Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antifonare capotă, inclusiv blană, pedalier
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Imbunatatiri - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61
LuluMOB
Inginerii de la Dacia analizeaza si cauta metode de a reduce zgomotul provocat de motoarele geamurilor: http://eetimes.com/design/automotive-desig...tor-application
raresvintea
Se supara cineva rau dac va rog frumos sa faceti pe cat putinta un rezumat pt antifonarea usilor? Nu vreau antifonare pt muzica, lipseste cu desavarsire folia din usa si vreau sa fac ceva in sensul asta si poate chiar mai bine.

Ce materiale pot folosi pt a mai atenua zgomotul? Am pasla, dar asta trebuie pusa dupa o folie improtriva apei si apoi prima pusa sa fie o folie de izolare. Am vazut la dragos manea(tipul cu ghidurile) ca a pus folie de parchet alumnizata pe o parte. O alta idee asa la buget? Ma gandeam folia sa o prind ca si el cu banda dublu adeziva sau cu un adeziv rapid gen mastic sau de prin magazinele de bricolaj.

In concluzie intrebarea cea mai importanta: Ce se preteaza la usi ca sa inlocuisc folia si sa fie mai bine? Asta la un buget saracut ce-i drept!
klaus
la usi in primul rand trebuie redusa vibratia foii de tabla exterioara (=folie bituminoasa pe ea), dupa care trebuie redusa transmisia zgomotului existent in usa.
Asta inseamna fie o folie bituminoasa pe fata interioara a usii (dificil de lucrat ulterior cu ea daca e necesara desfacerea macaralei, de ex), fie o folie anticondens (de exemplu exista folii subtiri de vreo 3mm din polistiren extrudat - alb sau verde - care se pun sub parchet. Nu din cele la sul, sunt placi de polistiren d-asta prin magazinele de bricolaj in pachete, ca foliile de carton) peste care se poate pune un material absorbant in fata de plastic a usii (burete dens, pasla insonorizanta).
IRONICK
Folia bituminoasa se aplica si fara demontarea macaralei.

Ce este mai important, refacerea cordonului de mastic. Altfel o sa intre in habitaclu zgomot si apa.
IRONICK
Eu o sa testez modelul asta de bieleta. Vine de pe Megane II, Modus, Scenic II, Grand Scenic sau Clio III.

8200338385

user posted image
dia_ph2
Asteptam cu interes dry.gif
mircea-daniel
Salutare baieti!
Va deranjeaza un posesor de Laguna, 2003, 1.9 DCI. Masina are zgomote multe in interior datorita materialelor care si-au pierdut poprietatile. Nu am greieri (1-2 care vin si pleaca), masina este chiar inchegata, insa se aud la viteze mari toti dracii de pe lume

Dupa ce mi-am distrus ochii citind topicul, am ajuns la urmatoarele actiuni ce le voi intreprinde. Rog un expert sa imi dea sfaturi vizavi de lista de mai jos, mi se pare munca depusa aici mult mai profi decat multe alte tiuninguri.

1.Motor
-blana capota (toata!, nu doar unde avea blanita originala de fabrica, uscata si iesita din locul ei) - aluband si deasupra fonomin verde, trat ignifug
-chederele de la capota ori ramforsate cu cauciuc lipit, ori pus pe partea metalica unde pica ele, alt cheder, din comert (sa pupe cauciuc-cauciuc)
-peretele antifoc: izopren cu aluminiu /fonomin verde ignifug peste tot, fara a atinge zonele firbinti ale motorului
-scutul motorului: burete ignifug/material ignifug pe scut (aici nu stiu ce material sa pun exact), insa voi da si cateva straturi de bitum sub el
-verificat suporti motor, racord elastic, suporti tobe
-luat la mana plasticele motorului (sunt INFAME plasticele motorului de la Laguna, in special cel prins deasupra motorului - buretele se mananca si vibreaza ca draq)
-pe carenajele rotilor - material ignifug/insonorizat (aici nu stiu exact ce sa pun, unii au pus aluband)

