firma profi nu este foarte greu cam in jur de 50-70 kg daca il faci tu s-ar putea sa atarne mai greu. Daca vrei sa pui rollbar in masina parerea mea este sa iti cumperi unul gata facut standard pentru orice tip de masina care nu te costa mai mult de 400 euro pe cand daca te apuci sa il faci singur s-ar putea sa te ajunga mai mult si nici sa nu iti iasa cum trebuie.
Un rollbar ajuta in special la protectia pilotului, asta este menirea lui principala, dar pe langa asta el rigidizeaza si caroseria chiar foarte mult, este o diferenta foarte mare intre o masina cu rollbar si una fara, daca vrei sa faci o diferenta, mergi cu masina goala fara banchete fara nimic in ea si apoi monteaza-le la loc si iti vei da seama de diferenat cam asa este si cu rollbar si fara in partea cu rigidizarea(in aceasta situatie diferenta este mult mai mare in cea cu rollbar si cea fara)
bobby25
Salut la toata lumea. Am citit foarte multe pe acest forum, multi oameni care stiu despre ce e vorba, dar si unii care "doar" incearca sa tina pasul.Dar in principiu e important ca se zbate lumea. Foarte bine si respect la toti. Eu la anul sper sa alerg la anul in CRR cu o NOVA GTI, care a alergat anul asta tot in CRR (401). Momentan este la revizie generala si sper sa fie mai buna si mai fiabila decat in acest an. Anul asta CATALIN MATEI a iesit vice-campion la debunati-deci SUPER zic eu pentru ca a batut masini grele. Sper ca la anul sa am ceva sponsori (daca e cineva interesat este bine venit-sunt cu actele de club la instanta-deci o sa fie si un club sportiv-personalitate juridica) si daca voi avea sprijin sa fac un campionat intreg de CRR. Calitatea NOVEI este aceea de a fi FIABILA pe macadam, unde alte masini pica; deci pe macadam nova este foarte ok si sper sa o fac fiabila si sa miste cat de cat si pe asfalt. As avea totusi nevoie de o axa mai impinsa, daca stie cineva ceva...pls hai sa ne sfatuim.
Va multumesc anticipat si bafta la toata lumea.
P.S. Sper sa nu ma huiduiti la anul:P.
bobby25
Nu mai intra nimeni aici?
tms
Este ...este ...cu ce va putem ajuta domnilor tongue.gif smile.gif
bobby25
Salut, pai in primul rand sa mai intre lumea sa mai vorbim si doi, aici in cazul meu daca are cineva o axa?
THX.
tms
ce axa te-ar interesa mai exact ? si pt ce anume ai vrea sa o folosesti ? numai curse sau si de mers prin oras ?
payty
tms, ai posibilitatea sa prelucrezi axe cu came? m-ar interesa si pe mine ceva de genul asta.
bobby25
Salut, am facut rost de axa, adica am cumparat axa de la MPA: 320 grade si ridicarea de 7.Acum sper sa fie asa si sa mearga ok.Daca are altcineva o alta varianta mai rea:P....discutam
tms
Stii ca daca pui o axa mai mare iti va creste relantiul si va merge balbait...Daca pui axa mai greu vei putea sa mergi prin oras cu masina ...Eu aveam pe cineva care avea o axa super tare...am sa intreb daca o mai are...
B-34-SGM
Dacia rollbar
einstein1984
Ce teava ai folosit?
B-34-SGM
Conform specificatiilor FIA de pe vremuri. A fost pe o masina de curse rollbarul, nu l-am facut eu.
bobby25
Salut, pe mine nu ma intereseaza consumul sau relantiu balbait...masina va merge 99% la raliu....deci nu-i bai.
LA MULTI ANI!!!! cu ocazia noului an.
ROBY 06-TFA
Prinderea de caroserie cum ai facut-o cu suruburi sau sudura?
acum am inteles ca trebuie sa aiba neaparat acel " X ",deci sa fie mai rezistent.
sumi_nos
e chiar ceva frumos ce vreti voi tocmai citisem un articol cu titlul"POVESTI CU A FOST O DATA"si era despre daciile de rally alea vechi,ce bine mam simtit dupa ce am citit articolul,am fugit repede la tara si am alergat cu dacia mea pe acolo asa de placere,a fost super.
Pai noi astia din club dacia nu putem organiza curse de rally,sau liniutze dedicate doar daciilor?ca aia de la 4tuning fac destul de des
Noi nu putem nu neaparat sa intram in vtm ca eu daca ajung sa alerg nu alerg ca sa castig ceva alerg de placere pt ca ma simt bine cand alerg o dacie
Deci putem organiza ceva??
SiloS
QUOTE
ai noi astia din club dacia nu putem organiza curse de rally,sau liniutze dedicate doar daciilor?


rally ? Cati crezi ca se risca sa dea in Dacie pe traseu montan ? Ce organizator crezi ca te va lasa sa te dai tu sofer amator cu o vesca de 20 de ani si 50% rugina ? Daca vrei sa te duci cu Dacia la hillclimb, intai o modifici, iti iei licenta de pilot si te dai la VTM . Ai banii ?

