Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68
nh1980ro
Eu stiam de 165, dar vad ca in certificatul de inmatriculare scrie 160.
Oricum n-are nicio relevanta.
Dupa ce am fost nevoit sa franez brusc de la 140km/h, sunt mult mai atent pe unde alerg cu viteze din astea astronomice.. biggrin.gif
Problema la orice masina mai moderna nu e viteza maxima, ci cat de repede te opresti.
Nec
La 180km/ora ai pana in 5000rpm
djasu82
daca pui gps ai cam 165 la 5000 de ture. romanvs iti fac poza cu consumul mediu la 100 k si iti revi ... asa ca prin oras , eu umblu doar prin oras. A daca nu sti bucurestiul si o iei din stop in stop tongue.gif poti sa sari si la 12% la consum.
Nec
uite am facut o proba cu un prieten de la rutiera pe gps aveam 50 si radaru a masurat 59 si in bord eu aveam 60 km/ora ,acum pe cine sa crezi GPS,radaru,sau kilometraju eu cred ca si gps are o eroare
djasu82
gps fiindca radarul are marja de eroare de 10 km la fel ca la tabloul de bord de la masina. Gps iti arata aproape perfect viteza reala cu o marje de eroare de 1-2km / h nu mai mult
nh1980ro
Pai nu contesta nimeni ca e si advance factorul, deci 180 pe bord inseamna cam 165.. smile.gif
marius80_eugen
QUOTE(rratzoiusexos @ 23 Feb 2009, 23:14)
mai schimba tu mult la 5000 rpm...nu stiu acuma,e masina ta,dar daca mergi constant asa sunt curios cum se comporta motorul.personal,n am depasit 4000rpm.intr a 5 a la 4000 ai peste 150km/h,si mai mult nu cred ca e nevoie.despre schimbatul treptelor inferioare la astfel de rotatii consider ca e o solicitare a motorului inutila si un consum in plus de benzina.oricum,daca bagi carrera 100 inseamna ca nu ti prea pasa,la cat costa aia...comment ul meu a fost doar o parere...
*


Nu merge nimeni constant cu 5000 rpm !!! Aceasta turatie este atinsa doar la schimbarea treptelor de viteza , iar omul asta spune !!!
Eu prefer un aditiv si benzina de 95 , decat benzina de 99 - 100 . Sa bagi si aditiv si benzina de 100 ... numai la curse !
QUOTE(rratzoiusexos @ 24 Feb 2009, 09:25)
tinand cont ca viteza maxima e 160 nu vad cum ai putea avea 180..doar daca ai eroare a kilometrajului de 20km/h
*


Eroarea la bord este de aprox 8% ! Multi au ceva modificari la masina , ceea ce duce si la cresterea vitezei maxime , deci se poate atinge pe bord peste 180 km/h !

QUOTE(djasu82 @ 24 Feb 2009, 19:49)
Aditivi de curatat sunt tot din produse petroliere practic dilueaza benzenul plus creste si cifra octanica. Cine spune ca nu are probleme cu injectoarele se inseala merge trage frumos dar cand da jos injectorul si vede cum arunca jetul la o proba cu un spray isi schimba parerea.
Eu in oras in bucuresti daca schimb la cuplu in zona 3000 consumul e in jur de 9-10% consumul mediu schimb la 2200 consumul e in jur de 7 evident daca nu prind aglumeratie . La drum lung sta in 5.2-6 cand ma deplasez cu 120 km/h.
*


Oare de cate ori ai avut consum de 7% in Bucuresti ? Poti sa numeri pe degetele de la o mana , nu ?
La drum lung sub 5,5 nu scoti ... deci 5,5 - 6% ! Consumul instantaneu la SLZ ( ca topicul pt SLZ este !!! ) este de aproximativ 5,8 % .