2.Interior
-chedere de inlocuit (ale ei sunt tocite rau) + suplimentare ca in topicul de aici+zone care sunt suspecte de zgomot, indesate cu silicon cauciucat
-de pus cheder intre parbriz/bord (nu am)
-fononim unde se poate (sub pord, pedalier, pe dedesubtul bordului, consola centrala, plasticele laterale,etc)
-fononim+aluband in portiera (si refacuta izolatia cu mastic)
-patura in portbagaj care sa acopere toata mocheta (sunt lenes, iau una din supermarket)
IRONICK
In compartimentul motor se foloseste numai material absorbant si folie bituminoasa pe tablier. Sub insonorizantii de fabrica trebuie sa pui pasla verde. Scutul trebuie sa aiba niste patratele pe el.
Victorine
Vreau sa va spun ca am schimbat bieleta mea "de import" (montata pe la 80.000km) cu una de-aia din tabla ambutisata. Cea veche era cam uzata, insa spre deosebire de cea originala cu care a venit masina, nu avea inca nervurile forfecate. Eh, cu asta din tabla rezultatele sunt sub asteptari, in sensul ca tot am reusit sa fac motorul sa țopăie și asta chiar la scurt timp dupa montare, ceea ce a avut un impact psihic sad.gif Insa e drept, parca nu mai țopăie chiar așa ușor, cum bag piciorul mai tare în accelerație. Înainte de a o pune sus, i-am făcut o injecție profilactică cu vaselina la spray. Sper ca Ironik să aibă rezultate mai satisfăcătoare cu bieleta aia de Megane, care pare ceva mai grea la capătul spre cutie. Apropos, aia cât mai costă? Au niște prețuri cei de la Renault la reperele astea care cad frecvent... ohmy.gif
IRONICK
Nu vreau sa o cumpar de la reno, ca nu sunt nebun. Ori echivalent aftermarket, ori de origine, dar nu de la magazin. Este modelul care se pune pe echiparea cu motor diesel.
mircea-daniel
Saru mana nenea ironic. Atunci o sa inteleg ca restul ideilor sunt ok. Ramane sa ma pot apuca de treaba.
andreig1982
eu sunt multumit de bieleta de van
spre deosebire de cea initiala, cu asta nu mai am trepidatii cand vreau se plec de pe loc in conditiile a ceea ce este afara acum si cu 4 oameni in masina
acum am vibratii de la traseul "sport" sleep.gif pe 50 de dupa catalizator
IRONICK
Pe Duster au inceput sa apara elemente noi de insonorizare. In lateralele bordului, pe montantul A sau la baza pragului. Dar cu putine atentie sa vad si pe DOGGY ...

razvan_centea
Salutare,

am cateva informatii referitoare la testele facute de dia_ph2 pentru a reduce rezonanta tobei de esapament. Am facut cateva teste pentru a determina frecventa de rezonanta a tobei.

Mai intai precizez modificarile conditiile in care am facut testele:
> Masina e Logan 1.6 MPI din 2005
> Habitaclul l-am izolat cu vopsea fonoizolatore (pe baza de apa) si pasla de 2 cm
> Batatorul acustic demontat. Cand era montat rezonanta tobei se simtea mult mai puternic, zgomot puternic undeva la 3500 rpm, oglinzile vibrau. Dupa ce l-am demontat vibratile au disparut de tot, zgomotul s-a redus. Presupun ca de vina ar fi fost greutatea suplimentara ce amplifica vibratiile si se trimitea prin suportii tobei
> Am montat in locul batatorului acustic un senzor de acceleratie conectat la laptop
> Testele le-am facut doar cu motorul in sarcina (in mers)

Concluziile la care am ajuns sunt (vezi atasamentele):
> Exista doua frecvente la care toba intra in rezonanta. De aici deduc ca NU intregul traseu de evacuare intra in rezonanta. Presupun ca de vina ar fi toba mijlocie si finala (sau poate catalizatorul) care fiecare intra in rezonanta la o frecventa anume
> Cele doua frecvente de rezonanta sun undeva la 106 Hz (3180 rpm) si 114 Hz (3420 rpm)
> Zgomotul cel mai puternic se aude undeva la 3700 rpm - 3800 rpm fara a se simti vibratii. De aici exclud rezonantele tobei ca fiind vinovate, de altfel, de cand nu mai am nici un batator acustic zgomotul e chiar acceptabil. Neavand vibratii si citind alte posturi presupun ca pentru zgomot ar putea fi vinovata rezonanta traseului de admisie a aerului. Am aflat ca pe K4M s-a montat un rezonator acustic.( http://www.xxx/forum/aveti_idee_d...pls-t33725.html )

Next steps:
> Voi incerca sa masor vibratiile carcasei filtrului de aer
> Daca rezonanta e ceea asteptata ~3700 rpm voi incerca adaptarea unui rezonator
IRONICK
La Dacia K4M nu are rezonator, doar F4R (Duster 2.0). In schimb la Renault exista.

