Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68
reddacy
hai sa va zic si eu de a mea cat consuma:630 km. 3 pers.din care 100 in oras mers mai mult sportiv,afara 125-140 mers f.sportiv , alimentat de la petrom-v cu 95;am mers inca 85 km din momentul din care becul a ramas aprins si a intrat 42 litri.....deci sub 7%.eu sunt multumit,in 500km m-au depasit 3 jeep-uri si vreo 2 sedanuri si drumul era aglomerat ca l-am facut ziua[alba iulia-tg.mures].Problema este ca eu am chiptuning pe ea si am tras bine de ea in cei 630km sa vad cum se comporta.acum cei 42 litri tot de la petrom i-am dat si e de 99 sau cum i-o zice ..era cea mai scumpa.Acum o sa merg tot asa pana pe rosu dar mers lejer[la cei 600 dinainte am oprit de 2 ori ca cineva wub.gif sa toarne la rate],si o sa vad daca scot mai putin,desi nu prea pot sa ma abtin in afara la depasiri si sprinturi,mai ales ca pe acel drum am facut naveta 3 ani zilnic cu o dacie din 82 cu gpl,si imi place cum merge slz.Se simte benzina de 99 dar cel mai multumit sunt ca nu se simte aproape deloc in afara daca e pornita clima[principalul motiv pt.care i-am facut chiptuning].Hai ca deja m-am lungit cu vorba...... smile.gif
benkenobi
eu postez-voi judecati.
ultimul drum facut de la ramnicu valcea la bucuresti-consum dat de cb -6.1
viteza medie calculata de cb -78km/h
masina cu portbagajul plin, doar eu fara alti pasageri.
mark``
reddacy, dupa ce ai faut ciptuning ai simtit ceva diferenta? Se merita sa faci ciptuning sau nu? Trebuie neaparat evacuare sport si filtru aer sport sa simti ceva?
corbex
Hai sa va mai inflamez si eu putin cu consumurile medii:

Am fost la Mioveni unde userul @flor-yan69 mi-a inlocuit (e vorba de o solenza) pinioanele originale de a 5-a cu cele de la logan dci, care au alt raport de transmisie (parca 0,73, fata de cele veci care au 0,76). Modificarea am facut-o tocmai pentru a cistiga la consum. S-a terminat lucrarea, (cam 30 minute), am resetat consumul mediu vechi (am CB de logan) si am plecat la drum.
Traseu: Mioveni-Campulung Muscel-Rucar-Bran-Rasnov-Predeal-Sinaia-Targoviste-Bucuresti. Viteza de croaziera pe drum normal, 100. Urcat coaste preponderent in treapta a 4-a. Unde n-a tinut a 4-a, i-am dat si a treia. 6-7 opriri. Altitudine Mioveni = 300 m. Altitudine Bucuresti = 85m.
Citeva depasiri mai in forta in treapta 3 si 4. Citeva localitati in care am fost obligat sa merg cu 60-70.
Consum mediu masurat de CB (pina in piata Chibrit, ca dupa aia a fost alta poveste) = 4,8%.
In masina doar eu si trusa de scule.
IRONICK
QUOTE(corbex @ 13 Apr 2008, 04:18)
In masina doar eu si trusa de scule
radmasa.gif
corbex
ce vrei, trusa grea, sa-si dea seama oamenii de circustante ! greata.gif
reddacy
MARK@ eu pot sa-ti spun ca se simte clar,nu stiu daca in timp dauneaza sau nu dar nu vreau sa o tin mai mult de 3-4 ani.Concluzii: merge mai rotund la ralanti,plecarea de pe loc e dupa mine cu 30-40% mai buna!!!!,nu se mai simte in mers pornirea climei,la accelerare pe la 2300-2400 se simte putin in treptele 2-5 dar foarte putin la depasiri,tot peste 3500 o duc cu a 4-a in depasiri daca sunt 4 pers. dar surpriza:cu benzina asta de 99 pot sa zic ca sunt multumit[la un plin pe luna nu saracesc] ,cu fitrele e vrajeala la motorasele noastre.Dar consumul e mai mic in mers de croaziera 100-120,garantat,cand termin rezervorul pun din nou consumul.As face o proba de 50-100 km cu un coleg cu o scala [posibil 2003,si aceasi benzina],sa ne lamurim cu consumul,poate gasesc unul pe la mine.Si cauciucurile sunt 165/65/14".
mark``
Evacuarea e cea originala sau ai schimbat-o cu una sport? E scump tuningu asta?
marius80_eugen
QUOTE(reddacy @ 11 Apr 2008, 20:02)
hai sa va zic si eu de a mea cat consuma:630 km. 3 pers.din care 100 in oras mers mai mult sportiv,afara 125-140 mers f.sportiv , alimentat de la petrom-v cu 95;am mers inca 85 km din momentul din care  becul a ramas aprins si a intrat 42 litri.....deci sub 7%.eu sunt multumit,in 500km m-au depasit 3 jeep-uri si vreo 2 sedanuri si drumul era aglomerat ca l-am facut ziua[alba iulia-tg.mures].Problema este ca eu am chiptuning pe ea si am tras bine de ea in cei 630km sa vad cum se comporta.acum cei 42 litri tot de la petrom i-am dat si e de 99 sau cum i-o zice ..era cea mai scumpa.Acum o sa merg tot asa pana pe rosu dar mers lejer[la cei 600 dinainte am oprit de 2 ori ca cineva  wub.gif  sa toarne la rate],si o sa vad daca scot mai putin,desi nu prea pot sa ma abtin in afara la depasiri si sprinturi,mai ales ca pe acel drum am facut naveta 3 ani zilnic cu o dacie din 82 cu gpl,si imi place cum merge slz.Se simte benzina de 99 dar cel mai multumit sunt ca nu se simte aproape deloc in afara daca e pornita clima[principalul motiv pt.care i-am facut chiptuning].Hai ca deja m-am lungit cu vorba...... smile.gif
*