QUOTE(romanvs @ 24 Feb 2009, 20:53)
Pe mine unul ma uimesti cu consumul de 7 l/100km in Bucuresti fie el si liber si ci 5,2 l/100km in afara la 120km/h.
Probabil o fi gresit constructorul consumurile ,iar noi ceilati nu stim sa sofam. intrebare.gif
http://ro.wikipedia.org/wiki/Dacia_Solenza
*



Ba stim , dar dupa atatia ani , am devenit celebri de suntem pe wikipedia radmasa.gif , iar consumurile iar sunt exprimate cele " de exceptie " si nu mediile .
QUOTE(rratzoiusexos @ 24 Feb 2009, 23:00)
in talonul meu si in cartea masinii scrie clar viteza maxima constructiva 160km/h.stiu ca pe wikipedia e 165..acuma,putem sa intrebam pe cineva pe care l a luat radaru cu solenza peste 160 sa vedem daca e posibil
*


Nu cred sa gasesti vre-un astfel de norocos , dar poti intreba in aria de "avioane si prototipuri" , adica la colegii cu cazane , aaa , cu loganuri . icon_mrgreen.gif Cu siguranta cel putin unul a reusit performanta , in goana nebuna de a-i da " cat poate " sa-l fi prins vre-un radar , sau poate ca Politia nu considera posibil sa se prinda astfel de viteze cu o Dacie si considera radarele defecte radmasa.gif .

QUOTE(nh1980ro @ 24 Feb 2009, 23:07)
Eu stiam de 165, dar vad ca in certificatul de inmatriculare scrie 160.
Oricum n-are nicio relevanta.
Dupa ce am fost nevoit sa franez brusc de la 140km/h, sunt mult mai atent pe unde alerg cu viteze din astea astronomice.. biggrin.gif
Problema la orice masina mai moderna nu e viteza maxima, ci cat de repede te opresti.
*


Nu o consider o problema , ci o chestie de noroc . Eu am avut probleme si la 80 si la 40 ... cu idioti care sar in fata , iar cu gumele de iarna e o adevarata placere sa le tocesti pe asfalt din cauza idiotilor .
nh1980ro
Diferenta e ca la 140, se chinuie aia de la descarcerari sa te adune de pe campii, pe cand la 40 inca mai respiri probabil.. biggrin.gif
romanvs
Off topic...dar daca se discuta...
Viteza maxima pe care am atins-o cu Solenza mea este 160 km/h acum doi ani pe A2 la o turatie de aprox 4500 rpm si am mers vreo cativa kilometri.
Acum nu stiu ce sa mai zic dar in poza lui @Nec are aprox 4650-4700 rpm la aprox 180 km/h,deci,care ceasuri nu merg bine ale mele sau ale lui,pt ca daca prin absurd eu as fi ajuns la 180 km/h as fi avut aprox 5000 rpm.
Nec
Eu zic ca merg bine ceasurile mele pentru ca la 3000rot/min am 110km/ora vezi ca mai e un topic exact cu problema asta
romanvs
La 110 km/h si a mea tot 3000 rpm are. nedumerire.gif
Nec
ceasurile stock imi arata la fel si la 130 si la 180
Edit:uite pun o poza cu ceasurile stock la 160 si scuze de offtopic
nh1980ro
La 160 poti sa mergi multa vreme ca n-are nimic.
Mie la 180 a inceput sa miroase ceva a ars dupa vreo 3 minute..biggrin.gif si am lasat-o mai incet.
Dar nu vreau sa stiu ce consum aveam atunci.
Nec
QUOTE(nh1980ro @ 27 Feb 2009, 12:44)
La 160 poti sa mergi multa vreme ca n-are nimic.
Mie la 180 a inceput sa miroase ceva a ars dupa vreo 3 minute..biggrin.gif si am lasat-o mai incet.
Dar nu vreau sa stiu ce consum aveam atunci.
*



Eu nu am avut neplacerea asta pentru ca nu am tinut-o asa mult insa iti dau dreptate aici nu sunt motore care sa poti merge 180 constant
romanvs
QUOTE(Nec @ 27 Feb 2009, 01:30)
ceasurile stock imi arata la fel si la 130 si la 180 
Edit:uite pun o poza cu ceasurile stock la 160 si scuze de offtopic
*



Tot cam asa mi-au aratat si mie ceasurile la 160 km/h.
Suze de Off topic...,ultimul...promit.
marius80_eugen
QUOTE(romanvs @ 26 Feb 2009, 19:56)
Off topic...dar daca se discuta...
Viteza maxima pe care am atins-o cu Solenza mea este 160 km/h acum doi ani pe A2 la o turatie de aprox 4500 rpm si am mers vreo cativa kilometri.
Acum nu stiu ce sa mai zic dar in poza lui @Nec are aprox 4650-4700 rpm la aprox 180 km/h,deci,care ceasuri nu merg bine ale mele sau ale lui,pt ca daca prin absurd eu as fi ajuns la 180 km/h as fi avut aprox 5000 rpm.
*



Ieri pe Bucuresti - Giurgiu am mers cu 160 si cam 4300 - 4500 avea . Ceasurile lui indica aprox 4800 ture la 180 ... deci e ok , nu va contraziceti ....
Depinde si el si cauciucuri avea ... acea eroare de kilometraj se simte la acea viteza !