5 Mar 2012, 23:36:
QUOTE(razvan_centea @ 5 Mar 2012, 22:51)
> Voi incerca sa masor vibratiile carcasei filtrului de aer
> Daca rezonanta e ceea asteptata ~3700 rpm voi incerca adaptarea unui rezonator
*
Exista un fel de rezonator in cutia filtrului. Ca test suplimentar, recomand sa masori si cu peretele interior astupat.
sobolan
unde e rezonatorul ala din carcasa filtrului?
razvan_centea
QUOTE(IRONICK @ 5 Mar 2012, 23:23)
La Dacia K4M nu are rezonator, doar F4R (Duster 2.0). In schimb la Renault exista.

<span class='edit'>5 Mar 2012, 23:36:</span>
Exista un fel de rezonator in cutia filtrului. Ca test suplimentar, recomand sa masori si cu peretele interior astupat.
*



Din ce am gasit, motorizarea K7M nu are, in schimb K4M ar avea rezonator pe admisia de aer.

Ca test suplimentar, recomand sa masori si cu peretele interior astupat.
La ce te referi?
klaus
Forma aia spiralata a circuitului de aer din carcasa este fix rezonatorul la motorul de 8v
razvan_centea
Ok. Mai intai ar trebui sa verific daca carcasa filtrului intra in rezonanta.
Daca K7M are incorporat rezonator in carcasa filtrului atunci trebuie cautat alt subansamblu ce rezoneaza.
IRONICK
Exact, inainte sa te apuci de masuratori trebuie sa verifici cele doua bucse de cauciuc din fata sa vezi daca au joc.
dia_ph2
Incearca sa masori gradul de transmitere al vibratiilor suportului cutiei de viteze, cel de sub baterie. Ca sa fim intelesi, ansamblul motor-cutie de viteze se ataseaza la caroserie cu 3 suporti: cel principal motor (se afla in stanga, cum privim motorul din fata; este hidroelastic pe motorizarile dci si 1.6/16v), cel al cutiei de viteze (cel in discutie), iar ultimul este bieleta anti-rotire (presupun ca nu-i chiar denumirea corecta) - si asta a fost discutata. Trebuie masurat pe partea activa a cutiei de viteze si apoi pe partea pasiva (caroserie), pentru a se vedea gradul de transmitere al perturbatiilor. Observ ca ai folosit un program mai specializat si un accelerometru net superioare celor folosite de mine. Dupa determinarile mele, acel suport este raspunzator de marea majoritate a rezonantelor. Dupa ceea ce am vazut pe Duster, adica integrarea unor batatoare acustice pe bieleta anti-rotire, si acolo s-ar putea sa fie o problema.
Referitor la admisie, aceasta are integrat un rezonator in carcasa, printr-un perete despartitor. Se observa la schimbarea filtrului de aer micul compartiment. Eu am incercat si sa-l astup, dar rezultatele nu sunt chiar audibile, cel putin nu la prima vedere.
razvan_centea
QUOTE(IRONICK @ 6 Mar 2012, 10:04)
Exact, inainte sa te apuci de masuratori trebuie sa verifici cele doua bucse de cauciuc din fata sa vezi daca au joc.
*