"liniutze" pentru Dacie ? LolLolLo.gif No comment .

QUOTE
am fugit repede la tara si am alergat cu dacia mea pe acolo asa de placere


Nu-i bine sa o alergi pe drumurile publice daca nu iti iei inainte toate masurile de securitate .
sumi_nos
ma mie imi place si as vrea sa fac ceva de genu asta,dar de ce nu se poate?raliul daciilor ar fi cea mai tare stire ne-am vedea pe toate posturile tv si nu trebui neaparat sa facem pe traseu montan gasim noi alceva ex-drumuri cu macadam adica undeva unde gasim si curbe si tot un drum care leaga 2 sate sau alceva asta e doar ce mia venit acu in minte
si cred ca ar fi destui amatori care ar veni asa de spectacol cat de coaja e masina.
chiar nu bate gandul pe nimeni la propunerea mea?
si cum sa nu alerg pe drumuri publice ca inaltaparte nu am unde,nu e nici un lac amenajat pentru alergat masini
sau eu nu stiu nici unu
FLP
mai bine organizezi un concurs de genul destruction derby.... dar nici acolo nu e buna dacia....
Gheorghedracu
Partea cea mai sa zicem neplacuta este ca Dacia (in avatarul ei cel mai performant R12Gordini) nu a reusit sa se impuna in raliuri pentru ca puterea nu putea fi folosita eficient pe drumurile cu aderenta slaba. Sigur ca la noi nu erau alte posibilitati, si a trebuit sa facem ce puteam. Dar tot pe circuit este locul unde se poate obtine ceva dintr-o Dacie in competitie cu alte chestii performante (Alfa, BMW, etc), desi nu mai stiu in ce clasa ar putea intra. Si desigur, nu orice Dacie.
vis-a-vis
Eu cred ca pentru Rally-cross e cea mai buna, dar la noi in tara nu gasesti astfel de circuite. Tinand cont ca liniutele au prins foarte bine, cred ca urmatorul pas va fi circuitul oval...
B-34-SGM
Mai informeaza-te despre cursele de rally cross, si poate gasesti si circuitele din romania.
vis-a-vis
Da dom'le, n-am stiut. nedumerire.gif
http://www.rallycross.ro
B-34-SGM
Nu-i bai, nu toata lumea e pasionata de sportul cu motor, se duce la evenimente de acest gen, si este la curent cu ce se intampla prin Romania. wink.gif
B71KOX
QUOTE(B-34-SGM @ 7 Aug 2005, 00:02)
o parte din generatia veche, respect!
*

Cum bine zicea SGM.
kta
Meserie smile.gif

Unde e pozata ?
AAlpine1
cei cu dacia cu imitatie de chit mtech de rechin ?

22 Oct 2007, 14:50:
QUOTE(sumi_nos @ 21 Jun 2007, 05:01)
am fugit repede la tara si am alergat cu dacia mea pe acolo asa de placere,a fost super.
*



reisare/wanabe ai grija ca poate ti dai cu roatili in sus si numai ne delectezi cu posturi pe dacia club.....


QUOTE(vis-a-vis @ 12 Aug 2007, 19:06)
Tinand cont ca liniutele au prins foarte bine, cred ca urmatorul pas va fi circuitul oval...
*



exista un mic circuit stradal dar pt moto cel din jurul casei popoului ....

o sa fie 2 circuite ovale mai mici......
BH 59 FIF
Ce jante sunt alea de pe Dacia rosie? Gotti? Dunlop? Ca nu recunosc modelul.
B71KOX
Niste scanuri din revista "Autoturism" care mie unuia mi se par destul de interesante si care sper ca nu au mai fost postate, nu as vrea sa ocup spatiu degeaba.
ROBY 06-TFA
QUOTE(B71KOX @ 22 Oct 2007, 14:36)
Cum bine zicea SGM.
*


Rugaminte mare la tine mare sef, m-ar interesa rollbar-ul din ea.Stii cumva cine este proprietarul?
danS22
B71KOX daca mai ai articole sau poze cu vechile dacii de curse ti as fi recunoscator daca le ai pune.Multumesc!!
B-34-SGM
QUOTE(ROBY 06-TFA @ 1 Nov 2007, 22:39)
Rugaminte mare la tine mare sef, m-ar interesa rollbar-ul din ea.Stii cumva cine este proprietarul?
*



Vorbeste cu Dan Agapescu, ca tot esti din brasov, si iti face un roll-bar profi, exact cum trebuie pt curse.
cataWRC
Am descoperit acest topic foarte interesant.