La 4000 rpm poti merge constat fara probleme peste 100 km , dar sa ai masina pusa la punct .
ursul_bipolar
QUOTE(rratzoiusexos @ 22 Feb 2009, 17:55)
petrom nu pune aditivi,care sa ajute la curatarea injectoarelor sau la o buna functionare a motorului,de aceeabenzina e mai ieftina la ei..eu  pun de la omv,pt ac merg mai mult prin bucuresti...e indicat ca ,la drum lung  sa mergi cu motorul turat 3500-4000 rpm sa cureti injectoarele.oricum,din ce am mai citit si din auzite cea mai slaba benzina si cu apa in ea e la lukoil
*



Mare greseala faci ca bagi OMV. Acceasi benzina petrom dar mai scumpa.
ramsen
rratzoiusexos te contrazic...toti pun aditivi in benzina...din cauza asta una este mai buna si alta este mai proasta...singuri care pun aditiv de curatare a injectoarelor sint cei de la Rompetrol,restul decit aditivi de marirea cifrei octanice...Omv,petromV si petrom sint la fel...de exemplu carrera 95 este petrom 95, carrera 100 este petrom 99+...ai inteles pretul difera de la peco la peco
Parsifal87
Eu unul oricum m-am convins si nu main pun niciodata de la petrom pentru ca sunt VARZA la benzina.Voi pune mereu efix de la rompetrol si daca o sa am chef vreodata voi incerca si niste ALTO 101 tot de la rompetrol.oricum Petrom never ever again gun3.gif
djasu82
daca nu ai probleme cu injectie diferenta intre cifrele octanice la masinile cu aprindere eletronica si control al injectiei nu se simte se simte doar la cele pe carburator si delco mecanic. La mine nu se simte diferenta cum am spus chiar daca pun petrom 95 sau de la rompetrom 98 e acelasi drac ating 100km in 11 secunde trage la fel ,porneste la fel , consuma la fel. Nu am avut probleme niciodata cu pompa de injectie injectoare sau problemelegate de motor. Doar o mica problema la bobina de inductie care a fost schimbata in rest cum am spus nu conteaza benzina.
Nec
Eu am rotile originale 165/65/R14.

ca sa nu mai deschid alt topic pentru ca am cautat de am inebunit dar nu am gasit nimik sigur,am si eu o intrebare pentru cine a mai reglat culbutorii la ce distanta se regleaza eu am vazut in manualu de reparati ca se regleaza admisia la 0,10mm si evacuarea la 0,25mm mie mi se pare cam mare diferenta intre ele e bine daca ii reglez asa sau sa fac admisia la 0,15mm si evacuarea la 0,25mm huh.gif scuze de offtopic
nh1980ro
"Chiulasa nu se restrânge.
Reglajul culbutorilor se face la rece, numai în cazul intervențiilor la motor care influențează
jocul acestora.
Valorile de reglaj sunt:
- pentru admisie: 0,10 mm;
- pentru evacuare: 0,25 mm."

Tu de ce vrei sa-i reglezi?
Daca ai vreun tacanit, poate fi de la benzina proasta (eu am pus din nou de la OMV si nu mai tacane), sau de la filtrul de ulei prost, sau de la uleiul prost. Intai incearca sa scapi de tacanit prin a schimba astea de mai sus si apoi regleaza daca esti sigur ca trebe.
Nec
Ai facut reglaju la valorile astea si iti merge bine motoru ?

Edit:trebuie sa unblu la iei pentru ca nu mai merge bine
psychoo
Nec cati km ai cu masina?
eu am 120.000 si imi merg bine...dar ma gandesc serios sa ii reglez si eu ca nu s`a umblat deloc acolo si cum nu sunt cu reglare automata sigur uzura si`a spus cuvantul.
cum ti`ai dat seama ca nu merg bine?
Nec
eu am 170 mii si imi bateau foarte tare
nh1980ro
Eu nu i-am reglat.
Dar eu am doar 65.000km.. biggrin.gif
Nu stiu cum e la 170.000.