QUOTE(dia_ph2 @ 6 Mar 2012, 15:09)
Incearca sa masori gradul de transmitere al vibratiilor suportului cutiei de viteze, cel de sub baterie. Ca sa fim intelesi, ansamblul motor-cutie de viteze se ataseaza la caroserie cu 3 suporti: cel principal motor (se afla in stanga, cum privim motorul din fata; este hidroelastic pe motorizarile dci si 1.6/16v), cel al cutiei de viteze (cel in discutie), iar ultimul este bieleta anti-rotire (presupun ca nu-i chiar denumirea corecta) - si asta a fost discutata. Trebuie masurat pe partea activa a cutiei de viteze si apoi pe partea pasiva (caroserie), pentru a se vedea gradul de transmitere al perturbatiilor. Observ ca ai folosit un program mai specializat si un accelerometru net superioare celor folosite de mine. Dupa determinarile mele, acel suport este raspunzator de marea majoritate a rezonantelor. Dupa ceea ce am vazut pe Duster, adica integrarea unor batatoare acustice pe bieleta anti-rotire, si acolo s-ar putea sa fie o problema.
Referitor la admisie, aceasta are integrat un rezonator in carcasa, printr-un perete despartitor. Se observa la schimbarea filtrului de aer micul compartiment. Eu am incercat si sa-l astup, dar rezultatele nu sunt chiar audibile, cel putin nu la prima vedere.
*




@IRONICK: Am incercat bucsele si nu au joc. Tu suspectezi ca e o problema de uzura. Eu cred ca e un defect de proiectare, din fabrica.
Chestia e ca problema asta cu zgomot pe la 130 - 140 km/h (3700 - 3800 rpm) ce o resimteam din plin pe autostrada o am de cand am cuparat masina (noua). Am fost pe la mai multe reprezentante Dacia si mi-au zis ca nu aud nimic. Probabil ca nu aveau vointa/interes sau poate ca nu am facut testul la drum in conditiile necesare. Astea-s dezbateri inutile.


@DIA_PH2: Tu suspectezi ca zgomotul se transmite mecanic de la motor, prin suporti, la caroserie? Eu ma gandesc ca e din cauza undelor mecanice ale aerului ce circula prin admisie si prin evacuare. Dupa cum ziceam, la mine nu se resimt vibratii ample ale caroseriei, ci doar zgomot.



Revenind la testele ce le efectuez, am montat senzorul pe carcasa filtrului de aer, masurand acceleratii pe axa X a masinii (vezi atasat rezultatele).

Rezultatul ma face sa cred ca totusi admisia de aer intra in rezonata. Se pot vedea clar ca in jurul frecventei de 125 Hz cutia filtrului are o crestere exponentiala a vibratiei (oscilatiei). Frecventa asta se potriveste cu zona de turatie a motorului de 3600 - 3800 rpm unde zgomotul se aude foarte intens in masina.

Doua lucruri nu am inteles:
1) Faptul ca rezonanta se simte foarte puternic doar cand pastrez viteza constanta in intervalul 3600 - 3800 rpm ( fara sa accelerez puternic sau sa las in frana de motor).
2) In frana de motor se observa pe masuratorile de pe carcasa filtrului de aer o oscilatie puternica la frecventa de rezonanta a tobei de esapament.

Oare motorul nefiind in sarcina le permite carcasei filtrului si tobei sa intre in rezonanta?

In atasamente se vede rezonanta in functie de treapta de viteza, un spectru de armonice pt treapta a 4-a, axele masinii pe care am efectuat masuratori. Am adaugat si o inregistrare in format mp3 ( facuta cu senzor de acceleratie ) in care se aude motorul wink.gif
klaus
Daca-i scoti carcasa filtrului de aer si faci niste probe temporare cu un filtru (de hota de ex) direct pe corpul clapet, ce se intampla?
razvan_centea
QUOTE(klaus @ 7 Mar 2012, 23:09)
Daca-i scoti carcasa filtrului de aer si faci niste probe temporare cu un filtru (de hota  de ex) direct pe corpul clapet, ce se intampla?
*



Chiar ma gandeam la ideea de a desface si incerca cu filtru desfacut. Problema e ca ar insemna sa testez intr-o Timisora in care simti praful intre dinti? Am zis ca mai bine nu.

Ma voi gandi la ideea ta cu un fitru direc pe admisia spre motor.

PS: Vezi ca am facut un update la post-ul anterior.