Idea lui vanilla mi se pare foarte interesanta si pentru a va incuraja va spun ca se poate face performanta cu dacia. Am alergat in 2005 la VTM si am castigat titlul de vicecampion la grupa N1 si locul 15 la N (undeva la jumatatea clasamentului). In 2006 am trecut in raliuri si am castigat acelasi titlu de vicecampion la debutanti si locul 21 in ierarhia generala ceea ce cu siguranta nu e putin. Masina mea de curse a fost o dacia nova GTI omologata pentru grupa N.
Desigur, performanta de care vorbeam inseamna in cadrul grupei si nu in clasamentul general.

In conditiile in care ar exista minim 5 pasionati care sa isi pregateasca dacii pentru coasta, nu vad care ar fi problema ca ei sa se dea linistiti in cadrul grupei H clasa 1. Separat de trofeul grupei la care sunt incadrate se poate organiza un trofeu de genul "Trofeul Dacia 1300". Pentru a-l face oficial trebuiesc multi bani si nu cred ca ar fi de interes (federatia percepe taxe destul de mari pentru inscrierea trofeelor, plus ca trebuiesc propuse de cluburi deja infiintate). Totusi se pot cumpara cupe de catre participanti prin infiintarea unui buget particular care se desemneaza primilor 3 din cei 5 inscrisi.

In privinta daciei participarea la etapele de coasta se poate realiza si cu buget mai redus. Primul avantaj il constituie faptul ca toate sunt inscrise (dispare necesitatea platformei). Cazari se gasesc si la preturi mai modeste ( la raliul Baia Mare, din lipsa de fonduri, eu, copilotul si mecanicul am mers intr-un sat apropiat si am intrebat lumea daca accepta 3 tineri in gazda pentru 4 zile si am reusit sa dormim cu 10 ron de pers pe noapte fara probleme intr-o casa de la tara si n-a murit nimeni... ca daca eram pretentios si vroiam 3 stele, nu aveam bani de participare - taxa, benzina, etc ).

Primul pas il reprezinta intarirea caroseriei prin montarea roll-bar-ului si prin suduri suplimentare. Apoi se recomanda optimizarea suspensiei pentru asfalt, lucru care nu are cum sa coste mult la o berlina.

Pasul 2. Motorul si cutia trebuiesc revizuite si modificate in functie de buget .

Pasul 3. Montarea scaunului de curse, a centurii, a extinctorului, a intrerupatorului general si achizitionarea unui echipament pentru pilot (casca, cagula, combinezon, manusi, ghete)

In timp ce se desfasoara lucrarile de pregatire a masinii se pot face cursurile de pilotaj in vederea obtinerii diplomei si...cam asta e tot.

Ideile de modificare a motorului sau chiar schimbarea lui trebuie sa vina dupa ce te dai cu motorul de serie, cand caroseria e deja gata si ai echipament. In acest fel le suporti mai usor ca si cheltuieli. Apoi tehnica de pilotaj se invata cu o masina slaba si se perfectioneaza o data cu up-datarea masinii.

Unii spun ca trebuiesc nu stiu cate seturi de anvelope si asa mai departe. Va spun din experienta ca o masina ca dacia care sa zicem ca in urma modificarilor ar avea cca 100 CP nu haleste mai mult de 2 seturi de anvelope intr-un sezon de coasta.