Dupa ce s-a aprins rosu ai mai mers inca 85 km ??? Cu care rezerva daca toata acea rezerva "pe rosu" este de 7 l si ai spus ca ai avut consum de 7% ???
Foarte tare sa numeri cate masini te depasesc ! Sa presupun ca pe restul nu le-ai lasat sa te depaseasca sau cand incercau accelerai ca nu dadea bine la numar ... Da , se simte benzina de 99 !

QUOTE(benkenobi @ 12 Apr 2008, 17:25)
eu postez-voi judecati.
ultimul drum facut de la ramnicu valcea la bucuresti-consum dat de cb -6.1
viteza medie calculata de cb -78km/h
masina cu portbagajul plin, doar eu fara alti pasageri.
*


Din punctul meu de vedere e ok !

QUOTE(corbex @ 13 Apr 2008, 04:18)
Hai sa va mai inflamez si eu putin cu consumurile medii:

Am fost la Mioveni unde userul @flor-yan69 mi-a inlocuit (e vorba de o solenza) pinioanele originale de a 5-a cu cele de la logan dci, care au alt raport de transmisie (parca 0,73, fata de cele veci care au 0,76). Modificarea am facut-o tocmai pentru a cistiga la consum. S-a terminat lucrarea, (cam 30 minute), am resetat consumul mediu vechi (am CB de logan) si am plecat la drum.
Traseu: Mioveni-Campulung Muscel-Rucar-Bran-Rasnov-Predeal-Sinaia-Targoviste-Bucuresti. Viteza de croaziera pe drum normal, 100. Urcat coaste preponderent in treapta a 4-a. Unde n-a tinut a 4-a, i-am dat si a treia. 6-7 opriri. Altitudine Mioveni = 300 m. Altitudine Bucuresti = 85m.
Citeva depasiri mai in forta in treapta  3 si 4. Citeva localitati in care am fost obligat sa merg cu 60-70.
Consum mediu masurat de CB (pina in piata Chibrit, ca dupa aia a fost alta poveste) = 4,8%.
In masina doar eu si trusa de scule.
*