<span class='edit'>7 Mar 2012, 23:18:</span>
Off topic:

oare tipu' asta credeti ca stie de unde are rezonanta?
&feature=youtube_gdata_player

<span class='edit'>7 Mar 2012, 23:24:</span>
Ma gandeam sa caut un rezonator de K4M sau altul de la Renault pe la dezmembrari( poate gasesc unul ce e proiectat pentru aceiasi rezonanta ).
Daca nu sa incerc sa fac eu unul (rezonator Helmholtz). Am inteles ca se gasec greu la magazine si nu ar merita sa platesti atat pentru un plastic.
klaus
eu nu-s convins ca pe symbolul care are acelasi motor cu acelasi filtru apare aceeasi rezonanta
razvan_centea
QUOTE(klaus @ 7 Mar 2012, 23:36)
eu nu-s convins ca pe symbolul care are acelasi motor cu acelasi filtru apare aceeasi rezonanta
*



Aici ai dreptate. Voi incerca sa fac un test fara cutia filtrului. Ai putea afla unde ce e pe traseu de admisie la Clio? Daca are vre-o camera de rezonanta inainte de filtru de aer?

Daca nu cutia filtrului intra in rezonanta atunci acea rezonanta trebuie sa fie transmisa de ceva spre cutia filtrului. Ce ar putea fi? Ar trebui sa fie ceva cu volum in care sa poata fii generate acele armonice.

Oare portiunea marcata in imagine are rol de rezonator?
dia_ph2
Rezonatorul pe admisie este chiar cel incercuit cu linie subtire, iar gatul rezonatorului l-am incercuit cu linia groasa. Este suficient sa astupi provizoriu cu ceva gatul rezonatorului, pentru a determina frecventa pe care este acordat.
Masori inainte si dupa astupare.
[attachmentid=1627792155]
Pentru mai multe date despre rezonatoarele Helmholtz, vezi aici http://www.phys.unsw.edu.au/jw/Helmholtz.html

PS. Se observa cat de prost a fost pus capacul peste filtrul de aer, deformandu-l.
razvan_centea
QUOTE(dia_ph2 @ 8 Mar 2012, 07:33)
Rezonatorul pe admisie este chiar cel incercuit cu linie subtire, iar gatul rezonatorului l-am incercuit cu linia groasa. Este suficient sa astupi provizoriu cu ceva gatul rezonatorului, pentru a determina frecventa pe care este acordat.
Masori inainte si dupa astupare.
[attachmentid=1627792155]
Pentru mai multe date despre rezonatoarele Helmholtz, vezi aici http://www.phys.unsw.edu.au/jw/Helmholtz.html

PS. Se observa cat de prost a fost pus capacul peste filtrul de aer, deformandu-l.
*



Poza asta cu filtru nu e facuta de mine. Am luat-o de pe net si ar trebui sa fie un Clio.
Am sa incerc si testul propus de tine. Ar trebui sa apara o alta frecventa de rezonanta . E posibil ca acea camera sa afecteze doar curentul de aer aspirat?

Pt rezonator Helmholtz ma gandeam sa improvizez ceva simplu, de genul (pentru test):

http://edge.rit.edu/content/P11221/public/Resonators

PS: Inca nu am vazut un model de rezonator sub forma celui pe care il presupunem ca exista in cutia filtrului. Rezonatorul are ca functie generarea de unde defazate cu 180 de grade ce ar trebui sa anuleze (diminueze) pe cele originale, nu?
dia_ph2
Dupa cum am explicat mai sus, rezonatorul exista in cutia filtrului de aer de pe 1.4mpi sau 1.6mpi, are volumul acela delimitat de linia subtire din poza, iar sectiunea de intrare este marcata cu linia groasa.
Astuparea sectiunii de intrare va duce la aparitia unei rezonante, care by default este absorbita de acel rezonator.

Alte exemple de rezonatoare de pe alte masini: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry1996799
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627519417

Studii foarte interesante de caz in privinta rezonantelor:
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552264
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552287
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552526

Parerile mele asupra zgomotelor: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry2167815

Cand am experimentat un rezonator, dar pe evacuare: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry1958832

Materiale despre rezonatoare pe admisie si evacuare: http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503391
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503418
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503425
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627539463

De departe cel mai interesant material: http://www.belgeler.com/blg/1dz2/vehicle-b...n-arastirilmasi

Precum si ceva masuratori destul de relevante facute de mine, conform materialului anterior: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=3029536

Mi-as dori foarte mult ca sa repeti aceste masuratori cu metodele tale mai bune, pentru a evidentia calea de propagare a zgomotului.
razvan_centea
QUOTE(dia_ph2 @ 8 Mar 2012, 10:58)
Dupa cum am explicat mai sus, rezonatorul exista in cutia filtrului de aer de pe 1.4mpi sau 1.6mpi, are volumul acela delimitat de linia subtire din poza, iar sectiunea de intrare este marcata cu linia groasa.
Astuparea sectiunii de intrare va duce la aparitia unei rezonante, care by default este absorbita de acel rezonator.