Cine vrea sa adapteze motor de calibra sau de alta masina consacrata pe dacie are bani sa ii traga si un ambreiaj de curse si o suspensie mai de soi. Cine nu are bani de aceste modificari se poate da linistit cu motorul de serie pentru ca placerea de a participa intr-un campionat national si de a pilota pe un traseu inchis numai pentru tine ramane cam aceeasi. Este totusi esential faptul ca nu trebuiesc risipiti bani pe elemente de design exterior care sunt inutile si chiar altereaza imaginea clasica a masinii (...ca daca mai iei si cate un parapet ca n-ai luat un viraj cum trebuie sa nu iti para rau). Bugetul trebie cheltuit pe lucrurile strict necesare iar la dacie nu sunt asa costisitoare piesele. Oricum planul trebuie facut bine cu un an inainte. De exemplu daca as vrea sa pregatesc o berlina as pune deja ochii pe ea, as achizitiona-o pana in revelion ca din ianuarie sa fac lista cu ce-i trebuie si sa stiu cum voi folosi salariile din 2008. Este drept ca excursia de pasti se va chema roll-bar, 1 Mai la mare va fi egal cu antifon, vopsea, lac, mastic, excursia pe litoral va fi de fapt achizitionarea combinezonului, a castii, etc, intre timp vor trebui facute cursurile de pilotaj si uite asa te prinde toamna cand te poti apuca linistit de motor in garaj la caldurica. Evident, mai lasi motorul de-o parte si te uiti in interiorul cu roll-bar deja vopsit si aranjat si parca simti ca in curand vei avea in stanga langa geam un arbitru care iti da startul... Cu masina gata, in iarna poti face rodajul (ca trebuie un set brici...sa nu afumi ca mine spectatorii smile.gif) ). Apoi, pana in primavara 2009 deja trebuie vazut cat costa taxa anuala pentru licenta, viza medicala, afiliere la un club (ceva hartii si gata). In paralel cu asta trebuie vazut in stanga-n dreapta de 4 anvelope mixte (daca nu sunt bani de 4 ploaie - 4 uscat ). Jante de dacie se gasesc, slava Domnului, iar o perie de sarma si ceva vopsea....nu mai constituie o problema.

Sincer, pe langa bolizii de sute de mii de euro de la coasta, 5-6 dacii sport sau berline cu aspectul lor clasic ar da super si cu siguranta ar atrage admiratia atat a oficialilor cat si a publicului.

Pentru orice detaliu suplimentar va stau la dispozitie la fel ca si colegii mei de breasla Sorin ("tms") si Bogdan ("bobby25")

Numai bine!

2 Nov 2007, 19:19:
Adaug la cele spuse mai sus ca nu trebuie mers pe ideea ca va exista un sponsor. Totul trebuie calculat ca si cand acesta nu ar exista si in eventualitatea ca acesta apare...evident, va fi bine venit...
danS22
Stie cineva ceva de dacia rosie veche de curse cea cu actibildu de garrone pe ea?????????? excl.gif
ROBY 06-TFA




CataWRC,interesant foarte tare comentariul tau si plin de adevar.Felicitari pentru performantele tale si la Mai MARE!


SGM,cum pot lua legatura cu Dl Agapescu?Da-mi un indiciu pe PM te rog.Sincer,nu il cunosc si as fi inetesat de asa ceva!Multumesc.
dacia_gpg
Stiu o dacia care a participat in CNR in 80:roll-bar,praguri si pedalier duble,
intaritura brate laterale spate ca la Gordini,scaune sport si foarte important,
motor omologat tip 697-01 baza de plecare pentru un 12G 807-20,pret aproape
MOCA.
BH 59 FIF
Cat e pretul??? E functionala???
dacia_gpg
17 milioane,fara motorul din certificat si fara itp,are pus un motor de dacie.
danS22
in ce oras este??
dacia_gpg
Este la 10 km de iasi, omustenu o foloseste local ca numai are itp si nici nu poate cred sa-l obtina pentru ca numai are motorul din certificat,ar trebui sa merga laRAR,nu este nici proprietar. Am cautat-o pentru a mai putea lua de pe ea ce ma interesa fiindca motorul 697-01 din certificat si motorul de rezerva 807 au ajuns acum citiva ani la mine.As fi vrut sa o iau pentru a o restaura dar nu o vinde decit completa si nu am resurse financiare suficiente.Fostul proprietar si-a retinut cutia de viteza,scutul de otel si celelalte maruntisuri.Masina nu arata rau,aripi evazate,garda joasa,heblu,deschidere portbagaj din buton,strut-bar,aripi interioare modificate,culoare neagra.
fiderzen
fa-i niste poze!...ne-ai facut curiosi
danS22
Adica e descopletata:( , pune niste poze daca poti.Multumesc.
Paul_
daca este cineva interesat imi vand eu dacia mea suspensie modificata ax cu came raport de compr marit rampa de carburi dellorto 40 VT octombrie 2009 placute ferodo premier ambreiaj nou made in itali placa presiune R12 delcou R12
+ ax came R5turbo arbore R5turbo bloc R5turbo chiulasa R5 turbo + o gramada de piese set motor etc 500 euro tot
djasu82
Cu 500 de euro imi iau dacie pe injectie tongue.gif sau mai bine spus o motocicleta si prinde si 280lm/h
danS22
Paul , ce performante scoate motorasu ala al tau? cp aprox?
djasu82
PAi la carburatoarele acelea pe care le vezi si tu da-ti cu parerea cam la 90-100 cai putere .
Paul_
zimi tu o dacie la 500 euro pe injectie sau motor care iti merge cu 280 o rampa de carburi ii 100 de euro nu cred ca 17 milioane ii mult cu cat vrei sa o dau cu 5 mil
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.