QUOTE(reddacy @ 11 Apr 2008, 20:02)
hai sa va zic si eu de a mea cat consuma:630 km. 3 pers.din care 100 in oras mers mai mult sportiv,afara 125-140 mers f.sportiv , alimentat de la petrom-v cu 95;am mers inca 85 km din momentul din care becul a ramas aprins si a intrat 42 litri.....deci sub 7%.eu sunt multumit,in 500km m-au depasit 3 jeep-uri si vreo 2 sedanuri si drumul era aglomerat ca l-am facut ziua[alba iulia-tg.mures].Problema este ca eu am chiptuning pe ea si am tras bine de ea in cei 630km sa vad cum se comporta.acum cei 42 litri tot de la petrom i-am dat si e de 99 sau cum i-o zice ..era cea mai scumpa.Acum o sa merg tot asa pana pe rosu dar mers lejer[la cei 600 dinainte am oprit de 2 ori ca cineva
sa toarne la rate],si o sa vad daca scot mai putin,desi nu prea pot sa ma abtin in afara la depasiri si sprinturi,mai ales ca pe acel drum am facut naveta 3 ani zilnic cu o dacie din 82 cu gpl,si imi place cum merge slz.Se simte benzina de 99 dar cel mai multumit sunt ca nu se simte aproape deloc in afara daca e pornita clima[principalul motiv pt.care i-am facut chiptuning].Hai ca deja m-am lungit cu vorba......
Dupa ce s-a aprins rosu ai mai mers inca 85 km ??? Cu care rezerva daca toata acea rezerva "pe rosu" este de 7 l si ai spus ca ai avut consum de 7% ???
Foarte tare sa numeri cate masini te depasesc ! Sa presupun ca pe restul nu le-ai lasat sa te depaseasca sau cand incercau accelerai ca nu dadea bine la numar ... Da , se simte benzina de 99 !
QUOTE(benkenobi @ 12 Apr 2008, 17:25)
eu postez-voi judecati.
ultimul drum facut de la ramnicu valcea la bucuresti-consum dat de cb -6.1
viteza medie calculata de cb -78km/h
masina cu portbagajul plin, doar eu fara alti pasageri.
Din punctul meu de vedere e ok !
QUOTE(corbex @ 13 Apr 2008, 04:18)
Hai sa va mai inflamez si eu putin cu consumurile medii:
Am fost la Mioveni unde userul @flor-yan69 mi-a inlocuit (e vorba de o solenza) pinioanele originale de a 5-a cu cele de la logan dci, care au alt raport de transmisie (parca 0,73, fata de cele veci care au 0,76). Modificarea am facut-o tocmai pentru a cistiga la consum. S-a terminat lucrarea, (cam 30 minute), am resetat consumul mediu vechi (am CB de logan) si am plecat la drum.
Traseu: Mioveni-Campulung Muscel-Rucar-Bran-Rasnov-Predeal-Sinaia-Targoviste-Bucuresti. Viteza de croaziera pe drum normal, 100. Urcat coaste preponderent in treapta a 4-a. Unde n-a tinut a 4-a, i-am dat si a treia. 6-7 opriri. Altitudine Mioveni = 300 m. Altitudine Bucuresti = 85m.
Citeva depasiri mai in forta in treapta 3 si 4. Citeva localitati in care am fost obligat sa merg cu 60-70.
Consum mediu masurat de CB (pina in piata Chibrit, ca dupa aia a fost alta poveste) = 4,8%.
In masina doar eu si trusa de scule.
Pai hai sa vedem , tu cum crezi ca economisesti in treapta a 5-a ? Deci practic in treapta a 5-a tie iti "cedeaza" mai putina putere si cuplu decat inainte , dar daca ai avea un motor mai puternic ai avea economie in ideea ca la o viteza mai mare ai turatie mai mica . DAR problema este ca la Solenza in a 5-a abia de al 130 simti ca ai ceva demaraj , deci la tine abia pe al 138-140 ai avea ceva mai mult demaraj , ceea ce inseamna ca DACA ajungi pana la 140 cum poti , atunci dai in a 5-a si ai cu 150 de ture mai putina turatie decat noi ceilalti .
Parerea mea : trebuia sa iei rapoartele de la o masina cu un raport de genul la 0,8 , pentru a trasmite cat mai bine puterea motorului la roti si a reusi sa lupti cu vantul mai bine .
Tu in loc sa ai puterea maxima la viteza maxima , ai scazut turatia si tragi de motor mai tare ca sa ajungi la o turatie care sa-ti ofere o putere necesara sa infrunti vantul .
Iti repet ca , daca ai fi avut un motor de 1,8 / 2.0 , atunci da , ai fi avut o turatie mai mica la o viteza mai mare si era ceva economie , dar pe un motor de 1.4 ... pur si simplu ai pierdut putere la viteza maxima . Tu oricum nu ajungi la turatia de 5000 de ture intr-a 5-a , ca sa spui ca in loc de 5000 ai 4500 si faci economie .
La viteze peste 140 km/h problema este sa ai ocazia sa ajungi la puterea maxima in treapta a 5-a , altfel intre cuplu maxim si puterea maxima , dar nu beneficiezi de nici una din ele .
Eu as fi preferat trepte mai lungi in 1-3 si mai scurte in 4-5 . Degeaba ti se spune ca motorul ajunge la 165 km/h , pentru ca la 165 NU esti in limitare si s-ar duce linistit la 195 daca nu ar exista vantul .
In treapta a 5-a tu vei avea o turatie mai mica e adevarat , dar pentru a putea tine piept vantului va trebui sa apesi mai tare decat ceilalti pe acceleratie pentru a mentine viteza constanta !
In spatele unei masini la 140 pot sa am un consum de 4,5 % daca merg constant in spatele ei , altfel singurel , fara adapost am consum de 7,2 % .