Alte exemple de rezonatoare de pe alte masini: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry1996799
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627519417

Studii foarte interesante de caz in privinta rezonantelor:
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552264
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552287
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552526

Parerile mele asupra zgomotelor: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry2167815

Cand am experimentat un rezonator, dar pe evacuare: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry1958832

Materiale despre rezonatoare pe admisie si evacuare: http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503391
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503418
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503425
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627539463

De departe cel mai interesant material: http://www.belgeler.com/blg/1dz2/vehicle-b...n-arastirilmasi

Precum si ceva masuratori destul de relevante facute de mine, conform materialului anterior: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=3029536

Mi-as dori foarte mult ca sa repeti aceste masuratori cu metodele tale mai bune, pentru a evidentia calea de propagare a zgomotului.
*



Mersi de materiale. Fii sigur ca inainte sa ma apuc de treaba am citit intreg topicul curent, in special postarile tale. Fiind destul de mare posibil sa fi omis unele posturi.

In curand voi reveni cu alte rezultate.


8 Mar 2012, 22:15:
Dupa cum promiteam, am efectuat cateva teste noi. Inainte sa ma apuc de treaba m-am gandit sa strang putin suruburile in care se fixeaza cutia filtrului de aer. Aici am avut o "surpriza" neasteptata: unul din suruburi a cedat, neaplicand un cuplu (masurat cu mano-metru biggrin.gif ). Cauza era saiba montata gresit, intre motor si cutia filtrului, in loc sa fie montata intre surub si cutia filtrului. Ca urmare cutia nu era fixata in surubul acela fiindca capul surubului fortase garnitura (surubul era strans pana la capatul filetului). In timp piulita a erodat surubul (vezi poza). Ma intreb oare asa era din fabrica? La revizii mi-au schimbat filtru de aer, dar nu am avut (cred) nici o operatie in care trebuia data jos toata cutia.

V-am povestit toate astea fiindca in rezultatele testelor de azi nu mai apar armonicele ce le vedeam pana acum. Oare putea surubul acela sa fie cauza? S-ar putea ca testele mele sa nu fie bune. Oricum, le voi repeta in weekend
IRONICK
Bucsele respective de cauciuc se taseaza in timp (caldura+vibratii). Si asa apare o rezonanta la cutia filtrului, pentru ca se misca (si nu vorbesc de jocul de-a lungul axului, ci fata spate, pentru ca asta este miscarea motorului). Cea mai buna metoda de rezolvare este inlocuirea lor cu cauciucurile de la tija capotei. Eu ti-am recomandat sa le verifici inainte ca aveam o banuiala. Iar saiba ai nu trebuia sa existe, din fabrica nu vine cu asa ceva. Cineva a vrut sa rezolve jocul, fara sa stie cum si in ce fel.
razvan_centea
QUOTE(dia_ph2 @ 8 Mar 2012, 10:58)
Dupa cum am explicat mai sus, rezonatorul exista in cutia filtrului de aer de pe 1.4mpi sau 1.6mpi, are volumul acela delimitat de linia subtire din poza, iar sectiunea de intrare este marcata cu linia groasa.
Astuparea sectiunii de intrare va duce la aparitia unei rezonante, care by default este absorbita de acel rezonator.

Alte exemple de rezonatoare de pe alte masini: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry1996799
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627519417

Studii foarte interesante de caz in privinta rezonantelor:
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552264
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552287
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627552526

Parerile mele asupra zgomotelor: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry2167815

Cand am experimentat un rezonator, dar pe evacuare: http://www.daciaclub.ro/Antifonare-capota-...ml#entry1958832

Materiale despre rezonatoare pe admisie si evacuare: http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503391
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503418
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627503425
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627539463

De departe cel mai interesant material: http://www.belgeler.com/blg/1dz2/vehicle-b...n-arastirilmasi

Precum si ceva masuratori destul de relevante facute de mine, conform materialului anterior: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=3029536