Valorile alea sunt din manual.
Nec
Eu sunt foarte multumit de motor la km astea nu manaca ulei de loc si merge destul de bine biggrin.gif


Edit:am rezolvat cu clubutorii am facut 15 admisia si 25 evacuarea si va indrum sa nu unblati la reglajul culbutorilorilor
sky79ct
si cum se comporta acu?
Nec
daca te referi la acu de la turometru sta bine la relanti
nh1980ro
QUOTE(Nec @ 3 Mar 2009, 16:02)
Eu sunt foarte multumit de motor la km astea nu manaca ulei de loc si merge destul de bine biggrin.gif
Edit:am rezolvat cu clubutorii am facut 15 admisia si 25 evacuarea si va indrum sa nu unblati la reglajul culbutorilorilor


Pai doar eu ti-am zis mai sus... wink.gif
Claudiu35
Si deci consumul asta e cu frana de motor? sau de picior? sau de mana? sau pe liber?

Si ca sa nu mai deschid alt topic: vand teren intravilan si bicicleta Pegas. Preturi atractive.
mikemaniack
8.0 l / 100 mers vreo 100 km prin bucuresti.. si bara la bara si mers normal..
omv carera 95 face minuni altceva nu stiu ce sa zic smile.gif
poate ca si ca am facut un drum inainte pana la sibiu si la intoarcere am cam alergato am facut sibiu-bucuresti in 3 ore si 15 minute, si s-o mai fi desfundat injectoarele. astept sa termin benzina asta si sa bag inca un lin la fel si sa vad cati km merg cu el prin bucuresti.
gabyu
am si io o oarecare problema ...tin sa mentionez ca am solentza 1.4 scala de 1 an si jumatate pe mana....fostu proprietar a fost o persoana f ok si masina era in stare perfecta cand am luato...;;)....iarna asta am avut numa consumuri de 12-15 la suta e ok?...dak nu ce ar putea sa duca la un consum asa mare?...de condus nu conduc haotic(accelerez si apoi franez brusc) sau sportiv...schimb vitezele intre 2000-2500 rar 3000 in oras....ps:am 43.000 km dintre care 10000 mii ai mei iam schimbat la 40 000 uleiu,filtrele si placutele de frana....
nh1980ro
Pai incearca sa accelerezi mai tare..smile.gif
Ce faci tu acolo e cam mers subturat. Macar cand schimbi vitezele e bine sa mai treci peste 3000-3500rpm.
Mie nu mi-a depasit niciodata peste 13/100km, in conditii de mers cu A/C pornit (pentru dezaburire), iarna si trafic aglomerat. Asta oricum a fost un maxim.
Verifica sa nu ai roti infranate, umfla cauciucurile la presiunea corecta (2 atm ar trebui sa fie ok). Ai grija de unde cumperi benzina, ca daca e benzina proasta consuma multa.
Bujiile parca se schimba la 30.000km daca tin eu minte bine. Eu le-am schimbat la 50.000 si erau inca ok... biggrin.gif
Nec
QUOTE(nh1980ro @ 15 Mar 2009, 01:09)
Pai incearca sa accelerezi mai tare..smile.gif
Ce faci tu acolo e cam mers subturat. Macar cand schimbi vitezele e bine sa mai treci peste 3000-3500rpm.
(
*




de preferat e sa schimbi intre 2500 si 3000rpm pentru un consum mai bun deaja daca a trecut peste 3000 consuma mai mult
gabyu
bujiile leam schimbat si pe alea am uitat sa zic:))... iar presiunea o fac 2.1 fata 2 spate(ca sa zdrangane hayonu ala mai putin)) )...am sa schimb asa vitezele si am sa revin cu un post cu cat mia luat ms de sfat...smile.gif ...voi de la ce firma luati benzina?...ca mie unu de la carrera se duce ca vantu...de la lukoil numi place mie cum merge....io pun de la castrol sau petrom da vadf ca si la petrom e cam varza acu...deci?
mikemaniack
mol 95 e o benzina destul de ok.
auzi dar cu presiunea in pneuri la 2.1 nu e prea mult nu deformeaza in timp caucicurile?
nh1980ro
QUOTE(Nec @ 15 Mar 2009, 03:18)
de preferat e sa schimbi intre 2500 si 3000rpm pentru un consum mai bun deaja daca a trecut peste 3000 consuma mai mult


Ideea era sa schimbi pe la 3500, pentru ca dupa schimbare sa pici cam pe la 3000rpm. Eu am mers si foarte agresiv (schimbat pe la 4000-4500) prin oras si tot n-am depasit 12/100km (decat o singura data cand a fost 13/100 cum am spus mai sus).
Acum eu folosesc OMV 95, pentru ca am luat de la Petrom de 95 si mi-a consumat mult si parca nu mergea cum trebuie motorul (n-avea cuplul pe care il stiam eu). E foartte importanta si statia de benzina. In sensul ca daca e mai dubioasa probabil ca angajatii mai manaresc benzina.


