QUOTE(Zippy @ 19 Mar 2008, 21:09)
Eu nu iau pe nimeni la misto, totusi n-am auzit pana azi de nici o masina sa consume (mai ales in oras) mai putin decat specifica producatorul in cartea tehnica.
Cand scoti tu consum de 7.5 in Bucuresti, in conditii de trafic ziua, mers bara la bara, facut 7 km intr-o ora sa vii sa imi arati si mie si promit ca dau eu un plin.Aaa..scuza-ma, am uitat ca tu ai chip+filtru+tobe care iti da vreo 11 cp si iti scade si consumul
1. O masina consuma mai putin decat specifica producatorul dupa ce ii faci anumite modificari . Cu cat cumperi o masina mai ieftina , cu atat poti sa imbunatatesti mai multe la ea , producatorul incercand sa o scoata la un pret de fabricatie cat mai mic , dar in acelasi timp sa respecte anumite norme . De ce nu s-a pus evacuare de INOX din fabrica ? ( poate va amintiti ca primele Dacii au avut asa ceva ! ) De ce nu s-a dus motorul la 80 CP din soft , de ce nu s-au pus ceasurile de la Clio , de ce nu avem roti mai mari , ca si Clio , de ce nu am avut Airbag-uri , ABS si multe altele ? Pentru ca s-a dorit ca masina sa coste putin !
2. Ti-am spus ca un consum care se incadreaza in 8 - 9 % !!! este perfect normal ! Deci daca nu ai citit , mai citeste odata sau citeaza pasajul respectiv in loc sa ma acuzi ca bat campii ! Specificatiile producatorului sunt valabile in momentul in care masina iese pe poarta si in termenul de garantie ! Majoritatea au peste 4 ani de la data fabricatiei , deci nu te poti astepta sa consume la fel ca la inceput . ( primul lucru care face diferenta sunt injectoarele ! )
- NIMENI nu a vorbit de mers bara la bara !!! Si eu am mers , stiu cum e , dar mi-a ajuns si am luat anumite decizii ca sa nu mai merg asa .
3. Nu ma intereseaza pe unde o iei tu , asa cum nici pe tine nu te intereseaza pe unde o iau eu , iar daca eu vreau sa am un consum de 7,5 % , merg pentru acest consum , iar daca-ti spun ca pot sa am unul de 12% , ei bine pot sa merg si pentru un consum de 12% ! Dar acolo nu era vb despre ambitia mea de a avea un anumit consum , ci pur si simplu am aprobat un coleg care si-a spus consumul lui .
Ca idee mi-am schimbat serviciul in ultimele luni , este mai aproape de casa , am un traseu mai ocolit dar liber si am consum mai mic .
3. AAA , da si am ce ai spus mai sus si castig peste cat ai spus mai sus si imi scade si consumul daca imi pun ambitia sa merg calm .
A , da si tu nu iei pe nimeni la misto !
romanvs - este bine sa folosesti si benzina buna din cand in cand , dar folosirea zilnica , mai ales prin Bucuresti nu face bine la motor , el fiind proiectat pentru CO95 . Alte detalii sunt sigur ca vei primi de la forumisti mai documentati .
poantou - mai la inceputul paginii ai spus : " In schimb la turatii joase si mai ales la regimul de "ralanti" (unde amestecul de combustibil e mai "bogat",practic schimbarile de viteza si regimul de ralantii fac ca un automobil sa consume mai mult in oras unde se cer mai multe asemenea regimuri)filtru sport se comporta mai rau ca unul normal asa ca per total consumul de combustibil creste nu scade(de aceea nici nu se monteaza aceste filtre la scara mare si sunt denumite sport,in general componentele sport aduc performante dar in nici un caz in domeniul consumului de combustibil) "
- concluzia care o trag eu de aici , din scrisul tau , este ca in oras , daca folosesti o admisie sport , consumi mai mult in oras . EU asta inteleg !
Admisia sport , gandita ca fiind optima , functioneaza fara a avea o bariera sesizabila pentru aerul admis , deci poate fi considerat ca nu ai filtru . Testele pe Dyno la instalarea unei admisii se fac 3 la numar : unul cu filtrul sport , altul fara filtru deloc si ultimul cu filtrul sport . Cu cat puterea obtinuta cu filtrul sport este mai apropiata de puterea obtinuta fara filtru , cu atat admisia este considerata mai reusita . Deci instalarea unei admisii sport , se poate considera si spera ca se apropie cu mersul fara filtru , fara acea rezistenta la inaintare a aerului admis .
Pe de alta parte , admisia sport este gandita sa ofere o cantitate de aer mai multa ( aprope de situatia in care nu ar fi deloc un filtru - situatia ideala , dar ne-utilizabila in trafic ) , aer mai rece , astfel incat la orice nevoie a motorul el sa existe in acel moment acolo , fara intarzieri , ca in cazul utilizarii unui filtru stock . Asta este concluzia care o tragi de la orice fabricant sau reseller de componente auto sport .
- o alta idee nedezbatuta este cea a "replacement filter" - adica o unui filtru sport , reutilizabil , daca se folosesti un kit de curatare si intretinere , care pur si simplu se pune in locul filtrului stock . Cu el nu se face NICI o modificare in cadrul admisiei de aer , singura componenta inlocuita fiind acest filtru . Cu el se castiga mai putina putere si cuplu , dar este un compromis intre cheltuieli si castigul de performanta .
In NICI o situatie , masurata si calculata , studiata si vazuta NU se ajunge in situatia in care se consumul creste mai mult decat in varianta stock !!!
Ei bine din prima concluzie + explicatiile de aici + experienta masinilor pe care le-am condus si micile modificari pe care le-am facut si observat + sfaturile unor persoane care chiar lucreaza in domeniu , am ajuns la pragul de a NU fi de acord cu ce ai spus tu . Daca spui anumite lucruri care sunt diametral opuse de aceea ce stiu eu si in spatele lor bagi un roman , pentru mine degeaba il bagi , pentru ca nu ma convingi . Daca tu crezi ca eu m-am apucat de nebun sa-mi modific masina ca asa am citit eu pe daciaclub sau asa am vazut la vecinu' cu filtru de la turci pus pe masina si "oracaia" frumos , te inseli . Faptul ca nu am facut modificarile la o scara mai mare este pt ca masina asta este si fondurile sunt limitate . Dar cum imi aduc aminte ce fac si unde sunt si mai ales faptul ca un forum exista tocmai pentru ca exista mai multe pareri si userii discuta , spun doar ca eu sunt de alta parere si nu cer nimanui sa fie de parere cu mine si poate in viitor va veti convinge voi , sau eu , care este adevarul .