Mi-as dori foarte mult ca sa repeti aceste masuratori cu metodele tale mai bune, pentru a evidentia calea de propagare a zgomotului.
*




Revenind la rezultatele testelor, am efectuat urmatarele teste :

Test 1 - Surub rupt dat jos si stranse toate
Test 2 - Camera de rezonanta plina
Test 3 - Surub reparat si camera rezonanta plina
Test 4 - Improvizatie cu rezonator

Nu am avut timp sa analizez toate inregistrarile. Voi atasa cateva. S-ar putea sa nu fie cele mai conculdente sau sa nu fie efectuate in aceleasi conditii cu cele vechi ( oricum le voi reface). Mai multe analize gasiti in atasament.




<span class='edit'>8 Mar 2012, 22:58:</span>
QUOTE(IRONICK @ 8 Mar 2012, 22:19)
Bucsele respective de cauciuc se taseaza in timp (caldura+vibratii). Si asa apare o rezonanta la cutia filtrului, pentru ca se misca (si nu vorbesc de jocul de-a lungul axului, ci fata spate, pentru ca asta este miscarea motorului). Cea mai buna metoda de rezolvare este inlocuirea lor cu cauciucurile de la tija capotei. Eu ti-am recomandat sa le verifici inainte ca aveam o banuiala. Iar saiba ai nu trebuia sa existe, din fabrica nu vine cu asa ceva. Cineva a vrut sa rezolve jocul, fara sa stie cum si in ce fel.
*



Masuratorile le-am facut pe axa X a masinii (vezi imaginea dintr-un post anterior), adica pe directia in care oscileaza si motorul. Senzorul este sensibil pe o singura axa.

Le-am verificat si prima oara, dar fara sa strang suruburile. Aici am gresit eu, oricum era inutil fiindca piulita aia era pusa aiurea. Totusi, in ultimele teste am vazut osilatii mai puternice intre 3600 - 3800 rpm (unde intra in rezonanta). Sa fie din cauza bucselor prea rigide?

Update: am atasat cateva imagini cu masina
IRONICK
QUOTE(razvan_centea @ 8 Mar 2012, 22:51)
Sa fie din cauza bucselor prea rigide?
Da, daca le intaresti pe cele din fata, se descara totul in cele de langa corpul clapeta. Si alea sunt sustinute de doua tije de plastic. Bucsele trebuie sa fie elastice, dar prinse ferm.

8 Mar 2012, 23:20:
Solutia Dacia pentru motorizarea 2.0 16v

[attachmentid=1627792373]
razvan_centea
QUOTE(IRONICK @ 8 Mar 2012, 23:07)

Solutia Dacia pentru motorizarea 2.0 16v

[attachmentid=1627792373]
*



Te referi la cele 2 rezonatoare de pe tub?
LuluMOB
La suruburile alea eu am pus niste 'saibe' de cauciuc facute din camera de bicicleta. Initial a fost cate una, apoi au ajuns sa fie cate doua, anul asta probabil mai adaug cate una. Cauciucul din care sunt facute nu-si pastreaza in timp nici forma si dimensiunile, nici proprietatile elastice.
Capacul trebuie sa se miste lejer, dar numai datorita elasticitatii bucselor, adica fara joc.
In Iasi nu am gasit nici bucsele originale nici pe cele pentru tija capota... voi Bucurestenii ar trebui sa-i ridicati statuie Vitanului.
klaus
niste cauciucuri de obertain nu merg?
LuluMOB
Ba da, eu n-am avut atunci.
dia_ph2
Vine primavara, e timpul sa desprafuiesc "instrumentele":
- microfon capsula wm61a:
[attachmentid=1627792544]

-preamplificator microfon:
[attachmentid=1627792545]

-capsule piezo pentru masurarea vibratiilor:
[attachmentid=1627792546]

-preamplificator dublu pentru piezo:
[attachmentid=1627792548]

Schemele preamplificatoarelor au fost prezentate pe acest topic.
Ramane de vazut daca voi avea si timpul necesar pentru noi determinari.
LuluMOB
Cum in Iasi nu avem Vitan, e imposibil de gasit material ca mocheta din portbagaj, iar o mocheta de supermarchet cu aceeasi culoare si textura iar n-am gasit, asa ca in prima faza facusem in zona aerotermei niste improvizatii:

user posted image

user posted image

Mi-am amintit ca aveam niste presuri aruncate prin garaj, cu textura potrivita; partea proasta e ca pe spate au suport de plastic sau cel mult un cauciuc mai dur. Oricum, chiar si asa, rezultatul e mai bun:

user posted image

user posted image

user posted image
IRONICK
QUOTE(IRONICK @ 3 Feb 2012, 12:02)
Eu o sa testez modelul asta de bieleta. Vine de pe Megane II, Modus, Scenic II, Grand Scenic sau Clio III.