15 Mar 2009, 17:19:
QUOTE(mikemaniack @ 15 Mar 2009, 17:09)
mol 95 e o benzina destul de ok.
auzi dar cu presiunea in pneuri la 2.1 nu e prea mult nu deformeaza in timp caucicurile?


Mi se pare ca atunci cand masina e incarcata se recomanda chiar umflarea la 2.2 atm.) Scrie pe usa din stanga daca imi aduc aminte bine.
gabyu
aha ms uite prima alimentare o sa o fac de la omv si sa vad carei treaba la consum:D:P.....iar de presiune io unu cam 2.1 leam facut tot timpu la alea de vara si nu au nik...tongue.gif
ramsen
corect la capitolul benzina
si anume difera fff.mult calitatea benzinii de la un peco la altul...de exemplu carrera 100 este acelasi produs ca petrom 99+,omv 95 este acelasi cu petrom 95...diferenta intre ele consta in aditivi de marirea cifrei octanice pe care ii baga fiecare peco,va spun asta ca tocmai eu sint unul din cei care transporta acest produs la petrom,omv,mol.si eu bag in solenza mea numai petrom 99+ si sint multumit de cum consuma
andri1940
Consum 7,5 l la suta in ultimii 300km, mers 80% in Pitesti plus Pitesti-Mioveni.

Eu bag benzina de 95 numai de la petrom de la statia de la Podul Viilor (ramsen stie care wink.gif si sunt multumit pana acum de combustibil.
ramsen
si eu tot de acolo dar petrom 99+ si mere de ma unge pe suflet
poate ne intilnim pe acolo
romanvs
99+ sau Carrera 100 de la OMV e buna dar se duce cam repede in oras.Eu folosec OMV Carrera 95 in general si OMV Carrera 100 in calatorii.
Ultimul consum mediu 8,2 l/100 km.

Aprorpo de schimbarea treptelor de viteza,in oras recomand la turatii intre 2500-3000rpm pt un consum bun si o exploatare corespunzatoare a motorului.
augustin87r
Eu pot sa spun ca in oras se apropie de 11. La drum lung, foarte mic consumul...Folosesc Petrol Top 99+,parerea mea: mai buna decat MOL Evo
psychoo
eu la drum lung mers linistit (90-100) pe o distanta de 600 km am scos 5,2 litri la suta de km, masurat la pompa. mers agresiv => maxim 6.5-7 l/100km extraurban. benzina exclusiv Mol 95. ieftina si buna domne` smile.gif
danutz_v
am facut un drum mai lunga sapt trecuta si cu aceasta ocazie am fost curios sa vad cam cat imi consuma masina.... am scos sub 6 la suta dar am mers cca 100 de km doar in treapta a treia si a doua f putin treapta 4 si deloc 5, . benzina am avut top premium 99 de la petrom.
avand in vedere drumul pe care l-am strabatut eu sunt multumit
dj_sweat
Marti, miercuri si joi am mers la munca cu masina, cam 4 km sunt, dus-intors, aglomeratie la greu, am montat in weekend computer de bord de logan si am verificat media sa vad ce zice... viteza medie 12.8 km/h si consum mediu 12.2%
smile.gif
Luda
salut! sunt de curand posesor a unei solenza, si am avut luna trecuta un drum la bucuresti, ocazie de a vedea si consumul extra urban, astfel am facut 520 de km cu 120 de lei....... adica 6.6%.
dar am ramas surprins de diferenta de viteza intre kilometraj si gps. pe gps aveam 135 si pe bord aprox 150!?!
djasu82
e dereglat acul de la vitezometru ! De obicei viteza e indicata cu 10 km mai putin pe gps de exemplu la 60 km pe ceas vizualizat pe gps ar trebui sa-ti indice 50 sau 55 de obicei , pe ceas ai 80 pe gps 70...
Luda
de marja de 5-10 km stiam si eu...... mai cercetam problema, mc oricum
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.