Pai hai sa vedem , tu cum crezi ca economisesti in treapta a 5-a ? Deci practic in treapta a 5-a tie iti "cedeaza" mai putina putere si cuplu decat inainte , dar daca ai avea un motor mai puternic ai avea economie in ideea ca la o viteza mai mare ai turatie mai mica . DAR problema este ca la Solenza in a 5-a abia de al 130 simti ca ai ceva demaraj , deci la tine abia pe al 138-140 ai avea ceva mai mult demaraj , ceea ce inseamna ca DACA ajungi pana la 140 cum poti , atunci dai in a 5-a si ai cu 150 de ture mai putina turatie decat noi ceilalti .
Parerea mea : trebuia sa iei rapoartele de la o masina cu un raport de genul la 0,8 , pentru a trasmite cat mai bine puterea motorului la roti si a reusi sa lupti cu vantul mai bine .
Tu in loc sa ai puterea maxima la viteza maxima , ai scazut turatia si tragi de motor mai tare ca sa ajungi la o turatie care sa-ti ofere o putere necesara sa infrunti vantul .
Iti repet ca , daca ai fi avut un motor de 1,8 / 2.0 , atunci da , ai fi avut o turatie mai mica la o viteza mai mare si era ceva economie , dar pe un motor de 1.4 ... pur si simplu ai pierdut putere la viteza maxima . Tu oricum nu ajungi la turatia de 5000 de ture intr-a 5-a , ca sa spui ca in loc de 5000 ai 4500 si faci economie .
La viteze peste 140 km/h problema este sa ai ocazia sa ajungi la puterea maxima in treapta a 5-a , altfel intre cuplu maxim si puterea maxima , dar nu beneficiezi de nici una din ele .
Eu as fi preferat trepte mai lungi in 1-3 si mai scurte in 4-5 . Degeaba ti se spune ca motorul ajunge la 165 km/h , pentru ca la 165 NU esti in limitare si s-ar duce linistit la 195 daca nu ar exista vantul .
In treapta a 5-a tu vei avea o turatie mai mica e adevarat , dar pentru a putea tine piept vantului va trebui sa apesi mai tare decat ceilalti pe acceleratie pentru a mentine viteza constanta !
In spatele unei masini la 140 pot sa am un consum de 4,5 % daca merg constant in spatele ei , altfel singurel , fara adapost am consum de 7,2 % .
corbex
Marius, tu iti racesti gura cu chestii colateral-nesemnificative.
N-am luat masina sa fac liniute, intreceri pe sosea, sa bat recorduri, vreau sa fac doar excursii. Nu ma intereseaza viteza maxima, cu solenta aproape ca nici n-am curaj s-o testez, asa senzatie de avion imi da.
130 la ora am prins usor cu pinionul inlocuit, asa ca nu ma ingrijoreaza nici depasirile. In plus, treapta a patra are raportul ala vechi, de la mama ei.
In plimbarile mele imi propun o viteza de 100 la ora. La viteza asta rezistenta aerului nu-i asa de mare. Pe sosele sinuoase nu poti merge nici cu atit. Deci? ce-am pierdut?
reddacy
MARK @:evacuarea este cea originala,eu am gasit pe net cu 300 RON chiptuningul

MARIUS 80_EUGEN @:deci repet,soferul de la mine de la servici avand cu solenza 280.000km doar drumuri de Bucuresti,mi-a zis ca vine cu becul aprins din Sibiu in Alba-iulia,si mi-am dat seama ca mai ramane de 1oo km, in rezervor vreo 8 litri cred,iar treba cu numaratul masinilor ,cineva de langa mine care nu este sofer le-a numarat in timp ce mergeam [nu nevasta ,care imi zicea las-o usor obisnuita cu dacia veche la 80 km/h] ,amintindu-mi am zis sa postez;si chiar am fortat-o bine ca sa vad cum se comporta la sprinturi continue,dar acum o sa merg relaxat ca tot omul,iar odata cand o sa fiu singur o sa-i dau maxim sa-i vad stabilitatea [de bolid biggrin.gif ].
eugeniuz2004
Ca tot am dat-o am tras linie si dupa 80265 km am aflat ca a consumat IN MEDIE 7.29 litri la 100 km

Discutiile care in final s-ar putea solda cu 0.1 litri mai putin consumati la fiecare suta de km ma lasa rece.
marius80_eugen
Corbex eu ti-am dat mai multe exemple ... iar concluzia era ca nu ai castigat nimic prin inlocuirea acelui pinion la motorul de 1.4 .

eugeniuz2004 - o informatie completa si complet inutila . Nu stiu nici pe unde ai umblat atat si nici in ce conditii . Apoi o astfel de medie la cineva din Bucuresti cu siguranta depaseste 8,5 % . Apoi cum ai calculat tu exact la sutime consumul pe 80.265 km ???
GabyT
Pentru cei care nu sunt din Bucuresti si nu au fost supusi calvarului din traficul capitalei, o informatie interesanta despre cum se circula in centru, si de ce consumul nostru de carburant e mai "special": de pe B-dul Mircea Voda (de langa cladirea ce urma sa fie sediul Biblotecii Nationale) pana pe Stada Ilfov (in spatele sediului central CEC), azi dupa ora 10 (deci teoretic dupa "calvarul de dimineata") am inregistrat conform gps-ului o viteza medie de 4,2 km/h in contextul in care pe Splai am putut sa merg si cu alta treapta de viteza decat prima (pana la Pasajul Unirii, viteza medie a fost de 2,7 km/h !!!! )