8200338385

user posted image
*


Am masurat greutatea din bieleta originala, are 65grame.
Victorine
Am pus eu garnituri de-alea "de obertain" (a trebuit sa dau un search sa vad ce-i ala de zice Klaus de el smile.gif ) La toate 4 suruburile . Chestia e ca am pus deasupra niste saibe late ca sa le tina in pozitie si strangand suruburile la maxim le-am cam anulat functia. Acum vibreaza in draci carcasa filtrului la relanti. Bine, eu am si gumele originale la locul lor, e greu sa gasesti un compromis. Cel mai OK mi se pare sa folosesti garniturile de la tija de sprijin a capotei de care vorbea IRONICK. Doar ca nu stiu unde se gasesc alea, afara de reprezentante sau la magazinele de profil - la preturi similare. Pentru mine Vitanul nu e fezabil...
IRONICK
QUOTE(IRONICK @ 11 Mar 2012, 20:17)
Am masurat greutatea din bieleta originala, are 65grame.
*


O imagine face cat o mie de cuvinte.

[attachmentid=1627794134] [attachmentid=1627794135]
Victorine
Si cat a fost bieleta noua? Sunt curios daca o sa simti vreo diferenta. La mine parca-parca e mai bine cu aia noua din tabla ambutisata...
IRONICK
Dpdv al zgomotului nu este o imbunatatire, dar motorul este mult mai rigid, nu se mai balangane, pleaca mai bine de pe loc.
IRONICK
QUOTE(IRONICK @ 5 Dec 2011, 00:57)
Deci unii sunt dusi rau cu capul ... greutate pe ansamblul turbo (BMW S1, 1.6 turbo).
*


Ziceam mai demult de o anumita greutate, o poza dintr-un alt unghi:

[attachmentid=1627795533]
LuluMOB
Insonorizare Latio: http://bitumensheets.blogspot.com/
LuluMOB
user posted image
http://www.sika.co.nz/nz_con_contds_blackseal-1_0805.pdf

A folosit cineva la etansarea fetelor de usa?
IRONICK
2013 Buick Encore - GMC Terrain Active Noise Cancellation

What makes it tick? A 140-horsepower, 1.4-liter turbo four, adopted from the Chevy Sonic and Cruze models, features a new noise cancellation system that uses microphones and an audio amplifier to scrub unwanted engine frequencies from the cabin (uses roof-mounted microphones that detect engine noise. To keep the cabin quiet, the system will play counteracting sound waves through the stereo speakers, which eliminate the noise).

user posted image

Terrain's noise cancellation system relies on two microphones embedded in the headliner to detect the hum and prompt an onboard frequency generator to create counteracting sound waves through the audio system's speakers and sub-woofer. The system also reduces higher rpm engine noise at highway cruising speeds to help keep the vehicle interior quiet.

http://www.engadget.com/2011/02/25/gm-show...says-silence-e/
klaus
Cred ca daca ma caut prin biblioteca mai gasesc un almanah automobilul de prin 1980 si ceva in care era descrisa exact metoda asta de noise canceling prin anulare de faza pe sunet.
Cum au descopeirt astia de la GM apa calda, ce sa zic... Mai era pe aici o descriere a fabuloaselor lor zone de insonorizare, pe care altii (europeni si asiatici) le foloseau de mai bine de 20 de ani, da' acu ajunsese si la ei informatia.
Oricum sunt curios cum o sa mearga sistemul ala de insonorizare activ cand o fi vorba de o conversatie intre pasagerii din habiaclu. O reduce si nivelul sunetului conversatiei?
IRONICK
Daca citeai mai atent masuratorile, vedeai ca doar anumite frecvente sunt defazate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.