P.S. date conform GPS-ului : distanta parcursa : 2 km 40 m / durata traseu : 29 min. 6 sec. biggrin.gif
nh1980ro
Un om merge cam cu 5km/h.. biggrin.gif
Si cu o bicicleta... te faceam.. smile.gif

Iar consumul inregistrat era..un sandwitch.. smile.gif
mark``
Am fost sapt trecuta in Bucuresti, sleep.gif huh.gif mad.gif ohmy.gif wacko.gif frate, sa te fereasca dumnezeu si maica... mai dar eu am ramas perplex cand am vazut ce-i in capitala blink.gif . Ce-i drept n-am intrat niciodata in centrul Bucurestiului dar acum am vazut... mori incet si sigur. Sunt fericit ca stau in Tg.Mures si pe langa Bucuresti, la noi in oras se fac raliuri nu gluma. Credeti-ma ca eu daca as sta in Bucuresti pe bune ca n-as mai folosi masina, chiar n-are rost, la vara imi inchipui numai ce poate fi 166.gif . Pai fara AC as muri in masina atata timp in trafic fara discutii...Acuma cred si eu ca aveti consumuri mari la masini.
PS. Apropo daca ai un 530 care in Mures mananca 15l/100km, in Bucuresti cat suge? laugh.gif
nh1980ro
De ce crezi ca sunt atatea benzinarii in Bucuresti?.. smile.gif
romanvs
Apropo de cat baga pompa din statia Peco in masina(ereau niste discutii pe aici cum ca nu ar baga pompa cat trebuie)...
Azi am alimentat de la jumatatea scalei pana in gura 23 l,caz in care acum o saptamana si ceva cu doar o liniuta peste jumatate mi-au intrat pana in gura 15 l. Curios de asemenea a fost si consumul de 11,5 l /100 ,caz in care toata iarna nu a trecut de 10l/100.
Cred ca nu baga pompa benzina cat ar trebui.
Ce parere aveti,este posibil sau mi se pare mie?
PS:De la rosu si pana in gura imi intra cam 35l.
nh1980ro
Indicatorul ala de benzina nu arata tot timpul exact. Dar nu este exclus ca si pompa sa nu inregistreze corect cantitatea de combustibil bagata. Poate sa grabeste putin pompa aia.. smile.gif
GabyT
Impartasesc si eu opinia colegului nh1980ro; indicatorul arata, cu o oarecare aproximatie cantitatea de benzina din rezervor. Inclusiv cantitatea de carburant inregistrata de CB difera cu cea de la pompa (este adevarat, nu foarte mult; la Clio si la Logan intre 0.2 si 1.5 l insa intodeauna "in minus" fata de pompa dry.gif ; de putine ori s-a potrivit exact). La fel de adevarat este si faptul ca unele pompe pot fi un pic cam "optimiste". wink.gif

Revenind la ideea exprimata intr-un post anterior referitoare la corectitudinea datelor din cartea tehnica, ultimul plin la Logan a fost de 63.56 l excl.gif ; din pacate, conform prostului obicei, CB-ul s-a autoresetat, astfel incat n-am putut vedea cat indica si el.
romanvs
Mai sus am trecut si consumul,tocmai pt ca mi s-a parut in neregula cata benzina a intrat in rezervor.
Ultimul consum facut acum o luna a fost de 9l/100 km.
Mentionez ca nu am fortat masina si nici nu am mers subturat(mers normal).
Totusi e ceva de la 9l/100 km la 11.5 l/100 km.
Ambele consumuri au fost facute in oras si au fost consecutive.
eugeniuz2004
QUOTE(marius80_eugen @ 16 Apr 2008, 10:50)
eugeniuz2004 - o informatie completa si complet inutila . Nu stiu nici pe unde ai umblat atat si nici in ce conditii . Apoi o astfel de medie la cineva din Bucuresti cu siguranta depaseste 8,5 % . Apoi cum ai calculat tu exact la sutime consumul pe 80.265 km ???
*



Pentru ca sunt maniac am tinut un jurnal (electronic) de bord al masinii asa incat la final sa stiu cat a costat cu adevarat exploatarea acesteia.

De aia stiu cat a mancat. Cat despre orasul de rulare nu e Bucurestiul acesta al vostru ci e Iasi-ul nostru care tinde din ce in ce mai mult spre situatia din Bucuresti.

iti place sau nu ce am scris sau e util sau inutil pentru tine ma lasa de asemenea rece.

SCUZE tuturor pentru Off topic!
marius80_eugen
- in 80.000 km nu cred ca ai reusit sa scrii toata benzina bagata si doar o eroare da socoteala peste cap in consumul atator ani .

QUOTE(romanvs @ 16 Apr 2008, 17:01)
Apropo de cat baga pompa din statia Peco in masina(ereau niste discutii pe aici cum ca nu ar baga pompa cat trebuie)...
Azi am alimentat de la jumatatea scalei pana in gura 23 l,caz in care acum o saptamana si ceva cu doar o liniuta peste jumatate mi-au intrat pana in gura 15 l. Curios de asemenea a fost si consumul de 11,5 l /100 ,caz in care toata iarna nu a trecut de 10l/100.
Cred ca nu baga pompa benzina cat ar trebui.
Ce parere aveti,este posibil sau mi se pare mie?
PS:De la rosu si pana in gura imi intra cam 35l.
*


Baga benzina cand e frig afara si de la statii cat mai noi !

QUOTE(GabyT @ 16 Apr 2008, 17:36)
Impartasesc si eu opinia colegului nh1980ro; indicatorul arata, cu o oarecare aproximatie cantitatea de benzina din rezervor. Inclusiv cantitatea de carburant inregistrata de CB difera cu cea de la pompa (este adevarat, nu foarte mult; la Clio si la Logan intre 0.2 si 1.5 l insa intodeauna "in minus" fata de pompa  dry.gif  ; de putine ori s-a potrivit exact). La fel de adevarat este si faptul ca unele pompe pot fi un pic cam "optimiste".  wink.gif
*


Daca seara ai mers peste 30 - 50 km si iti arata un nivel de benzina , dimineata este cu siguranta mai putin !!! De fiecare data am patit asa si asta a fsot un motiv pentru care am schimbat ceasurile . La cele de Logan diferenta aproape ca nu se observa .
eugeniuz2004
de postat de dragul de a posta nu cred ca are nimeni nevoie mai ales la un topic despre consum.

Cat despre precizia si exactitatea insemnarilor din jurnal nu ai tu de unde sa stii care este, asa ca iti place sau nu ce am postat eu te asigur ca statistic vorbind este mai corect ce am spus eu - 80265 km / 5848,49 litri benzina - ca fiind consumul mediu al fostei mele masini decat ce comentezi tu la fiecare post legat strict de consum.

Iar cata benzina s-a pus asta este treaba preciziei si acuratetii pompelor de la care s-a luat benzina.
GabyT
Eu gasesc postul tau foarte util si nu ma indoiesc d ecorectitudinea datelor.

P.S. nu esti singurul "maniac" care noteaza toate plinurile biggrin.gif
mikemaniack
Ce consumuri mixte aveti voi?
Eu am in jur de 8% cu tot cu ac pornit.
Ce inteleg eu prin consum mixt plimbari prin Bucuresti si prin imprejurului lui.
marius80_eugen
Mixt ar fi 100 km in oras , 100 afara . Apoi depinde si viteza de deplasare , incarcarea in masina ...
8 % ar fi ok ... daca spui ca si cu A/C . Abia acum putem sa facem socoteala ... cat de mult sa credeti acele consumuri ale producatorilor si cand auzim de un motor de 1,6 16v ca are un consum de 7 % mixt ... sa te poate apuca rasul . Asta pentru ca sunt multe persoane mult prea credule in recomandarile vanzatorilor .
miki_slz
=>>300 km in oras (Cluj-Napoca) cu 24 l =>> 8 la 100 km smile.gif

=>>240 km afara cu 12,9 l =>> 5.37 l la 100 km, CLUJ-NAPOCA--ALESD---CLUJ-NAPOCA, masurat cu plinul pana in gat smile.gif viteza afara din localitate 90-100 in localitate 60 - 65 + un varf de 120 in a 3-a la 5500(o depasire in forta biggrin.gif )

eu zic ca e super. PARERI?
bolek_bolek
E super...pt ca e in Cluj.

In kk-pitala saptamana asta s-au atins niste consumuri alarmante (ex,matiz care a luat 11, un 1.5dci a luat 8 si ceva, etc.).

ps: asa ca mai vreau un summit nato.
marius80_eugen
In saptamana care a trecut , in ziua cu ploaia care a inecat totul , am avut un consum de 12 % . mad.gif
Se pare ca pana la sfarsitul anului pretul la benzina va fi de 5 ron / litru ! gun3.gif
Deci pe cand organizam un mars de protest impotriva cresterii pretului la carburanti ???
croco112
salutare tuturor.....vad pe aici pareri multiple...si cand vad consumuri de 12% ma gandesc la faptul ca schimba vitezele la 3500 de ture......eu am o solenza fara aer......si in bucuresti nu mi a sarit de 8%....iar in afara depinde f mult de regimul de mers.......pana la constanta am mers constant cu 130km/h si am avut un consum de 5,2........iar la intoarcere am mers cu 160km/ora toata autostrada......si mi a luat cam 7%......asa ca nu stiu ce piloti de formula1 sunt pe aici.......precizez ca eu am SOLENZA PRIMA, din 2004 si am 28000km la bord.....acum 2 saptamani am facut bucuresti busteni si retur + 80 de km in bucuresti cu 23 de litri.....deci vreo 420 de km cu 23 de litri.....si destul de alergata.......daca va consuma mult invatati fratilor sa schimbati vitezele cand trebuie.....citeam pe aici un PILOT exceptional care spunea ca la 60km/ora in treapta a 5 a comsuma cel mai putin......ceea ce e total gresit ca daca mergi subturat consuma si mai mult......asa ca daca nu va pricepeti mai luati ore de condus oameni buni
marius80_eugen
1. consumul a fost inregistrat NUMAI in seara cand a plouat si tot Bucuresti-ul a fost blocat de ploi si ... prostie .
2. schimb vitezele si la 2000 de ture si la 5500 ... nu asta conteaza .
3. in treapta 5-a la 60 nu este subturata , iar consumul instantaneu este de 3,5 %
In rest felicitari pentru consum , imi place metoda ta de calcul , foarte exacta ! Cat timp nu stai in Bucuresti si mergi in Bucuresti ... incearca sa te abtii in a da sfaturi de condus si pilotaj bucurestenilor . Noi suntem mai batuti de soarta si cat timp nu traiesti aici sa vezi ce si cum ... mai bine nu dai sfaturi referitoare la consumurile noastre .

P.S. Nici un instructor nu te invata sa faci economie ! Eu am facut cu 3 , fosta la fel ... si nici unul nu spune nimic . Unii nici macar de frana de motor nu sunt in stare sa invete cursantii .
benkenobi
daca croco 112 a mers in bucuresti cu 8% eu sunt popa. sau poate a mers numai la ora 3 noaptea. consumul meu in bucuresti este de 10-11 % si nu o supraturez dar acceleratiile sunt cam energice. mai toti colegii si prietenii mei care au acelasi tip de motor au consumuri similare cu al meu. concluzie-acesta este consumul solentzei in acest oras minunat, cu plus minus ceva zecimale, dar nu pot sa cred un consum de doar 8%.
Brambus
Corect! Cam asta este consumul in Bucuresti!!!
romanvs
Traseu :Craiova--Bals--Horezu--Ramnicu-Valcea--Voineasa--Obarsia Lotrului--Petrosani --Targu Jiu--Craiova.
503 km cu un consum de 34,6 l de benzina=>6,8 l/100km
Viteze:110-120km/h in afara,70-80km/h in localitati(exceptie orasele 50-60 km/h) si normal drumul de munte.
Aproximativ 50 km intre lacul Vidra si Petrosani am mers doar cu treptele I si II(desi pe harta apare ca drum national este cel mai prost drum forestier pe care am circulat).Pacat de peisaj ca este stricat de cei care au taiat abuziv padurile si de ...drum.
Sunt multumit de consumul de 6,8l/100km,ma asteptam sa fie mult mai mare.
corbex
QUOTE(croco112 @ 29 Apr 2008, 12:44)
salutare tuturor.....vad pe aici pareri multiple...si cand vad consumuri de 12% ma gandesc la faptul ca schimba vitezele la 3500 de ture......eu am o solenza fara aer......si in bucuresti nu mi a sarit de 8%....iar in afara depinde f mult de regimul de mers.......pana la constanta am mers constant cu 130km/h si am avut un consum de 5,2........iar la intoarcere am mers cu 160km/ora toata autostrada......si mi a luat cam 7%......asa ca nu stiu ce piloti de formula1 sunt pe aici.......precizez ca eu am SOLENZA PRIMA, din 2004 si am 28000km la bord.....acum 2 saptamani am facut bucuresti busteni si retur + 80 de km in bucuresti cu 23 de litri.....deci vreo 420 de km cu 23 de litri.....si destul de alergata.......daca va consuma mult invatati fratilor sa schimbati vitezele cand trebuie.....citeam pe aici un PILOT  exceptional care spunea ca la 60km/ora in treapta a 5 a comsuma cel mai putin......ceea ce e total gresit ca daca mergi subturat consuma si mai mult......asa ca daca nu va pricepeti mai luati ore de condus oameni buni
*



Domnu' poet, lasati dom'le literatura, suiti-va in masina si de acolo spuneti-i lu' mutu -si nu vorvesc despre adrian mutu (alt poet, si ala) -ca aveti consum de 5.2 la 130. poate cu Panda. Cit despre pilotii exceptionali despre care ziceti ca ati citit aici si care au scris despre consumurile la diferite viteze, unii au testat asta in vivo, altii au citit carti tehnice pe cind dumneavoastra va rahateati in pampersi, cert e ca nu stiti mai nimic despre motoarele cu ardere interna, iar eu va spun asa, confidential, ca in Libertatea nu se gasesc informatii despre asta, nici macar la pagina 5.
Daca vrei sa stii, nu in a 5-a si la 60 la ora consuma cel mai putin, ci chiar pe la 40 la ora, dar ma indoiesc ca un fitipaldi de cartier e in stare sa mantina o masina in mers in conditiile enumerate. Ca aici se deosebesc soferii, unii pot iar ceilalti se lamenteaza ca asa ceva nu se poate. Nu tot ce nu intelegi tu nu exista si cele mai multe lucruri pe care nu le poti face tu, le fac altii.
mark``
Domnu marius eugen nu trebuie sa facem un protest ca ajunge benzina la 5 lei litrul, facem altceva, trecem pe gaz, si nu prea glumesc ca tare cred ca ajungem acolo...
mikemaniack
Bucuresti-Ploiesti-Brasov-Bran/ Bran-Rasnov-Predeal-Ploiesti-Bucuresti plus ceva plimbari.
480 km - 30 l >> 6.2 l /100
Mers in afara localitatilor 120-140.
Mers in localitati 60-70 n-am detector sad.gif .

marius80_eugen
Bucuresti - Curtea de Arges - Valsanesti - Baraj Vidraru - Valsanesti - Bucuresti - aprox 420 km , consum 6,5 % . La dus drumul a fost cam aglomerat , dar cu vreme frumoasa , la intors oribila cu torentiala pe 70% din drum . In masina 3 persoane + portbagajul plin , rezervorul plin la dus .
Pe Bucuresti-Pitesti cam 130-150 , in afara localitatilor 90-100 , localitati 75-80 , in regiunile de munte lejer ca eram cu greutate si "radar" prin masina wacko.gif , ca am fost cu ai mei .
La intors daca nu aveam greutate nu mai ajungeam intreg , pentru ca multe masini cu pretentii decolau pur si simplu de pe autostrada pe fumul de ploaie . Nu puteau pur si simplu sa mentina contactul cu solul . Foarte periculoase santurile formate de-a lungul benzilor pe Bucuresti-Pitesti , in care se acumuleaza apa si te zboara de nu te vezi la peste 80 km/h .
Senzatii tari la trecerea pe langa camioare mari , in fumul de ploaie . Daca mergeam sub 100 nu reuseam sa trec de ele din cauza viiturii de vapori de apa si aveam impresia ca unul aruca cu galeata apa de pe camioane pe parbriz . Cu ceva "avant" am trecut cu peste 130 pe langa ele , cu stergatoarele la maxim , uitandu-ma doar dupa distanta de la parapetul din stanga la masina , ca altfel oricum nu vedeam nimic .
Alta parere : mare grija la Politia de langa Vidraru ca sunt pusi pe spaga ! Altfel au fost cam 6 radare ( 3 pe autostrada ) dintre care 2 ascunse in Loganuri albe nemarcate bagate in boschetii de langa curtile oamenilor .

P.S.1 Oare de ce soferii nu mai fac semn cu farurile cand intalnesc radarul sa stie si cei de pe contra-sens ???
P.S.2 Viteza maxima legala pe Bucuresti-Pitesti este 110 sau 130 ??? Doar de curiozitate intreb ... icon_mrgreen.gif
sharkky
1. De "baieti buni" ce sunt ...
2. 130 din cate stiu ...
miki_slz
Pai viteza maxima pe orice autostrada din romania e 130 in conditii normale si 80 in conditii de ploiae ceata sau conditii nefavorabile!!!!
marius80_eugen
Am intrebat ca stiam ca NUMAI pe autostrada Soarelui ar fi de 130 , iar pe Pitesti ar fi de 110 , dar am vazut ca si pe GPS imi scria ca este 130 . Apoi pe multi i-am vazut ca nu prea ii indeamna inima sa mearga cu 130 pe Pitesti si de asta am intrebat .
YR-ZBG
Ploiesti-Arad-Viena-Budapesta-Oradea-Tg. Mures-Ploiesti
total 2368km...am facut plinul la plecare ...pe drum (normal) si apoi iar plin cand am ajuns acasa.
Am consumat in total 134.95 litri adica un consum mediu de 5.7%
Viteza maxina pe autostrada 140 (dar in genere am mers constant in 125) iar in rest cumintel 80-90km/h. Nu i-am dat deloc talpa ci am accelerat treptat.
Cel mai mic consum l-am scos pe tronsonul Oradea-Brasov-Ploiesti unde toate coborarile le-am facut in frana de motor ...consum 5.3%.

Am martori asa ca nu da-ti cu pietre...

ps. astept sa isi finalizeze calculele si 22CMM (el are SN si din ce am vazut eu pe parcurs a scos in general cu 0.4% mai mult ca mine...)
marius80_eugen
Super traseu si bun consum !
Pe portiunea cu frana de motor trebuia sa ai undeva la 4,5 % ...
Totusi ce greutate ati avut si el de ce sa scoata mai mult ???
miki_slz
Daca erau radare pe autostrada si ai mers cu peste 80 in conditii de ploaie, cum de nu te-au prins? Sau ai detector?
marius80_eugen
icon_mrgreen.gif Normal ! Fara detector si GPS nu plec in afara localitatii !
croco112
din pacate vad ca sunt unii care habar nu au......incerca sa mi povesteasca despre motoarele cu ardere interna.......sau altii care spun ca nu sunt din bucuresti.....bai copiilor CARE sunteti.....va inteleg fratilor ca nu ma credeti ca am si cativa amici cu loganuri care nu ma credeau pana cand nu am facut demosntratia practia.....am mers cu ei in masina......oricum.....daca nu ma credeti asta e......si incercati sa intelegeti ce este CUPLUL MAXIM....si dupa aceea mai vb.....va reamintesc.....5.2% la 130km/h doar eu si nevasta in masina.......si 8% in bucuresti....e adevarat ca nu merg chiar prin centru......dar cei care nu pot da un reply decent fara tot felul de mistouri sa se abtina.......si CONDUCETI PRUDENT
marius80_eugen
croco112 eu te cred , dar sa stii ca acel consum a fost un caz fericit si cel de 5,2 si cel de 8 in Bucuresti ! Nu poti face o lege ca masina ta atat consuma ! Si eu la 80 uneori am 3,5 - 3,7 % consum , la 110 cam 4,5 , am avut si 6,8 % la 160 km/h , dar asta nu inseamna ca mereu am acelasi consum . Am avut si eu consum de 8 % in Bucuresti si pot spune in continuare ca il am , dar NU cand ploua , NU cand ajung prin centru , NU dimineata , NU pe traseul lui 41 , NU cu masina incarcata . In rest ... da , am acele consumuri bune si fericite !
YR-ZBG
Doar doua persoane in fiecare masina si bagajele aferente (cat sa nu sughite porbagajul)
Nu stiu de ce 22CMM are consumul mai ridicat avand acelasi motor si aceiasi cutie.
Eu i-am zis ca de vina ar fi urmatoarele:
- el are inca cauciucurile de iarna (eu pe alea de vara)
- aerodinamica masinii (eu zic ca SLZ e un pic mai buna la capitolul asta ...iar la 120km/h asta conteaza)
- soferul smile.gif ....pt ca el a folosit frana de motor dar subturat (1500 rot/min)...si in conditiile astea practic nu i se taie alimentarea, iar la urcare tot subturat (2200-2400) merge...pe cand eu urc serpentinele undeva la 2600 - 3200 rot/min ceea ce e pe langa cuplu maxim.


C a t a l i n
Am o bănuială că Mircea are piciorul mai greu...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.